Wanneer was het in hun handen?quote:Op donderdag 14 december 2023 03:22 schreef HiZ het volgende:
Ik word wel een beetje moe van al dat gejengel over het einde van de liberale democratie van de linkerzijde. Het is nou ook niet zo heel erg alsof vrijheid zo goed beschermd was in hun handen.
Ja. Ik hoop dat ze hoofdelijk gaan stemmen over die motie van Yeşilgz, dan ben ik namelijk benieuwd wat de nummer 4 van de lijst gaat stemmen... stemt Van der Burg tegen zijn wet of tegen zijn fractievoorzitter?quote:Op donderdag 14 december 2023 01:01 schreef Tijger_m het volgende:
Deze TT kunnen we voorlopig wel permanent aanhouden, denk ik
Het wordt pas helemaal mooi als ze zelf tegen de motie zou stemmen als onderdeel van het kabinet.quote:Op donderdag 14 december 2023 07:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja. Ik hoop dat ze hoofdelijk gaan stemmen over die motie van Yeşilgz, dan ben ik namelijk benieuwd wat de nummer 4 van de lijst gaat stemmen... stemt Van der Burg tegen zijn wet of tegen zijn fractievoorzitter?
En dat berekende 'remgeld' is nu lager? Ik weet dat de SP dat zegt en ik sta er best open voor dat zorgmijden net zo veel kost als het oplevert, maar een berekening heb ik daar nog niet van gezien.quote:Op donderdag 14 december 2023 01:01 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
@:Hanca
Ik zat bij op1 nog te kijken. Jimmy Dijk zij dat er idd geen dekking was maar dat er al wel eerder doorberekenede plannen zijn en dat het ipv 6 mld nu 3,6 zou kosten vanwege de remgeld die er altijd bij wordt gerekend.
Is dit ook al de schuld van Den Uyl?quote:Op donderdag 14 december 2023 03:22 schreef HiZ het volgende:
Ik word wel een beetje moe van al dat gejengel over het einde van de liberale democratie van de linkerzijde. Het is nou ook niet zo heel erg alsof vrijheid zo goed beschermd was in hun handen.
Kunnen we vrijdag live beelden krijgen van de ministerraad? Dat wordt echt must-see televisie. Wat een totale klucht van Dilan.quote:Op donderdag 14 december 2023 07:37 schreef KareldeStoute het volgende:
Feest![]()
https://www.volkskrant.nl(...)idingswet~be811af97/
En nou hopen dat dit gedoe Van Rooijen heeft overgehaald om vr de wet te stemmen. Die man is 80+ en ook nog eens lid van een op sterven na dode partij, dus die kan zonder enig rekening te houden met gevolgen voor verkiezingen stemmen.quote:Op donderdag 14 december 2023 07:37 schreef KareldeStoute het volgende:
Feest![]()
Kun je dat ook beargumenteren? Want eigenlijk heb ik nog nooit een argument tegen de spreidingswet gehoord, behalve NIMBY. En dat NIMBY mag wel eens voor Ter Apel gaan gelden...quote:Op donderdag 14 december 2023 08:19 schreef Kickinalfa het volgende:
Die spreidingswet moet echt van tafel, wat een totaal gedrocht.
Kan je dit ook wat nader toelichten? Waar zou de EK er vanuit haar rol dit op af moeten schieten?quote:Op donderdag 14 december 2023 08:19 schreef Kickinalfa het volgende:
Dit was toch te verwachten, Rutte kan vanuit zijn positie weinig anders, hij kan moeilijk zeggen kutwet, steun.quote:Op donderdag 14 december 2023 07:37 schreef KareldeStoute het volgende:
Feest![]()
En dan maakt de manier waarop niet uit? Toch wel opmerkelijk dat het zo gaat, nadat die partijen ons de afgelopen weken hebben proberen wijs te maken dat we ons geen zorgen hoeven te maken over de rechtsstatelijkheid.quote:Op donderdag 14 december 2023 08:19 schreef Kickinalfa het volgende:
Waar jij toch steeds die ideen over persoonlijke gedachtes vandaan haalt is me een raadsel. Misschien kun jij je het niet voorstellen, maar een heel groot deel van de VVD top is voor de spreidingswet, zoals ook de VVD burgemeesters dat zijn.quote:Op donderdag 14 december 2023 08:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dit was toch te verwachten, Rutte kan vanuit zijn positie weinig anders, hij kan moeilijk zeggen kutwet, steun.
Ik heb het idee dat hij persoonlijk er heel anders over denkt.
Dan krijg je straks kleine dorpen waar ineens 80 of 130 asielzoekers gehuisvest worden. Niemand wil dit probleem in zijn of haar dorp.quote:Op donderdag 14 december 2023 08:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kan je dit ook wat nader toelichten? Waar zou de EK er vanuit haar rol dit op af moeten schieten?
Misschien komt dat omdat je elk argument van tafel veegt met COA-statistiekjes waarin het allemaal wel meevalt met de overlast?quote:Op donderdag 14 december 2023 08:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kun je dat ook beargumenteren? Want eigenlijk heb ik nog nooit een argument tegen de spreidingswet gehoord, behalve NIMBY. En dat NIMBY mag wel eens voor Ter Apel gaan gelden...
Zucht! De Nederlander wil minder asielzoekers, niet nog meer opvangplekken door heel Nederland, voor nog meer asielzoekers.quote:Op donderdag 14 december 2023 08:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kun je dat ook beargumenteren? Want eigenlijk heb ik nog nooit een argument tegen de spreidingswet gehoord, behalve NIMBY. En dat NIMBY mag wel eens voor Ter Apel gaan gelden...
Nogmaals: de VVD top. Dat is heel wat anders dan de communicatie kanalen, die vooral gericht zijn op beeldvorming. Lees je anders eens wat in op wat de VVD burgemeesters hier van vinden. Die zijn gewoon massaal voor. Als de VVD zo verschrikkelijk tegen was, had VVDer Van der Burg net 1% minder zijn best moeten doen, dan was de wet al van tafel. De wet leeft nog dankzij Van der Burg en Rutte.quote:
De spreidingswet zal voor geen enkele extra asielzoeker of statushouder zorgen, het zal er wel voor zorgen dat er minder overlast is en dat statushouders nog minder vaak voorrang krijgen op de huizenmarkt dan nu het geval is.quote:Op donderdag 14 december 2023 09:16 schreef musicmaker92 het volgende:
[..]
Zucht! De Nederlander wil minder asielzoekers, niet nog meer opvangplekken door heel Nederland, voor nog meer asielzoekers.
Kijk alleen al naar de instroom van Syrirs: er zitten inmiddels bijna 150.000 Syrirs in Nederland. Er komen zo'n 20.000 Syrirs per jaar Nederland binnen en die krijgen bijna allemaal een status.
Als dit de komende 5 jaar zo door gaat hebben we over 5 jaar circa 250.000 Syrirs in Nederland![]()
Een volstrekt belachelijk aantal voor het kleine landje wat we zijn.
De spreidingswet dient om deze belachelijke instroom zo snel mogelijk te kunnen te faciliteren. Nee dank je.
Wlke VVD top? Niet Kamp, Zijlstra, Hoogervorst, Wiegel etc.quote:Op donderdag 14 december 2023 09:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nogmaals: de VVD top. Dat is heel wat anders dan de communicatie kanalen, die vooral gericht zijn op beeldvorming. Lees je anders eens wat in op wat de VVD burgemeesters hier van vinden. Die zijn gewoon massaal voor. Als de VVD zo verschrikkelijk tegen was, had VVDer Van der Burg net 1% minder zijn best moeten doen, dan was de wet al van tafel. De wet leeft nog dankzij Van der Burg en Rutte.
De actieve top.quote:Op donderdag 14 december 2023 09:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wlke VVD top? Niet Kamp, Zijlstra, Hoogervorst, Wiegel etc.
Het verplaatst de overlast van ter apel naar heel Nederland.quote:Op donderdag 14 december 2023 09:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
De spreidingswet zal voor geen enkele extra asielzoeker of statushouder zorgen, het zal er wel voor zorgen dat er minder overlast is en dat statushouders nog minder vaak voorrang krijgen op de huizenmarkt dan nu het geval is.
Veel erger, wat denk je dat er gebeurt als bekend word dat je in Nederland op hotel mag.......quote:Op donderdag 14 december 2023 09:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het verplaatst de overlast van ter apel naar heel Nederland.
Daarnaast verplaats je het probleem van de overheid door naar gemeenten. En door het systeem verder te faciliteren is er ook geen enkele incentive meer om iets aan de instroom te doen.
Daarnaast kost het weer bakken aan geld en tijd bij lokale overheden die beter besteed kan worden.
Niets, de fabeltjes over een zogenaamde aanzuigende werking van goede opvang zijn allang doorgeprikt.quote:Op donderdag 14 december 2023 09:24 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Veel erger, wat denk je dat er gebeurt als bekend word dat je in Nederland op hotel mag.......
Je verspreidt de overlast, waardoor het per gemeente vrij simpel te handhaven is. En het huidige systeem met noodopvang is vele malen duurder dan het systeem van de spreidingswet, dus het is ook nog eens een bezuiniging.quote:Op donderdag 14 december 2023 09:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het verplaatst de overlast van ter apel naar heel Nederland.
Daarnaast verplaats je het probleem van de overheid door naar gemeenten. En door het systeem verder te faciliteren is er ook geen enkele incentive meer om iets aan de instroom te doen.
Daarnaast kost het weer bakken aan geld en tijd bij lokale overheden die beter besteed kan worden.
Op basis waarvan vermoed je dat?quote:Op donderdag 14 december 2023 08:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dit was toch te verwachten, Rutte kan vanuit zijn positie weinig anders, hij kan moeilijk zeggen kutwet, steun.
Je snapt geloof ik niet helemaal het doel en de uitwerking van deze wet.quote:Op donderdag 14 december 2023 09:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan krijg je straks kleine dorpen waar ineens 80 of 130 asielzoekers gehuisvest worden. Niemand wil dit probleem in zijn of haar dorp.
Spreidingswet zou kunnen, maar wel met een dichte kraan.
Dus dan maar faciliteren met peperdure en veelal erg onpraktische noodverbanden? Dat is immers het realistische alternatief voor de spreidingswet. Die heeft namelijk niks met de instroom te maken…quote:Op donderdag 14 december 2023 09:16 schreef musicmaker92 het volgende:
[..]
Zucht! De Nederlander wil minder asielzoekers, niet nog meer opvangplekken door heel Nederland, voor nog meer asielzoekers.
Kijk alleen al naar de instroom van Syrirs: er zitten inmiddels bijna 150.000 Syrirs in Nederland. Er komen zo'n 20.000 Syrirs per jaar Nederland binnen en die krijgen bijna allemaal een status.
Als dit de komende 5 jaar zo door gaat hebben we over 5 jaar circa 250.000 Syrirs in Nederland![]()
Een volstrekt belachelijk aantal voor het kleine landje wat we zijn.
De spreidingswet dient om deze belachelijke instroom zo snel mogelijk te kunnen te faciliteren. Nee dank je.
Je hebt liever een “parkeer ze maar ergens, maar ontzie de Randstad en Utrecht” wet?quote:Op donderdag 14 december 2023 08:19 schreef Kickinalfa het volgende:
Zoals het nu met al die noodopvang en crisis noodopvang gaat? Daar moet die wet juist een einde aan maken. Reken maar dat die eigen locaties van het COA een stuk soberder zullen zijn…quote:Op donderdag 14 december 2023 09:24 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Veel erger, wat denk je dat er gebeurt als bekend word dat je in Nederland op hotel mag.......
Ik zie liever dat we ter apel behandelen als Veenhuizen, een dorp dat we opofferen voor het grote landsbelang.quote:Op donderdag 14 december 2023 09:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je hebt liever een “parkeer ze maar ergens, maar ontzie de Randstad en Utrecht” wet?
Asielopvang word in deze wet de verantwoordelijkheid van de gemeente, diverse gemeentes willen hotels afhuren om hieraan te voldoen.quote:Op donderdag 14 december 2023 09:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zoals het nu met al die noodopvang en crisis noodopvang gaat? Daar moet die wet juist een einde aan maken. Reken maar dat die eigen locaties van het COA een stuk soberder zullen zijn…
Wat een shitshow is het nu al aan het wordenquote:Op donderdag 14 december 2023 08:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik heb hier een asielzoekerscentrum op steenworp afstand en dat zit er al sinds begin jaren ‘00. Nooit problemen hier. Maar dat zijn ook geen kansloze uitgeprocedeerden. Een groot aantal werkt voor een half jaar en betaalt meer dan de helft aan het COA en betalen belasting. Ken er een aantal persoonlijk. Gewoon zoals jij en ik.quote:Op donderdag 14 december 2023 09:41 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik zie liever dat we ter apel behandelen als Veenhuizen, een dorp dat we opofferen voor het grote landsbelang.
Dat sowieso. Ik denk dat we de ervaring van Rutte de komende jaren nog wel gaan missen (waarmee ik niet ontken dat er het nodige is misgegaan).quote:Op donderdag 14 december 2023 09:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat een shitshow is het nu al aan het worden
Wat Rutte er persoonlijk over denkt weet ik niet, maar ik denk dat een nieuw kabinet Rutte wel wat meer houvast had gegeven dan deze potentile instabiele drek.
Het COA kan nu vrijwel onbeperkt middelen inzetten. Gemeenten moeten en gaan dit echt veel goedkoper doen. Je ziet nu al dat ze veelal veel geld overhouden op de middelen die ze van het rijk krijgen voor de opvang van Oekraners.quote:Op donderdag 14 december 2023 09:43 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Asielopvang word in deze wet de verantwoordelijkheid van de gemeente, diverse gemeentes willen hotels afhuren om hieraan te voldoen.
Clubje van Jorritsma en van der Wal en cs zijn wat linkser inderdaad.quote:
De Foute Vier zullen Bosma wel op het schild hijsen.quote:Op donderdag 14 december 2023 09:50 schreef Rnie het volgende:
Bosma of van der Lee? U mag het zeggen.
Het lijkt erop dat het motorblok elkaar helemaal gevonden heeft, ze hebben ook alle vier de motie ondertekend.quote:Op donderdag 14 december 2023 09:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat een shitshow is het nu al aan het worden
Wat Rutte er persoonlijk over denkt weet ik niet, maar ik denk dat een nieuw kabinet Rutte wel wat meer houvast had gegeven dan deze potentile instabiele drek.
Klopt. Elk kabinet heeft dit, zeker wanneer je er zo lang zit. Maar als een magere 7 de redelijke balans is van een willekeurig “ok” kabinet en je krijgt vervolgens dit al op dag 1 dan lijkt dat meer naar een 4 toe te gaan.quote:Op donderdag 14 december 2023 09:50 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Dat sowieso. Ik denk dat we de ervaring van Rutte de komende jaren nog wel gaan missen (waarmee ik niet ontken dat er het nodige is misgegaan).
Ik vind het allemaal prima. Maar het mag allemaal wel wat doordachter.quote:Op donderdag 14 december 2023 10:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat het motorblok elkaar helemaal gevonden heeft, ze hebben ook alle vier de motie ondertekend.
Dat is tijdens de formaties van rutte wel eens anders geweest.
quote:Op donderdag 14 december 2023 10:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal prima. Maar het mag allemaal wel wat doordachter.
VVD en PVV hebben deze wet nooit gewild. NSC kennelijk ook niet en BBB twijfelt.quote:Op donderdag 14 december 2023 10:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Klopt. Elk kabinet heeft dit, zeker wanneer je er zo lang zit. Maar als een magere 7 de redelijke balans is van een willekeurig “ok” kabinet en je krijgt vervolgens dit al op dag 1 dan lijkt dat meer naar een 4 toe te gaan.
Dingen waarvan je weet dat ze niet over inhoud denken omdat ze te druk met het affiche bezig zijn. Ook nu met het onderzoek dat de PVV wil over de coronaperiode.
Ja ‘dat’ is dan waarschijnlijk het oppositievoeren in het kabinet waar Wilders naartoe wilde. Het constant met een showtje proberen te scoren zonder dat er constructief iets plaatsvindt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |