abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211614612
quote:
3s.gif Op donderdag 14 december 2023 10:06 schreef TjjWester het volgende:

[..]
[..]
VVD en PVV hebben deze wet nooit gewild. NSC kennelijk ook niet en BBB twijfelt.

Wat moet je dan doen? Rustig verder laten krabbelen, Nederland in de ellende storten ,over 6 maanden de wet weer afschaffen en puin gaan ruimen of quick en dirty aan de noodrem hangen?

Dit is proactieve handelen ipv wachten tot het kalf is verdronken.
Je mag daar collectief iets over vinden en je kunt aan een transitie bouwen. Maar dit komt als onervaren amateuristisch geklungel over.
pi_211614613
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 10:12 schreef Tekaschi het volgende:
Hoe laat is de kamervoorzitter stemming vandaag en gewoon live te zien?
Begint om 10.45 maar loopt denk ik uit
pi_211614626
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 09:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niets, de fabeltjes over een zogenaamde aanzuigende werking van goede opvang zijn allang doorgeprikt.
Als die aanzuigende werking er wel is, dan lijkt mij dat al die hotels en hotelschepen, die het gevolg zijn van het niet regelen, een grotere aanzuigende werking hebben…
pi_211614629
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 09:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niets, de fabeltjes over een zogenaamde aanzuigende werking van goede opvang zijn allang doorgeprikt.
Welnee en dat is ook al vaker tegen je gezegd. Specifiek ook over het onderzoek wat hier laatst over geweest is.

In het onderzoek zelf staan ook gewoon correlaties tussen omstandigheden van het opvangland en redenen waarom mensen daar asiel willen aangeven. Het onderzoek zegt alleen dat het niet causaal kan aantonen dat poppetje A in land X bedenkt ik wil voor reden y naar land Z. Omdat causale reden 1 er niet is betekent niet dat het omgekeerde wel waar is. En dat is wat je steeds zegt.

Daarbij geeft het onderzoek aan dat er wel degelijk verschillende motivaties zijn als ze eenmaal op reis zijn naar Europa. Omdat ze tijdens de reis bijvoorbeeld van elkaar dingen horen. Het onderzoek beschrijft dat er vaak bv economische redenen zijn om naar 'europa' te gaan en ze in het proces kijken waar op dat moment de beste omstandigheden zijn. Dat op moment van vertrekken dit nog niet helemaal uitgekristalliseerd is betekent niet dat er geen effecten zijn. Eenmaal op reis zijn er dus wel degelijk aanzuigende effecten en dat beschrijft dat onderzoek ook gewoon. Net als de perverse effecten van mensensmokkelaars.

Beleidsmatige keuzes doen er toe. Net doen alsof het allemaal onvermijdelijkheden zijn en dit wetenschappelijk is bewezen is gewoon quatsch. Je kan niet de smalle scope van de onderzoeksdefinitie semantisch gelijktrekken aan alle aanzuigende effecten, het onderzoek doet dat ook niet.

Ik ben overigens voor de spreidingswet en een tolerant migratie beleid maar nergens voor nodig om de feiten anders weer te geven.

Edit: NWS / Geen bewijs dat asielbeleid aanzuigende werking heeft op asielzoekers zie ook dit topic en de posts van SpecialK en MoreDakka die dit nog beter uitleggen

[ Bericht 4% gewijzigd door 0ne_of_the_few op 14-12-2023 10:23:40 ]
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_211614630
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 10:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Begint om 10.45 maar loopt denk ik uit
Dank u. :)
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211614638
quote:
3s.gif Op donderdag 14 december 2023 09:24 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Veel erger, wat denk je dat er gebeurt als bekend word dat je in Nederland op hotel mag.......
Dat is al het geval dus waarom zou de spreidingswet hier wat aan veranderen?

Oh, en vergeet de cruise schepen niet, als er een ding is wat asielzoekers aantrekt. Toch?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2023 10:20:01 ]
  donderdag 14 december 2023 @ 10:23:37 #57
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211614676
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 10:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is al het geval dus waarom zou de spreidingswet hier wat aan veranderen?

Oh, en vergeet de cruise schepen niet, als er een ding is wat asielzoekers aantrekt. Toch?
in een dikwijls masculiene cultuur heeft dit behoorlijk wat aantrekkingskracht inderdaad, nog wat tiktok filmpjes van lange buffetten met matig voedsel en de cirkel is rond.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211614707
quote:

[..]
[..]
VVD en PVV hebben deze wet nooit gewild. NSC kennelijk ook niet en BBB twijfelt.

Wat moet je dan doen? Rustig verder laten krabbelen, Nederland in de ellende storten ,over 6 maanden de wet weer afschaffen en puin gaan ruimen of quick en dirty aan de noodrem hangen?

VVD zat in de coalitie die met deze wet is gekomen he onder VVD minister van justitie met VVD staatssecretaris van justitie.

En dan zeg jij dat ze het niet willen. Pardon zeg. Alsof de lachwekkende draai van Yesilgoz nu opeens betekent dat ze dit niet willen.
pi_211614749
quote:

[..]
[..]

Gaan ze nu ook andere ''linkse'' wetten terugdraaien?
Wat destijds een meerderheid had moet je gewoon respecteren al is het complex.
pi_211614765
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 10:31 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Gaan ze nu ook andere ''linkse'' wetten terugdraaien?
Wat destijds een meerderheid had moet je gewoon respecteren al is het complex.
Je kunt en mag wetten terugdraaien. Geen enkel probleem. Intrekkingswet indienden en klaar. Dat is de koninklijke route. Niet dit.
zie email 27 oktober
pi_211614790
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 10:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
VVD zat in de coalitie die met deze wet is gekomen he onder VVD minister van justitie met VVD staatssecretaris van justitie.

En dan zeg jij dat ze het niet willen. Pardon zeg. Alsof de lachwekkende draai van Yesilgoz nu opeens betekent dat ze dit niet willen.
Gisteren was er iemand die zei: De VVD heeft met een pistool op de kop ingestemd.

Ze hebben dit nooit gewild, onze leden wilde dit niet en de kiezer ook niet. Kwestie van schoon schip maken, hoe dirty het ook mag zijn.
speak only if it improves the silence.
pi_211614792
twitter
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211614810
quote:
Zal Denk het verhaaltje van gisteren uitgebreid herhalen?
pi_211614815
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 10:42 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Uiteraard :Y
pi_211614823
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 10:42 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Natuurlijk, dat wordt weer 15 min PVV bashen. Eens zien wat eruit gaat komen, op beiden is wat aan te merken, hoewel ik die gast van GL niet zo ken en misschien niet neutraal ben in mijn oordeel (pvv stemmer) gun ik het bosma wel. De keren dat hij de voorzitter moest vervangen deed hij dat heel goed, neutraal, met wat humor en gezag. Hij wilt het al zo lang dus ik duim voor hem. :)
pi_211614833
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 10:45 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Natuurlijk, dat wordt weer 15 min PVV bashen. Eens zien wat eruit gaat komen, op beiden is wat aan te merken, hoewel ik die gast van GL niet zo ken en misschien niet neutraal ben in mijn oordeel (pvv stemmer) gun ik het bosma wel. De keren dat hij de voorzitter moest vervangen deed hij dat heel goed, neutraal, met wat humor en gezag. Hij wilt het al zo lang dus ik duim voor hem. :)
Neuzen afhakken. Maar dat mag je niet zeggen want dat is PVV bashen, toch?
pi_211614856
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 10:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Neuzen afhakken. Maar dat mag je niet zeggen want dat is PVV bashen, toch?
Die snap ik even niet? Maar zou dat een uitspraak zijn geweest dan geef ik daar minder gewicht aan dan op de hoogte zijn van sexueel misbruik van minderjarigen en er niets mee doen.
pi_211614880
hoppa daar gaan we!

leuk maar 2 personen, ik zie kansen!
pi_211614888
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 10:53 schreef Kwaliteit het volgende:
hoppa daar gaan we!

leuk maar 2 personen, ik zie kansen!
Wordt de verliezer dan vice/backup voorzitter? Of werkt dat niet zo?
pi_211614899
Martin bosma en van der Lee.

Is het niet disrespect om Bosma met de voornaam aan te spreken en zijn tegenstander niet?

quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 10:53 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Wordt de verliezer dan vice/backup voorzitter? Of werkt dat niet zo?
Kan, Bosma is al jaren ondervoorzitter.
speak only if it improves the silence.
pi_211614915
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 10:50 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Die snap ik even niet? Maar zou dat een uitspraak zijn geweest dan geef ik daar minder gewicht aan dan op de hoogte zijn van sexueel misbruik van minderjarigen en er niets mee doen.
Kortom, je gaat lopen liegen en tegelijkertijd bagatelliseren en wegkijken? Van der Lee was niet op de hoogte, lees je eigen link gewoon even.
  donderdag 14 december 2023 @ 10:57:39 #72
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_211614924
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 10:45 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Mijn hemel , je meent het wss ook nog :D
Dat is dan wel weer grappig
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_211614932
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 10:57 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Mijn hemel , je meent het wss ook nog :D
Dat is dan wel weer grappig
Waarom zou je als DENK 15 minuten vragen ipv 6-8?
pi_211614937
quote:

[..]
[..]

Punt is natuurlijk dat het kalf nu aan het spartelen is. Wachten met maatregelen tot er een nieuw kabinet is, levert gewoon een rottende en stinkende bende op… want dan staat het weer een jaar of twee stil.
pi_211614956
quote:
10s.gif Op donderdag 14 december 2023 10:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Punt is natuurlijk dat het kalf nu aan het spartelen is. Wachten met maatregelen tot er een nieuw kabinet is, levert gewoon een rottende en stinkende bende op… want dan staat het weer een jaar of twee stil.
Ah, nee, dit is daadkracht nieuwe stijl, he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')