Mentaliteit is een ongrijpbaar fenomeen. Sommige spelers kan je triggeren met een psycholoog, sommige spelers hebben gewoon vertrouwen nodig en sommige spelers missen de mentaliteit voor de top. Van tevoren moeilijk te zeggen in welke categorie iemand valt, maar iemand die volgende week 25 wordt mag mentaal wel wat weerbaarder zijn.quote:Op woensdag 13 december 2023 23:15 schreef Pistolero het volgende:
[..]
'Strijdlust' is altijd zo'n nietszeggend begrip hoort eigenlijk gewoon onder het kopje mentaliteit. En dat is bij uitstek trainbaar.
Dat zou heel erg zonde zijn, want dat was meteen na een geweldige wedstrijd tegen Lazio. Dat leek mij juist meer op een soort gemakzucht en roze wolk. Ik denk dat Lazio uit een grotere deuk in het geloof is geweest.quote:Op woensdag 13 december 2023 23:18 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Twente uit is wel de negatieve ommekeer geweest imo
Tot aan de 1-0 was er niks aan de hand en had je nog de afgekeurde goal van Gimenez wat nipt buitenspel was en nog een 1 op 1 kans. Zo slecht was het allemaal niet alleen het zit nu net even tegen. Celtic thuis was ook niet geweldig maar toen vloeg er bij 0-0 ineens een bal van afstand in uit het niets.quote:Op woensdag 13 december 2023 23:17 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Mwah echte kansen vandaag..? Vond ik wel meevallen, we brengen hem moeilijk in stelling. Ligt inderdaad ook aan hem zelf, ben het met je eens dat hij uiteindelijk niet heeft geïmponeerd.
Met daarna een moeizame overwinning op RKC.quote:Op woensdag 13 december 2023 23:18 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Twente uit is wel de negatieve ommekeer geweest imo
Het potje tegen Twente begon het wel. Dat was een heel vervelende wedstrijd waar je plotseling enorm gestoord werd in de opbouw, toen gingen ze ineens allemaal rare keuzes maken in de passing. En je merkt dat ploegen zich sindsdien steeds comfortabeler in laten zakken tegen ons en wachten op het foutje die we momenteel best veel maken. De manier waarop we tegengoals krijgen begint altijd bij knullig balverlies in onze opbouw of het zijn dode spelmomenten.quote:Op woensdag 13 december 2023 23:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het verval was al eerder heb ik het idee.
Dat krijg je als je handelingssnelheid mist. Kwalitatief is het gewoon vrij pover en Slot trekt er het maximale uit.quote:Op woensdag 13 december 2023 23:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het potje tegen Twente begon het wel. Dat was een heel vervelende wedstrijd waar je plotseling enorm gestoord werd in de opbouw, toen gingen ze ineens allemaal rare keuzes maken in de passing. En je merkt dat ploegen zich sindsdien steeds comfortabeler in laten zakken tegen ons en wachten op het foutje die we momenteel best veel maken. De manier waarop we tegengoals krijgen begint altijd bij knullig balverlies in onze opbouw of het zijn dode spelmomenten.
Die 1-op-1 kans is ook de enige echte kans van Gimenez die ik mij voor de geest kan halen. Dus ik snapte de opmerking van die ander user niet dat hij genoeg kansen vandaag heeft gekregen.quote:Op woensdag 13 december 2023 23:21 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Tot aan de 1-0 was er niks aan de hand en had je nog de afgekeurde goal van Gimenez wat nipt buitenspel was en nog een 1 op 1 kans. Zo slecht was het allemaal niet alleen het zit nu net even tegen. Celtic thuis was ook niet geweldig maar toen vloeg er bij 0-0 ineens een bal van afstand in uit het niets.
Alleen AZ was daarna nog een prima wedstrijd waar je niks weggaf, maar eerlijk gezegd ook weinig creëerde.quote:Op woensdag 13 december 2023 23:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Met daarna een moeizame overwinning op RKC.
Klopt.. dat zie je aan een speler als Zerrouki. Ivanusec vind ik ook een enorme tegenvaller..gaat ook niks van uit.quote:Op woensdag 13 december 2023 23:30 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat krijg je als je handelingssnelheid mist.
Tegen Atletico uit bleef je na de 0-1 wel stoïcijns voetballen. Ik blijf erbij dat dit team veel beter kan maar mentaal op dit moment wat veerkracht mist.quote:Op woensdag 13 december 2023 23:38 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Die 1-op-1 kans is ook de enige echte kans van Gimenez die ik mij voor de geest kan halen. Dus ik snapte de opmerking van die ander user niet dat hij genoeg kansen vandaag heeft gekregen.
Tot die penalty was er ook niks aan de hand, maar we zijn dan niet zo stoïcijns dat we dan gewoon door blijven voetballen, dat is wel het verschil met vorig jaar.
Natuurlijk kan dit team beter. Dat hebben we al zo vaak laten zien.quote:Op woensdag 13 december 2023 23:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Tegen Atletico uit bleef je na de 0-1 wel stoïcijns voetballen. Ik blijf erbij dat dit team veel beter kan maar mentaal op dit moment wat veerkracht mist.
Maar sinds Twente uit zijn we dat ineens verloren.quote:Op woensdag 13 december 2023 23:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Tegen Atletico uit bleef je na de 0-1 wel stoïcijns voetballen. Ik blijf erbij dat dit team veel beter kan maar mentaal op dit moment wat veerkracht mist.
Arne (die verder een uitstekende trainer is) moet wel zorgen dat het elftal beter gaat presteren. Dit elftal heeft (veel) meer kwaliteit dan het de laatste paar weken laat zien.quote:Op woensdag 13 december 2023 23:49 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Maar sinds Twente uit zijn we dat ineens verloren.
Tja, lijkt dan toch in die koppies te zijn gaan zitten hè. Valt het balletje net een paar keer goed, kom je in de flow, en wordt het een wereldseizoen. Zit het net effe een paar keer niet mee, dan kan het ook zomaar gaan tegenwerken.quote:”Slot gaf aan dat de teleurstelling groot was in de kleedkamer van Feyenoord. ,,Het gevoel is al vier keer hetzelfde, we hebben vier keer verloren. Ik zei voor de wedstrijd: ik hoop vooral te zien dat we op wedstrijdbepalende momenten ‘aan’ staan en voorkomen dat je iets tegen krijgt. Dat is ons vandaag op wedstrijdbepalende momenten weer niet gelukt.”
hoeveelquote:Op donderdag 14 december 2023 00:52 schreef Wotte het volgende:
Ik kom enkel even mijn gram halen hier.
quote:Op zondag 30 juli 2023 20:33 schreef Wotte het volgende:
[..]
Omdat die selectie kwalitatief niet zoveel voorstelt eerlijk gezegd.
quote:Op woensdag 27 september 2023 19:05 schreef Wotte het volgende:
[..]
Het verleden leert ons dat Feyenoord haar momentum grandioos weet te verneuken. Dus ik vermoed dat PSV de lachende derde gaat zijn.
Die hebben de beste spits van Nederland natuurlijk lopen.
quote:Op zondag 17 september 2023 10:33 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik ben niet denigrerend het is gewoon de realiteit dat het geen topspelers zijn. Alsof die jongens drie klassen beter zijn dan wat er bij Ajax of AZ loopt dat ontloopt elkaar niet zoveel als ze hier graag willen geloven.
Ik verwacht als kenner in je lijstje te staan @Coco.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 09:35 schreef Wotte het volgende:
[..]
Moah, ze doen altijd net alsof er met dit Feyenoord een wereldelftal staat. Ik zou als Feyenoorder maar hopen dat de selectie er niet in begint te geloven dat ze individueel ook goed zijn dan ga je gewoon derde worden.
Goh, het was zo extreem overduidelijk te zien dat het mentaal niet goed zit de afgelopen paar wedstrijden dat ik vooral verbaasd was dat iedereen me voor gek verklaarde.quote:Op donderdag 14 december 2023 07:04 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Eigenlijk is @:Pistolero wel een kenner zeg. Is het dan toch mentaal gezien de hangende koppies in de kleedkamer na een eigenlijk nietszeggende wedstrijd.
Ik weiger wel mee te gaan in de #SlotOut campagne.Mooie uitdaging voor beginnend trainer Slot.
Opportunisme van het moment want we hebben een periode (niet één wedstrijd) aantoonbaar veel beter gespeeld dan dit.quote:Op woensdag 13 december 2023 23:30 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat krijg je als je handelingssnelheid mist. Kwalitatief is het gewoon vrij pover en Slot trekt er het maximale uit.
Als je koppig een punt maar blijft drammen en ieder ‘bewijs’ naar je uiteindelijke conclusie verdraait (en al het tegenbewijs negeert) ben je geen kenner maar gewoon een wappie.quote:Op donderdag 14 december 2023 07:04 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Eigenlijk is @:Pistolero wel een kenner zeg. Is het dan toch mentaal gezien de hangende koppies in de kleedkamer na een eigenlijk nietszeggende wedstrijd.
Ik weiger wel mee te gaan in de #SlotOut campagne.Mooie uitdaging voor beginnend trainer Slot.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |