abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211607989
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Welnee, ik heb jaren in het buitenland gewoond en gewerkt zonder enige universiteit in het spel. 3 jaar in de VS en bijna een jaar Oekraine. Liefde/Werk en Werk :D
Liefde en vrijwilligerswerk is wat anders, maar anders zie je in het buitenland werken echt vooral in bepaalde, vaak hoogopgeleide, kringen hoor. Hier in Hoogezand, waar praktisch iedereen MBO is en met zijn handen werkt, kom je ze niet veel tegen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211607999
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:45 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
BBB-VVD-PVV-JA21-FVD-SGP-50PLUS-OPNL?
Dit is een meerderheid dus ik vraag me af of de motie nodig is aangezien ik niet geloof dat de spreidingswetmotie zal worden aangenomen
BBB was en is volgensmij een twijfelgeval die neigde naar steun voor de spreidingswet (in ieder geval dat is het laatste wat ik erover heb gelezen). Maar Christoffer zei net hetzelfde als dat jij zei.
graag op anoniem
pi_211608002
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:45 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
BBB-VVD-PVV-JA21-FVD-SGP-50PLUS-OPNL?
Dit is een meerderheid dus ik vraag me af of de motie nodig is aangezien ik niet geloof dat de spreidingswetmotie zal worden aangenomen
Blijkbaar is men er niet gerust op of het is de bedoeling om Rutte 4 alsnog ook demissionair op te blazen
pi_211608008
Wat is dit voor een belachelijke actie van Yesilgoz/VVD _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_211608009
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
CDA ook niet blij, dit kan zwaar uit de hand lopen.
Wie gaat daar last van hebben? De coalitie heeft toch geen meerderheid meer. En rutte vind wel wat vriendjes die voor 1 jaar komen oppassen. De partijen die nu moeilijk doen behoren ook niet tot het motorblok.
speak only if it improves the silence.
pi_211608016
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Liefde en vrijwilligerswerk is wat anders, maar anders zie je in het buitenland werken echt vooral in bepaalde, vaak hoogopgeleide, kringen hoor. Hier in Hoogezand, waar praktisch iedereen MBO is en met zijn handen werkt, kom je ze niet veel tegen.
Vrijwillgerswerk? Welnee, er zijn legio mensen met (goede) banen in het buitenland. Al dan niet tijdelijk of voor bepaalde tijd.
Vergeet even neit dat 36% van de bevolking in Nederland hoger opgeleid is.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2023 17:48:13 ]
  woensdag 13 december 2023 @ 17:47:54 #82
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_211608019
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
En het zijn helemaal niet veel mensen die in het buitenland hebben gestudeerd of gewoond, dat vind je echt vooral in het universitaire kringetje.
Wat? :')

Je weet dat er op dit moment zo'n miljoen Nederlanders in het buitenland wonen, laat staan hoeveel er in het verleden hebben gewoond of gestudeerd :?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_211608021
quote:
3s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:47 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Wie gaat daar last van hebben? De coalitie heeft toch geen meerderheid meer. En rutte vind wel wat vriendjes die voor 1 jaar komen oppassen. De partijen die nu moeilijk doen behoren ook niet tot het motorblok.
WIJ als Nederland hebben last als er opeens 2 dozijn aan nieuwe Ministers en Staatssecretarissen nodig hebben, dat komt niet de kwaliteit van bestuur ten goede.
graag op anoniem
pi_211608024
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
CDA ook niet blij, dit kan zwaar uit de hand lopen.
Ja, Yeşilgöz moet nu niet haar medeministers voor de voeten gaan lopen. Sowieso gaat dit om een VVD minister, trouwens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211608035
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, Yeşilgöz moet nu niet haar medeministers voor de voeten gaan lopen. Sowieso gaat dit om een VVD minister, trouwens.
Ja, dat is nog het meest ironische en trieste van het hele verhaal, van den Burg heeft echt zijn best gedaan.
pi_211608043
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, dat is nog het meest ironische en trieste van het hele verhaal, van den Burg heeft echt zijn best gedaan.
Ik was als van den Burg allang zelf opgestapt, die is nou al zoveel keer half en heel geflikt door zijn eigen partij.
graag op anoniem
  woensdag 13 december 2023 @ 17:50:03 #87
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_211608048
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik alleen heb in het buitenland al duizenden Nederlandse collega's gehad waarbij dit absoluut niet het geval is :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_211608063
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:50 schreef Dven het volgende:

[..]
Ik alleen heb in het buitenland al duizenden Nederlandse collega's gehad waarbij dit absoluut niet het geval is :')
De meesten Ik-vertrek mensen ook niet denk ik :P
pi_211608064
Ik vraag me trouwens af wat er gebeurt als Rutte en zijn kabinet allemaal opstappen?

CDA, d66, cu over de zeik. Rutte die zegt bekijk het maar shell heeft een baantje voor me. Van den burg over de zeik, andere die hem steunen.

Helaas blijft dat dromen.
pi_211608072
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik was als van den Burg allang zelf opgestapt, die is nou al zoveel keer half en heel geflikt door zijn eigen partij.
Van den Burg, als Amsterdamse VVDer, past natuurlijk nauwelijks bij de VVD. De Amsterdamse afdeling wijkt nogal af van de rest.
pi_211608080
quote:
7s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja, hier komt ze wel sterk uit de hoek.
Tegen de storm in, een hoop negatieve aandacht over je heen krijgen en toch moedig voorwaarts gaan. Respect.
Hopelijk is het geen campagne show om de kiezer bij de PVV weg te trekken, maar ze kan ook niet anders. NL heeft gesproken, de meerderheid wil het niet, het is hopelijk eindelijk klaar met die oude politiek. Ze scoort bij mij in ieder geval dikke pluspunten nu.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  woensdag 13 december 2023 @ 17:53:16 #92
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_211608094
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:50 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
De meesten Ik-vertrek mensen ook niet denk ik :P
Een oud-werkgever van mij heeft daar nog aan meegedaan :D

Overigens niet hoog opgeleid. Zichzelf daar wel financieel onafhankelijk gemaakt :+
  woensdag 13 december 2023 @ 17:53:56 #93
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_211608105
Ah ja. En vrijdag stemmen over Bulgarije in Schengen :R
  Moderator woensdag 13 december 2023 @ 17:55:17 #94
375570 crew  Cyan9
pi_211608126
Het is wel een beetje chaos in de kamer nu.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_211608130
quote:
3s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:50 schreef TjjWester het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat er gebeurt als Rutte en zijn kabinet allemaal opstappen?

CDA, d66, cu over de zeik. Rutte die zegt bekijk het maar shell heeft een baantje voor me. Van den burg over de zeik, andere die hem steunen.

Helaas blijft dat dromen.
Ik zou er niet op rekenen dat dit echt dromen is (meer een nachtmerrie), als Yeşilgöz veel zulke trucjes uit haalt zijn de ministers denk ik echt weg op een gegeven moment.
pi_211608147
Die zogenaamde nieuwe bestuurscultuur was dus ook maar gewoon een leus voor de bühne.
pi_211608152
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zou er niet op rekenen dat dit echt dromen is (meer een nachtmerrie), als Yeşilgöz veel zulke trucjes uit haalt zijn de ministers denk ik echt weg op een gegeven moment.
Ik neem aan dat het VVD smaldeel van het kabinet wel geïnformeerd was hierover (de rest duidelijk niet).

De Minister van Justitie wist het in ieder geval wel al :+
graag op anoniem
pi_211608165
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:57 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Die zogenaamde nieuwe bestuurscultuur was dus ook maar gewoon een leus voor de bühne.
Had ook niet van NSC verwacht dat ze hierin mee zouden doen. Ik vraag me af waarom zij niet voor de spreidingswet lijken te zijn.
pi_211608169
Timmermans kan toch een verzoek tot een brief doen, heeft hij geen steun of een meerderheid voor nodig.

Wat doet hij dan moeilijk met steun vragen?
pi_211608173
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Had ook niet van NSC verwacht dat ze hierin mee zouden doen. Ik vraag me af waarom zij niet voor de spreidingswet lijken te zijn.
Ik snap überhaupt niet waarom er zoveel weerstand is tegen de spreidingswet, lijkt me vooral voor de bühne want de wet zelf doet niet veel meer dan ervoor zorgen dat iedere gemeente zijn steentje bijdraagt aan de opvang.

Wat ik lees zijn de meeste gemeentes ook al aan het werk met het creëren van die opvangplekken en is het dus al in gang gezet.
graag op anoniem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')