Yesilgoz heeft net een motie ingediend (mede namens, Wilders, Omtzigt en Caroline) waarin ze de regering en EK verzoekt de behandeling van de spreidingswet stop te zetten voor de duur van de formatie.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Context? Ik luister momenteel niet mee.
het is juist heel democratisch, elk kamerlid bepaalt zelf of hij steun verleent, zonder fractiediscipline, zonder druk van de partijen. En een aantal leden gaan gezamenlijk een slim plan bedenken wat ter stemming word aangeboden, zonder spelletjes of noodzakelijke huilie huilie.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, totaal niet mee eens. Wat jij feitelijk zegt is: weg met de democratie. Een zeer onverstandig en gelukkig ook onmogelijk plan.
Als medewerker/slaaf van hun partij, niet als onafhankelijk kamerlid.quote:Nog los van het feit dat de nrs 2 er vanaf komende week gewoon bij zitten.
We hebben het meer dan 100 jaar zo gedaan, vroeger bestonden er geen fracties en partijen. Er werden herenakkoorden gesloten, gewoon simpel kamerheren die met elkaar gingen conserveren en tot een oplossing kwamen. Macht aan het kamerlid ipv macht aan de fractie/partij is de ultieme vorm van democratie.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry, maar wat jij hier voorstelt is een utopie die zelfs in het bedrijfsleven bijna nergens meer zo werkt en zeker niet als het om de complexiteit van het besturen van een land gaat.
Doet me denken aan een Britse internationale bloemenhandelaar die vol overtuiging voor leave had gekozen en zelfs in het lokale actiecomitee zat.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:05 schreef nils7 het volgende:
[..]
Alsof mensen die massaal op Wilders stemmen en oh zo graag uit de EU willen niet in hun eigen bubbel zitten en niet dagelijks direct te maken hebben voordelen van de EU.
Want dat heb je namelijk wel als je ook maar enigzins voor een internationale toko werkt.
Dat is wel een rare beweging.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Yesilgoz heeft net een motie ingediend (mede namens, Wilders, Omtzigt en Caroline) waarin ze de regering en EK verzoekt de behandeling van de spreidingswet stop te zetten voor de duur van de formatie.
Motie om spreidingswet tegen te houden.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Context? Ik luister momenteel niet mee.
De regering mag de motie naast zich neerleggen, dacht ik? En de 1e Kamer heeft al gestemd dat de wet niet controversieel is dus die gaan gewoon door.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Benieuwd wat de ministers van D66/CU gaan doen als dit doorgaat. Ik zie ze uit het kabinet stappen vrijdag.
Of de VVD als ze die motie naast zich neerleggen.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Benieuwd wat de ministers van D66/CU gaan doen als dit doorgaat. Ik zie ze uit het kabinet stappen vrijdag.
Ja, hier komt ze wel sterk uit de hoek.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:34 schreef Tekaschi het volgende:
Dillan heeft de verkiezingsuitslag wel begrepen, powervrouw. Hopelijk houdt ze dit vol, hoop echt dat zij onze nieuwe MP wordt.
Bah wat een nare draaikontquote:Op woensdag 13 december 2023 17:34 schreef Tekaschi het volgende:
Dillan heeft de verkiezingsuitslag wel begrepen, powervrouw. Hopelijk houdt ze dit vol, hoop echt dat zij onze nieuwe MP wordt.
Veel mensen hebben wel een tijdje buiten NL gestudeerd of gewoond. Zelfs Omtzigt (Italiaanse universiteit).. maar om hem nu elitair te noemen?quote:Op woensdag 13 december 2023 17:01 schreef Hanca het volgende:
Koekkoek is getrouwd met een Chinees, dat wist ik niet. Ze heeft wel in Barcelona, Leuven en Shenzhen gewoond. Dat is dan wel wat meer elitair.
Maar waren ze in de EK niet afhankelijk van de BBB voor de meerderheid voor de spreidingswet?quote:Op woensdag 13 december 2023 17:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Maar stel dat de 1e kamer mee instemt met die wet, dan hoeft er alsnog geen daden te zijn toch?
Maar zegt BBB niet hiermee dat ze tegen stemmen mocht de stemming doorgaan en was die steun niet nodig voor de spreidingswet. Probleem is dat als ze doorgaan ze denk ik nu geen meerderheid meer hebben in de EK voor de spreidingswet.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De regering mag de motie naast zich neerleggen, dacht ik? En de 1e Kamer heeft al gestemd dat de wet niet controversieel is dus die gaan gewoon door.
Dacht het niet, de woningwet is er ook zonder BBB doorgekomen maar ik heb niet helder hoe de verhoudingen op dit gebied liggen in de 1e Kamer.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar waren ze in de EK niet afhankelijk van de BBB voor de meerderheid voor de spreidingswet?
Je kunt gewoon weer opnieuw vragen om de wet controversieel te verklaren, komt wel vaker voor dat een nieuwe tweede kamer een andere beslissing daarover vraagt. En dan maar kijken wat het oplevert.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De regering mag de motie naast zich neerleggen, dacht ik? En de 1e Kamer heeft al gestemd dat de wet niet controversieel is dus die gaan gewoon door.
Ja, als de CU bewindslieden PVV beleid moeten gaan uitvoeren, zal ik als lid ze in elk geval oproepen om uit het kabinet te stappen. Geef die post dan maar aan Agema.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Zo werkt het dan weer nietquote:Op woensdag 13 december 2023 17:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, als de CU bewindslieden PVV beleid moeten gaan uitvoeren, zal ik als lid ze in elk geval oproepen om uit het kabinet te stappen. Geef die post dan maar aan Agema.
Ja, Omtzigt is natuurlijk ook elitair. En het zijn helemaal niet veel mensen die in het buitenland hebben gestudeerd of gewoond, dat vind je echt vooral in het universitaire kringetje.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Veel mensen hebben wel een tijdje buiten NL gestudeerd of gewoond. Zelfs Omtzigt (Italiaanse universiteit).. maar om hem nu elitair te noemen?
Dat weet ik, maar de ministers als een soort loopjongens van een rechtse kamer, zo werkt het dan ook weer niet.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Zo werkt het dan weer niet
Als Rutte dat wil kan hij Agema vragen. Of dat verstandig is betwijfel ik ten zeerst.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Zo werkt het dan weer niet
Welnee, ik heb jaren in het buitenland gewoond en gewerkt zonder enige universiteit in het spel. 3 jaar in de VS en bijna een jaar Oekraine. Liefde/Werk en Werkquote:Op woensdag 13 december 2023 17:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, Omtzigt is natuurlijk ook elitair. En het zijn helemaal niet veel mensen die in het buitenland hebben gestudeerd of gewoond, dat vind je echt vooral in het universitaire kringetje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |