abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211607786
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Context? Ik luister momenteel niet mee.
Yesilgoz heeft net een motie ingediend (mede namens, Wilders, Omtzigt en Caroline) waarin ze de regering en EK verzoekt de behandeling van de spreidingswet stop te zetten voor de duur van de formatie.
graag op anoniem
pi_211607798
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, totaal niet mee eens. Wat jij feitelijk zegt is: weg met de democratie. Een zeer onverstandig en gelukkig ook onmogelijk plan.
het is juist heel democratisch, elk kamerlid bepaalt zelf of hij steun verleent, zonder fractiediscipline, zonder druk van de partijen. En een aantal leden gaan gezamenlijk een slim plan bedenken wat ter stemming word aangeboden, zonder spelletjes of noodzakelijke huilie huilie.

quote:
Nog los van het feit dat de nrs 2 er vanaf komende week gewoon bij zitten.
Als medewerker/slaaf van hun partij, niet als onafhankelijk kamerlid.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Sorry, maar wat jij hier voorstelt is een utopie die zelfs in het bedrijfsleven bijna nergens meer zo werkt en zeker niet als het om de complexiteit van het besturen van een land gaat.
We hebben het meer dan 100 jaar zo gedaan, vroeger bestonden er geen fracties en partijen. Er werden herenakkoorden gesloten, gewoon simpel kamerheren die met elkaar gingen conserveren en tot een oplossing kwamen. Macht aan het kamerlid ipv macht aan de fractie/partij is de ultieme vorm van democratie.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:05 schreef nils7 het volgende:

[..]
Alsof mensen die massaal op Wilders stemmen en oh zo graag uit de EU willen niet in hun eigen bubbel zitten en niet dagelijks direct te maken hebben voordelen van de EU.
Want dat heb je namelijk wel als je ook maar enigzins voor een internationale toko werkt.
Doet me denken aan een Britse internationale bloemenhandelaar die vol overtuiging voor leave had gekozen en zelfs in het lokale actiecomitee zat.

6 maanden na het referendum heeft iemand hem uitgelegt wat dat betekende voor zijn zaak...... Toen was het janken op TV.
speak only if it improves the silence.
pi_211607801
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Yesilgoz heeft net een motie ingediend (mede namens, Wilders, Omtzigt en Caroline) waarin ze de regering en EK verzoekt de behandeling van de spreidingswet stop te zetten voor de duur van de formatie.
Dat is wel een rare beweging.
  woensdag 13 december 2023 @ 17:31:34 #54
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211607803
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Context? Ik luister momenteel niet mee.
Motie om spreidingswet tegen te houden.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_211607817
Toch nog vuurwerk vandaag. Het is een vuile truc om dat nu in tweede termijn plotseling te poneren.
graag op anoniem
pi_211607819
Was even met de hond, lees de reacties zo, even opletten heb wat gemist merk ik.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211607827
Benieuwd wat de ministers van D66/CU gaan doen als dit doorgaat. Ik zie ze uit het kabinet stappen vrijdag.
graag op anoniem
pi_211607837
Dillan heeft de verkiezingsuitslag wel begrepen, powervrouw. Hopelijk houdt ze dit vol, hoop echt dat zij onze nieuwe MP wordt.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211607844
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Benieuwd wat de ministers van D66/CU gaan doen als dit doorgaat. Ik zie ze uit het kabinet stappen vrijdag.
De regering mag de motie naast zich neerleggen, dacht ik? En de 1e Kamer heeft al gestemd dat de wet niet controversieel is dus die gaan gewoon door.
  woensdag 13 december 2023 @ 17:35:19 #60
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211607846
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Of de VVD als ze die motie naast zich neerleggen.

Wat een vieze bende dit.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  woensdag 13 december 2023 @ 17:35:52 #61
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211607852
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:34 schreef Tekaschi het volgende:
Dillan heeft de verkiezingsuitslag wel begrepen, powervrouw. Hopelijk houdt ze dit vol, hoop echt dat zij onze nieuwe MP wordt.
Ja, hier komt ze wel sterk uit de hoek.
Tegen de storm in, een hoop negatieve aandacht over je heen krijgen en toch moedig voorwaarts gaan. Respect.
pi_211607862
Maar stel dat de 1e kamer mee instemt met die wet, dan hoeft er alsnog geen daden te zijn toch?
  woensdag 13 december 2023 @ 17:37:08 #63
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_211607866
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:34 schreef Tekaschi het volgende:
Bah wat een nare draaikont
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_211607873
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:01 schreef Hanca het volgende:
Koekkoek is getrouwd met een Chinees, dat wist ik niet. Ze heeft wel in Barcelona, Leuven en Shenzhen gewoond. Dat is dan wel wat meer elitair.
Veel mensen hebben wel een tijdje buiten NL gestudeerd of gewoond. Zelfs Omtzigt (Italiaanse universiteit).. maar om hem nu elitair te noemen?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_211607882
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Maar stel dat de 1e kamer mee instemt met die wet, dan hoeft er alsnog geen daden te zijn toch?
Maar waren ze in de EK niet afhankelijk van de BBB voor de meerderheid voor de spreidingswet?

quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De regering mag de motie naast zich neerleggen, dacht ik? En de 1e Kamer heeft al gestemd dat de wet niet controversieel is dus die gaan gewoon door.
Maar zegt BBB niet hiermee dat ze tegen stemmen mocht de stemming doorgaan en was die steun niet nodig voor de spreidingswet. Probleem is dat als ze doorgaan ze denk ik nu geen meerderheid meer hebben in de EK voor de spreidingswet.
graag op anoniem
pi_211607899
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Maar waren ze in de EK niet afhankelijk van de BBB voor de meerderheid voor de spreidingswet?
Dacht het niet, de woningwet is er ook zonder BBB doorgekomen maar ik heb niet helder hoe de verhoudingen op dit gebied liggen in de 1e Kamer.

Als er geen meerderheid is dan sneuvelt de wet en dan hebben ze toch gewoon hun zin? Dus het lijkt mij dat de indienders niet zeker van hun zaak zijn

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2023 17:40:20 ]
pi_211607900
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je kunt gewoon weer opnieuw vragen om de wet controversieel te verklaren, komt wel vaker voor dat een nieuwe tweede kamer een andere beslissing daarover vraagt. En dan maar kijken wat het oplevert.
pi_211607906
quote:
Ja, als de CU bewindslieden PVV beleid moeten gaan uitvoeren, zal ik als lid ze in elk geval oproepen om uit het kabinet te stappen. Geef die post dan maar aan Agema.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211607911
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, als de CU bewindslieden PVV beleid moeten gaan uitvoeren, zal ik als lid ze in elk geval oproepen om uit het kabinet te stappen. Geef die post dan maar aan Agema.
Zo werkt het dan weer niet :P
graag op anoniem
pi_211607917
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Veel mensen hebben wel een tijdje buiten NL gestudeerd of gewoond. Zelfs Omtzigt (Italiaanse universiteit).. maar om hem nu elitair te noemen?
Ja, Omtzigt is natuurlijk ook elitair. En het zijn helemaal niet veel mensen die in het buitenland hebben gestudeerd of gewoond, dat vind je echt vooral in het universitaire kringetje.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211607921
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat weet ik, maar de ministers als een soort loopjongens van een rechtse kamer, zo werkt het dan ook weer niet.
pi_211607930
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Als Rutte dat wil kan hij Agema vragen. Of dat verstandig is betwijfel ik ten zeerst.
pi_211607936
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, Omtzigt is natuurlijk ook elitair. En het zijn helemaal niet veel mensen die in het buitenland hebben gestudeerd of gewoond, dat vind je echt vooral in het universitaire kringetje.
Welnee, ik heb jaren in het buitenland gewoond en gewerkt zonder enige universiteit in het spel. 3 jaar in de VS en bijna een jaar Oekraine. Liefde/Werk en Werk :D
pi_211607955
CDA ook niet blij, dit kan zwaar uit de hand lopen.
graag op anoniem
pi_211607984
BBB-VVD-PVV-JA21-FVD-SGP-50PLUS-OPNL?
Dit is een meerderheid dus ik vraag me af of de motie nodig is aangezien ik niet geloof dat de spreidingswetmotie zal worden aangenomen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')