abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211606996
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 15:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar nogmaals, de VVD is de spil wederom. NSC overigens ook wat dan tegelijk een grote gelijkenis vertoont met de VVD-D66 situatie van de vorige verkiezingen.
Het verschil is dat VVD en NSC hier alleen in theorie een keus hebben, in praktijk is samenwerken met PvdA-GL natuurlijk geen optie.

Maar goed, vooralsnog gaat dit richting 2 maanden praten en dan kijken of er iets extraparlementairs op kan worden gezet, ik zie NSC en VVD eigenlijk steeds minder in een kabinet met PVV stappen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  FOK!Fotograaf woensdag 13 december 2023 @ 16:14:34 #277
842 Zorro
Z
pi_211607000
Thierry zegt precies wat ik al aangaf _O_
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_211607001
Ah we krijgen een lesje Staatsrecht van Thierry
pi_211607003
Ja leuk Thierry maar je kan wel in strijd met verdragen van dezelfde strekking als de Grondwet handelen en dat is de facto hetzelfde.
graag op anoniem
pi_211607010
quote:
6s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:14 schreef Zorro het volgende:
Thierry zegt precies wat ik al aangaf _O_
Hier heeft hij idd wel gelijk in.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211607014
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het verschil is dat VVD en NSC hier alleen in theorie een keus hebben, in praktijk is samenwerken met PvdA-GL natuurlijk geen optie.

Maar goed, vooralsnog gaat dit richting 2 maanden praten en dan kijken of er iets extraparlementairs op kan worden gezet, ik zie NSC en VVD eigenlijk steeds minder in een kabinet met PVV stappen.
Nou, nee, in de praktijk is die optie er juist wel maar dan zal er flink over de eigen schaduw gestapt moeten worden en extra parlementair? Ik zie het niet gebeuren.
pi_211607015
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:15 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Hier heeft hij idd wel gelijk in.
Alleen in de theorie, in de praktijk heb je het EVRM en VN-handvest. Toetsingsverbod is er daardoor in de praktijk niet.
graag op anoniem
pi_211607025
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Alleen in de theorie, in de praktijk heb je het EVRM en VN-handvest.
Vergeet de EU niet, die garandeert aardig wat grondrechten en heeft een Hof wat hoger staat dan de Hoge Raad vziw.
pi_211607029
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou, nee, in de praktijk is die optie er juist wel maar dan zal er flink over de eigen schaduw gestapt moeten worden en extra parlementair? Ik zie het niet gebeuren.
Nee, die optie is er gewoon niet. De VVD leden gaan dat niet accepteren, dat weet iedereen.

En Omtzigt mikt toch duidelijk op iets extraparlementairs.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211607033
Kort maar krachtig, geen popcorn nodig -O-
pi_211607045
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:17 schreef Dutch_view het volgende:
Kijk je een debat terug op debat gemist ;)
pi_211607052
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:17 schreef Dutch_view het volgende:
Geen maanlandingen? Jammer. Iedereen rekende toch op een ludieke noot voordat de droogkloot van de SGP aan de beurt was.
pi_211607054
Ik vraag me af of het niet de beste optie is om de partijleiders buiten spel te zetten, weg met al die spelletjes, weg met de partijen en strategieën.

Eens kijken of de overige leden eruit komen met elkaar.
speak only if it improves the silence.
pi_211607060
quote:
3s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:19 schreef TjjWester het volgende:
Ik vraag me af of het niet de beste optie is om de partijleiders buiten spel te zetten, weg met al die spelletjes en strategieën.

Dat is hoe iedere formatie allang werkt, allemaal zijtafels met de desbetreffende Kamerleden met dezelfde portefeuilles.
graag op anoniem
pi_211607066
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:00 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Van Baarle is net zo erg als Wilders
Erger nog.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211607071
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:18 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Kijk je een debat terug op debat gemist ;)
Dan heb ik niet de lol van twitter en Fok! ernaast :P
pi_211607072
Raar dat ze totaal geen problemen hadden in de kamer toen Kauthar opeens van mening veranderde, of die veroordeelde hofstad terroriste, apart dat het wel geloofwaardig was dat die mensen hun mening wel opeens aanpasten.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211607073
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat is hoe iedere formatie allang werkt, allemaal zijtafels.
Neen, want de leden van de zijtafels zijn vertegenwoordigers van de partij en staan in dienst van de partleider.

De partij heeft dus grote invloed.
pi_211607087
quote:
3s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:21 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Neen, want de leden van de zijtafels zijn vertegenwoordigers van de partij en staan in dienst van de partleider.
Je zegt dat Kamerleden zelf moeten onderhandelen, ik zeg dat dat al gebeurt en dan zeg je dat dat niet uitmaakt omdat Kamerleden bij een partij behoren :?
graag op anoniem
pi_211607092
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Geen maanlandingen? Jammer. Iedereen rekende toch op een ludieke noot voordat de droogkloot van de SGP aan de beurt was.
Heeft ook zn voordelen
pi_211607107
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Maar dat geldt dan voor alle leden, dus dan slaat je punt nergens op.
Mijn punt is dat de 4 leden onafhankelijk van hun partij en partijleider gaan onderhandelen en steun zoeken voor hun plannen.

Zet de partij en de haantjes buitenspel.
pi_211607109
quote:
3s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:19 schreef TjjWester het volgende:
Ik vraag me af of het niet de beste optie is om de partijleiders buiten spel te zetten, weg met al die spelletjes, weg met de partijen en strategieën.

Met 150 door elkaar praten gaat ook niet werken.
pi_211607119
quote:
3s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:24 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Mijn punt is dat de 4 leden onafhankelijk van hun partij en partijleider gaan onderhandelen en steun zoeken voor hun plannen.

Hoe werkt dat bij een partij die maar een lid heeft?
pi_211607127
quote:

[..]

Hoe denk jij dat de Tweede Kamer werkt, want dat is wat je nu omschrijft. Of denk jij dat Kamerleden 4 jaar lang voor alles eerst naar de partijleider moeten (PVV buiten beschouwing latende)? Er zijn commissievergaderingen waarin men debatteert over dingen, plannen maakt en dan tegen de rest van hun partij zegt hoe ze moeten stemmen over moties e.d. van hun onderwerp.
graag op anoniem
pi_211607136
quote:

[..]

De partij buitenspel is wel heel ondemocratisch. Aangezien we op die partij en hun programma hebben gestemd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')