abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211610930
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 21:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik weet niet over wie jij het hebt hoor. Wie?
Ja, dat dingen over je hoofd heen vliegen omdat ze te lastig zijn hebben we al vast kunnen stellen.
pi_211610983
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 21:15 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Wordt het nieteens tijd voor jou om andere medicatie te vragen aan je behandelaar?
Sowieso liegt hij dat hij scheel ziet, want de VN heeft Hamas helemaal niet veroordeeld en weigeren ze dat tot op de dag van vandaag te doen.
  woensdag 13 december 2023 @ 21:40:20 #228
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211611413
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 21:15 schreef Scorpie het volgende:
Palestijnen gaan nog liever zelf dood dan dat ze Israël iets gunnen.
Moet gelijk weer aan die quote van Golda denken:
  woensdag 13 december 2023 @ 21:43:06 #229
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 13 december 2023 @ 21:47:08 #230
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211611593
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 20:59 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]

Ja Jezus Nasrdin, zelfs je slechte vertolking van die Afghaanse taal in Het gouden uur was nog geloofwaardiger dan dit soort complottheorieën.
quote:
Staatspropaganda
Frits Barend

https://niw.nl/staatspropaganda/

[…]

En toen spraken de kiezers: 37 voor de PVV, dus bijna vijftig procent meer dan een paar dagen eerder voorspeld. Kortom, een natte vinger heeft meer voeling met het leven.

Ben ik verrast? Ja en nee. Na de terroristische aanval 7 oktober door leden van Hamas op onschuldige, veelal vredelievende festivalgangers in Israël begon met name de toksjo Khalid & Sophie van BNNVara sluipenderwijs Israël te promoveren tot dader. Zo ontving Khalid Kasem begin november een Nederlandse Palestijn of Palestijnse Nederlander die daags daarvoor uit Gaza via Egypte naar Nederland was gevlogen. Khalid opende met: “Wat heb jij meegemaakt, wat heb jij gezien op 7 oktober?” De gast: “Heel zware dag, die dag begint heel vroeg met veel bommen en veel lawaai en veel vliegtuigen in de lucht met veel mensen die schreeuwen. Wij willen weten wat gebeurt. Die mensen zijn bang, misschien Israëliërs komen naar Gaza.”

Khalid was een luisterend oor voor een totale verdraaiing van feiten over de vroege ochtend van 7 oktober. Na de beginfabels van zijn gast opperde de presentator letterlijk: “Zij hadden het gevoel: Israel voert een aanval uit?” Pardon? Israël voerde in de ochtend van 7 oktober een aanval uit? Was het Khalid ontgaan dat het land die ochtend was aangevallen door Hamas en dat meer dan duizend onschuldige burgers in Israël waren vermoord, verkracht of ontvoerd? Aan tafel zaten als duiders van het nieuws ook de journalisten Nynke de Jong en Jeroen Pauw. In plaats van de gast met Palestijnse sjaal één kritische vraag te stellen, waren zij 22 minuten lang invoelende, zwijgende jaknikkers bij een soort van informatiemanipulatie die je doorgaans ziet in China, Rusland of Iran en die wij staatspropaganda noemen.

In het verlengde van leugens als de bovenstaande werden de Israëlische reacties op de terroristische aanval van 7 oktober steeds harder veroordeeld door een leger van zelfbenoemde deskundigen van Amnesty International, Artsen zonder Grenzen, Human Rights Watch of weet ik veel. De grootste Nederlandse deskundige op het gebied van oorlogsrecht, de internationaal hoog aangeschreven hoogleraar Geert-Jan Knoops, verscheen na 7 oktober in veel nieuwsprogramma’s en talkshows, maar werd niet een keer uitgenodigd door Khalid en Sophie.

[…]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211611712
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 19:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Kan je verwoorden waarom het een kansloze discussie is want hoe langer deze oorlog duurt hoe vaker het ter spraken zal komen. Sleepy Joe had dit weekend een opmerkelijke uitspraak die toch wel enige verwantschap houdt met proportioneel en disproportioneel handelen van Israël
Lees de rest van mijn reactie ook even. :Y
Intolerant voor intolerantie
pi_211611717
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 21:15 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Wordt het nieteens tijd voor jou om andere medicatie te vragen aan je behandelaar?
Goede onderbouwing.
Of probeer je de terroristische aanvallen op burgers weer goed te praten?
  woensdag 13 december 2023 @ 22:08:17 #234
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211611816
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 22:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Goede onderbouwing.
Dat heb ik haar niet zien doen hier.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 13 december 2023 @ 22:20:12 #235
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211611953
twitter

Wat is dit nou weer voor rare opmerking?
pi_211612022
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 22:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Doen alsof iemand die de burger doden veroordeelt gek is gaat wel die richting op.
pi_211612184
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 20:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je kunt pas weten of het proportioneel was NADAT je het hebt onderzocht. Wat was het doel van die aanval? Heb je je informatie gecheckt en gedubbelcheckt? Heb je een afweging gemaakt wat zwaarder weegt?
Je mag toch gewoon filosoferen of iets voor jou, voor een ander of voor mij proportioneel is? Ik vind 500 dode Palestijnse kindjes voor een Hamas commandant toppie en tevens knap dat het er maar 500. Een anders vindt 20 kindjes onder de 12 jaar acceptabel en meer niet. Kan toch gewoon, voor een simpele commandant waar Hamas er meer dan 100 van heeft? Kunnen we het toch over hebben ook al is niemand de commandant?

Als zelfs dit niet eens besproken worden vraag ik me af waarom dat is, waarom ligt dat zo gevoelig? Wat nu acceptabel is, is over een jaar minder tof en andersom. IDF is het meest geavanceerde leger ter wereld, het beste getraind met de beste intelligence, zij maken sowieso betere beslissingen en minder fouten dan anderen, dat is toch fantastisch en leuk om over te hebben?

Ik vind t debiel dat rotondes en wegen in de Palestijnse west bank steden massaal gesloopt worden. Een keer in de zoveel tijd ramt t leger Jenin weer in en sloopt alleen infrastructuur of een opkomend agressief jongetje en iederen die er omheen staat. Even een herinneringsmonument voor een niet nader te noemen journaliste slopen en weer weg. Lijken jarenlang in een koelkast leggen om daarna een keer te ruilen tegen israelische gegijzelden. Het verbaasd me al jaren en het onderwerp boeit me mateloos want dit is een democratisch vooruitstrevend land wat al nagenoeg een eeuw wordt bedreigd en toch rechten hoog in 't vaandel heeft staan. Lijkt mij legitieme onderwerpen ook al weten we niet waarom de IDF commandant t proportioneel vindt of zijn mannen vraagt om graffiti op de muren te spuiten...

We kunnen 't over Hamas hebben maar daar denkt iedereen op twee of drie na 't zelfde over. Dat lijkt mij een oninteressant gesprek.

[ Bericht 4% gewijzigd door opgebaarde op 13-12-2023 22:41:38 ]
pi_211612228
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 20:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Goed verzonnen propaganda verhaaltje weer. Wel creatief.
Het bevalt je niet dus is het propaganda *O*
Intolerant voor intolerantie
pi_211612253
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:54 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Ja maar jij bent een hoogopgeleid persoon, kan het niet zo zijn dat jij in Istanbul vooral de progressieve Syriërs spreekt die in de elite bubbel begeven? :P

Hier in mijn straat (100% sociale woningbouw) woont een Syrisch gezin die zowel de vlag van het Vrije Syrische leger als de vlag van de Palestijnen op het balkon heeft gehangen. :P En als ik Arabische teksten vertaal op facebook van diegene die woonachtig zijn in Aleppo zie ik toch wel een hoop haat over Israëliërs.

Wel zijn er ook goeie gasten tussen hoor, ik ging laatst naar een Syrische kapper, en toen ik zei dat ik Syriërs erg op Marokkanen vond lijken was hij een beetje beledigd, hij zei 'We zijn niet zoals hun, ik versta hun Arabisch niet eens, en wij hebben veel vaker eigen bedrijven' .
Het is niet alleen Istanbul, maar natuurlijk dat risico is aanwezig. Neemt niet weg dat het zich wel voordoet.

Het neerkijken op Marokkanen herken ik ook wel. Wilders lijkt er een Marokkanen vriendje naast.
pi_211612314
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 22:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Doen alsof iemand die de burger doden veroordeelt gek is gaat wel die richting op.
Oh wow!

quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 22:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Goede onderbouwing.
Serieus, zoiets heb ik nog nooit gepost.

Jij bent degene die behoorlijk extreem reageert.

Niet ik.

quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 22:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Tnx :)
pi_211612650
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 22:41 schreef mascara-klodder het volgende:

Serieus, zoiets heb ik nog nooit gepost.

Jij bent degene die behoorlijk extreem reageert.

Niet ik.
Ahum?
Ik reageer extreem omdat ik burgerdoden niet door de beugel vind kunnen gaan?
En jij noemt mij een gek omdat ik dat vind?

Nou sorry hoor maar wie van ons is dan extreem aan het reageren?
Jij......
  woensdag 13 december 2023 @ 23:02:18 #242
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211612691
.

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2023 23:04:26 ]
  woensdag 13 december 2023 @ 23:04:12 #244
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 13 december 2023 @ 23:06:01 #245
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211612738
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 23:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ahum?
Ik reageer extreem omdat ik burgerdoden niet door de beugel vind kunnen gaan?
En jij noemt mij een gek omdat ik dat vind?

Nou sorry hoor maar wie van ons is dan extreem aan het reageren?
Jij......
Hoe jij zo uit je plaat gaat hier, dat vind ik behoorlijk extreem.

Dat jij mij van dingen beschuldigt die ik serieus nooit heb gezegd...dat is zo erg fout.

Ipv dat je hier om de paar dagen binnenbanjert zou je hier ook gewoon even mee kunnen lezen en zien dat niet iedereen alles zo zwart-wit ziet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2023 23:17:14 ]
  woensdag 13 december 2023 @ 23:15:24 #247
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_211612804
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 22:20 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]

Als je rest van zijn account ziet... :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  woensdag 13 december 2023 @ 23:31:29 #248
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211612928
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 22:20 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]

Rikkert is een trol. Rikkert Biemans Is een personage in New Kids (on the Block) waar twee films van zijn gemaakt. New Kids Turbo en New Kids Nitro.
Rikkert woont in Maaskantje en dat is naast Schijndel, zie zijn twitternaam. Op YouTube genoeg over te vinden. Ik vond 't leuke films en filmpjes maar het is wel heel banaal en simpel.
  woensdag 13 december 2023 @ 23:53:56 #250
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211613000
Interessante theorie, Israel heeft een toezegging aan de VS gedaan dat er minder burgerdoden moeten vallen en zodoende doen ze minder airstrikes om hele gebouwen op te blazen en doorzoeken ze nu meer met teams een gebouw. Maar op deze manier lopen ze dus in hinderlagen waarbij er dus laatst 9 doden zijn gevallen en waarbij het 2e reddingsteam ook in een hinderlaag liep.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')