Grootste hit Joost Klein:quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Joost is ook al lang geen youtuber meer. Hij wil daar zelf ook niet de hele tijd over aangesproken worden volgens mij omdat het al jarenlang achter hem ligt.quote:Op maandag 11 december 2023 22:24 schreef Greys het volgende: [..] Dat laatste van echte muzikanten op het Songfestival (ook als je er niet live mag spelen) heeft ook al lang mijn persoonlijke voorkeur. Op de een of andere manier heeft het voor mij vaak meer bezieling als het muzikanten zijn met het liefst een zelf geschreven lied. Echter, Joost kreeg bv ook Pinkpop compleet plat. Dat maakt voor mij wel dat hij best een eind uitstijgt boven de gemiddelde 'youtuber'. Qua shows en concerten en festivals is hij wel echt een artiest.
Als die wanstaltige pad negatief is moet het wel een topnummer zijn.quote:Op maandag 11 december 2023 22:20 schreef Greys het volgende: Frank Jumbo Lammers zegt net bij Renze dat hij meerdere nummers heeft gehoord van anderen die zijn ingezonden en zonder dat hij Joost z'n lied heeft gehoord 'eigenlijk al weet dat die beter waren'. Onze kennert.
![]()
![]()
Er is een reden waarom Tony Neefs nooit is uitgekozen om Nederland te vertegenwoordigen op het ESF. Die reden ligt niet bij anderen, maar vooral bij Tony Neefs zelf.quote:Op maandag 11 december 2023 22:47 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik zit het even dat radiofragment terug te luisteren, maar goeie genade, Tony trekt meteen alle clichés uit de kast die je verwacht bij iemand van die oude garde
Je mot wel zingen, heur
En inderdaad zelf twee liedjes ingestuurd, gewoon zuur dat hij het niet is geworden
Leuk dat niet-Songfestivalliefhebber Michiel wel enthousiast is
Een van de liedjes die hij dit jaar had ingestuurd was Sinatra-esque en hij dacht dat dat wel op ging vallen. Want Sinatra, dat is zo tijdloos.quote:Op maandag 11 december 2023 22:52 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Er is een reden waarom Tony Neefs nooit is uitgekozen om Nederland te vertegenwoordigen op het ESF. Die reden ligt niet bij anderen, maar vooral bij Tony Neefs zelf.
Dit werd ooit 2e! achter Glennis Grace (2005), Tony met oa Laura Vlasblom, geschreven door Johnny Logan. Dat was toen al belegenquote:Op maandag 11 december 2023 22:52 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Er is een reden waarom Tony Neefs nooit is uitgekozen om Nederland te vertegenwoordigen op het ESF. Die reden ligt niet bij anderen, maar vooral bij Tony Neefs zelf.
Ja die zag ik net op X ook langskomen.quote:
Lol, dat is echt wel een blijvertje hoor.quote:Op maandag 11 december 2023 23:12 schreef superniger het volgende:
Ach, over een paar maanden horen we niks meer van Numidia. Fit was haar eerste en laatste kans.
Heb dat dus voor vandaag nooit geweten, die achternaam! Het is dat iemand het hier zei over 'halve Zweed' en het in de OP staat.quote:Donald Ellerström of naar eigen zeggen Donald Scloszkie[2] (Amsterdam, 5 augustus 1994), bekend onder de artiestennaam (Mara)donnie, is een Nederlandse rapper.
Ja dat was ook een vrij trieste poging. Goed gezongen hoor, maar dat nummerquote:Op maandag 11 december 2023 23:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit werd ooit 2e! achter Glennis Grace (2005), Tony met oa Laura Vlasblom, geschreven door Johnny Logan. Dat was toen al belegen
Eens, Glennis won ook met een belegen liedje, maar dit was wel spruitjeslucht 2;0quote:Op maandag 11 december 2023 23:54 schreef Spumonisal het volgende:
[..]
Ja dat was ook een vrij trieste poging. Goed gezongen hoor, maar dat nummerVerbaasd dat het uberhaupt 2e werd. Al was NL compleet de weg kwijt op het ESF toen
Ik probeer mijn partner (Italiaan) uit te leggen waarom we niet een nationale finale hebben, want dat zou toch best mooie tv op kunnen leveren, volgens hem. 😊 Dat dan de Tony Neefs (etc) weer de boventoon gaan voeren, omdat de echte A artiesten zich niet aan een wedstrijd willen wagen waar peren met appels worden vergeleken, is toch lastig uit te leggen 😊quote:Op maandag 11 december 2023 23:54 schreef Spumonisal het volgende:
[..]
Ja dat was ook een vrij trieste poging. Goed gezongen hoor, maar dat nummerVerbaasd dat het uberhaupt 2e werd. Al was NL compleet de weg kwijt op het ESF toen
Ik zit ook even de originele tweet te bekijken maar eigenlijk bijna niemand neemt het ook serieus.quote:
Nee, het wordt nu alleen wel redelijk vaak gerepost onder de aankondiging op het officiële ESF kanaal. Wel een beetje jammer.quote:Op dinsdag 12 december 2023 00:41 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik zit ook even de originele tweet te bekijken maar eigenlijk bijna niemand neemt het ook serieus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |