abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 december 2023 @ 12:56:07 #187
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211604641
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 12:47 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Nooit in een bejaardentehuis geweest? Mensen worden vastgebonden
in dwangbuizen zeker , arme oudjes, vastgebonden zonder eten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 13 december 2023 @ 12:57:20 #188
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211604657
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 11:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
_O- _O- 8)7

en de stikstof heb je ook nog en vleemuizen en zaldzame onkruid, o ja en weilanden zijn groen
Ik snap wel dat je bejaardetehuizen wil hoor. Je wilt er tenslotte direct naartoe verhuizen :P Dementerend en al.

(iets anders kan ik niet van je post maken :? )
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211604674
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 12:47 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Nooit in een bejaardentehuis geweest? Mensen worden vastgebonden
Nee grrrrg, arbeidsmigranten die worden opgesloten in boten en hotels. Paspoorten worden allemaal weggegooid. Bejaardenhuizen moeten gewoon gebouwd worden, zonder te kijken naar vraag en behoefte.
quote:
2s.gif Op woensdag 13 december 2023 12:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ik snap wel dat je bejaardetehuizen wil hoor. Je wilt er tenslotte direct naartoe verhuizen :P Dementerend en al.

(iets anders kan ik niet van je post maken :? )
Dit is lullig, hij heeft (naar eigen zeggen) altijd in de tuinbouw gewerkt met pesticiden en voelt zich kiplekker, dat je daar alzheimer van zou krijgen is flauwekul!
pi_211604761
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 12:11 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dat sneue verliezersgedrag. In plaats van bij zichzelf te rade te gaan over waarom de PVV zo wist te winnen alleen maar dat gehuil.
Ze hadden ook slechts veel populaire programmapunten in hun verkiezingsprogramma moeten zetten. Dan hadden ze ook veel meer stemmen gehaald. En uiteraard ook meer moeten schelden op iedere andersdenkende.
pi_211604799
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 09:09 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
De internationalisering van het onderwijs komt toch echt op het conto van Plasterk als minster van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap in Balkenende 4.
Dank voor de info.
"Pools are perfect for holding water"
  Forum Admin woensdag 13 december 2023 @ 13:22:33 #192
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211604958
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:06 schreef torentje het volgende:

[..]
Ze hadden ook slechts veel populaire programmapunten in hun verkiezingsprogramma moeten zetten. Dan hadden ze ook veel meer stemmen gehaald. En uiteraard ook meer moeten schelden op iedere andersdenkende.
Je mag je afvragen hoe het komt dat zelfs de grote jongens geen antwoord hebben op anti grondwettelijke drek dat op een a4tje past.

Misschien is hun boodschap of manier van brengen gewoon niet zo populair.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211605044
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je mag je afvragen hoe het komt dat zelfs de grote jongens geen antwoord hebben op anti grondwettelijke drek dat op een a4tje past.

Dat bedoel ik, verkiezingsprogramma van niks, geen leden, Wilders zelf ook in de herfst van zijn carrière...

Toch heeft niemand er een antwoord op. Nu heeft hij gewonnen en is het alleen maar fascisme, racisme, "mijn kinderen vroegen of ze nu het land uit moeten", rechtstaat in gevaar etc.

Niemand heeft het over, wat denk ik de belangrijkste reden van de overwinning van Wilders is, asielzoekers en de opvang daar van.
pi_211605163
quote:

[..]

Dit is wel een heel grote vraag inderdaad. Welke middelen heb je tegen het populisme. Ik probeer hier al jaren oplossingen voor te vinden, ergens te lezen of over na te denken, maar ik zie ze nergens.

Waarom heeft de gemiddelde PVV stemmer zo’n weerzin tegen links maar heeft de PVV wel een gedeeltelijk linkse sociale agenda.
pi_211605178
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 11:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
Lees net dit op nu.nl:

Timmermans tegen Wilders: 'U bent een bedreiging voor de rechtsstaat'

Dankzij Timmermans ben ik overtuigd, mochten er weer verkiezingen komen dan stem ik op de PVV.
Lol wat? Is dat serieus hoe het werkt voor jou?
pi_211605208
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 12:55 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
En jij bij Talpa, daar zijn ze gek op inhoudsloze drek?
Liever niet. Ik zie 'm graag zo weinig mogelijk op tv.
  woensdag 13 december 2023 @ 13:41:19 #197
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_211605221
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2023 12:07 schreef HowardRoark het volgende:
Leuk dat 'experts' ook een mening hebben, maar die zijn politiek gezien niet bepaald neutraal dus ook lastig serieus te nemen.
Wat is dit in hemelsnaam voor een kinderachtig gelul? Omdat hun 'mening' je niet uitkomt moeten we het maar niet serieus nemen? Dat is niveautje: 'Meneer, misschien moest u eens ophouden met drinken en roken, want als u zo doorgaat haalt u de vijftig niet.' 'Ach, huisarts, wat weet jij nou. Jij rookt en drinkt zelf ook niet, dus qua dat ben je ook niet bepaald neutraal. Kan ik dat wel serieus nemen?'
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_211605233
quote:

[..]
Dat is imo een beetje alsof je een gedegen FoK!-poster vraagt waarom hij of zij geen antwoord heeft op een trol die continue onzin post.
  woensdag 13 december 2023 @ 13:43:53 #199
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211605250
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 17:57 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wellicht weet je het antwoord wel. Wellicht is het een gezin en kun je checken of de leden dezelfde antwoorden geven. Wellicht is er inderdaad sprake van tegenstrijdigheden in het verhaal.
Je hebt dus eigenlijk geen idee begrijp ik? Geen verwijt maar een vraag.

Het lijkt mij sterk dat er daadwerkelijk kruisverhoren van een dusdanig niveau worden gevoerd.
pi_211605265
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2023 12:07 schreef HowardRoark het volgende:
Leuk dat 'experts' ook een mening hebben, maar die zijn politiek gezien niet bepaald neutraal dus ook lastig serieus te nemen.
[..]
Het is niets meer dan projectie, het is bijzonder om te zien dat Links nog altijd zo zuur is over de verkiezingsuitslag.
En wie is dat wel? We hebben vrijwel allemaal een politieke mening. Kan/mag er dan geen enkele expert vanuit diens werkveld iets over de Nederlandse politiek zeggen?
  woensdag 13 december 2023 @ 13:48:41 #201
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211605324
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:44 schreef probeer het volgende:

[..]
En wie is dat wel? We hebben vrijwel allemaal een politieke mening. Kan/mag er dan geen enkele expert vanuit diens werkveld iets over de Nederlandse politiek zeggen?
Natuurlijk mag dat.

Maar die mening is dan dus wel gekleurd en ook daar mag je rekening mee houden.
pi_211605346
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:42 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat is imo een beetje alsof je een gedegen FoK!-poster vraagt waarom hij of zij geen antwoord heeft op een trol die continue onzin post.
Zie hier waarom Wilders steeds groter gaat worden. Er zijn mensen met zorgen, voelen zich niet gehoord door de politiek. Stemmen uit onvrede Wilders... en worden dan weggezet als trol omdat ze niet op de politieke partijen stemmen waar ze zich niet door gehoord voelen.
  woensdag 13 december 2023 @ 13:50:59 #203
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211605361
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 11:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
Lees net dit op nu.nl:

Timmermans tegen Wilders: 'U bent een bedreiging voor de rechtsstaat'

Dankzij Timmermans ben ik overtuigd, mochten er weer verkiezingen komen dan stem ik op de PVV.
En ik zal waarschijnlijk weer op hem stemmen.
Goed interview. Goede uitspraken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 13 december 2023 @ 13:51:59 #204
37950 JAM
pi_211605368
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:48 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Natuurlijk mag dat.

Maar die mening is dan dus wel gekleurd en ook daar mag je rekening mee houden.
Nogal zorgelijk om te zien dat er steeds maar de het is maar een mening-kaart gespeeld wordt. Dat is het niet. Het is feit dat in het PVV-programma punten staan die behoorlijk afdoen aan de principes van een democratische rechtstaat. Daar kan je wat van vinden (ik vind daar ook wat van, ik vind dat volkomen achterlijk, bijvoorbeeld), maar je kan lastig beweren dat dat niet het geval is.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 13 december 2023 @ 13:52:04 #205
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211605369
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:49 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Zie hier waarom Wilders steeds groter gaat worden. Er zijn mensen met zorgen, voelen zich niet gehoord door de politiek. Stemmen uit onvrede Wilders... en worden dan weggezet als trol omdat ze niet op de politieke partijen stemmen waar ze zich niet door gehoord voelen.
Voelen kun je in een seksclub doen.
Bij een politieke keuze is verstand wat belangrijker.
  woensdag 13 december 2023 @ 13:54:39 #206
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211605396
quote:

[..]
Precies. Ik heb jarenlang anders gestemd en nu voor het eerst op de PVV. Dom gelul over bijvoorbeeld een 'kopvoddentaks' hielden mij tegen.

Maar als men mij toch al wegzet als van alles en nog dan is de drempel om dan maar daadwerkelijk PVV te gaan stemmen erg laag geworden.
pi_211605397
quote:

[..]
Ik vergelijk Wilders met een trol. Niet diens stemmers.

Dit is wat ik in dit topic over PVV-stemmers gezegd heb:

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 23:45 schreef probeer het volgende:

[..]
Njah dat vind ook ik een fikse overdrijving. Maar ik kan me prima voorstellen dat de druk op de al bestaande onderklasse onevenredig (tov andere socio-economische klassen) toeneemt wanneer er veel relatief kansarme mensen bij komen.

[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 23:50 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik heb minder moeite met hun slachtofferschap, daar alle cijfers uitwijzen dat ze daarin op aardig wat vlakken toch best gelijk hebben. Kort gesteld; twee decennia neo-liberaal beleid heeft de onderklasse geen goed gedaan. Maar waar ik wel vaak met ze van mening verschil, is over hun antwoord op de schuldvraag.

Het komt niet door het klimaat dat de zorg duurder wordt (wel door winstmaximalisatie van zorgaanbieders). Het komt niet door migranten dat er een woningtekort is (wel door woningbeleid waarin woningen investeringsobjecten zijn gemaakt).
pi_211605403
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Voelen kun je in een seksclub doen.
Bij een politieke keuze is verstand wat belangrijker.
Ga zo door, PVV stijgt weer in de peilingen ^O^
  woensdag 13 december 2023 @ 13:56:40 #209
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211605423
quote:
2s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:51 schreef JAM het volgende:

[..]
Nogal zorgelijk om te zien dat er steeds maar de het is maar een mening-kaart gespeeld wordt. Dat is het niet. Het is feit dat in het PVV-programma punten staan die behoorlijk afdoen aan de principes van een democratische rechtstaat. Daar kan je wat van vinden (ik vind daar ook wat van, ik vind dat volkomen achterlijk, bijvoorbeeld), maar je kan lastig beweren dat dat niet het geval is.
Het is tijd voor iets zoals een grondwet. Waarin we dingen vast kunnen leggen die we erg belangrijk vinden en niet door iedere pipo zonder meer willen laten wijzigen.
  woensdag 13 december 2023 @ 13:57:04 #210
37950 JAM
pi_211605427
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:55 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Hoe werkt dat nu, eigenlijk? Men roept dat je achterlijk bent en omdat men achterlijk wordt genoemd volhardt men in hun achterlijkheid? Is dat hoe dat werkt, zo ongeveer?
  woensdag 13 december 2023 @ 13:57:07 #211
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211605428
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:55 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Succes er mee. PVV stemmers krijgen de rekening wel op de deurmat.
  woensdag 13 december 2023 @ 13:58:58 #212
37950 JAM
pi_211605446
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:56 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Het is tijd voor iets zoals een grondwet. Waarin we dingen vast kunnen leggen die we erg belangrijk vinden en niet door iedere pipo zonder meer willen laten wijzigen.
Ja, daar waren ze in 1814 ook al achter. Nu is er een pipo die nogal afbreuk wil doen aan vele dingen die daarin vastgelegd zijn die 'we' (wie dat dan ook moge zijn) erg belangrijk vinden, zoals, bijvoorbeeld, gelijke behandeling voor de wet.
pi_211605456
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:54 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik vergelijk Wilders met een trol. Niet diens stemmers.
Klopt, heb je gelijk in. Indirect zet je zijn stemmers weg als een soort van hersenlozen, net als Harvest met zijn "verstand is belangrijker".

Blijft toch armoedig, dat zelfs de grote Timmermans geen antwoord heeft op een verkiezingsprogramma van 1 A4. In plaats van stemmers met zijn fantastische plannen te overtuigen, verzandt hij (en anderen) in het afkraken van Wilders. En nee, ik heb niet op Wilders gestemd.
  woensdag 13 december 2023 @ 14:00:19 #214
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211605459
quote:
5s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:57 schreef JAM het volgende:

[..]
Hoe werkt dat nu, eigenlijk? Men roept dat je achterlijk bent en omdat men achterlijk wordt genoemd volhardt men in hun achterlijkheid? Is dat hoe dat werkt, zo ongeveer?
En aan die polarisatie draag jij blijkbaar graag bij.
pi_211605462
quote:
5s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:57 schreef JAM het volgende:

[..]
Thanks, punt weer bewezen ^O^
  Forum Admin woensdag 13 december 2023 @ 14:01:24 #216
pi_211605473
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:37 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dit is wel een heel grote vraag inderdaad. Welke middelen heb je tegen het populisme. Ik probeer hier al jaren oplossingen voor te vinden, ergens te lezen of over na te denken, maar ik zie ze nergens.

Waarom heeft de gemiddelde PVV stemmer zo’n weerzin tegen links maar heeft de PVV wel een gedeeltelijk linkse sociale agenda.
In ieder geval niet door alles en iedereen die pvv hebben gestemd weg te zetten als domme tokkie. Ik vind het ook diep verontrustend dat de pvv zo groot is geworden, maar het is ook een teken aan de wand voor de gevestigde orde. En die hebben de boodschap nog niet helemaal door heb ik het idee.

Het wordt nog vreemder als je bijvoorbeeld de beweegredenen van stemmers afweegt tegenover doorberekening en van het cbs. Dan zie je dat veel linkse partijen gewoon een goed programma hebben waar vrijwel iedereen beter van zou worden..toch komt die boodschap niet over.

En heel eerlijk, als je een beetje rondvraag bij stemmers zou doen over waar Timmermans en bijvoorbeeld Klaver voor staan zul je vooral "klimaat" horen En klimaat is erg belangrijk, maar niet het enige onderwerp waar mensen mee zitten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin woensdag 13 december 2023 @ 14:01:53 #217
pi_211605475
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:00 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Thanks, punt weer bewezen ^O^
Doesniet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')