abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 december 2023 @ 07:46:57 #156
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211601480
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 06:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wat op zich niks vreemds is in de politiek. Als andere partijen er voor gaan liggen is het al vrij snel de schuld van die partijen. Laten we niet doen alsof dat PVV specifiek gedrag is. Vrij logisch ook, want als plannen er niet doorheen komen vanwege enkele partijen is het heel makkelijk om de schuld daar te leggen.
Ligt er maar aan waarom die plannen er niet doorkomen bij andere partijen he?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 13 december 2023 @ 07:53:28 #157
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211601502
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 02:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ouderen willen best doorstromen maar die zitten niet meer te wachten op bejaardenhuizen zoals 30 jaar geleden. Beetje op je kamertje zitten wachten totdat er een keer bezoek komt :') . Dan zie ik veel meer in seniorenhofjes (met zorg dichtbij).

Maar dan nog, doorstroommogelijkheden voor ouderen zijn belangrijk, maar het tekort speelt zich werkelijk over de hele breedte van de woningmarkt af. Het knelt overal, nou ja, knellen. Het is overal al gebarsten.

Wil je het weer voor iedereen bereikbaar maken om een woning waar je een gezin in kan stichten te krijgen (huur of koop), dan zijn er echt gigantische investeringen en gerichte plannen nodig.

Of dat gaat gebeuren? Ik zeg van niet. Het is allemaal pleistertjes plakken. En dan word de pleister van de één vaak nog van de wond van de ander afgerukt. Jubelton? Héél leuk voor iedereen die ouders had die je een ton konden geven. Voor iedereen die die ouders niet had betekende het alleen maar hogere prijzen en meer concurrentie. Nu is besloten dat gemeentes voorrang mogen geven aan huisvesting van agenten, leraren en zorgmedewerkers.

Fantastisch als je bij die groep hoort, heel slecht nieuws voor iedereen die níet bij die groep hoort. Allemaal maatregelen die de koek niet groter maken maar juist de ongelijkheid vergroten. 8)7
De vergrijzing gaat verdubbelen de komende jaren , de uitstroom moet weer op gang komen, dat kan alleen door weer bejaardenhuizen te bouwen ,
jij bepaalt niet wat een ander prettig vind
voor jou is een rustig plekje in een bejaardenhuis saai , maar jij bent niet oud
ALs je boven de 70 komt dan is een kamer in een bejaarden huis veilig en zeker , een thuis, de meeste ouderen zitten nu alleen op hun flatje dag na dag, geen leeftijdgenoten om mee te praten
zelf eten koken komt vaak niets van terecht meer

5 mijoen ouderen zijn er over 20 jaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211601855
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 07:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De vergrijzing gaat verdubbelen de komende jaren , de uitstroom moet weer op gang komen, dat kan alleen door weer bejaardenhuizen te bouwen ,
jij bepaalt niet wat een ander prettig vind
voor jou is een rustig plekje in een bejaardenhuis saai , maar jij bent niet oud
ALs je boven de 70 komt dan is een kamer in een bejaarden huis veilig en zeker , een thuis, de meeste ouderen zitten nu alleen op hun flatje dag na dag, geen leeftijdgenoten om mee te praten
zelf eten koken komt vaak niets van terecht meer

5 mijoen ouderen zijn er over 20 jaar
Ho, maar jij vult het ook maar voor een ander in. Het zal voor iedereen verschillen. De meeste 70 jarigen die ik meemaak zitten niet te wachten op een eenkamer appartementje met op gezette tijden eten.

Met 70 ben je net klaar met werken, dan wil je nog even leuk leven.
pi_211601922
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 00:39 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja, maarja .. ook dat is weer voornamelijk toe te schrijven aan onderwijsbeleid wat opleidingsinstituten gedwongen heeft zich meer en meer als bedrijven te gaan gedragen, oa leunend op de financiering die buitenlandse studenten met zich meebrengen. En ook dan is het imo vrij duidelijk naar welke politieke hoek we kunnen wijzen. En helaas is dat ook een hoek waar Geert vaak genoeg tegen aan geschuurd heeft, en ook straks gedwongen zal zijn om mee samen te werken.
De internationalisering van het onderwijs komt toch echt op het conto van Plasterk als minster van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap in Balkenende 4.
pi_211601960
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 01:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Al hadden we allemaal exact dezelfde cultuur (succes met dat vaststellen trouwens), dat helpt het woningtekort niet oplossen.

Mijn punt is, je gaat ook niet roepen dat het woningtekort de schuld is van mensen die kinderen krijgen. Al zijn we daar vast niet meer ver van verwijderd aangezien elke andere groep zo'n beetje wel al de zwarte piet toegespeeld heeft gekregen.
Je kan de schuld ook bij de ouderen neerleggen, die worden steeds ouder en bezetten van die grootte huizen.
  woensdag 13 december 2023 @ 09:29:36 #161
323876 michaelmoore
pi_211602064
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 08:59 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ho, maar jij vult het ook maar voor een ander in. Het zal voor iedereen verschillen. De meeste 70 jarigen die ik meemaak zitten niet te wachten op een eenkamer appartementje met op gezette tijden eten.

Met 70 ben je net klaar met werken, dan wil je nog even leuk leven.
Dat is het juist , ik leef heel leuk
Zodra je 70 + bent dan mag je meepraten laat hen maar voor zichzelf spreken dan

maar ik ben dan ook heel weinig in nederland en als ik er ben dan hoef ik geen groot hok met 65 inch tv, dan wil ik graag met leeftijdgenoten praten

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 13-12-2023 09:35:15 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 13 december 2023 @ 09:30:41 #162
323876 michaelmoore
pi_211602074
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 09:14 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Je kan de schuld ook bij de ouderen neerleggen, die worden steeds ouder en bezetten van die grootte huizen.
maar die ouderen die kunnen er niet van af want er is geen doorstroming

De meeste ouderen (zolang je gezond bent), die pakken iedere lastminute of mogelijkheid om naar de zon te gaan, maar dat grote huis met tuin dat is een last aan het worden
pi_211602116
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 09:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De meeste ouderen (zolang je gezond bent), die pakken iedere lastminute of mogelijkheid om naar de zon te gaan, maar dat grote huis met tuin dat is een last aan het worden
Nu vul je het weer redelijk in voor een ander, ik ken ook genoeg ouderen die tamelijk honkvast zijn.
  woensdag 13 december 2023 @ 09:38:09 #164
323876 michaelmoore
pi_211602124
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 09:36 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Nu vul je het weer redelijk in voor een ander, ik ken ook genoeg ouderen die tamelijk honkvast zijn.
goed laat hen dan voor zichzelf spreken en vul het niet voor een ander in want jij zit niet in die situatie, ik wel
hun antwoord zal je dan verrassen ,
  woensdag 13 december 2023 @ 09:42:37 #165
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211602163
PVV stemde vannacht tegen verdere steun aan Oekraïne en tegen toetreding tot de EU.

Succes met die formaties, want Oekraïne gaat daar zeker een belangrijk thema zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 13 december 2023 @ 09:50:09 #166
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211602262
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 09:42 schreef Drekkoning het volgende:
PVV stemde vannacht tegen verdere steun aan Oekraïne en tegen toetreding tot de EU.

Succes met die formaties, want Oekraïne gaat daar zeker een belangrijk thema zijn.
Hebben wij niet ooit in een referendum gestemd over het toetreden van Oekraïne binnen de EU?
Nooit meer slapen
pi_211602687
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 07:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ligt er maar aan waarom die plannen er niet doorkomen bij andere partijen he?
Principe blijft hetzelfde vanuit de ogen van de partij wiens plannen er niet door heen komen natuurlijk. Jij en ik kunnen bepaalde plannen bizar vinden, maar de partij die ze in wil voeren doet dat omdat ze het een goed idee vinden. Als andere partijen daar voor gaan liggen is het al vrij snel de ''schuld'' van die andere partijen. Vrijwel geen enkele partij die dan zegt: 'oh ja, de plannen kwamen er niet door door ons zelf, omdat de plannen ruk of onrealistisch waren'.
pi_211602729
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 09:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat is het juist , ik leef heel leuk
Zodra je 70 + bent dan mag je meepraten laat hen maar voor zichzelf spreken dan

maar ik ben dan ook heel weinig in nederland en als ik er ben dan hoef ik geen groot hok met 65 inch tv, dan wil ik graag met leeftijdgenoten praten
Beetje onzin, ik mag best dingen constateren omdat ik ouderen spreek. Ook kunnen keuzes wat ouderen verzorging die we nu maken invloed hebben op de tijd dat ik 70 ben.

Ik denk dat de meeste mensen bang zijn in een kamertje terechte komen. Het wil niet zeggen dat het soms niet beter is, maar de meeste 70+ers die ik spreek gaan voor vrijheid, blijheid en het uitoefenen van hobby’s, sport en een vakantie zo nu en dan.
pi_211602750
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 09:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar die ouderen die kunnen er niet van af want er is geen doorstroming

Dit klopt wel, maar de meeste ouderen zoeken een kleiner huisje met tuin. Hier in de omgeving heb je her en der projectjes met woningen met een gedeelde tuin. In die dingen zou je meer moeten investeren denk ik. De meeste ouderen willen best hun huis uit, maar dan vervolgens wel naar een leuk huisje, niet weggedrukt worden in een bejaardentehuis.
  woensdag 13 december 2023 @ 10:42:40 #170
323876 michaelmoore
pi_211602824
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 10:36 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dit klopt wel, maar de meeste ouderen zoeken een kleiner huisje met tuin. Hier in de omgeving heb je her en der projectjes met woningen met een gedeelde tuin. In die dingen zou je meer moeten investeren denk ik. De meeste ouderen willen best hun huis uit, maar dan vervolgens wel naar een leuk huisje, niet weggedrukt worden in een bejaardentehuis.
er zijn 1000 bejaardenhuizen gesloten door de VVD sinds 2012 met ieder 150 a 250 kamers, wil je dat weer herstellen dan moet er in ieder geval fors gebouwd gaan worden,
Een paar leuke hofjes zou heel fijn en knus zijn, maar dat brengt niet de ommekeer die nodig is ,
een ommekeer in fors minder ZZP zorgkosten en doorstroming in woonruimte

Alles is tegenwoordig kwetsbaar en zielig, het is tijd om spijkers met koppen te slaan

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 13-12-2023 10:47:49 ]
pi_211602973
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 10:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er zijn 1000 bejaardenhuizen gesloten door de VVD sinds 2012 met ieder 150 a 250 kamers, wil je dat weer herstellen dan moet er in ieder geval fors gebouwd gaan worden,
Een paar leuke hofjes zou heel fijn en knus zijn, maar dat brengt niet de ommekeer die nodig is ,
een ommekeer in fors minder ZZP zorgkosten en doorstroming in woonruimte

Alles is tegenwoordig kwetsbaar en zielig, het is tijd om spijkers met koppen te slaan
Zoals ik al eens aangaf, je moet gaan kijken waar de vraag is. De meeste ouderen met een (grote) woning zoeken naar wat kleiners. Geen bejaardentehuis.

Zomaar bejaardentehuizen neerzetten is niet verstandig. En mensen dwingen te verkassen naar zo’n ding daar moeten we niet naar toe, dat ben je toch hoop ik wel met me eens?
  woensdag 13 december 2023 @ 11:16:05 #172
323876 michaelmoore
pi_211603293
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 10:53 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Zoals ik al eens aangaf, je moet gaan kijken waar de vraag is.
De meeste ouderen met een (grote) woning zoeken naar wat kleiners. Geen bejaardentehuis.

Zomaar bejaardentehuizen neerzetten is niet verstandig.
En mensen dwingen te verkassen naar zo’n ding daar moeten we niet naar toe, dat ben je toch hoop ik wel met me eens?
er wordt niets gedwongen, en kleine huizen zijn er ook niet

ALs men niet meer in de strontweilanden wil bouwen (waarom weet ik ook niet ) dan kun je dat wel helemaal vergeten
  woensdag 13 december 2023 @ 11:25:53 #173
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211603421
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 10:53 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Zoals ik al eens aangaf, je moet gaan kijken waar de vraag is. De meeste ouderen met een (grote) woning zoeken naar wat kleiners. Geen bejaardentehuis.

Zomaar bejaardentehuizen neerzetten is niet verstandig. En mensen dwingen te verkassen naar zo’n ding daar moeten we niet naar toe, dat ben je toch hoop ik wel met me eens?
Eens. Mijn oma zou liever dood gaan dan een bejaardentehuis. Met alle horrorverhalen die je nu hoort. Ook omdat er enorme personeelstekorten zijn. Dus dan gaan mensen weer vastgebonden worden.

Bouwen is leuk (en goed) maar je moet ook personeel hebben. Waar gaan die vandaan komen?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 13 december 2023 @ 11:46:06 #174
323876 michaelmoore
pi_211603716
quote:
2s.gif Op woensdag 13 december 2023 11:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Met alle horrorverhalen die je nu hoort.
Dus dan gaan mensen weer vastgebonden worden.

_O- _O- 8)7

en de stikstof heb je ook nog en vleemuizen en zaldzame onkruid, o ja en weilanden zijn groen

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 13-12-2023 11:56:42 ]
pi_211603747
Lees net dit op nu.nl:

Timmermans tegen Wilders: 'U bent een bedreiging voor de rechtsstaat'

Dankzij Timmermans ben ik overtuigd, mochten er weer verkiezingen komen dan stem ik op de PVV.
  woensdag 13 december 2023 @ 11:49:04 #176
8369 speknek
Another day another slay
pi_211603758
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 11:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
Lees net dit op nu.nl:

Dankzij Timmermans ben ik overtuigd, mochten er weer verkiezingen komen dan stem ik op de PVV.
.... want?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 13 december 2023 @ 11:51:15 #177
8369 speknek
Another day another slay
pi_211603805
Volgens mij herhaalt Timmermans gewoon de mening van de experts:

quote:
Hoogleraar staatsrecht Wim Voermans is uitgesproken over de rechtsstatelijkheid van een aantal programmapunten van de PVV. Dat zijn ze niet, zegt de Leidse hoogleraar. "Door zaken uit de grondwet te halen, verander je het karakter en de ziel van de Grondwet. Dat kan niet. Dat wordt duidelijk uit de algemene bepaling die voorafgaat aan de Grondwet. Daar staat sinds een paar jaar het volgende: 'De Grondwet waarborgt de grondrechten en de democratische rechtsstaat.'"
quote:
Ingrid Leijten is hoogleraar staatsrecht aan Tilburg University. Ze wijst erop dat de rechtsstatelijkheid van de PVV van Geert Wilders niet alléén draait om de voorstellen die daarmee in strijd zijn. "We moeten ook kijken naar de houding van de PVV. Dat is van fundamenteel belang. Want het gaat eigenlijk ook om het niet helemaal serieus nemen van de spelregels die we in Nederland hebben afgesproken: de rechtsstaat."
quote:
Hoogleraar Fundamentele Rechten Janneke Gerards wijst er net als haar twee collega’s op dat zo’n gesprek tussen politieke partijen over rechtsstatelijkheid verstandig is. "Het hele PVV-programma ademt ideeën die strijdig zijn met de rechtsstaat. Het is bij uitstek een goed idee om er eerst over te spreken, want als je het over rechtsstatelijkheid niet eens bent, dan kan je niet spreken over een regeerakkoord. Dat zijn zulke wezenlijke dingen, dan kan je niet verder."

Gerards vindt het wel opmerkelijk dat het nodig is. "We zijn best wel diep gezonken als je het hierover moet hebben. Ik vind het heel erg dat het noodzakelijk is."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)r-grondwet-zijn-onze
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_211604049
Leuk dat 'experts' ook een mening hebben, maar die zijn politiek gezien niet bepaald neutraal dus ook lastig serieus te nemen.
quote:
Lees net dit op nu.nl:

Het is niets meer dan projectie, het is bijzonder om te zien dat Links nog altijd zo zuur is over de verkiezingsuitslag.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211604090
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 11:49 schreef speknek het volgende:

[..]
.... want?
Dat sneue verliezersgedrag. In plaats van bij zichzelf te rade te gaan over waarom de PVV zo wist te winnen alleen maar dat gehuil.
pi_211604179
TImmerfrans moet bij Plopsaland solliciteren. Daar kan ie denk ik wel premier worden.
  woensdag 13 december 2023 @ 12:27:20 #181
8369 speknek
Another day another slay
pi_211604289
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 12:11 schreef Wirelessmouse het volgende:
Dat sneue verliezersgedrag. In plaats van bij zichzelf te rade te gaan over waarom de PVV zo wist te winnen alleen maar dat gehuil.
Dat is toch geen reden om op de PVV te stemmen? Hooguit om niet op GL te stemmen. Tenzij je een ontzettende kleuter bent.
pi_211604516
quote:
Lees net dit op nu.nl:

Timmermans my man!
Hij durft tenminste de waarheid te zeggen
pi_211604528
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 11:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
_O- _O- 8)7

en de stikstof heb je ook nog en vleemuizen en zaldzame onkruid, o ja en weilanden zijn groen
Nooit in een bejaardentehuis geweest? Mensen worden vastgebonden
pi_211604529
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 12:27 schreef speknek het volgende:

[..]
Dat is toch geen reden om op de PVV te stemmen? Hooguit om niet op GL te stemmen. Tenzij je een ontzettende kleuter bent.
Sowieso denken alleen kleuters dat kleuren met een rood potlood eens in de vier jaar wat oplevert.

Deze keer hebben we gestemd om o.a het weer. :) Ik begreep dat het verkeerd is gegaan. Daarom wordt het weer nu slechter.

Met Timmermans hadden we beter weer gehad.
pi_211604559
quote:
Lees net dit op nu.nl:

Dat ben je ook al zonder selectief luisteren naar Timmermans

Trouwens.. de gebeten hond spelen als iemand inhoudelijk kritiek heeft op Wilders als polticus, maar persoonlijke niet-politieke steken van Wilders naar Timmermans zijn natuurlijk prima.
pi_211604633
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 12:16 schreef Inbox het volgende:
TImmerfrans moet bij Plopsaland solliciteren. Daar kan ie denk ik wel premier worden.
En jij bij Talpa, daar zijn ze gek op inhoudsloze drek?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')