Ironisch genoeg hebben ze deze wél zelf geschreven (als ik Discogs moet geloven).quote:Op maandag 11 december 2023 12:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
De leugen van UB40. In 2015 voor het laatst
Je mag wel van je high horse afstappen hoor.quote:Op maandag 11 december 2023 12:33 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Veel Spinvisnummers zijn gewoon te extraordinary voor het klootjesvolk.
Ik zit niet op een high horse, verre van. Dit is gewoon realisme.quote:Op maandag 11 december 2023 12:34 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Je mag wel van je high horse afstappen hoor.
Platen die buiten de Extra 500 vallen zijn niet meegenomen (maar waarschijnlijk op 1 hand te tellen)quote:Op maandag 11 december 2023 12:36 schreef Tussle266 het volgende:
Is de hele berekening inclusief de Irene Cara’s die volledig door het ijs zakken en 700 plekken lager staan?
Niet meetellen imho want het verneukt alle Top 2000 statistieken.quote:Op maandag 11 december 2023 12:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar de vraag is, moet je 2001-2500 dan als reentry tellen of die als een soort buiten mededinging beschouwen om de statistieken van 2000 platen zuiver te houden
Als je gaat claimen dat 'het domme klootjesvolk de diepere lagen van Spinvis niet kan begrijpen maar ik wel' zit je wel degelijk op een torenhoog paard tbf.quote:Op maandag 11 december 2023 12:35 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Ik zit niet op een high horse, verre van. Dit is gewoon realisme.
Ik heb helemaal niet uitgelegd waarom ik het woord 'extraordinary' schreef, en je begint al je eigen mening op te dringen. Dit is wel fantastisch.quote:Op maandag 11 december 2023 12:38 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Als je gaat claimen dat 'het domme klootjesvolk de diepere lagen van Spinvis niet kan begrijpen maar ik wel' zit je wel degelijk op een torenhoog paard tbf.
Realisme is realiseren dat Spinvis binnen je eigen muziekbubbel populair is maar daarbuiten mensen misschien alleen Zwemmen en Voor ik Vergeet kennen.
Mijn excuses. Wat bedoel je dan precies met 'extraordinary' hier?quote:Op maandag 11 december 2023 12:39 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet uitgelegd waarom ik het woord 'extraordinary' schreef, en je begint al je eigen mening op te dringen. Dit is wel fantastisch.
Kom Terug en Bagagedrager staan ook gewoon in de lijst hoorquote:Op maandag 11 december 2023 12:38 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Als je gaat claimen dat 'het domme klootjesvolk de diepere lagen van Spinvis niet kan begrijpen maar ik wel' zit je wel degelijk op een torenhoog paard tbf.
Realisme is realiseren dat Spinvis binnen je eigen muziekbubbel populair is maar daarbuiten mensen misschien alleen Zwemmen en Voor ik Vergeet kennen.
Nice.quote:Op maandag 11 december 2023 12:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh dit is dat nummer van PF waar Fade To Black van geleend is toch?
klinkt inderdaad wel erg hetzelfde. Zelfs het gitaargeluid komt iets te erg overeen.quote:Op maandag 11 december 2023 12:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh dit is dat nummer van PF waar Fade To Black van geleend is toch?
De familie Wijngaard heeft dik lopen lobbyenquote:Op maandag 11 december 2023 12:42 schreef bakkiestro het volgende:
Henk Wijngaard - Met De Vlam In De Pijp
Shania Twain - Man I Feel Like A Woman
Klinkt erg als Coldplay idd.quote:Op maandag 11 december 2023 12:44 schreef Tussle266 het volgende:
Dit was die keer toen Avicii eens iets anders ging proberen.
En toch vind ik het net zo nikszeggend als de rest van zn nummersquote:Op maandag 11 december 2023 12:44 schreef Tussle266 het volgende:
Wat is een diepere laag als Spinvis meermaals toegeeft dat die teksten per se niets betekenen? Ik snap heel goed dat nummers van Spinvis niet scoren bij het grote publiek. Songteksten zijn vaag, en veel nummers zijn experimenten waar je soms goed voor moet zitten om er 'iets' van te begrijpen.quote:Op maandag 11 december 2023 12:40 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Mijn excuses. Wat bedoel je dan precies met 'extraordinary' hier?
Heb je hier geen leuk plaatje bij?quote:
En dan zijn hun 2 beste, Dont Panic en 42, in geen velden of wegen te bekennenquote:Op maandag 11 december 2023 12:44 schreef MTheBassman het volgende:
Oh ja, ook de extra 500 moeten onnodige coldplay nummers erin hebben natuurlijk.
Ik heb wel eens een tweet gelezen met de strekking 'Spinvis is Bløf voor mensen met een abonnement op de VPRO-gids' en dat zit bij ieder Spinvisnummer een beetje in mn achterhoofdquote:Op maandag 11 december 2023 12:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Kom Terug en Bagagedrager staan ook gewoon in de lijst hoor
Maar wel eens dat Spinvis alleen bekend is in een bepaalde bubbel en dat de meeste mensen erbuiten er ook niet snel op zouden stemmen als het ineens iedere dag op Q-music en 538 gedraaid zou worden
Deze was uitgebracht toen ie al dood was.quote:Op maandag 11 december 2023 12:44 schreef Tussle266 het volgende:
is geen spammen.quote:Op maandag 11 december 2023 12:45 schreef bakkiestro het volgende:
Sorry voor het velen spammen, weer een gevonden.
Heb toch liever die van Aretha Franklin.quote:
We verwachten niet anders dan gespamquote:Op maandag 11 december 2023 12:45 schreef bakkiestro het volgende:
Sorry voor het velen spammen, weer een gevonden...
Acda & De Munnik - Mooi Liedje
Acda & De Munnik - Morgen Wordt Fantastisch
Armin van Buuren - Blah Blah Blah
Bankzitters - Cupido
Barbra Streisand - The Way We Were
Billie Eilish - What was I made for?
Billie Eilish - When The Party's Over
Billy Idol - Eyes Without A Face
Birdy - Skinny Love
Claude - Ladada (Mon Dernier Mot)
Conan gray - Astronomy
Cutting Crew - I Just Died In Your Arms Tonight
Diggy Dex × Vali - La Vie Est Belle
Di-rect - 90s Kid
DI-RECT - How My Heart Was Won
Dorus - Twee Motten
Douwe Bob & Jacqueline Govaert - I Do
Drukwerk - Je Loog Tegen Mij
Ed Sheeran - Celestial
Ed Sheeran & Elton John-Merry Christmas
Elvis Presley vs. Junkie XL - A Little Less Conversation
Flemming - Automatisch
Flemming - Paracetamollen
Floor Jansen - Fire
Florence + The Machine - You've Got The Love
George Ezra - Green Green Grass
Goldband - De Langste Nacht
Harry Styles - Kiwi
Harry Styles - Late Night Talking
Harry Styles - Music for a Sushi Restaurant
Henk Wijngaard - Met De Vlam In De Pijp
Herman Berkien - Utereg me stadje
Imagine Dragons - Bones
Imagine Dragons - Sharks
Jeff Buckley - Lover, You Should've Come Over
Kane - No Surrender
Kanye West & Chris Martin - Homecoming
Krezip & Danny Vera - Make It A Memory
Lewis Capaldi - Forget Me
ludovico Einaudi - Una Mattina
Maan x Goldband - Stiekem
Marco Schuitmaker - Engelbewaarder
Mary Mary - Shackles (Praise You)
MEAU ft. Racoon - Dans m'n ogen dicht
Metejoor & Hannah Mae - Wat Wil Je Van Mij
Miley Cyrus - Flowers
Nothing But Thieves - Overcome
Olivia Rodrigo - Good 4 u
Oôs Joôs - Bloemkôle
P!nk - Never Gonna Not Dance Again
Paolo Nutini - Through The Echoes
Porcupine Tree - Arriving Somewhere but not here
Queens Of The Stone Age - I Sat By The Ocean
Radiohead - High And Dry
Rammstein-Radio
Rembrandts - I'll Be There For You
Rihanna - Diamonds
Robin S - Show Me Love
Ronde - Bright Eyes
Ronde - Love Myself
Roxy Music - Love Is The Drug
S10 & BLØF - Laat Me Los
Shania Twain - Man I Feel Like A Woman
Smiths - Heaven Know I'm Miserable Now
Smiths - This Charming Man
Son Mieux - This Is The Moment
Son Mieux - Tongiht
Suzan & Freek - Honderd Keer
Suzan & Freek - Kwijt
Taylor Swift - Anti-Hero
Taylor Swift - Cowboy Like Me
Taylor Swift - Cruel Summer
Taylor Swift - I Knew You Were Trouble
Taylor Swift - We Are Never Ever Getting Back Together
Taylor Swift - You Need To Calm Down
Teddy Swims - Lose Control
The Beatles - Now And Then
The National - Bloodbuzz Ohio
The National - I Need My Girl
The Pogues - Dirty Old Town
The Pogues - Fiësta
The Rolling Stones - Angry
The Rolling Stones ft. Lady Gaga & Stevie Wonder - Sweet Sounds Of Heaven (Albumversie)
Thomas Acda, Kraantje Pappie & Rolf Sanchez-Missen Zou
Wham! - Everything She Wants
Wheatus - Teenage Dirtbag
Wildstylez ft. Niels Geusebroek-Year Of Summer
Ik kan hier wel inkomen. Muziek is voor iedereen weer anders, en dat is er zo mooi aan. Wat de een met Spinvis heeft, heeft de ander met Suzan & Freek en de ander weer met keiharde metal of hardstyle. Different strokes for different folks.quote:Op maandag 11 december 2023 12:45 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Wat is een diepere laag als Spinvis meermaals toegeeft dat die teksten per se niets betekenen? Ik snap heel goed dat nummers van Spinvis niet scoren bij het grote publiek. Songteksten zijn vaag, en veel nummers zijn experimenten waar je soms goed voor moet zitten om er 'iets' van te begrijpen.
Ik schrijf daarmee het 'klootjesvolk' helemaal niet af. Ik snap het heel goed als Spinvis hen niet ligt. Muziek is immers vaak iets waar mensen troost, grip of iets dergelijks vandaan halen. Kom Terug / Ik Wil Alleen Maar Zwemmen zijn best gangbare en catchy.
Als je naar de lijst met nieuwkomers in de Top2000 kijkt, zie je ook gewoon dat een nieuwe generatie het overneemt. Ik heb er allerminst moeite mee, ik sla mijn vuisten er niet op stuk. Iedere dag is een nieuwe dag om zelf aan je muziekparadijs op Spotify te bouwen, en daar hoef ik niet als een Jezuiët voor op FOK! te paraderen.
Ah, ach. Dat zit in mijn standaardvocabulaire als vertaling voor mensen die een voorkeur hebben voor 'wat doorsnee en populair' is.quote:Op maandag 11 december 2023 12:49 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ik kan hier wel inkomen. Muziek is voor iedereen weer anders, en dat is er zo mooi aan. Wat de een met Spinvis heeft, heeft de ander met Suzan & Freek en de ander weer met keiharde metal of hardstyle. Different strokes for different folks.
Alleen vind ik 'klootjesvolk' een beetje negatieve bewoording.
Hmm ja, leuke plaatjes komen in de laatste week van het jaar wel.quote:Op maandag 11 december 2023 12:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heb je hier geen leuk plaatje bij?
Ja.quote:Op maandag 11 december 2023 12:53 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Maar wat hebben jullie nu liever, Ray of Light?
In de laatste Verrukkelijke 500 waren de beste 2 Spinvissen gewoon present! Vooral ook wel jouw verdienste volgens mij he.quote:Op maandag 11 december 2023 12:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
[poll=6451]
Tijd voor een poll dan maar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |