Yep! dus ik ben benieuwdquote:Op woensdag 13 december 2023 11:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
ff opgezocht en dat heeft hij echt geroepen ja![]()
Technisch gezien is er geen oppositie of coalitie, het is ook zeer onzeker of de pvv in de coalitie komt.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dezelfde Boosma die vond dat de voorzitter uit de oppositie moest komen?
Vond dat vd lee de mensen te lang lieten spreken aan de interruptiemic.quote:Op woensdag 13 december 2023 18:43 schreef quo_ het volgende:
Ik heb een sterke voorkeur voor Bosma maar Kamminga zou ook prima zijn.
Zolang het die wegkijker van een van der Lee maar niet wordt.
quote:Op woensdag 13 december 2023 18:43 schreef quo_ het volgende:
Ik heb een sterke voorkeur voor Bosma maar Kamminga zou ook prima zijn.
Zolang het die wegkijker van een van der Lee maar niet wordt.
Kamminga heeft zich niet verkiesbaar gesteld.quote:Op woensdag 13 december 2023 21:10 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Vond dat vd lee de mensen te lang lieten spreken aan de interruptiemic.
Nah, had wel op gestemd in de poll, maar neig nu toch wel naar Bosma
Niet mee eens, als de drie grootste partijen een regering vormen kan de grootste oppositiepartij bijvoorbeeld maar tien zetels hebben en daarvan maar weinig politici die echt ervaren of capabel zijn.quote:Op woensdag 13 december 2023 00:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Logischer zou zijn dat de grootste oppositiefractie die kamervoorzitter levert.
Ik denk dat de Tweede Kamer voorzitter gekozen moet worden uit de Tweede Kamer leden, waarbij het niet zou mogen uitmaken of partij van dat Kamerlid in de regering zit of niet.quote:Op woensdag 13 december 2023 07:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het zou inderdaad prima zijn om het reglement aan te passen dat de voorzitter uit de oppositie moet komen.
Het zou misschien niet mogen uitmaken, maar we weten allemaal dat het wel kan uitmaken als het echt spannend wordt. Een oppositie-kamerlid als voorzitter zou net wat meer kunnen aandringen dat de regering ook haar beloftes wat betreft informeren bijvoorbeeld na komt dan een coalitie-kamerlid dat doet.quote:Op woensdag 13 december 2023 21:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Niet mee eens, als de drie grootste partijen een regering vormen kan de grootste oppositiepartij bijvoorbeeld maar tien zetels hebben en daarvan maar weinig politici die echt ervaren of capabel zijn.
[..]
Ik denk dat de Tweede Kamer voorzitter gekozen moet worden uit de Tweede Kamer leden, waarbij het niet zou mogen uitmaken of partij van dat Kamerlid in de regering zit of niet.
Het ligt sowieso dicht bij elkaar, beide zijn capabel, ervaren en geschikt. Het maakt me niet zoveel uit wie het wordt, ik denk dat Bosma wel de schijn tegen heeft omdat hij van de PVV is.quote:Op woensdag 13 december 2023 08:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Exact. Zoals ik eerder opmerkte: het voorzitten kan Bosma inderdaad prima. Dat is echter niet de enige taak van de Kamervoorzitter.
Van der Lee kan ook prima voorzitten. En lijkt mij een stuk geschikter voor de overige taken.
Hangt van de persoon af, Omtzigt als lid van regeringspartij CDA heeft veel hard aangedrongen om de onderste steen boven te krijgen bij de toeslagenaffaire dan menig oppositie-kamerlid.quote:Op woensdag 13 december 2023 21:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het zou misschien niet mogen uitmaken, maar we weten allemaal dat het wel kan uitmaken als het echt spannend wordt. Een oppositie-kamerlid als voorzitter zou net wat meer kunnen aandringen dat de regering ook haar beloftes wat betreft informeren bijvoorbeeld na komt dan een coalitie-kamerlid dat doet.
En als de voorzitter puur een technische functie rond de debatten zou bekleden, dan maakt weinig uit. Maar de functie van voorzitter is toch net iets breder en voor die andere rollen lijkt Bosma wellicht een wat minder handige match.quote:Op woensdag 13 december 2023 21:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het ligt sowieso dicht bij elkaar, beide zijn capabel, ervaren en geschikt. Het maakt me niet zoveel uit wie het wordt, ik denk dat Bosma wel de schijn tegen heeft omdat hij van de PVV is.
En de Toeslagenaffaire ook zelf mede heeft veroorzaakt...quote:Op woensdag 13 december 2023 21:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hangt van de persoon af, Omtzigt als lid van regeringspartij CDA heeft veel hard aangedrongen om de onderste steen boven te krijgen bij de toeslagenaffaire dan menig oppositie-kamerlid.
Alsof die op een gl'er gaan stemmenquote:Op donderdag 14 december 2023 07:16 schreef Hanca het volgende:
Het is nog geen gelopen race, NSC en VVD hebben grote twijfels bij Bosma: https://www.ad.nl/politie(...)ngstheorie~a459d7ae/
En ieder is vrij om te stemmen en de stemming is anoniem.
Dit gaat niet om hoop, zo veel verschil maakt dit niet. Ik geef gewoon de feiten weer. Er worden gewoon letterlijk kamerleden geciteerd die het niet zien zitten om op Bosma te stemmen. Dus ja, die zullen dan op Van der Lee moeten stemmen.quote:Op donderdag 14 december 2023 08:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alsof die op een gl'er gaan stemmen
Met je hoop.
Dat krijg je als je de voorzitter door politici laat kiezen. Overigens is het takenpakket breder dan de vergaderingen technisch voorzitten. De kandidaat moet wel de beste zijn voor het hele pakket. Dan lijkt Van der Lee wel een wat solidere kandidaat.quote:Op donderdag 14 december 2023 09:50 schreef KingRadler het volgende:
Je moet op de beste voorzitter stemmen waarom altijd kijken naar politieke voorkeur
Dit gaat niet over het takenpakket, we hebben voorheen gezien dat het een politiek spelletje is, uitgevochten in de achtertkamertjes.quote:Op donderdag 14 december 2023 09:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat krijg je als je de voorzitter door politici laat kiezen. Overigens is het takenpakket breder dan de vergaderingen technisch voorzitten. De kandidaat moet wel de beste zijn voor het hele pakket. Dan lijkt Van der Lee wel een wat solidere kandidaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |