100k jaarsalaris voor Cian is wel echt verschrikkelijk weinig hoor. Ik mag hopen voor hem dat dat niet klopt. En als het wel klopt heeft hij des te meer argumenten om direct de overstap te maken.quote:
Dit was wel z’n 1e contract toch? Al zou je gezien alle hype verwachten dat hij dat vast beter had kunnen onderhandelen jaquote:Op zondag 10 december 2023 20:44 schreef Pistolero het volgende:
[..]
100k jaarsalaris voor Cian is wel echt verschrikkelijk weinig hoor. Ik mag hopen voor hem dat dat niet klopt. En als het wel klopt heeft hij des te meer argumenten om direct de overstap te maken.
Die 1 miljoen lijkt ook redelijk uit de lucht gegrepen door Bora, dat gaat moeilijk standhouden in een rechtszaak.
Van Aert moest 15,5 maandsalaris betalen, maar die had nog een paar jaar contract. Cian nog één jaar en dan ¤100k jaarsalaris...quote:Op zondag 10 december 2023 20:44 schreef Pistolero het volgende:
[..]
100k jaarsalaris voor Cian is wel echt verschrikkelijk weinig hoor. Ik mag hopen voor hem dat dat niet klopt. En als het wel klopt heeft hij des te meer argumenten om direct de overstap te maken.
Die 1 miljoen lijkt ook redelijk uit de lucht gegrepen door Bora, dat gaat moeilijk standhouden in een rechtszaak.
Ja, twee avonden na elkaar aan de whiskey.quote:Op maandag 11 december 2023 10:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Denken jullie ook nog vaak terug aan die twee dagen in de Dauphine?
quote:Op woensdag 6 december 2023 11:43 schreef Mani89 het volgende:
Ik wacht op het verlossende nieuws dat Colin Stussi naar Sabgal gaat, maar dat zal vergeefse hoop zijn denk ik.
Errug jammer.quote:Op maandag 11 december 2023 13:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ twitter ]
Stussi blijft in Oostenrijk.
Van Aert verbrak zijn contract in september toen hij 450.000 per jaar verdiende met de toezegging reeds op zak dat hij het jaar erop er een ton bij zou krijgen. Maar die 100.000 voor Uijtdebroeks (ja zo schijnt hij echt te heten van achteren) lijkt me zeer weinig gezien het minimum loon bij WT teams iets van 70.000 is.quote:Op zondag 10 december 2023 21:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Van Aert moest 15,5 maandsalaris betalen, maar die had nog een paar jaar contract. Cian nog één jaar en dan ¤100k jaarsalaris...
Dat gaat nooit op een miljoen uitdraaien.
Het is allemaal speculeren, maar wellicht was er salarisverhoging beloofd en niet gekregen of zo...
Voor in loondienst geldt toch een lager minimumsalaris?quote:Op maandag 11 december 2023 21:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Van Aert verbrak zijn contract in september toen hij 450.000 per jaar verdiende met de toezegging reeds op zak dat hij het jaar erop er een ton bij zou krijgen. Maar die 100.000 voor Uijtdebroeks (ja zo schijnt hij echt te heten van achteren) lijkt me zeer weinig gezien het minimum loon bij WT teams iets van 70.000 is.
Kon blijkbaar destijds elders wel meer verdienen, maar keek naar "het totaalplaatje".quote:Op maandag 11 december 2023 21:37 schreef Marcoss het volgende:
Minimumloon ligt op zo’n 40K in de WT, zo te zien, en kan me voorstellen dat genoeg neo’s dat krijgen, maar 100K in jaar 3 voor een toptalent als Cian zou wel slecht onderhandeld zijn..
Maar sowieso afwachten of die informatie wel klopt
Als Cian dat kan bewijzen, dan is het wel klaar, ja. Dan is zelfs het lastig te bewijzen "verstoorde arbeidsrelatie" opeens bewijsbaar.quote:Op dinsdag 12 december 2023 07:29 schreef Pistolero het volgende:
Thijs Z. zegt bij In Het Wiel dat Cian al een tijd lang gepest werd bij Bora door zowel teamgenoten als ploegleiders. Hij heeft het er zelfs over dat er tijdens de Vuelta een anti-Cian Whatsapp-groep is aangemaakt binnen de ploeg om lekker te zeiken en haten op Cian. Ook zouden ze hem te perfectionistisch vinden met zijn gezeur over het tijdritmateriaal en gebrek aan voedingsschema's. Dit zou ook de hoofdreden voor de contractbreuk zijn die Cian bij de UCI heeft aangegeven.
Nou zit Thijs redelijk vuistdiep in de reet van Jumbo, maar het lijkt me niet dat hij dit zo maar uit zijn duim zuigt. Als dit klopt heeft Ralph Denk een GROOT probleem.
Omdat Thijs Z. korreltje zout maar dat zou wel bizar zijn.quote:Op dinsdag 12 december 2023 07:29 schreef Pistolero het volgende:
Thijs Z. zegt bij In Het Wiel dat Cian al een tijd lang gepest werd bij Bora door zowel teamgenoten als ploegleiders. Hij heeft het er zelfs over dat er tijdens de Vuelta een anti-Cian Whatsapp-groep is aangemaakt binnen de ploeg om lekker te zeiken en haten op Cian. Ook zouden ze hem te perfectionistisch vinden met zijn gezeur over het tijdritmateriaal en gebrek aan voedingsschema's. Dit zou ook de hoofdreden voor de contractbreuk zijn die Cian bij de UCI heeft aangegeven.
Nou zit Thijs redelijk vuistdiep in de reet van Jumbo, maar het lijkt me niet dat hij dit zo maar uit zijn duim zuigt. Als dit klopt heeft Ralph Denk een GROOT probleem.
Nou ja, die heeft gewoon wat ingangen en connecties bij Jumbo-Visma dus heel toevallig is het niet.quote:Op dinsdag 12 december 2023 09:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wat toevallig dat Thijsje Zonneveld ineens over deze informatie beschikt.
Ja, als ploegleider zal ik zoiets echt niet accepteren. Laat ze maar aan elkaar vertellen wat voor een problemen ze met elkaar hebben en hoe we daar als team gaan uitkomen. Dit is echt een niveautje middelbare school.quote:Op dinsdag 12 december 2023 09:30 schreef Halcon het volgende:
Wel kinderachtig om met twee een andere ploeggenoot aan te vallen, een anti-Cian appgroepje te maken...Klinkt meer als kleuterklas op reis naar Spanje.
Goh. Maar dat allemaal klakkeloos overnemen en Bora wegzetten als kneuzenploeg waar ze niets doen met voeding en materiaal, zo gênant. Thijs is eerder persvoorlichter dan journalist.quote:Op dinsdag 12 december 2023 09:33 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Nou ja, die heeft gewoon wat ingangen en connecties bij Jumbo-Visma dus heel toevallig is het niet.
En Jumbo-Visma wil natuurlijk niet weer in het nieuws komen als een ploeg die lopende contracten niet respecteert.quote:Op dinsdag 12 december 2023 09:33 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Nou ja, die heeft gewoon wat ingangen en connecties bij Jumbo-Visma dus heel toevallig is het niet.
Hij komt mij als een nerd over, om nog eens extra zijn eten nog afwegen, en zeiken over kleding.quote:Op dinsdag 12 december 2023 10:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Overigens lijkt het me vrij duidelijk dat Uijtdebroeks niet meer zo goed in de groep lag bij Bora. De oorzaak daarvan wordt nu vrij eenzijdig belicht, ben benieuwd wat we nog gaan horen vanuit Duitsland. Heb wel al begrepen dat Cian een vrij flink ego heeft, voordat zo'n ego geaccepteerd wordt door ploeggenoten moet je wel meer presteren dan hij heeft gedaan. Dat ze er bij Bora in de Vuelta alles aan hebben gedaan om Vlasov boven hem te laten eindigen zal een reden hebben, maar ik zou niet zomaar aannemen dat het de reden van Thijs is.
Als die groepsapp daadwerkelijk bestaat zou ik daar wel graag beelden van zien, dat moet echt wel ontzettend hilarisch en treurig tegelijk zijn.
Wel een perfecte match met Jumbo als je het zo leest.quote:Op dinsdag 12 december 2023 11:29 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Hij komt mij als een nerd over, om nog eens extra zijn eten nog afwegen, en zeiken over kleding.
I.t.t. tot Een Mathieu, die haalt 's avonds even wat magnum-ijsjes bij de plaatselijke pompstation voor zijn ploegmakkers of hapt lekker in de plaatselijke hamburger.
Ja, dan plaats je jezelf buiten de groep. Maar als ze dan 'm aan gaan vallen en een anti-Cian appgroep gaan maken, dan is het niet raar dat hij liever andere oorden opzoekt. Hij zal bij Visma ook wel veel meer gaan verdienen dan ¤100k per jaar.quote:Op dinsdag 12 december 2023 11:29 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Hij komt mij als een nerd over, om nog eens extra zijn eten nog afwegen, en zeiken over kleding.
I.t.t. tot Een Mathieu, die haalt 's avonds even wat magnum-ijsjes bij de plaatselijke pompstation voor zijn ploegmakkers of hapt lekker in de plaatselijke hamburger.
Een Duitse ploeg waarvan één van de sponsors een dubieus verleden heeft (oké, welk Duits bedrijf ouder dan 80 jaar heeft GEEN dubieus verleden) met die slogan, komen daar ook tribunalen voor?quote:
Wat is de relevantie van deze post? In etappe 17 werd Cian 7e en Vlasov 13e op meer dan dubbele achterstand van de winnaar.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:13 schreef Idisrom het volgende:
In de Vuelta-tijdrit van Valladolid werd Vlasov vijfde, en Uitdebroeks gedeeld 35/36-ste.
Vermoedelijk vanwege de kritiek op de tijdrituitrusting van Bora?quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat is de relevantie van deze post? In etappe 17 werd Cian 7e en Vlasov 13e op meer dan dubbele achterstand van de winnaar.
Misschien bedoelt hij het dat als je 35e wordt je met andere sokken niet opeens wel top 5 rijdt ?quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat is de relevantie van deze post? In etappe 17 werd Cian 7e en Vlasov 13e op meer dan dubbele achterstand van de winnaar.
Ik bedoel hiermee dat Uitdebroeks eerst niet serieus bezig was met een hoge eindklassering in de Vuelta, maar later zich wel (ontzettend) druk maakt om een zevende eindplek.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Liever een beetje elkaar wat jennen zo nu en dan, dan achteraf met biografieën uitkomen met details waarin je vriendschap met een mes in de rug gestoken wordt, zoals Thomas D. via Thijs Z.quote:Op woensdag 13 december 2023 02:49 schreef TAmaru het volgende:
als er ook maar iets waar is van dat pestgedrag richting Cian (en waar rook is, is vuur), dan is dat wel een groot schandaal
Jean-Pierre Heynderickx weet wel weinig.quote:De etterbuil stond zes maanden geleden al op barsten: hoe Cian Uijtdebroeks het helemaal had gehad bij BORA-hansgrohe
Het mag duidelijk zijn, een afscheidsfeestje gaat Cian Uijtdebroeks (20) niet organiseren voor zijn ploegmaats en de staf van BORA-hansgrohe. Zijn contract is intussen verbroken en ook de barsten in de verstandhouding tussen beide partijen zijn niet meer te lijmen. Terwijl hij al een eerste keer met Jumbo-Visma trainde, sijpelt met mondjesmaat door wat er allemaal aan de basis ligt van het abrupte vertrek van het rondetalent.
De contractbreuk van Cian Uijtdebroeks houdt in deze koersluwe periode het hele peloton in zijn greep. In die mate dat ook internationale media op zoek zijn naar de redenen van de vechtscheiding die zich sinds zaterdag afspeelt. Steeds meer details worden de wereld in gestuurd. De conclusie: Uijtdebroeks ging niet over één nacht ijs.
Zijn frustraties stapelden zich bij BORA-hansgrohe al langer op dan de intussen gekende incidenten tijdens de Vuelta en Chrono des Nations. Uijtdebroeks wist ze lange tijd voor zichzelf te houden. De georchestreerde aanval van ploegmaat Vlasov die hem in de Vuelta zijn zevende plek kostte en het gebrekkige materiaal in de Chrono des Nations, waren veeleer de druppels die de emmer deden overlopen. De onvrede over die tijdritfiets is geen losse flodder. BORA-hansgrohe had voor de Chrono des Nations niet zijn aangepaste tijdritfiets uit de Vuelta laten overbrengen, maar een ander model. Toen Uijtdebroeks op zijn reservefiets moest overstappen, merkte hij op de koop toe dat die niet over het gevraagde verzet beschikte. Als voorblad had hij een 56 gevraagd en op zijn reservefiets stond nog een 54, wat in een tijdrit een flinke aderlating kan betekenen. Een gebrek aan professionalisme bij de ploeg dat bij Uijtdebroeks tot woede leidt omdat hij die tijdrit als een belangrijke test zag met het oog op 2024.
Dat zijn de laatste feiten, maar zeker niet de enige. Minstens zo’n zes maanden geleden al had Uijtdebroeks er zijn buik van vol. Tijdens de Ronde van Zwitserland – waar hij knap zevende eindigt – staat zijn hoofd al niet langer op een vierde seizoen bij BORA. Meer dan een maand geleden stond zijn besluit helemaal vast dat hij niet met het team verder wou.
Vermeend whatsappgroepje
Wat er allemaal aan de basis ligt, komt nu beetje bij beetje aan het licht. Uijtdebroeks valt bij het Duitse team uit de boot. Ploegmaats kijken op hem neer. Zijn gedrevenheid en fanatisme vallen niet in goede aarde bij een aantal ploegmaats en die laten dat ook blijken. Volgens columnist Thijs Zonneveld van Algemeen Dagblad in Nederland, leidde dat zelfs tot een whatsapp-groepje waarin zijn ploegmaats hem te kakken zetten. Bevestiging hebben we daar niet van en ploegleider Bernhard Eisel ontkende dit intussen in buitenlandse media. Jean-Pierre Heynderickx was de andere ploegleider voor BORA-hansgrohe in de Vuelta. “Ik heb er in elk geval niets gemerkt”, zegt Heynderickx die vandaag niet langer voor het team werkt. “Ik hoop dat er niets van aan is want dat zou ik heel erg ongepast vinden.”
Over de aanval die Vlasov in de slotfase van de Vuelta nog plaatste om de zevende plek van ploegmaat Uijtdebroeks nog af te snoepen, zegt Heynderickx het volgende. “Ik weet niet of daarover in de ploegleiderswagen is beslist. Ik zat zelf achter de vlucht en kreeg dat dus niet mee. In de voorbereiding op die rit is het alleszins niet besproken. Achteraf is er wel nog een gesprek over geweest, maar wat daar precies gezegd is, weet ik niet.” Uijtdebroeks kan tijdens de Vuelta rekenen op de steun van zijn Duitse ploegmaats Buchmann en Koch, met wie hij ook geregeld de kamer deelt, maar alle andere renners lijken in het kamp Vlasov te zitten. Nico Denz gangmaakt Vlasov zelfs als hij zijn aanval plaatst. Dat benadrukt dat de Rus geen impulsieve aanval plaatst, maar vooraf met Denz had besproken wat ze zouden doen.
Volgens onze informatie zou er wel degelijk sprake geweest zijn van ‘intimidatie’ bij BORA met Uijtdebroeks als mikpunt. Ondanks zijn sterke prestaties weigerde BORA-hansgrohe ook systematisch alle interviewaanvragen voor Uijtdebroeks. Vreesden ze bij het team dat hij zijn ongenoegen in de media zou uiten? Feit is dat Uijtdebroeks nagenoeg een jaar lang enkel kort voor de camera de media te woord staat.
1 miljoen euro
Als we de uitspraken van ploegbaas Ralph Denk van zo’n maand geleden in het kader van de huidige ontwikkelingen plaatsen, krijgen die een andere bijklank. De general manager van BORA-hansgrohe liet toen het volgende optekenen: “We zouden Cian graag houden, maar onze zakken zijn niet zo diep als die van sommige andere ploegen.” Of nog: “Ik respecteer contracten en officieel kregen we nog geen aanbieding voor hem.” Zette hij toen Uijtdebroeks niet net nog eens in de markt? De zakken van BORA-hansgrohe mogen dan niet zo diep zijn, maar om dat te verklaren op een moment dat ze net een miljoenendeal afsloten met de 34-jarige Primoz Roglic, is op zijn minst hol. Bij BORA-hansgrohe beseffen ze op dat moment al dat de houdbaarheidsdatum van Uijtdebroeks bij het team voorbij is. Manager Denk wil geld voor hem vangen. Het team rekende op een afkoopsom van 1 miljoen euro, een bedrag dat hoegenaamd niet overeenkomt met het resterende jaarsalaris van Uijtdebroeks.
Als ploegleider zegt Heynderickx dat hij zelf nooit echt getuige was van ongepaste situaties tegenover Uijtdebroeks of niet te tolereren gedrag van de renner zelf. Hij neemt het op voor het jonge rondetalent. “Je hebt in een team altijd wel renners met uiteenlopende karakters”, zegt hij. “Cian gedroeg zich altijd correct. Hij is erg gedreven en doet alles om zijn doelen te bereiken. Of dat bij andere renners niet zo goed viel, weet ik niet, ik heb het in elk geval niet gemerkt. Cian ging de conflictsituaties niet uit de weg, maar dat hoort ook zo voor leiders binnen een ploeg. Hij wist wel altijd zijn koel te bewaren. Ik lees ook dingen als zou hij zijn eten hebben afgewogen en andere renners niet en dat dat voor wrevel zorgde, maar ik kan je verzekeren dat in een grote ronde alle renners tegenwoordig hun eten afwegen. Wat nu naar buiten komt is jammerlijk en ik kan alleen maar hopen dat het niet klopt. En vooral dat dit geen gevolgen heeft voor de carrière van Cian want ik ben er rotsvast van overtuigd dat hij nog heel wat gaat laten zien”, besluit Heynderickx.
Uijtdebroeks zelf lijkt de hele affaire intussen achter zich gelaten te hebben. Dinsdag sloot hij al aan bij zijn nieuwe team Visma-Lease a Bike op trainingskamp in het Spaanse Dénia. Aangezien zijn contract pas ingaat vanaf 1 januari trainde hij nog in een neutrale, zwarte outfit, maar hij mocht wel al proefdraaien op zijn nieuwe fiets van Cérvelo, sponsor van Visma-Lease a Bike.
Ogen en oren dicht en doorgaan.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:48 schreef wimderon het volgende:
[..]
Jean-Pierre Heynderickx weet wel weinig.
Dat is een regelmatig gebruikte reactie na onverkwikkelijke situaties in Duitse dienst.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:48 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat iemand een matige tijdrit rijdt, zegt dan weer niet zoveel over de ambities qua klassement. Hij zat toen redelijk in de buurt van bijvoorbeeld Landa en Lenny Martinez.quote:Op woensdag 13 december 2023 10:30 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik bedoel hiermee dat Uitdebroeks eerst niet serieus bezig was met een hoge eindklassering in de Vuelta, maar later zich wel (ontzettend) druk maakt om een zevende eindplek.
[..]
Liever een beetje elkaar wat jennen zo nu en dan, dan achteraf met biografieën uitkomen met details waarin je vriendschap met een mes in de rug gestoken wordt, zoals Thomas D. via Thijs Z.
Koud bad bij BORAquote:Op woensdag 13 december 2023 12:48 schreef wimderon het volgende:
[..]
Was zelf ook een buitenbeentje bij de ploeg?quote:Op woensdag 13 december 2023 12:48 schreef wimderon het volgende:
[..]
Was met doping toch ook altijd zo. Niemand die wat wist of gezien had. Werd er iemand gepakt, dan zou die zogenaamd wel op eigen houtje hebben gehandeld.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:48 schreef wimderon het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |