abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 10 december 2023 @ 13:08:16 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211574214
Met de kerstspirit
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator zondag 10 december 2023 @ 13:10:05 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211574219
Bedankt allemaal :*

Aapie weigerde uiteraard vandaag om zijn middagtukkie te doen. Man komt langs voor kusje en neusje neusje en meneer is meteen stil :? Het zal wel aan mijn energie liggen…

Zelf ook even op bed gaan liggen. Na onze tukkies gaan we verder met lego bouwen, hopelijk vrolijkt dat wat op :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_211574278
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 13:10 schreef MaJo het volgende:
Bedankt allemaal :*

Aapie weigerde uiteraard vandaag om zijn middagtukkie te doen. Man komt langs voor kusje en neusje neusje en meneer is meteen stil :? Het zal wel aan mijn energie liggen…

Zelf ook even op bed gaan liggen. Na onze tukkies gaan we verder met lego bouwen, hopelijk vrolijkt dat wat op :)
Misschien moet man ook even neusjeneusje bij jou doen.
pi_211574690
@MaJo :*

Ging het hier laatst niet over planners of to-do lijstjes ofzo? Ik heb voor mezelf voor kerstmis een hele grote weekplanner gekocht van acryl met van die dry erase stiften, ben helemaal enthousiast :') :D.
pi_211574951
Lieve mensen, een belangrijke mededeling: over exact 2 maanden is het carnaval! :D *O*

We hebben vanmorgen voor het eerst dit seizoen gerepeteerd met de blaaskapel en mijn humeur is er door opgeknapt
pi_211575021
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 14:47 schreef Adrian4 het volgende:
Lieve mensen, een belangrijke mededeling: over exact 2 maanden is het carnaval! :D *O*

We hebben vanmorgen voor het eerst dit seizoen gerepeteerd met de blaaskapel en mijn humeur is er door opgeknapt
Nice! Ben mn carnavalspak en die van m’n man al bij elkaar aan het sprokkelen op vinted!
pi_211575325
Paniek. Heb een vast bezorgmoment bij appie op dinsdag. Kijk ik net, leveren ze gewoon 2e kerstdag :? Die verplaatst naar de woensdag. Maar, omdat dinsdag wilde ik later, net voor kerst, een extra bezormoment. Alles vol, behalve zondag de 24e. Dat maar gedaan :')

Dochter en aanhang komen één van die dagen en dan kook ik zelf. Man is er echter niet, die gaat tot eind januari naar zn moeder want heeft haar al vijf jaar niet gezien. Dus ben ik niet van plan om langer in de keuken te staan dan nodig en eet ik met zoon zalm uit de oven van appie plus weet ik veel wat er nog bij. Maar, die zalm is maar 2 dagen houdbaar vandaar de bestelpaniek :') :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211575431
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 15:24 schreef Mushanga71 het volgende:
Paniek. Heb een vast bezorgmoment bij appie op dinsdag. Kijk ik net, leveren ze gewoon 2e kerstdag :? Die verplaatst naar de woensdag. Maar, omdat dinsdag wilde ik later, net voor kerst, een extra bezormoment. Alles vol, behalve zondag de 24e. Dat maar gedaan :')

Dochter en aanhang komen één van die dagen en dan kook ik zelf. Man is er echter niet, die gaat tot eind januari naar zn moeder want heeft haar al vijf jaar niet gezien. Dus ben ik niet van plan om langer in de keuken te staan dan nodig en eet ik met zoon zalm uit de oven van appie plus weet ik veel wat er nog bij. Maar, die zalm is maar 2 dagen houdbaar vandaar de bestelpaniek :') :')
Wat is nou precies het probleem? Ik snap het niet
pi_211575505
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 15:36 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wat is nou precies het probleem? Ik snap het niet
Dat mijn bezorgmoment op dinsdag de 19e is en de zalm minimaal 2 dagen houdbaar is. Waardoor ik dan niet zeker weet of het de kerst haalt ;)
Superprobs, I know :P
Komt omdat ik de zooi nu moet omgooien omdat man er niet is.

Zoon wil óók de zalmrolade. Doen we die de andere dag :Y
If they say
  zondag 10 december 2023 @ 15:44:32 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211575517
NM 1stworldproblems, die heb ik ook wel eens. :D :o

Ik begin langzaamaan een beetje zenuwachtig te worden. Vandaag is het Wereldlichtjesdag, waarbij er over de hele wereld om 19.00 kaarsjes aangestoken worden ter nagedachtenis aan overleden kinderen, jong en oud en ik organiseer daarvoor een bijeenkomst in mijn stad.
Was de afgelopen jaren erg mooi. :Y Alleen is er deze keer flink wat meer aandacht aan gegeven in de lokale krant en op lokale fb pagina's dus ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe druk het gaat worden. En of het droog blijft, dat vooral. Anders moeten we naar binnen en dat is lang zo fijn niet als met zijn allen buiten.

Ik ga zo iig maar een starten met het opwarmen van 10l chocolademelk. :Y)

#dagboek
pi_211575570
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 15:44 schreef BE het volgende:

[..]
Ik lees even mee! :D
Ik ben niet echt duidelijk, geloof ik :D

Maar goed, eigenlijk wilde ik waarschuwen voor de bezorgmomenten voor kerst, die zitten bijna vol :')
If they say
pi_211575608
Ik las erover @BE Had er ook nog nooit van gehoord. Mooi initiatief wel :Y
If they say
  zondag 10 december 2023 @ 15:59:30 #13
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211575682
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 15:43 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dat mijn bezorgmoment op dinsdag de 19e is en de zalm minimaal 2 dagen houdbaar is. Waardoor ik dan niet zeker weet of het de kerst haalt ;)
Superprobs, I know :P
Komt omdat ik de zooi nu moet omgooien omdat man er niet is.

Zoon wil óók de zalmrolade. Doen we die de andere dag :Y
Kun je die zalm niet invriezen?
pi_211575718
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 15:59 schreef amaranta het volgende:

[..]
Kun je die zalm niet invriezen?
Nee, daar keek ik juist voor maar er staat bij, niet geschikt om in te vriezen.

En de zalmtompoucen zitten nu ook in het mandje. Denk dat we ná kerst geen zalm meer kunnen zien :')
If they say
  zondag 10 december 2023 @ 16:06:05 #15
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211575747
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 16:03 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Nee, daar keek ik juist voor maar er staat bij, niet geschikt om in te vriezen.

En de zalmtompoucen zitten nu ook in het mandje. Denk dat we ná kerst geen zalm meer kunnen zien :')
Je kan het allicht proberen.
pi_211575757
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 16:06 schreef amaranta het volgende:

[..]
Je kan het allicht proberen.
Neh, heb nu een bezorging op de 24e ;)
If they say
pi_211575858
Succes @BE Hopelijk wordt het een fijn samenkomen
pi_211575863
Ik weet echt nog niet wat ik met kerst eet btw.
pi_211575894
Voor Thanksgiving heb ik een sweet potato casserole gemaakt en die viel goed in de smaak dus ik denk dat ik die met kerst weer maak. En peuter wil graag chocoladetaart. Verder heb ik ook nog geen idee dus suggesties zijn welkom :D.
  zondag 10 december 2023 @ 16:49:01 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211576063
Gourmetten 2x (bij schoonouders en hier, dat vinden de pubers nog steeds het leukst) en 1x iets buffetterigs bij mijn zus thuis met mijn ouders er bij. Niet te moeilijk! *O*
pi_211576160
Voor dochter en gezin maak ik haleem en dan breekbrood en sla erbij. Dat maak ik de dag ervoor.
Voor zoon en mij heb ik zalm :D breekbrood met kaas en kruidenboter, aardappelgratin met truffel, zalmtompouce, zalmrolade, aardappel kerststerren. En komkommer of iets. Das dan wel voor twee dagen. Geen idee welke dag dochter komt en hou rekening met 3 kerstdagen *)
En zoon wil alle Harry Potterfilms kijken. De dagbesteding is dus ook al rond :+

Meestal koken man en ik ook samen een dag maar dit jaar dus niet en doe ik lekker makkelijk en bestel ik alles waar ik hem geen plezier mee doe :)

Zoon wil kaasfondue proberen. Dan wordt mijn kerstkadootje een kaasfonduepan :+ en eten we dat met oud en nieuw.
If they say
pi_211576694
Wij zitten nog te denken wat we kunnen doen met kerst. We gaan dan naar mijn vader. Moet dan iets meenemen. Rollade zou kunnen. Maar wat nog meer geen idee. Hij heeft dan wel een magnetron op zijn kamer. De rest gaat wat bestellen, maar door veel andere kosten hebben we daar het geld niet voor.
We gaan volgend weekend alvast kerst vieren met de familie van mijn vriend. Daarvoor doen wij het drinken. De rest zorgt voor het vlees, soep, salade en andere lekkere hapjes en smeersels.
  zondag 10 december 2023 @ 18:21:30 #23
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211576888
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 18:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wij zitten nog te denken wat we kunnen doen met kerst. We gaan dan naar mijn vader. Moet dan iets meenemen. Rollade zou kunnen. Maar wat nog meer geen idee. Hij heeft dan wel een magnetron op zijn kamer. De rest gaat wat bestellen, maar door veel andere kosten hebben we daar het geld niet voor.
We gaan volgend weekend alvast kerst vieren met de familie van mijn vriend. Daarvoor doen wij het drinken. De rest zorgt voor het vlees, soep, salade en andere lekkere hapjes en smeersels.
Je hebt het de afgelopen tijd niet makkelijk gehad. Ik wil je graag een hart onder de riem steken en een financiële bijdrage aan je leveren zodat jullie ook iets kunnen bestellen. Stuur me maar een open tikkie of betaalverzoek via pb.
pi_211576960
Ik heb de bezorgmomenten al wel vastgelegd voor Kerst, die moet ik op tijd aanpassen anders komen er 4 kratten bier binnen _O-

Eerste Kerstdag komt mijn familie lunchen, nog geen idee wat we gaan maken. Het zijn allemaal makkelijke eters, die enige met restricties is die vrouw waar ik mee ga trouwen. Het is vooral veel want mijn familie bestaat uit 9 volwassenen en dan wij zelf nog. En die volwassenen eten nogal veel.

Schoonfamilie moet ik wijn mee gaan kopen met schoonmoeder (long story) en dat is een diner op fietsafstand bij zwager op jaja.....Derde Kerstdag (bestaat niet he, maar bij schoonfamilie dus wel). Wij hoeven niets te maken of mee te nemen verder.

Nou onze woonkamer is Kerstwonderland hoor, we zijn klaar met alle dozen uitpakken en alles een plek geven. Nou ja alle, 2 dozen zijn terug naar zolder, dan werd het zelfs voor ons te vol.
  zondag 10 december 2023 @ 18:28:39 #25
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211576978
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 15:44 schreef BE het volgende:
NM 1stworldproblems, die heb ik ook wel eens. :D :o

Ik begin langzaamaan een beetje zenuwachtig te worden. Vandaag is het Wereldlichtjesdag, waarbij er over de hele wereld om 19.00 kaarsjes aangestoken worden ter nagedachtenis aan overleden kinderen, jong en oud en ik organiseer daarvoor een bijeenkomst in mijn stad.
Was de afgelopen jaren erg mooi. :Y Alleen is er deze keer flink wat meer aandacht aan gegeven in de lokale krant en op lokale fb pagina's dus ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe druk het gaat worden. En of het droog blijft, dat vooral. Anders moeten we naar binnen en dat is lang zo fijn niet als met zijn allen buiten.

Ik ga zo iig maar een starten met het opwarmen van 10l chocolademelk. :Y)

#dagboek
Succes! Komt goed!
pi_211577031
1e kerstdag is vrouwlief jarig en vieren we dus een beetje kerst en een beetje verjaardag. Elk jaar standaard bij de schoonouders met een kerstlunch. Sinds vorig jaar is de traditie aangepast naar kerst-bakplaat (een soort van gourmet) omdat dat makkelijker is en nog steeds lekker.

2e kerstdag is voor het gezin en gaan we pizzaretten. Ook niet bepaald een culinair hoogstandje dus :+

Maar onze oma ligt op dit moment op sterven dus met kerst is niemand nog echt bezig.
pi_211577041
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 18:21 schreef amaranta het volgende:

[..]
Je hebt het de afgelopen tijd niet makkelijk gehad. Ik wil je graag een hart onder de riem steken en een financiële bijdrage aan je leveren zodat jullie ook iets kunnen bestellen. Stuur me maar een open tikkie of betaalverzoek via pb.
Prachtig dit, mooi mens O+
pi_211577124
quote:

[..]
Lief O+
Dan ik wil ook graag iets bijdragen :Y
If they say
pi_211577140
@Schanu :*

Ik heb nog geen idee wat we eten met kerst. Ik heb geen Jumbo bezorgmoment gereserveerd en Picnic gaat niet verder dan een week vooruit... Dus ik denk dat ik maar een lijstje ga maken en om 8 uur 's morgens voor de deur sta bij Jumbo.
We waren er gistermiddag en toen was het vreselijk druk, ik kan daar nooit zo goed tegen. Zeker niet als er dan ook nog mensen lopen met een huilend kind, een jengelend kind en de muziek (naar mijn mening) te hard aan staat. Daar gaat mn neurodiverse brein een beetje van in standje kortsluiting :X .

Van de week eerst maar eens bedenken wat we gaan eten met kerst. Ik zag pizzarette voorbij komen en dat vind ik wel een goed idee, die jat ik *)
Fake it till you make it...
pi_211577165
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 18:26 schreef exode het volgende:
Ik heb de bezorgmomenten al wel vastgelegd voor Kerst, die moet ik op tijd aanpassen anders komen er 4 kratten bier binnen _O-

Eerste Kerstdag komt mijn familie lunchen, nog geen idee wat we gaan maken. Het zijn allemaal makkelijke eters, die enige met restricties is die vrouw waar ik mee ga trouwen. Het is vooral veel want mijn familie bestaat uit 9 volwassenen en dan wij zelf nog. En die volwassenen eten nogal veel.

Schoonfamilie moet ik wijn mee gaan kopen met schoonmoeder (long story) en dat is een diner op fietsafstand bij zwager op jaja.....Derde Kerstdag (bestaat niet he, maar bij schoonfamilie dus wel). Wij hoeven niets te maken of mee te nemen verder.

Nou onze woonkamer is Kerstwonderland hoor, we zijn klaar met alle dozen uitpakken en alles een plek geven. Nou ja alle, 2 dozen zijn terug naar zolder, dan werd het zelfs voor ons te vol.
Ik heb ze volgemikt met luiers :') en dan niet eens de maat van kleinzoon :')
If they say
pi_211577188
Wij eten Kerstavond eigenlijk altijd iets wat de kinderen niet blieven en dan krijgen zij pizza. Iedereen blij.

En wat mooi Amaranta, ik sluit me erbij aan ook voor anderen die wellicht wat lastig zitten nu. Mag ook via DM.
pi_211577194
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 18:52 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik heb ze volgemikt met luiers :') en dan niet eens de maat van kleinzoon :')
Ik heb echt eens 4 kratten bier binnengekregen, had de lijst wel aamgepast maar die kratten niet verwijderd.
pi_211577224
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 18:55 schreef exode het volgende:

[..]
Ik heb echt eens 4 kratten bier binnengekregen, had de lijst wel aamgepast maar die kratten niet verwijderd.
Oeps :+ daar ben ik dus ook bang voor dat het me een keer gebeurt. Bier wel opgekomen?
Ik kijk mn lijst ook nooit na. Zit ik met dubbel brood, omdat? of zweer ik dat ik iets besteld heb en dan blijkt het van niet :')
If they say
  zondag 10 december 2023 @ 19:10:49 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211577313
quote:

[..]
Ik up het graag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211577342
quote:

[..]
Super lief! O+ O+ O+ maar hoeft echt niet! :* :* :*
pi_211577368
Ik kan ook wel wat bijdragen Ingrid. Evt een deel van het door jouw gesponsorde kerstpakket in fhf terugbetalen.
  zondag 10 december 2023 @ 19:35:13 #37
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211577572
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 19:16 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Super lief! O+ O+ O+ maar hoeft echt niet! :* :* :*
Je hoeft geen dingen te doen die je niet wilt. Maar ik geef het liever aan jou dan aan een ander goed doel waarvan ik niet waar het precies terecht komt. En je verdient het gewoon.

Ik snap dat de drempel hiervoor mega hoog is.
Denk er maar rustig over na.
pi_211577678
Jullie zijn lief! O+ O+ O+ Maar ik bedoelde het niet als een wij zijn zielig verhaal hoor!
Rollade gaan we iig doen en dan nog bedenken wat nog meer handig is mee te nemen, er kan dus iig iets in de magnetron opgewarmd worden.
Ohja, een kastje voor de tv is bij ikea gevonden. Hij gaat woensdag om 15.00 verhuizen en donderdag wordt het geleverd. Moet maar dan.
Dan moeten we nu nog een boekenkast/buffetkast/dressoir oid vinden. En stoelen. Ma wil het echt perse nieuw.

Op de spaarrekening staat er wel voldoende geld voor, maar dat is ons spaarpotje voor onvoorziene en andere belangrijke dingen, Zoals auto, dierenarts, eigen bijdrage, koelkast, wasmachine ed die kapot kunnen gaan etc. Gemeentelijke belastingen en waterschapsbelastingen komen er ook weer aan binnenkort. En nu Kim die 18 is en waarvoor nog steeds niet alles 100% geregeld is. En dus niet zeker hoe we dan met de inkomsten-uitgaven zitten.
pi_211577850
Lieve @_Ingrid_ Je vroeg ook niks. Maar er wordt wel heel lief wat aangeboden. Daar op ingaan mag gewoon :* hoeft zelfs verder niemand van te weten.

Waarom had ik ook al weer aangeboden een dag in te vallen morgen? :') Even vergeten dat die kerstperiode altijd zo druk is... Maar morgen dus een hele dag werken in plaats van twee uurtjes.
pi_211577974
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 19:59 schreef Hupje het volgende:
Lieve @:_Ingrid_ Je vroeg ook niks. Maar er wordt wel heel lief wat aangeboden. Daar op ingaan mag gewoon :* hoeft zelfs verder niemand van te weten.
dit! :*
pi_211577992
Wij vieren kerst bij (schoon)ouders. Hoef niks mee te nemen of te maken, alleen maar aan te schuiven O+

Kerstavond vieren we thuis met een lading hapjes op tafel en een (kerst)film. Iemand nog tips qua film?
  zondag 10 december 2023 @ 20:15:59 #42
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211578057
quote:
2s.gif Op zondag 10 december 2023 20:11 schreef Kyara het volgende:
Wij vieren kerst bij (schoon)ouders. Hoef niks mee te nemen of te maken, alleen maar aan te schuiven O+

Kerstavond vieren we thuis met een lading hapjes op tafel en een (kerst)film. Iemand nog tips qua film?
Sowieso Love Actually.
Gisteren nog gekeken.
pi_211578069
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 20:15 schreef amaranta het volgende:

[..]
Sowieso Love Actually.
Gisteren nog gekeken.
Heerlijke film O+ De kinderen zijn alleen nogal allergisch voor romantiek, seks of zoenende mensen an sich. Die kijken liever een horror film dat er ergens per ongeluk in gezoend wordt.

Ik zat dus meer aan Die Hard te denken.
pi_211578131
Home Alone O+ gisteren voor het eerst met de kinderen gekeken, ze vonden hem geweldig! Ondanks de 800 vragen van Em in de eerste tien minuten :')

Wij eten kerstavond bij de schoonfamilie waar ik niets voor hoef te doen (wij organiseren altijd Sinterklaas). 1e kerstdag bij mijn familie waar ik wat voorgerechten voor moet aanleveren, en dan 2e kerstdag s ochtends werken, dus ik haal dan s ochtends wel iets uit de afprijsbak voor het avondeten :D
pi_211578184
quote:
2s.gif Op zondag 10 december 2023 20:17 schreef Kyara het volgende:

[..]
Heerlijke film O+ De kinderen zijn alleen nogal allergisch voor romantiek, seks of zoenende mensen an sich. Die kijken liever een horror film dat er ergens per ongeluk in gezoend wordt.

Die hard is altijd goed!
pi_211578188
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 19:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik up het graag.
+1

Zéker als je ook nog zelf een fhfpakket hebt weggegeven
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211578193
quote:

[..]
Sowieso Love Actually.
Gisteren nog gekeken.
Deze en The Holiday vaste prik met kerst hier. En Home Alone TWEE. En A boy called Christmas.
Met een meidenkwartet
pi_211578286
Christmas Chronicles 1 en 2.
Alle Kerstafleveringen van Friends.
The Grinch.
The holiday.

Buiten uiteraard het hier al genoemde Love Actually en Home Alone.

Wij kijken ook zo'n beetje elke Kerstfilm op Netflix (zoveel slechte!) En uiteraard op Disney+ :)
pi_211578319
Wij zijn met Kerst op vakantie. Geen idee of het vakantiepark (Breebonne) wat is, maar we zijn in ieder geval niet thuis dus we krijgen ook geen gasten. *O* De omgeving is in ieder geval een mooie uitvalsbasis voor Toverland, een Duitse kerstmarkt, kasteeltuinen van Arcen enz. En verder lekker films kijken en spelletjes doen. O+
We gaan tweede kerstdag uit eten en eerste kerstdag zal denk ik iets worden wat niet te ingewikkeld is, want met zo'n vakantiehuisjeskeuken is koken vaak een beetje behelpen.
  Moderator zondag 10 december 2023 @ 20:40:53 #50
382129 crew  Donna
pi_211578366
quote:

National Lampoons Christmas Vacation. O+

Super slecht, maar moet 'm elk jaar even kijken. Was mijn vaders favoriete film. We keken 'm elk jaar.
pi_211578476
Vriend keek een paar weken the Gremlins met J van 8. We waren vergeten dat dat ook een soort van kerstfilm is. J vond hem wel eng/spannend, ook al was de rating 7+.
pi_211578554
Muppets Scrooge O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zondag 10 december 2023 @ 21:12:50 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_211578732
quote:

[..]
Sowieso Love Actually.
Gisteren nog gekeken.
Ik heb hem begin december in de bios bekeken O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 10 december 2023 @ 21:13:37 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_211578738
quote:
2s.gif Op zondag 10 december 2023 20:17 schreef Kyara het volgende:

[..]

Die Hard is voor de 24e. Het is pas Kerst als

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 10 december 2023 @ 21:16:02 #55
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211578747
quote:
7s.gif Op zondag 10 december 2023 21:12 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik heb hem begin december in de bios bekeken O+
3 jaar geleden ofzo, was hij hier in het muziekgebouw met live orkest. Nog altijd spijt dat ik niet ben geweest
  zondag 10 december 2023 @ 21:22:56 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_211578785
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 21:16 schreef amaranta het volgende:

[..]
3 jaar geleden ofzo, was hij hier in het muziekgebouw met live orkest. Nog altijd spijt dat ik niet ben geweest
Dat snap ik.

Ik had hem graag met vriendlief gekeken, maar die heeft een gruwelijke hekel aan L.A., dus ben met een andere vriend geweest. Voelde wel een klein beetje raar om er met een andere kerel naar toe te gaan, maar het was in ieder geval iemand die de film kon waarderen :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 10 december 2023 @ 21:22:57 #57
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211578786
Ik was vanmiddag bij Wonka. Heerlijke film O+ heeft niks met kerstfilms te maken, meer een algemene aanrader ;)
  zondag 10 december 2023 @ 21:31:36 #58
35189 Troel
scherp en bot
pi_211578895
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 21:22 schreef Morgane89 het volgende:
Ik was vanmiddag bij Wonka. Heerlijke film O+ heeft niks met kerstfilms te maken, meer een algemene aanrader ;)
Ik heb serieus van het weekend zitten kijken naar een Vuepas, omdat er de komende tijd aardig wat leuke films zijn. Maar heb het niet gedaan, had niet het gevoel dat ik het geld eruit zou kunnen halen :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 10 december 2023 @ 21:42:32 #59
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211579002
quote:
7s.gif Op zondag 10 december 2023 21:22 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat snap ik.

Ik had hem graag met vriendlief gekeken, maar die heeft een gruwelijke hekel aan L.A., dus ben met een andere vriend geweest. Voelde wel een klein beetje raar om er met een andere kerel naar toe te gaan, maar het was in ieder geval iemand die de film kon waarderen :D
Haha. Ik snap je gevoel. Zou ik ook hebben
  zondag 10 december 2023 @ 21:44:06 #60
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211579025
quote:
7s.gif Op zondag 10 december 2023 21:22 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat snap ik.

Mijn man keek 1 seconde. “Zit je dit weer te kijken 😡”

Ik: “je kijkt een seconde, hoe weet jij wat ik kijk? 😂😇😅”
pi_211579385
quote:

[..]
Sowieso Love Actually.
Gisteren nog gekeken.
Ik heb m vrijdag gekeken #lievelings O+
pi_211579448
De Gremlins en Beethoven keken wij vroeger vaak met de feestdagen :D.

Vandaag keken we Chicken Run en door een referentie naar Indiana Jones vroegen we ons af of we die filmreeks dit jaar niet eens moesten introduceren in de kerstvakantie.

En Kyara, The Nightmare before Christmas is wellicht ook een idee? Hoewel daar ook een romance in zit :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211579722
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 14:47 schreef Adrian4 het volgende:

Ik heb gisteren ons carnavalsnummer gezongen. Ieder jaar organiseert onze vereniging een Liedjesfestival. Dus gisteren weer heerlijk in mijn pekske staan dansen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_211579777
Ik wil na een vol weekend toch nog even kwijt dat ik gisteren een soort toppunt in het moederschap bereikte toen de oudste met zijn voetbalteam kampioen werd.
Ze hadden fakkels in de kleuren van de club, gedrukte shirts, (kinder)champagne. Ze werden in de kantine gehuldigd door de voorzitter van de club, mochten op de tafels dansen en daarna kregen ze friet van de club (om half 11 :') ).
Wat een feest hebben ze gevierd en ik werd er gewoon een beetje emotioneel van.

Extra bijzonder omdat kleine broer eigenlijk in alles net iets sneller en beter is, maar nu de oudste dus zijn feestje had O+
pi_211580001
Maar je kan met voetbal toch helemaal geen kampioen worden bij de jonge jeugd? Daar wordt (officieel) niet eens een stand bij gehouden. Of zit jullie vereniging niet bij de knvb?

Maar wel leuk dat ze er een mooi feestje van gemaakt hebben! Zoon had hier het eerste blok alles dik gewonnen, en dit blok met meerendeel verloren maar wel met veel leukere wedstrijden.
pi_211580556
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 00:12 schreef FlyingFish het volgende:
Maar je kan met voetbal toch helemaal geen kampioen worden bij de jonge jeugd? Daar wordt (officieel) niet eens een stand bij gehouden. Of zit jullie vereniging niet bij de knvb?

Maar wel leuk dat ze er een mooi feestje van gemaakt hebben! Zoon had hier het eerste blok alles dik gewonnen, en dit blok met meerendeel verloren maar wel met veel leukere wedstrijden.
Mijn nichtje was afgelopen weekend ook kampioen geworden, dus volgens mij wordt dat dan toch wel bijgehouden?? Misschien dat ze het dan niet zo noemen vanuit de knvb of zo? Maar dat de vereniging het wel viert als het team bovenaan staat?
pi_211580597
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 00:12 schreef FlyingFish het volgende:

Bij de trainers wordt dat wel bijgehouden en ze hadden sowieso alle wedstrijden gewonnen, dus wisten ze zelf ook dat dat kampioen zou betekenen :)

Als het goed is wordt ook bij jullie de stand achter de schermen bijgehouden, zodat ze bij een volgende fase weer op het goede niveau zitten. Hoger bij winst, lager bij verlies.
  maandag 11 december 2023 @ 08:50:02 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211580893
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 07:58 schreef LeSage het volgende:

[..]
Bij de trainers wordt dat wel bijgehouden en ze hadden sowieso alle wedstrijden gewonnen, dus wisten ze zelf ook dat dat kampioen zou betekenen :)

Als het goed is wordt ook bij jullie de stand achter de schermen bijgehouden, zodat ze bij een volgende fase weer op het goede niveau zitten. Hoger bij winst, lager bij verlies.
Niks ten nadele van jullie team of feestje, maar er is natuurlijk een reden waarom bij de jongste jeugd officieel geen standen openbaar worden gemaakt, geen klassement openbaar wordt bijgehouden en officieel geen kampioenen zijn.
Dat is bij de hockey ook niet. En het is ook hier elk jaar weer een terugkerende discussie, want de teams willen graag hun succes vieren en dat snap ik. Maar kan je niet gewoon veel beter vieren dat je goed gewerkt hebt, een tof team hebt en een leuke sport doet met elkaar, ipv dat alles maar om kampioenschap moet gaan? En vooral: welk signaal geef je daar als volwassenen mee af aan de kinderen?
Ik snap het echt he, beide kanten ;).
Maar hoe is dat voor teams die niet winnen? Kinderen van 7, 8 of 9 jaar die keer op keer mogen toekijken hoe anderen kinderchampagne mogen drinken, een medaille krijgen en in de krant komen, terwijl zij misschien wel net zo hard werken?
Ik ben dit seizoen manager van een "tweede team" en we zijn de eerste paar maanden vrijwel alleen maar bezig geweest met het feit dat sommige jongens het idee hadden dat ze in het "loser team" zaten. En ons team heeft zich van laatste in de poule naar tweede geknokt door keihard te trainen en super veel energie en tijd van trainers en begeleiders. En dan toch mogen zij toekijken hoe een ánder feest viert en zij nooit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 11-12-2023 09:00:39 ]
KuikenGuppy
pi_211580960
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 08:50 schreef Burdie het volgende:

[..]
Niks ten nadele van jullie team of feestje, maar er is natuurlijk een reden waarom bij de jongste jeugd officieel geen standen openbaar worden gemaakt, geen klassement openbaar wordt bijgehouden en officieel geen kampioenen zijn. Is bij de hockey ook niet. En het is ook hier elk jaar weer een terugkerende discussie, want de teams willen graag hun succes vieren en dat snap ik. Maar kan je niet gewoon veel beter vieren dat je goed gewerkt hebt, een tof team hebt en een leuke sport doet met elkaar, ipv dat alles maar om kampioenschap moet gaan? En vooral: welk signaal geef je daar als volwassenen mee af aan de kinderen?
Ik snap het echt he, beide kanten ;).
Maar hoe is dat voor teams die niet winnen? Kinderen van 7 of 8 die keer op keer mogen toekijken hoe anderen kinderchampagne mogen drinken, een medaille krijgen en in de krant komen, terwijl zij misschien wel net zo hard werken?
Ik ben dit seizoen manager van zo'n "tweede team" en we zijn de eerste paar maanden vrijwel alleen maar bezig geweest met het feit dat sommige jongens het idee hadden dat ze in het "loser team" zaten. En ons team heeft zich van laatste in de poule naar tweede geknokt door keihard te trainen en super veel energie en tijd van trainers en begeleiders. En dan toch mogen zij toekijken hoe een ánder feest viert en zij nooit.
Ik heb zelf meer dan 10 jaar gehockeyd, ben nooit in mijn leven kampioen geworden, ben getuige geweest van heel veel feestjes en raad eens… daar heb ik helemaal geen last van.
Sorry, maar sporten gaat toch ook om competitie?
Ik geef als volwassene af dat winnen en verliezen erbij hoort in het leven, dat je daar absoluut geen beter of slechter mens van wordt en dat je daar ook geen trauma’s aan over hoeft te houden.

Soms zouden we misschien ook een beetje kunnen loslaten dat onze kinderen niet alleen maar beschermd hoeven worden in de boze wereld daarbuiten.

Overigens, vorige fase hebben ze denk ik zo’n beetje alles verloren en hadden we alsnog feest, omdat ze zo leuk zijn samen. Ze videobellen als er eentje ziek is, ze kloppen op elkaars schouder als iemand een schot op doel miste, en ja, ze vieren een feestje als ze kampioen zijn.
  maandag 11 december 2023 @ 09:03:52 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211580990
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 09:00 schreef LeSage het volgende:
Sorry, maar sporten gaat toch ook om competitie?
Uiteindelijk wel, bij de jongste jeugd niet. Daar gaat het vooral om lekker sporten, teamspirit en gezellig met elkaar bezig zijn.
Ik vind het juist onlogisch /onwenselijk om op zo'n jonge leeftijd al zoveel nadruk te leggen op winnen of verliezen. Laten we eerst zorgen dat de kinderen lol hebben in wat ze doen, en later pas dat er ook wat mee te bereiken valt ;). Maar wat ik al zei, dit is, ook bij de hockey, elk jaar een terugkerende discussie. En ik snap beide kanten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Burdie op 11-12-2023 09:10:22 ]
KuikenGuppy
  maandag 11 december 2023 @ 09:10:47 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211581042
Maargoed, iemand koffie? :P
KuikenGuppy
pi_211581050
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 09:03 schreef Burdie het volgende:

[..]
Uiteindelijk wel, bij de jongste jeugd niet. Daar gaat het vooral om lekker sporten, teamspirit en gezellig met elkaar bezig zijn.
Ik vind het juist onlogisch /onwenselijk om op zó'n jonge leeftijd al zoveel nadruk te leggen op winnen of verliezen. Laten we eerst zorgen dat de kinderen lol hebben in wat ze doen, en later pas dat er ook wat mee te bereiken valt ;). Maar wat ik al zei, dit is, ook bij de hockey, elk jaar een terugkerende discussie. En ik snap beide kanten.
Je hebt geen idee van de nadruk. Enkel van het feestje dat ik beschreef.
  maandag 11 december 2023 @ 09:13:47 #73
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211581070
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 09:11 schreef LeSage het volgende:

[..]
Je hebt geen idee van de nadruk. Enkel van het feestje dat ik beschreef.
Fakkels, gedrukte shirts, huldiging, friet en champagne vind ik klinken als behoorlijk wat nadruk. Maar je hebt gelijk, ik heb geen idee. Koffie? ;).
KuikenGuppy
  maandag 11 december 2023 @ 09:14:14 #74
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211581073
quote:

Office Party :Y
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_211581189
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 09:13 schreef Burdie het volgende:

[..]
Fakkels, gedrukte shirts, huldiging, friet en champagne vind ik klinken als behoorlijk wat nadruk. Maar je hebt gelijk, ik heb geen idee. Koffie? ;).
Sorry, je had het over nadruk leggen op winnen, wat niet gedaan is. Ze hebben twee super leuke trainers die ze motiveren om zoveel mogelijk plezier te halen uit hun wedstrijden, ook toen ze vorige fase steeds onderuit gingen.
Ze wisten niets van een feestje, dus daar lag de nadruk niet.
Je hebt een enorme mening over iets waar je helemaal niet bij bent geweest, bent mij aan het beschuldigen van trauma’s aan andere kinderen geven. Als ik daar tegenin ga zeg je ‘koffie?’
Meh.

Laat het hier lekker bij, volgende keer deel ik het niet hoor, dan hoeft er niemand verdriet van te hebben :')
pi_211581196
quote:

Wij keken gisteren Family Switch en de jongens vonden hem heel grappig!
  maandag 11 december 2023 @ 09:33:08 #77
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211581267
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 09:24 schreef LeSage het volgende:

[..]
Sorry, je had het over nadruk leggen op winnen, wat niet gedaan is. Ze hebben twee super leuke trainers die ze motiveren om zoveel mogelijk plezier te halen uit hun wedstrijden, ook toen ze vorige fase steeds onderuit gingen.
Ze wisten niets van een feestje, dus daar lag de nadruk niet.
Je hebt een enorme mening over iets waar je helemaal niet bij bent geweest, bent mij aan het beschuldigen van trauma’s aan andere kinderen geven. Als ik daar tegenin ga zeg je ‘koffie?’
Meh.

Laat het hier lekker bij, volgende keer deel ik het niet hoor, dan hoeft er niemand verdriet van te hebben :')
Nou nou, het woord trauma haal je er zelf bij.
En ja, ik heb een mening over het vieren van "kampioenschappen" bij de jongste jeugd. Niet over jou. Niet over jouw kind.

Bovendien geef ik je nota bene gelijk als je zegt dat ik geen idee heb hoe dat voor jullie is.
KuikenGuppy
  maandag 11 december 2023 @ 10:54:40 #78
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211582088
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 21:22 schreef Morgane89 het volgende:
Vanaf welke leeftijd is die leuk?
quote:

[..]
Sowieso Love Actually.
Gisteren nog gekeken.
Goeie tip voor tijdens het strijken dadelijk, thanx :)
KuikenGuppy
pi_211582618
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 09:25 schreef LeSage het volgende:

[..]
Wij keken gisteren Family Switch en de jongens vonden hem heel grappig!
Die is hier ook goedgekeurd (11 jarigen).
Met een meidenkwartet
  maandag 11 december 2023 @ 11:55:34 #80
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211582713
Ok, ik ben afgehaakt bij L.A. :@ :').
Nu de kerstafleveringen van Virgin River aan t kijken O+.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')