abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 december 2023 @ 08:50:39 #26
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211561393
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 08:34 schreef Pleun2011 het volgende:
Michael Moore heeft iets tegen weilanden is mijn voorzichtige indruk.
Dat heb ik zelf ook wel een beetje, de 'groene woestijn' met Engels raaigras kan wel iets kleiner worden. Niet alleen voor woningbouw, maar ook voor iets meer natuur graag. Stikstof is weldegelijk een probleem. Wat dat betreft zit je met een rechts georiënteerde coalitie niet goed, maar eerst moet immigratie maar eens worden aangepakt. Hoewel ik eigenlijk denk dat het allemaal te laat is, de clusterfuck aan problemen is in dit land zo lang genegeerd of vooruitgeschoven dat ik denk dat de negatieve spiraal niet te doorbreken is. Het 'gave land' van Rutte is hard op weg naar een dystopie.
Mogen best weilanden zijn om de stront op te kiepen, maar om nu meer dan de helft van nederland voor landbouw te bestemmen is wat overdreven, dus daar is veel teveel ruimte die we hard nodig hebben

We moeten weer woningen bouwen en waar anders kun je dat snel en zonder problemen met de buren doen dan daar
Ieder nieuwbouwhuis waar ik in gewoond heb is in weilanden gebouwd en vroerger was dat de normaalste zaak van de wereld en toen had je geen stikstof gezeik

Overigens waren er vroeger alleen nieuwbouwhuizen
ALs je inschreef bij het bouwfonds
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211561399
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 08:34 schreef Pleun2011 het volgende:
Michael Moore heeft iets tegen weilanden is mijn voorzichtige indruk.
Dat heb ik zelf ook wel een beetje, de 'groene woestijn' met Engels raaigras kan wel iets kleiner worden. Niet alleen voor woningbouw, maar ook voor iets meer natuur graag. Stikstof is weldegelijk een probleem. Wat dat betreft zit je met een rechts georiënteerde coalitie niet goed, maar eerst moet immigratie maar eens worden aangepakt. Hoewel ik eigenlijk denk dat het allemaal te laat is, de clusterfuck aan problemen is in dit land zo lang genegeerd of vooruitgeschoven dat ik denk dat de negatieve spiraal niet te doorbreken is. Het 'gave land' van Rutte is hard op weg naar een dystopie.
Komt dat niet juist doordat Nederland steeds rechtser is gaan stemmen? Die staan er immers niet echt om bekend om problemen echt op te lossen… Cultiveren van ellende en het vooruitschuiven van lastige keuzes is immers electoraal veel interessanter.
pi_211561419
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 08:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Komt dat niet juist doordat Nederland steeds rechtser is gaan stemmen? Die staan er immers niet echt om bekend om problemen echt op te lossen… Cultiveren van ellende en het vooruitschuiven van lastige keuzes is immers electoraal veel interessanter.
Dat weet ik niet. Ik denk dat zowel links als rechts evenveel blaam treft. Persoonlijk vind ik de VVD wel een grote negatieve factor, het neoliberalisme heeft veel schade aangericht. Ik zie uiteindelijk voor nu liever een rechts georiënteerde coalitie, maar het is jammer dat een partij als de VVD daarvoor nodig is.
pi_211561467
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 08:55 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dat weet ik niet. Ik denk dat zowel links als rechts evenveel blaam treft. Persoonlijk vind ik de VVD wel een grote negatieve factor, het neoliberalisme heeft veel schade aangericht. Ik zie uiteindelijk voor nu liever een rechts georiënteerde coalitie, maar het is jammer dat een partij als de VVD daarvoor nodig is.
De VVD, een afsplitsing van de VVD die qua neoliberalisme behoorlijk vergelijkbaar is, een afsplitsing van hun vaste partner in crime het CDA en een door de bio-industrie getrokken boerenpartij.
Dat is wat je dus krijgt als je een rechtse oriëntatie wilt, dapper idee van je dat die ook maar iets op gaan lossen voor het met ruzie weer uiteen valt _O-
pi_211561477
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 05:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar we moeten het proces wel goed reguleren , dat kan door een 3 jarig arbeidscontract te geven met terugkeerverplichting , onder overlegging van het paspoort, geen paspoort?? Dan ga maar een kopie halen bij je ambassade

Maar woningbouw, kom op weilanden zat , ga bouwen
Gebeurt helaas nooit.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_211561482
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 08:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Rechts lijkt in Nederland de laatste decennia voor ieder probleem twee fases door te maken:

1 Er is helemaal geen probleem (denk aan klimaat, of bijvoorbeeld gaswinning Groningen).
2 Het probleem is er vervolgens opeens, maar dan zo onnoemelijk groot, dat het onoplosbaar is of lijkt te zijn. Er wordt iig niets of zo min mogelijk aan gedaan.

Om gedurende deze fases tóch aan de macht te blijven, creëert rechts rondom verkiezingen het angstbeeld dat met links aan de macht er te veel asielzoekers komen, of dat de begrotingstekorten exponentieel toenemen (Rutte 1 bijvoorbeeld kwam aan de macht met de slogan, 'de VVD past op uw portomonnee', lachwekkend want midden in de bankencrisis welke veroorzaakt is door het vrije markt denken van juist de VVD en consorten).

Is de rechtse kiezer niet tevreden, dan stemt de rechtse kiezer nog domrechtser dan voorheen.
  zaterdag 9 december 2023 @ 09:05:38 #32
323876 michaelmoore
pi_211561492
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:04 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Gebeurt helaas nooit.
Dan gaat het wel gebeuren want dan is de persoon bekend en strafbaar wegens in overtreding van contract
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 9 december 2023 @ 09:07:02 #33
323876 michaelmoore
pi_211561510
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:04 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Rechts lijkt in Nederland de laatste decennia voor ieder probleem twee fases door te maken:

1 Er is helemaal geen probleem (denk aan klimaat, of bijvoorbeeld gaswinning Groningen).
2 Het probleem is er vervolgens opeens, maar dan zo onnoemelijk groot, dat het onoplosbaar is of lijkt te zijn. Er wordt iig niets of zo min mogelijk aan gedaan.

Om gedurende deze fases tóch aan de macht te blijven, creëert rechts rondom verkiezingen het angstbeeld dat met links aan de macht er te veel asielzoekers komen, of dat de begrotingstekorten exponentieel toenemen (Rutte 1 bijvoorbeeld kwam aan de macht met de slogan, 'de VVD past op uw portomonnee', lachwekkend want midden in de bankencrisis veroorzaakt door het neoliberale gedachtengoed van juist VVD en consorten).

Is de rechtse kiezer niet tevreden, dan stemt de rechtse kiezer nog domrechtser dan voorheen.
Maar D66, pvda en Groen Links die gaan het zeker niet veranderen , dat geven ze ook toe,iedere werrkzoekende is voor hen potentieel zielig en vervolgd wegens homo of oorlog
pi_211561520
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar D66, pvda en Groen Links die gaan het zeker niet veranderen , dat geven ze ook toe
Wat gaan ze niet veranderen?
  zaterdag 9 december 2023 @ 09:09:23 #35
323876 michaelmoore
pi_211561534
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:08 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Wat gaan ze niet veranderen?
een strakke regulering van de instroom , desnoods met tijdelijk weer grenscontroles
pi_211561547
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
een strakke regulering van de instroom , desnoods met tijdelijk weer grenscontroles
Het moet Europees opgelost worden, de worst die rechts mensen op dit punt voorhoudt is van plastic.

Maar het punt wordt direct bewezen, het gaat gelijk weer over asielzoekers.
  zaterdag 9 december 2023 @ 09:11:27 #37
323876 michaelmoore
pi_211561552
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:10 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Het moet Europees opgelost worden, de worst die rechts mensen op dit punt voorhoudt is van plastic
Dan moet dat europees afgedwongen worden

de EU machthebbers hebben een bloedhekel aan grenscontroles die het schengen fenomeen gaan aantasten
pi_211561670
quote:

[..]

Om gedurende deze fases tóch aan de macht te blijven, creëert rechts rondom verkiezingen het angstbeeld dat met links aan de macht er te veel asielzoekers komen, of dat de begrotingstekorten exponentieel toenemen (Rutte 1 bijvoorbeeld kwam aan de macht met de slogan, 'de VVD past op uw portomonnee', lachwekkend want midden in de bankencrisis welke veroorzaakt is door het vrije markt denken van juist de VVD en consorten).

Hier heb je zeker een punt.
pi_211561703
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar D66, pvda en Groen Links die gaan het zeker niet veranderen , dat geven ze ook toe,iedere werrkzoekende is voor hen potentieel zielig en vervolgd wegens homo of oorlog
Ook hier ben je weer met open ogen in de goedkope rechtse retoriek getrapt.
Afgelopen decennia waren het juist linkse politici die wel doorpakten op dit onderwerp. Diederik Samson was een belangrijke architect van de Turkijedeal en de Vreemdelingenwet van Job Cohen was ook heel lang bepalend.
  zaterdag 9 december 2023 @ 09:56:37 #40
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211561901
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 00:42 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Volgens mij is dit voor de meeste mensen ook zo.
Mensen die het nodig hebben wil je helpen. Maar hoeveel hebben er werkelijk hulp nodig?
Als je met je Nikes en iPhone in Ter Apel rondloopt, terwijl je vrouw en kinderen in je thuisland zijn achtergelaten.
Wat was dan de reden om te vluchten.
Wat is er gebeurd met "vrouwen en kinderen eerst".

Of zijn het allemaal homo's (lijkt me niet, nog nooit over een Ter Apel afwerkplekprobleem gehoord) of christenen (kan, maar dat 'niet stelen' is dan niet aangekomen in de vertaling).
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:00:07 #41
28167 matthijst
pi_211561935
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 december 2023 01:18 schreef SpaceOddity het volgende:
Weet je, in het PVV partij programma staan debiele dingen en Wilders als premier gaat verder ook niets oplossen. Maar het genot is er voor mij niet minder om. Het begon al bij de laatste peilingen, de paniek en verontwaardiging op social media toen beek dat de PVV niet klein zo worden.
Dit *O*
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:05:05 #42
323876 michaelmoore
pi_211562000
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:56 schreef matthijst het volgende:

[..]
Als je met je Nikes en iPhone in Ter Apel rondloopt, terwijl je vrouw en kinderen in je thuisland zijn achtergelaten.

Of zijn het allemaal homo's (lijkt me niet, nog nooit over een Ter Apel afwerkplekprobleem gehoord) of christenen (kan, maar dat 'niet stelen' is dan niet aangekomen in de vertaling).
ik heb een huis in die regio en ben daar ook nu en spreek veel van hen die ook willen gaan, maar ze hebben allemaal wel wat werk hier, maar geen gezin en de leeftijd is vaak van 16 tot 25

ze hebben zelf wat geld voor de overtocht en krijgen wat van familie
mar nikes en iphone die hebben ze zeker niet, wel spreken ze allemaal zeer goed engels
pi_211562007
quote:

[..]

Als links nu zo graag aan de macht wil komen, is het wel verstandig om eens te beginnen met naar zichzelf te kijken, in plaats van deze elpee met "het ligt niet aan ons verhaal, het ligt aan die domme kutkiezer die het maar niet begrijpt" in diverse varianten te blijven afspelen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:06:16 #44
28167 matthijst
pi_211562013
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 05:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
90 % is gewoon werkzoekenden, en ik vind diemoet je niet opsluiten , want zij weten dat je hier zielig moet zijn om werk te krijgen.
Dus aan de ene kant zijn ze niet allemaal achterlijk, maar aan de andere kant willen en kunnen ze allemaal werken. Beetje jammer van die lijst met beschermde beroepen:
https://ec.europa.eu/grow(...)rofessions/bycountry

Of denk je dat een advocaat of tandarts in Nederland auto's gaat poetsen?
pi_211562023
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:05 schreef nostra het volgende:

[..]
Als links nu zo graag aan de macht wil komen, is het wel verstandig om eens te beginnen met naar zichzelf te kijken, in plaats van deze elpee met "het ligt niet aan ons verhaal, het ligt aan die domme kutkiezer die het maar niet begrijpt" in diverse varianten te blijven afspelen.
Of valt met inhoud niet op te boksen tegen het goedkope populisme?
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:08:39 #46
323876 michaelmoore
pi_211562035
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:06 schreef matthijst het volgende:

[..]
Dus aan de ene kant zijn ze niet allemaal achterlijk, maar aan de andere kant willen en kunnen ze allemaal werken. Beetje jammer van die lijst met beschermde beroepen:
https://ec.europa.eu/grow(...)rofessions/bycountry

Of denk je dat een advocaat of tandarts in Nederland auto's gaat poetsen?
dat kan waarom niet ?
pi_211562043
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:56 schreef matthijst het volgende:

[..]

De mannen gaan eerst omdat de reis vaak gevaarlijk is en er nogal wat vrouwen verkracht worden. Via gezinshereniging kunnen ze de familie via een veiligere route laten reizen. Ik dacht dat dat inmiddels wel bekend was
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:09:41 #48
28167 matthijst
pi_211562044
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik heb een huis in die regio en ben daar ook nu en spreek veel van hen die ook willen gaan, maar ze hebben allemaal wel wat werk hier, maar geen gezin en de leeftijd is vaak van 16 tot 25

ze hebben zelf wat geld voor de overtocht en krijgen wat van familie
mar nikes en iphone die hebben ze zeker niet, wel spreken ze allemaal zeer goed engels
Maar dat zijn toch geen vluchtelingen? :?
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:10:43 #49
28167 matthijst
pi_211562051
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat kan waarom niet ?
Van een kutleven daar, naar een kutleven hier?
Jij spreekt ze schijnbaar, dus wat trekt ze dan zo in Nederland?
De kou, de regen? De aanstaande premier?
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:10:49 #50
323876 michaelmoore
pi_211562053
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:09 schreef matthijst het volgende:

[..]
Maar dat zijn toch geen vluchtelingen? :?
klopt

ze zijn zeker niet zielig en ook niet homo
maar ze willen wel gaarg in europa werken en dan geld naar huis sturen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')