Is het niet altijd vrij donker als je met de gordijnen dicht zit? 🤔quote:Op zondag 10 december 2023 13:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De bestelling was minder nat, niet zonnig. En het is nu zowaar een beetje licht buiten, gisteren zat ik gewoon met de gordijnen dicht en lampen aan omdat het donkerder was dan een zomeravond rond 22:00.
Speciaal voor jou!quote:Op zondag 10 december 2023 13:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De bestelling was minder nat, niet zonnig. En het is nu zowaar een beetje licht buiten, gisteren zat ik gewoon met de gordijnen dicht en lampen aan omdat het donkerder was dan een zomeravond rond 22:00.
Schitterende fotoquote:Op zondag 10 december 2023 16:16 schreef Bocaj het volgende:
Echt de donkere dagen voor kerst dit. Na 16:00 uur kun je lampen al wel aan doen.![]()
[ afbeelding ]
Wow.quote:Op zondag 10 december 2023 20:56 schreef Pisces29 het volgende:
Nog even op het strand gelopen vanochtend. Vannacht werd ik wakker van de wind maar die was vanochtend al zoveel milder en zelfs nog een stukje zon meegepikt.
Met de feestdagen ook daar?quote:Op maandag 11 december 2023 04:18 schreef Salina het volgende:
Goedemorgen ieders.
Tied veur vakantie. Lekker chillen in de zon, bietje zwemmen in de zee, nippen aan de cocktails, beetje stappen, surflesje wellicht.
Mooi leven. Saline vermaakt zich wel de komende dagen.
@:Oriente
@:Pisces29
@:dick_laurent
@:bloodymary1
[ afbeelding ]
SALINE'D.quote:Op maandag 11 december 2023 04:18 schreef Salina het volgende:
Goedemorgen ieders.
Tied veur vakantie. Lekker chillen in de zon, bietje zwemmen in de zee, nippen aan de cocktails, beetje stappen, surflesje wellicht.
Mooi leven. Saline vermaakt zich wel de komende dagen.
@:Oriente
@:Pisces29
@:dick_laurent
@:bloodymary1
[ afbeelding ]
quote:Van het najaar van 2023 tot de zomer van 2025 regende het vrijwel onafgebroken in het noorden, westen en midden van Europa en mislukten de oogsten. Dit leidde tot een grote hongersnood. Deze hongersnood wordt door sommigen gezien als het begin van de Kleine IJstijd. Anderen gaan ervan uit dat de Kleine IJstijd rond 2022 begon en tot halverwege de 22e eeuw voortduurde. Zo bereikten of evenaarden veel gletsjers rond 2150 hun grootste uitbreiding sinds het einde van de laatste ijstijd, het Weichselien.
Wait what...? Reykjavik heeft meer zonuren in november dan de Bilt?quote:Op maandag 11 december 2023 09:33 schreef INViCTuS het volgende:
Kijk, als zelfs Reykjavik meer zon dan de Bilt heeft in november, dan is het echt triest. Hier in het oosten dus amper 50 uur zon. Net zo kansloos
Ik weet toevallig dat de kortste dag daar 4 uur duurt, maar intutief is dat echt totaal niet neequote:Op maandag 11 december 2023 10:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wait what...? Reykjavik heeft meer zonuren in november dan de Bilt?![]()
![]()
Dat kan toch haast niet? Dat ligt zo noordelijk dat je berhaupt maar 3 uur daglicht per dag hebt ofzo in november.
edit > ohnee rond de 6 uur zie ik nu, oke valt iets meer mee dan ik dacht.
Toch alweer UV index 0.3 gehaald. Ik zou smeren als ik jou was.quote:Op maandag 11 december 2023 12:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zit hier grijstinten te vergelijken. Volgens mij is het nu Silver City![]()
[ afbeelding ]
Ja ik smeer hem zo...quote:Op maandag 11 december 2023 12:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Toch alweer UV index 0.3 gehaald. Ik zou smeren als ik jou was.
Volgens mij begin oktober voor het laatst geweestquote:Op maandag 11 december 2023 16:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Een volledig droog weekend zou wel een keertje fijn zijn
Nee, helaas weer thuis dan.quote:Op maandag 11 december 2023 08:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Met de feestdagen ook daar?
Hier ongetwijfeld een groene kerst
[ twitter ]
Ik liep gisteravond ook gewoon vrolijk naar buiten om een stukje te fietsen, toch maar de autosleutels gepaktquote:Op maandag 11 december 2023 20:33 schreef svann het volgende:
Bah, vandaag profiteerde Leiden optimaal van een aantal lange zeer smalle wolken die precies in de lengte overtrokken.
En even van te voren geen wolkje op de radar te zien.
Doomedquote:
Ik zie er zelfs meer in potentie.quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:23 schreef INViCTuS het volgende:
Drie of vier zo goed als droge dagen
Waar ik woon is het twee dagen. 13 en 14 december gaat de zon om 16.15 onder, 19 tot 29 juni is dat 22.03quote:Op zondag 10 december 2023 21:02 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb het even opgezocht
Er zijn in heel dit jaar maar drie dagen in mijn achtertuin dat de zon voor 16:30 onder gaat: 12, 13 en 14 december. Wel grappig dat ik bijna precies op die grenslijn woon
Op 25 juni gaat de zon pas om 22:07 onder, boh.
Nog even doorbijten.
quote:Op maandag 11 december 2023 09:33 schreef INViCTuS het volgende:
Kijk, als zelfs Reykjavik meer zon dan de Bilt heeft in november,
Je hoeft niet ver voor hitte, Malaga was het gisteren liefst 30 graden.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:28 schreef PzKpfw het volgende:
Godverdomme wat een regen weer, ik word er echt enorm chagrijnig van onderhand. Dan te bedenken dat de winter nog maar net begonnen is
quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:28 schreef PzKpfw het volgende:
Godverdomme wat een regen weer, ik word er echt enorm chagrijnig van onderhand. Dan te bedenken dat de winter nog maar net begonnen is
Liever regen en 10C dan sneeuw en gladheid.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:28 schreef PzKpfw het volgende:
Zeker.quote:Op woensdag 13 december 2023 06:57 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Liever regen en 10C dan sneeuw en gladheid.
Op weerwoord hebben ze vooral last van het 'rosy retrospection' syndroom. De winters van "vroegah" dat was non-stop legendarisch in hun beleving.quote:Op woensdag 13 december 2023 07:52 schreef pietkanarie het volgende:
Als ik soms op weerwoord lees lijkt de winter weer eens volledig kansloos. Ben benieuwd of dat vanuit kennis geschreven wordt of dat het pessimisten zijn![]()
Al geloof ik er zelf ook niet echt in. Ieder jaar denk ik: “nog een anti-winter… die reeks zal dit jaar toch eens doorbroken worden?” En dan volgt er gewoon weer een. Al kan een korte maar goede uitbraak altijd nog geloof ik, die kunnen ineens opduiken…
Als het niet koud wil worden dan maar liever grijs en regenachtig, geeft nog iets van ‘bijna-kerst’ gevoel.
Maar hardlopen doe ik nog altijd in een shirtje zonder mouwen en dat vind ik echt zonde… ik mis de heerlijk schone, verfrissende lucht.
POLLquote:Op woensdag 13 december 2023 07:58 schreef INViCTuS het volgende:
Herfst halfjaar schakelt volgende week misschien weer tandje bij. Grijs en nat ohne ende
[ twitter ]
Rijn, waal en IJssel kunnen echt heel veel hebben tegenwoordig.quote:
En hoevaak ze elkaar in de haren vliegen als iemand een ongezouten mening geeft over het weer die niet strookt met de mening of wensen van anderen.quote:Op woensdag 13 december 2023 08:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Op weerwoord hebben ze vooral last van het 'rosy retrospection' syndroom. De winters van "vroegah" dat was non-stop legendarisch in hun beleving.
Toegegeven, de winters waren 30/40 jaar geleden wel wat vaker koud dan nu, maar ook in de jaren 70/80 zaten er genoeg winters bij die geen fuck presteerden. Nederland is nu eenmaal geen Scandinavi of Rusland.
Maar als het niet minimaal drie weken achtereen overdag min 15 is dan is het "geen winter" en kansloostsjah...
Ik vind het vandaag al onwijs natquote:Op woensdag 13 december 2023 07:58 schreef INViCTuS het volgende:
Herfst halfjaar schakelt volgende week misschien weer tandje bij. Grijs en nat ohne ende
[ twitter ]
Daar schrijven ze de winter al af als het nog zomer isquote:Op woensdag 13 december 2023 08:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Op weerwoord hebben ze vooral last van het 'rosy retrospection' syndroom. De winters van "vroegah" dat was non-stop legendarisch in hun beleving.
Toegegeven, de winters waren 30/40 jaar geleden wel wat vaker koud dan nu, maar ook in de jaren 70/80 zaten er genoeg winters bij die geen fuck presteerden. Nederland is nu eenmaal geen Scandinavi of Rusland.
Maar als het niet minimaal drie weken achtereen overdag min 15 is dan is het "geen winter" en kansloostsjah...
Dat laatste kan sowieso, deden ze vroeger met Nattekat ookquote:Op woensdag 13 december 2023 09:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Fijn, lekker veel regen met de kerstdagenzit je al hele dagen binnen en kun je ook amper met goed fatsoen een blokje om of de kinderen naar buiten schoppen om even af te koelen.
Afkoelen, ben je je kinderen zo snel zat of heb je onmogelijk grut?quote:Op woensdag 13 december 2023 09:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Fijn, lekker veel regen met de kerstdagenzit je al hele dagen binnen en kun je ook amper met goed fatsoen een blokje om of de kinderen naar buiten schoppen om even af te koelen.
Het zijn niet eens mijn eigen kinderen, maar nee ik ben ze niet snel zat, maar ze gaan elkaar vervelen als zo'n kerstdag te lang duurt.quote:Op woensdag 13 december 2023 09:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Afkoelen, ben je je kinderen zo snel zat of heb je onmogelijk grut?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |