abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 december 2023 @ 19:24:04 #201
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211567372
Als het inderdaad een veilig en basic nummer zou zijn dan zou ik nog liever de gekkigheid van Joost hebben, maar goed wie weet kan de inzending van Numidia ook verrassen. Of wie dan ook nog bij de laatste 5 zat. Misschien krijgen we helemaal geen Karsu of Numidia.
pi_211567562
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 19:24 schreef Momo het volgende:
Als het inderdaad een veilig en basic nummer zou zijn dan zou ik nog liever de gekkigheid van Joost hebben, maar goed wie weet kan de inzending van Numidia ook verrassen. Of wie dan ook nog bij de laatste 5 zat. Misschien krijgen we helemaal geen Karsu of Numidia.
In feite maakt de artiest niet eens zo gek veel uit, we hebben de afgelopen jaren wel vaker gedacht "oh, best interessant" en dan valt het nummer toch tegen. Een keertje andersom zou ook wel eens leuk zijn, een matige artiest maar dan ineens een knaller van een nummer.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 december 2023 @ 19:56:46 #203
163650 Greys
pi_211567645
Mij geeft zo'n 'we gaan van 600 naar 10 naar 5 artiesten' met veel overleg het gevoel dat er (weer) geen 'ja stop maar dit móet hem worden dit is een winnend lied' tussen zat dat je er volgens mij best makkelijk uit zou pikken anders en binnen een week klaar en gekozen.

(Maar ik stel mezelf dan toch gerust door het feit dat ze daar geen 'zo ging de selectie'-filmpje van hadden kunnen maken met alleen maar 'ja stop maar we hebben hem al' want dat zou weer de indruk wekken bij veel mensen dat ze niet eerlijk alles een kans hebben gegeven).

Maar verder analyseer ik het allemaal niet te veel hoor.. |:) _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter zaterdag 9 december 2023 @ 20:06:39 #204
87554 Cee
Welluk?
pi_211567728
Ja nee ik heb ook niet het idee dat er een Eureka!-nummer tussen zit a la Arcade, alhoewel dat nummer ook pas tevoorschijn kwam toen de commissie nog weinig geschikts had gehoord en ze haast ten einde raad waren.

Aantal aanmeldingen is nu groter en het is nu ook niet alleen een kwestie van wat ze dénken dat kan werken, maar wat al gewerkt heeft.

Mijn gevoel is dat het Numidia of Karsu wordt met een tweetalig nummer, geen ballad maar ook geen feest. En dat de commissie wel twijfelde tussen veilig en risico en met het tweetalige/etnische aspect van het nummer vinden dat het voor ons doen genoeg risico is. Dat zou zowel jury als (in de semi) publiek moeten overtuigen. Van Karsu heb ik geen idee wat voor persoon ze is maar van Numidia heb ik wel verwachtingen dat ze het bij de media echt goed kan doen, qua spontaniteit en likeability.
pi_211567741
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 20:06 schreef Cee het volgende:
Ja nee ik heb ook niet het idee dat er een Eureka!-nummer tussen zit a la Arcade
Arcade heeft imo heel veel geluk gehad in een matig jaar.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_211567862
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 20:09 schreef marsan het volgende:

[..]
Arcade heeft imo heel veel geluk gehad in een matig jaar.
De performance die team-Duncan ervan maakte was misschien niet heel overtuigend, maar het is de grootste Eurovisie-hit ooit, qua streams, dus zal het op zich ook wel een aardig liedje geweest zijn...
pi_211567882
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 20:24 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
De performance die team-Duncan ervan maakte was misschien niet heel overtuigend, maar het is de grootste Eurovisie-hit ooit, qua streams, dus zal het op zich ook wel een aardig liedje geweest zijn...
Streams meten is iets recents.
Dus dat zegt niet zo heel veel...

Dat t aardig is ontken ik ook niet. Aardig idd
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zaterdag 9 december 2023 @ 20:28:04 #208
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211567905
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 20:26 schreef marsan het volgende:

[..]

Laten we zeggen dat streamen echt een ding is van de laatste 10 jaar, heeft hij wel het meest gestreamde nummer te pakken van al die artiesten en winnaars.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 december 2023 @ 20:39:34 #209
163650 Greys
pi_211568020
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 20:06 schreef Cee het volgende:
Ja nee ik heb ook niet het idee dat er een Eureka!-nummer tussen zit a la Arcade, alhoewel dat nummer ook pas tevoorschijn kwam toen de commissie nog weinig geschikts had gehoord en ze haast ten einde raad waren.

Aantal aanmeldingen is nu groter en het is nu ook niet alleen een kwestie van wat ze dénken dat kan werken, maar wat al gewerkt heeft.

Mijn gevoel is dat het Numidia of Karsu wordt met een tweetalig nummer, geen ballad maar ook geen feest. En dat de commissie wel twijfelde tussen veilig en risico en met het tweetalige/etnische aspect van het nummer vinden dat het voor ons doen genoeg risico is. Dat zou zowel jury als (in de semi) publiek moeten overtuigen. Van Karsu heb ik geen idee wat voor persoon ze is maar van Numidia heb ik wel verwachtingen dat ze het bij de media echt goed kan doen, qua spontaniteit en likeability.
Ja he? Numidia lijkt me sowieso het leuk te doen met de pers. Maar Karsu lijkt me als mens ook gewoon echt leuk en lief. Moest wel om dit kookfilmpje van haar lachen, met haar 'nou dan pleur je dit erin'. Ik voel een band. :+

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_211568038
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 20:26 schreef marsan het volgende:

[..]

Je opmerking is niet echt logisch als je bedenkt dat streaming al 10 jaar de belangrijkste manier is om muziek te luisteren. Uiteraard is vergelijken met de jaren 70 moeilijk, als je dat soms bedoelt.
pi_211568079
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 20:41 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Je opmerking is niet echt logisch als je bedenkt dat streaming al 10 jaar de belangrijkste manier is om muziek te luisteren. Uiteraard is vergelijken met de jaren 70 moeilijk, als je dat soms bedoelt.
10 jaar idd mss.
En dan gaan zn streams leuk.
En verder?
Aardig nr. Meer niet.
  zaterdag 9 december 2023 @ 20:44:50 #212
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_211568083
Als het echt tussen Numidia en Karsu zou gaan, dan geef ik de voorkeur aan Karsu.

Ik denk dat ze net even iets verder is met alles om Eurovisie goed aan te kunnen.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 december 2023 @ 20:53:51 #213
163650 Greys
pi_211568177
Bij Karsu hoef je inderdaad niet bang te zijn dat ze bevriest voor zo'n grote zaal of ineens minder goed live zingt. Op dat vlak is ze zeker een goede en veilige keuze. Als ze een net zo goed lied heeft als de andere keuze zou ik het wel weten. Ik vind haar ook echt zó allemachtig prachtig om te zien en ze heeft zo veel elegantie en klasse qua outfits waarin ze optreedt.

Numidia is wel weer van het lekkere 'vanuit je tenen en met hart en ziel' zingen waar ik ook heel erg van hou en dan vergeef je een foutje al snel omdat je er veel bij voelt.

Karsu vind ik zelf het allerleukst als ze in een Nederlands accent zingt, zoals toen voor Bökkers bij de Beste Zangers in het Achterhoeks (?) en deze hieronder in lekker plat Amsterdams en dan zo lekker intens en vocaal vol gas vanaf 2.30. O+

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_211568343
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 20:53 schreef Greys het volgende:
Bij Karsu hoef je inderdaad niet bang te zijn dat ze bevriest voor zo'n grote zaal of ineens minder goed live zingt. Op dat vlak is ze zeker een goede en veilige keuze. Als ze een net zo goed lied heeft als de andere keuze zou ik het wel weten. Ik vind haar ook echt zó allemachtig prachtig om te zien en ze heeft zo veel elegantie en klasse qua outfits waarin ze optreedt.

Numidia is wel weer van het lekkere 'vanuit je tenen en met hart en ziel' zingen waar ik ook heel erg van hou en dan vergeef je een foutje al snel omdat je er veel bij voelt.

Karsu vind ik zelf het allerleukst als ze in een Nederlands accent zingt, zoals toen voor Bökkers bij de Beste Zangers in het Achterhoeks (?) en deze hieronder in lekker plat Amsterdams en dan zo lekker intens en vocaal vol gas vanaf 2.30. O+

Echt he, wat een uitstraling heeft zij. Zelfs als ze aan het koken is op 24Kitchen ziet ze er nog fantastisch uit. :D Je stuurt in ieder geval iemand met veel zelfvertrouwen ook. Als ze het dit jaar niet wordt, dan hopelijk ooit nog weleens.
pi_211568384
Ze doet ook een lekkere Shania Twain. Maar ja, dit zijn dus gewoon goede nummers. Nu zelf nog even een goed nummer schrijven...

Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 december 2023 @ 21:12:56 #216
163650 Greys
pi_211568389
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 21:08 schreef Em31 het volgende:

[..]
Echt he, wat een uitstraling heeft zij. Zelfs als ze aan het koken is op 24Kitchen ziet ze er nog fantastisch uit. :D Je stuurt in ieder geval iemand met veel zelfvertrouwen ook. Als ze het dit jaar niet wordt, dan hopelijk ooit nog weleens.
Helemaal eens!
Ik vind het een leuk en zeer getalenteerd topwief! O+ *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 december 2023 @ 21:14:41 #217
163650 Greys
pi_211568412
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 21:12 schreef blackswangreen het volgende:
Ze doet ook een lekkere Shania Twain. Maar ja, dit zijn dus gewoon goede nummers. Nu zelf nog even een goed nummer schrijven...

Of laten schrijven.
Maar idd. Het is eeuwig zonde dat er niet al lang een top-songwriter zich speciaal aan haar heeft verbonden. Want aan haar uitvoeringen zal het in elk geval nooit liggen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_211568423
Ik heb deze Youtube short vaak gezien, Karsu is ook nog eens echt heel stijlvol :) en ze kan heel expressief zingen (ook tijdens het Giro 555-optreden), wat het professioneel doet overkomen
https://youtube.com/shorts/c0oHCHwihC0?si=LXpjxQLMg7znkk82

(En trouwens ook goed voor de Rest of the World-vote en diasporavote, het hielp bij Serhat iig wel :P)
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 december 2023 @ 21:17:26 #219
163650 Greys
pi_211568441
Over expressief zingen gesproken, ik vind dit haar allermooiste optreden bij De Beste Zangers. Goeie genade wat een emotie. Ze liet me echt janken daar. Met hart en ziel. TÉRING wat goed. Dan staat er ineens een totaal andere vrouw dan dat (ook heel leuke) kookmeisje.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 9 december 2023 @ 21:26:36 #220
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_211568533
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 21:15 schreef Nashipeer het volgende:
Ik heb deze Youtube short vaak gezien, Karsu is ook nog eens echt heel stijlvol :) en ze kan heel expressief zingen (ook tijdens het Giro 555-optreden), wat het professioneel doet overkomen
https://youtube.com/shorts/c0oHCHwihC0?si=LXpjxQLMg7znkk82

(En trouwens ook goed voor de Rest of the World-vote en diasporavote, het hielp bij Serhat iig wel :P)
Ze heeft hier wel dezelfde jurk aan. Helemaal eens wat je zegt.

[ Bericht 0% gewijzigd door usagi414 op 09-12-2023 21:33:18 ]
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 december 2023 @ 21:46:29 #221
163650 Greys
pi_211568709
Hier is het toch ook weer echt net een prinses in die blauwe jurk in het Concertgebouw.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 9 december 2023 @ 21:47:15 #222
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_211568717
We gaan voor goud!
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_211569302
Om eerlijk te zijn hoop ik een beejte dat we maandag allemaal "wie?" gaan. We weten van genoeg redelijke namen dat ze iets ingestuurd hebben, dus als het een onbekende artiest is geworden, moet dat wel met een heel sterk nummer zijn, om de commissie over de twijfels qua live performance heen te helpen.
pi_211569467
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 21:12 schreef blackswangreen het volgende:

Ik kende maar één of twee dingen van haar, maar als ik deze clipjes allemaal luister zie ik dat het echt m’n smaak niet is.
Maar wellicht als ze gekozen is dat het dan echt heel mooi of tof is. :) Sowieso staan we er met een prima zangeres dus dan ben ik al snel oké.
(Afgelopen jaar vond ik het lied ook prima, tot het vals gezongen werd.)

Kunnen de Turken dan eigenlijk ook stemmen voor/op ons :D of moet je deelnemend ESF land zijn om te stemmen?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_211569584
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 22:36 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kunnen de Turken dan eigenlijk ook stemmen voor/op ons :D of moet je deelnemend ESF land zijn om te stemmen?
Vorig jaar was er een televote stem voor de rest van de wereld, de kans is redelijk dat dat dit jaar weer zo is.
pi_211569588
Ik hoop zo op Karsu, ik heb een zwak voor haar O+ :@

en ze doet het ook nog heel leuk op 24Kitchen :Y
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 9 december 2023 @ 23:01:41 #227
478909 molloot200
alles muziek.
pi_211569832
Ik heb ook wel een zwak voor Karsu

An de Kant van Beste Zangers was in 2021 een van m’n best beluisterde nummers op Spotify :D De manier waarop zij woorden kan brengen, de expressie, de kracht. Fantastisch.

Dan heb ik daar een stuk meer mee dan Numidia eerlijk gezegd. Zij heeft op dit moment natuurlijk de hype mee.
pi_211570039
Ik heb zelf iets meer met de muziek van Numidia dan Karsu, maar waarschijnlijk heeft de potentiële inzending van Numidia weinig weg van haar andere muziek als het door Douwe Bob geschreven nummer gekozen wordt. Daardoor zie ik Karsu nu ietsje meer zitten.

Maar wie weet, straks is het iemand waarvan we helemaal niet wisten dat die iets in had gestuurd.
pi_211570919
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 21:17 schreef Greys het volgende:
Over expressief zingen gesproken, ik vind dit haar allermooiste optreden bij De Beste Zangers. Goeie genade wat een emotie. Ze liet me echt janken daar. Met hart en ziel. TÉRING wat goed. Dan staat er ineens een totaal andere vrouw dan dat (ook heel leuke) kookmeisje.

Dit optreden is inderdaad ongekend, zo ontzettend gaaf!
pi_211570966
Karsu en Belle met Je suis Malade was steengoed, maar er is iets met haar eigen liedjes en haar stemgeluid wat we een tikkeltje tegen staat. Ik vind het allemaal wat te jankerig klinken...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  ESF Reporter zondag 10 december 2023 @ 08:49:51 #231
87554 Cee
Welluk?
pi_211572371
Je suis malade gekeken maar als het zoiets wordt haak ik af, totaal niet m’n ding. Het klinkt zo dubbeldik er bovenop gelegd, en een beetje joelerig/huilerig.
pi_211572417
Die nummers die ze bij de Beste Zangers heeft gedaan zijn allemaal verschillend, en allemaal niet echt haar eigen genre. Daar kun je je niet op baseren. Karsu brak ooit door als een soort Nederlandse Nora Jones, jazzmeisje achter de piano. Daarna ging ze meer de Turkse kant op.

Maar we gaan er nu bijna vanuit dat het Karsu is, wat best zou kunnen hoor maar het lijkt me meer een gok van die 538-dude.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 december 2023 @ 09:13:18 #233
163650 Greys
pi_211572447
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 09:05 schreef blackswangreen het volgende:
Die nummers die ze bij de Beste Zangers heeft gedaan zijn allemaal verschillend, en allemaal niet echt haar eigen genre. Daar kun je je niet op baseren. Karsu brak ooit door als een soort Nederlandse Nora Jones, jazzmeisje achter de piano. Daarna ging ze meer de Turkse kant op.

Maar we gaan er nu bijna vanuit dat het Karsu is, wat best zou kunnen hoor maar het lijkt me meer een gok van die 538-dude.
Ja we moeten wát om de tijd tot morgen vol te lullen van de zenuwen. 😄

Ik zou een totaal onbekende met een toplied ook echt helemaal gaaf vinden hoor!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 10 december 2023 @ 09:17:36 #234
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211572463
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 08:49 schreef Cee het volgende:
Je suis malade gekeken maar als het zoiets wordt haak ik af, totaal niet m'n ding. Het klinkt zo dubbeldik er bovenop gelegd, en een beetje joelerig/huilerig.
Tja. Beste Zangers. :{
pi_211572489
Ik hoop dat het een onbekende is met een steengoed nummer en met een stem en uitstraling die je omver blaast. :)
Karsu is goed hoor maar haar laatste nummer Kom Dansen doet mij helemaal niets.
En Numidia? Ik weet het niet, wel heel enthousiast maar daardoor ook vaak schreeuwerig.

En waar zijn de mannen? Behalve Joost? Verder nog helemaal geen namen gehoord.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 december 2023 @ 09:32:43 #236
163650 Greys
pi_211572534
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 09:25 schreef summer52 het volgende:
Ik hoop dat het een onbekende is met een steengoed nummer en met een stem en uitstraling die je omver blaast. :)
En Numidia? Ik weet het niet, wel heel enthousiast maar daardoor ook vaak schreeuwerig.

Die Bankzitters zijn toch ook mannen. :P En die jongen die hier kwam melden een tijdje geleden dat hij had ingezonden. En we kunnen er wel van uit gaan dat Thomas Berge vast weer iets heeft ingezonden, dat wordt waarschijnlijk een beetje onze nieuwe Dries. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter zondag 10 december 2023 @ 09:51:34 #237
87554 Cee
Welluk?
pi_211572653
Ik denk trouwens niet dat het een totaal onbekende naam is, want waarom zouden ze dat dan nu al aankondigen? Ten eerste zou die naam nooit geraden zijn, dus kon het niet lekken. Ten tweede, stel dat het wél een totaal onbekende is, wat heeft het voor zin want die persoon mag toch niets zeggen over het nummer of de act. Die kan hooguit de komende weken spenderen aan het promoten van hun muziek maar aangezien het een onbekende is, zal de back catalogue minimaal zijn. Ja, Mia en Dion waren ook onbekend maar daar zat een bekende naam achter. Maar de weken voorafgaand aan ESF hebben we ze als artiest niet echt beter leren kennen. Dus het had net zo goed in februari bekendgemaakt kunnen worden.
pi_211572869
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 15:00 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik meen me te herinneren dat het bij S10 kwam door iemand die hielp bij de fotoshoot. Die had het weer doorgegeven aan Yvonne dacht ik.
Zo onprofessioneel. -O-
Hotapnyc
  zondag 10 december 2023 @ 10:27:07 #239
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211572904
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 09:25 schreef summer52 het volgende:

Kraantje Pappie en Kris Kros Amsterdam zijn ook in de media geweest dat ze wouden mee doen.
  zondag 10 december 2023 @ 10:29:33 #240
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211572924
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 10:22 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Zo onprofessioneel. -O-
Ja, maar dat risico loop je denk ik sowieso wel hoe meer mensen het weten. Mensen bijvoorbeeld bij concertzaal in Leiden hebben geholpen dit keer. Nu zal er ook wel eventueel foto's zijn gemaakt of filmpjes. En hebben deze mensen het misschien ook verteld tegen hun partner of beste vriend(in).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')