In feite maakt de artiest niet eens zo gek veel uit, we hebben de afgelopen jaren wel vaker gedacht "oh, best interessant" en dan valt het nummer toch tegen. Een keertje andersom zou ook wel eens leuk zijn, een matige artiest maar dan ineens een knaller van een nummer.quote:Op zaterdag 9 december 2023 19:24 schreef Momo het volgende:
Als het inderdaad een veilig en basic nummer zou zijn dan zou ik nog liever de gekkigheid van Joost hebben, maar goed wie weet kan de inzending van Numidia ook verrassen. Of wie dan ook nog bij de laatste 5 zat. Misschien krijgen we helemaal geen Karsu of Numidia.
Arcade heeft imo heel veel geluk gehad in een matig jaar.quote:Op zaterdag 9 december 2023 20:06 schreef Cee het volgende:
Ja nee ik heb ook niet het idee dat er een Eureka!-nummer tussen zit a la Arcade
De performance die team-Duncan ervan maakte was misschien niet heel overtuigend, maar het is de grootste Eurovisie-hit ooit, qua streams, dus zal het op zich ook wel een aardig liedje geweest zijn...quote:Op zaterdag 9 december 2023 20:09 schreef marsan het volgende:
[..]
Arcade heeft imo heel veel geluk gehad in een matig jaar.
Streams meten is iets recents.quote:Op zaterdag 9 december 2023 20:24 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
De performance die team-Duncan ervan maakte was misschien niet heel overtuigend, maar het is de grootste Eurovisie-hit ooit, qua streams, dus zal het op zich ook wel een aardig liedje geweest zijn...
Laten we zeggen dat streamen echt een ding is van de laatste 10 jaar, heeft hij wel het meest gestreamde nummer te pakken van al die artiesten en winnaars.quote:Op zaterdag 9 december 2023 20:26 schreef marsan het volgende:
[..]
Streams meten is iets recents.
Dus dat zegt niet zo heel veel...
Dat t aardig is ontken ik ook niet. Aardig idd
Ja he? Numidia lijkt me sowieso het leuk te doen met de pers. Maar Karsu lijkt me als mens ook gewoon echt leuk en lief. Moest wel om dit kookfilmpje van haar lachen, met haar 'nou dan pleur je dit erin'. Ik voel een band.quote:Op zaterdag 9 december 2023 20:06 schreef Cee het volgende:
Ja nee ik heb ook niet het idee dat er een Eureka!-nummer tussen zit a la Arcade, alhoewel dat nummer ook pas tevoorschijn kwam toen de commissie nog weinig geschikts had gehoord en ze haast ten einde raad waren.
Aantal aanmeldingen is nu groter en het is nu ook niet alleen een kwestie van wat ze dénken dat kan werken, maar wat al gewerkt heeft.
Mijn gevoel is dat het Numidia of Karsu wordt met een tweetalig nummer, geen ballad maar ook geen feest. En dat de commissie wel twijfelde tussen veilig en risico en met het tweetalige/etnische aspect van het nummer vinden dat het voor ons doen genoeg risico is. Dat zou zowel jury als (in de semi) publiek moeten overtuigen. Van Karsu heb ik geen idee wat voor persoon ze is maar van Numidia heb ik wel verwachtingen dat ze het bij de media echt goed kan doen, qua spontaniteit en likeability.
Je opmerking is niet echt logisch als je bedenkt dat streaming al 10 jaar de belangrijkste manier is om muziek te luisteren. Uiteraard is vergelijken met de jaren 70 moeilijk, als je dat soms bedoelt.quote:Op zaterdag 9 december 2023 20:26 schreef marsan het volgende:
[..]
Streams meten is iets recents.
Dus dat zegt niet zo heel veel...
Dat t aardig is ontken ik ook niet. Aardig idd
10 jaar idd mss.quote:Op zaterdag 9 december 2023 20:41 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Je opmerking is niet echt logisch als je bedenkt dat streaming al 10 jaar de belangrijkste manier is om muziek te luisteren. Uiteraard is vergelijken met de jaren 70 moeilijk, als je dat soms bedoelt.
Echt he, wat een uitstraling heeft zij. Zelfs als ze aan het koken is op 24Kitchen ziet ze er nog fantastisch uit.quote:Op zaterdag 9 december 2023 20:53 schreef Greys het volgende:
Bij Karsu hoef je inderdaad niet bang te zijn dat ze bevriest voor zo'n grote zaal of ineens minder goed live zingt. Op dat vlak is ze zeker een goede en veilige keuze. Als ze een net zo goed lied heeft als de andere keuze zou ik het wel weten. Ik vind haar ook echt zó allemachtig prachtig om te zien en ze heeft zo veel elegantie en klasse qua outfits waarin ze optreedt.
Numidia is wel weer van het lekkere 'vanuit je tenen en met hart en ziel' zingen waar ik ook heel erg van hou en dan vergeef je een foutje al snel omdat je er veel bij voelt.
Karsu vind ik zelf het allerleukst als ze in een Nederlands accent zingt, zoals toen voor Bökkers bij de Beste Zangers in het Achterhoeks (?) en deze hieronder in lekker plat Amsterdams en dan zo lekker intens en vocaal vol gas vanaf 2.30.
Helemaal eens!quote:Op zaterdag 9 december 2023 21:08 schreef Em31 het volgende:
[..]
Echt he, wat een uitstraling heeft zij. Zelfs als ze aan het koken is op 24Kitchen ziet ze er nog fantastisch uit.Je stuurt in ieder geval iemand met veel zelfvertrouwen ook. Als ze het dit jaar niet wordt, dan hopelijk ooit nog weleens.
Of laten schrijven.quote:Op zaterdag 9 december 2023 21:12 schreef blackswangreen het volgende:
Ze doet ook een lekkere Shania Twain. Maar ja, dit zijn dus gewoon goede nummers. Nu zelf nog even een goed nummer schrijven...
Ze heeft hier wel dezelfde jurk aan. Helemaal eens wat je zegt.quote:Op zaterdag 9 december 2023 21:15 schreef Nashipeer het volgende:
Ik heb deze Youtube short vaak gezien, Karsu is ook nog eens echt heel stijlvolen ze kan heel expressief zingen (ook tijdens het Giro 555-optreden), wat het professioneel doet overkomen
https://youtube.com/shorts/c0oHCHwihC0?si=LXpjxQLMg7znkk82
(En trouwens ook goed voor de Rest of the World-vote en diasporavote, het hielp bij Serhat iig wel)
Ik kende maar één of twee dingen van haar, maar als ik deze clipjes allemaal luister zie ik dat het echt m’n smaak niet is.quote:Op zaterdag 9 december 2023 21:12 schreef blackswangreen het volgende:
Ze doet ook een lekkere Shania Twain. Maar ja, dit zijn dus gewoon goede nummers. Nu zelf nog even een goed nummer schrijven...
Vorig jaar was er een televote stem voor de rest van de wereld, de kans is redelijk dat dat dit jaar weer zo is.quote:Op zaterdag 9 december 2023 22:36 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kunnen de Turken dan eigenlijk ook stemmen voor/op onsof moet je deelnemend ESF land zijn om te stemmen?
Dit optreden is inderdaad ongekend, zo ontzettend gaaf!quote:Op zaterdag 9 december 2023 21:17 schreef Greys het volgende:
Over expressief zingen gesproken, ik vind dit haar allermooiste optreden bij De Beste Zangers. Goeie genade wat een emotie. Ze liet me echt janken daar. Met hart en ziel. TÉRING wat goed. Dan staat er ineens een totaal andere vrouw dan dat (ook heel leuke) kookmeisje.
Ja we moeten wát om de tijd tot morgen vol te lullen van de zenuwen. 😄quote:Op zondag 10 december 2023 09:05 schreef blackswangreen het volgende:
Die nummers die ze bij de Beste Zangers heeft gedaan zijn allemaal verschillend, en allemaal niet echt haar eigen genre. Daar kun je je niet op baseren. Karsu brak ooit door als een soort Nederlandse Nora Jones, jazzmeisje achter de piano. Daarna ging ze meer de Turkse kant op.
Maar we gaan er nu bijna vanuit dat het Karsu is, wat best zou kunnen hoor maar het lijkt me meer een gok van die 538-dude.
Tja. Beste Zangers.quote:Op zondag 10 december 2023 08:49 schreef Cee het volgende:
Je suis malade gekeken maar als het zoiets wordt haak ik af, totaal niet m'n ding. Het klinkt zo dubbeldik er bovenop gelegd, en een beetje joelerig/huilerig.
Die Bankzitters zijn toch ook mannen.quote:Op zondag 10 december 2023 09:25 schreef summer52 het volgende:
Ik hoop dat het een onbekende is met een steengoed nummer en met een stem en uitstraling die je omver blaast.![]()
Karsu is goed hoor maar haar laatste nummer Kom Dansen doet mij helemaal niets.
En Numidia? Ik weet het niet, wel heel enthousiast maar daardoor ook vaak schreeuwerig.
En waar zijn de mannen? Behalve Joost? Verder nog helemaal geen namen gehoord.
Zo onprofessioneel.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:00 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat het bij S10 kwam door iemand die hielp bij de fotoshoot. Die had het weer doorgegeven aan Yvonne dacht ik.
Kraantje Pappie en Kris Kros Amsterdam zijn ook in de media geweest dat ze wouden mee doen.quote:Op zondag 10 december 2023 09:25 schreef summer52 het volgende:
Ik hoop dat het een onbekende is met een steengoed nummer en met een stem en uitstraling die je omver blaast.![]()
Karsu is goed hoor maar haar laatste nummer Kom Dansen doet mij helemaal niets.
En Numidia? Ik weet het niet, wel heel enthousiast maar daardoor ook vaak schreeuwerig.
En waar zijn de mannen? Behalve Joost? Verder nog helemaal geen namen gehoord.
Ja, maar dat risico loop je denk ik sowieso wel hoe meer mensen het weten. Mensen bijvoorbeeld bij concertzaal in Leiden hebben geholpen dit keer. Nu zal er ook wel eventueel foto's zijn gemaakt of filmpjes. En hebben deze mensen het misschien ook verteld tegen hun partner of beste vriend(in).quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |