abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211538923
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je moet KOZP eens de weg blokkeren. Dan staan ze ter linkerzijde te schreeuwen tot ze een ons wegen.
Als er een stel agressieve poldertokkies de KOZP mensen van de weg proberen te rijden, dan zul je Sodemieters hier ook horen zeggen dat KOZP het er zelf naar gemaakt heeft hoor, en dat ze gewoon weg hadden moeten blijven. In dat opzicht is hij volledig consistent. Hell, ik zag laatst zelfs nog een post van hem in het Palestina - Israël topic, dat die Palestijnen het er gewoon zelf naar gemaakt hebben.

/s

quote:
Terwijl hier precies hetzelfde aan de hand is. Met geweld een ander de uitoefening van zijn grondrechten proberen te verhinderen.
Precies. Zeer spijtig om te zien dat wat men van het slachtoffer vindt, het oordeel over de strafbare handeling zó enorm kleurt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_211538959
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:33 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het was inderdaad dermate ingrijpend dat de politie pas iets deed toen de minister belde namens powned :')
En dat de minister van V&J er daadwerkelijk iets mee deed, is voor jou geen teken dat er dus daadwerkelijk iets aan de hand was waar de politie bij in had moeten ingrijpen?

Je kan Dilan voor elke scheet wakker bellen, en dan reageert ook zij totaal overtrokken?

Als er niets aan de hand was geweest, was Dilan gewoon weer gaan slapen.
pi_211538964
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Geef dan openbaarheid van zaken.
Zeg dan gewoon dat het een besloten buurtseksfeest is voor volwassenen. Daar ligt niemand wakker van, dat gebeurt vrijwel overal wel in Nederland. Van foute huisfeestjes tot parenclubs langs de autoweg.

Of zouden op dat eiland toch door de jaren heen misstanden gebeurt zijn die ophef kunnen veroorzaken en daardoor binnenshuis moeten blijven?

Zie je? Die vermoedens krijgt men als ze zo dom geheimzinnig blijven doen.
Nee, dit gaat puur om nieuwsgierigheid en ordinaire gluurdrang en oordeelszucht. Het overleeft niet zo lang als er vervelende dingen gebeuren en dan houdt zeker niet iedereen zijn mond.

Als ik een feest geef wordt er ook niet gefilmd, komt er ook niemand binnen die nieuwsgierig is naar hoe wij feestvieren. Het is niet neutraal, het is niet dat wat je filmt intact blijft bij het filmen. Het is gebruiken en met schade achterlaten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_211538976
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, dit gaat puur om nieuwsgierigheid en ordinaire gluurdrang en oordeelszucht. Het overleeft niet zo lang als er vervelende dingen gebeuren en dan houdt zeker niet iedereen zijn mond.

Als ik een feest geef wordt er ook niet gefilmd, komt er ook niemand binnen die nieuwsgierig is naar hoe wij feestvieren. Het is niet neutraal, het is niet dat wat je filmt intact blijft bij het filmen. Het is gebruiken en met schade achterlaten.
En dat rechtvaardigt geweld van de orde 'een auto van de weg rijden'?
  woensdag 6 december 2023 @ 20:40:08 #155
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211538981
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:25 schreef PzKpfw het volgende:
Sowieso dat hier dingen gebeuren die niet helemaal in de haak zijn of waar ze zich enigszins voor schamen. Want als je niets te verbergen hebt reageer je niet collectief zo semi-agressief. Dan had iemand wel even globaal het hoe en wat van dit gebruik beschreven en was het mysterieuze er ook wel weer af en daarmee gelijk ook niet meer interessant voor journalistiek.

Naar aanleiding van dit hele gebeuren heb ik er juist wat over proberen te vinden en dan kom je van alles tegen natuurlijk. Dat de vrouwen vanaf een bepaald tijdstip worden 'opgesloten' in aangewezen huizen en dat ze klappen krijgen als ze buitenkomen. Dat de mannen eerst verkleed door de straten lopen en daarna die huizen binnengaan. Het hele gebeuren zou iets met het 'testen' van de vruchtbaarheid van de vrouwen te maken hebben. Oudere inwoners die ook aangaven er niet meer aan mee te doen omdat ze er te oud voor zijn. Dat riekt naar een of andere eiland-orgie waarvan ik het dan wel weer zou begrijpen dat men daar geen buitenstaanders bij wil hebben.
Is ook geen probleem als dat vrijwillig gebeurt en alles meerderjarig.

Maar daar zet ik mijn vraagtekens toch even achter.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211539000
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:39 schreef probeer het volgende:

[..]
Bovendien heeft ook Weltschmerz gewoon pers te dulden als hij zijn verjaardagsfeestje viert op het plein. Anders moet hij het achter de voordeur doen. Dan heb je een andere situatie.
zie email 27 oktober
pi_211539002
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 18:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
"Handen af van onze journalisten!"

En daar ben ik het helemaal mee eens hoor, maar deze dingen gebeuren gewoon. Vroeg of laat krijg je een keer klappen. Zo werkt het gewoon in de wereld. Ik kan wel constant hetzelfde riedeltje herhalen van dat het verwerpelijk is, maar dat veranderd niks aan de situatie.
Wat staat hier dan weer :D.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Redactie Sport woensdag 6 december 2023 @ 20:41:49 #158
274204 crew  Mexicanobakker
pi_211539003
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 19:36 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Ik geloof dit wel.
Ik heb wel eens een eilander gedate, die beweerde ook zoiets van die strekking. Ik vraag me wel af hoe 'vrijwillig' zoiets is in die eilandcultuur.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_211539006
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:28 schreef probeer het volgende:

[..]
Met meerdere autos, die powned auto van de weg proberen te rijden? En jij blijft bij een of andere vergelijking over 'een klap krijgen in het lokale sportcafe'?

Laat je hier nou niet je (imo terechte, want het is gewoon een kutomroep) hekel aan powned de boel flink kleuren?
Poging tot doodslag zou betekenen dat er geprobeerd is om iemand opzettelijk om het leven te brengen. Ik zie in het verhaal niks terug dat daarop duidt.

De vergelijking ging erom dat het ontegenzeggelijk fout is wat die eilanders gedaan hebben, maar dat die lui van Powned hadden kunnen weten dat dit niet toegelaten zou worden. Ik krijg het idee dat jij denkt dat ik sympathie voor de daders heb, of dat ik het probeer goed te praten of te bagatelliseren. Dat is niet zo.
  woensdag 6 december 2023 @ 20:42:16 #160
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211539009
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:38 schreef probeer het volgende:

[..]
En dat de minister van V&J er daadwerkelijk iets mee deed, is voor jou geen teken dat er dus daadwerkelijk iets aan de hand was waar de politie bij in had moeten ingrijpen?

Je kan Dilan voor elke scheet wakker bellen, en dan reageert ook zij totaal overtrokken?
Misschien moet ze eens zo kordaat reageren bij serieuze zaken.

En niet bij een paar zelfbenoemde uitlokjournalistjes die een spannend item willen maken.

Ergo hun benarde positie totaal aan zichzelf te danken hebben. Maar goed, leuk item voor schuimbeknederland die er nooit zou zijn als niemand zich had opgedrongen.

Chapeau hoor, klasse.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_211539013
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Bovendien heeft ook Weltschmerz gewoon pers te dulden als hij zijn verjaardagsfeestje viert op het plein. Anders moet hij het achter de voordeur doen. Dan heb je een andere situatie.
Klopt.

Al is hij iig consistent in zijn 'verstoor andermans feestje niet'.
  woensdag 6 december 2023 @ 20:42:55 #162
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211539018
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:27 schreef Cyan9 het volgende:
Is dat erg? Moeten we als buitenstaanders er meteen maar vanuit gaan dat er dingen gebeuren die niet in de haak zijn?

Uh ja dat is erg. Aangezien Ameland van Nederland is en de Nederlandse wetten daar gelden. Misbruik bijvoorbeeld is niet toegestaan.

En meteen er vanuit gaan dat dingen niet in de haak zijn? Nou misschien niet meteen, maar de vergaande methodes om dat feest buiten zicht te houden zijn toch wel verdacht.
pi_211539036
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Geef dan openbaarheid van zaken.
Zeg dan gewoon dat het een besloten buurtseksfeest is voor volwassenen. Daar ligt niemand wakker van, dat gebeurt vrijwel overal wel in Nederland. Van foute huisfeestjes tot parenclubs langs de autoweg.

Of zouden op dat eiland toch door de jaren heen misstanden gebeurt zijn die ophef kunnen veroorzaken en daardoor binnenshuis moeten blijven?

Zie je? Die vermoedens krijgt men als ze zo dom geheimzinnig blijven doen.
Waarom zouden ze openheid van zaken moeten geven? Dat vind ik zo’n onzin. Ze willen deze traditie voor zichzelf houden zonder buitenstaanders. Ik geef ze daar groot gelijk in. Voor je het weet wordt het een soort carnaval zuipfeest.

Dat het een buurtseksfeest is is meer je fantasie dan realiteit. Zie het meer als een voorloper van de huidige datingsites.

Als onze buurt een buurtfeest zou houden dan zou ik ook niet zitten te wachten op een cameraploeg.
pi_211539044
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:42 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Poging tot doodslag zou betekenen dat er geprobeerd is om iemand opzettelijk om het leven te brengen. Ik zie in het verhaal niks terug dat daarop duidt.

De vergelijking ging erom dat het ontegenzeggelijk fout is wat die eilanders gedaan hebben, maar dat die lui van Powned hadden kunnen weten dat dit niet toegelaten zou worden. Ik krijg het idee dat jij denkt dat ik sympathie voor de daders heb, of dat ik het probeer goed te praten of te bagatelliseren. Dat is niet zo.
Voorwaardelijke opzet zit je redelijk snel aan bij opzettelijke aanrijdingen. Zeker als dat op snelheid gebeurt.
zie email 27 oktober
  woensdag 6 december 2023 @ 20:45:58 #165
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211539046
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Uh ja dat is erg. Aangezien Ameland van Nederland is en de Nederlandse wetten daar gelden. Misbruik bijvoorbeeld is niet toegestaan.

En meteen er vanuit gaan dat dingen niet in de haak zijn? Nou misschien niet meteen, maar de vergaande methodes om dat feest buiten zicht te houden zijn toch wel verdacht.
Misschien ook niet meer zo hoog opgeven over fascisten dan :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_211539047
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:14 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
"Twee dagen in het jaar zijn de mannen de baas!"
Ik heb zo'n vermoeden dat vrouwen dat eerder gedwongen moeten tolereren in plaats van dat ze dat zelf een leuk spel vinden.
Nou ja, zelfs onder twee ogen krijg ik het er niet uitgepraat. Het lijkt alsof ze het echt ook zo vinden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211539055
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:42 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

De vergelijking ging erom dat het ontegenzeggelijk fout is wat die eilanders gedaan hebben, maar dat die lui van Powned hadden kunnen weten dat dit niet toegelaten zou worden.
quote:
https://www.advocaat-verk(...)-verkeer-art-287-sr/

Van doodslag in het verkeer is alleen sprake als het rijgedrag van de bestuurder zodanig is geweest dat aangenomen kan worden dat hij welbewust de aanmerkelijke kans op de koop heeft toegenomen dat een ander gedood zou kunnen worden. Alleen dan is voldaan aan het vereiste van voorwaardelijk opzet op de dood van de ander. Doodslag is strafbaar gesteld in artikel 287 Sr.
Jij denkt dus niet dat een auto van de weg proberen te rijden, er toe kan leiden dat diens inzittenden om het leven komen? Lever dan alsjeblieft je rijbewijs in.

quote:
Ik krijg het idee dat jij denkt dat ik sympathie voor de daders heb, of dat ik het probeer goed te praten of te bagatelliseren. Dat is niet zo.
Dan moet je dat wellicht ook niet doen. Met je 'in een kroeg klappen krijgen omdat je iemands moeder een hoer noemt'.

Is het echt zo moeilijk om het strafbare gedrag te veroordelen, ipv het meteen te gaan hebben over het gedrag van het slachtoffer wat er wellicht aanleiding toe gaf?

Je eerste reactie is puur en alleen een 'tsja, dat krijg je er nou eenmaal van als je ergens komt waar je niet gewenst bent'. Geen enkele veroordeling van het geweld. Hoe denk je dan dat anderen dat niet zien als een bagatellisering?

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 06-12-2023 20:56:53 ]
pi_211539061
"Misschien hebben jullie die andere auto wel opzettelijk aangereden"

Ja hoor, met de zijkant :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_211539066
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:39 schreef probeer het volgende:

[..]
Als we het er over eens zijn dat Powned daar niks te zoeken heeft lijkt me de proportionaliteitsvraag niet zo interessant meer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 6 december 2023 @ 20:48:02 #170
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211539070
Volgend jaar gewoon lekker met een drone filmen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Redactie Sport woensdag 6 december 2023 @ 20:49:40 #171
274204 crew  Mexicanobakker
pi_211539090
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Als we het er over eens zijn dat Powned daar niks te zoeken heeft lijkt me de proportionaliteitsvraag niet zo interessant meer.
Hoezo zou je in Nederland niet op de openbare weg mogen zijn?

Het enige wat je zou kunnen stellen is dat ze doelbewust proberen de openbare orde te verstoren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 6 december 2023 @ 20:49:40 #172
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211539091
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat wil je hier nu mee zeggen? Als er wantoestanden plaats vinden moeten we dat maar negeren want het feest moet en zal overleven? :')

Ik heb het trouwens niet over filmen. Daar moet ik bij zo'n feest ook niet aan denken. Tenzij het in de openbare ruimte is, dan mag het gewoon.
Maar controle, beveiliging, en toezicht dat alles vrijwillig gebeurt is bij zoiets belangrijk.
pi_211539093
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Die mag je me uitleggen.

Als men er niets te zoeken heeft, zijn ze dus vogelvrij?
pi_211539117
Ja, powned is een trollend kutclubje. Ja, het is dieptriest om andermans tradities opzettelijk te komen verstoren met je kutgedrag. Maar dat maakt het niet OK om die mensen dan geweld aan te doen.

Kijk, is helemaal niet zo moeilijk hoor.
  Moderator woensdag 6 december 2023 @ 20:54:01 #175
375570 crew  Cyan9
pi_211539128
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik stel nergens dat de Nederlandse wetten niet op Ameland gelden en ook nergens dat misbruik waar dan ook is toegestaan. Zoals ik in m'n eerste reactie ook al zei, het geweld tegen journalisten en het gedrag van de politie is niet ok.

Ik vind het alleen heel bijzonder dat er meteen vanuit wordt gegaan dat er allemaal illegale dingen gebeuren omdat geheimzinnigheid één van de centrale aspecten is van de traditie. Als er vermoedens waren dat er massaal dingen gebeuren die niet in de haak zijn, dan wordt er wel een onderzoek ingesteld. En dat overstijgt dan wel het niveau van de plaatselijke eilander politie.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')