Ik geloof dit wel.quote:Ik zal het maar verklappen. Sunneklaas is een oud vruchtbaarheidsfeest, als je als Amelandse eens stevig in het donker door de buurman wil genomen worden, dan ga je lekker 's avonds met Sunneklaas de straat op. Het ie gewoon een feest waar bronstige Amelander mannen achter loopse Amelandse juffers aan mogen hollen. Daar willen de Amelanders natuurlijk geen toeschouwers bij.
NWS / Ritueel mensenoffer op terrein deeltjesversnellerlab CERNquote:Op woensdag 6 december 2023 19:34 schreef Raw85 het volgende:
Is Sunneklaas niet gewoon het WEF-evenement waar de elite kinderbloed drinkt?
Deze reden verklaart ook waarom mannen in een beschaafd land bereidt zijn andere mannen dood te rijden.quote:
Wat een bullshit vergelijking. Iemand beledigen en uitdagen, versus, wat? ergens zijn waar je wettelijk gezien gewoon mag zijn?quote:Op woensdag 6 december 2023 16:18 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als ik hier een foute kroeg binnenloop, ik stap op de grootste, stoerste kerel af en ik vertel 'm dat z'n moeder een hoer is, dan geeft dat hem niet het recht om mij een klap te verkopen. Maar het was wel een beetje te verwachten...
Als je daarheen gaat vanwege Sunneklaas, dan neem ik aan dat je je een beetje in het onderwerp verdiept hebt. Dan weet je dus ook heel goed dat buitenstaanders (niet-eilanders) niet welkom zijn. Je weet dan trouwens ook dat de lichten 's avonds uit gaan, dus beetje vreemd om je er over te beklagen dat het donker was in het hotel.
Dit dus.quote:Op woensdag 6 december 2023 19:10 schreef Guanabana het volgende:
En persvrijheid is één ding, maar als politie hulp weigeren aan burgers/journalisten die worden belaagd (aangereden!), een aangifte weigeren en onder één hoedje spelen met de bevolking is natuurlijk nog erger.
Ja je mag wettelijk ook om half 5 's nachts ergens in een bijlmersteeg lopen.quote:Op woensdag 6 december 2023 19:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat een bullshit vergelijking. Iemand beledigen en uitdagen, versus, wat? ergens zijn waar je wettelijk gezien gewoon mag zijn?
En volgens mij zit de klacht meer in het 'we werden van de weg gereden en de politie weigerde iets te doen' dan in het donkere hotel. Maar goed, mooie bagatellisering wel weer hoor.
Nee, dit is poging tot doodslag.quote:Op woensdag 6 december 2023 19:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja je mag wettelijk ook om half 5 's nachts ergens in een bijlmersteeg lopen.
Dit is niveautje gereformeerden uitlokken en dan een paar pofferds krijgen. Dat snap je zelf ook wel.
Dat is al eeuwen zo en blijkbaar geen probleem, wat is er dan precies nieuw? Als het door vervelende randstedelingen zijn besloten en daarmee eigen karakter verliest dan is dat nieuws. Dan weten we allemaal hoe het feest was en dat het nu stuk is, gefeliciteerd. Dat is de waarde journalistiek mensen.quote:Op woensdag 6 december 2023 19:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nog los van die baarlijke nonsens over corruptie. Wat is er precies niet nieuwswaardig aan het feit dat je in een bepaald deel van dit land kennelijk niet normaal over straat kunt?
Matige act.quote:
Nou ja, het lezen over dat sunneklaasgebeuren is ook wel opperste treurnis hoor. Tijdelijk een soort Iran van het eiland maken, waar vrouwen alleen onder begeleiding van een volwassen man naar buiten mogen, en met volle bak geweld buitenstaanders weren om het feestje lekker binnen de eigen genenpoel te houden, die zo mogelijk nog beperkter is dan die lui zelf. Moeten zij weten, maar wat een geneuzel.quote:Op woensdag 6 december 2023 16:06 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dat gestook in tradities. Beetje uitlokken en janken als er op gereageerd wordt. Blijf dan lekker in de randstad
En dit allemaal op basis van 2 pownews rapportages?quote:Op woensdag 6 december 2023 20:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, het lezen over dat sunneklaasgebeuren is ook wel opperste treurnis hoor. Tijdelijk een soort Iran van het eiland maken, waar vrouwen alleen onder begeleiding van een volwassen man naar buiten mogen, en met volle bak geweld buitenstaanders weren om het feestje lekker binnen de eigen genenpoel te houden, die zo mogelijk nog beperkter is dan die lui zelf. Moeten zij weten, maar wat een geneuzel.
De vergelijking klopt waarschijnlijk een stuk beter dan je denkt. Om er die dag te willen zijn, wordt wel degelijk gezien als uitdagen. Het zijn indringers, pottenkijkers, mensen die de traditie komen verstoren. Ik vraag me ook af hoe ze überhaupt een hotel gereserveerd hebben. Misschien is het nu anders, maar vroeger waren de hotels dicht tijdens Sunneklaas en voer de boot ook niet. Alles om ervoor te zorgen dat er geen vreemden op het eiland waren.quote:Op woensdag 6 december 2023 19:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat een bullshit vergelijking. Iemand beledigen en uitdagen, versus, wat? ergens zijn waar je wettelijk gezien gewoon mag zijn?
En volgens mij zit de klacht meer in het 'we werden van de weg gereden en de politie weigerde iets te doen' dan in het donkere hotel. Maar goed, mooie bagatellisering wel weer hoor.
"Twee dagen in het jaar zijn de mannen de baas!"quote:Op woensdag 6 december 2023 20:05 schreef Discombobulate het volgende:
Collega van mij uit Ameland ook: "JA! Dan krijg je maar klappen en een blauw oog! Dat hoort er gewoon bij!"
Even los van het Powned gebeuren, want je krijgt daar als vrouw ook gewoon tikken op straat.
Wat verwacht je dan bij een traditioneel eilander volksfeest dat al meer dan 100 jaar angstvallig hetzelfde wordt gehouden? Dat het helemaal bij de tijd is?quote:Op woensdag 6 december 2023 20:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, het lezen over dat sunneklaasgebeuren is ook wel opperste treurnis hoor. Tijdelijk een soort Iran van het eiland maken, waar vrouwen alleen onder begeleiding van een volwassen man naar buiten mogen, en met volle bak geweld buitenstaanders weren om het feestje lekker binnen de eigen genenpoel te houden, die zo mogelijk nog beperkter is dan die lui zelf. Moeten zij weten, maar wat een geneuzel.
Om dan maar bij je achterlijke vergelijking te blijven .. Dus dan is het te verwachten dat iemand je van de weg probeert te rijden en de politie vervolgens weigert om iets te doen? Dat krijg je er nou eenmaal van, wanneer je gaat lopen uitdagen?quote:Op woensdag 6 december 2023 20:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De vergelijking klopt waarschijnlijk een stuk beter dan je denkt. Om er die dag te willen zijn, wordt wel degelijk gezien als uitdagen. Het zijn indringers, pottenkijkers, mensen die de traditie komen verstoren. Ik vraag me ook af hoe ze überhaupt een hotel gereserveerd hebben. Misschien is het nu anders, maar vroeger waren de hotels dicht tijdens Sunneklaas en voer de boot ook niet. Alles om ervoor te zorgen dat er geen vreemden op het eiland waren.
je hebt ook kans dat er in tegenstelling tot andere volksfeesten weinig toezicht en controle is of zo.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd wel wat anders dan tikken.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:05 schreef Discombobulate het volgende:
Collega van mij uit Ameland ook: "JA! Dan krijg je maar klappen en een blauw oog! Dat hoort er gewoon bij!"
Even los van het Powned gebeuren, want je krijgt daar als vrouw ook gewoon tikken op straat.
Hotel verbaasd mij ook ja. Boot vaart onder een OV concessie, dus die moet blijven doorvaren. anders hadden ze dat zelf liever ook niet gedaan denk ik.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De vergelijking klopt waarschijnlijk een stuk beter dan je denkt. Om er die dag te willen zijn, wordt wel degelijk gezien als uitdagen. Het zijn indringers, pottenkijkers, mensen die de traditie komen verstoren. Ik vraag me ook af hoe ze überhaupt een hotel gereserveerd hebben. Misschien is het nu anders, maar vroeger waren de hotels dicht tijdens Sunneklaas en voer de boot ook niet. Alles om ervoor te zorgen dat er geen vreemden op het eiland waren.
Dat is gebleken, toch?quote:Op woensdag 6 december 2023 20:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Om dan maar bij je achterlijke vergelijking te blijven .. Dus dan is het te verwachten dat iemand je van de weg probeert te rijden en de politie vervolgens weigert om iets te doen? Dat krijg je er nou eenmaal van, wanneer je gaat lopen uitdagen?
Probleem is dat ze totaal geen openbaarheid van zaken geven.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:15 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan bij een traditioneel eilander volksfeest dat al meer dan 100 jaar angstvallig hetzelfde wordt gehouden? Dat het helemaal bij de tijd is?
Geweld is natuurlijk niet ok en het handelen van de politie in dit geval ook zeker niet, maar om meteen maar een traditie af te stempelen als een ongeremd incest feestje gaat ook wel wat ver, niet?
Natuurlijk niet je persoonlijke exacte woorden, maar wel de tendens die ik nu voorbij zie komen hier en op sociale media.
Des te kwalijker dat de autoriteiten hier niet op voorbereid waren. Terwijl ze het wisten. Want er stond in de haven op de vaste wal al politie.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:19 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is gebleken, toch?
Ik zeg niet dat het goed is, of dat ik het er mee eens ben, maar onverwacht? Nee, dat is het inderdaad niet.
Poging tot doodslag, helemaal te verwachten.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:19 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is gebleken, toch?
Ik zeg niet dat het goed is, of dat ik het er mee eens ben, maar onverwacht? Nee, dat is het inderdaad niet.
Dat ja. Gecombineerd met deze uitbarsting van geweld maakt dit item gewoon zeer nieuwswaardig.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Probleem is dat ze totaal geen openbaarheid van zaken geven.
Dan is het niet heel raar dat mensen gaan denken dat iets niet in de haak is.
Genoeg gevallen bekend van wantoestanden in bekrompen afgesloten communes.
Dit dus. Objectief gezien vind ik het gedrag van de Amelanders en al helemaal van de politie niet kunnen. En toch: Team Amelanders/politie.quote:Op woensdag 6 december 2023 16:11 schreef grimselman het volgende:
Lastige afweging. Is mijn hekel aan geweld groter dan mijn hekel aan Powned?
En dan vind je het gek dat die mensen daar niet op jouw domme mening zitten te wachten? Het is gewoon willen gluren en oordelen en vastleggen. Iedereen met een beetje hersens weet hoe kut het is dat alles op een feestje zomaar gefilmd kan worden en dat dan iedereen daar dan zomaar wat van mag vinden.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"Twee dagen in het jaar zijn de mannen de baas!"
Ik heb zo'n vermoeden dat vrouwen dat eerder gedwongen moeten tolereren in plaats van dat ze dat zelf een leuk spel vinden.
Misschien moeten ze er volgend jaar weer heen gaan. Gezellig feestje joh. Ga jij ook mee?quote:Op woensdag 6 december 2023 20:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Poging tot doodslag, helemaal te verwachten.
Openbare weg. Persvrijheid. Vrije nieuwsgaring. De Nederlandse wet- en regelgeving geldt ook gewoon op Ameland. Ze hebben het maar te tolereren.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En dan vind je het gek dat die mensen daar niet op jouw domme mening zitten te wachten? Het is gewoon willen gluren en oordelen en vastleggen. Iedereen met een beetje hersens weet hoe kut het is dat alles op een feestje zomaar gefilmd kan worden en dat dan iedereen daar dan zomaar wat van mag vinden.
Ik hoop dat ze er volgend jaar weer zijn.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Misschien moeten ze er volgend jaar weer heen gaan. Gezellig feestje joh. Ga jij ook mee?
En dan komt er zo'n provocerend wijsneusje met roze plofkap die op zijn rechten wijst, openbare weg! En dat soort geneuzel.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En dan vind je het gek dat die mensen daar niet op jouw domme mening zitten te wachten? Het is gewoon willen gluren en oordelen en vastleggen. Iedereen met een beetje hersens weet hoe kut het is dat alles op een feestje zomaar gefilmd kan worden en dat dan iedereen daar dan zomaar wat van mag vinden.
Nee. Ik vind PowNed een kutomroep, hoef niet met die lui in een auto. En heb ook echt geen behoefte in een achterlijk inteelt-feestje.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Misschien moeten ze er volgend jaar weer heen gaan. Gezellig feestje joh. Ga jij ook mee?
Zou mooi zijn als ze dan niet voor de sensatie en slachtofferrol gaan.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze er volgend jaar weer zijn.
Dat is wat Powned ervan maakt. Het voldoet daar natuurlijk totaal niet aan.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Poging tot doodslag, helemaal te verwachten.
Dat kun je vinden. En dan ben ik het nog met je eens ook. Maar als je overgaat tot stevig geweld verlies je dat argument.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En dan komt er zo'n provocerend wijsneusje met roze plofkap die op zijn rechten wijst, openbare weg! En dat soort geneuzel.
Nee, gewoon oprotten daar te stokenlaat die mensen.
Een opzettelijke aanrijding? Dan is dat heel waarschijnlijk.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:25 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is wat Powned ervan maakt. Het voldoet daar natuurlijk totaal niet aan.
Iemand van de weg proberen te rijden is dat niet?quote:Op woensdag 6 december 2023 20:25 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Is dat erg? Moeten we als buitenstaanders er meteen maar vanuit gaan dat er dingen gebeuren die niet in de haak zijn?quote:Op woensdag 6 december 2023 20:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Probleem is dat ze totaal geen openbaarheid van zaken geven.
Dan is het niet heel raar dat mensen gaan denken dat iets niet in de haak is.
Genoeg gevallen bekend van wantoestanden in bekrompen afgesloten communes.
Allemaal prima. Maar op het moment dat er zwaar geweld wordt gepleegd tegen journalisten zijn we dat soort argumenten ver voorbij.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:27 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Is dat erg? Moeten we als buitenstaanders er meteen maar vanuit gaan dat er dingen gebeuren die niet in de haak zijn?
Ik kom zelf van Terschelling, daar heb je in december Sunderum. Nou wordt dat vooral op het oosten van het eiland gevierd, en ik kom uit West, dus ik heb er niet super veel van meegekregen. Maar ook daar is het mysterieuze en de geheimzinnigheid juist één van de belangrijkste aspecten van het hele feest. En ook daar wordt heel veel waarde gehecht aan dat men eer blijft doen aan hoe het feest oorspronkelijk gevierd werd. Dat betekent niet meteen dat het één grote illegale bende is.
Met meerdere autos, die powned auto van de weg proberen te rijden? En jij blijft bij een of andere vergelijking over 'een klap krijgen in het lokale sportcafe'?quote:Op woensdag 6 december 2023 20:25 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik kan hier inderdaad niet mee zitten omdat Pownews exact gekregen heeft wat het wilde. Niks hypocriets aan.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee. Ik vind PowNed een kutomroep, hoef niet met die lui in een auto. En heb ook echt geen behoefte in een achterlijk inteelt-feestje.
Maar los daarvan is die 'tsja dat krijg je er nou eenmaal van' onzin van sommigen hier, echt heel erg bizar. En voor zover ik hun meningen over andere geweldsincidenten ken, ook nog eens zeer selectief hypocriet.
Ik had inderdaad van jou niets anders verwacht dan dat je het volkomen normaal vindt om een auto van de weg proberen te rijden omdat de inzittenden iets doen wat je niet aan staat.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik kan hier inderdaad niet mee zitten omdat Pownews exact gekregen heeft wat het wilde. Niks hypocriets aan.
Net zoals ze weer eens naar Urk, Staphorst of een ander gat gaan om de lokalen te trollen.
Geef dan openbaarheid van zaken.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je moet KOZP eens de weg blokkeren. Dan staan ze ter linkerzijde te schreeuwen tot ze een ons wegen.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik had inderdaad van jou niets anders verwacht dan dat je het volkomen normaal vindt om een auto van de weg proberen te rijden omdat de inzittenden iets doen wat je niet aan staat.
Het was inderdaad dermate ingrijpend dat de politie pas iets deed toen de minister belde namens pownedquote:Op woensdag 6 december 2023 20:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik had inderdaad van jou niets anders verwacht dan dat je het volkomen normaal vindt om een auto van de weg proberen te rijden omdat de inzittenden iets doen wat je niet aan staat.
Goh. Dat is het toch ook gewoon?quote:Op woensdag 6 december 2023 16:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Sunneklaas op Ameland lijkt wel een soort cultverering als ik het item van Powned zie.
Het zijn inderdaad oorden die je als sneeuwvlok beter kunt mijden.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kun je vinden. En dan ben ik het nog met je eens ook. Maar als je overgaat tot stevig geweld verlies je dat argument.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |