Ik geloof dit wel.quote:Ik zal het maar verklappen. Sunneklaas is een oud vruchtbaarheidsfeest, als je als Amelandse eens stevig in het donker door de buurman wil genomen worden, dan ga je lekker 's avonds met Sunneklaas de straat op. Het ie gewoon een feest waar bronstige Amelander mannen achter loopse Amelandse juffers aan mogen hollen. Daar willen de Amelanders natuurlijk geen toeschouwers bij.
NWS / Ritueel mensenoffer op terrein deeltjesversnellerlab CERNquote:Op woensdag 6 december 2023 19:34 schreef Raw85 het volgende:
Is Sunneklaas niet gewoon het WEF-evenement waar de elite kinderbloed drinkt?
Deze reden verklaart ook waarom mannen in een beschaafd land bereidt zijn andere mannen dood te rijden.quote:
Wat een bullshit vergelijking. Iemand beledigen en uitdagen, versus, wat? ergens zijn waar je wettelijk gezien gewoon mag zijn?quote:Op woensdag 6 december 2023 16:18 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als ik hier een foute kroeg binnenloop, ik stap op de grootste, stoerste kerel af en ik vertel 'm dat z'n moeder een hoer is, dan geeft dat hem niet het recht om mij een klap te verkopen. Maar het was wel een beetje te verwachten...
Als je daarheen gaat vanwege Sunneklaas, dan neem ik aan dat je je een beetje in het onderwerp verdiept hebt. Dan weet je dus ook heel goed dat buitenstaanders (niet-eilanders) niet welkom zijn. Je weet dan trouwens ook dat de lichten 's avonds uit gaan, dus beetje vreemd om je er over te beklagen dat het donker was in het hotel.
Dit dus.quote:Op woensdag 6 december 2023 19:10 schreef Guanabana het volgende:
En persvrijheid is één ding, maar als politie hulp weigeren aan burgers/journalisten die worden belaagd (aangereden!), een aangifte weigeren en onder één hoedje spelen met de bevolking is natuurlijk nog erger.
Ja je mag wettelijk ook om half 5 's nachts ergens in een bijlmersteeg lopen.quote:Op woensdag 6 december 2023 19:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat een bullshit vergelijking. Iemand beledigen en uitdagen, versus, wat? ergens zijn waar je wettelijk gezien gewoon mag zijn?
En volgens mij zit de klacht meer in het 'we werden van de weg gereden en de politie weigerde iets te doen' dan in het donkere hotel. Maar goed, mooie bagatellisering wel weer hoor.
Nee, dit is poging tot doodslag.quote:Op woensdag 6 december 2023 19:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja je mag wettelijk ook om half 5 's nachts ergens in een bijlmersteeg lopen.
Dit is niveautje gereformeerden uitlokken en dan een paar pofferds krijgen. Dat snap je zelf ook wel.
Dat is al eeuwen zo en blijkbaar geen probleem, wat is er dan precies nieuw? Als het door vervelende randstedelingen zijn besloten en daarmee eigen karakter verliest dan is dat nieuws. Dan weten we allemaal hoe het feest was en dat het nu stuk is, gefeliciteerd. Dat is de waarde journalistiek mensen.quote:Op woensdag 6 december 2023 19:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nog los van die baarlijke nonsens over corruptie. Wat is er precies niet nieuwswaardig aan het feit dat je in een bepaald deel van dit land kennelijk niet normaal over straat kunt?
Matige act.quote:
Nou ja, het lezen over dat sunneklaasgebeuren is ook wel opperste treurnis hoor. Tijdelijk een soort Iran van het eiland maken, waar vrouwen alleen onder begeleiding van een volwassen man naar buiten mogen, en met volle bak geweld buitenstaanders weren om het feestje lekker binnen de eigen genenpoel te houden, die zo mogelijk nog beperkter is dan die lui zelf. Moeten zij weten, maar wat een geneuzel.quote:Op woensdag 6 december 2023 16:06 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dat gestook in tradities. Beetje uitlokken en janken als er op gereageerd wordt. Blijf dan lekker in de randstad
En dit allemaal op basis van 2 pownews rapportages?quote:Op woensdag 6 december 2023 20:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, het lezen over dat sunneklaasgebeuren is ook wel opperste treurnis hoor. Tijdelijk een soort Iran van het eiland maken, waar vrouwen alleen onder begeleiding van een volwassen man naar buiten mogen, en met volle bak geweld buitenstaanders weren om het feestje lekker binnen de eigen genenpoel te houden, die zo mogelijk nog beperkter is dan die lui zelf. Moeten zij weten, maar wat een geneuzel.
De vergelijking klopt waarschijnlijk een stuk beter dan je denkt. Om er die dag te willen zijn, wordt wel degelijk gezien als uitdagen. Het zijn indringers, pottenkijkers, mensen die de traditie komen verstoren. Ik vraag me ook af hoe ze überhaupt een hotel gereserveerd hebben. Misschien is het nu anders, maar vroeger waren de hotels dicht tijdens Sunneklaas en voer de boot ook niet. Alles om ervoor te zorgen dat er geen vreemden op het eiland waren.quote:Op woensdag 6 december 2023 19:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat een bullshit vergelijking. Iemand beledigen en uitdagen, versus, wat? ergens zijn waar je wettelijk gezien gewoon mag zijn?
En volgens mij zit de klacht meer in het 'we werden van de weg gereden en de politie weigerde iets te doen' dan in het donkere hotel. Maar goed, mooie bagatellisering wel weer hoor.
"Twee dagen in het jaar zijn de mannen de baas!"quote:Op woensdag 6 december 2023 20:05 schreef Discombobulate het volgende:
Collega van mij uit Ameland ook: "JA! Dan krijg je maar klappen en een blauw oog! Dat hoort er gewoon bij!"
Even los van het Powned gebeuren, want je krijgt daar als vrouw ook gewoon tikken op straat.
Wat verwacht je dan bij een traditioneel eilander volksfeest dat al meer dan 100 jaar angstvallig hetzelfde wordt gehouden? Dat het helemaal bij de tijd is?quote:Op woensdag 6 december 2023 20:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, het lezen over dat sunneklaasgebeuren is ook wel opperste treurnis hoor. Tijdelijk een soort Iran van het eiland maken, waar vrouwen alleen onder begeleiding van een volwassen man naar buiten mogen, en met volle bak geweld buitenstaanders weren om het feestje lekker binnen de eigen genenpoel te houden, die zo mogelijk nog beperkter is dan die lui zelf. Moeten zij weten, maar wat een geneuzel.
Om dan maar bij je achterlijke vergelijking te blijven .. Dus dan is het te verwachten dat iemand je van de weg probeert te rijden en de politie vervolgens weigert om iets te doen? Dat krijg je er nou eenmaal van, wanneer je gaat lopen uitdagen?quote:Op woensdag 6 december 2023 20:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De vergelijking klopt waarschijnlijk een stuk beter dan je denkt. Om er die dag te willen zijn, wordt wel degelijk gezien als uitdagen. Het zijn indringers, pottenkijkers, mensen die de traditie komen verstoren. Ik vraag me ook af hoe ze überhaupt een hotel gereserveerd hebben. Misschien is het nu anders, maar vroeger waren de hotels dicht tijdens Sunneklaas en voer de boot ook niet. Alles om ervoor te zorgen dat er geen vreemden op het eiland waren.
je hebt ook kans dat er in tegenstelling tot andere volksfeesten weinig toezicht en controle is of zo.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd wel wat anders dan tikken.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:05 schreef Discombobulate het volgende:
Collega van mij uit Ameland ook: "JA! Dan krijg je maar klappen en een blauw oog! Dat hoort er gewoon bij!"
Even los van het Powned gebeuren, want je krijgt daar als vrouw ook gewoon tikken op straat.
Hotel verbaasd mij ook ja. Boot vaart onder een OV concessie, dus die moet blijven doorvaren. anders hadden ze dat zelf liever ook niet gedaan denk ik.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De vergelijking klopt waarschijnlijk een stuk beter dan je denkt. Om er die dag te willen zijn, wordt wel degelijk gezien als uitdagen. Het zijn indringers, pottenkijkers, mensen die de traditie komen verstoren. Ik vraag me ook af hoe ze überhaupt een hotel gereserveerd hebben. Misschien is het nu anders, maar vroeger waren de hotels dicht tijdens Sunneklaas en voer de boot ook niet. Alles om ervoor te zorgen dat er geen vreemden op het eiland waren.
Dat is gebleken, toch?quote:Op woensdag 6 december 2023 20:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Om dan maar bij je achterlijke vergelijking te blijven .. Dus dan is het te verwachten dat iemand je van de weg probeert te rijden en de politie vervolgens weigert om iets te doen? Dat krijg je er nou eenmaal van, wanneer je gaat lopen uitdagen?
Probleem is dat ze totaal geen openbaarheid van zaken geven.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:15 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan bij een traditioneel eilander volksfeest dat al meer dan 100 jaar angstvallig hetzelfde wordt gehouden? Dat het helemaal bij de tijd is?
Geweld is natuurlijk niet ok en het handelen van de politie in dit geval ook zeker niet, maar om meteen maar een traditie af te stempelen als een ongeremd incest feestje gaat ook wel wat ver, niet?
Natuurlijk niet je persoonlijke exacte woorden, maar wel de tendens die ik nu voorbij zie komen hier en op sociale media.
Des te kwalijker dat de autoriteiten hier niet op voorbereid waren. Terwijl ze het wisten. Want er stond in de haven op de vaste wal al politie.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:19 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is gebleken, toch?
Ik zeg niet dat het goed is, of dat ik het er mee eens ben, maar onverwacht? Nee, dat is het inderdaad niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |