abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211540145
Sja; Powned is voor de dommen. Kan er geen medelijden mee hebben.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_211540222
Schunnigeklaas
pi_211540224
Als PowNed zo geïnteresseerd is in 'sunneklaas' is er genoeg informatie te vinden over traditionele en heidense winterfeesten in Europa waar ze zich in kunnen verdiepen in plaats van de Amelandse traditie eigenhandig de nek om te draaien.
pi_211540234
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Eigen schuld nog wel. Journalistje bedreigen, als 'ie dan terugkomt krijgt hij klappen, had 'ie maar niet meer terug moeten komen. Zo werkt het dus niet gewoon.
Dan ben je gewoon wereldvreemd. Je kan niet ontkennen dat deze dingen hoe dan ook gebeuren.

En ik keur het natuurlijk ook gewoon af. "Werkt het niet gewoon" betekend niet dat er bijvoorbeeld geen vrouwen aangerand worden op de wereld.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211540313
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:49 schreef probeer het volgende:

[..]
Die mag je me uitleggen.

Als men er niets te zoeken heeft, zijn ze dus vogelvrij?
Het gaat erom dat ze er niks te zoeken hebben. Het gaat hier niet om wat mensen die de boot gemist hebben of zo.
We kunnen allemaal wel op onze strepen gaan staan,

quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wat wil je hier nu mee zeggen? Als er wantoestanden plaats vinden moeten we dat maar negeren want het feest moet en zal overleven? :')

Ik heb het trouwens niet over filmen. Daar moet ik bij zo'n feest ook niet aan denken. Tenzij het in de openbare ruimte is, dan mag het gewoon.
Maar controle, beveiliging, en toezicht dat alles vrijwillig gebeurt is bij zoiets belangrijk.
Er is helemaal geen enkele aanleiding om te denken dat er iets niet in haak is, er is daar sowieso sociale samenhang en controle, iets wat de jongens van Powned niet zullen begrijpen maar dat is hun probleem. Het is sowieso niet aan journalisten om mensen te controleren, toezicht te houden of te beveiligen, dit gaat gewoon om even gluren.

Dan kunnen ze wel op hun strepen gaan staan, maar laten we het dan even over alle strepen hebben. Stiekem filmen mag niet, ook niet op de openbare weg. Hun recht om overal in Nederland te gaan en staan is het recht van iedereen om overal te gaan en staan, dus ook precies daar waar zij een item willen opnemen. Er is totaal geen enkele verplichtingen om media bij wat zij als hun werk beschouwen niet te storen. En journalisten zijn ook weleens waar ze niet mogen zijn, dat ze huis of lokaalvredebreuk plegen, maar dat wordt allemaal met de mantel der liefde bedekt omdat het een troep wij van WC-eend hyena's zijn.

Heel veel dingen gaan goed niet omdat iedereen elkaars recht en het maximaal claimen daarvan respecteert maar omdat men elkaar respecteert.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:49 schreef probeer het volgende:

[..]
Die mag je me uitleggen.

Als men er niets te zoeken heeft, zijn ze dus vogelvrij?
Ik vind het niet zo interessant. Als je mensen niet respecteert en provoceert dan doen mensen vrij snel iets wat niet mag.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_211540318
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dan ben je gewoon wereldvreemd. Je kan niet ontkennen dat deze dingen hoe dan ook gebeuren.

En ik keur het natuurlijk ook gewoon af. "Werkt het niet gewoon" betekend niet dat er bijvoorbeeld geen vrouwen aangerand worden op de wereld.
Je wilde mededelen dat je constateert dat dingen gebeuren? Damn, bedankt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211540320
Volgend jaar met de FOK knokploeg erheen !
I will do what i must !!
pi_211540351
Normaal keur ik dit soort agressie wel af, maar omdat Powned de lul is juich ik het toe *O*
pi_211540354
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:49 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Je wilde mededelen dat je constateert dat dingen gebeuren? Damn, bedankt.
Dat had PowNed ook kunnen weten, dus eigen schuld. En dat betekend niet dat ik het niet afkeur.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 6 december 2023 @ 23:07:34 #210
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211540437
Vrouwen en kinderen 'opsluiten' en wanneer ze slaan wanneer ze buitenkomen.. Een stel inwoners dat zelf even meent te kunnen handhaven wie er wel/geen toegang krijgt tot wegen en andere openbare plekken (betaald met onze belastingcenten nota bene) en dit desnoods met geweld afdwingen. Mensen intimideren en opzettelijk rammen met een auto. Een stel politieagenten dat uiterst traag reageert en de bewoners min of meer vrij spel geeft. Daarnaast ook nog eens weigert een aangifte aan te nemen.

Je kunt veel zeggen maar dit hele gebeuren klopt natuurlijk van geen kanten. Als wij hier met ons dorpsfeest alle straten gaan afzetten en iedereen intimideren en/of meppen die alsnog binnenkomt hebben we binnen de kortste keren een busje ME-ers op bezoek. Maar goed we hebben niet het privilege omringd te zijn door water natuurlijk.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_211540441
Het brood is gesmeerd en het circus op TV.

Drone, camera, klaar.
Heel veel sambal
  woensdag 6 december 2023 @ 23:36:17 #212
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211540563
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 23:07 schreef PzKpfw het volgende:
Vrouwen en kinderen 'opsluiten' en wanneer ze slaan wanneer ze buitenkomen.. Een stel inwoners dat zelf even meent te kunnen handhaven wie er wel/geen toegang krijgt tot wegen en andere openbare plekken (betaald met onze belastingcenten nota bene) en dit desnoods met geweld afdwingen. Mensen intimideren en opzettelijk rammen met een auto. Een stel politieagenten dat uiterst traag reageert en de bewoners min of meer vrij spel geeft. Daarnaast ook nog eens weigert een aangifte aan te nemen.

Je kunt veel zeggen maar dit hele gebeuren klopt natuurlijk van geen kanten. Als wij hier met ons dorpsfeest alle straten gaan afzetten en iedereen intimideren en/of meppen die alsnog binnenkomt hebben we binnen de kortste keren een busje ME-ers op bezoek. Maar goed we hebben niet het privilege omringd te zijn door water natuurlijk.
Vind je het zo ongelooflijk interessant wat er in de 'inner circle' op Ameland gebeurt dan?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_211540612
Ameland inteelters doen inteelt dingen. Ok.
U MAD?
  woensdag 6 december 2023 @ 23:49:59 #214
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211540615
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 23:36 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Vind je het zo ongelooflijk interessant wat er in de 'inner circle' op Ameland gebeurt dan?
Dat lijkt me niet relevant.
  woensdag 6 december 2023 @ 23:53:24 #215
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211540628
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:25 schreef PzKpfw het volgende:
Sowieso dat hier dingen gebeuren die niet helemaal in de haak zijn of waar ze zich enigszins voor schamen. Want als je niets te verbergen hebt reageer je niet collectief zo semi-agressief. Dan had iemand wel even globaal het hoe en wat van dit gebruik beschreven en was het mysterieuze er ook wel weer af en daarmee gelijk ook niet meer interessant voor journalistiek.

Naar aanleiding van dit hele gebeuren heb ik er juist wat over proberen te vinden en dan kom je van alles tegen natuurlijk. Dat de vrouwen vanaf een bepaald tijdstip worden 'opgesloten' in aangewezen huizen en dat ze klappen krijgen als ze buitenkomen. Dat de mannen eerst verkleed door de straten lopen en daarna die huizen binnengaan. Het hele gebeuren zou iets met het 'testen' van de vruchtbaarheid van de vrouwen te maken hebben. Oudere inwoners die ook aangaven er niet meer aan mee te doen omdat ze er te oud voor zijn. Dat riekt naar een of andere eiland-orgie waarvan ik het dan wel weer zou begrijpen dat men daar geen buitenstaanders bij wil hebben.
Laten we hopen dat je de keuze hebt mee te doen of niet, als je daar woont. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 6 december 2023 @ 23:58:51 #216
438527 MissButterflyy
pi_211540655
Hier staat best veel info

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sunneklaas
  donderdag 7 december 2023 @ 00:00:03 #217
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211540657
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 23:49 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat lijkt me niet relevant.
Het is wel degelijk relevant want daar is het pownewsmannetje zogezegd voor op Ameland.

Dat willen wij als buitenwereld toch, een inkijkje in de eeuwenoude traditie van sunneklaas?

Of vinden we het lekker om tekeer te gaan op 'inteeltvolk' en hun primitieve reacties?

Waar komt die oh, zo'n grote noodzaak vandaan voor dit stukje world-press journalistiek?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 7 december 2023 @ 00:01:47 #218
438527 MissButterflyy
pi_211540663
  donderdag 7 december 2023 @ 00:02:30 #219
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211540666
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 00:00 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het is wel degelijk relevant want daar is het pownewsmannetje zogezegd voor op Ameland.

Dat willen wij als buitenwereld toch, een inkijkje in de eeuwenoude traditie van sunneklaas?

Of vinden we het lekker om tekeer te gaan op 'inteeltvolk' en hun primitieve reacties?

Waar komt die oh, zo'n grote noodzaak vandaan voor dit stukje world-press journalistiek?
Het is niet relevant voor de door mij genoemde punten.
pi_211540669
quote:

[..]

Bij Powned? Clickbait headlines en hijgerig doen.

Dat is echter geen vrijbrief voor geweld, lijkt mij, en ik snap niet goed waarom de Sunneklaas organisatie niet gewoon de politie heeft gebeld dat deze journalisten probeerden een besloten feest probeerden te verstoren ipv er op los te gaan slaan. Dat lijkt mij de normale manier om hiermee om te gaan.
  donderdag 7 december 2023 @ 00:15:11 #221
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211540730
quote:

[..]

Dit gaat niet over North Sentinel Island he? :')
Maar een gemeente binnen Nederland. Erg apart dat een of ander feest zo geheim gehouden moet worden, en ze je zelfs proberen te verwonden als je daar in de openbare ruimte een kijkje gaat nemen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211540790
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:04 schreef luxerobots het volgende:
Uit het eerdere filmpje bleek al dat Powned niet welkom was. Maar ze komen dan toch, gewoon omdat ze spectaculaire internetfilmpjes willen maken.
Oke dus? Het is geen prive terrein. Geeft ze niet het recht om geweld te gaan gebruiken
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211540892
Vind die geheimzinnigheid maar dom. Het is een of ander dom feest. Niet het Manhattan project.

Dit hele verhaal geeft mij een groot sekte idee
pi_211540942
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:26 schreef summer2bird het volgende:
Ik was er al bang voor, sunneklaas is steeds populairder geworden omdat het erg mysterieus is.
Ik denk dat er elk jaar steeds meer mensen er stiekem heen gaan proberen te gaan of zich verstoppen nadat ze eigenlijk naar huis hadden moeten gaan.

Levert wel interessante filmpjes op :P
Nu helemaal, volgend jaar heb je allemaal tiktokkers, want sensatie en views gaat het sowieso wel opleveren
pi_211541077
ze moeten het daar iets beter organiseren. ik had die cameraploeg gewoon op de laatste boot terug gezet.
desnoods maak je de eerste 3 meter eiland prive terrein, dan mogen ze er niet doorheen van de prive persoon.
verzinnen ze vast weer wat anders natuurlijk, met een parachute of een bootje..

leuk toch, dat ze daar een geheimzinnig feestje hebben waar alleen eilanders bij mogen zijn. dat doen ze al eeuwen.
ameland is maar half nederland, he. zelf vinden ze van niet daar.
pi_211541270
quote:
80s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:49 schreef BoonDockSaint het volgende:
Volgend jaar met de FOK knokploeg erheen !
Die wordt ook gewoon
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 00:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dit gaat niet over North Sentinel Island he? :')
Maar een gemeente binnen Nederland. Erg apart dat een of ander feest zo geheim gehouden moet worden, en ze je zelfs proberen te verwonden als je daar in de openbare ruimte een kijkje gaat nemen.
Hoezo is dat apart? Kijk eens hoe linksen en negers de sinterklaas traditie hebben beinvloed de afgelopen jaren. Of dat winkels al niet meer over kerst praten omdat het niet inclusief genoeg is. Ik snap best dat ze dat randstedelijk gezeur buiten de deur willen houden.
pi_211541275
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 07:41 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Die wordt ook gewoon weggejaagd. Is niet iets wat specifiek voor powned wordt gedaan.
[..]
Hoezo is dat apart? Kijk eens hoe linksen en negers de sinterklaas traditie hebben beinvloed de afgelopen jaren. Of dat winkels al niet meer over kerst praten omdat het niet inclusief genoeg is. Ik snap best dat ze dat randstedelijk gezeur buiten de deur willen houden.
  donderdag 7 december 2023 @ 08:01:28 #228
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211541344
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 07:42 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Het duurde even maar daar is ie toch! Schuld van links _O_
pi_211541480
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 23:07 schreef PzKpfw het volgende:

pi_211541489
Gewoon afzinken dat eiland, met de inwoners erbij.
  Redactie Sport donderdag 7 december 2023 @ 08:39:06 #231
274204 crew  Mexicanobakker
pi_211541519
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 08:01 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Het duurde even maar daar is ie toch! Schuld van links _O_
Ja, het uiterst linkse Powned.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 7 december 2023 @ 08:51:42 #232
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_211541594
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 08:39 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, het uiterst linkse Powned.
Powned is niet meer wat het vroeger was hoor. Dominique Weesie heeft zijn ziel verkocht aan de NPO duivel voor het geld.
pi_211541615
''Amelanders vallen Powned met auto politie weigert onderzoek te doen''

Wat een lekkere TT zeg :')
Amelanders vallen, hoe vallen ze? Waar vallen ze over?

Powned is met een auto? Met een leuke auto? Bijzondere auto?

Politie weigert onderzoek te doen? Waarnaar?
  donderdag 7 december 2023 @ 08:59:22 #234
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_211541637
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 08:54 schreef bianconeri het volgende:
''Amelanders vallen Powned met auto politie weigert onderzoek te doen''

Wat een lekkere TT zeg :')
Amelanders vallen, hoe vallen ze? Waar vallen ze over?

Powned is met een auto? Met een leuke auto? Bijzondere auto?

Politie weigert onderzoek te doen? Waarnaar?
Ik denk dat het is

Amelanders, vallen Powned met, auto politie weigert. Onderzoek te doen.

Dus:
Amelanders
Powned de omroep valt om
Auto politie die weigert; ANWB bellen
En er moet onderzoek gedaan worden
  donderdag 7 december 2023 @ 09:00:47 #235
438527 MissButterflyy
pi_211541646
Zinsopbouw klopt idd niet in de tt, maar als je de OP leest is het wel duidelijk.
  donderdag 7 december 2023 @ 09:10:09 #236
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_211541691
Huh gek een paar weken geleden stond Powned nog te juichen toen KOPZ ergens met eieren werd bekogeld wat een stel draaikonten weer.
Ik ga naar huis.
pi_211541775
North Sentinel Island voor twee dagen, laat ze met rust.

Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  donderdag 7 december 2023 @ 10:17:19 #238
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_211542228
quote:
11s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:10 schreef nietzman het volgende:
Huh gek een paar weken geleden stond Powned nog te juichen toen KOPZ ergens met eieren werd bekogeld wat een stel draaikonten weer.
Tijd om de boel even te reframen #handenafvansunneklaas #trotsopdeamelander #noamelandersnofish
  donderdag 7 december 2023 @ 10:18:16 #239
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_211542240
Of een asielopvangcentrum openen op Ter Amel ofzo.
  Forum Admin donderdag 7 december 2023 @ 10:24:59 #240
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211542321
quote:
Wat de fuck lees ik allemaal
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 7 december 2023 @ 10:37:12 #241
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_211542437
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 08:34 schreef Scorpie het volgende:
Gewoon afzinken dat eiland, met de inwoners erbij.
Komt goed, er wordt aardgas gewonnen. Op Ameland zelf (AME-1) en vlak voor de kust (AWG-1 en AME-2).
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  donderdag 7 december 2023 @ 10:38:07 #242
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211542446
quote:
11s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:10 schreef nietzman het volgende:
KOZP probeert de boel te ontregelen/demonstreren, Powned komt gewoon vragen wat het gebruik inhoudt.
  donderdag 7 december 2023 @ 10:41:39 #243
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_211542489
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 10:38 schreef PzKpfw het volgende:
Powned komt gewoon vragen wat het gebruik inhoudt.
Hahaha ja ècht he.
Ik ga naar huis.
pi_211542506
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 10:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat de fuck lees ik allemaal
Ik lees helemaal niks geks in dat artikel. Het is een traditie en daar hoeft niemand zich mee te bemoeien. De regels zijn duidelijk voor iedereen.
Jammerr dat de amelanders zo mild waren voor die debielen.
Je weet het, toch doe je het, dan is het op de blaren zitten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211542531
PowNed wil vooral scoren met sensatie over het wegsturen / aanvallen. Als ze het feest echt hadden willen filmen dan hadden ze gewoon een anoniem persoon met een verborgen camera kunnen sturen. Ik kom regelmatig op Ameland en het is niet alsof je die dagen Ameland niet op mag of geen hotelkamer mag huren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2023 10:52:06 ]
pi_211542537
quote:
6s.gif Op donderdag 7 december 2023 10:45 schreef Nielsch het volgende:
PowNed wil vooral scoren met sensatie over het wegsturen / aanvallen. Als ze het feest echt hadden willen filmen dan hadden ze gewoon een anoniem persoon met een verborgen camera kunnen sturen. Ik kom regelmatig op Ameland en het is niet alsof je dat weekend Ameland niet op mag of geen hotelkamer mag huren.
Ik kan me nog herinneren dat ze dit eerder ook deden.
Hardleers volkje dat powned.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 7 december 2023 @ 10:49:07 #247
3542 Gia
User under construction
pi_211542545
Als mensen zich eens gewoon niet bemoeien met andermans tradities.
Powned is al eerder van Ameland verjaagd vanwege Sunneklaas. Mag inmiddels bekend zijn dat je er die dag niets te zoeken hebt.

Ik heb geen medelijden met mensen die dan verjaagd worden.
pi_211542548
Inpolderen en Urkers er op loslaten.
pi_211542557
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 01:55 schreef Michie_ het volgende:
Vind die geheimzinnigheid maar dom. Het is een of ander dom feest. Niet het Manhattan project.

Dit hele verhaal geeft mij een groot sekte idee
Wel gehoord van the projects maar in Manhattan distantiëren zich daarvan en hebben ze hun eigen project?
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 10:52:35 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211542572
zo geheimzinnig is het toch allemaal niet?

ze hebben alleen geen zin in Powned en na het eerste filmpje zijn ze smerig #mad geworden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')