abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211525745
Spaar jij koopzegels, douche je niet langer dan 2 minuten (of koud), knip je de yoghurtpakken en tandpasta tubes open, fiets je wekelijks 20km extra voor alle supermarkt aanbiedingen, is een theezakje na 6x nog niet 'op' of gebruik je je onderbroek na het binnenste buiten vouwen nog een keer? Dan ben je hier op de juiste plek!

Zuunigerds, verenig u!

*Het is uiteraard gewoon een topic om het te hebben over besparen, wat duurzaamheid, slimme truucjes etc.
Je hoeft uiteraard niet echt je theezakje 6x te gebruiken of je tandpasta tubes open te knippen om 'zuunig' te zijn.
pi_211527554
Leuk artikel @Donna Tof dat je er aan meegedaan hebt!
Geen vakantie is een goede zuunige besparing!
  Moderator dinsdag 5 december 2023 @ 19:33:14 #3
382129 crew  Donna
pi_211527831
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 18:58 schreef NicolasJoy het volgende:
Leuk artikel @:Donna Tof dat je er aan meegedaan hebt!
Geen vakantie is een goede zuunige besparing!
Dankje! Ben nog best herkenbaar, maar ach. Jammer dan.
pi_211533888
Moet ik nu echt als man zijnde ongegeneerd de Flair gaan inkijken in de supermarkt om dat artikel even door te lezen ?

:(
pi_211533905
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 13:29 schreef Inbox het volgende:
Moet ik nu echt als man zijnde ongegeneerd de Flair gaan inkijken in de supermarkt om dat artikel even door te lezen ?

:(
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 08:58 schreef Donna het volgende:

[..]
https://www.flair.nl/waar(...)-van-donna~bc54492c/

Staat nu wel online. :Y

Het is wel vreemd als een ander een verhaal over je schrijft en het klopt daardoor ook niet 100%. Mocht het wel proeflezen uiteraard, maar het zijn details, dus ach.
Het kasboekje klopt uiteraard wel. Voor het interview had ik liever veel meer de focus gelegd op besparen etc.
Beetje dit topic in een kasboekje zeg maar.
pi_211534014
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 13:31 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
[..]

Ah, bedankt!

Heb het gelezen, verbaas me eigenlijk dat je met 1800 euro netto salaris zelfs nog paar honderd euro huurtoeslag krijgt :D Niet verkeerd..
  Moderator woensdag 6 december 2023 @ 14:39:51 #7
382129 crew  Donna
pi_211534500
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 13:41 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ah, bedankt!

Heb het gelezen, verbaas me eigenlijk dat je met 1800 euro netto salaris zelfs nog paar honderd euro huurtoeslag krijgt :D Niet verkeerd..
Volgend jaar nog meer, ondanks een salaris stijging. Het is idd niet verkeerd, maar voelt wel vreemd. Een vriendin van mij verdient ¤1150 en heeft hetzelfde aan toeslagen. Zij zou dus zonder 'consequenties' nog ¤700 erbij kunnen verdienen.
pi_211534709
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 14:39 schreef Donna het volgende:

[..]
Volgend jaar nog meer, ondanks een salaris stijging. Het is idd niet verkeerd, maar voelt wel vreemd. Een vriendin van mij verdient ¤1150 en heeft hetzelfde aan toeslagen. Zij zou dus zonder 'consequenties' nog ¤700 erbij kunnen verdienen.
Ik werk niet, maar verbaas me hier dus echt over. Jij lijkt me een ideale mix te hebben. Parttime baan met net inkomen, volle mep huurtoeslag erbij. Per saldo heb je dan 1. een mooi uurloon 2. een aardig inkomen en 3. veel vrij tijd.

Zo krijg je tenmisnte nog het idee dat werken loont.
  Moderator woensdag 6 december 2023 @ 15:43:24 #9
382129 crew  Donna
pi_211535075
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 15:03 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ik werk niet, maar verbaas me hier dus echt over. Jij lijkt me een ideale mix te hebben. Parttime baan met net inkomen, volle mep huurtoeslag erbij. Per saldo heb je dan 1. een mooi uurloon 2. een aardig inkomen en 3. veel vrij tijd.

Dankje. Ik heb inderdaad niks te klagen. :)
  woensdag 6 december 2023 @ 16:06:21 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211535272
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 15:43 schreef Donna het volgende:

[..]
Dankje. Ik heb inderdaad niks te klagen. :)
Ik hoop dat je jezelf ook af en toe even een schouderklopje geeft, want je bent echt een bikkel. Je bent volgens mij nooit bij de pakken neer gaan zitten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_211535688
I
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 15:03 schreef Inbox het volgende:

[..]

Ik was er ook wel van onder de indruk ja.
Fijn dat werken zo echt loont
Het laat ook wel heel treffend zien hoe ons stelsel bij allerlei inkomens afremt om meer te werken. Ik gok dat @Donna nu blij is die tijd ook met de kinderen te kunnen doorbrengen, maar wat als je er eigenlijk wel een paar uur bij wil pakken, dat kost dan onevenredig veel vrije tijd (en geld).

Ik merk dat bij mezelf (in een andere situatie, maar ook dan nog) natuurlijk ook, hoe minder ik werk, hoe meer ik er relatief aan overhoud, maar dat scheelt wat minder waardoor er minder drempel is.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 6 december 2023 @ 16:58:42 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211535801
Ziek stelsel idd, heeft weinig met zuinig zijn te maken ook
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 6 december 2023 @ 17:02:47 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211535858
In het kader van de OP

Elektrische bovendeken in werkkamer op schoot en om voeten heen en op de bank in woonkamer

Elektrische onderdeken in bed ipv de kachel aan

Heerlijk comfortabel en bespaart enorm _O_
pi_211536320
In het kader van het artikel over @Donna (en omdat ik niet zo lang mee post in dit topic), is het gebruikelijk hier ook dergelijke lijstjes te delen? Het lijkt mij wel interessant om dat te vergelijken en te zien op welke plekken ik onnodig zuinig ben of op welke plekken ik juist veel zuiniger kan worden.
  Spellchecker woensdag 6 december 2023 @ 17:47:09 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211536359
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 17:42 schreef Irritatie100 het volgende:
In het kader van het artikel over @:Donna (en omdat ik niet zo lang mee post in dit topic), is het gebruikelijk hier ook dergelijke lijstjes te delen? Het lijkt mij wel interessant om dat te vergelijken en te zien op welke plekken ik onnodig zuinig ben of op welke plekken ik juist veel zuiniger kan worden.
Als je dat leuk vindt; doen.
Maar het is geen verplichting. ;)
  woensdag 6 december 2023 @ 17:47:50 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211536366
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 17:42 schreef Irritatie100 het volgende:
In het kader van het artikel over @:Donna (en omdat ik niet zo lang mee post in dit topic), is het gebruikelijk hier ook dergelijke lijstjes te delen? Het lijkt mij wel interessant om dat te vergelijken en te zien op welke plekken ik onnodig zuinig ben of op welke plekken ik juist veel zuiniger kan worden.
Alleen als je dan ook kritiek kunt verdragen. O-)
pi_211536414
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 17:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Alleen als je dan ook kritiek kunt verdragen. O-)
Dat zeker, al genoeg moeten doen van mijn vriendin _O- :P Eigenlijk goed schandalig omdat ik een Finance-baan heb :@

Zal als ik straks thuis ben uit m'n werk eens mijn lijstje posten, want ik vind dat zeker wel leuk om te doen! Heb mijn budget ook behoorlijk inzichtelijk gemaakt voor mezelf, maar ondanks dat zijn er zeker dingen die niet bepaald "zuunig" te noemen zijn ben ik bang :@
pi_211536454
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2023 17:52 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Dat zeker, al genoeg moeten doen van mijn vriendin _O- :P Eigenlijk goed schandalig omdat ik een Finance-baan heb :@

Zal als ik straks thuis ben uit m'n werk eens mijn lijstje posten, want ik vind dat zeker wel leuk om te doen! Heb mijn budget ook behoorlijk inzichtelijk gemaakt voor mezelf, maar ondanks dat zijn er zeker dingen die niet bepaald "zuunig" te noemen zijn ben ik bang :@
Dat vind ik wel een mooi onderscheid tussen zuinig en frugal... net een nuanceverschil. Ik weet ook even niet een passende vertaling voor het laatste. Maar meer het accent op beknibbelen waar je kunt, zodat je kunt splurgen waar je wil.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Spellchecker woensdag 6 december 2023 @ 17:55:56 #19
197773 crew  maily
pi_211536462
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2023 17:52 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Nu is het dus wel verplicht. :+
  Moderator woensdag 6 december 2023 @ 19:33:29 #20
382129 crew  Donna
pi_211537762
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:58 schreef Molo het volgende:
Ziek stelsel idd, heeft weinig met zuinig zijn te maken ook
Kan je nagaan dat de Belastingsdienst dan ook nog als tip geeft om beide 1 kind op naam te zetten (om het zo maar te zeggen) voor extra KGB. Wij hebben dat niet gedaan, want wat een gedoe. Maar dat kan ook nog, weer ¤150 gratis geld (in ons geval).
pi_211538997
Nou, dan wordt het toch tijd voor mijn lijstje :P
Ik woon momenteel helemaal alleen in een driekamer appartementje van zo'n 55m2.

Vast:
Huur: 540
Private leaseauto: 375
Gas/Elektriciteit: 85
Zorgverzekering: 166,45 (127,95 premie en 38,50 gespreid betalen eigen risico)
Maandelijkse reserveringen voor jaarlijkse kosten: 150
Afbetalen studieschuld: 100
Tv/vast internet: 42 (25 euro internet, 17 euro tv)
Sim-only mobiel: 30 (25 euro mobiel (is een speciaal pakket samen met die 25 euro vast internet), 5 euro e-Sim voor smartwatch)
Woon- en reisverzekeringen: 30 (maar hierin dus een dubbele reisverzekering)
Water: 20
Abonnement Efteling: 19,50
Videoland: 0,99

Totaal vast: 1.558,94

Variabel:
Boodschappen: 300-350 (afhankelijk van hoe vaak m'n vriendin/vrienden over de vloer zijn)
Benzine: 200-250 (afhankelijk van hoe vaak ik op kantoor werk en hoe vaak ik naar mijn vriendin ga 80km verderop)
Leuke dingen: 150-200

Totaal variabel: 800 (in het meest negatieve geval)

Sparen:
Algemeen spaargeld: 200
Onvoorzien: 100
Vakantie: 100

Totaal sparen: 400

Totale uitgaven: 2.758,94

Ik heb de huur van mijn huidige appartement overigens per 15 januari opgezegd, want dan ga ik samen wonen met mijn vriendin. We gaan dan naar een hoekhuis van ongeveer 80m2. Huurprijs daarvan is 790 euro en het gas/elektriciteit zal rond de 200 gaan liggen, gebaseerd op de vorige bewoner. Denk dat de boodschappen niet per se heel veel duurder zullen worden, al krijgen we in maart wel een kindje.
pi_211539146
De man had om redenen, maar eigenlijk meer uit gewoonte, eigenlijk een vrij uitgebreide zorgverzekeringen. Na wat dingen door- en voorrekenen heb ik hem geloof ik ook overgehaald. Met mijn overstappen naar een net iets goedkopere aanbieder, zal dat alvast ruim 100 piek per maand schelen *O*

Met black friday al overgestapt van (naar alleen) internetprovider, dat was ook al net geen 50 piek *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_211539286
Net overzicht @Irritatie100, ik zie er niets geks aan eigenlijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
De man had om redenen, maar eigenlijk meer uit gewoonte, eigenlijk een vrij uitgebreide zorgverzekeringen. Na wat dingen door- en voorrekenen heb ik hem geloof ik ook overgehaald. Met mijn overstappen naar een net iets goedkopere aanbieder, zal dat alvast ruim 100 piek per maand schelen *O*

Met black friday al overgestapt van (naar alleen) internetprovider, dat was ook al net geen 50 piek *O*
Nice _O_
Spoilers!
pi_211539308
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 21:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Net overzicht @:irritatie100, ik zie er niets geks aan eigenlijk.
[..]
Nice _O_
Ik had wel opmerkingen over de private leaseauto verwacht eigenlijk :P Zeker omdat het voor dit geld nog steeds slechts een Kia Picanto is, maar dat heb ik er natuurlijk niet bijgezet :7
Ook mijn boodschappenbedrag voor een alleenstaande vind ik gevoelsmatig hoog, zeker ook omdat ik best wel eens met honger boodschappen ga doen en dan teveel meuk koop :@

En 5 euro voor de e-sim voor de smartwatch is ook meer een hebbedingetje dan dat ik het echt gebruik.
  woensdag 6 december 2023 @ 21:27:33 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211539418
@Irritatie100

Misschien kijk ik niet goed, maar ik zie je inkomsten niet staan.

Budgettair gezien zit je imo goed als je niet meer uitgeeft dan erin komt, schulden afbetaalt en als je ook nog een buffer hebt, is het helemaal mooi.

Straks wordt het natuurlijk een ander verhaal, met samenwonen, twee inkomens, extra mond om te voeden.
pi_211539438
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 21:17 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Ik had wel opmerkingen over de private leaseauto verwacht eigenlijk :P Zeker omdat het voor dit geld nog steeds slechts een Kia Picanto is, maar dat heb ik er natuurlijk niet bijgezet :7
Ook mijn boodschappenbedrag voor een alleenstaande vind ik gevoelsmatig hoog, zeker ook omdat ik best wel eens met honger boodschappen ga doen en dan teveel meuk koop :@

En 5 euro voor de e-sim voor de smartwatch is ook meer een hebbedingetje dan dat ik het echt gebruik.
Tja, auto's kosten gewoon geld. En aan je benzineverbruik te zien, heb je een auto ook wel nodig. Dan maar een klein en zuinig autootje toch?

Als het niet echt, echt noodzakelijk is, zie ik geen reden om op bijstandsniveau te gaan eten.

Veel mensen kunnen besparen op nutteloze abonnementen, dure verzekeingen, etc. Dat zie ik bij jou weer niet. Ook geen kleding voor 100 euro per maand ofzo.
Spoilers!
pi_211539466
Ik zit eraan te denken om mijn telefoonabo omlaag te gooien, heb nu onbeperkt alles. Alleen dat is zonde geld, vind ik, alleen wat is (vooral met internet) een goed aantal MB's?
pi_211539478
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:41 schreef Irritatie100 het volgende:
Nou, dan wordt het toch tijd voor mijn lijstje :P
Ik woon momenteel helemaal alleen in een driekamer appartementje van zo'n 55m2.

Vast:
Huur: 540
Private leaseauto: 375
Gas/Elektriciteit: 85
Zorgverzekering: 166,45 (127,95 premie en 38,50 gespreid betalen eigen risico)
Maandelijkse reserveringen voor jaarlijkse kosten: 150
Afbetalen studieschuld: 100
Tv/vast internet: 42 (25 euro internet, 17 euro tv)
Sim-only mobiel: 30 (25 euro mobiel (is een speciaal pakket samen met die 25 euro vast internet), 5 euro e-Sim voor smartwatch)
Woon- en reisverzekeringen: 30 (maar hierin dus een dubbele reisverzekering)
Water: 20
Abonnement Efteling: 19,50
Videoland: 0,99

Totaal vast: 1.558,94

Variabel:
Boodschappen: 300-350 (afhankelijk van hoe vaak m'n vriendin/vrienden over de vloer zijn)
Benzine: 200-250 (afhankelijk van hoe vaak ik op kantoor werk en hoe vaak ik naar mijn vriendin ga 80km verderop)
Leuke dingen: 150-200

Totaal variabel: 800 (in het meest negatieve geval)

Sparen:
Algemeen spaargeld: 200
Onvoorzien: 100
Vakantie: 100

Totaal sparen: 400

Totale uitgaven: 2.758,94

Ik heb de huur van mijn huidige appartement overigens per 15 januari opgezegd, want dan ga ik samen wonen met mijn vriendin. We gaan dan naar een hoekhuis van ongeveer 80m2. Huurprijs daarvan is 790 euro en het gas/elektriciteit zal rond de 200 gaan liggen, gebaseerd op de vorige bewoner. Denk dat de boodschappen niet per se heel veel duurder zullen worden, al krijgen we in maart wel een kindje.
Ziet er erg goed uit!
pi_211539505
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 21:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zit eraan te denken om mijn telefoonabo omlaag te gooien, heb nu onbeperkt alles. Alleen dat is zonde geld, vind ik, alleen wat is (vooral met internet) een goed aantal MB's?
Kan je niet inloggen bij je provider en zien wat je verbruik is? Of het terugzien op je facturen of in de app.

Ik heb gisteren mijn MB's verhoogd. Ik kreeg elke maand een melding dat ik op 80% van mijn MB's zat. Dan ging ik zuinig doen en dat is eigenlijk nergens voor nodig. Ik kan jet heus wel betalen om muziek te luisteren op de sportschool of navigatie in de auto aan te hebben :')
Spoilers!
pi_211539618
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 21:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Kan je niet inloggen bij je provider en zien wat je verbruik is? Of het terugzien op je facturen of in de app.

Ik heb gisteren mijn MB's verhoogd. Ik kreeg elke maand een melding dat ik op 80% van mijn MB's zat. Dan ging ik zuinig doen en dat is eigenlijk nergens voor nodig. Ik kan jet heus wel betalen om muziek te luisteren op de sportschool of navigatie in de auto aan te hebben :')
Ik gebruik het nu voor alles, maar ik heb thuis gewoon wifi. Eens in de paar maanden ga ik uit logeren, dus dan gebruik ik bundel of kan daar op wifi. En af en toe op bezoek, hetzelfde verhaal
En bellen doe ik praktisch nooit. Het is gewoon geld over de balk smijten... en mocht het toch lastig zijn, dan is ophogen mogelijk

Als ik voor 2GB ga bespaar ik 20¤ per maand. En 120 bel minuten (dat haal ik niet eens).
Of met 10GB (of 15 GB en wat trager, gebruik het enkel voor FB en WA als ik ergens wacht), dan bespaar ik 17 euro.

Dat is wel veel geld, zeker per jaar. En dit abo stamt uit de tijd dat ik studeerde en veel mijn mobiel als hotspot gebruikte. Alleen nu ben ik eigenlijk altijd wel thuis enzo
  woensdag 6 december 2023 @ 21:49:17 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211539708
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 21:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik gebruik het nu voor alles, maar ik heb thuis gewoon wifi. Eens in de paar maanden ga ik uit logeren, dus dan gebruik ik bundel of kan daar op wifi. En af en toe op bezoek, hetzelfde verhaal
En bellen doe ik praktisch nooit. Het is gewoon geld over de balk smijten... en mocht het toch lastig zijn, dan is ophogen mogelijk

Als ik voor 2GB ga bespaar ik 20¤ per maand. En 120 bel minuten (dat haal ik niet eens).
Of met 10GB (of 15 GB en wat trager, gebruik het enkel voor FB en WA als ik ergens wacht), dan bespaar ik 17 euro.

Dat is wel veel geld, zeker per jaar. En dit abo stamt uit de tijd dat ik studeerde en veel mijn mobiel als hotspot gebruikte. Alleen nu ben ik eigenlijk altijd wel thuis enzo
Volgens mij is 2GB zat.
pi_211539772
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 21:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Volgens mij is 2GB zat.
Dat denk ik ook :)
Zag het bedrag van @Irritatie100 en toen dacht ik dat kan veel lager. Betaal nu +/- dertig euro, en dan ga ik naar tien euro

12X20=240¤ per jaar besparen

Even het automatisch verbinden met het mobiele netwerk uitzetten en wifi
  woensdag 6 december 2023 @ 21:59:08 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211539834
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 21:53 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat denk ik ook :)
Zag het bedrag van @:Irritatie100 en toen dacht ik dat kan veel lager. Betaal nu +/- dertig euro, en dan ga ik naar tien euro

12X20=240¤ per jaar besparen

Even het automatisch verbinden met het mobiele netwerk uitzetten en wifi
Kijk bij je provider ook even naar de instellingen.

Ik kan zelf in een app zien hoeveel ik heb verbruikt, krijg ws. ook die waarschuwing die Lucky noemt als ik 80% verbruikt heb en als mijn internettegoed op is (gebeurt nooit) schakelt het over naar langzamer internet maar dat is dan wel gratis.

Oftewel: even uitzoeken hoe je gaat voorkomen dat je ongemerkt over je limiet gaat.
pi_211539835
Zo *O* Dat bespaart lekker, gelijk gedaan. Ook wel fijn, want dingen worden duurder, dan heb ik weer wat meer ademruimte *O*
pi_211539864
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 21:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Kijk bij je provider ook even naar de instellingen.

Ik kan zelf in een app zien hoeveel ik heb verbruikt, krijg ws. ook die waarschuwing die Lucky noemt als ik 80% verbruikt heb en als mijn internettegoed op is (gebeurt nooit) schakelt het over naar langzamer internet maar dat is dan wel gratis.

Oftewel: even uitzoeken hoe je gaat voorkomen dat je ongemerkt over je limiet gaat.
Ik heb gekeken en ik heb het automatisch verbinding maken uit gezet. Dus hij pakt wifi en als die uitstaat maakt hij pas verbinding met het mobiele netwerk als ik dat aanzet (ook even uitgetest). En ik ga die andere instelling ook even aanzetten (bericht van 80%)
pi_211539881
2GB zou voor mij echt niet genoeg zijn. Dat verbruik ik in één dag. :D :@
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 6 december 2023 @ 22:03:29 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211539886
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:03 schreef arvensis het volgende:
Waar? Hoe?
pi_211539914
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:01 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik heb gekeken en ik heb het automatisch verbinding maken uit gezet. Dus hij pakt wifi en als die uitstaat maakt hij pas verbinding met het mobiele netwerk als ik dat aanzet (ook even uitgetest). En ik ga die andere instelling ook even aanzetten (bericht van 80%)
^O^
Spoilers!
pi_211539921
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:03 schreef arvensis het volgende:
Toen ik studeerde ook! Alleen nu ben ik toch 95% van de tijd thuis, dus dat kan lekker op de wifi
pi_211539934
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:06 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
^O^
Ja voelt goed! Inspirerend topic, zeker fijn om te zien wat anderen aan zoiets uitgeven. Schudt een mens wakker. Sommige dingen wil ik niet op bezuinigen, alleen dit is zonde geld
pi_211539949
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 21:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo *O* Dat bespaart lekker, gelijk gedaan. Ook wel fijn, want dingen worden duurder, dan heb ik weer wat meer ademruimte *O*
Goed bedacht en meteen uitgevoerd *O*

Ik heb geen mobiel abonnement of smartphone en ik mis het geen seconde. Voor noodgevallen heb ik een simpele mobiele telefoon met prepaid en ik moet er elk half jaar even aan denken dat ik een sms naar mijn echtgenoot stuur zodat mijn beltegoed niet vervalt.
  Spellchecker woensdag 6 december 2023 @ 22:10:48 #42
197773 crew  maily
pi_211539957
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 21:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat goed!! _O_ *O*
pi_211539964
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:09 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Ik heb geen mobiel abonnement of smartphone en ik mis het geen seconde. Voor noodgevallen heb ik een simpele mobiele telefoon met prepaid en ik moet er elk half jaar even aan denken dat ik een sms naar mijn echtgenoot stuur zodat mijn beltegoed niet vervalt.
_O_ Respect. Lijkt me wel lekker rustig! En een mooie besparing, echt knap

Dat had mijn ex partner ook, ongeveer. Die had ook prepaid, en deed de rest met wifi-netwerken.
  woensdag 6 december 2023 @ 22:16:19 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211540004
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:09 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Heb je dan vaste telefoon ofzo? En doe je alles via pc ofzo? :o

Hoe doe je dat dan als je onderweg bent of op je werk zit qua bereikbaarheid?
pi_211540032
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Toen ik studeerde ook! Alleen nu ben ik toch 95% van de tijd thuis, dus dat kan lekker op de wifi
Ja, dan scheelt het een hoop inderdaad!
Ik heb wel even gekeken, ik kon blijkbaar mijn sim only abonnement al een hele poos verlengen. Ga nu ¤10 minder betalen voor hetzelfde abonnement. Stom dat ik het niet eerder heb gecheckt. Thanks! Scheelt mij ook weer ¤120 per jaar. :)
pi_211540065
Ik vraag al maanden aan mijn vriend of hij zijn telefoon zo instelt dat hij de databundel van zijn werk gebruikt op zijn dual sim-telefoon. Dan kan zijn ongelimiteerd data-abonnement er af. Maar hij vind het niet zo veel prio hebben als ik :')
Spoilers!
pi_211540089
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:19 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ik heb wel even gekeken, ik kon blijkbaar mijn sim only abonnement al een hele poos verlengen. Ga nu ¤10 minder betalen voor hetzelfde abonnement. Stom dat ik het niet eerder heb gecheckt. Thanks! Scheelt mij ook weer ¤120 per jaar. :)
Zet gelijk voor over 10,5 maand even een afspraak in je agenda om het nog een keer te checken. Of overstappen met een lekkere cashback natuurlijk ^O^
Spoilers!
pi_211540099
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik doe alles met een ipad en we hebben gewoon een vaste telefoon. Onderweg hoef ik eigenlijk nooit bereikbaar te zijn, maar indien nodig staat er een mobiele telefoon van mij of mijn echtgenoot aan, maar in principe niet.
pi_211540114
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vraag al maanden aan mijn vriend of hij zijn telefoon zo instelt dat hij de databundel van zijn werk gebruikt op zijn dual sim-telefoon. Dan kan zijn ongelimiteerd data-abonnement er af. Maar hij vind het niet zo veel prio hebben als ik :')
~O>
pi_211540115
Ik kan zonder mobiel niet eens inloggen bij mijn bank :D
Spoilers!
pi_211540155
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan zonder mobiel niet eens inloggen bij mijn bank :D
Daar heb ik zo’n mooie reader van de ING voor, eerder kreeg ik tan-codes op mijn simpele telefoon. Bij Leaseplanbank krijg ik nog wel een sms voor het inloggen, net als bij ergens inloggen met digid, dan moet ik mijn telefoon even aanzetten.
pi_211540166
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:28 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Daar heb ik zo’n mooie reader van de ING voor, eerder kreeg ik tan-codes op mijn simpele telefoon. Bij Leaseplanbank krijg ik nog wel een sms voor het inloggen, net als bij ergens inloggen met digid, dan moet ik mijn telefoon even aanzetten.
Oh ja, ik heb ook nog wel ergens readers liggen inderdaad. Voor zo lang dat nog werkt natuurlijk.
Spoilers!
  woensdag 6 december 2023 @ 22:30:43 #53
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211540169
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:23 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik doe alles met een ipad en we hebben gewoon een vaste telefoon. Onderweg hoef ik eigenlijk nooit bereikbaar te zijn, maar indien nodig staat er een mobiele telefoon van mij of mijn echtgenoot aan, maar in principe niet.
Kan me dit dus echt compleet niet voorstellen :D :D :D

Ik regel alles wat ik doe online. En vaak ook buitenshuis voor even werkdingen, betalingen, kortingen, OV checken, routebegeleiding in de auto etc :D
pi_211540191
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:30 schreef Molo het volgende:

[..]
Kan me dit dus echt compleet niet voorstellen :D :D :D

Ik regel alles wat ik doe online. En vaak ook buitenshuis voor even werkdingen, betalingen, kortingen, OV checken, routebegeleiding in de auto etc :D
Ik kan het me ook niet voorstellen.

Ik zou vooral bang zijn dat er steeds meer dingen onmogelijk worden zonder mobiel en dat ik daardoor ooit echt niet meer mee kom met de maatschappij.
Spoilers!
  woensdag 6 december 2023 @ 22:33:39 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211540198
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik zou vooral bang zijn dat er steeds meer dingen onmogelijk worden zonder mobiel en dat ik daardoor ooit echt niet meer mee kom met de maatschappij.
Ik vind het vooral gewoon retemakkelijk, snel en efficiënt. Plus geen afhankelijkheid van anderen (ok, wel van big tech maar ok, details details :+ )
pi_211540452
Wat betreft mijn mobiel, ik heb alles onbeperkt. Zit thuis dan ook nooit op de wifi met mijn telefoon (5G is sneller), tenzij ik iets wil streamen naar de Chromecast. Het was ook een pakketaanbieding bij T-mobile destijds, alles onbeperkt mobiel plus vast internet voor 50 euro. Ik had destijds geloof ik 10GB en meestal zat ik ook wel redelijk rond die hoeveelheid. Dat abonnement was 15 euro maar mijn vaste internet was toen een stuk duurder. Met deze deal kon ik de maximale klant- en combinatiekortingen opstrijken en was het eigenlijk het voordeligst (tenzij ik terug ga naar 2GB ofzo, maar dat is echt te weinig).
Helpt niet mee dat er bij mij op kantoor geen Wifi is voor privéapparaten, terwijl ik mijn telefoon wel nodig heb voor een aantal 2FA-apps en meer van dat soort zaken. En helaas heb ik geen mobiel van het werk gekregen.

En ik heb natuurlijk ook nog een traditioneel tv-abonnement :+

quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 21:27 schreef Lienekien het volgende:
@:Irritatie100

Misschien kijk ik niet goed, maar ik zie je inkomsten niet staan.

Budgettair gezien zit je imo goed als je niet meer uitgeeft dan erin komt, schulden afbetaalt en als je ook nog een buffer hebt, is het helemaal mooi.

Straks wordt het natuurlijk een ander verhaal, met samenwonen, twee inkomens, extra mond om te voeden.
Ah, nee, inkomsten had ik er niet bij staan.

Mijn nettosalaris is 2.686,36 plus om en nabij de 130 euro reiskostenvergoeding afhankelijk van hoeveel dagen ik naar kantoor ben geweest. In totaal komt er elke maand dus een ruime 2.800,- binnen.

Met ingang van 1-12 een interne promotie gehad, met dezelfde pensioenafdracht wordt mijn nettosalaris 2.863,94 plus die 130 euro reiskostenvergoeding natuurlijk. Nou zal de pensioenafdracht ook wel omhoog gaan, maar ik weet niet precies hoeveel ik nu ga betalen dus laten we zeggen dat mijn nieuwe nettoloon zo'n 2.840,- gaat zijn.

In januari krijg ik weer een inflatiecorrectie, ik denk dat dat een procent of 3 gaat zijn en dan kom ik op een nettoloon 2.994,69 met dezelfde pensioenafdracht (dus zal wel op een 2.950,- netto neerkomen vanaf januari).

Buffer heb ik op zich wel, maar het is niet megaveel en is hard aan het slinken met een baby op komst en een nieuwe woning. Mijn vriendin betaalt dan ook vrijwel alle meubels etc, we zijn in de bijzondere omstandigheid dat zij een flink kapitaal heeft maar een zeer laag maandelijks inkomen (zzp'er in de zorg), terwijl ik een vrij aardig inkomen heb maar een beperkt kapitaal. Voorlopig betaalt zij dus de kosten voor meubels etc, terwijl ik alle vasten lasten voor 100% ga betalen (huurcontract staat wel op naam van ons beiden overigens). Later gaan we wel kijken hoe we dat gaan verdelen als ik die aanslagen op haar kapitaal een beetje ingelopen heb :+
pi_211541171
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:19 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ooooh dat is ook een mooi verschil!
pi_211541234
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 21:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Volgens mij is 2GB zat.
kan er in een avondje doorheen zijn als er geen wifi beschikbaar is :@
  donderdag 7 december 2023 @ 08:36:17 #59
37248 BertV
Klei indiaan
pi_211541499
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Vroeger was je ook niet altijd bereikbaar... blijft dat ik het best "knap" vind. (en het wordt steeds knapper om je principes vast te houden)

Zelf heb ik het ook jaren uitgesteld, maar toch gezwicht.

Zo ook een tijdje "alles" contant gedaan, wat een gevecht is dat.
Het vinden van een werkende pinautomaat, de chef van de supermarkt die toestemming moet geven voor een betaling met o.a. een briefje van 100. (100+ boodschappen)
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  donderdag 7 december 2023 @ 08:37:46 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211541509
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 07:34 schreef mschol het volgende:

[..]
kan er in een avondje doorheen zijn als er geen wifi beschikbaar is :@
Waar/wanneer gebeurt dat dan?

Ik zeg ook niet dat het voor iedereen genoeg is, maar ik schat in dat dit wel het geval is voor CotS.
pi_211541530
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 08:36 schreef BertV het volgende:

[..]
Vroeger was je ook niet altijd bereikbaar... blijft dat ik het best "knap" vind. (en het wordt steeds knapper om je principes vast te houden)

Het vinden van een werkende pinautomaat, de chef van de supermarkt die toestemming moet geven voor een betaling met o.a. een briefje van 100. (100+ boodschappen)
Oh ja, dat ken ik! Ik doe ook altijd bewust boodschappen met contanten, zodat je het geld letterlijk ziet "verdwijnen" uit jen portemonnee, dan ben ik automatisch zuiniger. Al gebruik ik briefjes van vijftig ;)
  donderdag 7 december 2023 @ 08:43:28 #62
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_211541550
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 08:41 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh ja, dat ken ik! Ik doe ook altijd bewust boodschappen met contanten, zodat je het geld letterlijk ziet "verdwijnen" uit jen portemonnee, dan ben ik automatisch zuiniger. Al gebruik ik briefjes van vijftig ;)
Ik zie het ook gewoon van mijn rekening verdwijnen anders, snap die drang naar cash niet zo.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_211541560
quote:
19s.gif Op donderdag 7 december 2023 08:43 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Ik zie het ook gewoon van mijn rekening verdwijnen anders, snap die drang naar cash niet zo.
Rekening vind ik gewoon te abstract
  donderdag 7 december 2023 @ 08:56:42 #64
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211541623
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 08:36 schreef BertV het volgende:

[..]

Principes zijn mooi en top als je er wat voor over hebt.
Heb ik duidelijk niet bij tegenhouden van digitalisering :P
Contant betalen is wel ander verhaal, doe vrijwel alles digitaal en eigenlijk is dat best dom en risicovol vind ik... En toch is het zo makkelijk he, dus doe ik het toch.
Wel altijd wat cash voor handen want steeds meer cyberattacks enzo dus is wel verstandig
  donderdag 7 december 2023 @ 08:57:36 #65
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_211541625
M'n zonnepanelen beginnen hun werk goed te doen, de maandelijkse lasten gaan nu netjes omlaag. :)

Verder ben ik mijn drang naar een Playstation5 nog aan het uitstellen, ik wil het zeker nog een jaar volhouden met de PS4, die ook nog uitstekend werkt. Nodigt ook meer uit om nog meer PS4 spellen te spellen, die ook een stuk goedkoper zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 08:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik doe ook altijd bewust boodschappen met contanten, zodat je het geld letterlijk ziet "verdwijnen" uit jen portemonnee, dan ben ik automatisch zuiniger. Al gebruik ik briefjes van vijftig
Kost regelmatig geld pinnen tegenwoordig ook geen geld? Ik dacht dat je een paar euro per pinbeurt betaalde als je over het maandelijkse 'quota' zit.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  donderdag 7 december 2023 @ 08:57:44 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211541627
quote:
19s.gif Op donderdag 7 december 2023 08:43 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Doorgaans heb je meer grip als je het concreet in je handen hebt. Is ook weleens onderzoek naar gedaan, dat mensen veel makkelijker geld uitgeven als ze digitaal betalen. En veel meer overwegen als ze contact afrekenen, liefst vanuit een tastbaar huishoudpotje
  donderdag 7 december 2023 @ 08:58:36 #67
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_211541631
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 08:57 schreef Molo het volgende:
Doorgaans heb je meer grip als je het concreet in je handen hebt. Is ook weleens onderzoek naar gedaan, dat mensen veel makkelijker geld uitgeven als ze digitaal betalen. En veel meer overwegen als ze contact afrekenen, liefst vanuit een tastbaar huishoudpotje
Over het algemeen kan dit best kloppen inderdaad. Lijkt me ook zeer zeker van toepassing bij kids, die niet zijn opgegroeid met contant. Zelf heb ik dat totaal niet, Notorious heeft waarschijnlijk hetzelfde. Ik heb geen contant geld nodig om bewust en zuinig om te gaan met geld.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 09:00:09 #68
382129 crew  Donna
pi_211541643
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 08:58 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Over het algemeen idd. Zelf heb ik dat totaal niet, Notorious heeft waarschijnlijk hetzelfde. Ik heb geen contant geld nodig om bewust en zuinig om te gaan met geld.
Ik heb dat ook niet. Sterker nog, als ik contant geld heb, dan 'moet' het uitgegeven worden.
Alles digitaal geeft voor mij het beste overzicht. :Y

Maarja, veel mensen hebben het dus ook andersom. Zie maar naar de hoeveelheid 'cash stuffing' groepen die nu ontstaan.
  donderdag 7 december 2023 @ 09:09:43 #69
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_211541688
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:00 schreef Donna het volgende:
Ik heb dat ook niet. Sterker nog, als ik contant geld heb, dan 'moet' het uitgegeven worden.

Nu je het zegt.. Zo zit ik eigenlijk ook in elkaar! We hebben thuis een klein cashpotje, wat we vroeger voor noodgevallen of vakanties gebruikten. Maar tegenwoordig openen we die pot eigenlijk alleen maar voor thuisbezorgtjes.. En dan geef ik ook makkelijker fooi, puur om het op te maken.
pi_211541690
contant is voor mij juist een goeie spaarpot :P
pi_211541698
Ik heb wel eens een paar periodes geprobeerd om al m'n boodschappen te doen met een contant huishoudpotje, maar het werkt niet goed samen met m'n systeem van uitgaven bijhouden - eens in de maand reken ik met m'n betaalrekening ernaast uit wat ik allemaal heb uitgegeven die maand en in welke winkels. Als ik dingen contant doe, moet ik die apart bijhouden en dat vergeet ik dan meteen terwijl het met pinnen automatisch in het overzicht van m'n rekening staat.

Alsnog wel cash achter de hand omdat ik zo nu en dan wat klusjes doe tegen een contante vergoeding.
pi_211541741
Wat trouwens beter werkte om een "tastbaar" gevoel van geld uitgeven te hebben maar wel gewoon te kunnen pinnen, was om maandelijks een strook papier te maken van X cm (met X voor m'n huishoudbudget) en er dan een stuk van in te kleuren of af te knippen als ik dat geld uitgegeven had. Dan zag ik elke keer als ik thuis erlangs liep hoe veel ik nog had.
pi_211541769
Voor mij werkt digitaal ook beter want alle uitgaven staan direct op een rijtje. Bij contant moet ik actief bonnetjes bij gaan houden en noteren anders 'verdwijnt' het geld gewoon.

Het is misschien ook hoe je bent opgegroeid? Toen ik op kamers ging deed ik alles digitaal zodat mijn ouders op afstand wat toezicht konden houden.
  donderdag 7 december 2023 @ 09:42:10 #74
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_211541895
Voor degene die sportief zijn en op hun centen letten, zie onderstaand topic voor 'ASR Vitality'. Ik vind het een top programma, heb elke week punten behaald waardoor ik simpelweg een paar honder euro aan bolcom cadeau bonnen heb! Zeer handig voor de Decembermaand met de vele cadeaus..

LIF / a s.r. Vitality #2
pi_211542013
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Tot nu toe ervaar ik dat alleen bij de Lidl, daar heb je alleen korting op bepaalde aanbiedingen met die Lidl Plus app, en dat gaat dus niet zonder smartphone. Geen probleem, dan koop ik dat product (daar) gewoon niet.
Verder regel ik dingen gewoon thuis op de Ipad, dat hoeft niet onderweg en de TomTom in de auto werkt gewoon.
  donderdag 7 december 2023 @ 09:56:29 #76
37248 BertV
Klei indiaan
pi_211542024
Dit is toch echt wel iets waar ik naar op zoek was, en het leek of ik de enige was.
Zeker ook in combinatie met contact betalen:

https://finbuddy.nl/

"Door je vaste lasten 1 dag na ontvangst van je inkomen af te schrijven, is voor jou direct duidelijk hoeveel jij de rest van de maand nog te besteden hebt"

Ik heb even gemailed wat hun verdienmodel is. :?
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  donderdag 7 december 2023 @ 09:59:02 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211542045
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:56 schreef BertV het volgende:
Dit is toch echt wel iets waar ik naar op zoek was, en het leek of ik de enige was.

"Door je vaste lasten 1 dag na ontvangst van je inkomen af te schrijven, is voor jou direct duidelijk hoeveel jij de rest van de maand nog te besteden hebt"

Dat blijkt wel uit dat filmpje. De partijen die hierdoor hun geld eerder krijgen betalen finbuddy.
pi_211542061
Ik heb deze week eindelijk de tube handcreme naast mijn bed helemaal leeg weg kunnen gooien. Al weken leek het elke avond alsof hij leeg was, maar er bleek toch nog steeds wat in te zitten dat er met wat moeite uit te halen was. Ik kan dat ook echt niet hoor, die tube dan al weggooien, hij moet echt echt echt leeg zijn
  donderdag 7 december 2023 @ 10:02:19 #79
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_211542087
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 10:00 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb deze week eindelijk de tube handcreme naast mijn bed helemaal leeg weg kunnen gooien
Heb je 'm nog opengeknipt :?
pi_211542125
quote:
5s.gif Op donderdag 7 december 2023 10:02 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Heb je 'm nog opengeknipt :?
Da’s inderdaad de allerlaatste stap en dan blijkt er ook dan nog wel wat in te zitten :Y
  donderdag 7 december 2023 @ 10:11:59 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211542177
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:56 schreef BertV het volgende:

Ik heb dit gewoon zelf ingesteld op mijn bankapp

Creditcard enzo ook, gaat er direct na mijn loon vanaf, is dat ook maar gebeurd. Wat voegt dat Finbuddy specifiek toe dan?
  donderdag 7 december 2023 @ 10:17:19 #82
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211542227
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 10:11 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik heb dit gewoon zelf ingesteld op mijn bankapp

Creditcard enzo ook, gaat er direct na mijn loon vanaf, is dat ook maar gebeurd. Wat voegt dat Finbuddy specifiek toe dan?
Bij bijv. je hypotheek heb je er toch geen invloed op wanneer deze wordt afgeschreven? En via Finbuddy wel, als ik het goed begrijp.
pi_211542334
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 10:17 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Bij bijv. je hypotheek heb je er toch geen invloed op wanneer deze wordt afgeschreven? En via Finbuddy wel, als ik het goed begrijp.
Bij sommige banken kan je dat instellen bij geplande opdrachten.
Anders even contact opnemen met je hypotheekverstrekker en vragen of de volgende betaling naar voren kan worden geschoven.
Met hypotheek heb ik dat niet gedaan maar als student had ik alle vaste lasten verschoven zodat ze na de stufie werden afgeschreven.
  donderdag 7 december 2023 @ 10:28:39 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211542353
quote:

[..]
Die boek ik direct na mijn loon naar gezamenlijke rekening, waar de hypotheek op de tijd/dag van de hypotheekafschrijving af gaat

Dan is het iig meteen van mijn betaalrekening weg zeg maar, geeft mij overzicht en inzicht
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 10:33:31 #85
382129 crew  Donna
pi_211542405
quote:

[..]
Er is veel mogelijk hoor, als je even belt.
  donderdag 7 december 2023 @ 10:34:10 #86
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211542410
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 10:33 schreef Donna het volgende:

[..]
Er is veel mogelijk hoor, als je even belt.
Bij mij is het al op de eerste :) het was meer een voorbeeld voor Molo van iets wat eventueel via Finbuddy geregeld zou kunnen worden. Ik gebruik het zelf (nog) niet.
pi_211542411
Voor wat betreft cash vs pinnen en het overzicht, ik heb mijn financiën zo ingericht dat het een soort middenweg is. Ik heb een budget gemaakt, zoals ergens hiervoor beschreven. Voor letterlijk al die dingen heb ik een spaarpotje op mijn spaarrekening met als doelbedrag het budget. Als mijn salaris binnenkomt worden al die potjes automatisch gevuld. Vaste lasten gaan allemaal met automatische incasso. Als ik die aangekondigd zie staan in de bank leeg ik het potje naar mijn betaalrekening zodat de incasso kan plaatsvinden.

Boodschappen, benzine etc staan dus ook in potjes. Ik kan altijd heel goed inschatten hoeveel ik nodig ga hebben, dus stort ik dat bedrag over naar mijn lopende rekening voordat ik boodschappen ga doen, ga tanken etc. Als ik naar het overzicht van de spaarpotjes ga zie ik in 1 oogopslag alles wat ik moet weten. Potje leeg betekent dat die uitgave gedaan is voor de maand, potje vol betekent dat het nog moet gaan plaatsvinden en voor kosten als boodschappen die verspreid gedaan worden zie ik ook in 1 oogopslag hoeveel ik nog over heb om uit te geven (namelijk het resterende bedrag in het potje).

Nadeel is dat je best veel transacties op je lopende rekening hebt (zeker op de dag dat het salaris binnenkomt, bij mijn bank wordt elk spaarpotje als aparte overboeking weergegeven ipv dat alles als 1 lump sum naar spaarrekening staat) maar ik hoef verder in principe niets bij te houden in Excel oid, waardoor die vele transacties mij niet zoveel uitmaken. Andere nadeel is dat ik heel af en toe mijn telefoon niet meeneem op een uitje naar dingen als de Efteling, waardoor ik daar soms sta en iets wil kopen en dan denk "kut, ik heb geen geld overgemaakt uit m'n potje Leuke Dingen voordat ik weg ging" :+
pi_211542575
Het meer sparen gaat hier goed, simpelweg door minder te kopen :)

Boodschappen hebben we wel weer teruggedraaid, alles komt weer van de AH, thuisbezorgd. We redden het gewoon niet om elke week met de auto naar een Lidl of dergelijke te rijden.

Het helpt ook heel erg dat ik alle inkomsten en uitgaven in een Excel heb staan, niet de boodschappen maar alle maandelijkse kosten. Wij hadden te vaak aan het eind van de maand 'verrassingen' kosten die we gewoon hadden kunnen plannen.

Onze zoon krijgt zijn zakgeld contant, over een paar maanden wordt hij 10, dan openen we zijn eerste betaalrekening. Mooie leeftijd om daar mee om te leren gaan.

Zwemles van onze dochter moet ook contant betaald worden, meestal komt dat van Marktplaats inkomsten (iets met zolder opruimen) en anders pinnen we het.

Ik heb je stukje gelezen Donna, leuk! En knap zoals je het voor elkaar hebt _O_
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 10:55:47 #89
382129 crew  Donna
pi_211542594
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik hoop dat je jezelf ook af en toe even een schouderklopje geeft, want je bent echt een bikkel. Je bent volgens mij nooit bij de pakken neer gaan zitten.
Dankjewel. Heel lief. :*

Ik stort emotioneel wel eens in, maar op dit gebied en alles in m'n huisje heb ik het inderdaad niet laten hangen. Ben ook heel blij en dankbaar dat ik het zo goed heb nu.
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 13:02:30 #90
382129 crew  Donna
pi_211543718
Weer even wat enquêtes ingevuld, net weer ¤12,50 laten uitbetalen bij Opiniemeters. Altijd lekker.

Bij Euroclix heb ik ook bijna ¤70.
pi_211543763
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 13:02 schreef Donna het volgende:
Weer even wat enquêtes ingevuld, net weer ¤12,50 laten uitbetalen bij Opiniemeters. Altijd lekker.

Bij Euroclix heb ik ook bijna ¤70.
^O^

Ik heb net drie gratis kerstkaarten verstuurd via Ben. Alle beetjes helpen :)

Edit: nog een gevonden bij Buienradar: https://xgratis.nl/forum/(...)2b4de5b463e39b8c4d58

[ Bericht 13% gewijzigd door Lucky_Strike op 07-12-2023 13:30:41 ]
Spoilers!
pi_211543822
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 13:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
^O^

Ik heb net drie gratis kerstkaarten verstuurd via Ben. Alle beetjes helpen :)
Zelfgemaakte kerstkaarten tellen zeker niet als bezuining O-)
De materialen had ik al in huis ;)
pi_211553711
En ik mocht vandaag van onze levensverzekering Allianz Direct ook nog 2 gratis kaarten versturen :D
Spoilers!
pi_211554571
Waar kun je nu nog goedkoop sinterklaas spul vinden zoals marsepein of kruidnoten? Iemand nog afgeprijsd spul gezien?
  vrijdag 8 december 2023 @ 14:08:49 #95
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_211554580
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:07 schreef Inbox het volgende:
Waar kun je nu nog goedkoop sinterklaas spul vinden zoals marsepein of kruidnoten? Iemand nog afgeprijsd spul gezien?
Hema of Kruidvat hebben meestal wel toffe aanbiedingen - Verder kan je voor de gein eens op marktplaats kijken voor gratis zakken om op te halen.
pi_211554601
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:08 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Hema of Kruidvat hebben meestal wel toffe aanbiedingen - Verder kan je voor de gein eens op marktplaats kijken voor gratis zakken om op te halen.
Meen je dat nou serieus?

Ik heb gewoon trek in kruidnootjes, maar de Jumbo hier heeft ze niet meer. Bij AH ook niets meer gezien.
  Spellchecker vrijdag 8 december 2023 @ 14:24:57 #97
197773 crew  maily
pi_211554740
quote:
Vorig jaar bij de Hema :Y
En dat zal per vestiging verschillen natuurlijk.
Gewoon gaan kijken.
  vrijdag 8 december 2023 @ 14:27:22 #98
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_211554750
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:11 schreef Inbox het volgende:
Meen je dat nou serieus?

Ik heb gewoon trek in kruidnootjes, maar de Jumbo hier heeft ze niet meer. Bij AH ook niets meer gezien.
Zie je hier en daar wel hoor - Mensen uit de buurt die een overvloed aan dichtverpakte chocolade letters of kruidnoten hebben en er vanaf willen.

Gezien dit topic een serieuze reactie. :)
  Spellchecker vrijdag 8 december 2023 @ 14:36:11 #99
197773 crew  maily
pi_211554831
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:11 schreef Inbox het volgende:

[..]
Meen je dat nou serieus?

Vroeger kon je bij V&D stukken chocoladeletter kopen na 5 december .....
pi_211554980
quote:
Tgtg
pi_211555288
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:56 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Tgtg
DOe ik nooit wat mee, maar heb die app wel op mn telefoon staan. Ga ik eens checken, niet eens aan gedacht.
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 15:37:11 #102
382129 crew  Donna
pi_211555317
Jumbo had hier ook een bak met 1+1 gratis staan.
pi_211555699
Hema had hier woensdag nog veel liggen, andere winkels niks meer.
pi_211557478
Lidl had hier woensdag nog best wat liggen voor een lagere prijs, qua chocoladeletters alleen nog wit, dus weinig meegenomen
pi_211557506
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:36 schreef maily het volgende:

[..]
Vroeger kon je bij V&D stukken chocoladeletter kopen na 5 december .....
Sowieso kocht ik daar altijd zakken breukchocolade :Y)
pi_211557550
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:26 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Sowieso kocht ik daar altijd zakken breukchocolade :Y)
Ooh ja! En die zakken met gebroken koekjes :9
pi_211557589
De AH had hele dozen sintadventkalenders bij de deur staan. Graties :D
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 20:10:03 #108
382129 crew  Donna
pi_211557948
Met 50% korting bij Kruidvat wat houten keuken speelgoed besteld. De helft is achtergebleven bij de meiden hun vader, dus kon wel wat nieuwe gebruiken. c_/
Wat onder de boom en wat bewaren.
pi_211558042
Ik ga altijd zo lekker op hotelmini's. Ben echt zo'n hollander die álles meegrist dat los en vast zit.

Nu waren mn ouders een ruime week in een 4 persoonshuisje, waar 4 setjes rituals toiletartikelen klaar lagen op de handdoeken O+

Ze houden zelf nogal van alles hetzelfde, dus slepen alles zelf mee.

Ik heb nu dus 4 onaangebroken rituals setjes O+ helemaal in mn nopjes mee :')
pi_211558058
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ga altijd zo lekker op hotelmini's. Ben echt zo'n hollander die álles meegrist dat los en vast zit.

Nu waren mn ouders een ruime week in een 4 persoonshuisje, waar 4 setjes rituals toiletartikelen klaar lagen op de handdoeken O+

Dat is ook leuk!
  Spellchecker vrijdag 8 december 2023 @ 20:21:53 #111
197773 crew  maily
pi_211558108
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:17 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ook leuk om cadeau te geven, zo'n setje :! ^O^
pi_211558129
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:21 schreef maily het volgende:

[..]
Ook leuk om cadeau te geven, zo'n setje :! ^O^
Ik verzamel ze voor festivals en tripjes waarbij we matige hotels aandoen.
  Spellchecker vrijdag 8 december 2023 @ 20:34:29 #113
197773 crew  maily
pi_211558266
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:23 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik verzamel ze voor festivals en tripjes waarbij we matige hotels aandoen.
^O^
pi_211558802
Ik haal wel veel genoegen uit sparen. Ik houd per maand gewoon geld over en geen stress. En veel uit dit topic halen
pi_211578379
Vinden jullie streamingsdiensten ook zo ontzettend duur geworden. Ik heb NLziet, die is zijn geld waard

En soms tijdelijk een ernaast. Nu HBOmax, maar daar ben ik bijna klaar mee en dacht even kijken wat Disney+ kost. Geloof het of niet; meer dan 10¤ per maand :o

Aan de ene kant wil ik straks met de winter voor de deur series kijken, alleen die prijzen :o

Twijfels -O- (denk wel dat ik het doe)
  Moderator zondag 10 december 2023 @ 20:44:20 #116
382129 crew  Donna
pi_211578406
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 20:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vinden jullie streamingsdiensten ook zo ontzettend duur geworden. Ik heb NLziet, die is zijn geld waard

En soms tijdelijk een ernaast. Nu HBOmax, maar daar ben ik bijna klaar mee en dacht even kijken wat Disney+ kost. Geloof het of niet; meer dan 10¤ per maand :o

Aan de ene kant wil ik straks met de winter voor de deur series kijken, alleen die prijzen :o

Twijfels -O- (denk wel dat ik het doe)
Amazon is per deze maand ook ¤4,99 ipv ¤2,99 die het altijd was.
pi_211578418
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 20:44 schreef Donna het volgende:

[..]
Amazon is per deze maand ook ¤4,99 ipv ¤2,99 die het altijd was.
Ja dat ook idd
  Moderator zondag 10 december 2023 @ 20:45:53 #118
382129 crew  Donna
pi_211578424
Ik ga nu wisselen denk ik. Ene maand dit, dan weer dat. En kijk samen met vriendinnen als het kan.

Vind Amazon Prime nu ineens te duur. Voor 3 euro door laten lopen prima. Maar 5, mwoah...
pi_211578480
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 20:45 schreef Donna het volgende:
Ik ga nu wisselen denk ik. Ene maand dit, dan weer dat. En kijk samen met vriendinnen als het kan.
Ja dat doe ik ook idd!
Disney+ heeft echt heel veel leuke dingen
Delen doen mijn vrienden niet aan.

Naja... eerst even een serie afkijken en dan denk ik er toch voor te gaan
Edit: twijfel de twijfel
pi_211578939
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 20:45 schreef Donna het volgende:

Vind Amazon Prime nu ineens te duur. Voor 3 euro door laten lopen prima. Maar 5, mwoah...
Met prime betaal je geen verzendkosten.. als je op Amazon besteld.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  zondag 10 december 2023 @ 21:40:12 #121
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211578979
Ik wissel ook. Of nou ja, HBO hebben we voor de lage prijs (3,99 p/m) dus die blijft.

We hebben nu voor een paar maanden Netflix (o.o. voor The Crown) maar ik denk dat we die na januari weer stoppen.
pi_211579005
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 21:40 schreef Lienekien het volgende:
Ik wissel ook. Of nou ja, HBO hebben we voor de lage prijs (3,99 p/m) dus die blijft.

We hebben nu voor een paar maanden Netflix (o.o. voor The Crown) maar ik denk dat we die na januari weer stoppen.
Ja :) gewoon wisselen zo nu en dan is wel leuk ook. Nieuwe dingen ontdekken
  Moderator zondag 10 december 2023 @ 21:49:33 #123
382129 crew  Donna
pi_211579063
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 21:35 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]
Met prime betaal je geen verzendkosten.. als je op Amazon besteld.
Ja i know, maar zo vaak bestel ik daar niet. Dus dan kan ik altijd weer opnieuw Prime nemen.
pi_211581645
Hier geen enkele streamingsdienst, er valt zo veel via het reguliere aanbod (terug) te kijken dat we ons niet vervelen. En we hebben ook nog een flinke stapel DVD’s liggen.
Ooit lang geleden eens gratis maanden van netflix, videoland en apple tv gehad, ik heb bij allemaal 1 film en bij 1 een miniserie gekeken. Vorige maand hadden we van Ziggo Movies&Series gratis, toen hebben we 2 films gekeken.
pi_211581662
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 10:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier geen enkele streamingsdienst, er valt zo veel via het reguliere aanbod (terug) te kijken dat we ons niet vervelen. En we hebben ook nog een flinke stapel DVD’s liggen.
Ooit lang geleden eens gratis maanden van netflix, videoland en apple tv gehad, ik heb bij allemaal 1 film en bij 1 een miniserie gekeken. Vorige maand hadden we van Ziggo Movies&Series gratis, toen hebben we 2 films gekeken.
Ja dat moet ik eigenlijk ook leren
Goed dat je het zo doet _O_
pi_211581673
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 10:13 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja dat moet ik eigenlijk ook leren
Goed dat je het zo doet _O_
Joh, als je er plezier aan beleeft mag je er ook wel geld aan uitgeven he? Maar ik zou dan afwisselen.
pi_211581722
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 10:15 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Joh, als je er plezier aan beleeft mag je er ook wel geld aan uitgeven he? Maar ik zou dan afwisselen.
Ja... ik kijk en knutsel.
En ja! Sowieso niet meer dan een tegelijkertijd. Kan toch maar 1 ding op een moment zien ;)
  Moderator maandag 11 december 2023 @ 10:21:56 #128
382129 crew  Donna
pi_211581740
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 10:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik kijk juist geen reguliere TV. Elke dag maak ik wel gebruik van een streamingsdienst.
pi_211581766
Ik ontdekte laatst watchseries.im. Dat is een soort verzamelplaats van series en docu's van allerlei streamingdiensten. Soms is het vervelend als hij in bufferstand gaat, maar ik ben er blij mee.
pi_211581785
Ik heb alleen Videoland. Vorig jaar afgesloten, toen stopte RTL XL en toen had je een actie waarbij je Videoland voor een jaar kon afsluiten voor 0,99 per maand. Dat toen gedaan, het was eind augustus vorig jaar, maar ze schrijven nog steeds elke maand maar 99 cent af. Prima :7
Overige streamingdiensten vind ik inderdaad behoorlijk prijzig en ik ben sowieso niet zo'n film- en seriekijker, dus dat vind ik zonde van mijn geld.

Ik heb wel een lineair tv-abonnement dat 17 euro per maand kost overigens. Voornamelijk om voetbal te kijken, want "gewone" tv-programma's kijk ik eigenlijk vrijwel nooit meer lineair.
pi_211581802
Hier ook alles opgezegd, ook Spotify. Ik vind het zonde om alles door te laten lopen. Als ik het echt nodig heb neem ik het voor een maand.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211582325
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 10:24 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik ontdekte laatst watchseries.im. Dat is een soort verzamelplaats van series en docu's van allerlei streamingdiensten. Soms is het vervelend als hij in bufferstand gaat, maar ik ben er blij mee.
Dat is een illegale website, moet je helemaal zelf weten uiteraard :) .
pi_211582348
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 10:28 schreef arvensis het volgende:
Hier ook alles opgezegd, ook Spotify. Ik vind het zonde om alles door te laten lopen. Als ik het echt nodig heb neem ik het voor een maand.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je een browser met addblocker gebruikt kan je gewoon de gratis versie van Youtube Music gebruiken zonder enige reclame. Doe ik al een tijdje. Het grote voordeel ten opzichte van Spotify is dat je wel afspeellijsten kan maken met de gratis versie.
pi_211582472
Ik lift mee op het Spotify Family-abonnement dat m'n moeder bij haar telefoonabonnement heeft inbegrepen zitten, dus ik heb een gratis Spotify Premium _O_
En anders zou ik die 10 euro voor Spotify sowieso wel betalen, dat gebruik ik erg veel terwijl ik dus nauwelijks films en series kijk.
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 11:18 schreef Managarm het volgende:

[..]
Als je een browser met addblocker gebruikt kan je gewoon de gratis versie van Youtube Music gebruiken zonder enige reclame. Doe ik al een tijdje. Het grote voordeel ten opzichte van Spotify is dat je wel afspeellijsten kan maken met de gratis versie.
Hoe doe je dat bijvoorbeeld onderweg dan? Ik heb inderdaad een adblocker op mijn pc, maar op mijn telefoon en tv is dat niet echt makkelijk te installeren. En uiteindelijk luister ik de meeste muziek via mijn telefoon en kijk ik de meeste Youtube-filmpjes via mijn tv, waar ik dus wel met ads te maken krijg.
  maandag 11 december 2023 @ 12:33:27 #135
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211583144
Spotify Premium kreeg ik ooit cadeau, ik meen bij mijn provider. Heb ik dus nog nooit voor hoeven betalen. Ik snap het zelf ook niet. Misschien moest het toen enorm gepromoot worden en gaven ze dit soort langlopende abo’s weg.
pi_211583324
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 11:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik lift mee op het Spotify Family-abonnement dat m'n moeder bij haar telefoonabonnement heeft inbegrepen zitten, dus ik heb een gratis Spotify Premium _O_
En anders zou ik die 10 euro voor Spotify sowieso wel betalen, dat gebruik ik erg veel terwijl ik dus nauwelijks films en series kijk.
[..]
Hoe doe je dat bijvoorbeeld onderweg dan? Ik heb inderdaad een adblocker op mijn pc, maar op mijn telefoon en tv is dat niet echt makkelijk te installeren. En uiteindelijk luister ik de meeste muziek via mijn telefoon en kijk ik de meeste Youtube-filmpjes via mijn tv, waar ik dus wel met ads te maken krijg.
Ik ben bijna nooit onderweg, bijna altijd thuis. Mijn auto is zo oud dat het geen AUX/Bluetooth/USB heeft, wel een cd-speler ^O^ .
pi_211583595
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 12:50 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ik ben bijna nooit onderweg, bijna altijd thuis. Mijn auto is zo oud dat het geen AUX/Bluetooth/USB heeft, wel een cd-speler ^O^ .
En ik luister muziek alleen onderweg. ;)
pi_211584039
Ik heb een hele sterke mental blocker, werkt voor advertenties, users, trek (die het minst goed van alles :') ). Ik weet niet man ik heb er zo de schijt aan om te gaan betalen om geen reclames te zijn dat ik mezelf getraind heb er dwars doorheen te kijken :D En soms klik ik de hele boel dan weg, dan was het toch niet boeiend genoeg ofzo.

In de auto heb ik iets van 20 cd's op rotatie, waarvan ik er eigenlijk 5 luister ofzo :D Afgewisseld met radio.
pi_211584125
Ik betaal wel voor YouTube music :@

Heb eigenlijk de hele dag door muziek aan staan (helpt tegen stemmen horen) en daar zit anders zoveel reclame op een word ik zo onrustig dat ik het geld ervoor over heb
  maandag 11 december 2023 @ 14:20:11 #140
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211584157
Op YouTube kan ik er nog mee leven. Als ik vooral ‘goede’ dingen bekijk waar mensen oprecht tijd in hebben gestoken, wil ik best een beetje bijdragen aan hun inkomsten via advertenties.

Alleen hier op FOK! betaal ik om geen advertenties te hoeven zien.
pi_211584170
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 14:15 schreef ChildoftheStars het volgende:

Heb eigenlijk de hele dag door muziek aan staan (helpt tegen stemmen horen) en daar zit anders zoveel reclame op een word ik zo onrustig dat ik het geld ervoor over heb
Niks te :@ toch.

Ik gooi veel geld over de balk in de kroeg. Zullen veel mensen ook zonde vinden.
pi_211584198
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 14:20 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Niks te :@ toch.

Ik gooi veel geld over de balk in de kroeg. Zullen veel mensen ook zonde vinden.
Touche
En jep mij zie je niet in de kroeg. Al vind ik genieten en sociaal zijn (even mijn associatie) in de kroeg geen verspilling. Goed voor de geest!
pi_211584304
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 14:15 schreef ChildoftheStars het volgende:

Dat is dan toch een heel verantwoorde uitgave?

Wij kochten onlangs bij de kringloop 2 fraaie theebekers en nu heeft Symph bedacht dat we al onze bekers door die (dure)bekers gaan vervangen zodat het een mooi geheel wordt. Wij zijn niet van die mensen waarbij alles qua servies enzo matched, dus ik vind het allemaal niet zo nodig, maar ze zijn wel heel fraai en houden fijn vast, daar geef ik ‘m gelijk in. Maar ik ga echt niet dergelijke bedragen uitgeven en we hebben prima bekers. Nu zag ik er een paar op Vinted staan, dus die heb ik dan toch maar besteld, daarmee vervangen we dan een deel. Maar ik blijf dergelijke aankopen moeilijk vinden :X
pi_211584324
Ik heb op t moment Spotify family, Netflix, Prime en HBO. Ga ik na de feestdagen in snijden.

Dan moet wel Disney+ weer terug want doctor Who :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 11 december 2023 @ 14:34:35 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211584360
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 14:31 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb op t moment Spotify family, Netflix, Prime en HBO. Ga ik na de feestdagen in snijden.

Dan moet wel Disney+ weer terug want doctor Who :'(
Voor Dr Who ben ik blij dat we ook ‘gewoon’ nog kabel hebben met BBC.

Bij iedereen die hier zegt niet meer analoog te kijken, denk ik: ja maar de BBC dan?! :+
pi_211584607
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 10:26 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb alleen Videoland. Vorig jaar afgesloten, toen stopte RTL XL en toen had je een actie waarbij je Videoland voor een jaar kon afsluiten voor 0,99 per maand. Dat toen gedaan, het was eind augustus vorig jaar, maar ze schrijven nog steeds elke maand maar 99 cent af. Prima :7
Overige streamingdiensten vind ik inderdaad behoorlijk prijzig en ik ben sowieso niet zo'n film- en seriekijker, dus dat vind ik zonde van mijn geld.

Ik heb wel een lineair tv-abonnement dat 17 euro per maand kost overigens. Voornamelijk om voetbal te kijken, want "gewone" tv-programma's kijk ik eigenlijk vrijwel nooit meer lineair.
Voetbal is ook de enige reden voor tv hier. Alleen dan Canal digital voor 14,95 per maand. Toen we het abonnement afsloten de eerste maanden ook korting gehad.
  Moderator maandag 11 december 2023 @ 14:57:24 #147
382129 crew  Donna
pi_211584644
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 14:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bij iedereen die hier zegt niet meer analoog te kijken, denk ik: ja maar de BBC dan?! :+
BBC heb ik nog nooit gekeken geloof ik.
pi_211584648
quote:
7s.gif Op maandag 11 december 2023 14:54 schreef Serinde het volgende:

[..]
Voetbal is ook de enige reden voor tv hier. Alleen dan Canal digital voor 14,95 per maand. Toen we het abonnement afsloten de eerste maanden ook korting gehad.
Hoe zit het met de vertraging bij Canal Digitaal?

Ik heb voor mijn tv-abonnement zowel een app als een ouderwetse decoder, maar die app loopt wel een seconde of 5-10 achter. Ik vind het leuk om tijdens voetbal te appen met m'n pa en m'n broertje over de wedstrijd, maar het is al een aantal keer voorgekomen dat ik een "JAAAAAAAA" of iets dergelijks binnen krijg terwijl dat bij mij nog niet gebeurd is :') En toen ik een keer zonder te appen voetbal ging kijken hoorde ik de buurman al juichen :')
Bij voetbal vind ik dat wel een flink nadeel :P
pi_211584918
quote:

[..]

Ja dit. Als we de BBC iplayer aankonden dan kon de lineaire tv de deur uit.
Amazon prime wilde ik net opzeggen, maar toen stond dr Who t/m seizoen 10 er weer op. En inderdaad, Disney+ voor de nieuwsten. Hoewel ik twijfel om die al te kijken nu ik nog niet 'bij' ben met de andere dr Who series.
pi_211584946
quote:

[..]

Kan ook via NLziet;)
  maandag 11 december 2023 @ 15:30:52 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211584994
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 15:27 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Kan ook via NLziet;)
Maar alleen als je ‘live’ kijkt, je kunt niet terugkijken. Kan via Ziggo ook niet.

We nemen vaak op wat we willen zien (Humax met harde schijf) en kijken dan wanneer het uitkomt. Vooral series.
pi_211585017
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 15:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Maar alleen als je ‘live’ kijkt, je kunt niet terugkijken. Kan via Ziggo ook niet.

We nemen vaak op wat we willen zien (Humax met harde schijf) en kijken dan wanneer het uitkomt. Vooral series.
Oh dat wist ik niet.
Heb zelf het goedkope abonnement zonder die zenders :)
  maandag 11 december 2023 @ 15:34:21 #153
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211585046
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 15:25 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Amazon prime wilde ik net opzeggen, maar toen stond dr Who t/m seizoen 10 er weer op. En inderdaad, Disney+ voor de nieuwsten. Hoewel ik twijfel om die al te kijken nu ik nog niet 'bij' ben met de andere dr Who series.
Wij haakten af in de afgelopen serie. Het is op zich geen punt om gewoon nu weer aan te haken (we hebben de drie recente reeds gezien).

BBC iPlayer is heel streng geworden. Vroeger had je volgens mij nog een optie om je te abonneren. Via een simpele VPN lukte het ook nog een tijdje. Nu schijnt het via VPN ook nog wel te kunnen, maar het gaat mijn kennis op dat vlak te boven.
pi_211585056
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 15:25 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Oh shit 10? Ik dacht dat 1-4 ontbraken. En die vond ik juist zo fijn.
Twijfel twijfel
pi_211585384
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 15:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wij haakten af in de afgelopen serie. Het is op zich geen punt om gewoon nu weer aan te haken (we hebben de drie recente reeds gezien).

BBC iPlayer is heel streng geworden. Vroeger had je volgens mij nog een optie om je te abonneren. Via een simpele VPN lukte het ook nog een tijdje. Nu schijnt het via VPN ook nog wel te kunnen, maar het gaat mijn kennis op dat vlak te boven.
Mijn VPN werkt helaas niet meer bij BBC /ITV/etc -O-

Ik download gewoon maar alles wat ik van de Britse zenders wil zien. En das best veel :@
pi_211585393
Wij hebben geen tv abonnement, wel Netflix. Al jaren en dat bevalt prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')