Dankje! Ben nog best herkenbaar, maar ach. Jammer dan.quote:Op dinsdag 5 december 2023 18:58 schreef NicolasJoy het volgende:
Leuk artikel @:Donna Tof dat je er aan meegedaan hebt!
Geen vakantie is een goede zuunige besparing!
quote:Op woensdag 6 december 2023 13:29 schreef Inbox het volgende:
Moet ik nu echt als man zijnde ongegeneerd de Flair gaan inkijken in de supermarkt om dat artikel even door te lezen ?
quote:Op dinsdag 5 december 2023 08:58 schreef Donna het volgende:
[..]
https://www.flair.nl/waar(...)-van-donna~bc54492c/
Staat nu wel online.![]()
Het is wel vreemd als een ander een verhaal over je schrijft en het klopt daardoor ook niet 100%. Mocht het wel proeflezen uiteraard, maar het zijn details, dus ach.
Het kasboekje klopt uiteraard wel. Voor het interview had ik liever veel meer de focus gelegd op besparen etc.
Beetje dit topic in een kasboekje zeg maar.
Ah, bedankt!quote:
Volgend jaar nog meer, ondanks een salaris stijging. Het is idd niet verkeerd, maar voelt wel vreemd. Een vriendin van mij verdient ¤1150 en heeft hetzelfde aan toeslagen. Zij zou dus zonder 'consequenties' nog ¤700 erbij kunnen verdienen.quote:Op woensdag 6 december 2023 13:41 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ah, bedankt!
Heb het gelezen, verbaas me eigenlijk dat je met 1800 euro netto salaris zelfs nog paar honderd euro huurtoeslag krijgtNiet verkeerd..
Ik werk niet, maar verbaas me hier dus echt over. Jij lijkt me een ideale mix te hebben. Parttime baan met net inkomen, volle mep huurtoeslag erbij. Per saldo heb je dan 1. een mooi uurloon 2. een aardig inkomen en 3. veel vrij tijd.quote:Op woensdag 6 december 2023 14:39 schreef Donna het volgende:
[..]
Volgend jaar nog meer, ondanks een salaris stijging. Het is idd niet verkeerd, maar voelt wel vreemd. Een vriendin van mij verdient ¤1150 en heeft hetzelfde aan toeslagen. Zij zou dus zonder 'consequenties' nog ¤700 erbij kunnen verdienen.
Dankje. Ik heb inderdaad niks te klagen.quote:Op woensdag 6 december 2023 15:03 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik werk niet, maar verbaas me hier dus echt over. Jij lijkt me een ideale mix te hebben. Parttime baan met net inkomen, volle mep huurtoeslag erbij. Per saldo heb je dan 1. een mooi uurloon 2. een aardig inkomen en 3. veel vrij tijd.
Zo krijg je tenmisnte nog het idee dat werken loont.
Ik hoop dat je jezelf ook af en toe even een schouderklopje geeft, want je bent echt een bikkel. Je bent volgens mij nooit bij de pakken neer gaan zitten.quote:Op woensdag 6 december 2023 15:43 schreef Donna het volgende:
[..]
Dankje. Ik heb inderdaad niks te klagen.
Ik was er ook wel van onder de indruk ja.quote:Op woensdag 6 december 2023 15:03 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik werk niet, maar verbaas me hier dus echt over. Jij lijkt me een ideale mix te hebben. Parttime baan met net inkomen, volle mep huurtoeslag erbij. Per saldo heb je dan 1. een mooi uurloon 2. een aardig inkomen en 3. veel vrij tijd.
Zo krijg je tenmisnte nog het idee dat werken loont.
Als je dat leuk vindt; doen.quote:Op woensdag 6 december 2023 17:42 schreef Irritatie100 het volgende:
In het kader van het artikel over @:Donna (en omdat ik niet zo lang mee post in dit topic), is het gebruikelijk hier ook dergelijke lijstjes te delen? Het lijkt mij wel interessant om dat te vergelijken en te zien op welke plekken ik onnodig zuinig ben of op welke plekken ik juist veel zuiniger kan worden.
Alleen als je dan ook kritiek kunt verdragen.quote:Op woensdag 6 december 2023 17:42 schreef Irritatie100 het volgende:
In het kader van het artikel over @:Donna (en omdat ik niet zo lang mee post in dit topic), is het gebruikelijk hier ook dergelijke lijstjes te delen? Het lijkt mij wel interessant om dat te vergelijken en te zien op welke plekken ik onnodig zuinig ben of op welke plekken ik juist veel zuiniger kan worden.
Dat zeker, al genoeg moeten doen van mijn vriendinquote:Op woensdag 6 december 2023 17:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alleen als je dan ook kritiek kunt verdragen.
Dat vind ik wel een mooi onderscheid tussen zuinig en frugal... net een nuanceverschil. Ik weet ook even niet een passende vertaling voor het laatste. Maar meer het accent op beknibbelen waar je kunt, zodat je kunt splurgen waar je wil.quote:Op woensdag 6 december 2023 17:52 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat zeker, al genoeg moeten doen van mijn vriendin![]()
Eigenlijk goed schandalig omdat ik een Finance-baan heb
Zal als ik straks thuis ben uit m'n werk eens mijn lijstje posten, want ik vind dat zeker wel leuk om te doen! Heb mijn budget ook behoorlijk inzichtelijk gemaakt voor mezelf, maar ondanks dat zijn er zeker dingen die niet bepaald "zuunig" te noemen zijn ben ik bang
Nu is het dus wel verplicht.quote:Op woensdag 6 december 2023 17:52 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat zeker, al genoeg moeten doen van mijn vriendin![]()
Eigenlijk goed schandalig omdat ik een Finance-baan heb
Zal als ik straks thuis ben uit m'n werk eens mijn lijstje posten, want ik vind dat zeker wel leuk om te doen! Heb mijn budget ook behoorlijk inzichtelijk gemaakt voor mezelf, maar ondanks dat zijn er zeker dingen die niet bepaald "zuunig" te noemen zijn ben ik bang
Kan je nagaan dat de Belastingsdienst dan ook nog als tip geeft om beide 1 kind op naam te zetten (om het zo maar te zeggen) voor extra KGB. Wij hebben dat niet gedaan, want wat een gedoe. Maar dat kan ook nog, weer ¤150 gratis geld (in ons geval).quote:Op woensdag 6 december 2023 16:58 schreef Molo het volgende:
Ziek stelsel idd, heeft weinig met zuinig zijn te maken ook
Nicequote:Op woensdag 6 december 2023 20:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
De man had om redenen, maar eigenlijk meer uit gewoonte, eigenlijk een vrij uitgebreide zorgverzekeringen. Na wat dingen door- en voorrekenen heb ik hem geloof ik ook overgehaald. Met mijn overstappen naar een net iets goedkopere aanbieder, zal dat alvast ruim 100 piek per maand schelen![]()
Met black friday al overgestapt van (naar alleen) internetprovider, dat was ook al net geen 50 piek
Ik had wel opmerkingen over de private leaseauto verwacht eigenlijkquote:Op woensdag 6 december 2023 21:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Net overzicht @:irritatie100, ik zie er niets geks aan eigenlijk.
[..]
Nice
Tja, auto's kosten gewoon geld. En aan je benzineverbruik te zien, heb je een auto ook wel nodig. Dan maar een klein en zuinig autootje toch?quote:Op woensdag 6 december 2023 21:17 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik had wel opmerkingen over de private leaseauto verwacht eigenlijkZeker omdat het voor dit geld nog steeds slechts een Kia Picanto is, maar dat heb ik er natuurlijk niet bijgezet
![]()
Ook mijn boodschappenbedrag voor een alleenstaande vind ik gevoelsmatig hoog, zeker ook omdat ik best wel eens met honger boodschappen ga doen en dan teveel meuk koop
En 5 euro voor de e-sim voor de smartwatch is ook meer een hebbedingetje dan dat ik het echt gebruik.
Ziet er erg goed uit!quote:Op woensdag 6 december 2023 20:41 schreef Irritatie100 het volgende:
Nou, dan wordt het toch tijd voor mijn lijstje
Ik woon momenteel helemaal alleen in een driekamer appartementje van zo'n 55m2.
Vast:
Huur: 540
Private leaseauto: 375
Gas/Elektriciteit: 85
Zorgverzekering: 166,45 (127,95 premie en 38,50 gespreid betalen eigen risico)
Maandelijkse reserveringen voor jaarlijkse kosten: 150
Afbetalen studieschuld: 100
Tv/vast internet: 42 (25 euro internet, 17 euro tv)
Sim-only mobiel: 30 (25 euro mobiel (is een speciaal pakket samen met die 25 euro vast internet), 5 euro e-Sim voor smartwatch)
Woon- en reisverzekeringen: 30 (maar hierin dus een dubbele reisverzekering)
Water: 20
Abonnement Efteling: 19,50
Videoland: 0,99
Totaal vast: 1.558,94
Variabel:
Boodschappen: 300-350 (afhankelijk van hoe vaak m'n vriendin/vrienden over de vloer zijn)
Benzine: 200-250 (afhankelijk van hoe vaak ik op kantoor werk en hoe vaak ik naar mijn vriendin ga 80km verderop)
Leuke dingen: 150-200
Totaal variabel: 800 (in het meest negatieve geval)
Sparen:
Algemeen spaargeld: 200
Onvoorzien: 100
Vakantie: 100
Totaal sparen: 400
Totale uitgaven: 2.758,94
Ik heb de huur van mijn huidige appartement overigens per 15 januari opgezegd, want dan ga ik samen wonen met mijn vriendin. We gaan dan naar een hoekhuis van ongeveer 80m2. Huurprijs daarvan is 790 euro en het gas/elektriciteit zal rond de 200 gaan liggen, gebaseerd op de vorige bewoner. Denk dat de boodschappen niet per se heel veel duurder zullen worden, al krijgen we in maart wel een kindje.
Kan je niet inloggen bij je provider en zien wat je verbruik is? Of het terugzien op je facturen of in de app.quote:Op woensdag 6 december 2023 21:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zit eraan te denken om mijn telefoonabo omlaag te gooien, heb nu onbeperkt alles. Alleen dat is zonde geld, vind ik, alleen wat is (vooral met internet) een goed aantal MB's?
Ik gebruik het nu voor alles, maar ik heb thuis gewoon wifi. Eens in de paar maanden ga ik uit logeren, dus dan gebruik ik bundel of kan daar op wifi. En af en toe op bezoek, hetzelfde verhaalquote:Op woensdag 6 december 2023 21:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Kan je niet inloggen bij je provider en zien wat je verbruik is? Of het terugzien op je facturen of in de app.
Ik heb gisteren mijn MB's verhoogd. Ik kreeg elke maand een melding dat ik op 80% van mijn MB's zat. Dan ging ik zuinig doen en dat is eigenlijk nergens voor nodig. Ik kan jet heus wel betalen om muziek te luisteren op de sportschool of navigatie in de auto aan te hebben
Volgens mij is 2GB zat.quote:Op woensdag 6 december 2023 21:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik gebruik het nu voor alles, maar ik heb thuis gewoon wifi. Eens in de paar maanden ga ik uit logeren, dus dan gebruik ik bundel of kan daar op wifi. En af en toe op bezoek, hetzelfde verhaal
En bellen doe ik praktisch nooit. Het is gewoon geld over de balk smijten... en mocht het toch lastig zijn, dan is ophogen mogelijk
Als ik voor 2GB ga bespaar ik 20¤ per maand. En 120 bel minuten (dat haal ik niet eens).
Of met 10GB (of 15 GB en wat trager, gebruik het enkel voor FB en WA als ik ergens wacht), dan bespaar ik 17 euro.
Dat is wel veel geld, zeker per jaar. En dit abo stamt uit de tijd dat ik studeerde en veel mijn mobiel als hotspot gebruikte. Alleen nu ben ik eigenlijk altijd wel thuis enzo
Dat denk ik ookquote:
Kijk bij je provider ook even naar de instellingen.quote:Op woensdag 6 december 2023 21:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat denk ik ook![]()
Zag het bedrag van @:Irritatie100 en toen dacht ik dat kan veel lager. Betaal nu +/- dertig euro, en dan ga ik naar tien euro
12X20=240¤ per jaar besparen
Even het automatisch verbinden met het mobiele netwerk uitzetten en wifi
Ik heb gekeken en ik heb het automatisch verbinding maken uit gezet. Dus hij pakt wifi en als die uitstaat maakt hij pas verbinding met het mobiele netwerk als ik dat aanzet (ook even uitgetest). En ik ga die andere instelling ook even aanzetten (bericht van 80%)quote:Op woensdag 6 december 2023 21:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kijk bij je provider ook even naar de instellingen.
Ik kan zelf in een app zien hoeveel ik heb verbruikt, krijg ws. ook die waarschuwing die Lucky noemt als ik 80% verbruikt heb en als mijn internettegoed op is (gebeurt nooit) schakelt het over naar langzamer internet maar dat is dan wel gratis.
Oftewel: even uitzoeken hoe je gaat voorkomen dat je ongemerkt over je limiet gaat.
Waar? Hoe?quote:Op woensdag 6 december 2023 22:03 schreef arvensis het volgende:
2GB zou voor mij echt niet genoeg zijn. Dat verbruik ik in één dag.![]()
quote:Op woensdag 6 december 2023 22:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb gekeken en ik heb het automatisch verbinding maken uit gezet. Dus hij pakt wifi en als die uitstaat maakt hij pas verbinding met het mobiele netwerk als ik dat aanzet (ook even uitgetest). En ik ga die andere instelling ook even aanzetten (bericht van 80%)
Toen ik studeerde ook! Alleen nu ben ik toch 95% van de tijd thuis, dus dat kan lekker op de wifiquote:Op woensdag 6 december 2023 22:03 schreef arvensis het volgende:
2GB zou voor mij echt niet genoeg zijn. Dat verbruik ik in één dag.![]()
Ja voelt goed! Inspirerend topic, zeker fijn om te zien wat anderen aan zoiets uitgeven. Schudt een mens wakker. Sommige dingen wil ik niet op bezuinigen, alleen dit is zonde geldquote:
Goed bedacht en meteen uitgevoerdquote:Op woensdag 6 december 2023 21:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
ZoDat bespaart lekker, gelijk gedaan. Ook wel fijn, want dingen worden duurder, dan heb ik weer wat meer ademruimte
Wat goed!!quote:Op woensdag 6 december 2023 21:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
ZoDat bespaart lekker, gelijk gedaan. Ook wel fijn, want dingen worden duurder, dan heb ik weer wat meer ademruimte
quote:Op woensdag 6 december 2023 22:09 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Goed bedacht en meteen uitgevoerd![]()
Ik heb geen mobiel abonnement of smartphone en ik mis het geen seconde. Voor noodgevallen heb ik een simpele mobiele telefoon met prepaid en ik moet er elk half jaar even aan denken dat ik een sms naar mijn echtgenoot stuur zodat mijn beltegoed niet vervalt.
Heb je dan vaste telefoon ofzo? En doe je alles via pc ofzo?quote:Op woensdag 6 december 2023 22:09 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Goed bedacht en meteen uitgevoerd![]()
Ik heb geen mobiel abonnement of smartphone en ik mis het geen seconde. Voor noodgevallen heb ik een simpele mobiele telefoon met prepaid en ik moet er elk half jaar even aan denken dat ik een sms naar mijn echtgenoot stuur zodat mijn beltegoed niet vervalt.
Ja, dan scheelt het een hoop inderdaad!quote:Op woensdag 6 december 2023 22:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Toen ik studeerde ook! Alleen nu ben ik toch 95% van de tijd thuis, dus dat kan lekker op de wifi
Zet gelijk voor over 10,5 maand even een afspraak in je agenda om het nog een keer te checken. Of overstappen met een lekkere cashback natuurlijkquote:Op woensdag 6 december 2023 22:19 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ja, dan scheelt het een hoop inderdaad!
Ik heb wel even gekeken, ik kon blijkbaar mijn sim only abonnement al een hele poos verlengen. Ga nu ¤10 minder betalen voor hetzelfde abonnement. Stom dat ik het niet eerder heb gecheckt. Thanks! Scheelt mij ook weer ¤120 per jaar.
Ik doe alles met een ipad en we hebben gewoon een vaste telefoon. Onderweg hoef ik eigenlijk nooit bereikbaar te zijn, maar indien nodig staat er een mobiele telefoon van mij of mijn echtgenoot aan, maar in principe niet.quote:Op woensdag 6 december 2023 22:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb je dan vaste telefoon ofzo? En doe je alles via pc ofzo?![]()
Hoe doe je dat dan als je onderweg bent of op je werk zit qua bereikbaarheid?
quote:Op woensdag 6 december 2023 22:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vraag al maanden aan mijn vriend of hij zijn telefoon zo instelt dat hij de databundel van zijn werk gebruikt op zijn dual sim-telefoon. Dan kan zijn ongelimiteerd data-abonnement er af. Maar hij vind het niet zo veel prio hebben als ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |