Er gaan al langer geruchten over een prijs die boven de 100 euro ligt. Ik denk zelf dat het tegen die tijd rond de 80 à 90 euro zal zijn. Dat is psychologisch voor veel meer mensen te accepteren dan die magische grens van > 100 euro.quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Rockstar vindt dat games te goedkoop zijn. Ik wil het ook best voor 30 euro kopen hoor. Maar 200 euro zou ik niet schandalig vinden als het een meesterwerk is. Zet het aantal uren vertier af tegenover andere betaalde dingen. Dan komen games erg vaak als goedkoop naar voren.
Ik verwacht het zelf niet hoor, maar had Rockstar niet zelf iets van 140 euro geroepen dat hun games moeten kosten eigenlijk?
De kans is groot dat ze binnen 3-5 jaar zo'n 200-300 miljoen exemplaren verkopen. Dan heb je het over een omzet van 20 miljard tegen een investering van 1 à 2 miljard dollar.quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:48 schreef Akathisia het volgende:
Tja, "moeten kosten". Als je slechts één koper hebt dan zou ie 2 miljard moeten betalen om gelijk te kunnen spelen. Wat is een eerlijke beredenering?
Daarom... grootste voordeel van games is dat het post-ontwikkeling geen/weinig grondstoffen meer kost dus daar zit weinig concreets om op af te gaan.quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De kans is groot dat ze binnen 3-5 jaar zo'n 200-300 miljoen exemplaren verkopen. Dan heb je het over een omzet van 20 miljard tegen een investering van 1 à 2 miljard dollar.
Dit ja! Ik heb duizenden uren plezier zitten in GTA V. Alleen al op de PS5 heb ik er al zo'n 2000 uur op zitten. Koopje!quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
De vraag is, durven ze het aan om zo hoog te gaan zitten. Ze hebben hun games altijd veel te goedkoop aangeboden, kijk naar al dat broddelwerk waar je net zoveel voor moet betalen. Dan mogen zulke games best 3x zoveel kosten.
Ik vind 200 euro overigens geen geld als je het afzet naar uren vermaak.
Zou prima kunnen hoor. Ik heb RDR2 voor zeg 50 euro gekocht, en zeg 200 uur gespeeld. Dat is 25 ct per uur.quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er gaan al langer geruchten over een prijs die boven de 100 euro ligt. Ik denk zelf dat het tegen die tijd rond de 80 à 90 euro zal zijn. Dat is psychologisch voor veel meer mensen te accepteren dan die magische grens van > 100 euro.
Maar is COD te duur of RDR/GTA te goedkoop?quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zou prima kunnen hoor. Ik heb RDR2 voor zeg 50 euro gekocht, en zeg 200 uur gespeeld. Dat is 25 ct per uur.
Waar vind je dat vertier waar een ander (mede) voor gezorgd heeft.
Games als GTA/RDR zijn gewoon te goedkoop eigenlijk. En dat is fijn voor ons consumenten, maar RDR2 dat hetzelfde kost als het tigste broddelwerk van COD bijv, dat slaat nergens op eigenlijk.
Beide wss 😂quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:53 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Maar is COD te duur of RDR/GTA te goedkoop?
Wel hoor. Gewoon marktwerking.quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
maar RDR2 dat hetzelfde kost als het tigste broddelwerk van COD bijv, dat slaat nergens op eigenlijk.
Gewoon 70¤ zoals alle andere spellenquote:Op dinsdag 5 december 2023 16:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
Benieuwd wat de aanschafprijs wordt. Rockstar is van mening dat het te goedkoop is.
Ik zou voor een game van de kwaliteit van GTA/RDR een bedrag van 150-200 euro helemaal terecht vinden.
Zijn er meer.quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
die 2 mannen en een vrouw met nog een klein groepje in de achtergrond? Nee niet gemist
Nee, de CEO van TakeTwo vindt dat.quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Rockstar vindt dat games te goedkoop zijn.
Idd en dan heb je ook nog mensen die console bundles gaan kopen met GTA erbij. Lijkt me niet logisch als je dan 120¤ voor het spel gaat vragen.quote:Op dinsdag 5 december 2023 17:01 schreef Forbry het volgende:
Wat de discussie over de prijs betreft: prijselasticiteit enzo. Ik denk dat ze daar wel onderzoek naar doen. Je wil ook niet een te hoge prijs vragen en daarmee juist veel omzet missen.
ps5 bundel kopen. ps5 verkopen > profitquote:Op dinsdag 5 december 2023 17:03 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Idd en dan heb je ook nog mensen die console bundles gaan kopen met GTA erbij. Lijkt me niet logisch als je dan 120¤ voor het spel gaat vragen.
Ja ik zei toch 1 van de weinige. Als in er zijn er wel nog een paar. Ook die naakte man in zijn tuinquote:Op dinsdag 5 december 2023 17:12 schreef Forbry het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Onder meer ook dit pareltje@:over_hedge
Het feit dat de trailer nu al meer dan 75 miljoen keer is gekeken, en dan de reposts van gamesites en dergelijke buiten beschouwing gelaten, zegt wel dat er genoeg vraag is jaquote:Op dinsdag 5 december 2023 16:56 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wel hoor. Gewoon marktwerking.
Maak een goed product > kost meer om te maken > veel meer spelers kopen het(want goed product) > hogere omzet
Haal de je productie kosten er af en dan nog heeft gta veel meer winst dan de zoveelste cod
Want cod is niet zo goed en dus kopen veel minder mensen het
Dus ja het risico is wat groter. Maar dat gaat in het geval van gta ook niet op.
Denk het ook niet. Denk de game zelf 70-80, en dan een ultimate edition van 90-99 euro met allerlei unlocks voor multiplayer.quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er gaan al langer geruchten over een prijs die boven de 100 euro ligt. Ik denk zelf dat het tegen die tijd rond de 80 à 90 euro zal zijn. Dat is psychologisch voor veel meer mensen te accepteren dan die magische grens van > 100 euro.
Die heeft gewoon de trailer gezienquote:Op dinsdag 5 december 2023 17:08 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was een paar uur voor de leak van de trailer. Dit is legit. En deze persoon zegt Q1.
De vraag is of Nober hem inmiddels gezien heeft.quote:Op dinsdag 5 december 2023 18:02 schreef Document1 het volgende:
[..]
Dat is letterlijk de eerste zin van die gast.
Ik bedoel dat hij de trailer heeft gezien zegt niets over het feit wanneer de game uitkomt.quote:
Zojuist.quote:Op dinsdag 5 december 2023 18:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De vraag is of Nober hem inmiddels gezien heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |