Iddquote:Op maandag 4 december 2023 13:50 schreef MizzezAmy het volgende:
Hoi Puzzie! Ik negeer je niet hoor!
Brr, wat veel kevertjes in de OP
Ik hou wel van bugs, alleen niet tussen mijn tettenquote:Op maandag 4 december 2023 13:50 schreef MizzezAmy het volgende:
Hoi Puzzie! Ik negeer je niet hoor!
Brr, wat veel kevertjes in de OP
Voor mijn werk vind ik bugsquote:Op maandag 4 december 2023 13:57 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik hou wel van bugs, alleen niet tussen mijn tetten
Niet leuk?quote:Op maandag 4 december 2023 13:59 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Voor mijn werk vind ik bugs
Nou, ik hoef ze niet op te lossenquote:
Keihard genegeerd? Genoten? Genomen? Gebakken?quote:Op maandag 4 december 2023 13:59 schreef Puzzie het volgende:
Mijn TT ook niet al te serieus nemen gaarne , ik wilde gewoon deze TT
Ah zo. slakken kan je oplossenquote:Op maandag 4 december 2023 14:02 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nou, ik hoef ze niet op te lossen
Je komt aardig in de de richting van de middelstequote:Op maandag 4 december 2023 14:02 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Keihard genegeerd? Genoten? Genomen? Gebakken?
Zoveel opties!
Slakkenquote:
Zal jou eens genoten!quote:Op maandag 4 december 2023 14:02 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Keihard genegeerd? Genoten? Genomen? Gebakken?
Zoveel opties!
Bij de kinderboerderij waar ik altijd met kleindochter naartoe ga heb je van die reuzenslakkenquote:
Ik durfde de meest voor de hand liggende optie niet te noemenquote:Op maandag 4 december 2023 14:03 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Je komt aardig in de de richting van de middelste
We zijn geen Jiskefet, toch?quote:Op maandag 4 december 2023 14:06 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ik durfde de meest voor de hand liggende optie niet te noemen
We doen hier toch niet aan seks? Alleen maar erover praten
Ja precies grote woorden , we zijn immers Fokkers en die neuken nooitquote:Op maandag 4 december 2023 14:06 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ik durfde de meest voor de hand liggende optie niet te noemen
We doen hier toch niet aan seks? Alleen maar erover praten
Gadverdamme. Zou er zout in gooien.quote:Op maandag 4 december 2023 14:06 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Bij de kinderboerderij waar ik altijd met kleindochter naartoe ga heb je van die reuzenslakken
Maar dat is echt zieligquote:Op maandag 4 december 2023 14:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Gadverdamme. Zou er zout in gooien.
Bah.quote:Op maandag 4 december 2023 14:09 schreef MizzezAmy het volgende:
Ik had vorige de zomer mn kamerplanten buiten gezet tijdens mn vakantie. Blijkbaar heeft er toen een slak in mn pannenkoekplant eitjes gelegd. Op een avond keek ik naar de kast waar hij bovenop stond, kropen er jonge naaktslakjes naar beneden. Werd er niet vrolijk van
Ik had een aantal jaren geleden een Oost-Indische kers, supertrots ... keurig bijgehouden en ineens na een nacht was die hele plant naar de tyfus .. kut rupsenquote:Op maandag 4 december 2023 14:09 schreef MizzezAmy het volgende:
Ik had vorige de zomer mn kamerplanten buiten gezet tijdens mn vakantie. Blijkbaar heeft er toen een slak in mn pannenkoekplant eitjes gelegd. Op een avond keek ik naar de kast waar hij bovenop stond, kropen er jonge naaktslakjes naar beneden. Werd er niet vrolijk van
quote:Op maandag 4 december 2023 14:09 schreef MizzezAmy het volgende:
Buikpotigen? Ik dacht weekdierenquote:Op maandag 4 december 2023 14:16 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik had een aantal jaren geleden een Oost-Indische kers, supertrots ... keurig bijgehouden en ineens na een nacht was die hele plant naar de tyfus .. kut rupsen
Maar ja de vlinders zijn dan wel weer een pluspunt , en zeker nu er nog zo weinig insecten zijn . Waar vallen slakken eigenlijk onder? Oh buikpotigenNooit van gehoord
Vallen idd wel onder de weekdieren ,maar van buikpotigen had ik zelf nog nooit gehoordquote:Op maandag 4 december 2023 14:22 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Buikpotigen? Ik dacht weekdieren
Ik geef toe, eigenlijk zijn bijna alle insecten een pluspunt. Alleen muggen ben ik geen fan van en tegenwoordig die aziatische hoornaars die bijenvolken opeten. Wespen zijn op zich wel goed, want die ruimen ook veel rommel op.
Ook wel eens gehoord van vlinders voor in de woonkamer, leek me wel leuk, maar was me te duur om de verwarming hoog te zetten daarvoor
Mijn moeder kocht ze altijd in waxbol , vorig jaar ben ik er zelf mee gaan experimenteren want ze zijn best prijzig.quote:Op maandag 4 december 2023 14:33 schreef MizzezAmy het volgende:
Leuk, ik heb al jaren geen amaryllis meer gehad, koop die nooit voor mezelf en krijg ze ook niet zo vaak cadeau.
Zijn wel altijd mooie bloemen. Mijn moeder krijgt elk jaar wel een of meerdere bollen van mn vader
Leuk!quote:Op maandag 4 december 2023 14:38 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Mijn moeder kocht ze altijd in waxbol , vorig jaar ben ik er zelf mee gaan experimenteren want ze zijn best prijzig.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je kan idd ook andere bollen gebruiken, alles wat in principe met een bol isquote:Op maandag 4 december 2023 14:42 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Leuk!
Ja ik zag ze ook bij het tuincentrum, maar vond ze ook wat te duur
Kun je ze eigenlijk hergebruiken? Geloof dat mn moeder ze altijd weggooit, maar misschien is dat wel heel zonde.
En kun je ook andere bloembollen in wax zetten en laten groeien?
Oh dit is wel heel leuk!quote:Op maandag 4 december 2023 14:49 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Je kan idd ook andere bollen gebruiken, alles wat in principe met een bol is![]()
Zo'n kant en klare is idd best prijzig , een kale bol ook best weldrie euro , maar dat is minder duur dan acht of negen euro.
Je moet ze alleen dan nog wel zelf maken.
https://tamarkookt.blogsp(...)-in-was-diy.html?m=1
Ik heb ze toen in kaarsvet gemaakt en een paar maand geleden het kaarsvet van de bol verwijderd , en nu staan ze in een pot op het balkon. Groeien goed![]()
Je kan ze dus hergebruiken
Ik wil het ook nog gaan proberen met Allium (sieruien) . Die heb ik nu wel in een pot geplant om te kijken of ze ook echt zo mooi worden als op het plaatje. Maar ik heb nog heel bollen over , dus ook maar eens kijken of dat ook met kaarsvet kan. De rest moet ik trouwens ook nog ff snel in een pot planten ,ik had er veel te veelquote:Op maandag 4 december 2023 14:59 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Oh dit is wel heel leuk!
Kijken of ik nog ergens hyacintbollen en tulpen kan regelen. En mn moeder vragen of ze de bollen bewaart!
In het artikel komen de waxbollen zelfs eerder uit!quote:Op maandag 4 december 2023 15:03 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik wil het ook nog gaan proberen met Allium (sieruien) . Die heb ik nu wel in een pot geplant om te kijken of ze ook echt zo mooi worden als op het plaatje. Maar ik heb nog heel bollen over , dus ook maar eens kijken of dat ook met kaarsvet kan. De rest moet ik trouwens ook nog ff snel in een pot planten ,ik had er veel te veel
Tulpen bollen heb ik wel in een pot geplant, geen idee of die uitkomen in het voorjaar
Je moet de uitgebloeide bloemen er snel uitknippen, dan kunnen ze voor een tweede keer bloeien. En ja, je kunt ze opnieuw gebruiken.quote:Op maandag 4 december 2023 14:42 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Leuk!
Ja ik zag ze ook bij het tuincentrum, maar vond ze ook wat te duur
Kun je ze eigenlijk hergebruiken? Geloof dat mn moeder ze altijd weggooit, maar misschien is dat wel heel zonde.
En kun je ook andere bloembollen in wax zetten en laten groeien?
Hovenier jijquote:Op maandag 4 december 2023 15:28 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Je moet de uitgebloeide bloemen er snel uitknippen, dan kunnen ze voor een tweede keer bloeien. En ja, je kunt ze opnieuw gebruiken.
Bonsaimeester eh?quote:
Ze komen idd heel snel uitquote:Op maandag 4 december 2023 15:12 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
In het artikel komen de waxbollen zelfs eerder uit!
Hmm misschien eens rond gaan kijken voor goedkope kaarsen.
Grow strong?quote:
Whehehe, ook.quote:
Ik heb ze er niet uitgeknipt, was er eigenlijk veel te laat mee om ze opnieuw in een pot te zetten , maar ze doen het primaquote:Op maandag 4 december 2023 15:28 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Je moet de uitgebloeide bloemen er snel uitknippen, dan kunnen ze voor een tweede keer bloeien. En ja, je kunt ze opnieuw gebruiken.
Ziet er prima uit.quote:Op maandag 4 december 2023 15:40 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik heb ze er niet uitgeknipt, was er eigenlijk veel te laat mee om ze opnieuw in een pot te zetten , maar ze doen het prima![]()
[ afbeelding ]
En de plant ookquote:
Met elkaar?quote:Op maandag 4 december 2023 15:42 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik was wel verbaasd dat ze het deden
Die koperen schuursponsjes zien er ook leuk uit hoor! Wel een leuk hobby project! En je kan er leuke cadeautjes van maken.quote:Op maandag 4 december 2023 15:36 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ze komen idd heel snel uit![]()
Ik heb vorige week bij de action twee pakken kaarsen , een pak handschoentjes en bij de kringloop een pan speciaal voor de kaarsen gekocht. Om die bollen een beetje mooi en goed in een handschoen te krijgen is nog wel een gedoetje. Om ze vervolgens in het kaarsvet te dopen zonder dat je de bol verbrand is ook nog wel een ding (weet ik inmiddels uit ervaring![]()
Halve keuken onder het kaarsvet![]()
Met ballonnen schijnt ook te kunnen ,maar die paar mega grote ballonnen die ik heb wil ik nog weer een keer gebruiken voor een papiermache project waar ik ooit mee bezig was.
Ik heb nu tien Amaryllis bollen (roze/wit en rood) de koperen schuursponsjes zijn van de Zeeman (die je op mijn foto zag) en gebruik ik als 'onderstel'. Ik heb heel veel koper en ijzerdraad maar het lukte me niet om zo'n mooi onderstelletje voor de bollen te maken zoals je ze in winkels koopt. Maar hun waxlaag is dan ook mooi dun , bij mij is het allemaal wat dikker en dus zwaarder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |