Oke heer de wijsheid zelve.quote:Op maandag 4 december 2023 18:01 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Je snapt er echt weinig van hè. Geeft niet hoor.
Zo'n reactie en dan een alert om on topic te gaan.quote:Op maandag 4 december 2023 18:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een gebrek aan innerlijke beschaving maakt je een tokkie, geen aap. Die naam is in Nederland gereserveerd voor asielzoekers aldus de Wilders aanhang in Den Haag.
quote:Op maandag 4 december 2023 18:02 schreef Koffieplanter het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)pvv-in-zee~afb3cd04/
Functie Elders 2.0
Edit: spuit11
https://www.nporadio1.nl/(...)-de-huidige-politiekquote:VVD-senator Annemarie Jorritsma: 'Ik mis humor in de huidige politiek'
Tuurlijk bewust.quote:Op maandag 4 december 2023 18:17 schreef phpmystyle het volgende:
Maar wat denken we: Bewust of onbewust aantekening laten zien?
Ik neig naar bewust.
Toeval bestaat dan ook zelden in de politiek.quote:Op maandag 4 december 2023 17:57 schreef Raw85 het volgende:
Toch ietwat opmerkelijk:
-de wijze waarop iets ‘uitlekt’ is precies hetzelfde als de vorige keer dat iets uitlekte, namelijk via een op een onverwacht moment gemaakte foto;
-toevallig is het gefotografeerde ook precies hetzelfde als de vorige keer, namelijk een gespreksnotitie;
-toevallig is de manier waarop deze (onvoldoende afgedekt) notitie werd meegedragen door de persoon ook precies hetzelfde;
-toevallig is de leesbare tekst ook nog eens interessant voor de buitenstaander
Er is geen universum waar dat er komt. Het zijn vier tegenpolen.quote:Op maandag 4 december 2023 17:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dikke kans dat dat er ook komt maar die onderhandelingen beginnen op z'n vroegst over een half jaar.
Je kunt hetzelfde zeggen over VVD-CDA/D66/CU. Of over VVD-PvdA.quote:Op maandag 4 december 2023 18:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is geen universum waar dat er komt. Het zijn vier tegenpolen.
Als er geen andere optie is gaat dat ineens heel makkelijk hoor. Dat gaat namelijk altijd zo. Dus als Wilders het door overmoed zou verspelen komt die optie wel in beeld.quote:Op maandag 4 december 2023 18:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is geen universum waar dat er komt. Het zijn vier tegenpolen.
Bewust. En tevens heel dom. Net als de grap in deze tweet:quote:Op maandag 4 december 2023 18:17 schreef phpmystyle het volgende:
Ik neig naar bewust.
De enige tegenpolen daarin zijn CDA en D66, en CDA is niet voor niets zo hard gekrompen. Omtzigt is slimmer dan dat.quote:Op maandag 4 december 2023 18:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je kunt hetzelfde zeggen over VVD-CDA/D66/CU. Of over VVD-PvdA.
Er is ook nog een midden he, we hoeven niet vol over rechts of links.
Had hem echt beter ingeschat, kansloze act.quote:Op maandag 4 december 2023 18:35 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Bewust. En tevens heel dom. Net als de grap in deze tweet:
[ twitter ]
Ik ook. Hier gaat ie nog flink last van krijgen op termijn.quote:Op maandag 4 december 2023 18:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Had hem echt beter ingeschat, kansloze act.
Met z'n nieuwe bestuurscultuur.
Tja, de kans is zeer groot dat Wilders tot niets weet te komen. Dan zal naar partijen gekeken worden die wel constructief zijn en verantwoordelijkheid willen nemen. En dan is PvdA/GL plots heel logisch. Ook voor NSC en VVD.quote:Op maandag 4 december 2023 18:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De enige tegenpolen daarin zijn CDA en D66, en CDA is niet voor niets zo hard gekrompen. Omtzigt is slimmer dan dat.
Met die griezel vast wel bewust.quote:Op maandag 4 december 2023 18:17 schreef phpmystyle het volgende:
Ik neig naar bewust.
Eens!quote:Op maandag 4 december 2023 18:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Met die griezel vast wel bewust.
Dan mogen we hem toch ook gaan afmaken en wegsturen of niet dan?
Omtzigt hoort echt niet thuis bij een verantwoordelijke functie. Ongeacht waar.
Laat hem lekker tuinen schoffelen.
Omtzigt zal een eeuwige twijfelaar blijven, en daardoor iemand waarmee niet samen te werken valt. Hij had al niet zo'n beste trackrecord, maar die toeslagenaffaire en functie elders hebben hem een halfgod gemaakt. Nu hij moet leveren blijft weer de oorspronkelijke Omtzigt over.quote:Op maandag 4 december 2023 18:40 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ik ook. Hier gaat ie nog flink last van krijgen op termijn.
Ik zie juist dat Wilders wél in gesprek wil gaan om te kijken wat er mogelijk is, straalt juist wel de drang uit om te regeren en daarmee verantwoordelijkheid te nemen. Dat de VVD en NSC alles op alles zetten om maar niet serieus met hem in gesprek te gaan ligt meer bij die twee partijen dan bij hem.quote:Op maandag 4 december 2023 18:42 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, de kans is zeer groot dat Wilders tot niets weet te komen. Dan zal naar partijen gekeken worden die wel constructief zijn en verantwoordelijkheid willen nemen. En dan is PvdA/GL plots heel logisch. Ook voor NSC en VVD.
Maar wat moet hij dan precies leveren, Wilders en Omtzigt kunnen bijna niet verder van elkaar afliggen qua partijprogramma én persoonlijkheden en dan vinden mensen het raar dat laatstgenoemde wat terughoudend is over een mogelijke samenwerking.quote:Op maandag 4 december 2023 18:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Omtzigt zal een eeuwige twijfelaar blijven, en daardoor iemand waarmee niet samen te werken valt. Hij had al niet zo'n beste trackrecord, maar die toeslagenaffaire en functie elders hebben hem een halfgod gemaakt. Nu hij moet leveren blijft weer de oorspronkelijke Omtzigt over.
Omtzigt is wat hij altijd al was.quote:Op maandag 4 december 2023 18:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Omtzigt zal een eeuwige twijfelaar blijven, en daardoor iemand waarmee niet samen te werken valt. Hij had al niet zo'n beste trackrecord, maar die toeslagenaffaire en functie elders hebben hem een halfgod gemaakt. Nu hij moet leveren blijft weer de oorspronkelijke Omtzigt over.
Oh ik snap best dat hij niet met Wilders wil, dat is in feite ook geen draai. Ik heb het meer over zijn hele aanpak. Dat eindeloos met elkaar willen blijven praten over bestuurscultuur etc. Het land zal ook geregeerd moeten worden maar daar heeft Pieter geen haast mee.quote:Op maandag 4 december 2023 18:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar wat moet hij dan precies leveren, Wilders en Omtzigt kunnen bijna niet verder van elkaar afliggen qua partijprogramma én persoonlijkheden en dan vinden mensen het raar dat laatstgenoemde wat terughoudend is over een mogelijke samenwerking.
Het is dan ook een zielige actie van Omtzigt.quote:Op maandag 4 december 2023 18:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Toeval bestaat dan ook zelden in de politiek.
Eindeloos? We zitten in de absolute beginfase van het formatieproces die hooguit een minieme vertraging heeft opgelopen doordat de PVV weer eens een discutabel persoon in de gelederen had.quote:Op maandag 4 december 2023 18:48 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Oh ik snap best dat hij niet met Wilders wil, dat is in feite ook geen draai. Ik heb het meer over zijn hele aanpak. Dat eindeloos met elkaar willen blijven praten over bestuurscultuur etc. Het land zal ook geregeerd moeten worden maar daar heeft Pieter geen haast mee.
Twijfelaar, prima. Ik hoop(te) vooral dat ie zijn club een beetje bij elkaar weet te houden en iedereen van NSC die nu de Kamer in komt met zijn/haar eigen expertise een degelijk Kamerlid wordt. Daar ligt voor mij zijn kracht.quote:Op maandag 4 december 2023 18:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Natuurlijk bewust. Het Sinterklaasjournaal is morgen afgelopen, Pieter start zijn eigen satireshow.quote:Op maandag 4 december 2023 18:17 schreef phpmystyle het volgende:
Ik neig naar bewust.
Het doel lijkt me te peilen hoe mensen hierop reageren zonder hardop deze positie in te hoeven nemen.quote:Op maandag 4 december 2023 18:57 schreef phpmystyle het volgende:
Maar met welk doel? Nu wordt het GW in de beeldvorming wel makkelijk gemaakt om te kunnen aantonen dat de houding voorafgaand aan de verkenningen al te typeren waren als onwelwillend.
En een beetje wraak voor de functie elders.quote:Op maandag 4 december 2023 18:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het doel lijkt me te peilen hoe mensen hierop reageren zonder hardop deze positie in te hoeven nemen.
In een minderheidskabinet stappen met de kneuzenkermis van BBB en PVV (die dan ook nog eens bewindslieden moeten leveren) is politieke zelfmoord. Pietertje zal de VVD hiermee extra onder druk willen zetten vermoed ik.quote:Op maandag 4 december 2023 18:57 schreef phpmystyle het volgende:
Maar met welk doel? Nu wordt het GW in de beeldvorming wel makkelijk gemaakt om te kunnen aantonen dat de houding voorafgaand aan de verkenningen al te typeren waren als onwelwillend.
Laat dat dan maar zien. Ga met hem regeren en laat hem op zijn snufferd gaan, zodat Geert bij de bevolking van zijn voetstuk kan vallen.quote:Op maandag 4 december 2023 18:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik zie sinds uitslagenavond gewoon weer de oude Greet waarvan ik heel goed begrijp dat Omtzigt er heel ver vandaan wil rennen.
Ik denk niet dat NSC als openingszet in een falend kabinet wil zitten dat afgaat als een gieter.quote:Op maandag 4 december 2023 19:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Laat dat dan maar zien. Ga met hem regeren en laat hem op zijn snufferd gaan, zodat Geert bij de bevolking van zijn voetstuk kan vallen.
Laat staan als je een week geleden nog min of meer een katholieke gluiperd bent genoemd door Greetje.quote:Op maandag 4 december 2023 19:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat NSC als openingszet in een falend kabinet wil zitten dat afgaat als een gieter.
Ten eerste, heb geduld. Deze fase duurt bijna altijd een eeuwigheid.quote:Op maandag 4 december 2023 18:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zie juist dat Wilders wél in gesprek wil gaan om te kijken wat er mogelijk is, straalt juist wel de drang uit om te regeren en daarmee verantwoordelijkheid te nemen. Dat de VVD en NSC alles op alles zetten om maar niet serieus met hem in gesprek te gaan ligt meer bij die twee partijen dan bij hem.
Al ga je er met deze politieke spelletjes bijna op hopen dat ze het op links maar gewoon proberen, want dit schiet zo echt niet op.
Heeft ie dat gezegd? Dat is wel dom.quote:Op maandag 4 december 2023 19:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Laat staan als je een week geleden nog min of meer een katholieke gluiperd bent genoemd door Greetje.
Greetje verspreidde een bericht op twitter (van die kansloze Dijkgraaf meen ik) waarin dat stond.quote:Op maandag 4 december 2023 19:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heeft ie dat gezegd? Dat is wel dom.
Maar ik heb geen zin om weer te gaan stemmen. Laat Wilders maar premier worden en dat iedereen ziet hoe hij faalt.
Dat is de hele tijd het probleem. De man is een loose cannon die niet in staat lijkt ook maar enigszins de verbinding te zoeken.quote:Op maandag 4 december 2023 19:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heeft ie dat gezegd? Dat is wel dom.
De enigen die dat raar vinden zijn menen die sowieso al anti-Omtzigt zijn en Wilders fans. Beide groepen zijn niet voor rede vatbaar, de rest is er op z'n minst neutraal onder. Voorlopig doet Omtzigt precies wat ik van hem verachtte toen ik m'n stem uitbracht, dus dikke prima.quote:Op maandag 4 december 2023 18:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar wat moet hij dan precies leveren, Wilders en Omtzigt kunnen bijna niet verder van elkaar afliggen qua partijprogramma én persoonlijkheden en dan vinden mensen het raar dat laatstgenoemde wat terughoudend is over een mogelijke samenwerking.
Zelfs als het geen grap is, is dit precies wat we al wisten, dus die ophef slaat hoe dan ook nergens op.quote:Op maandag 4 december 2023 19:08 schreef -XOR- het volgende:
Mensen die geloven dat dit geen 'grap' van Omtzigt zou zijn.
Sowieso wel grappig dat hij vermoedelijk kabinet Timmermans 1 mogelijk zal maken.quote:Op maandag 4 december 2023 19:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De enigen die dat raar vinden zijn menen die sowieso al anti-Omtzigt zijn en Wilders fans. Beide groepen zijn niet voor rede vatbaar, de rest is er op z'n minst neutraal onder. Voorlopig doet Omtzigt precies wat ik van hem verachtte toen ik m'n stem uitbracht, dus dikke prima.
Dat is wat totaal niet begrijp aan zijn act. Als hij zo graag wil regeren, waarom dan door blijven gaan met dat schofferen?!quote:Op maandag 4 december 2023 19:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Laat staan als je een week geleden nog min of meer een katholieke gluiperd bent genoemd door Greetje.
Omdat dat het enige is wat Greetje goed kan.quote:Op maandag 4 december 2023 19:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat is wat totaal niet begrijp aan zijn act. Als hij zo graag wil regeren, waarom dan door blijven gaan met dat schofferen?!
Hij kan niet anders.quote:Op maandag 4 december 2023 19:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat is wat totaal niet begrijp aan zijn act. Als hij zo graag wil regeren, waarom dan door blijven gaan met dat schofferen?!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |