abonnement Unibet Coolblue
  maandag 4 december 2023 @ 10:10:01 #1
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_211513088
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer


Huidige zetelverdeling Tweede Kamer


Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
De Hond
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 4 december 2023 @ 10:11:18 #2
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_211513105
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2023 10:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je bedoeld Rusland.
Bedoelt.

Rusland is een agressor, niemand betwist dat ook. Maar het lijden moet stoppen wat mij betreft. De uitslag van dit conflict staat al bijna vast, but the numbers are still running..

Geef jij dan eens aan, hoe gaat Oekraine alle Russen ontzetten?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_211513151
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 10:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Bedoelt.

Rusland is een agressor, niemand betwist dat ook. Maar het lijden moet stoppen wat mij betreft. De uitslag van dit conflict staat al bijna vast, but the numbers are still running..

Geef jij dan eens aan, hoe gaat Oekraine alle Russen ontzetten?
Door Oekraïne sneller meer en betere wapensystemen te geven.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 4 december 2023 @ 10:17:23 #4
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_211513165
quote:
14s.gif Op maandag 4 december 2023 10:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Door Oekraïne sneller meer en betere wapensystemen te geven.
Ja eens, maar dan wel onder voorwaarde dat het niet nucleair escaleert.
En wie gaat die systemen precies maken en leveren? We zijn nog niet eens begonnen aan grootschalige artillerie productie :')

Dat vind ik ook fout hoor, maar er is blijkbaar geen haast.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_211513218
Nou is Oekraïne vooral iets internationaals. Het kan inderdaad zijn dat Wilders de wapenleveranties aan Oekraïne stopt (nou hebben we na de F16s ook niet veel meer om te leveren, ons leger moet wel kunnen blijven oefenen, daar wordt al over geklaagd), maar dat hij bijvoorbeeld voor de economische sancties aan Rusland gaat liggen geloof ik niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211513263
quote:
14s.gif Op maandag 4 december 2023 10:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Door Oekraïne sneller meer en betere wapensystemen te geven.
Welke gamechanger zat je aan te denken?
  maandag 4 december 2023 @ 10:28:49 #7
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_211513276
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 10:22 schreef Hanca het volgende:
Nou is Oekraïne vooral iets internationaals. Het kan inderdaad zijn dat Wilders de wapenleveranties aan Oekraïne stopt (nou hebben we na de F16s ook niet veel meer om te leveren, ons leger moet wel kunnen blijven oefenen, daar wordt al over geklaagd), maar dat hij bijvoorbeeld voor de economische sancties aan Rusland gaat liggen geloof ik niet.
We hebben nog f35, maar die gaan we niet weggeven natuurlijk.

F16 gaat geen verschil maken.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_211513288
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 10:27 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Welke gamechanger zat je aan te denken?
Dat is meer een spannend woordje voor in de media.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Redactie Sport maandag 4 december 2023 @ 10:47:09 #9
274204 crew  Mexicanobakker
pi_211513451
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2023 09:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je kan je afvragen wat een "vrede" met Rusland waard is. Hetzelfde Rusland dat a) alle gemaakte afspraken en verdragen mbt Oekraïne geschonden heeft en b) is één van de belangrijkste doelen van de oorlog in Oekraïne het doorbreken en afbreken van de in Russische ogen 'Westerse hegemonie' op de wereld.

Dus, wil agressor Rusland zelf eigenlijk wel 'vrede'? Ik ben bang van niet.
Ja, maar juist daarom lijkt de rol van Rusland wel relevant toch?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_211513458
Ter herinnering 2018
twitter

Ontmantelen ?
Hoort daar ook bij vrouwen die niet in Nederland zijn geboren deporteren ?
Echtgenotes, moeders, koninginnen ?

twitter
pi_211513539
Geert zijn monologen mogen vermoeiend zijn, maar die rancuneuze broer van hem met flatteuze foto is nog een stuk vermoeiender.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
How to perform live
40 years of AIDS
Only the brave survive when they sell their souls
pi_211513540
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 10:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja eens, maar dan wel onder voorwaarde dat het niet nucleair escaleert.
En wie gaat die systemen precies maken en leveren? We zijn nog niet eens begonnen aan grootschalige artillerie productie :')

Dat vind ik ook fout hoor, maar er is blijkbaar geen haast.
Ik heb sowieso het idee dat Oekraine precies genoeg materiaal krijgt om de status quo te behouden. Wellicht om nucleaire escalatie te voorkomen geen idee.
pi_211513602
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 08:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wilders heeft vaak genoeg afstand genomen van Poetin.
Bovendien moeten we ons wel realiseren dat er een tijd was van vóór 24-02-2022 en ná die datum.
Ja voor die datum toen de russen bijna 200 Nederlanders ombrachten.
Voor een Nederlands parlementslid zou dat nog zwaarder moeten wegen dan Oekraine maar ook dat deed hem niets.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator maandag 4 december 2023 @ 11:13:13 #14
5428 crew  miss_sly
pi_211513636
Even terug naar de binnenlandse politiek: wisten jullie al dat we voortaan 151 kamerleden hebben?

twitter
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211513649
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 11:13 schreef miss_sly het volgende:
Even terug naar de binnenlandse politiek: wisten jullie al dat we voortaan 151 kamerleden hebben?

[ twitter ]
Wat moet ik mij hierbij voorstellen?

Mee kunnen debatteren zonder stemrecht tijdens moties?

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 04-12-2023 11:14:19 ]
pi_211513657
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 11:13 schreef miss_sly het volgende:
Even terug naar de binnenlandse politiek: wisten jullie al dat we voortaan 151 kamerleden hebben?

[ twitter ]
Iets zegt me dat de 151e kamerplek vooral zal bestaan uit boos doen op twitter.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 4 december 2023 @ 11:20:23 #17
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_211513722
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 10:58 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ik heb sowieso het idee dat Oekraine precies genoeg materiaal krijgt om de status quo te behouden. Wellicht om nucleaire escalatie te voorkomen geen idee.
Klopt. Eigenlijk schandalig.
En dat over de rug van twintigjarigen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_211513742
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 11:13 schreef miss_sly het volgende:
Even terug naar de binnenlandse politiek: wisten jullie al dat we voortaan 151 kamerleden hebben?

[ twitter ]
Ik vind dit wel heel sneu overkomen.
  Moderator maandag 4 december 2023 @ 11:25:10 #19
5428 crew  miss_sly
pi_211513774
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 11:14 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Wat moet ik mij hierbij voorstellen?

Mee kunnen debatteren zonder stemrecht tijdens moties?
Don't ask me :D

Hij gaat zelfs moties en initiatiefvoorstellen maken en vragen stellen. Geen idee hoe hij dat ziet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211513791
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 11:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Don't ask me :D

Hij gaat zelfs moties en initiatiefvoorstellen maken en vragen stellen. Geen idee hoe hij dat ziet.
Misschien in de hoop dat JA21/FVD/PVV dit mee zal nemen ofzo.
  maandag 4 december 2023 @ 11:28:20 #21
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211513809
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 11:13 schreef miss_sly het volgende:
Even terug naar de binnenlandse politiek: wisten jullie al dat we voortaan 151 kamerleden hebben?

[ twitter ]
Stukje ontkenningsfase.
pi_211513850
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 11:13 schreef miss_sly het volgende:
Even terug naar de binnenlandse politiek: wisten jullie al dat we voortaan 151 kamerleden hebben?

[ twitter ]
De Kamer komt hij niet in (hooguit de tribune, maar dan moet hij zijn mond houden), en de commissiezalen ook niet, dus debateren zit er niet in. Behalve idd via social media om aandacht schreeuwen. Vragen stellen aan ministers kan hij ook niet, tenminste niet op een wijze dat ze ook beantwoord gaan worden. Moties maken is misschien een leuke hobby, moties indienen gaat niet gebeuren.

Er zit er één in de ontkenningsfase, geloof ik.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211513893
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 11:26 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Misschien in de hoop dat JA21/FVD/PVV dit mee zal nemen ofzo.
BBB nam altijd vanalles van Van Haga over, in ruil stemde Van Haga dan met de landbouwzaken van Van der Plas mee. Maar als je met 7 kamerleden zit, zoals BBB, heb je neem ik aan gewoon een eigen financieel woordvoerder. Iemand die de financiën beter begrijpt dan Van der Plas (al zit er bij die 7 geen enkele fiscalist).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211514027
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 11:13 schreef miss_sly het volgende:
Even terug naar de binnenlandse politiek: wisten jullie al dat we voortaan 151 kamerleden hebben?

[ twitter ]
Klinkt als een verdienmodel om zijn stemvee en leden geld te laten doneren
pi_211514042
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 11:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Don't ask me :D

Hij gaat zelfs moties en initiatiefvoorstellen maken en vragen stellen. Geen idee hoe hij dat ziet.
Die man is vroeg aan de drank zeg, het verlies zal wel diep zitten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 04-12-2023 11:53:45 ]
pi_211514083
Ik zat trouwens naar die BBB lijst te kijken, maar Pouw-Verweij (FvD, JA21, BBB) is haar baan kwijt. Ik had me dat nog niet gerealiseerd. Die dacht denk ik redelijk veilig te zijn bij die overstap, met plek 9 terwijl BBB op 16-18 zetels werd gepeild. Maar we zijn dus gelukkig weer een partijhopper kwijt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211514096
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 11:56 schreef Hanca het volgende:
Ik zat trouwens naar die BBB lijst te kijken, maar Pouw-Verweij (FvD, JA21, BBB) is haar baan kwijt. Ik had me dat nog niet gerealiseerd. Die dacht denk ik redelijk veilig te zijn bij die overstap, met plek 9 terwijl BBB op 16-18 zetels werd gepeild. Maar we zijn dus gelukkig weer een partijhopper kwijt.
Weet niet of je dat 'gelukkig' moet noemen. Is een van de meest geschikte kandidaten uit de radicaal-rechtse hoek, had zeker niet misstaan in de kamer.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_211514125
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 11:13 schreef miss_sly het volgende:
Even terug naar de binnenlandse politiek: wisten jullie al dat we voortaan 151 kamerleden hebben?

[ twitter ]
Godsamme, wat is dit zielig _O-
Ik krijg nog geld van je.
pi_211514157
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 11:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Weet niet of je dat 'gelukkig' moet noemen. Is een van de meest geschikte kandidaten uit de radicaal-rechtse hoek, had zeker niet misstaan in de kamer.
Iemand die t/m 2020 bij FvD zat, kun je wat mij betreft niet in de categorie 'misstaat niet in de Tweede Kamer' scharen, dan ben je gewoon ongeschikt. Toen was FvD al volledig ontspoord.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 4 december 2023 @ 12:12:32 #30
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_211514256
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 12:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Iemand die t/m 2020 bij FvD zat, kun je wat mij betreft niet in de categorie 'misstaat niet in de Tweede Kamer' scharen, dan ben je gewoon ongeschikt. Toen was FvD al volledig ontspoord.
Is uitgesproken christen, zou jou moeten aanspreken.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 4 december 2023 @ 12:13:14 #31
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_211514263
Hoop dat Van Haga zich aansluit bij een rechtse partij. We meoten niet te veel versnippering hebben, maar dit is wel een parel.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_211514275
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 12:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Is uitgesproken christen, zou jou moeten aanspreken.
Nee, dat je als uitgesproken christen bij FvD en JA21 zit kan ik me juist helemaal niks bij voorstellen, dan heb je van het allerbelangrijkste (heb uw naaste lief als uzelf) en teksten als "als ze om uw jas vragen, geef ze dan ook uw hemd" helemaal niets begrepen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211514315
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 12:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Iemand die t/m 2020 bij FvD zat, kun je wat mij betreft niet in de categorie 'misstaat niet in de Tweede Kamer' scharen, dan ben je gewoon ongeschikt. Toen was FvD al volledig ontspoord.
Volledig oneens. Je zou ook eens wat Tweets moeten lezen van haar, vrijwel altijd constructief en niet provocerend. Sterker nog, ik vind haar geregeld constructiever dan bepaalde CU-politici.

https://twitter.com/NickiVerweij

twitter
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_211514316
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 11:13 schreef miss_sly het volgende:
Even terug naar de binnenlandse politiek: wisten jullie al dat we voortaan 151 kamerleden hebben?

[ twitter ]
Is die man onafhankelijk rijk of gepensioneerd? Hoe komt hij aan zijn geld?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_211514334
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Is die man onafhankelijk rijk of gepensioneerd? Hoe komt hij aan zijn geld?
Van Haga heeft 150 panden: https://pureluxe.nl/2022/(...)cus-wybren-van-haga/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 4 december 2023 @ 12:23:29 #36
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_211514335
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Is die man onafhankelijk rijk of gepensioneerd? Hoe komt hij aan zijn geld?
Hij verhuurt huizen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_211514365
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Volledig oneens. Je zou ook eens wat Tweets moeten lezen van haar, vrijwel altijd constructief en niet provocerend. Sterker nog, ik vind haar geregeld constructiever dan bepaalde CU-politici.

https://twitter.com/NickiVerweij

[ twitter ]
Van Ooijen heeft hier volkomen gelijk, dat 'cultuurchristendom' wat de laatste tijd in trek is, is de meeste christenen een enorme doorn in het oog. Alsof je christendom kunt hebben zonder dat de Schepper van hemel en aarde naar de aarde kwam om voor ons aan het kruis te sterven. Nou vond ik deze tweet van Wilders niet zo'n ramp, maar dat gedweep met het christendom door niet christelijke verrechtse figuren is wel een verschrikking.

En ik weet genoeg over Pouw-Verweij, ik weet ook dat ze tot september 2020 de enorme gekheid van Baudet altijd verdedigde. Dan ben je gewoon ongeschikt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 4 december 2023 @ 12:30:08 #38
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_211514384
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Van Ooijen heeft hier volkomen gelijk, dat 'cultuurchristendom' wat de laatste tijd in trek is, is de meeste christenen een enorme doorn in het oog. Alsof je christendom kunt hebben zonder dat de schepper van hemel en aarde naar de aarde kwam om voor ons aan het kruis te hangen. Nou vond ik deze tweet van Wilders niet zo'n ramp, maar dat gedweep met het christendom door niet christelijke verrechtse figuren is wel een verschrikking.

En ik weet genoeg over Pouw-Verweij, ik weet ook dat ze tot september 2020 de enorme gekheid van Baudet altijd verdedigde. Dan ben je gewoon ongeschikt.
Je oordeelt wel heel snel. Een ieder zijn eigen opvatting hé.
Vind het nogal ironisch dat jij oordeelt wat goed of fout is. Je spreekt jezelf tegen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_211514392


[ Bericht 100% gewijzigd door PietjePuk2000 op 04-12-2023 12:31:40 ]
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_211514394
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 12:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je oordeelt wel heel snel. Een ieder zijn eigen opvatting hé.
Vind het nogal ironisch dat jij oordeelt wat goed of fout is. Je spreekt jezelf tegen.
Ik spreek mezelf niet tegen. Wilders geeft zelf aan geen christen te zijn, dan oordeel ik niet snel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211514397
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Van Ooijen heeft hier volkomen gelijk, dat 'cultuurchristendom' wat de laatste tijd in trek is, is de meeste christenen een enorme doorn in het oog. Alsof je christendom kunt hebben zonder dat de schepper van hemel en aarde naar de aarde kwam om voor ons aan het kruis te hangen. Nou vond ik deze tweet van Wilders niet zo'n ramp, maar dat gedweep met het christendom door niet christelijke verrechtse figuren is wel een verschrikking.

En ik weet genoeg over Pouw-Verweij, ik weet ook dat ze tot september 2020 de enorme gekheid van Baudet altijd verdedigde. Dan ben je gewoon ongeschikt.
Echt 100 procent oneens, snap ook niet dat je hier zo'n vooringenomen houding aanneemt. Lees ook dit artikel van Pouw-Verweij nog even, prima onderbouwing van haar conservatieve positie zonder wat voor provocerende houding dan ook. Als jij zo iemand liever niet in de kamer hebt en allerlei ander tuig wel, dan begrijp ik je echt niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door PietjePuk2000 op 04-12-2023 12:38:35 ]
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_211514451
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Echt 100 procent oneens, snap ook niet dat je hier zo'n vooringenomen houding aanneemt.
Dat artikel ga ik pas lezen als je een link naar de bron geeft. Geen illegale link.

En FvD was/is geen gewone conservatieve partij, maar een partij van de haat. Zoals PVV dat ook is. Haat en christen zijn, zijn volkomen onverenigbaar. Ik zal dus nooit begrip hebben voor een christen die denkt bij beide te kunnen horen, omdat juist als christen je de taak hebt tegen de haat in deze samenleving op te staan en naastenliefde te prediken.

En je kunt het moeilijk 100% oneens zijn met het feit dat de meeste christenen zich enorm ergeren aan het zogenaamde cultuuchristendom dat rechts in het leven heeft geroepen, dat is gewoon een feit. Dat merk ik op heel veel bijeenkomsten van christenen. Dat Van Ooijen dit dus aanstipt is logisch, al zijn er wel ergere tweets dan deze van Wilders wat betreft dit onderwerp.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211514515
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 12:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Van Ooijen heeft hier volkomen gelijk, dat 'cultuurchristendom' wat de laatste tijd in trek is, is de meeste christenen een enorme doorn in het oog. Alsof je christendom kunt hebben zonder dat de Schepper van hemel en aarde naar de aarde kwam om voor ons aan het kruis te sterven. Nou vond ik deze tweet van Wilders niet zo'n ramp, maar dat gedweep met het christendom door niet christelijke verrechtse figuren is wel een verschrikking.

En ik weet genoeg over Pouw-Verweij, ik weet ook dat ze tot september 2020 de enorme gekheid van Baudet altijd verdedigde. Dan ben je gewoon ongeschikt.
Tegen dat cultuurchristendom valt wel in te brengen dat er net zo goed veel conservatief-christelijke jongeren zijn en waren die wegliepen met FvD, maar ook met figuren als Poetin, omdat zaken als anti-abortus, anti-LHBTI enz eigenlijk ook wel lekker in hun eigen straatje passen.

Dat is ook niet helemaal fris imo. En ja ik ben zelf ook praktiserend christen.
pi_211514535
Pouw-Verweij is een voormalig FOK!ster die het tot de Tweede Kamer geschopt heeft, dat is al een sterk signaal dat je voor haar op moet passen. /s

[ Bericht 17% gewijzigd door Erasmus op 04-12-2023 12:46:29 ]
  maandag 4 december 2023 @ 12:47:32 #45
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_211514545
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Tegen dat cultuurchristendom valt wel in te brengen dat er net zo goed veel conservatief-christelijke jongeren zijn en waren die wegliepen met FvD, maar ook met figuren als Poetin, omdat zaken als anti-abortus, anti-LHBTI enz eigenlijk ook wel lekker in hun eigen straatje passen.

Dat is ook niet helemaal fris imo. En ja ik ben zelf ook praktiserend christen.
Ja je hebt hier een punt. Momenteel hebben mijn social media kanalen mij ook te pakken (blijkbaar te vaak geklikt) met macho religieuze kenmerken. Valt soms ook samen met crypto filmpjes, excessieve sporten, en exorbitant leven.

Vindhet ook wel grappig, heb daar ook meer mee dan linksig protestants moralistisch geneuzel zoals hierboven te lezen is.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_211514548
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Tegen dat cultuurchristendom valt wel in te brengen dat er net zo goed veel conservatief-christelijke jongeren zijn en waren die wegliepen met FvD, maar ook met figuren als Poetin, omdat zaken als anti-abortus, anti-LHBTI enz eigenlijk ook wel lekker in hun eigen straatje passen.

Dat is ook niet helemaal fris imo. En ja ik ben zelf ook praktiserend christen.
Ja, ik geef dan ook aan dat ik dat overenigbaar vind. Niet dat Pouw-Verweij of zo'n jongere daarom geen christen is, dat zul je mij nooit horen zeggen. Daar ga ik niet over.

Het commentaar op het zogenaamde cultuurchristendom gaat echt om niet christenen die dwepen met een inhoudsloos christendom, een christendom waar Christus in ontbreekt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 4 december 2023 @ 12:48:03 #47
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_211514549
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:46 schreef Erasmus het volgende:
Pouw-Verweij is een voormalig FOK!ster die het tot de Tweede Kamer geschopt heeft, dat is al een sterk signaal dat je voor haar op moet passen. /s
Jij weet iets? >:)
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_211514574
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 12:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij weet iets? >:)
Dat ze een vaste FOK!user was zoals jij en ik was al bekend volgens mij :P maar ze is jaren geleden op anoniem gegaan op het moment dat ze de politiek in ging.

Blijft grappig om haar zo verworven in de landelijke politiek te zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 04-12-2023 12:51:17 ]
pi_211514592
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, ik geef dan ook aan dat ik dat overenigbaar vind. Niet dat Pouw-Verweij of zo'n jongere daarom geen christen is, dat zul je mij nooit horen zeggen. Daar ga ik niet over.

Het commentaar op het zogenaamde cultuurchristendom gaat echt om niet christenen die dwepen met een inhoudsloos christendom, een christendom waar Christus in ontbreekt.
Dat heeft dan ook weinig met het christelijk geloof te maken, maar is weinig anders dan het christendom gebruiken als kapstok om dit soort conservatief geneuzel aan op te hangen.

De lieden die het hardst schreeuwen over de “Joods-christelijke traditie” en zulks zijn dan ook niet zelden mensen die nog nooit een kerk van binnen gezien hebben en de rest van het jaar pissen op het christelijk geloof. Maar dat terzijde.
  Moderator maandag 4 december 2023 @ 12:57:37 #50
5428 crew  miss_sly
pi_211514629
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:46 schreef Erasmus het volgende:
Pouw-Verweij is een voormalig FOK!ster die het tot de Tweede Kamer geschopt heeft, dat is al een sterk signaal dat je voor haar op moet passen. /s
Voormalig FOKster? Wie dan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')