Je gaat op avontuur of nietquote:Op dinsdag 5 december 2023 00:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Siberië? Gezien de geopolitieke spanningen woon ik daar dan straks permanent, in een Goelag.
Morgen en donderdag worden zonnig(er).quote:Op dinsdag 5 december 2023 07:57 schreef INViCTuS het volgende:
80/85% grijs en vochtig daar komen we deze herfst wel aan. Deze week doet ook weer goed z'n best, volgens mij
Wel all-inclusivequote:Op dinsdag 5 december 2023 00:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Siberië? Gezien de geopolitieke spanningen woon ik daar dan straks permanent, in een Goelag.
Gisterenmiddag wat natte sneeuw, maar bleef niet liggen. Zondagavond even. Gisterenavond en vannacht weer een eindeloze stroom regen...quote:
Oja, net als hier. Zou hier ook heel bijzonder zijn. En enkele dag met een beetje zon hebben we hier wel gehad sinds begin/half oktober, maar meer dan 2 uur is bijzonder.quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:42 schreef bloodymary1 het volgende:
Van zondag tot zondag was ik in Ierland. De hele week zon en blauwe lucht gehad. Graad of 8. Dat was echt fijn. Ze wisten daar overigens ook niet wat ze meemaakten, was voor daar ook heel bijzonder.
Wat een onzin weer.. stop eens met overdrijven joh.quote:
Jij wil gewoon de zon niet zien volgens mijquote:Op dinsdag 5 december 2023 12:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Oja, net als hier. Zou hier ook heel bijzonder zijn. En enkele dag met een beetje zon hebben we hier wel gehad sinds begin/half oktober, maar meer dan 2 uur is bijzonder.
quote:Op dinsdag 5 december 2023 12:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Jij wil gewoon de zon niet zien volgens mij
Sinds half oktober is er in de bilt 1 dag geweest met 7 uur zonneschijn. De meeste andere dagen volgens mij hooguit een paar keer 2/3 uur. Dat is niet overdrijven, hoor.quote:Op dinsdag 5 december 2023 12:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat een onzin weer.. stop eens met overdrijven joh.
Grijze wolven 😱quote:Op dinsdag 5 december 2023 12:40 schreef INViCTuS het volgende:
Hier op de Veluwe was het echt bijzonder vaak grijs.
Dus toch 1 dag.quote:Op dinsdag 5 december 2023 12:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
[..]
Sinds half oktober is er in de bilt 1 dag geweest met 7 uur zonneschijn. De meeste andere dagen volgens mij hooguit een paar keer 2/3 uur. Dat is niet overdrijven, hoor.
Hier op de Veluwe was het echt bijzonder vaak grijs. Eigenlijk is dat ook niet bijzonder
Ja, dat schreef Jan Visser vorige week. Die heeft ook altijd wel leuke weetjes.quote:
Blauwe chemtrails door de zon 😱quote:Op dinsdag 5 december 2023 12:42 schreef dick_laurent het volgende:
Nou... speciaal voor @:INViCTuS dan
[ afbeelding ]
Goeie weerman is dat idd.quote:Op dinsdag 5 december 2023 12:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, dat schreef Jan Visser vorige week. Die heeft ook altijd wel leuke weetjes.
Jammer dat weer.nl geen verhalen meer heeft.
In de Bilt afgelopen maand 23% van de mogelijke uren zon tegenover 25% normaalquote:Op dinsdag 5 december 2023 12:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
[..]
Sinds half oktober is er in de bilt 1 dag geweest met 7 uur zonneschijn. De meeste andere dagen volgens mij hooguit een paar keer 2/3 uur. Dat is niet overdrijven, hoor.
Hier op de Veluwe was het echt bijzonder vaak grijs. Eigenlijk is dat ook niet bijzonder
Ik begin spontaan te zweten hier. Wil je deze voortaan in een spoiler zettenquote:Op dinsdag 5 december 2023 12:42 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 5 december 2023 12:42 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Oktober 2022 hadden we ook een bizar mooie, zonnige maand (44% van de beschikbare uren waren zonnig).quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zonnepanelen 6.8% minder opbrengst dan vorig jaar in okt-nov .
Psst, hij zei 2022 hè.quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Leuk om te roepen dat het allemaal wel meevalt, maar het is toch echt wel minder zonnig en veel natter dan het ooit geweest is hoor. Of misschien is het plaatselijk, dat hier normaal meer zon schijnt, maar dit jaar is het echt ruk.
De paardenwei is nog nooit zo lang nat en zo erg modderig geweest. En zelfs de kippen lopen hier in een modderige ren, dat heb ik echt nog nooit meegemaakt in alle jaren dat ik ze heb.
Net buiten het dorp is een grote visvijver, en in de 12 jaar dat ik hier woon staat het water nu gelijk met de kant.quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Leuk om te roepen dat het allemaal wel meevalt, maar het is toch echt wel minder zonnig en veel natter dan het ooit geweest is hoor. Of misschien is het plaatselijk, dat hier normaal meer zon schijnt, maar dit jaar is het echt ruk.
De paardenwei is nog nooit zo lang nat en zo erg modderig geweest. En zelfs de kippen lopen hier in een modderige ren, dat heb ik echt nog nooit meegemaakt in alle jaren dat ik ze heb.
Voor het eerst sinds jaren geen neerslagtekortquote:Op dinsdag 5 december 2023 13:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Nee hoor dat had ik zeker wel gelezen. Maar dan nog post je verschillende malen dat het meevalt.quote:
November was redelijk normaal qua zonuren, dat klopt.quote:Op dinsdag 5 december 2023 15:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee hoor dat had ik zeker wel gelezen. Maar dan nog post je verschillende malen dat het meevalt.
Het is voor mijn gevoel ook best nat. Maar toch nog geen enkele voetbalwedstrijd afgelast. Dat is vaak wel anders. Misschien ook geluk dat de weekenden droger zijn dan de rest van de week ofzo?quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik rij bijna dagelijks langs een weiland met rode kool. Ze hebben 1/5e opgehaald, de rest staat er nog. Zal wel compleet verpest zijn.quote:Op dinsdag 5 december 2023 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor het eerst sinds jaren geen neerslagtekort
Nu kunnen we ons weer druk maken over brakke dijken, te hoge grondwaterstanden en mislukte aardappeloogsten
Kool kan wel redelijk goed tegen kou en nat. Waarschijnlijk laten ze het groeien tot de grond wat droger is en gaan dan pas ploegen om te zaaien. Ploegen onder de huidige omstandigheden is mokerkostbaar.quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik rij bijna dagelijks langs een weiland met rode kool. Ze hebben 1/5e opgehaald, de rest staat er nog. Zal wel compleet verpest zijn.Alle weilanden lijken (hier) kleine slootjes.
Thanks, leuk om te weten.quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Kool kan wel redelijk goed tegen kou en nat. Waarschijnlijk laten ze het groeien tot de grond wat droger is en gaan dan pas ploegen om te zaaien. Ploegen onder de huidige omstandigheden is mokerkostbaar.
Hoeveel uur is normaal voor de Bilt? Voor mijn gevoel scheen de zon nog niet de helft van wat mogelijk is. Misschien is dat hier in het oosten ook wel anders.quote:Op dinsdag 5 december 2023 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
November was redelijk normaal qua zonuren, dat klopt.
Veel deprimerender dan vandaag kan het niet worden nee. Miezerig en de hele dag grijs en grauw en donker.quote:Op dinsdag 5 december 2023 17:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hoeveel uur is normaal voor de Bilt? Voor mijn gevoel scheen de zon nog niet de helft van wat mogelijk is. Misschien is dat hier in het oosten ook wel anders.
Vandaag werd het iig geen licht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |