abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 december 2023 @ 20:30:45 #251
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211519023
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 20:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Jij smijt al in de opening van je post met “de vlag, de cultuur en de tradities” als in wat ons zou moeten verbinden. Dus je zet je piketpalen zeer duidelijk neer. Dan begin je over (vaderlandsche) geschiedenis. Niet over groepering op penislengte. Dus zo origineel niet-conservatief ben je niet.

Ik vind geschiedenis in het algemeen zeer interessant. Ik sta er weleens bij stil en zou het mooi vinden als iedereen dat interessant zou vinden.

[b]Maar om nou dat verleden nu de politiek in te sleuren? [/b]Het verleden is begraven en vvt. Je zit nu met een samenleving van een bepaalde mix en daar moet je mee vooruit en daar zijn misschien bepaalde thema’s waar wij wat te oud voor zijn of die de jouwe niet zijn. Die waren er ook voor de ouwelullen van de vorige generaties. Dan zijn er genoeg partijen die binnen ons keuzevak passen.

Radicaal conservatieven die tegen woke zijn zullen nog wel als enige in phantomblack met dikke rode lippen tussen de roetveegpieten willen wandelen maar die generatie sterft met de tijd nog wel uit.

Ik zie geen opstandige palingtrekkers meer en van de protestbeweging die tegen de invoering van huisnummers was horen we ook zeer weinig meer.

Er zullen ideeën en discussies aan rechter en linkerzijde door de tijd sneuvelen maar in het landschap van de politiek is er genoeg keuze die aansluit bij je mening.
En waar ergens is er sprake van in mijn post dat ik dat zou voorstaan? Verbinding, nergens genoemd.

Mijn punt is juist dat het verleden door 'progressieven', Wekker en Luytendijk voorop, dermate is gepolitiseerd, dat alles wat met voornoemde vlag en tradities en voornoemd volk te maken heeft per definitie niet deugt, dat er heropgevoed en 'bewust gemaakt' moet worden om tot 'inclusie' te komen, waarbij zoveel mogelijk van dat eigene aangepast dan wel verwijderd dient te worden.

Waar je vandaan haalt dat ik iets politieks voor ogen heb, laat staan dat ik conservatief zou zijn, is me een raadsel. Of ook weer niet. Alleen al spreken over vlag en volk is voldoende om zodanig neergezet te worden, zoals blijkt.

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 04-12-2023 20:36:37 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211519108
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En waar ergens is er sprake van in mijn post dat ik dat zou voorstaan?
Hoe is dat hele riedeltje over woke, vlag, tradities en vaderlandse geschiedenis in een PVV topic nou niet politiek getint?
  maandag 4 december 2023 @ 20:38:16 #253
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211519136
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Hoe is dat hele riedeltje over woke, vlag, tradities en vaderlandse geschiedenis in een PVV topic nou niet politiek getint?
Je reageert op mijn post. Dan zou het handig zijn als je ook reageert op wat er staat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211519157
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Alles is politiek getint tenzij het mij uitkomt geneuzel
pi_211519202
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Die zichtbare notitie van Omtzigt zal toch geen toeval zijn? Hij beweert zelf van wel, maar dat geloof ik niet.

Die kerel begint me steeds meer te ergeren.
Oprecht teleurgesteld in hem, had beter verwacht.
  maandag 4 december 2023 @ 20:48:01 #256
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211519259
quote:
9s.gif Op maandag 4 december 2023 20:20 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind die rituele dans een beetje vermoeiend worden. We weten allemaal wat er gaat gebeuren, dat preutse gedoe van Omtzigt en Dilan is wat vermoeiend
Er zijn 2 opties:
1. Het is een langdradige paringsdans van een PVV/VVD/NSC/BBB kabinet.
2. VVD en NSC vinden zichzelf minder ver afstaan van GL/PvdA dan van de PVV, dus er komt een Pvda-GL/VVD/NSC kabinet.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_211519272
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:48 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Er zijn 2 opties:
2. VVD en NSC vinden zichzelf minder ver afstaan van GL/PvdA dan van de PVV, dus er komt een Pvda-GL/VVD/NSC kabinet.
Dat tweede zou enorm dom zijn, want al die kiezers zouden van het VVD/NSC naar de PVV gaan, zie peilingen Maurice de Hond
pi_211519305
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:48 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Dat tweede zou enorm dom zijn, want al die kiezers zouden van het VVD/NSC naar de PVV gaan, zie peilingen Maurice de Hond
Probleem voor over vier jaar, en dan paaien ze gewoon weer kiezers een paar weken voor de volgende verkiezingen met mooie beloften.

Al tijden bekend bij iedereen dat het gewoon GL/VVD/NSC en D66 gaat worden, ze willen dit alleen rekken zodat ze kunnen zeggen dat ze het wel geprobeerd hebben met de PVV, terwijl iedereen met een brein kan zien dat dat niet echt helemaal klopt.
pi_211519310
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Die zichtbare notitie van Omtzigt zal toch geen toeval zijn? Hij beweert zelf van wel, maar dat geloof ik niet.

Die kerel begint me steeds meer te ergeren.
Mij ook. Dat enorme treuzelen en onzeker zijn. Dit overkomt je niet als je serieus bent. Raar mapje ook.
  maandag 4 december 2023 @ 20:51:52 #260
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_211519316
quote:
In 2013 was het geboortecijfer van de tweede generatie Turkse en Marokkaanse meisjes (1,9 respectievelijk 1,2 per duizend) zelfs lager dan dat van autochtone meisjes (2,1 per duizend).
https://www.clo.nl/indica(...)-kindertal-per-vrouw

Dat zal Geert tevreden stemmen . Het cijfer zal door woning te kort en omdat een groot gedeelte nog steeds niet koop en dus afhankelijk is van sociale huur + scheef opleidingsniveau tussen man en vrouw nog sterker zijn gedaald dan van de autochtonen.
pi_211519336
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je reageert op mijn post. Dan zou het handig zijn als je ook reageert op wat er staat.
Gegeven over de hele aangehaalde punten polarisatie is, is het 100% politiek getint. Dat jij de ene kant als progressief bestempelt maar het stempel van een ouwe conservatief die alles het liefst wil mummificeren niet wilt krijgen is net zo goed een constatering.

Mijn reactie is overigens al gegeven.

Verder. De wereld veranderd. Nederland veranderd. Wij eten in tig verschillende internationaal getinte eettenten, we deden en doen handel, we passen ons daarmee altijd al aan. Hoe ouder je wordt hoe geromantiseerde vroeger wordt, maar het was altijd al kut of goed. Maar net hoe je het belicht. Ik vind een nieuw en functionerend Nederland (want dat wordt het toch) belangrijker voor de nieuwe generaties.

Ik hoorde laatst over de verantwoordelijkheid om een goede voorouder te zijn. Dat vind ik wel een mooie voor je.

Die goede voorouders waren niet degenen die hun kont op het verleden parkeerden in het jaar 1700.
  maandag 4 december 2023 @ 20:56:27 #262
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211519359
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2023 20:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Vergeleken met vorige week is er nog niks wezenlijks veranderd voor Omtzigt. Dan valt er ook weinig te noteren :P
Inderdaad. Dan noteer je dus niets, tenzij je rare spelletjes wil spelen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_211519360
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:39 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Alles is politiek getint tenzij het mij uitkomt geneuzel
Alles wat we hier bespreken is politiek getint ja. Het topic over het weer is dat niet.
  maandag 4 december 2023 @ 20:56:45 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211519361
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 20:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Gegeven over de hele aangehaalde punten polarisatie is, is het 100% politiek getint. Dat jij de ene kant als progressief bestempelt maar het stempel van een ouwe conservatief die alles het liefst wil mummificeren niet wilt krijgen is net zo goed een constatering.

Verder. De wereld veranderd. Nederland veranderd. Wij eten in tig verschillende internationaal getinte eettenten, we deden en doen handel, we passen ons daarmee altijd al aan. Hoe ouder je wordt hoe geromantiseerde vroeger wordt, maar het was altijd al kut of goed. Maar net hoe je het belicht. Ik vind een nieuw en functionerend Nederland (want dat wordt het toch) belangrijker voor de nieuwe generaties.

Ik hoorde laatst over de verantwoordelijkheid om een goede voorouder te zijn. Dat vind ik wel een mooie voor je.

Die goede voorouders waren niet degenen die hun kont op het verleden parkeerden in het jaar 1700.
Nog steeds gaat dit niet over wat ik daadwerkelijk schrijf.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211519370
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nog steeds gaat dit niet over wat ik daadwerkelijk schrijf.
Zo geniaal was dat niet en die reactie heb je al gehad.
pi_211519379
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 20:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Mee eens. Je moet gewoon mee gaan in hoe het gaat en dat is o.a. dat we meer een mix van verschillende mensen hier krijgen. Waren we allemaal maar licht getint en atheïstisch. Maar het valt ook mij nu op in mijn buurt dat er wel erg veel mensen uit het buitenland komen. Geen nieuwe Nederlanders zoals mijn buurvrouw. Wel soms vervelend en met rare contacten op straat. Gewoon blank. Daar heb ik geen zin in.
  maandag 4 december 2023 @ 20:58:44 #267
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211519380
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:57 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Zo geniaal was dat niet en die reactie heb je al gehad.
Geniaal of niet, is geheel irrelevant. Je hebt het nergens over de inhoud van die post maar tuigt wat stromannen op en gaat vervolgens met jezelf in discussie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211519397
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 20:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Alles wat we hier bespreken is politiek getint ja. Het topic over het weer is dat niet.
Geert is de grootste en belangrijkste leider in Nederland _O_
  maandag 4 december 2023 @ 21:04:15 #269
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_211519454
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het is conservatief om het dom te vinden geschiedenis, biologie en aardrijkskunde uit de cito te schrappen?

Verder heb ik het nergens in die post over wat 'het volk' zou willen of denken; ik heb het puur over een demografie die je vanuit cultuurhistorisch perspectief kunt bestuderen.

Le-zen.
:D een demografie vanuit cultuurhistorisch perspectief. Leuk.
Dit, dus.
  maandag 4 december 2023 @ 21:04:44 #270
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_211519459
quote:

[..]
Er zijn 2 opties:
Het wordt optie 1, ze spelen nu duidelijk een beetje hard to get. Vroeger was het met de pupermeisjes al niet minder vervelend, ze gedragen zich precies hetzelfde
Laffe huichelaar
pi_211519489
quote:

[..]
Er zijn 2 opties:
Of optie 3. Er komt een ongewone constructie.

Denk aan een minderheidskabinet of extraparlementair kabinet. Of een constructie waarbij Wilders geen premier wordt, en dit aan iemand anders overlaat.
pi_211519707
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 21:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Of optie 3. Er komt een ongewone constructie.

Denk aan een minderheidskabinet of extraparlementair kabinet. Of een constructie waarbij Wilders geen premier wordt, en dit aan iemand anders overlaat.
En dan vakministers? Anders wordt het niets.
pi_211519906
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 21:00 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Geert is de grootste en belangrijkste leider in Nederland _O_
-Er is nog geen regering met een Premier Wilders.

-Geert heeft aangekondigd zelfs in de regering oppositie te gaan voeren.

Dus Geert leidt niets behalve anti-demonstraties en de PVV-fractie.
  maandag 4 december 2023 @ 21:57:29 #274
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211519933
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 21:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]
-Er is nog geen regering met een Premier Wilders.

-Geert heeft aangekondigd zelfs in de regering oppositie te gaan voeren.

Dus Geert leidt niets behalve anti-demonstraties en de PVV-fractie.
Trek anders een flesje wijn open _O_
pi_211519983
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:58 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Mee eens. Je moet gewoon mee gaan in hoe het gaat en dat is o.a. dat we meer een mix van verschillende mensen hier krijgen. Waren we allemaal maar licht getint en atheïstisch. Maar het valt ook mij nu op in mijn buurt dat er wel erg veel mensen uit het buitenland komen. Geen nieuwe Nederlanders zoals mijn buurvrouw. Wel soms vervelend en met rare contacten op straat. Gewoon blank. Daar heb ik geen zin in.
De maatschappij is meer dan een straat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')