En waar ergens is er sprake van in mijn post dat ik dat zou voorstaan? Verbinding, nergens genoemd.quote:Op maandag 4 december 2023 20:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jij smijt al in de opening van je post met “de vlag, de cultuur en de tradities” als in wat ons zou moeten verbinden. Dus je zet je piketpalen zeer duidelijk neer. Dan begin je over (vaderlandsche) geschiedenis. Niet over groepering op penislengte. Dus zo origineel niet-conservatief ben je niet.
Ik vind geschiedenis in het algemeen zeer interessant. Ik sta er weleens bij stil en zou het mooi vinden als iedereen dat interessant zou vinden.
[b]Maar om nou dat verleden nu de politiek in te sleuren? [/b]Het verleden is begraven en vvt. Je zit nu met een samenleving van een bepaalde mix en daar moet je mee vooruit en daar zijn misschien bepaalde thema’s waar wij wat te oud voor zijn of die de jouwe niet zijn. Die waren er ook voor de ouwelullen van de vorige generaties. Dan zijn er genoeg partijen die binnen ons keuzevak passen.
Radicaal conservatieven die tegen woke zijn zullen nog wel als enige in phantomblack met dikke rode lippen tussen de roetveegpieten willen wandelen maar die generatie sterft met de tijd nog wel uit.
Ik zie geen opstandige palingtrekkers meer en van de protestbeweging die tegen de invoering van huisnummers was horen we ook zeer weinig meer.
Er zullen ideeën en discussies aan rechter en linkerzijde door de tijd sneuvelen maar in het landschap van de politiek is er genoeg keuze die aansluit bij je mening.
Hoe is dat hele riedeltje over woke, vlag, tradities en vaderlandse geschiedenis in een PVV topic nou niet politiek getint?quote:Op maandag 4 december 2023 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En waar ergens is er sprake van in mijn post dat ik dat zou voorstaan?
Je reageert op mijn post. Dan zou het handig zijn als je ook reageert op wat er staat.quote:Op maandag 4 december 2023 20:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hoe is dat hele riedeltje over woke, vlag, tradities en vaderlandse geschiedenis in een PVV topic nou niet politiek getint?
Alles is politiek getint tenzij het mij uitkomt geneuzelquote:Op maandag 4 december 2023 20:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hoe is dat hele riedeltje over woke, vlag, tradities en vaderlandse geschiedenis in een PVV topic nou niet politiek getint?
Oprecht teleurgesteld in hem, had beter verwacht.quote:Op maandag 4 december 2023 20:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Die zichtbare notitie van Omtzigt zal toch geen toeval zijn? Hij beweert zelf van wel, maar dat geloof ik niet.
Die kerel begint me steeds meer te ergeren.
Er zijn 2 opties:quote:Op maandag 4 december 2023 20:20 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind die rituele dans een beetje vermoeiend worden. We weten allemaal wat er gaat gebeuren, dat preutse gedoe van Omtzigt en Dilan is wat vermoeiend
Dat tweede zou enorm dom zijn, want al die kiezers zouden van het VVD/NSC naar de PVV gaan, zie peilingen Maurice de Hondquote:Op maandag 4 december 2023 20:48 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Er zijn 2 opties:
1. Het is een langdradige paringsdans van een PVV/VVD/NSC/BBB kabinet.
2. VVD en NSC vinden zichzelf minder ver afstaan van GL/PvdA dan van de PVV, dus er komt een Pvda-GL/VVD/NSC kabinet.
Probleem voor over vier jaar, en dan paaien ze gewoon weer kiezers een paar weken voor de volgende verkiezingen met mooie beloften.quote:Op maandag 4 december 2023 20:48 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat tweede zou enorm dom zijn, want al die kiezers zouden van het VVD/NSC naar de PVV gaan, zie peilingen Maurice de Hond
Mij ook. Dat enorme treuzelen en onzeker zijn. Dit overkomt je niet als je serieus bent. Raar mapje ook.quote:Op maandag 4 december 2023 20:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Die zichtbare notitie van Omtzigt zal toch geen toeval zijn? Hij beweert zelf van wel, maar dat geloof ik niet.
Die kerel begint me steeds meer te ergeren.
https://www.clo.nl/indica(...)-kindertal-per-vrouwquote:In 2013 was het geboortecijfer van de tweede generatie Turkse en Marokkaanse meisjes (1,9 respectievelijk 1,2 per duizend) zelfs lager dan dat van autochtone meisjes (2,1 per duizend).
Gegeven over de hele aangehaalde punten polarisatie is, is het 100% politiek getint. Dat jij de ene kant als progressief bestempelt maar het stempel van een ouwe conservatief die alles het liefst wil mummificeren niet wilt krijgen is net zo goed een constatering.quote:Op maandag 4 december 2023 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je reageert op mijn post. Dan zou het handig zijn als je ook reageert op wat er staat.
Inderdaad. Dan noteer je dus niets, tenzij je rare spelletjes wil spelen.quote:Op maandag 4 december 2023 20:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Vergeleken met vorige week is er nog niks wezenlijks veranderd voor Omtzigt. Dan valt er ook weinig te noteren
Alles wat we hier bespreken is politiek getint ja. Het topic over het weer is dat niet.quote:Op maandag 4 december 2023 20:39 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Alles is politiek getint tenzij het mij uitkomt geneuzel
Nog steeds gaat dit niet over wat ik daadwerkelijk schrijf.quote:Op maandag 4 december 2023 20:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Gegeven over de hele aangehaalde punten polarisatie is, is het 100% politiek getint. Dat jij de ene kant als progressief bestempelt maar het stempel van een ouwe conservatief die alles het liefst wil mummificeren niet wilt krijgen is net zo goed een constatering.
Mijn reactie is overigens al gegeven.
Verder. De wereld veranderd. Nederland veranderd. Wij eten in tig verschillende internationaal getinte eettenten, we deden en doen handel, we passen ons daarmee altijd al aan. Hoe ouder je wordt hoe geromantiseerde vroeger wordt, maar het was altijd al kut of goed. Maar net hoe je het belicht. Ik vind een nieuw en functionerend Nederland (want dat wordt het toch) belangrijker voor de nieuwe generaties.
Ik hoorde laatst over de verantwoordelijkheid om een goede voorouder te zijn. Dat vind ik wel een mooie voor je.
Die goede voorouders waren niet degenen die hun kont op het verleden parkeerden in het jaar 1700.
Zo geniaal was dat niet en die reactie heb je al gehad.quote:Op maandag 4 december 2023 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nog steeds gaat dit niet over wat ik daadwerkelijk schrijf.
Mee eens. Je moet gewoon mee gaan in hoe het gaat en dat is o.a. dat we meer een mix van verschillende mensen hier krijgen. Waren we allemaal maar licht getint en atheïstisch. Maar het valt ook mij nu op in mijn buurt dat er wel erg veel mensen uit het buitenland komen. Geen nieuwe Nederlanders zoals mijn buurvrouw. Wel soms vervelend en met rare contacten op straat. Gewoon blank. Daar heb ik geen zin in.quote:Op maandag 4 december 2023 20:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Gegeven over de hele aangehaalde punten polarisatie is, is het 100% politiek getint. Dat jij de ene kant als progressief bestempelt maar het stempel van een ouwe conservatief die alles het liefst wil mummificeren niet wilt krijgen is net zo goed een constatering.
Mijn reactie is overigens al gegeven.
Verder. De wereld veranderd. Nederland veranderd. Wij eten in tig verschillende internationaal getinte eettenten, we deden en doen handel, we passen ons daarmee altijd al aan. Hoe ouder je wordt hoe geromantiseerde vroeger wordt, maar het was altijd al kut of goed. Maar net hoe je het belicht. Ik vind een nieuw en functionerend Nederland (want dat wordt het toch) belangrijker voor de nieuwe generaties.
Ik hoorde laatst over de verantwoordelijkheid om een goede voorouder te zijn. Dat vind ik wel een mooie voor je.
Die goede voorouders waren niet degenen die hun kont op het verleden parkeerden in het jaar 1700.
Geniaal of niet, is geheel irrelevant. Je hebt het nergens over de inhoud van die post maar tuigt wat stromannen op en gaat vervolgens met jezelf in discussie.quote:Op maandag 4 december 2023 20:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zo geniaal was dat niet en die reactie heb je al gehad.
Geert is de grootste en belangrijkste leider in Nederlandquote:Op maandag 4 december 2023 20:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Alles wat we hier bespreken is politiek getint ja. Het topic over het weer is dat niet.
quote:Op maandag 4 december 2023 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is conservatief om het dom te vinden geschiedenis, biologie en aardrijkskunde uit de cito te schrappen?
Verder heb ik het nergens in die post over wat 'het volk' zou willen of denken; ik heb het puur over een demografie die je vanuit cultuurhistorisch perspectief kunt bestuderen.
Le-zen.
Het wordt optie 1, ze spelen nu duidelijk een beetje hard to get. Vroeger was het met de pupermeisjes al niet minder vervelend, ze gedragen zich precies hetzelfdequote:Op maandag 4 december 2023 20:48 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Er zijn 2 opties:
2. VVD en NSC vinden zichzelf minder ver afstaan van GL/PvdA dan van de PVV, dus er komt een Pvda-GL/VVD/NSC kabinet.
Of optie 3. Er komt een ongewone constructie.quote:Op maandag 4 december 2023 20:48 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Er zijn 2 opties:
En dan vakministers? Anders wordt het niets.quote:Op maandag 4 december 2023 21:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Of optie 3. Er komt een ongewone constructie.
Denk aan een minderheidskabinet of extraparlementair kabinet. Of een constructie waarbij Wilders geen premier wordt, en dit aan iemand anders overlaat.
-Er is nog geen regering met een Premier Wilders.quote:Op maandag 4 december 2023 21:00 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Geert is de grootste en belangrijkste leider in Nederland
Trek anders een flesje wijn openquote:Op maandag 4 december 2023 21:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
-Er is nog geen regering met een Premier Wilders.
-Geert heeft aangekondigd zelfs in de regering oppositie te gaan voeren.
Dus Geert leidt niets behalve anti-demonstraties en de PVV-fractie.
De maatschappij is meer dan een straat.quote:Op maandag 4 december 2023 20:58 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Mee eens. Je moet gewoon mee gaan in hoe het gaat en dat is o.a. dat we meer een mix van verschillende mensen hier krijgen. Waren we allemaal maar licht getint en atheïstisch. Maar het valt ook mij nu op in mijn buurt dat er wel erg veel mensen uit het buitenland komen. Geen nieuwe Nederlanders zoals mijn buurvrouw. Wel soms vervelend en met rare contacten op straat. Gewoon blank. Daar heb ik geen zin in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |