Wat was er precies conservatief aan?quote:Op maandag 4 december 2023 19:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Daar begon ik mee. Met dat oeverloze conservatieve gelul van je. En hoe vermoeiend ik dat vind. En daarna komt natuurlijk het ontkennen vanuit jouw kant, dus ik weet niet zo goed wat je nog meer van me wilt weten.
Laten we zeggen, de wereldvreemdheid en het van rossem gehalte spat er vanaf bij jequote:Op maandag 4 december 2023 19:12 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Geen idee wat je probeert te zeggen, maar je hoeft niet op je pik te zijn getrapt? Geeft niks
Valt me vooral op dat juist de conservatieve hoek vaak weinig of selectieve kennis heeft van de geschiedenis.quote:Op maandag 4 december 2023 18:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vooral in de zogenaamd 'progressieve' hoek heerst er al jaren een enorme afkeer tegen het eigene, of het nu de Nederlandse vlag, haar cultuur, haar tradities of zelfs het volk betreft, het wordt sinds het overwaaien van allerlei rotzooi uit de VS (identiteitspolitiek) stelselmatig bekritiseerd, geridiculiseerd, gebagatelliseerd dan wel weggemoffeld. Het is allemaal kolonialisme, slavernij, wit privilege, boertig, dommig en vooral vergeven van spruitjeslucht, Nederland.
Het verbaast me al jaren hoe weinig interesse veel Nederlanders hebben in hun eigen geschiedenis, die van hun voorouders. Of, ook weer niet. Meng hyperindividualisme met rendementsdenken en plat utilisme, en alles wat zich niet vertaalt naar persoonlijke behoeftebevrediging (en dat liefst direct) dan wel financieel nut, kan bij het grof vuil. Reden dat men bij de cito ook maar besloten heeft aardrijkskunde, geschiedenis en biologie te schrappen. Heb je niks aan.
En dat is allemaal tot daaraan toe prima. Wil je dat alle herinnering aan je eigen wortels verdwijnt, go nuts. Maar als die 'progressieve' types vervolgens met een soort tenenkrommend fetisjisme alles wat níet Nederlands is bejubelen en bewieroken, en in hun 'inclusiekruistocht' vooral het eigene zoveel mogelijk willen uitwissen om maar niet 'te kwetsen', kan ik enkel facepalmen.
Dat zou kunnen, ik ben namelijk i.t.t. wat enige slecht lezende users beweren verre van conservatief.quote:Op maandag 4 december 2023 19:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Valt me vooral op dat juist de conservatieve hoek vaak weinig of selectieve kennis heeft van de geschiedenis.
Jawel, maar het bevalt je niet dat ik kritiek heb op bijvoorbeeld de inhoud van de Cito-toets en dat conservatieve onzin vind. En natuurlijk het eeuwige Het Volk, De Tradities etc. Maar die heb ik al genoemd.quote:Op maandag 4 december 2023 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat was er precies conservatief aan?
Iets zegt me dat je die post nauwelijks gelezen hebt.
Mensen hier hebben soms een vooroordeel idd. Wat denk jij over Omzigt en te duidelijk zichtbare notitie. Of zou het fake zijn?quote:Op maandag 4 december 2023 19:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, ik ben namelijk i.t.t. wat enige slecht lezende users beweren verre van conservatief.
Mijn punt is vooral dat men heel makkelijk roept dat we vast moeten houden aan onze reeds bestaande normen, waarden, gebruiken en tradities, terwijl de geschiedenis ons leert dat veranderingen niet erg hoeven te zijn of zelfs onze levens kunnen verrijken. Soms is het ook gewoon beter te veranderen, zeker met oog op tolerantie.quote:Op maandag 4 december 2023 19:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, ik ben namelijk i.t.t. wat enige slecht lezende users beweren verre van conservatief.
Gaat wel over snel heid van verandering. Je moet mensen wel de tijd geven om te accepteren. Ik heb er zelf ook enige moeite mee.quote:Op maandag 4 december 2023 19:33 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mijn punt is vooral dat men heel makkelijk roept dat we vast moeten houden aan onze reeds bestaande normen, waarden, gebruiken en tradities, terwijl de geschiedenis ons leert dat veranderingen niet erg hoeven te zijn of zelfs onze levens kunnen verrijken. Soms is het ook gewoon beter te veranderen, zeker met oog op tolerantie.
Wilhelmina wilde ze niet eens aankijken.quote:Op maandag 4 december 2023 18:13 schreef probeer het volgende:
En hoe ziet die Joodse cultuur in Europa er dan precies uit trouwens? Eeuwenlang antisemitisme, waarbij we uiteindelijk in West Europa de afgelopen paar decennia uitgekomen zijn op een 'soort van tolereren maar ze nog steeds raar aankijken'?
Wat je hier in heel veel tekst omschrijft is dat progressieven niet genoeg stil staan bij het verleden en dus niet conservatief genoeg zijn.quote:Op maandag 4 december 2023 18:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vooral in de zogenaamd 'progressieve' hoek heerst er al jaren een enorme afkeer tegen het eigene, of het nu de Nederlandse vlag, haar cultuur, haar tradities of zelfs het volk betreft, het wordt sinds het overwaaien van allerlei rotzooi uit de VS (identiteitspolitiek) stelselmatig bekritiseerd, geridiculiseerd, gebagatelliseerd dan wel weggemoffeld. Het is allemaal kolonialisme, slavernij, wit privilege, boertig, dommig en vooral vergeven van spruitjeslucht, Nederland.
Het verbaast me al jaren hoe weinig interesse veel Nederlanders hebben in hun eigen geschiedenis, die van hun voorouders. Of, ook weer niet. Meng hyperindividualisme met rendementsdenken en plat utilisme, en alles wat zich niet vertaalt naar persoonlijke behoeftebevrediging (en dat liefst direct) dan wel financieel nut, kan bij het grof vuil. Reden dat men bij de cito ook maar besloten heeft aardrijkskunde, geschiedenis en biologie te schrappen. Heb je niks aan.
En dat is allemaal tot daaraan toe prima. Wil je dat alle herinnering aan je eigen wortels verdwijnt, go nuts. Maar als die 'progressieve' types vervolgens met een soort tenenkrommend fetisjisme alles wat níet Nederlands is bejubelen en bewieroken, en in hun 'inclusiekruistocht' vooral het eigene zoveel mogelijk willen uitwissen om maar niet 'te kwetsen', kan ik enkel facepalmen.
Ach in sommige gevallen wel ja. Moet ook zeggen dat het 2 kanten op werkt. Zoals hier wel vaker geroepen, “beste een middenweg te vinden”.quote:Op maandag 4 december 2023 19:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Gaat wel over snel heid van verandering. Je moet mensen wel de tijd geven om te accepteren. Ik heb er zelf ook enige moeite mee.
de website van het Nationaal Archief was ander enorm overbelast geraakt de afgelopen weekquote:Op maandag 4 december 2023 18:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het verbaast me al jaren hoe weinig interesse veel Nederlanders hebben in hun eigen geschiedenis, die van hun voorouders.
Het is conservatief om het dom te vinden geschiedenis, biologie en aardrijkskunde uit de cito te schrappen?quote:Op maandag 4 december 2023 19:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jawel, maar het bevalt je niet dat ik kritiek heb op bijvoorbeeld de inhoud van de Cito-toets en dat conservatieve onzin vind. En natuurlijk het eeuwige Het Volk, De Tradities etc. Maar die heb ik al genoemd.
Het zal een zegen zijn, inderdaad, wanneer de ideeën van de Verlichting overal doorgang vinden.quote:Op maandag 4 december 2023 19:33 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mijn punt is vooral dat men heel makkelijk roept dat we vast moeten houden aan onze reeds bestaande normen, waarden, gebruiken en tradities, terwijl de geschiedenis ons leert dat veranderingen niet erg hoeven te zijn of zelfs onze levens kunnen verrijken. Soms is het ook gewoon beter te veranderen, zeker met oog op tolerantie.
Niet progressieven, 'progressieven'.quote:Op maandag 4 december 2023 19:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat je hier in heel veel tekst omschrijft is dat progressieven niet genoeg stil staan bij het verleden en dus niet conservatief genoeg zijn.
Heb je er nog een paar zo?
Ik zie dat liefhebbers van zwarte kleding ook te weinig wit dragen.
Nieuwe bestuurscultuur, transparantie. Dat hoort.quote:Op maandag 4 december 2023 19:20 schreef Jaroon het volgende:
Maar nu ook Omzigt met een te filmen notitie. https://www.telegraaf.nl/(...)-pvv-nsc-bbb-kabinet. Dat is tevoren bedacht.
Hopelijk ligt er ook een leesbril. Voor jezelf.quote:Op maandag 4 december 2023 19:47 schreef Beathoven het volgende:
Er ligt op zolder ook nog een mooie poederpruik voor Etto.
Ging het daar over o.a.? Daar ben ik ook tegen. Het steeds meer versimpelen. Daarnaast is het zo ( of was) dat een cito geen echt goed beeld geeft.quote:Op maandag 4 december 2023 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is conservatief om het dom te vinden geschiedenis, biologie en aardrijkskunde uit de cito te schrappen?
Verder heb ik het nergens in die post over wat 'het volk' zou willen of denken; ik heb het puur over een demografie die je vanuit cultuurhistorisch perspectief kunt bestuderen.
Le-zen.
Jij smijt al in de opening van je post met “de vlag, de cultuur en de tradities” als in wat ons zou moeten verbinden. Dus je zet je piketpalen zeer duidelijk neer. Dan begin je over (vaderlandsche) geschiedenis. Niet over groepering op penislengte. Dus zo origineel niet-conservatief ben je niet.quote:Op maandag 4 december 2023 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet progressieven, 'progressieven'.
Dat ook jij verder een soort politiek conservatisme in die post ziet bevestigt voor mij vooral hoe snel 'progressieven' getriggered zijn en het wel fijn vinden om snel met labels te gaan smijten wanneer er iets teveel tekst staat. Gewoon een rode waas voor de ogen krijgen bij het zien van bepaalde termen, en dan direct vol op het orgel gaan.
Wat een armoede.
Tuurlijk niet, volledig de bedoeling geweest.quote:Op maandag 4 december 2023 20:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Die zichtbare notitie van Omtzigt zal toch geen toeval zijn? Hij beweert zelf van wel, maar dat geloof ik niet.
Die kerel begint me steeds meer te ergeren.
Vergeleken met vorige week is er nog niks wezenlijks veranderd voor Omtzigt. Dan valt er ook weinig te noterenquote:Op maandag 4 december 2023 20:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, volledig de bedoeling geweest.
Moeten ook wel beestachtig goede gesprekken zijn met Plasterk als dat je notities zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |