abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211517880
Maar nu ook Omzigt met een te filmen notitie. https://www.telegraaf.nl/(...)-pvv-nsc-bbb-kabinet. Dat is tevoren bedacht.
  maandag 4 december 2023 @ 19:21:36 #227
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211517889
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Daar begon ik mee. Met dat oeverloze conservatieve gelul van je. En hoe vermoeiend ik dat vind. En daarna komt natuurlijk het ontkennen vanuit jouw kant, dus ik weet niet zo goed wat je nog meer van me wilt weten.
Wat was er precies conservatief aan?

Iets zegt me dat je die post nauwelijks gelezen hebt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 december 2023 @ 19:21:56 #228
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211517893
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:12 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Geen idee wat je probeert te zeggen, maar je hoeft niet op je pik te zijn getrapt? Geeft niks :)
Laten we zeggen, de wereldvreemdheid en het van rossem gehalte spat er vanaf bij je
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 4 december 2023 @ 19:22:55 #229
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211517908
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vooral in de zogenaamd 'progressieve' hoek heerst er al jaren een enorme afkeer tegen het eigene, of het nu de Nederlandse vlag, haar cultuur, haar tradities of zelfs het volk betreft, het wordt sinds het overwaaien van allerlei rotzooi uit de VS (identiteitspolitiek) stelselmatig bekritiseerd, geridiculiseerd, gebagatelliseerd dan wel weggemoffeld. Het is allemaal kolonialisme, slavernij, wit privilege, boertig, dommig en vooral vergeven van spruitjeslucht, Nederland.

Het verbaast me al jaren hoe weinig interesse veel Nederlanders hebben in hun eigen geschiedenis, die van hun voorouders. Of, ook weer niet. Meng hyperindividualisme met rendementsdenken en plat utilisme, en alles wat zich niet vertaalt naar persoonlijke behoeftebevrediging (en dat liefst direct) dan wel financieel nut, kan bij het grof vuil. Reden dat men bij de cito ook maar besloten heeft aardrijkskunde, geschiedenis en biologie te schrappen. Heb je niks aan.

En dat is allemaal tot daaraan toe prima. Wil je dat alle herinnering aan je eigen wortels verdwijnt, go nuts. Maar als die 'progressieve' types vervolgens met een soort tenenkrommend fetisjisme alles wat níet Nederlands is bejubelen en bewieroken, en in hun 'inclusiekruistocht' vooral het eigene zoveel mogelijk willen uitwissen om maar niet 'te kwetsen', kan ik enkel facepalmen.
Valt me vooral op dat juist de conservatieve hoek vaak weinig of selectieve kennis heeft van de geschiedenis.
  maandag 4 december 2023 @ 19:24:23 #230
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211517925
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:22 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Valt me vooral op dat juist de conservatieve hoek vaak weinig of selectieve kennis heeft van de geschiedenis.
Dat zou kunnen, ik ben namelijk i.t.t. wat enige slecht lezende users beweren verre van conservatief.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 december 2023 @ 19:28:16 #231
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_211517960
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat was er precies conservatief aan?

Iets zegt me dat je die post nauwelijks gelezen hebt.
Jawel, maar het bevalt je niet dat ik kritiek heb op bijvoorbeeld de inhoud van de Cito-toets en dat conservatieve onzin vind. En natuurlijk het eeuwige Het Volk, De Tradities etc. Maar die heb ik al genoemd.
Dit, dus.
pi_211518008
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat zou kunnen, ik ben namelijk i.t.t. wat enige slecht lezende users beweren verre van conservatief.
Mensen hier hebben soms een vooroordeel idd. Wat denk jij over Omzigt en te duidelijk zichtbare notitie. Of zou het fake zijn?
  maandag 4 december 2023 @ 19:33:01 #233
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211518030
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mijn punt is vooral dat men heel makkelijk roept dat we vast moeten houden aan onze reeds bestaande normen, waarden, gebruiken en tradities, terwijl de geschiedenis ons leert dat veranderingen niet erg hoeven te zijn of zelfs onze levens kunnen verrijken. Soms is het ook gewoon beter te veranderen, zeker met oog op tolerantie.
pi_211518059
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:33 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Mijn punt is vooral dat men heel makkelijk roept dat we vast moeten houden aan onze reeds bestaande normen, waarden, gebruiken en tradities, terwijl de geschiedenis ons leert dat veranderingen niet erg hoeven te zijn of zelfs onze levens kunnen verrijken. Soms is het ook gewoon beter te veranderen, zeker met oog op tolerantie.
Gaat wel over snel heid van verandering. Je moet mensen wel de tijd geven om te accepteren. Ik heb er zelf ook enige moeite mee.
pi_211518112
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:13 schreef probeer het volgende:
En hoe ziet die Joodse cultuur in Europa er dan precies uit trouwens? Eeuwenlang antisemitisme, waarbij we uiteindelijk in West Europa de afgelopen paar decennia uitgekomen zijn op een 'soort van tolereren maar ze nog steeds raar aankijken'?
Wilhelmina wilde ze niet eens aankijken.
pi_211518220
quote:

[..]
Vooral in de zogenaamd 'progressieve' hoek heerst er al jaren een enorme afkeer tegen het eigene, of het nu de Nederlandse vlag, haar cultuur, haar tradities of zelfs het volk betreft, het wordt sinds het overwaaien van allerlei rotzooi uit de VS (identiteitspolitiek) stelselmatig bekritiseerd, geridiculiseerd, gebagatelliseerd dan wel weggemoffeld. Het is allemaal kolonialisme, slavernij, wit privilege, boertig, dommig en vooral vergeven van spruitjeslucht, Nederland.

Het verbaast me al jaren hoe weinig interesse veel Nederlanders hebben in hun eigen geschiedenis, die van hun voorouders. Of, ook weer niet. Meng hyperindividualisme met rendementsdenken en plat utilisme, en alles wat zich niet vertaalt naar persoonlijke behoeftebevrediging (en dat liefst direct) dan wel financieel nut, kan bij het grof vuil. Reden dat men bij de cito ook maar besloten heeft aardrijkskunde, geschiedenis en biologie te schrappen. Heb je niks aan.

En dat is allemaal tot daaraan toe prima. Wil je dat alle herinnering aan je eigen wortels verdwijnt, go nuts. Maar als die 'progressieve' types vervolgens met een soort tenenkrommend fetisjisme alles wat níet Nederlands is bejubelen en bewieroken, en in hun 'inclusiekruistocht' vooral het eigene zoveel mogelijk willen uitwissen om maar niet 'te kwetsen', kan ik enkel facepalmen.
Wat je hier in heel veel tekst omschrijft is dat progressieven niet genoeg stil staan bij het verleden en dus niet conservatief genoeg zijn.

Heb je er nog een paar zo? :)

Ik zie dat liefhebbers van zwarte kleding ook te weinig wit dragen.
  maandag 4 december 2023 @ 19:45:19 #237
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211518242
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Gaat wel over snel heid van verandering. Je moet mensen wel de tijd geven om te accepteren. Ik heb er zelf ook enige moeite mee.
Ach in sommige gevallen wel ja. Moet ook zeggen dat het 2 kanten op werkt. Zoals hier wel vaker geroepen, “beste een middenweg te vinden”.

Overigens lijkt me de hele kerk en moskee kwestie vooral een gevalletje vraag en aanbod.
pi_211518272
Er ligt op zolder ook nog een mooie poederpruik voor Etto.
pi_211518321
quote:

[..]

Het verbaast me al jaren hoe weinig interesse veel Nederlanders hebben in hun eigen geschiedenis, die van hun voorouders.
de website van het Nationaal Archief was ander enorm overbelast geraakt de afgelopen week
  maandag 4 december 2023 @ 19:55:15 #240
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211518411
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 19:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Jawel, maar het bevalt je niet dat ik kritiek heb op bijvoorbeeld de inhoud van de Cito-toets en dat conservatieve onzin vind. En natuurlijk het eeuwige Het Volk, De Tradities etc. Maar die heb ik al genoemd.
Het is conservatief om het dom te vinden geschiedenis, biologie en aardrijkskunde uit de cito te schrappen?

Verder heb ik het nergens in die post over wat 'het volk' zou willen of denken; ik heb het puur over een demografie die je vanuit cultuurhistorisch perspectief kunt bestuderen.

Le-zen.

[ Bericht 12% gewijzigd door EttovanBelgie op 04-12-2023 20:03:30 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 december 2023 @ 19:56:15 #241
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211518428
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:33 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Het zal een zegen zijn, inderdaad, wanneer de ideeën van de Verlichting overal doorgang vinden.

Iets bewaren wil verder niet zeggen 'actief in stand houden'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 december 2023 @ 19:59:03 #242
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211518478
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 19:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Wat je hier in heel veel tekst omschrijft is dat progressieven niet genoeg stil staan bij het verleden en dus niet conservatief genoeg zijn.

Heb je er nog een paar zo? :)

Ik zie dat liefhebbers van zwarte kleding ook te weinig wit dragen.
Niet progressieven, 'progressieven'.

Dat ook jij verder een soort politiek conservatisme in die post ziet bevestigt voor mij vooral hoe snel 'progressieven' getriggered zijn en het wel fijn vinden om snel met labels te gaan smijten wanneer er iets teveel tekst staat. Gewoon een rode waas voor de ogen krijgen bij het zien van bepaalde termen, en dan direct vol op het orgel gaan.

Wat een armoede.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211518498
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:20 schreef Jaroon het volgende:
Maar nu ook Omzigt met een te filmen notitie. https://www.telegraaf.nl/(...)-pvv-nsc-bbb-kabinet. Dat is tevoren bedacht.
Nieuwe bestuurscultuur, transparantie. Dat hoort.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 4 december 2023 @ 20:00:40 #244
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211518511
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:47 schreef Beathoven het volgende:
Er ligt op zolder ook nog een mooie poederpruik voor Etto.
Hopelijk ligt er ook een leesbril. Voor jezelf.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211518826
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het is conservatief om het dom te vinden geschiedenis, biologie en aardrijkskunde uit de cito te schrappen?

Verder heb ik het nergens in die post over wat 'het volk' zou willen of denken; ik heb het puur over een demografie die je vanuit cultuurhistorisch perspectief kunt bestuderen.

Le-zen.
Ging het daar over o.a.? Daar ben ik ook tegen. Het steeds meer versimpelen. Daarnaast is het zo ( of was) dat een cito geen echt goed beeld geeft.
pi_211518883
Die zichtbare notitie van Omtzigt zal toch geen toeval zijn? Hij beweert zelf van wel, maar dat geloof ik niet.

Die kerel begint me steeds meer te ergeren.
  maandag 4 december 2023 @ 20:20:38 #247
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_211518889
Ik vind die rituele dans een beetje vermoeiend worden. We weten allemaal wat er gaat gebeuren, dat preutse gedoe van Omtzigt en Dilan is wat vermoeiend
Laffe huichelaar
pi_211518941
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet progressieven, 'progressieven'.

Dat ook jij verder een soort politiek conservatisme in die post ziet bevestigt voor mij vooral hoe snel 'progressieven' getriggered zijn en het wel fijn vinden om snel met labels te gaan smijten wanneer er iets teveel tekst staat. Gewoon een rode waas voor de ogen krijgen bij het zien van bepaalde termen, en dan direct vol op het orgel gaan.

Wat een armoede.
Jij smijt al in de opening van je post met “de vlag, de cultuur en de tradities” als in wat ons zou moeten verbinden. Dus je zet je piketpalen zeer duidelijk neer. Dan begin je over (vaderlandsche) geschiedenis. Niet over groepering op penislengte. Dus zo origineel niet-conservatief ben je niet.

Ik vind geschiedenis in het algemeen zeer interessant. Ik sta er weleens bij stil en zou het mooi vinden als iedereen dat interessant zou vinden.

Maar om nou dat verleden nu de politiek in te sleuren? Het verleden is begraven en vvt. Je zit nu met een samenleving van een bepaalde mix en daar moet je mee vooruit en daar zijn misschien bepaalde thema’s waar wij wat te oud voor zijn of die de jouwe niet zijn. Die waren er ook voor de ouwelullen van de vorige generaties. Dan zijn er genoeg partijen die binnen ons keuzevak passen.

Radicaal conservatieven die tegen woke zijn zullen nog wel als enige in phantomblack met dikke rode lippen tussen de roetveegpieten willen wandelen maar die generatie sterft met de tijd nog wel uit.

Ik zie geen opstandige palingtrekkers meer en van de protestbeweging die tegen de invoering van huisnummers was horen we ook zeer weinig meer.

Er zullen ideeën en discussies aan rechter en linkerzijde door de tijd sneuvelen maar in het landschap van de politiek is er genoeg keuze die aansluit bij je mening.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 04-12-2023 20:29:49 ]
  maandag 4 december 2023 @ 20:25:13 #249
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211518952
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Die zichtbare notitie van Omtzigt zal toch geen toeval zijn? Hij beweert zelf van wel, maar dat geloof ik niet.

Die kerel begint me steeds meer te ergeren.
Tuurlijk niet, volledig de bedoeling geweest.

Moeten ook wel beestachtig goede gesprekken zijn met Plasterk als dat je notities zijn :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_211519014
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:25 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Tuurlijk niet, volledig de bedoeling geweest.

Moeten ook wel beestachtig goede gesprekken zijn met Plasterk als dat je notities zijn :')
Vergeleken met vorige week is er nog niks wezenlijks veranderd voor Omtzigt. Dan valt er ook weinig te noteren :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')