abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211551718
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 09:04 schreef paardendokter het volgende:

[..]
En het is zeker niet 'een van de oudste café's van Amsterdam'. In de zeventiende eeuw barstte het al van de kroegen in Mokum.
Er staat ook niet een van de eerste maar een van de oudste. Dat wil ik best geloven.
pi_211552146
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 16:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Waar Nederland zo goed als failliet
https://www.faillissement(...)r-nederland-b-v.aspx

Projecten van Capital Circle.
08-12-2023
05.gel.23.446.F.1306.1.23
Uitspraak faillissement na beëindiging surseance op 07 december 2023

https://www.faillissementsdossier.nl/nl/faillissement/1781762/waar-nederland-b-v.aspx
pi_211553211
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 06:26 schreef KrekelJapie het volgende:
Accountancy bureau CCF voor 2e keer naar bijzonder beheer. Er staat nog 66k hoofdsom open tegen een overwaarde op woonhuis obv 2e hypotheek van 250k.

Zal (uiteindelijk) goed moeten komen obv de zekerheid.
Maar ik blijf me erover verbazen
pi_211553445
Het verbaasd met trouwens dat projecten nog best goed lopen in de laatste maand van het jaar. Je zou denken dat met de nieuwe belastingregels veel meer mensen niet hun geld in een beleggingscategorie stoppen. Dat kost je namelijk geld door de hogere belasting. (tenzij je zakelijk investeert).

[ Bericht 23% gewijzigd door dyna18 op 08-12-2023 18:22:46 ]
pi_211553838
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:08 schreef dyna18 het volgende:
Het verbaasd met trouwens dat projecten nog best goed lopen in de laatste maand van het jaar. Je zou denken dat met de nieuwe belastingregels veel meer mensen niet hun geld in een beleggingscategorie stoppen. Dat kost je namelijk geld door de hogere belasting. (tenzij je zakelijk investeert).

Nog een off-topic opmerking.
Iemand die mij via een referral bij Raisin wil aanmelden? Ik gun dit graag aan de vaste bijdragers in dit topic.
Graag via PB.
Done
pi_211554533
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:08 schreef Tjalala het volgende:

[..]
08-12-2023
05.gel.23.446.F.1306.1.23
Uitspraak faillissement na beëindiging surseance op 07 december 2023

https://www.faillissementsdossier.nl/nl/faillissement/1781762/waar-nederland-b-v.aspx
uiteraard geen bericht van capital circle
pi_211554719
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:08 schreef dyna18 het volgende:
Het verbaasd met trouwens dat projecten nog best goed lopen in de laatste maand van het jaar. Je zou denken dat met de nieuwe belastingregels veel meer mensen niet hun geld in een beleggingscategorie stoppen. Dat kost je namelijk geld door de hogere belasting. (tenzij je zakelijk investeert).

Nog een off-topic opmerking.
Iemand die mij via een referral bij Raisin wil aanmelden? Ik gun dit graag aan de vaste bijdragers in dit topic.
Graag via PB.
Misschien dat niet alle investeerders bij het doen van hun aangifte actieve herinneringen hebben aan hun crowdfunding-projecten.

Enne, Raisin gebruik ik ook sinds een paar maanden, werkt best mooi en een makkelijke manier om meer rente te krijgen op spaargeld of een deposito, zonder dat ik het gevoel heb dat het te mooi is om waar te zijn.
pi_211555118
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:08 schreef dyna18 het volgende:
Het verbaasd met trouwens dat projecten nog best goed lopen in de laatste maand van het jaar. Je zou denken dat met de nieuwe belastingregels veel meer mensen niet hun geld in een beleggingscategorie stoppen. Dat kost je namelijk geld door de hogere belasting. (tenzij je zakelijk investeert).
Dit is hier al vaak bediscussieerd, maar ik begrijp de redenering nog steeds niet helemaal.

De belasting die je volgend jaar, in 2024, betaalt, is gebaseerd op de vermogensverdeling op 1 januari van dit jaar, 2023. Daarop heeft wel of niet investeren in een CF project in december dus geen effect.
Het jaar daarna, 2025, betaal je belasting over je CF project conform de categorie "beleggingen" voor een vol jaar. Wat ook gewoon klopt als het project gedurende heel 2024 loopt.
Het is juist aan het EIND van het project dat er mogelijk een ongunstig belastingeffect optreedt, met name als het een aflossingsvrij project betreft en het einde van het project net NA een jaarwisseling valt.
En aangezien de meeste projecten een looptijd van een geheel aantal jaren hebben, is de kans op zo'n ongunstig effect juist het grootst voor een project dat in januari start...

[ Bericht 2% gewijzigd door OpDieFiets op 08-12-2023 15:24:15 ]
pi_211555445
GvG-Ruimzicht B.V.
¤ 800.000 | 8,0% rente | 36 maanden

Opstartkosten woningontwikkelproject
https://www.collincrowdfund.nl/gvg-ruimzicht-b-v/
4x 1e hypotheek verhuurd vastgoed
pi_211555463
My Telephone
¤ 320.000 | 8,5% rente | 48 maanden

Aankoop huurpand telefoonwinkel
https://www.collincrowdfund.nl/my-telephone/
1e hypotheek winkel + appartement + 2e hypotheek woonhuis
pi_211555491
Fort 1881 B.V.
¤ 1.300.000 | 8,5% rente | 12 maanden

Herfinanciering vastgoed
https://www.collincrowdfund.nl/fort-1881-b-v/
1e hypotheek fort + borgstelling zeer vermogende zakenrelatie + rentedepot
pi_211556780
Herfinanciering leningen bewindvoerder
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=28172
Geen zekerheden. Volgens mij bekende naam met eerdere projecten bij KoM en GvE
pi_211557453
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:51 schreef KrekelJapie het volgende:
GvG-Ruimzicht B.V.
¤ 800.000 | 8,0% rente | 36 maanden

Opstartkosten woningontwikkelproject
https://www.collincrowdfund.nl/gvg-ruimzicht-b-v/
4x 1e hypotheek verhuurd vastgoed
Linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211557878
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:57 schreef KrekelJapie het volgende:
Fort 1881 B.V.
¤ 1.300.000 | 8,5% rente | 12 maanden

Herfinanciering vastgoed
https://www.collincrowdfund.nl/fort-1881-b-v/
1e hypotheek fort + borgstelling zeer vermogende zakenrelatie + rentedepot
Mooie plek, Fort 1881.
Echter een heel lastig te verkopen object. Betreft natuurlijk wel verliesfinanciering waar Mogelijk zo te zien geen zin in heeft.
Vind het eigenlijk ook zonde dat er recreatiewoningen op dat terrein gebouwd gaan worden.
Alles bij elkaar: 1.: korte looptijd 2.: flink risico op tegenvallende verkoop opbrengsten (het Fort heeft in het verleden al langer een armetierig bestaan gekend) maakt dat ik het laat voor wat het is.

Dan zie ik meer muziek in het andere Westlandse project: My telephone.
pi_211558082
quote:
"Het is wegens omstandigheden momenteel niet mogelijk om uw saldo op te hogen of geld op te nemen. Heeft u vragen? Neem dan contact op met onze helpdesk."
Zie dit op CCF, iemand een idee wat er aan de hand is, en hoelang het duurt?
pi_211558247
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:12 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Dit is hier al vaak bediscussieerd, maar ik begrijp de redenering nog steeds niet helemaal.

De belasting die je volgend jaar, in 2024, betaalt, is gebaseerd op de vermogensverdeling op 1 januari van dit jaar, 2023. Daarop heeft wel of niet investeren in een CF project in december dus geen effect.
Het jaar daarna, 2025, betaal je belasting over je CF project conform de categorie "beleggingen" voor een vol jaar. Wat ook gewoon klopt als het project gedurende heel 2024 loopt.
Het is juist aan het EIND van het project dat er mogelijk een ongunstig belastingeffect optreedt, met name als het een aflossingsvrij project betreft en het einde van het project net NA een jaarwisseling valt.
En aangezien de meeste projecten een looptijd van een geheel aantal jaren hebben, is de kans op zo'n ongunstig effect juist het grootst voor een project dat in januari start...
Laat ik voorop stellen dat ik zakelijk investeer en op dat punt dus niets met box3 te maken heb, maar ik begrijp op zich de basis van de gedachte wel.

Het begin van een project kun je redelijk goed zelf bepalen, het eind wordt vrijwel altijd voor je bepaald en zal (behalve bij cre :) ) vrijwel nooit later dan de initieel beoogde aflosdatum zijn, mogelijk wel iets eerder. Stel je hebt een project wat normaal gesproken 24 maanden loopt en start in november en wordt twee maanden voor afloop in augustus afgelost, dat telt dan in twee jaren mee want twee keer jaarovergang.Maar stel dat een soortgelijk project in februari start en ook twee manden voortijdig aflost, telt dan maar in 1 jaar mee want slechts 1 jaarovergang.

Ik weet het, als je altijd de aflossingen steeds herbelegd etc. zal het uiteindelijk vrijwel niets uitmaken en is het niet zinvol, maar dat lijkt me de gedachte van de box3 investeerders die eind van het jaar een pas op de plaats maken. Ik hoor het graag als het een andere reden heeft, want dan heb ik mogelijk nog iets gemist.

Uiteindelijk ben ik persoonlijk van mening (maar ja dat is slechts een mening) dat het hele forfataire stelsel het juridisch bij de rechter niet gaat redden en er na vele bezwaarprocedures uiteindelijk toch het werkelijke rendement gehanteert gaat worden. Dat is tenslotte toch het ultieme doel van onze bij herhaling onbetrouwbare overheid (dus de vraag is of belasten van het werkelijk rendement er ooit gaat komen want het is zo moeilijk) en op financieel gebied nog onbetrouwbaardere en incompetentere tweede kamer als ik kijk naar de beslissingen die in de nacht voor het verkiezingsreses genomen zijn door de toen beschikbare meerderheid.
  vrijdag 8 december 2023 @ 21:00:16 #168
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_211558548
 Update CRE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jammer wel, maar niks aan te doen.
pi_211558798
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:04 schreef ETphonehome het volgende:
Dan zie ik meer muziek in het andere Westlandse project: My telephone.
Ho Ho. Zeg niet tegen een Westlander dat Hoek bij Westland hoort. Hoek is Rotjeknor.
pi_211558940
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:33 schreef tnhb het volgende:
Het begin van een project kun je redelijk goed zelf bepalen, het eind wordt vrijwel altijd voor je bepaald en zal (behalve bij cre :) ) vrijwel nooit later dan de initieel beoogde aflosdatum zijn, mogelijk wel iets eerder. Stel je hebt een project wat normaal gesproken 24 maanden loopt en start in november en wordt twee maanden voor afloop in augustus afgelost, dat telt dan in twee jaren mee want twee keer jaarovergang.Maar stel dat een soortgelijk project in februari start en ook twee manden voortijdig aflost, telt dan maar in 1 jaar mee want slechts 1 jaarovergang.
Wat je zegt klopt. Maar wat ik hier regelmatig lees, en waar ik nu vooral op reageer, is het idee dat investeren in de laatste maanden van het jaar geen zin heeft omdat je over die maanden dan een negatief rendement zou maken, vanwege het belastingstelsel.
pi_211560035
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 21:32 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Wat je zegt klopt. Maar wat ik hier regelmatig lees, en waar ik nu vooral op reageer, is het idee dat investeren in de laatste maanden van het jaar geen zin heeft omdat je over die maanden dan een negatief rendement zou maken, vanwege het belastingstelsel.
Op het moment dat je nu geld in een investering stopt weet je zeker dat je daar het hoge box3 tarief voor betaald. Dat is zelfs hoger dan je nog deze maand aan rendement haalt, dus je betaald op dat moment meer dan je ontvangen hebt, waardoor het geld kost.

Dat is toch jammer, zeker als je geld nu op een spaarrekening staat.

Je schrijft dat als je in januari start, dat je dan ook betaald en wel in januari van het volgende jaar.
Echter is de kans prima aanwezig dat het project al eerder wordt afgelost. En dan heb je dat nadeel dus niet. Terwijl bij een project in december je gegarandeerd het hoge tarief betaald. Ook geldt het niet voor projecten die bijv. 18 maanden lopen.

Verder is het ook een gevoelskwestie. Ik zou toch gek zijn om nu een investering te doen die meteen al in de min wordt geduwd door de belastingaanslag die uit gaat van een heel jaar, terwijl het project nog maar een paar dagen opbrengsten heeft gegenereerd.
  vrijdag 8 december 2023 @ 23:17:12 #172
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_211560051
Project CRE Groningen welke in november had moeten worden afgelost is met 6 maanden verlengd. Maar éérst nemen ze ook nog de 3 maanden uitloopperiode. Over verhoging van de rente wordt niet gesproken. Dit is echt 'kak' voor de investeerders natuurlijk. Zo goedkoop hadden de ondernemers elders nu nergens meer kunnen lenen (tegen 5% rente).
pi_211561346
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 23:13 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Op het moment dat je nu geld in een investering stopt weet je zeker dat je daar het hoge box3 tarief voor betaald. Dat is zelfs hoger dan je nog deze maand aan rendement haalt, dus je betaald op dat moment meer dan je ontvangen hebt, waardoor het geld kost.

Dat is toch jammer, zeker als je geld nu op een spaarrekening staat.

Je schrijft dat als je in januari start, dat je dan ook betaald en wel in januari van het volgende jaar.
Echter is de kans prima aanwezig dat het project al eerder wordt afgelost. En dan heb je dat nadeel dus niet. Terwijl bij een project in december je gegarandeerd het hoge tarief betaald. Ook geldt het niet voor projecten die bijv. 18 maanden lopen.

Verder is het ook een gevoelskwestie. Ik zou toch gek zijn om nu een investering te doen die meteen al in de min wordt geduwd door de belastingaanslag die uit gaat van een heel jaar, terwijl het project nog maar een paar dagen opbrengsten heeft gegenereerd.
Omgekeerd toch hetzelfde? Als ik nu bijv investeerderde gisteren in de 2x2 meneer in Harderwijk, dan heb ik in december 2027 de laatste betaling, als het goed is vlak vóór de vrh
pi_211561426
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:19 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Zie dit op CCF, iemand een idee wat er aan de hand is, en hoelang het duurt?
Ik zie het niet staan, heb gisterochtend nog wel geld op kunnen nemen. Weet ook niet of je dit op de website of app ziet staan? Ik heb iig gekeken op de website zojuist.
pi_211563125
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 16:20 schreef InVestEerder het volgende:
Ik heb even op MaxCF website gekeken. Onder het kopje "Over ons" staat CEO Felix Berkhout niet meer genoemd!
De directie bestaat nu enkel nog uit de CCO en de CFO. Ik acht het niet onwaarschijnlijk dat hij eruit gekickt is wegens wanprestatie.
Ik heb afgelopen week de opnames van de laatste vragensessie van 17/10 (?) teruggeluisterd (ik was wel benieuwd wat er allemaal toegezegd werd) en daarin werd aangegeven dat hij door de AFM niet geaccepteerd was/werd, om die reden van het toneel verdwenen was en per december echt weg zou zijn (vandaag staat hij nog wel gewoon als bestuurder geregistreerd bij de kvk, zojuist gecontroleerd). Ook werd aangegeven dat er een formele klacht via het kifid loopt en ze daar op moesten komen draven, ben wel benieuwd naar de inhoud. Er werd toegezegd dat de resultaten van de corbelo stemmingen na controle gecommunicerd zouden worden en eind oktover/begin november zichtbaar zouden moeten zijn en dat ze na overleg met de AFM meer info wilden geven over de afwijzing. Tot zover even mijn samenvatting van de zaken die me opvielen, we zijn nu ruim zes weken verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')