Niet met de PVV regeren in elk geval. Is alleen maar een pluspunt toch?quote:Op woensdag 29 november 2023 19:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik heb NSC gestemd en geef bij deze toe dat ik daar nu spijt van heb. Heb Omtzigt lang verdedigd maar ik ben er nu wel een beetje klaar mee. Wat wil die kerel nu eigenlijk 🥴
Het is wel een risico voor een nieuwe partij als die van Omtzigt om direct mee te gaan regeren. Hij komt zo met 20 zetels de kamer in denderen, terwijl hij enkele maanden geleden nog amper wist wat hij ging doen.quote:Op woensdag 29 november 2023 19:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik heb NSC gestemd en geef bij deze toe dat ik daar nu spijt van heb. Heb Omtzigt lang verdedigd maar ik ben er nu wel een beetje klaar mee. Wat wil die kerel nu eigenlijk 🥴
quote:Op woensdag 29 november 2023 19:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij nu geen onderhandelingen met de PVV wil starten. Weet je wat een goede manier is om erachter te komen van welke punten Wilders afstand wil nemen? Onderhandelingen starten. Ga. Praten. Het is zo eenvoudig. En dan kan de uitkomst alsnog zijn dat je het niet ziet zitten.
En de VVD is al helemaal erg. Ben benieuwd wat er op de partijbijeenkomst gaat gebeuren.
Hij wil toch ook gaan praten?quote:Hij wil dat er een informateur wordt aangesteld die eerst gaat kijken of er inhoudelijke overeenkomsten zijn te vinden tussen partijen.
,,De coalitie die PVV-leider Wilders wil, heeft bij lange na geen meerderheid in de Eerste kamer. Dus moeten alle partijen eerst maar eens kijken naar hoe ze problemen willen oplossen. En of daar overeenkomsten tussen zitten.''
ik verbaas me er ook elke keer over dat als je op wilders stemt omdat hij in de 2de kamer moet komen hij er niet in komt, ondanks dat hij een veelvoud van de benodigde stemmen heeft gekregen en dat alleen omdat hij premier wordt.quote:Op woensdag 29 november 2023 19:06 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nee nooit niet geweest
Integendeel ik heb niet eens voor pvv gestemd
Ik vind onze politieke gewoon een puinhoop.
Die van alles en nog wat keren om de zelfde zooi aan de macht te houden.
Het is kapot en versplinterd de hele politieke zooi.
En ja ik heb gestemd voor de geval de mensen denken van niet.
Trouwens we hebben een.
Parlementaire democratie in de poltiek
Wel hier kan je vinden hoe Nederland werkt.
Maar waar de politiek zelf schijt aan hebben .
https://www.rijksoverheid(...)ementaire-democratie
Hij wil iets vaags wat toch niet van de grond gaat komen.quote:Op woensdag 29 november 2023 19:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij zegt hij vrij duidelijk in zijn brief wat hij wil
Lees hem nog maar eens goed dan want hij zegt toch heel duidelijk wat hij van de PVV wil horen.quote:Op woensdag 29 november 2023 19:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hij wil iets vaags wat toch niet van de grond gaat komen.
daarom kan hij het beste ook niet in de coalitie komen.quote:Op woensdag 29 november 2023 19:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is wel een risico voor een nieuwe partij als die van Omtzigt om direct mee te gaan regeren. Hij komt zo met 20 zetels de kamer in denderen, terwijl hij enkele maanden geleden nog amper wist wat hij ging doen.
Ja? Ik snap er namelijk weinig van. Aan de ene kant is hij voorstander van een minderheidskabinet, aan de andere kant wil hij ook een meerderheid in de eerste kamer. Aan de ene kant is hij altijd tegen een dichtgetimmerd regeerakkoord geweest, aan de andere kant wil hij nu van alles dichttimmeren.quote:Op woensdag 29 november 2023 19:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij zegt hij vrij duidelijk in zijn brief wat hij wil
Maar als Wilders alles wat tegen de grondwet in gaat uit zijn programma gaat halen, blijft er een VVD-programma overquote:Op woensdag 29 november 2023 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lees hem nog maar eens goed dan want hij zegt toch heel duidelijk wat hij van de PVV wil horen.
Allemaal gelul joh. Ja het klinkt hartstikke rationeel, maar het gaat toch niet van de grond komen. Ach, elk land krijgt de politici en de politiek die het verdient, denk ik.quote:Op woensdag 29 november 2023 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lees hem nog maar eens goed dan want hij zegt toch heel duidelijk wat hij van de PVV wil horen.
Dit. Ik vond het niet kies hoe de VVD, NSC en BBB voor het blok heeft gezet. Niet echt constructief en puur politiek.quote:Op woensdag 29 november 2023 19:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is wel een risico voor een nieuwe partij als die van Omtzigt om direct mee te gaan regeren. Hij komt zo met 20 zetels de kamer in denderen, terwijl hij enkele maanden geleden nog amper wist wat hij ging doen.
Een week na de verkiezingen al spijt van je stem ja? Is dat je vaker zo snel overkomen? Want het kan ook met je eigen verwachtingen te maken hebben.quote:Op woensdag 29 november 2023 19:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Ja, beter gaat de absolute macht naar het FvD...quote:Op woensdag 29 november 2023 19:36 schreef Akathisia het volgende:
Stem op kartelpolitici, krijg kartelpolitiek.
Dan gaat er wel meer geld naar de uilenopvang.quote:Op woensdag 29 november 2023 19:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja, beter gaat de absolute macht naar het FvD...
Toch nog iets positiefsquote:Op woensdag 29 november 2023 19:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dan gaat er wel meer geld naar de uilenopvang.
Zelf de immigrant wordenquote:Op woensdag 29 november 2023 19:43 schreef Junglebeast het volgende:
Zal Wilders niet eens denken "Fok die shit. Ik verhuis naar Israël of Hongarije.".
Als je zo gaat praten kan men beter over naar een 2 partijen systeem net als in de US, daar worden we blij van!quote:Op woensdag 29 november 2023 18:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het volk bestaat niet.
En iets van 24% van de kiezers hebben Wilders gestemd. Dat betekent dat 76% iets anders wil.
De EK is een chambre de réflection. Misschien kunnen die weer eens op grondwettelijkheid en dergelijke gaan toesten.quote:Op woensdag 29 november 2023 19:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik begrijp de PVV-stemmers best wel, die willen heel graag een rechts PVV-kabinet.
Maar er is geen partij die hoeft samen te werken met de PVV, dat is de realiteit.
Dat betekent niet dat er geen PVV-kabinet komt maar op dit moment lijkt het heel ingewikkeld, helemaal omdat de PVV maar 4 zetels heeft in de 1e kamer en daar dus ook overal meerderheden voor moet zien te vinden, anders zijn ze een "tandeloze tijger".
Dat betekent heel veel compromissen sluiten, zelfs al gaat de PVV regeren, je zal een heel slappe versie van het partijprogramma terug zien. Alsof je thee zet van een zakje dat je de dag ervoor ook al gebruikt hebt.
Owh want dat was voor die tijd nog niet te voorzien?quote:Op woensdag 29 november 2023 19:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Hij wil voordat die met pensioen gaat naar Israel eerst nog even de clownpremier gaan uithangen.quote:
Wel verfrissend, iemand die er openlijk voor uitkomt antidemocratisch te zijn. Zouden meer mensen moeten doen.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Owh want dat was voor die tijd nog niet te voorzien?
Echt dit is toch de reden waarom 90% van de Nederlanders geen stemrecht hoort te hebben?
Pleun is gewoon kast-PVV'er die hoopte dat Omtzigt zonder pardon met Wilders zou gaan samenwerken. Het was van het begin af aan al duidelijk dat Omtzigt niet erg veel zin had in de PVV, en dat wordt nu nogmaals bevestigd.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Owh want dat was voor die tijd nog niet te voorzien?
Echt dit is toch de reden waarom 90% van de Nederlanders geen stemrecht hoort te hebben?
Owh ik hoef helemaal niet te stemmen.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wel verfrissend, iemand die er openlijk voor uitkomt antidemocratisch te zijn. Zouden meer mensen moeten doen.
Laat me raden, je vindt dat je zelf wel stemrecht behoort te hebben?
Ik vraag me sowieso af welke partij wél zin heeft om met de PVV te regeren.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Pleun is gewoon kast-PVV'er die hoopte dat Omtzigt zonder pardon met Wilders zou gaan samenwerken. Het was van het begin af aan al duidelijk dat Omtzigt niet erg veel zin had in de PVV, en dat wordt nu nogmaals bevestigd.
Dat zou dan wel eens het einde kunnen worden van een grote VVD. Een "rechtse" partij die het eigenlijk liever over Links wilt spelen. Het blijft bijzonder om te kunnen aanschouwen. Succes ook met dat uitleggen aan je kiezers, waarvan meer dan 80% wél samen met de PVV over rechts wilt.quote:Op woensdag 29 november 2023 18:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nou, dat wordt dus GL, VVD (want dan willen ze wel natuurlijk), NSC en D66. Nederland wil rechts, maar we gaan lekker links.
En dan over vier jaar verbaasd zijn dat er nog meer PVV stemmers zijn.
Achterban van de NSC en VVD willen de samenwerking aangaan, maar partijen zijn veel te bang dat ze zetels kwijt raken, dus spelen het liever veilig. Middelvinger richting de kiezer.
Was beter geweest om het gewoon te proberen. Als het faalt valt de PVV uit elkaar, heb je er geen last meer van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |