Die komt er juist onder figuren als Wilders en Baudet... die hele WEF-agenda is slechts een foldertje om de kudde richting proponenten van democratische afbraak te jagen.quote:Op woensdag 29 november 2023 18:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Omdat de radicale verandering van Nederland moet en zal doorgaan.
Ik moet zeggen dat ik de spelletjes ook wel moe ben. Ga gewoon praten met elkaar.quote:Op woensdag 29 november 2023 19:09 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Die komt er juist onder figuren als Wilders en Baudet... die hele WEF-agenda is slechts een foldertje om de kudde richting proponenten van democratische afbraak te jagen.
Ik denk dat beide partijen zich met hun huidige houding veel harder in de vingers snijden. Zeker de VVD waarvan de achterban wil dat ze mee gaan regeren met de PVV. Een snelle herverkiezing gaat de VVD nog meer zetels kosten, juist door deze houding.quote:Op woensdag 29 november 2023 18:08 schreef Poepz0r het volgende:
Vvd en nsc vinden hun mogelijk verlies aan zetels belangrijk dan wat het volk wil. De arrogantie. En dan zijn er nog mensen die werkelijk geloven dat de politiek er voor ons zit
Die politieke vernieuwer heeft in een kwart eeuw inmiddels alleen al 3.1 miljoen aan bruto salaris ontvangen. En de staat ongetwijfeld nog een veelvoud daarvan gekost aan persoonlijke beveiliging. Daar kun je zo ongeveer het hele binnhof met pluche van bekleden...quote:
Bontenbal?quote:Op woensdag 29 november 2023 19:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik de spelletjes ook wel moe ben. Ga gewoon praten met elkaar.
Als er nieuwe verkiezingen komen, zal ik radicaler stemmen om het ze makkelijker te maken.
Waar heb jij het over? Volgens mij interesseert Omtzigt het aantal zetels niet eens een beetje. Sterker nog, ik denk dat hij het wel fijn vindt dat hij niet groter is geworden.quote:Op woensdag 29 november 2023 18:08 schreef Poepz0r het volgende:
Vvd en nsc vinden hun mogelijk verlies aan zetels belangrijk dan wat het volk wil. De arrogantie. En dan zijn er nog mensen die werkelijk geloven dat de politiek er voor ons zit
Welke spelletjes?quote:Op woensdag 29 november 2023 19:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik de spelletjes ook wel moe ben. Ga gewoon praten met elkaar.
Als er nieuwe verkiezingen komen, zal ik radicaler stemmen om het ze makkelijker te maken.
Tja, het is voor sommigen nogal technisch en genuanceerd.quote:Op woensdag 29 november 2023 18:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat ook. Zelden zo'n suffe vent gezien als Omtzigt. Als hij begint te lullen val je in slaap toch! En die vreemde houding als of hij ieder moment van zijn stokkie kan gaan of weer in een burnout beland. Nee, niet mijn type.
Hij zegt dat hij nu geen onderhandelingen met de PVV wil starten. Weet je wat een goede manier is om erachter te komen van welke punten Wilders afstand wil nemen? Onderhandelingen starten. Ga. Praten. Het is zo eenvoudig. En dan kan de uitkomst alsnog zijn dat je het niet ziet zitten.quote:Op woensdag 29 november 2023 19:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Welke spelletjes?Omtzigt zegt dat hij wil praten, maar zegt ook dat hij niet direct in een bepaalde coalitie wil praten. Is dat een spelletje, vanaf de oprichting van je partij steeds hetzelfde zeggen
Volgens mij zegt hij vrij duidelijk in zijn brief wat hij wilquote:Op woensdag 29 november 2023 19:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik heb NSC gestemd en geef bij deze toe dat ik daar nu spijt van heb. Heb Omtzigt lang verdedigd maar ik ben er nu wel een beetje klaar mee. Wat wil die kerel nu eigenlijk 🥴
Niet met de PVV regeren in elk geval. Is alleen maar een pluspunt toch?quote:Op woensdag 29 november 2023 19:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik heb NSC gestemd en geef bij deze toe dat ik daar nu spijt van heb. Heb Omtzigt lang verdedigd maar ik ben er nu wel een beetje klaar mee. Wat wil die kerel nu eigenlijk 🥴
Het is wel een risico voor een nieuwe partij als die van Omtzigt om direct mee te gaan regeren. Hij komt zo met 20 zetels de kamer in denderen, terwijl hij enkele maanden geleden nog amper wist wat hij ging doen.quote:Op woensdag 29 november 2023 19:32 schreef Pleun2011 het volgende:
quote:Op woensdag 29 november 2023 19:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij nu geen onderhandelingen met de PVV wil starten. Weet je wat een goede manier is om erachter te komen van welke punten Wilders afstand wil nemen? Onderhandelingen starten. Ga. Praten. Het is zo eenvoudig. En dan kan de uitkomst alsnog zijn dat je het niet ziet zitten.
En de VVD is al helemaal erg. Ben benieuwd wat er op de partijbijeenkomst gaat gebeuren.
Hij wil toch ook gaan praten?quote:Hij wil dat er een informateur wordt aangesteld die eerst gaat kijken of er inhoudelijke overeenkomsten zijn te vinden tussen partijen.
,,De coalitie die PVV-leider Wilders wil, heeft bij lange na geen meerderheid in de Eerste kamer. Dus moeten alle partijen eerst maar eens kijken naar hoe ze problemen willen oplossen. En of daar overeenkomsten tussen zitten.''
ik verbaas me er ook elke keer over dat als je op wilders stemt omdat hij in de 2de kamer moet komen hij er niet in komt, ondanks dat hij een veelvoud van de benodigde stemmen heeft gekregen en dat alleen omdat hij premier wordt.quote:Op woensdag 29 november 2023 19:06 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nee nooit niet geweest
Integendeel ik heb niet eens voor pvv gestemd
Ik vind onze politieke gewoon een puinhoop.
Die van alles en nog wat keren om de zelfde zooi aan de macht te houden.
Het is kapot en versplinterd de hele politieke zooi.
En ja ik heb gestemd voor de geval de mensen denken van niet.
Trouwens we hebben een.
Parlementaire democratie in de poltiek
Wel hier kan je vinden hoe Nederland werkt.
Maar waar de politiek zelf schijt aan hebben .
https://www.rijksoverheid(...)ementaire-democratie
Hij wil iets vaags wat toch niet van de grond gaat komen.quote:Op woensdag 29 november 2023 19:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij zegt hij vrij duidelijk in zijn brief wat hij wil
Lees hem nog maar eens goed dan want hij zegt toch heel duidelijk wat hij van de PVV wil horen.quote:Op woensdag 29 november 2023 19:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hij wil iets vaags wat toch niet van de grond gaat komen.
daarom kan hij het beste ook niet in de coalitie komen.quote:Op woensdag 29 november 2023 19:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is wel een risico voor een nieuwe partij als die van Omtzigt om direct mee te gaan regeren. Hij komt zo met 20 zetels de kamer in denderen, terwijl hij enkele maanden geleden nog amper wist wat hij ging doen.
Ja? Ik snap er namelijk weinig van. Aan de ene kant is hij voorstander van een minderheidskabinet, aan de andere kant wil hij ook een meerderheid in de eerste kamer. Aan de ene kant is hij altijd tegen een dichtgetimmerd regeerakkoord geweest, aan de andere kant wil hij nu van alles dichttimmeren.quote:Op woensdag 29 november 2023 19:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij zegt hij vrij duidelijk in zijn brief wat hij wil
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |