abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 september 2024 @ 16:58:54 #126
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_215045596
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 13:21 schreef tong80 het volgende:

[..]

FF

Foo Fighters, Franz Ferdinand, Fleet Foxes, Friendly Fires, Fear Factory?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Trouwste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 17:16:07 #127
7889 tong80
Spleenheup
pi_215045830
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 september 2024 16:58 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Foo Fighters, Franz Ferdinand, Fleet Foxes, Friendly Fires, Fear Factory?
Ha ha. Ik moest even terugkijken...... 3 ken ik er van alle drie goed. .Fiction Factory, Fun Fun.

Nou dit aan het draaien.
:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 17:21:16 #128
7889 tong80
Spleenheup
pi_215045915
Dit is toch briljant ?........

'The ice age is coming, the sun's zooming in
Meltdown expected, the wheat is growing thin
Engines stop running but I have no fear
'Cause London is drowning and I live by the river'

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 21 september 2024 @ 08:49:39 #129
7889 tong80
Spleenheup
pi_215050055
Goeiemorgen.

vrijdag 27 september 2024 @ 19:35:37 #130
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215110690
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2024 13:34 schreef Modus het volgende:

[..]
Oh dat is best eens geinig, van die achtergrondverhalen door muzikanten. Lijkt me ook wel een goede verteller, Rinus als Hagenees. Zal eens kijken wat er in de buurt komt en wat zoiets kost.

Ik weet eik alleen maar dat Cut in eerste instantie bedoeld was als laatste album waarna ze zouden stoppen maar dat het totaal onverwacht zo'n succes werd dat ze van mening veranderd zijn. Maar dat (grote/internationale) succes hebben ze daarna toch weer niet weten vast te houden. N.E.W.S. wordt dacht ik gezien als een wat moeilijk album want bij vlagen wat gekunsteld/vergezocht, alhoewel WTLS nog wel in de US hitlijsten terecht kwam.

En hoewel ik niet veel materiaal van ze ken van na die tijd (zeg maar na The Hole), vind ik wat ik wel ken vaak van wat twijfelachtig niveau, veel clichés zowel muzikaal als tekstueel, best wel filler materiaal zeg maar. En er werd bij de optredens natuurlijk ook zwaar geleund op de oudere successen.
pi_215111110
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2024 19:35 schreef MadMaster het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
De theaters die nog enigszins bij mij in de buurt zijn, staan pas volgend jaar op de lijst maar ik houd het wel in de gaten.
pi_215170522
Ik heb al heel lang al mijn muziek alleen op mp3, die ik op de pc luister met een paar speakertjes van al een jaar of 20 oud.

Wat voor opties heb ik allemaal om dit verbeteren, met nog steeds die mp3's ?
  donderdag 3 oktober 2024 @ 20:10:52 #133
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215170573
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 20:07 schreef Modus het volgende:
Ik heb al heel lang al mijn muziek alleen op mp3, die ik op de pc luister met een paar speakertjes van al een jaar of 20 oud.

Wat voor opties heb ik allemaal om dit verbeteren, met nog steeds die mp3's ?
Wat is 'dit' in dit geval?
Praktisch gezien kan je alles vervangen, van je MP3's (naar een hogere bitrate) tot aan je hardware…
pi_215170763
quote:
7s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 20:10 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Wat is 'dit' in dit geval?
Praktisch gezien kan je alles vervangen, van je MP3's (naar een hogere bitrate) tot aan je hardware…
Nouja ik was al begonnen met al mijn mp3s nalopen op bitrate idd en vervangen voor 320 waar nodig/mogelijk.

Maar eh bestaan er geen simpele stand-alone audiospelers o.i.d. die mp3s kunnen hebben?
  donderdag 3 oktober 2024 @ 20:36:36 #135
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215170990
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 20:20 schreef Modus het volgende:

[..]
Nouja ik was al begonnen met al mijn mp3s nalopen op bitrate idd en vervangen voor 320 waar nodig/mogelijk.

Maar eh bestaan er geen simpele stand-alone audiospelers o.i.d. die mp3s kunnen hebben?
Jawel, maar dan zijn ze of huge vanwege de speakers, omdat je niet wilt luisteren naar schel geluid uit micro speakers of je neemt een klein exemplaar waar je alsnog aparte speakers, bekabeld of draadloos, aan verbindt.

Toen de MP3's opkwamen heb ik nog gebruik gemaakt van iRiver MP3 spelers met harde schijf die voorzien waren van Rockbox software, waardoor je er meer mee kon dan out of the box.
Ik heb er zelfs concerten mee opgenomen, in WAV formaat.
Ik heb er nog 2 liggen…

Tegenwoordig is dat allemaal met digitale opslag beschikbaar, o.a. de Roland R-07:

pi_215171056
quote:
7s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 20:36 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Jawel, maar dan zijn ze of huge vanwege de speakers, omdat je niet wilt luisteren naar schel geluid uit micro speakers of je neemt een klein exemplaar waar je alsnog aparte speakers, bekabeld of draadloos, aan verbindt.

Zoiets ja, kan je daar een beetje redelijke boxen op zetten?

Op zich geen slechte optie maar ik bedoelde eik of er tegenwoordig niet gewoon apparaten bestaan zoals een platenspeler, CD-speler of cassettedeck (dus formaatje hifi-ding zeg maar), maar dan 1 die mp3s doet.
  donderdag 3 oktober 2024 @ 20:50:28 #137
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215171182
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 20:40 schreef Modus het volgende:

[..]
Zoiets ja, kan je daar een beetje redelijke boxen op zetten?
Alles is relatief, maar je kan er draadloos flinke speakers aan koppelen.
Bekabeld kan ook, maar vaak heb je alleen de beschikking over een 3,5mm koptelefoon uitgang, dus daar moet je dan rekening mee houden.
quote:
Op zich geen slechte optie maar ik bedoelde eik of er tegenwoordig niet gewoon apparaten bestaan zoals een platenspeler, CD-speler of cassettedeck (dus formaatje hifi-ding zeg maar), maar dan 1 die mp3s doet.
Ik gebruik deze op mijn werkplek:

https://kenwood.nl/home/portable/CR-ST100S-B/

Google eens op 'stereo set met mp3' of zoiets.
Houd er wel rekening mee dat je dan je MP3's op een of andere manier in dat apparaat moet opslaan of via een USB stick/externe harddrive moet 'koppelen/laden'.
pi_215171337
quote:
7s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 20:50 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Alles is relatief, maar je kan er draadloos flinke speakers aan koppelen.
Bekabeld kan ook, maar vaak heb je alleen de beschikking over een 3,5mm koptelefoon uitgang, dus daar moet je dan rekening mee houden.
Snap ik. Heb je ook nog verloopstukken voor die aansluiting wellicht?
quote:
[..]
Ik gebruik deze op mijn werkplek:

[ afbeelding ]

https://kenwood.nl/home/portable/CR-ST100S-B/

Google eens op 'stereo set met mp3' of zoiets.
Houd er wel rekening mee dat je dan je MP3's op een of andere manier in dat apparaat moet opslaan of via een USB stick/externe harddrive moet 'koppelen/laden'.
Heeft dat ding interne opslag en hoe?
  donderdag 3 oktober 2024 @ 21:00:39 #139
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_215171347
Ik zit voornamelijk achter mijn pc als ik thuis muziek luister dus heb in coronatijd nog eens nieuwe pc-speakers gekocht. Wat een zoektocht was dat zeg, die worden dus amper nog gemaakt vergeleken met 'vroeger', vrijwel geen keuze.

Luister voornamelijk via YouTube tegenwoordig maar ook nog steeds wel via de mp3'tjes i.c.m. VLC Media Player op mijn pc. In de auto gebruik ik USB-sticks met mp3'tjes aangezien ik geen internetabo op mijn telefoon heb. Werkt prima, heb er een stuk of zes met op elke een ander genre. :7
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 3 oktober 2024 @ 21:04:41 #140
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215171412
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 21:00 schreef Modus het volgende:

[..]
Snap ik. Heb je ook nog verloopstukken voor die aansluiting wellicht?
Ja, verloopstekkers en -kabels heb je in allerlei soorten en maten.
In de huiskamer gebruik ik bijv. een 3,5mm naar HDMI kabel met een converter er tussen die een simpele internet radio verbindt met mijn soundbar…

quote:
Heeft dat ding interne opslag en hoe?
Nee, die Kenwood niet. Als ik er MP3's op af willen spelen kan dat via de USB poort aan de achterkant of draadloos via Bluetooth:

Maar ik gebruik 'm zelf vooral als DAB- of internet radio en als afspeelapparaat om tracks via Spotify af te spelen. Het geluid is in alle gevallen prima…
pi_215171503
quote:
7s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 21:04 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ja, verloopstekkers en -kabels heb je in allerlei soorten en maten.
In de huiskamer gebruik ik bijv. een 3,5mm naar HDMI kabel met een converter er tussen die een simpele internet radio verbindt met mijn soundbar…
[..]
Nee, die Kenwood niet. Als ik er MP3's op af willen spelen kan dat via de USB poort aan de achterkant of draadloos via Bluetooth:

[ afbeelding ]

Maar ik gebruik 'm zelf vooral als DAB- of internet radio en als afspeelapparaat om tracks via Spotify af te spelen. Het geluid is in alle gevallen prima…
Zoekend naar mp3 stereo o.i.d. zou ik ergens verwachten dat er (stereo)apparaten bestaan met gewoon een kleine HD waarvan je kan afspelen, maar het zijn tot zover allemaal dingen waar je iets op moet aansluiten.
  donderdag 3 oktober 2024 @ 21:24:10 #142
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215171641
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 21:13 schreef Modus het volgende:

[..]
Zoekend naar mp3 stereo o.i.d. zou ik ergens verwachten dat er (stereo)apparaten bestaan met gewoon een kleine HD waarvan je kan afspelen, maar het zijn tot zover allemaal dingen waar je iets op moet aansluiten.
Ja, MP3 is voor dagelijks gebruik al bijna niet meer gangbaar en je moet sowieso een ander apparaat koppelen om de MP3's over te zetten of af te spelen.
Het wordt vaak geleverd als extra optie op een 'standaard' stereo set waarop je een externe gegevensdrager aan moet sluiten. Er zijn wel externe SSD schijven met een opslagcapaciteit tot 8Tb:

https://shop.sandisk.com/(...)u=SDSSDT40-8T00-NA25
pi_215171697
quote:
7s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 21:24 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ja, MP3 is voor dagelijks gebruik al bijna niet meer gangbaar en je moet sowieso een ander apparaat koppelen om de MP3's over te zetten of af te spelen.
Het wordt vaak geleverd als extra optie op een 'standaard' stereo set waarop je een externe gegevensdrager aan moet sluiten. Er zijn wel externe SSD schijven met een opslagcapaciteit tot 8Tb:
[ afbeelding ]
https://shop.sandisk.com/(...)u=SDSSDT40-8T00-NA25
Ik zal nog eens verder gaan oriënteren, thanks.
pi_215171776
Ik zou bijna zeggen gewoon een eenvoudige desktopPC kopen met wel een fatsoenlijke geluidskaart en dan wat leuke boxen. :P
  Trouwste user 2022 vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:40:35 #145
7889 tong80
Spleenheup
pi_215174388
Goeiemorgen. Nieuwe boxen "laten" bestellen. :)

pi_215179137
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 21:32 schreef Modus het volgende:
Ik zou bijna zeggen gewoon een eenvoudige desktopPC kopen met wel een fatsoenlijke geluidskaart en dan wat leuke boxen. :P
Of gewoon kijken of ik in mijn huidige PC een goede geluidskaart kan zetten en dan nieuwe boxjes.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:38:17 #147
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_215179747
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 19:47 schreef Modus het volgende:

[..]
Of gewoon kijken of ik in mijn huidige PC een goede geluidskaart kan zetten en dan nieuwe boxjes.
Heb je zo'n oude pc dan? Want ik heb me nog nooit druk gemaakt om mijn geluidskaart.

Mocht je trouwens Windows 10 hebben weet dan dat die vanaf oktober volgend jaar niet meer wordt ondersteund (met de mogelijke veiligheidsrisico's van dien). En als je een (volgens Windows) oude pc heb zoals ik kun je die niet naar Windows 11 update (tenzij je de installatie hackt, maar dat is een ander verhaal). Dus misschien beter om te investeren in een nieuwe pc dan het oplappen van een oude.
pi_215179839
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 20:38 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Heb je zo'n oude pc dan? Want ik heb me nog nooit druk gemaakt om mijn geluidskaart.
6 jaar inmiddels, maar doet het nog prima. Was best prijzig maar niet een speciaal type (geen gamerPC of iets afgestemd voor videobewerking e.d.). Dus meer naar soort van totaalplaatje gekeken dan naar specifieke componenten.
quote:
Mocht je trouwens Windows 10 hebben weet dan dat die vanaf oktober volgend jaar niet meer wordt ondersteund (met de mogelijke veiligheidsrisico's van dien). En als je een (volgens Windows) oude pc heb zoals ik kun je die niet naar Windows 11 update (tenzij je de installatie hackt, maar dat is een ander verhaal). Dus misschien beter om te investeren in een nieuwe pc dan het oplappen van een oude.
Mja zo werd ik ook met XP 'banggemaakt' (of weetikveel wat ik hiervoor had), dat heb ik ook nog ik meen een jaar of 4-5 gebruikt nadat ze gestopt waren met updates, geen problemen gehad.

Ik snap de risico's maar ik weet ook waar ik wel en niet op moet klikken.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 22:38:35 #149
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_215180748
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 20:47 schreef Modus het volgende:

[..]
6 jaar inmiddels, maar doet het nog prima. Was best prijzig maar niet een speciaal type (geen gamerPC of iets afgestemd voor videobewerking e.d.). Dus meer naar soort van totaalplaatje gekeken dan naar specifieke componenten.
[..]
Mja zo werd ik ook met XP 'banggemaakt' (of weetikveel wat ik hiervoor had), dat heb ik ook nog ik meen een jaar of 4-5 gebruikt nadat ze gestopt waren met updates, geen problemen gehad.

Ik snap de risico's maar ik weet ook waar ik wel en niet op moet klikken.
Die van mij is nu 10 jaar oud. Ik stapte in 2014 over van een 6 jaar oude pc met ook nog XP.

Gewoon een nieuw stel speakers halen voor je pc. Zal vast al een hoop schelen.

Ik betwijfel of het verschil in een geluidskaart zit, al heb ik daar weinig verstand van. Mocht dit zo zijn dan hoor ik het graag.
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:45:32 #150
7889 tong80
Spleenheup
pi_215182465
Goeiemorgen

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')