Foo Fighters, Franz Ferdinand, Fleet Foxes, Friendly Fires, Fear Factory?quote:
Ha ha. Ik moest even terugkijken...... 3 ken ik er van alle drie goed. .Fiction Factory, Fun Fun.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:58 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Foo Fighters, Franz Ferdinand, Fleet Foxes, Friendly Fires, Fear Factory?
quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:34 schreef Modus het volgende:
[..]
Oh dat is best eens geinig, van die achtergrondverhalen door muzikanten. Lijkt me ook wel een goede verteller, Rinus als Hagenees. Zal eens kijken wat er in de buurt komt en wat zoiets kost.
Ik weet eik alleen maar dat Cut in eerste instantie bedoeld was als laatste album waarna ze zouden stoppen maar dat het totaal onverwacht zo'n succes werd dat ze van mening veranderd zijn. Maar dat (grote/internationale) succes hebben ze daarna toch weer niet weten vast te houden. N.E.W.S. wordt dacht ik gezien als een wat moeilijk album want bij vlagen wat gekunsteld/vergezocht, alhoewel WTLS nog wel in de US hitlijsten terecht kwam.
En hoewel ik niet veel materiaal van ze ken van na die tijd (zeg maar na The Hole), vind ik wat ik wel ken vaak van wat twijfelachtig niveau, veel clichés zowel muzikaal als tekstueel, best wel filler materiaal zeg maar. En er werd bij de optredens natuurlijk ook zwaar geleund op de oudere successen.
De theaters die nog enigszins bij mij in de buurt zijn, staan pas volgend jaar op de lijst maar ik houd het wel in de gaten.quote:
Wat is 'dit' in dit geval?quote:Op donderdag 3 oktober 2024 20:07 schreef Modus het volgende:
Ik heb al heel lang al mijn muziek alleen op mp3, die ik op de pc luister met een paar speakertjes van al een jaar of 20 oud.
Wat voor opties heb ik allemaal om dit verbeteren, met nog steeds die mp3's ?
Nouja ik was al begonnen met al mijn mp3s nalopen op bitrate idd en vervangen voor 320 waar nodig/mogelijk.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 20:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat is 'dit' in dit geval?
Praktisch gezien kan je alles vervangen, van je MP3's (naar een hogere bitrate) tot aan je hardware…
Jawel, maar dan zijn ze of huge vanwege de speakers, omdat je niet wilt luisteren naar schel geluid uit micro speakers of je neemt een klein exemplaar waar je alsnog aparte speakers, bekabeld of draadloos, aan verbindt.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 20:20 schreef Modus het volgende:
[..]
Nouja ik was al begonnen met al mijn mp3s nalopen op bitrate idd en vervangen voor 320 waar nodig/mogelijk.
Maar eh bestaan er geen simpele stand-alone audiospelers o.i.d. die mp3s kunnen hebben?
Zoiets ja, kan je daar een beetje redelijke boxen op zetten?quote:Op donderdag 3 oktober 2024 20:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jawel, maar dan zijn ze of huge vanwege de speakers, omdat je niet wilt luisteren naar schel geluid uit micro speakers of je neemt een klein exemplaar waar je alsnog aparte speakers, bekabeld of draadloos, aan verbindt.
Alles is relatief, maar je kan er draadloos flinke speakers aan koppelen.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 20:40 schreef Modus het volgende:
[..]
Zoiets ja, kan je daar een beetje redelijke boxen op zetten?
Ik gebruik deze op mijn werkplek:quote:Op zich geen slechte optie maar ik bedoelde eik of er tegenwoordig niet gewoon apparaten bestaan zoals een platenspeler, CD-speler of cassettedeck (dus formaatje hifi-ding zeg maar), maar dan 1 die mp3s doet.
Snap ik. Heb je ook nog verloopstukken voor die aansluiting wellicht?quote:Op donderdag 3 oktober 2024 20:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Alles is relatief, maar je kan er draadloos flinke speakers aan koppelen.
Bekabeld kan ook, maar vaak heb je alleen de beschikking over een 3,5mm koptelefoon uitgang, dus daar moet je dan rekening mee houden.
Heeft dat ding interne opslag en hoe?quote:[..]
Ik gebruik deze op mijn werkplek:
[ afbeelding ]
https://kenwood.nl/home/portable/CR-ST100S-B/
Google eens op 'stereo set met mp3' of zoiets.
Houd er wel rekening mee dat je dan je MP3's op een of andere manier in dat apparaat moet opslaan of via een USB stick/externe harddrive moet 'koppelen/laden'.
Ja, verloopstekkers en -kabels heb je in allerlei soorten en maten.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 21:00 schreef Modus het volgende:
[..]
Snap ik. Heb je ook nog verloopstukken voor die aansluiting wellicht?
Nee, die Kenwood niet. Als ik er MP3's op af willen spelen kan dat via de USB poort aan de achterkant of draadloos via Bluetooth:quote:Heeft dat ding interne opslag en hoe?
Zoekend naar mp3 stereo o.i.d. zou ik ergens verwachten dat er (stereo)apparaten bestaan met gewoon een kleine HD waarvan je kan afspelen, maar het zijn tot zover allemaal dingen waar je iets op moet aansluiten.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 21:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, verloopstekkers en -kabels heb je in allerlei soorten en maten.
In de huiskamer gebruik ik bijv. een 3,5mm naar HDMI kabel met een converter er tussen die een simpele internet radio verbindt met mijn soundbar…
[..]
Nee, die Kenwood niet. Als ik er MP3's op af willen spelen kan dat via de USB poort aan de achterkant of draadloos via Bluetooth:
[ afbeelding ]
Maar ik gebruik 'm zelf vooral als DAB- of internet radio en als afspeelapparaat om tracks via Spotify af te spelen. Het geluid is in alle gevallen prima…
Ja, MP3 is voor dagelijks gebruik al bijna niet meer gangbaar en je moet sowieso een ander apparaat koppelen om de MP3's over te zetten of af te spelen.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 21:13 schreef Modus het volgende:
[..]
Zoekend naar mp3 stereo o.i.d. zou ik ergens verwachten dat er (stereo)apparaten bestaan met gewoon een kleine HD waarvan je kan afspelen, maar het zijn tot zover allemaal dingen waar je iets op moet aansluiten.
Ik zal nog eens verder gaan oriënteren, thanks.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 21:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, MP3 is voor dagelijks gebruik al bijna niet meer gangbaar en je moet sowieso een ander apparaat koppelen om de MP3's over te zetten of af te spelen.
Het wordt vaak geleverd als extra optie op een 'standaard' stereo set waarop je een externe gegevensdrager aan moet sluiten. Er zijn wel externe SSD schijven met een opslagcapaciteit tot 8Tb:
[ afbeelding ]
https://shop.sandisk.com/(...)u=SDSSDT40-8T00-NA25
Of gewoon kijken of ik in mijn huidige PC een goede geluidskaart kan zetten en dan nieuwe boxjes.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 21:32 schreef Modus het volgende:
Ik zou bijna zeggen gewoon een eenvoudige desktopPC kopen met wel een fatsoenlijke geluidskaart en dan wat leuke boxen.
Heb je zo'n oude pc dan? Want ik heb me nog nooit druk gemaakt om mijn geluidskaart.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 19:47 schreef Modus het volgende:
[..]
Of gewoon kijken of ik in mijn huidige PC een goede geluidskaart kan zetten en dan nieuwe boxjes.
6 jaar inmiddels, maar doet het nog prima. Was best prijzig maar niet een speciaal type (geen gamerPC of iets afgestemd voor videobewerking e.d.). Dus meer naar soort van totaalplaatje gekeken dan naar specifieke componenten.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 20:38 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Heb je zo'n oude pc dan? Want ik heb me nog nooit druk gemaakt om mijn geluidskaart.
Mja zo werd ik ook met XP 'banggemaakt' (of weetikveel wat ik hiervoor had), dat heb ik ook nog ik meen een jaar of 4-5 gebruikt nadat ze gestopt waren met updates, geen problemen gehad.quote:Mocht je trouwens Windows 10 hebben weet dan dat die vanaf oktober volgend jaar niet meer wordt ondersteund (met de mogelijke veiligheidsrisico's van dien). En als je een (volgens Windows) oude pc heb zoals ik kun je die niet naar Windows 11 update (tenzij je de installatie hackt, maar dat is een ander verhaal). Dus misschien beter om te investeren in een nieuwe pc dan het oplappen van een oude.
Die van mij is nu 10 jaar oud. Ik stapte in 2014 over van een 6 jaar oude pc met ook nog XP.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 20:47 schreef Modus het volgende:
[..]
6 jaar inmiddels, maar doet het nog prima. Was best prijzig maar niet een speciaal type (geen gamerPC of iets afgestemd voor videobewerking e.d.). Dus meer naar soort van totaalplaatje gekeken dan naar specifieke componenten.
[..]
Mja zo werd ik ook met XP 'banggemaakt' (of weetikveel wat ik hiervoor had), dat heb ik ook nog ik meen een jaar of 4-5 gebruikt nadat ze gestopt waren met updates, geen problemen gehad.
Ik snap de risico's maar ik weet ook waar ik wel en niet op moet klikken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |