quote:Sanremo 2024 – 1st night
City Sanremo
Hosts Amadeus
Marco Mengoni
Voting 100% press jury (TV, online media)
All 26 artists will perform their songs
2nd night
Host Amadeus + ?
Voting 50% radio jury + 50% televoting
First half (13 artists) will perform their songs again
3rd night
Host Amadeus + ?
Second half (13 artists) will perform their songs again
4th night
Host Amadeus + ?
Voting 33% press jury (TV, online media) + 33% radio jury + 34% televoting
Cover night: Each of the 26 artists will perform a cover of another song.
The artists can perform the song solo or together with an acclaimed Italian or international guest artist.
5th night
Host Amadeus + ?
First round: All 26 songs will be performed again. Televoting from the 5th night combined with the results from the previous nights will select 5 songs for the second round.
Second round: Top-5 songs will be performed again. The result of the second round – and the winner of Sanremo 2024 – will be decided by 33% press jury, 33% radio jury and 34% televoting.
quote:Running order first night
CLARA (20:52)
SANGIOVANNI
FIORELLA MANNOIA
LA SAD
IRAMA (21:39)
GHALI
NEGRAMARO
ANNALISA (22:10)
MAHMOOD (22:35)
DIODATO (22:43)
LOREDANA BERT (23:08)
GEOLIER
ALESSANDRA AMOROSO
THE KOLORS (23:43)
ANGELINA MANGO
IL VOLO (00:16)
BIGMAMA
RICCHI E POVERI
EMMA (00:40)
FRANCESCO RENGA & NEK
MR. RAIN (00:56)
BNKR44
GAZZELLE (01:10)
DARGEN D'AMICO
ROSE VILLAIN
SANTI FRANCESI (01:42)
FRED DE PALMA
MANINNI
ALFA
IL TRE (02:16)
Ja maar wat ga ik doen als die eerste 5 minuten alweer voorbij zijn?quote:@:NailQueen zal de 450 keer Allora spotten op elke avond
Die taak neem ik op me als Il volo meedoetquote:@:GeorgeM kan van de stoel glijden vanwege het optreden van Irama(doet ie mee dit jaar?)
Eens hoor, maar 2021 hebben ze met Maneskin natuurlijk de ultieme keuze gemaakt. Irama had niet van Voila gewonnen, hoe goed ik het lied ook vind.quote:Op maandag 27 november 2023 22:24 schreef NailQueen het volgende:
Ik verheug me ook vooral op La Rappresentante di Lista en Irama. Van Irama ben ik er van overtuigd dat zijn 2021 nummer in Rotterdam de top 5 had kunnen halen.
Ik ben er ook niet meer voor in de Mahmoodquote:Op maandag 27 november 2023 22:54 schreef Cyan9 het volgende:
We zijn inderdaad wel redelijk Mahmood klaar.
Achteraf gezien was Maneskin de beste keuze van allemaal. Maar ik gok dat Irama de top 5 wel had bereikt. Winnen niet, maar 4/5de plek was best mogelijk geweest.quote:Op maandag 27 november 2023 22:52 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens hoor, maar 2021 hebben ze met Maneskin natuurlijk de ultieme keuze gemaakt. Irama had niet van Voila gewonnen, hoe goed ik het lied ook vind.
Verdommequote:Op maandag 27 november 2023 22:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet meer voor in de Mahmood
Onze Patty Brard is ooit een co-host geweestquote:Op woensdag 29 november 2023 21:26 schreef Momo het volgende:
Ik leerde vandaag dat Cher (ja de Cher) ooit heeft meegedaan aan San Remo als kandidaat
En Diodato die eerder wel genoemd werd als waarschijnlijk 'perform on stage' dus wellicht als interval.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:28 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik mis La Rappresentante di Lista
Nee, anders Rai Uno erop zetten. Link doet het hier gewoon.quote:Op zondag 3 december 2023 13:42 schreef GeorgeM het volgende:
De link had er niet zo’n zin in bij mij. Er is nu reclame, klopt dat?
Al geprobeerd. Lukt nietquote:Op zondag 3 december 2023 13:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, anders Rai Uno erop zetten. Link doet het hier gewoon.
Ja en Ricchi e Poveri heeft ook eerder ESF gedaan.quote:Op zondag 3 december 2023 13:54 schreef NailQueen het volgende:
Is Emma degene die in 2014 heeft meegedaan?
Nu heeft hij echt wel concurrentie hoor. Il Volo, Irama, Diodato..quote:Op zondag 3 december 2023 13:55 schreef Em31 het volgende:
Als je zag hoe makkelijk Mahmood de laatste keer won.![]()
quote:
quote:
Allemaal mannen.quote:Op zondag 3 december 2023 13:58 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Nu heeft hij echt wel concurrentie hoor. Il Volo, Irama, Diodato..
Ricchi e Poveri, de Italiaanse Tim Douwsma en Monique Smit van En Zomeravond met jouquote:Op zondag 3 december 2023 13:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja en Ricchi e Poveri heeft ook eerder ESF gedaan.
Dat klopt, maar ik ben wel een beetje klaar met de Italiaanse inzendingen door de jaren heen. Te veel mannen.quote:
Ik snap niet dat je zo vaak mee wil doen als je al 2 keer gewonnen hebt, niet gewonnen vind ik toch anders.quote:Op zondag 3 december 2023 13:57 schreef Momo het volgende:
Zou Mahmood weer naar ESF gaan 3 keer in 6 jaar?
De winnaar moet gaan tegenwoordigquote:Op zondag 3 december 2023 14:28 schreef NailQueen het volgende:
Maar nu is de vraag wie er allemaal naar ESF wil
Elettraquote:Op dinsdag 5 december 2023 16:24 schreef Momo het volgende:
Nog meer namen die afgewezen zijn
[ afbeelding ]
Alvaro Solar komt uit Spanje en Duitsland. Ik wist niet dat mensen buiten Itali nu nog mogen meedoen.quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:24 schreef Momo het volgende:
Nog meer namen die afgewezen zijn
[ afbeelding ]
Il Volo hoeft voor mij niet nog een keer, dus prima.quote:Op zondag 17 december 2023 14:02 schreef NailQueen het volgende:
Is er nog steeds een regel dat de winnaar van San Remo ook automatisch naar ESF gaat? Of mogen artiesten dit nog weigeren? Deze week heeft Il Volo een concertreeks aangekondigd in de week van het ESF. Misschien goed om dit even in ons achterhoofd te houden.
Artiesten mogen gewoon weigeren.quote:Op zondag 17 december 2023 14:02 schreef NailQueen het volgende:
Is er nog steeds een regel dat de winnaar van San Remo ook automatisch naar ESF gaat? Of mogen artiesten dit nog weigeren? Deze week heeft Il Volo een concertreeks aangekondigd in de week van het ESF. Misschien goed om dit even in ons achterhoofd te houden.
Hoeft van mij ook niet perse maar het viel me wel op. Volgens mij heeft Diodato nog niets gepland in die periode.quote:Op zondag 17 december 2023 16:41 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Il Volo hoeft voor mij niet nog een keer, dus prima.
Die concerten kunnen eventueel wel verplaatst worden natuurlijk, maar dit straalt niet echt de verwachting uit dat ze gaan winnenquote:Op zondag 17 december 2023 19:52 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Hoeft van mij ook niet perse maar het viel me wel op. Volgens mij heeft Diodato nog niets gepland in die periode.
The Kolors heeft nog meer topnummers op hun naam staan, zoals o.a. deze:quote:Op zondag 3 december 2023 19:17 schreef NailQueen het volgende:
Hey, The Kolors zijn van dit liedje. Heb ik hier en daar wel eens gehoord. Dat gaat ook een feestje worden
OH WOW. KIPPENVELquote:Op dinsdag 5 december 2023 21:15 schreef Greys het volgende:
@:GeorgeM hebbie deze al eens gezien? Irama met Il Volo die samen Ovunque Sarai zingen.Wat een feest dat ze allebei weer terugkomen.
Soulquote:Op maandag 1 januari 2024 21:57 schreef Greys het volgende:
Alleen op de omschrijvingen gebaseerd verheug ik me het meest op de songs van Irama en Diodato, met Irama op 1. For now. Maar m'n vage voorgevoel zegt dat hij iedereen in gaat pakken.
(Op de n of andere manier pakt ie bij een draadje altijd automatisch de tweet erboven mee, geen idee hoe ik alleen de onderste kan posten).
[ twitter ]
Ja ik gun het hem ook echt.quote:Op maandag 1 januari 2024 23:18 schreef ijs_beer het volgende:
Irama heeft nu al twee of drie keer m'n favoriete San Remo nummer gehad, dus hoop voor 'm dat ie dit jaar helemaal een kneitergoed nummer heeft en de boel wint!
Eensch en eenschquote:Op maandag 1 januari 2024 23:18 schreef ijs_beer het volgende:
Irama heeft nu al twee of drie keer m'n favoriete San Remo nummer gehad, dus hoop voor 'm dat ie dit jaar helemaal een kneitergoed nummer heeft en de boel wint!
Dat doet me denken aan van die mensen die echt werkelijk waar overal enthousiast over zijn. Die lijken ook continue te praten in uitroeptekens.quote:Op maandag 15 januari 2024 11:28 schreef Em31 het volgende:
Dat Twitteraccount is behoorlijk handig voor nieuws, maar als je op gaat letten hoevaak! ze! een! uitroepteken! in elke tweet gebruiken![]()
![]()
Ok terug naar Sanremo! Erg benieuwd! Meestal verandert er dan wel wat.
Italianen praten dan ook met uitroeptekensquote:Op maandag 15 januari 2024 11:28 schreef Em31 het volgende:
Dat Twitteraccount is behoorlijk handig voor nieuws, maar als je op gaat letten hoevaak! ze! een! uitroepteken! in elke tweet gebruiken![]()
![]()
Ok terug naar Sanremo! Erg benieuwd! Meestal verandert er dan wel wat.
Altijd enthousiast? Wat zijn dat voor rare mensen Cyanquote:Op maandag 15 januari 2024 11:32 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan van die mensen die echt werkelijk waar overal enthousiast over zijn. Die lijken ook continue te praten in uitroeptekens.
Ja, ik snap het ook niet. Zijn vaak best aardige mensen, maar ook heel vermoeiend.quote:Op maandag 15 januari 2024 11:37 schreef Em31 het volgende:
[..]
Altijd enthousiast? Wat zijn dat voor rare mensen Cyan
quote:Diodato – Ti muovi
Diodato's piece adopts a singer-songwriter approach, showcasing a dialogue between guitar, piano, and percussion. The rhythmic shift in the chorus complements the heartfelt lyrics, with a strong finale featuring guitar and percussion chords.
quote:Mahmood – Tuta gold
Mahmood's upbeat "Tuta gold" delves into personal themes, referencing his father and addressing societal issues. The hypnotic chorus, combined with Alessandro's vocal dynamics, creates a club-ready mood. Radio potential
quote:Emma – Apnea
Emma returns with the dance-infused "Apnea." Reflecting on love and passion in Rome, the continuous dialogue between vocals and production elements feels credible.
quote:Ghali – Casa mia
Ghali presents "Casa mia," a reflection on modern society. The catchy wordplay and the sound reminiscent of his radio-friendly hits make it an engaging piece.
quote:Irama – Tu no
Irama's "Tu no" explores post-breakup despair with a piano-driven ballad. The intense vocal performance and well-placed violin accents contribute to its emotional impact.
quote:Angelina Mango – La noia
Angelina Mango's "La noia" is a captivating uptempo blend of contemporary and past influences. Her energetic stage presence combined with an intriguing bridge adds to its appeal.
quote:Geolier – I p’ me tu p’ te
Geolier's Neapolitan uptempo track, while enjoyable, doesn't significantly shift the balance. Its catchy nature, highlighted by a repetitive title, contributes to its appeal.
quote:Il Volo – Capolavoro
Il Volo presents a departure from their usual style with "Capolavoro." The orchestral arrangement adds richness, emphasizing the group's vocal evolution.
quote:Ricchi e Poveri – Ma non tutta la vita
Ricchi e Poveri's unexpected "Ma non tutta la vita" surprises with flamenco undertones and playful vocal effects. The upbeat atmosphere encourages a lighthearted approach, inviting listeners to embrace the joyous spirit of the song.
quote:Alessandra Amoroso – Fino a qui
Alessandra Amoroso's Sanremo debut impresses with an introspective ballad. The piano-driven intro sets the stage for a night in Rome, with Alessandra's emotional delivery. A delicate and non-clich text paired with a captivating bridge
Dat het zoiets is als dezequote:Op maandag 15 januari 2024 19:51 schreef NailQueen het volgende:
Wat zegt de pers over The Kolors? Ik verwacht daar een bopje van
quote:Alessandra Amoroso
Het klinkt enorm, maar Alessandra Amoroso maakt na 15 jaar haar debuut op het podium van Ariston. Hier is het nummer van Jacopo Ettorre, ontmoet door Alessandra (Federica Abbate, Takagi & Ketra samen met Pierfrancesco Pasini) in een ballad vol liedjes van Ariston. L'Amoroso citeert echter L'odio, de film van Kassovitz (aangeciteerd door miljarden rappers maar niet door zoveel poppartiesten) met “Tot hier (Ok...), spreekt van een persoonlijk lijden en “anti-paniekenbusje op 2,43” : kortom, laat de legendes niet achter in het stadion, integendeel.
Alfa
Alfa zet een stap voorwaarts in vergelijking met zijn repertoire, zelfs als hij altijd zijn stilistische figuur blijft, met zijn totale positieve sfeer, een beetje in Jovanotti-stijl. Hij kiest ervoor om zich tot mensen te wenden, met een fluitje dat het klappen van handen van zou kunnen woorden. Zijn werk doet denken aan Ed Sheeran en Lumineers, ook Fulminacci in Italia. Hij had een grote invloed op hem op een reis naar de Verenigde Staten en het lijkt erop dat hij daar nog meer gepassioneerd was over dat genre, waar je begon met de twee Amerikaanse producenten van dit nummer, Ian Scott & Mark Jackson.
Angelina Mango
De reggaeton (waarbij de cumbia, ook genoemd in de tekst: “de cumbia van verveling”) en het diner van Sanremo wordt door Angelina gebracht voor een stuk geschreven door haar en Madame, waar ook voor muziek Dardust wordt toegevoegd. Het is een hele geniethit die Angelina op het podium kan brengen. Maar de tekst is interessant: “Ik sterf zonder te sterven in deze dagen gebruikt/leven zonder lijden is er geen groter kruis”. Aandrijving in zijn zuiverste vorm.
Annalisa
Op Annalisa wedden zien we een succes in het Forum etc. In geen geval Annalisa met haar kant op: ze is een 100% hit, nog steeds met dansritmes uit de jaren 80. Deel longzaam, zoals het zou moeten zijn, en Annalisa zou zelfs het Acid Prozac + "Ik voel me geschokt / aah" (genteerd?? noemen, zoals in het indie-cult stuk van de late jaren negentig). De Savona-zangeres wil verder een pad van vrijheid en persoonlijke onafhankelijkheid claimen, "wil je je je vrij voelt om te zijn, kun je "Oprecht" van een andere personaon zijn".
Big Mama
Het werk van is een ontdekking. We hebben er met veel plezier over gesproken, maar we kenden geen rappers die niet wilden luisteren naar een 90 jaar oude kever die gecombineerd was in een uptempo basis gecombineerd met een tekst die interessant zou zijn om te zien, van dat punt verder is haar eigen, dat van Marianna Mammone, klasse 2000 van Avellino. “Een verhaal van wraak” genoemd ze haar ook die op 13-jarige leeftijd zware pesten heeft ondergaan en een paar jaar geleden werd ze gediagnosticeerd met keelkanker. Zelfs als ik dit niet zeg, wil ik me onderdompelen in het Amadeus-spel en meteen wilde toevoegen bij deelnemers in de race en niet onder de jongeren. “Ik well een andere boosheid/haar woede is niet genoeg voor jou.”
Bnkr44
De BNKR44 is zo niet van de standaardregels die volledig in het popgenre passen, ook al presenteert ze zich een heel andere houding. Om ze te zien lijkt ze in feite een collectief van ravers met hiphopinvloeden, die in hun muziek zitten, maar het is waarschijnlijk een zeer aangename mix (en ook onschadelijk) om te luisteren en te perfectioneren voor radio. Opnieuw live wordt een verzameling van de Zelfs concerten gehouden op het podium van Sanremo en uitgebracht voor de beste covers. Die ontmoette Charlie's Sethu Baustelle. Ok, hier is het verhaal van Jacopo Ettorre in de tekst.
Clara
Op Clara (aka Crazy J in ) wordt heel erg verwacht. De eerste van de winnaars is de Sanremo Giovani (de eerste van de tweede keer in de geschiedenis, na Arisa in 2009) en de eerste van de Faam heeft van de eerste succesvolle Italiaanse serie van de Afgelopen nu de komende zal terugkeren met de vorige zes maanden op Rai 2. Het is een aangenaam stuk, waar de jaren 90 dansen gluurt, maar niets transcendentaals. De tekst is zijn zijn Alessandro La Cava. De muziek van de twee en Francesco Catitti. “Wat zijn wij? Alle diamanten.” - Ok.
Dargen D'Amico
Het stuk is een mooie andere mijn in een rechterkist in contrast met een tekst die, kijkend naar het hedendaagse, je nagelt. Maar Dargen had al een idee op dat podium gebracht met Where we dance. Dargen zelf dus zonder de kaarten te verdraaien, het verbaast niet en stelt niet teleur. Natuurlijk gaan we bovenaan de weg naar de top van de school, naar de top van de hele sportschool. Zingende zinnen als "bij de anti-eerste boven een ballon / Al deze manier om een koelkast te vullen."
Diodato
Diodato stelt ons niet teleur, hij voert trots de vlag van de verfijnde singer-songwriter (een aandeel dat dit jaar niet bepaald wordt behaald), en presenteert een indringender nummer met meer persoonlijkheid dan zijn laatste album, waarbij hij de teksten en muziek schrijft. Vooral dankzij de prachtige strijkers samengesteld door Rodrigo D'Erasmo, verwijzend naar de wereld van Radiohead's The Bends . Diodato heeft het nog steeds over een liefde die niet vervaagt en blijft ‘bewegen’ maar vergelijkingen met Make Noise zullen we niet maken .
Emma
Hier is een kunstenaar die echt verbaast: Emma. Hij kiest er niet voor om een ballad of een rockend stuk te brengen, maar kiest een nieuwe weg met een uitgesproken uptempo nummer met een ongebruikelijke en vooral pakkende brug. Medeplichtigen Davide Petrella en Paolo Antonacci die samen met haar de teksten schreven, het lijkt bijna alsof het zal zijn omdat ik van je hou (hallo Ricchi e Poveri) of On us . Dus petje af voor Emma.hou . Met dank aan Emma.
Fiorella Mannoia
De vlinder, of beter gezegd de mariposa in het Spaans, van Mannoia is Latin-achtig met Andalusische gitaren, castagnetten en bijna reggaeton-drums. "Ze noemen me alle namen die ze me gaven/En diep van binnen ben ik vrij, trots en zingend." Een prettig stuk dat recht doet aan de carrire van een van de meest representatieve singer-songwriters van de Italiaanse muziek.
Fred De Palma
Zal Fred De Palma de stemming opwarmen met een vleugje reggaeton, begeleid door sexy zomerballetten die op het Ariston-podium zullen verschijnen? Of presenteert hij zijn eerste ziel als rapper uit Turijn? Geen van beide hypotheses, Fred laat ons behoorlijk verbijsterd achter (gezien zijn normen van de afgelopen jaren) en presenteert een dansstuk met een mooie rechte basdrum (die altijd knipoogt naar de jaren 80 of hooguit de jaren 90). Een klassiek stuk dat vertelt over een onrustige liefde en dat we de komende maanden nog zullen horen op straatfeesten en botsauto's. Jacopo Ettorre is er ook.
Gazelle
Gazzelle doet Gazzelle maar voor de luisteraar is het alsof je terugkeert naar een prettige comfortzone, die waarin je graag wegkwijnt terwijl je melancholisch nadenkt over de mooie dingen uit het verleden. Hij zegt het ook: "Ik zou graag samen met jou tegen de muur met de projector naar het verleden willen kijken". Dat gebied waar je indie singer-songwriters mist, want er zijn er anno 2024 niet veel meer, met uitzondering van hem en Calcutta. Die waarin zijn Destri op de radio te horen was met diezelfde Britpop-gitaren (het was tenslotte pas 2020 maar het lijkt alweer een leven geleden). Het enige als hij aan het eind zingt: "Ik zou graag naar het plafond willen kijken terwijl jij met een verkoudheid op bed ligt", doet je afvragen waarom hij zichzelf zoveel pijn zou moeten doen.
Geolier
Geolier deed het: hij slaagde erin het Napolitaans, een van de meest muzikale dialecten, naar het podium van Sanremo te brengen. Na heel Itali te hebben veroverd (zijn Il moed dei bambini was het meest beluisterde album van 2023) presenteert hij een stuk met (bijna) dezelfde titel als dat van Nino D'Angelo, een van de meest geliefde Napolitaanse artiesten uit de geschiedenis. Geolier plaatst ook een zin in het Italiaans "en alles wat ik heb verloren, ik kan niets anders doen", allemaal op een mooie rechte basdrum. En dit stuk (muziek geschreven door Emanuele Palumbo met de vertrouwde Dat Boi Dee) en geproduceerd door Michelangelo, wordt een van de meest interessante ooit.
Ghali
Het is niet erg duidelijk welk pad Ghali nu wil inslaan. Zeker al jaren wil hij meer uitgeven aan nieuwsonderwerpen en dat is zeer merkbaar. De tekst staat namelijk behoorlijk diep in contrast met het zonnigere ritme, opnieuw een beetje dans uit de jaren 2000. “Met denkbeeldige lijnen bombardeerde je een ziekenhuis”. Casa mia lijkt het antwoord te zijn op Cara Italia , het lied dat hem geliefd maakte bij moeders in heel Itali, omdat het het schone alternatief leek te vertegenwoordigen voor een bepaalde ogenschijnlijk lege en onzorgvuldige val van 2016. Ghali is zeker volwassen geworden, maar misschien Het is niet met dit stuk (bij de eerste luisterbeurt) dat het duidelijk maakt waar het heen wil. En ook hij vraagt zich af: "Maar wat is mijn thuis".
Tre
Tre heeft de grote verdienste dat hij het rapquotum (en de extra beat) naar Sanremo heeft gebracht en vorig jaar de exploitatie van MR Rain zou kunnen maken. Het past ook bij di Lazza. Op het eerste gehoor laat de blonde rapper met het schone gezicht echter niet al te veel indruk achter. . Maar nu, aan het begin van zijn carrire, heeft de aanwezigheid van de blonde rapper je nooit tegengehouden.
Il Volo
Het klopt dat er in Sanremo ook het lyrische quotum is dat in het buitenland zo geliefd is bij degenen die gek zijn op alles wat Itali aangaat (en ook erg geliefd in ons land), maar tussen alle uptempo stukken dit jaar maakt het dezelfde indruk als een agee oom op het middelbare schoolfeest.
Irama
Irama verrast ons enorm door een veel donkerdere en diepere vocale intonatie te kiezen dan normaal. Hij heeft ons altijd gewend aan veranderingen in stijl en ritme en dit keer kiest hij voor een epische ballad (misschien iets te veel) met achtergrondzang, geproduceerd door Shablo. De tekst is door hem geschreven en gaat over het gevoel van gemis, niet per se van romantische aard.
La Sad
Wie neemt er vanavond wat emo-punk mee? I La Sad, zoals verwacht. Misschien hoopten we op strakkere drums en iets meer bite, maar in plaats daarvan lijkt het gewoon een te afgezwakte versie. Zelfs de tekst: “Liefde breekt je hart doormidden, laat je in coma achter in de gebruikelijke bar”.
Loredana Bert
Bert brengt een prachtig rockstuk dat het absoluut tot zijn recht doet komen. Zij, echt, puur, onconventioneel, die in 1986 met een nepbuikje in Sanremo verscheen, kon tenslotte alles. En eigenlijk zingt ze: "Ik heb niemand nodig die mij vergeeft, ik doe het alleen, alleen": en ze zei het allemaal.
Mahmood
Met dit aanstekelijke stuk, met bijna reggaeton-ritmes, laat Mahmood (samen met Jacopo Ettorre en qua muziek ook met Catitti) ons volkomen versteld staan. Ook al was hij bij ons gewend geraakt aan Dorado , of aan Calypso (ook al was het niet alleen de zijne), toch had hij de afgelopen periode een andere richting gekozen. De teksten zijn fris, spontaan, echt street: “We dansten vroeger in de Noord-regio toen je me noemde bro”. En dan krijgen we die ‘vijf mobieltjes in het gouden pak’ nooit meer uit ons hoofd, zoveel is zeker. Het is werkelijk een van de meest interessante stukken, zijn nieuwe Soldi van 2024. Misschien kan hij niet voor de derde keer op rij winnen, maar hij zou wel over alle kenmerken beschikken om dat wel te kunnen.
Maninni
We vroegen ons af wat Maninni rechtstreeks in de grote competities deed zonder te stoppen bij de jeugdhalte van Sanremo. Hier is het antwoord: dit stuk. Een frisse singer-songwriterpop maar met de juiste hoeveelheid persoonlijkheid. “als liefde op de eerste dag van de zomer”. Om op te vallen had hij er misschien voor kunnen kiezen om niet over de liefde te praten, maar zo is het nu eenmaal.
Mr. Rain
Het lijkt meneer Rain niet zo erg te verbazen, sterker nog, het bevestigt zichzelf. Dit jaar is er niet eens een kinderkoor dat voor wat afleiding zorgt, maar waarschijnlijk heeft het hen inmiddels overtuigd en gaan ze het toch volgen. Het verhaal is echter helemaal niet zo licht als het lijkt, omdat het het verhaal van twee overleden kinderen zou moeten zijn.
Negramaro
Nee, Negramaro verrast niet veel, maar ze zijn een sterke bevestiging met een rockballad in Italiaanse stijl met strijkers gearrangeerd door Davide Rossi, muziek en teksten door Giuliano Sangiorgi. Een klassiek stuk uit Sanremo, ook al zijn ze zeker geen liefhebbers van het festival, omdat ze in 2005 pas onder de jeugd deelnamen. Een stuk dat vertelt over een stel dat elkaar na jaren weer ontmoet en die een grote kans heeft om te winnen door een kleine confrontatie aan te gaan smaak in oude stijl.
Renga en Nek
Het is helemaal geen slecht deel. De muziek (veer door de twee met de poot van Dario Faini, Dardust) is interessant. Maar dan, nee, sorry, maar het lijkt terug te zijn gegaan naar de Sanremo 10 of 20 jaar geleden. Maar uit de tekst: “Liefde is een righter is een ellendige.” Sorry, maar ik wil niet teen gaan.
Rijk en arm –
Ze citeren zichzelf, ze zijn grappig, er is nog steeds een juiste borst, maar heren weten hoe ze het heel goed moeten doen. Zelfs de tekst heeft de juiste ironische toon: “Je weet dat ik op je wacht, maar niet je hele leven!” Klaar om het te zingen voor uitvoer?
Rose Villain
Rose bevestigt zichzelf of verrast ons, afhankelijk van jouw standpunt. Omdat hij al het potentieel had (inclusief verschillende hits met van Tony Effe tot Gu), maar nu eindelijk al zijn potentieel kan uiten met dit stuk, perfect voor Sanremo, met een sterke persoonlijkheid die ook op de radio zal belanden en op TikTok. Het refrein begint, het stuk verandert compleet en lijkt in tween gedeeld. Maar iedereen zal zingen: “Ik ren naar je toe op mijn vroem vroem”.
Sangiovanni
Hij is gegroeid. Het is veel. Hij kiest voor een romantische ballade en minder uptempo dan veel van zijn voorgaande stukken en valt daarmee op in de zee van uptempo nummers op dit festival. Dit zien we heel goed op TikTok: “Laat me horen hoe slecht ik ben. Hoezeer ik je niet respecteerde."
Santi Francesi
Het idee van de titel die speelt met een typefout, van bitter naar liefde in de mond, is prachtig. Ze zijn woordvoerders van verfijnde pop - op het eerste gehoor niet bijzonder scherp maar prettig - en bevestigen hun talent dat ze op X Factor laten zien.
The Kolors
De Kolors bevestigen een zekerheid: dat ze een mijn voor de radio's zouden hebben gepresenteerd. Ze blijven in de trend (die hen heel goed beviel) de jaren 80-dans van Italodisco (maar ook van van Annalisa) met een nummer waarvan we zeker weten dat we het de komende maanden nog veel zullen horen. “Een jongen ontmoet een meisje/de nacht gaat niet voorbij/de nacht gaat voorbij”: Pulitzerprijs? Misschien niet, maar deze simpel-eenvoudige taal zal ons de komende maanden zeker niet in de steek laten. Trending op TikTok, maar waarschijnlijk overal eigenlijk.) met een nummer waarvan we zeker weten dat we de aanbevolen maanden veel zullen horen. “Een jongen ontmoet een meisje/de nacht dan gaat niet door / 's nachten gaat weg”: Pulitzerprijs? Misschien niet, maar deze eenvoudige taal zal ons de dubbele maanden zeker niet in de steek laten. In de trends van TikTok, maar waarschijnlijk echt overal.
quote:Op maandag 15 januari 2024 19:57 schreef Momo het volgende:
Billboard Italia door de goegel transleet heen
[..]
Au, dat klinkt niet goedquote:"Il Volo – Meesterwerk
Het klopt dat er in Sanremo ook het lyrische quotum is dat in het buitenland zo geliefd is bij degenen die gek zijn op alles wat Itali aangaat (en ook erg geliefd in ons land), maar tussen alle uptempo stukken dit jaar maakt het dezelfde indruk als een agee oom op het middelbare schoolfeest."
Mweh, niet echt een bopje als ItaloDiscoquote:
Vergeet niet dat het de mening is van een reviewer he. Soms lees je over hetzelfde nummer een goede en een slechte review.quote:
quote:Clara, Diamanti grezzi 5-
Diodato, Ti muovi 5.5
Mahmood, Tuta gold 6-
Sangiovanni, Finiscimi 4.5
Loredana Bert, Pazza 7
BNKR44, Governo punk 5-
Alessandra Amoroso, Fino a qui 5.5
Fred De Palma, Il cielo non ci vuole 4-
Fiorella Mannoia, Mariposa 6
The Kolors, Un ragazzo una ragazza 6
Emma, Apnea 5
Santi francesi, L’amore in bocca 5.5
Rose Villain, Click boom! 4
Negramaro, Ricominciamo tutto 6-
Big Mama, La rabbia non ti basta 3
Renga e Nek, Pazzo di te 4.5
Ghali, Casa mia 5-
Irama, Tu no 4-
Angelina Mango, La noia 6-
Geolier, I p’ me, tu p’ te 5-
Maninni, Spettacolare 5
La Sad, Autodistruttivo 6-
Gazzelle, Tutto qui 5.5
Annalisa, Sinceramente 5-
Alfa, Vai! 3
Il Volo, Capolavoro 4.5
Dargen D’Amico, Onda alta 6.5
Il Tre, Fragili 4-
Mr. Rain, Due altalene 4
Ricchi e Poveri, Ma non tutta la vita s.v.
Bij haar heb ik altijd het gevoel dat ze in jaren 80 wel ergens naar het ESF is gegaan, maar dat is helemaal niet zo (haar zus wel). Ben wel benieuwd naar het nummer als iedereen zo positief is, verwacht je niet van een nummer van een 73-jarige vrouw. In 2021 was dit ook eigenlijk gewoon een goed nummer:quote:Op maandag 15 januari 2024 21:35 schreef NailQueen het volgende:
Het ligt allemaal dicht bij elkaar. Loredana staat bovenaan maar die zie ik niet echt JA zeggen tegen esf. (En ik vind haar een beetje eng)
Dat kan nog wel wat kleurrijker @Cyan9quote:Op maandag 15 januari 2024 21:02 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Samenvatting van de scores van de verschillende media outlets
quote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:41 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben er mee eens dat het tijd wordt voor een vrouw. En ik lees dat Annalisa een uptempo nummer heeft. Daar heb ik wel vertrouwen in
Loredana hoeft van mij niet perse
Gek genoeg verwacht ik bij San Remo niet meteen het interieur van een buitenaards ruimteschip.quote:
Dit klopt niet toch? Ik vroeg me af wat ze op donderdag gaan doen omdat woensdag nu wel al alle nummers worden gepresenteerd (nog een keer dan?), maar hier staat 1 avond te veel.quote:Sanremo 2024 – 1st night
City Sanremo
Hosts Amadeus
Marco Mengoni
Voting 100% press jury (TV, online media)
All 26 artists will perform their songs
2nd night
Host Amadeus + ?
First half (13 artists) will perform their songs again
3rd night
Host Amadeus + ?
Second half (13 artists) will perform their songs again
4th night
Host Amadeus + ?
Voting 33% press jury (TV, online media) + 33% radio jury + 34% televoting
Cover night: Each of the 26 artists will perform a cover of another song.
The artists can perform the song solo or together with an acclaimed Italian or international guest artist.
5th night
Host Amadeus + ?
First round: All 26 songs will be performed again. Televoting from the 5th night combined with the results from the previous nights will select 5 songs for the second round.
Second round: Top-5 songs will be performed again. The result of the second round – and the winner of Sanremo 2024 – will be decided by 33% press jury, 33% radio jury and 34% televoting.
Nee klopt wel zo ver ik weet, komt gewoon van Eurovisionworld. En ook Sanremo account had het over alle nummers op al de eerste avond/nacht. Dinsdag horen we dus al alle nummers. Woensdag en Donderdag helft van de nummers, vrijdag cover avond en dan zaterdag finaleavond.quote:Op woensdag 31 januari 2024 12:00 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dit klopt niet toch? Ik vroeg me af wat ze op donderdag gaan doen omdat woensdag nu wel al alle nummers worden gepresenteerd (nog een keer dan?), maar hier staat 1 avond te veel.
Ohh ok in de OP staat dat het woensdag 7 februari begint en in mijn beleving was de eerste avond ook altijd op woensdag, maar klopt dus helemaal niet.quote:Op woensdag 31 januari 2024 12:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee klopt wel zo ver ik weet, komt gewoon van Eurovisionworld. En ook Sanremo account had het over alle nummers op al de eerste avond/nacht. Dinsdag horen we dus al alle nummers. Woensdag en Donderdag helft van de nummers, vrijdag cover avond en dan zaterdag finaleavond.
Ohja dat moet inderdaad 6 februari zijn in plaats van 7 februari, daar heb je gelijk in. Maar we beginnen dus wel dinsdagavond.quote:Op woensdag 31 januari 2024 12:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ohh ok in de OP staat dat het woensdag 7 februari begint en in mijn beleving was de eerste avond ook altijd op woensdag, maar klopt dus helemaal niet.
Ja dat maakt het een stuk logischerquote:Op woensdag 31 januari 2024 12:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Ohja dat moet inderdaad 6 februari zijn in plaats van 7 februari, daar heb je gelijk in. Maar we beginnen dus wel dinsdagavond.
Ach ja, het is weer eens wat anders dan een Zweedse voetballerquote:
Ik vind dit zo’n leuke manquote:
Ik heb ook Ziggo en heb net even gekeken. Je moet naar de app store gaan en dan even zoeken naar TV Italiana. Als je daar op klikt dan krijg je verschillende Italiaanse zenders. En dus ook San Remo canta. Nu zijn daar oude opnames te zien.quote:Op zondag 4 februari 2024 11:23 schreef GeorgeM het volgende:
Ik heb Ziggo en probeer de app op mijn tv te krijgen, maar het lukt niet. Ik weet niet welke ik moet hebben, Italia Live of Rai Play.
Bij Rai Play kreeg ik de melding dat ik niet in Nederland kan kijken
Vannacht geleerd wie er zoal meedoen dus dinsdagavond kom ik ook meteen kijken, jammer voor mijn collega's woensdagochtend.quote:Op woensdag 31 januari 2024 12:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee klopt wel zo ver ik weet, komt gewoon van Eurovisionworld. En ook Sanremo account had het over alle nummers op al de eerste avond/nacht. Dinsdag horen we dus al alle nummers. Woensdag en Donderdag helft van de nummers, vrijdag cover avond en dan zaterdag finaleavond.
Ok, woensdag sla ik dan iig over, ik kan die man echt totaal niet uitstaan en ik heb geen idee waarom.quote:
Is er niet gewoon een online stream dit jaar?quote:Op zondag 4 februari 2024 12:14 schreef summer52 het volgende:
[..]
Ik heb ook Ziggo en heb net even gekeken. Je moet naar de app store gaan en dan even zoeken naar TV Italiana. Als je daar op klikt dan krijg je verschillende Italiaanse zenders. En dus ook San Remo canta. Nu zijn daar oude opnames te zien.
TV Italiana en dan kiezen voor Rai 1 (Uno)quote:Op zondag 4 februari 2024 11:23 schreef GeorgeM het volgende:
Ik heb Ziggo en probeer de app op mijn tv te krijgen, maar het lukt niet. Ik weet niet welke ik moet hebben, Italia Live of Rai Play.
Bij Rai Play kreeg ik de melding dat ik niet in Nederland kan kijken
Oh vast wel. Maar op een groot beeldscherm kijken is ook wel heel fijn.quote:Op zondag 4 februari 2024 12:20 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Is er niet gewoon een online stream dit jaar?
Ah zo, ik heb geen groot beeldscherm. Mijn monitor is net zo groot als mijn TVtje, dus als er een stream is dan is dat wel zo makkelijk.quote:Op zondag 4 februari 2024 12:30 schreef summer52 het volgende:
[..]
Oh vast wel. Maar op een groot beeldscherm kijken is ook wel heel fijn.
Oh ja, natuurlijk. Dat is in alle topics zo. Ik ben duidelijk nog niet helemaal wakker.quote:Op zondag 4 februari 2024 12:32 schreef summer52 het volgende:
En wat zie ik net....het staat allemaal keurig onderaan deze topic.
Ach als je maar beeld hebt en je kunt kijken.quote:Op zondag 4 februari 2024 12:34 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ah zo, ik heb geen groot beeldscherm. Mijn monitor is net zo groot als mijn TVtje, dus als er een stream is dan is dat wel zo makkelijk.
[..]
Oh ja, natuurlijk. Dat is in alle topics zo. Ik ben duidelijk nog niet helemaal wakker.
Ik zag geen TV Italiana, dus heb ik gezocht, maar ik krijg dan alleen Italia Live en Rai Play. Daar zag ik Rai 1 staan en moest ik inloggen. Heb een account aangemaakt met mijn Gmail en toen kreeg ik een melding dat ik alleen in Itali kan kijkenquote:Op zondag 4 februari 2024 12:24 schreef usagi414 het volgende:
[..]
TV Italiana en dan kiezen voor Rai 1 (Uno)
Ik ga zo nog ‘ns kijken, dank!quote:Op zondag 4 februari 2024 12:14 schreef summer52 het volgende:
[..]
Ik heb ook Ziggo en heb net even gekeken. Je moet naar de app store gaan en dan even zoeken naar TV Italiana. Als je daar op klikt dan krijg je verschillende Italiaanse zenders. En dus ook San Remo canta. Nu zijn daar oude opnames te zien.
Dat heb ik wel gezien, maar ik kon geen TV Italiana vindenquote:Op zondag 4 februari 2024 12:32 schreef summer52 het volgende:
En wat zie ik net....het staat allemaal keurig onderaan deze topic.
Jawel, maar we hebben net een nieuwe tv met subwoofer, soundbar en 2 extra speakersquote:Op zondag 4 februari 2024 12:20 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Is er niet gewoon een online stream dit jaar?
*diepe zucht*quote:Op zondag 4 februari 2024 13:40 schreef TheVulture het volgende:
Gezien de matigheid van het seizoen tot nu toe qua inzendingen sluit ik niet uit dat we volgend jaar weer naar Laura Pausini mogen kijken... ik hoop op een gouden inzending van Irama
Ik heb het net weer geprobeerd, gezocht op tv Italiaan, maar ik krijg dan geen Rai 1 en ook geen SAN Remo Canta.quote:Op zondag 4 februari 2024 12:14 schreef summer52 het volgende:
[..]
Die kans lijkt me sowieso groter dan dat we Laura gaan terugzien, die kreeg bijna een zenuweninzinking in Turijnquote:Op zondag 4 februari 2024 13:49 schreef NailQueen het volgende:
[..]
*diepe zucht*
Dan zie ik liever Alessandro Cattelan terug
Zie je onder ’ontdek’ of iets dergelijks ook geen app met een Italiaans vlaggetje en ook een Franse optie? Zo stond het bij mij altijd aangegeven.quote:Op zondag 4 februari 2024 13:50 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ik heb het net weer geprobeerd, gezocht op tv Italiaan, maar ik krijg dan geen Rai 1 en ook geen SAN Remo Canta.
quote:Deze zenders zijn beschikbaar binnen de TV Italiana-app die alleen op de Ziggo bruikleendecoders Mediabox XL, Mediabox Next en Next Mini beschikbaar is.
Wat vreemd. Ik ga via het menu op de Ziggo afstandsbediening naar de app store (apps). Krijg je heel veel apps. En dan onder "meer tv en streaming"krijg je TV Italiana. Op die app klikken en dan krijg ik alle Italiaanse tv zenders.quote:Op zondag 4 februari 2024 13:50 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ik heb het net weer geprobeerd, gezocht op tv Italiaan, maar ik krijg dan geen Rai 1 en ook geen SAN Remo Canta.
Hoe dol ik ook ben op Diodato als persoon en zanger en hoe goed ik Mahmood ook vind zou ik het Irama echt hl erg gunnen om er dit keer met de winst vandoor te gaan. Z'n vorige lied vond ik ook zo mooi en vooral zijn 'intensiteit' zou mooi passen op het ESF. Hij zingt alles vanuit z'n tenen met hart en ziel. Hopelijk heeft ie dit keer inderdaad de gouden inzending!quote:Op zondag 4 februari 2024 13:40 schreef TheVulture het volgende:
Gezien de matigheid van het seizoen tot nu toe qua inzendingen sluit ik niet uit dat we volgend jaar weer naar Laura Pausini mogen kijken... ik hoop op een gouden inzending van Irama
Nee. Ik heb:quote:Op zondag 4 februari 2024 13:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zie je onder ’ontdek’ of iets dergelijks ook geen app met een Italiaans vlaggetje en ook een Franse optie? Zo stond het bij mij altijd aangegeven.
En heb je dit?
[..]
‘Meer tv en streaming’ zie ik niet.quote:Op zondag 4 februari 2024 14:02 schreef summer52 het volgende:
[..]
Wat vreemd. Ik ga via het menu op de Ziggo afstandsbediening naar de app store (apps). Krijg je heel veel apps. En dan onder "meer tv en streaming"krijg je TV Italiana. Op die app klikken en dan krijg ik alle Italiaanse tv zenders.
Alles voor Irama he?quote:Op zondag 4 februari 2024 14:59 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
‘Meer tv en streaming’ zie ik niet.
Maar ik ga morgen Ziggo wel even bellen.
Raarquote:Op zondag 4 februari 2024 14:55 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Nee. Ik heb:
-je apps
-categorien voor apps
-apps van mijn andere apparaten
-de beste apps
-aanbevolen voor jou
-stream een afspeellijst
-films en tv
-entertainment apps
Ja ik vind het ook lekker!quote:Op zondag 4 februari 2024 16:05 schreef Em31 het volgende:
Vind het echt zo relaxt dat dinsdag iedereen moet. Moeten ze toch een beetje opschieten tijdens de show (hier krijg ik vast spijt van) en het scheelt toch een avond slaapgebrek.
Zit je wel in het app-menu van je Ziggokastje?quote:Op zondag 4 februari 2024 14:55 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Nee. Ik heb:
-je apps
-categorien voor apps
-apps van mijn andere apparaten
-de beste apps
-aanbevolen voor jou
-stream een afspeellijst
-films en tv
-entertainment apps
Ja, denk het wel.quote:Op zondag 4 februari 2024 21:22 schreef H_T het volgende:
[..]
Zit je wel in het app-menu van je Ziggokastje?
En je hebt daar op apps gedrukt?quote:Op zondag 4 februari 2024 22:14 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ja, denk het wel.
Ik druk op het ‘huisje’ en dan zie ik bovenaan een menu waar ‘apps’ tussen staat.
George dit is wat ik dan zie als ik via dat "huisje" naar de apps ga.quote:Op zondag 4 februari 2024 22:14 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ja, denk het wel.
Ik druk op het ‘huisje’ en dan zie ik bovenaan een menu waar ‘apps’ tussen staat.
HET IS GELUKT!!quote:Op maandag 5 februari 2024 08:10 schreef summer52 het volgende:
[..]
George dit is wat ik dan zie als ik via dat "huisje" naar de apps ga.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 februari 2024 15:54 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
HET IS GELUKT!!![]()
![]()
Ik had de verkeerde afstandsbediening![]()
![]()
Jippie!!!!quote:Op maandag 5 februari 2024 15:54 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
HET IS GELUKT!!![]()
![]()
Ik had de verkeerde afstandsbediening![]()
![]()
Vind ‘m ineens een stuk jonger lijkenquote:Op maandag 5 februari 2024 16:27 schreef Rebel- het volgende:
Heeft iedereen al gezien dat Mahmood 'lang' haar heeft?
[ twitter ]
Ergens vind ik dit heel raar.quote:Op maandag 5 februari 2024 16:27 schreef Rebel- het volgende:
[ twitter ]
Hij ziet er goed uitquote:
"Kokend hete thee.... uit een glas drinken"quote:
quote:
Overzicht:quote:Op maandag 5 februari 2024 17:26 schreef NailQueen het volgende:
[..]![]()
Beter laat je die van Il volo zien.
En als je dan toch bezig bent, Irama voor Sjors.
quote:Op maandag 5 februari 2024 16:27 schreef Rebel- het volgende:
[ twitter ]
Ja, mooi!quote:Op maandag 5 februari 2024 15:56 schreef GeorgeM het volgende:
Ik kijk nu La Volta Buona zie nu Mahmood met haar
Erg h?quote:
En knapperquote:Op maandag 5 februari 2024 16:37 schreef Em31 het volgende:
[..]
Vind ‘m ineens een stuk jonger lijken
quote:Op zondag 12 februari 2023 01:35 schreef NailQueen het volgende:
Dit schreef ik een jaar geleden. Het is nog steeds genieten
[..]
quote:Op zondag 6 februari 2022 00:39 schreef NailQueen het volgende:
Ik geniet er van dat ik om 00.45 uur 's nachts nog naar de Italiaanse TV zit te kijken met lege chocoladeverpakkingen, halve doritos zak en een derde wijnglas![]()
Nee joh logisch toch!quote:
Weet je wanneer Blanco ook niet out of tune had moeten gaan?quote:Op maandag 5 februari 2024 18:50 schreef Momo het volgende:
Irama - Tu No
It starts with a strong brass section and it's really gloomy, strict and vocally challenging as a whole. Think of it as a Blanco song that has to never go out of tune. The main vibe is: "White as Milk, Red as Blood".
quote:Op maandag 5 februari 2024 20:03 schreef Em31 het volgende:
[..]
Weet je wanneer Blanco ook niet out of tune had moeten gaan?
Zin inquote:Op maandag 5 februari 2024 19:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee joh logisch toch!
Ik kon je niet helpen want heb geen Ziggo maar fijn dat je nu in het groot kunt kijken!
Zodat ze niet gaat zingen als rookvrouw,...oh wacht....quote:Op maandag 5 februari 2024 23:23 schreef Greys het volgende:
Ze zorgt in elk geval dat ze niet verkouden wordt vanavond!
[ twitter ]
Dat advies had ik graag wat vroeger willen hebben, nu heb ik juist een beroerde nacht gepakt.quote:Op maandag 5 februari 2024 23:52 schreef Greys het volgende:
PAK ELK UUR SLAAP DAT JE PAKKEN KAN VANNACHT JONGENS WANT HET IS VOORLOPIG JE LAATSTE NORMALE NACHT.
Sjkquote:Op maandag 5 februari 2024 23:52 schreef Greys het volgende:
PAK ELK UUR SLAAP DAT JE PAKKEN KAN VANNACHT JONGENS WANT HET IS VOORLOPIG JE LAATSTE NORMALE NACHT.
Dan hoop ik wel dat de interessante artiesten een beetje vroeg mogen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 12:30 schreef Momo het volgende:
Volgens de gids duurt het vandaag tot 02:00
Denk sowieso wel na 12 uur ja. En tussen die favorieten vast ook nog een lange interval act.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 13:27 schreef GeorgeM het volgende:
Irama aan het begin![]()
Alleen Il Volo lijkt me wel vrij laat?
quote:Op zondag 12 februari 2023 00:00 schreef H_T het volgende:
Wat is dit voor buikspreekpop in een rode jurk?
Dit ging over die ene intervalact met de botoxvrouw. Ik ga er nog steeds stuk omquote:Op zondag 12 februari 2023 00:13 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
De rest van het boeket is vast gereserveerd voor op de kist
Ooooh dus als ik het tot daar volhoud ben ik waarschijnlijk wel op de hoogtequote:Op dinsdag 6 februari 2024 12:55 schreef Em31 het volgende:
IRAMA
GHALI x
NEGRAMARO
ANNALISA
MAHMOOD
DIODATO
LOREDANA BERT
GEOLIER
ALESSANDRA AMOROSO
THE KOLORS
ANGELINA MANGO
IL VOLO
BIGMAMA x
RICCHI E POVERI x
EMMA
Behalve die met een x is dit de top 12 bij de bookmakers
Huh, bij Eurovisionworld is een andere top 12. Of mis ik iets?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 12:55 schreef Em31 het volgende:
IRAMA
GHALI x
NEGRAMARO
ANNALISA
MAHMOOD
DIODATO
LOREDANA BERT
GEOLIER
ALESSANDRA AMOROSO
THE KOLORS
ANGELINA MANGO
IL VOLO
BIGMAMA x
RICCHI E POVERI x
EMMA
Behalve die met een x is dit de top 12 bij de bookmakers
Em mixte de startvolgorde met de favorieten bij de bookmakers, en dit komt er dan uit.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 14:18 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Huh, bij Eurovisionworld is een andere top 12. Of mis ik iets?
Zijn dit niet gewoon uitgelekte beelden van een van de intervalacts?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 14:45 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Em mixte de startvolgorde met de favorieten bij de bookmakers, en dit komt er dan uit.
[ afbeelding ]
Nee?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 14:18 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Huh, bij Eurovisionworld is een andere top 12. Of mis ik iets?
quote:Op dinsdag 6 februari 2024 15:14 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee?dat is de running order, daar staan ze niet op volgorde van 1 tot 12, maar het is de top 12.
Hahaha wat een heerlijke gif!quote:
Volgens mij kwam Mahmood van Sanremo Giovani. Maar correct me if i'm wrong.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:55 schreef Greys het volgende:
Als een van de drie die uit SanremoGiovani komt wint mogen die toch ook gewoon naar Eurovision eventueel? Ze doen nu toch gewoon voor het eggie mee?
Dus de Italiaanse Frits Spits, Giel Beelen, Jeroen kijk in de Vegte en Gerard Ekdom gaan even beslissen welk nummer het meest radiovriendelijk isquote:Op dinsdag 6 februari 2024 18:29 schreef Fred_B het volgende:
-morgen en donderdag komen er steeds 15 artiesten langs, voor een gecombineerde score 50/50 televoting en radio-jury. Ook dan volgt alleen een Top 5 van deze uitslag.
-die radio-jury is de vervanger van de demoscopic jury, die is afgeschaft.
Kijk, nu snap ik hetquote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha wat een heerlijke gif!
(Maar de eerste vijftien liedjes van vanavond staan dus op drie na allemaal in de top 12 bij de bookies voor Itali. In andere volgorde. Met andere woorden: de beste twaalf volgens de bookies moeten allemaal in de eerste helft vanavond.)
Bij Marco Mengoni en Brividi ? jaquote:Op dinsdag 6 februari 2024 18:52 schreef GeorgeM het volgende:
Hebben de bookies het vaak goed eigenlijk?
Heeft mijn topic pointer toch gelijkquote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Il Tre treedt als afsluiter pas om 2:16 uur op.
Ah top! Dan ga ik vanaf half tien serieus opletten haha! Marco Mengoni en daarna Irama.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:01 schreef Em31 het volgende:
Hier ook met tijden wie wanneer moet:
[ twitter ]
Met alle respect, vinden de Italianen dit wel normaal?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Il Tre treedt als afsluiter pas om 2:16 uur op.
Als er morgen weer 10 miljoen mensen gekeken hebben denk ik welquote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:26 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Met alle respect, vinden de Italianen dit wel normaal?
Ja, die vinden waarschijnlijk zelfs dat dit een zeer schappelijke tijd is.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:26 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Met alle respect, vinden de Italianen dit wel normaal?
Is er er wel eens gewonnen vanaf plek 12?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 18:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Bij Marco Mengoni en Brividi ? ja
Bij Soldi, Diodato en Maneskin ? nee
Maneskin stond niet hoog kan ik me herinnerenquote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:04 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Is er er wel eens gewonnen vanaf plek 12?![]()
Maneskin stond tweede voor dat de competitie begonquote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:09 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Maneskin stond niet hoog kan ik me herinneren
quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:04 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Geeft toch nog een beetje hoop, dankquote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:13 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mahmood heeft gewonnen vanaf plek 13, maar was toen wel onbekend nog.
Volgens mij kan zoiets ook niet meer, want hij won toen door die jury en ze hebben gezorgd dat er niet weer een groep is met zoveel macht.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:13 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mahmood heeft gewonnen vanaf plek 13, maar was toen wel onbekend nog.
Irama moet als vijfde hoor!quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:04 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
quote:
Ja! Heb even naar ze geluisterd en echt toffe stem.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:29 schreef Momo het volgende:
Maar misschien leren we vandaag juist een nieuwe artiest kennen met een goed nummer he. Zag veel Italianen enthousiast over Santi Francesi, die Sanremo Giovani wonnen.
Vorig jaar kwamen de Italiaanse Citti Zeni ook van Giovani. Die hadden een leuk liedjequote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:29 schreef Momo het volgende:
Maar misschien leren we vandaag juist een nieuwe artiest kennen met een goed nummer he. Zag veel Italianen enthousiast over Santi Francesi, die Sanremo Giovani wonnen.
Even vanaf 0.30 van dit filmpje een paar seconden luisteren! Heerlijke stem!quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:29 schreef Momo het volgende:
Was dat de act bij San Remo die lapdance gaf op de front row?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:35 schreef NailQueen het volgende:
Ik hoop weer op een onverwachtse banger zoals Made in Italy
Zo leuk was dat ineens toen jaquote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:35 schreef NailQueen het volgende:
Ik hoop weer op een onverwachtse banger zoals Made in Italy
Gemistquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |