abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 maandag 27 november 2023 @ 18:40:27 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_211447148
Jan Smit wordt aan de kant geschoven als voorzitter van FC Volendam. De raad van commissarissen heeft besloten te breken met het vierkoppige bestuur van de club. De 37-jarige zanger maakte dat maandagmiddag bekend in een uitgebreid bericht op social media. ,,De club zit voor altijd in mijn hart, wees er alsjeblieft zuinig op”, besluit hij. De nummer 17 van de eredivisie heeft het nieuws zelf nog niet naar buiten gebracht.



In december 2013 trad Smit toe tot het bestuur van FC Volendam. Hij werd toen verantwoordelijk voor de algemene zaken binnen de club. Op 1 juli 2022 werd hij benoemd tot voorzitter van de club uit het vissersdorp. Na anderhalf jaar, waarin het vaak onrustig was binnen de club, komt er dus al een einde aan zijn voorzitterschap. Heel Nederland kon achter de schermen meekijken bij de machtsverhoudingen binnen de club in de zesdelige serie ‘Volendam, een dorp in de eredivisie’ van AVROTROS.

In 2022 keerde FC Volendam onder trainer Wim Jonk na dertien jaar terug in de eredivisie. Vorig seizoen kende FC Volendam een zeer moeizame eerste seizoenshelft en ging het als hekkensluiter de winterstop in. Een snelle terugkeer naar de Keuken Kampioen Divisie leek onafwendbaar, maar in de tweede seizoenshelft klom Volendam onder Jonk op naar de veertiende plaats met uiteindelijk 36 punten. Jonk (57) werd in juni technisch manager bij Volendam, waarna zijn assistent Matthias Kohler (32) de nieuwe hoofdtrainer werd.

FC Volendam staat nu zeventiende in de eredivisie met 8 punten, net zoveel als hekkensluiter Vitesse. FC Utrecht, NEC en RKC staan daar vier punten boven. Volendam werd vorige week ook al uitgeschakeld in de TOTO KNVB-beker door Excelsior Maassluis uit de tweede divisie.

Lang bericht op social media
,,Het einde van mijn voorzitterschap bij FC Volendam is nabij. Gisteravond ontving het vierkoppige bestuur van FC Volendam een mail van de raad van commissarissen, waarin het voorgenomen ontslag van het voltallige bestuur wordt aangekondigd”, meldt Smit in zijn uitgebreide bericht op Instagram en X.

,,Komende donderdagavond om 21.00 uur mogen we voor de vorm nog een ingelaste vergadering bijwonen én eventueel bespreken wat er verder nog ter tafel kom.. Ironisch genoeg zou ik vrijdag 1 december mijn tienjarig jubileum als bestuurslid vieren. Dat ga ik dus nét niet halen”, vervolgt Smit zijn bericht.



Jan Smit
,,Nadat eerder dit jaar mijn vriend, gedroomd vicevoorzitter en mede grondlegger van onze ambitieuze plannen, Keje Molenaar, al publiekelijk – ongefundeerd - door de rvc werd geëlimineerd, wordt nu het bestuur dus uit de weg geruimd. Het wachten is straks alleen nog op het ontslag van de mannen die onze dromen hebben verwezenlijkt in woord en daad: Wim Jonk, technisch directeur Jasper van Leeuwen en directeur hoofd opleidingen Ruben Jongkind”, schrijft Smit.

,,Ook wens ik de rvc en de nieuwe bestuurders veel plezier en wijsheid met de (transfer)winsten die na vier jaar toepassen van voetbalvisie, strategie en beleid in het volgende boekjaar vrijvallen (onze transferwinsten worden over meerdere seizoenen uitbetaald). Jullie kunnen voor het eerst in de geschiedenis wél met een schone, goedgevulde lei aan een nieuw seizoen beginnen! De club zit voor altijd in mijn hart, wees er alsjeblieft zuinig op", besluit Smit zijn lange bericht op social media.

Corn Veerman (penningmeester), Hans Bond (technisch beleid) en Gerben Matroos (commercie) zijn de drie andere bestuursleden die door de rvc worden weggestuurd. De rvc van FC Volendam bestaat uit Jaap Veerman (voorzitter), Rob Bootsman, Erwin Boelhouwer, Elma de Koekkoek, Henk Kras jr. en Kees Mooijer.

FC Volendam ging zondagmiddag met 3-0 onderuit bij AZ. Komende zaterdag (18.45 uur) staat de thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle op het programma, volgende week donderdag volgt de uitwedstrijd bij Feyenoord.

https://www.ad.nl/nederla(...)-zuinig-op~a5212bb5/

Nu hopen dat ze degraderen. In de docu. zag je al wat een slangenkuil het daar is.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_211447219
Team Jantje Smit in deze. Volendam kunnen we bij deze alvast aankruisen als eerste degradant, wat een mijnenveld.
U MAD?
  Trouwste user 2022 maandag 27 november 2023 @ 18:57:58 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_211447321
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2023 18:46 schreef de_boswachter het volgende:
Team Jantje Smit in deze. Volendam kunnen we bij deze alvast aankruisen als eerste degradant, wat een mijnenveld.
Documentaire gezien ? Ik had echt respect voor hem.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_211447365
Als je als RvC denkt de hele RvB en het hele technische hart te moeten ontslaan om een probleem op te lossen dan is het misschien handig om eerst bij jezelf ten rade te gaan of JIJ niet het probleem bent.

En zelfs als dat niet zo is dan is dit een brevet van onvermogen van de RvC.
pi_211449614
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 18:57 schreef tong80 het volgende:

[..]
Documentaire gezien ? Ik had echt respect voor hem.

:T
Ja die van de NOS bedoel je?
U MAD?
  maandag 27 november 2023 @ 21:55:09 #6
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_211449728
Ik vrees dat Jantje nu weer naar de microfoon zal grijpen.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 november 2023 @ 10:16:37 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_211452481
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 21:45 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ja die van de NOS bedoel je?
Ja.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 november 2023 @ 10:17:18 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_211452487
quote:
15s.gif Op maandag 27 november 2023 21:55 schreef The_Verve het volgende:
Ik vrees dat Jantje nu weer naar de microfoon zal grijpen.
Zoals een Volendammer zei: 'Niet mijn muziek, maar Jantje deugt.'

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_211452493
Alles weg 😱
  Moderator dinsdag 28 november 2023 @ 10:20:14 #10
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211452505
@JanCees
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_211452584
De comments op YouTube /ESPN liegen er niet om:

quote:
Onthoudt mensen, Jan Smit heeft vroeger Yolanthe gebeft en gepaald. Petje af voor Jan !
quote:
Daarna heeft ze wel de theedoeken meegenomen
quote:
Het komt door het tosti beleid, iedereen wil tosti en jan niet. Gewoon heel simpel
:D

En verder: Ach...
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 november 2023 @ 13:06:35 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_211454259
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 10:32 schreef Het_Bokje het volgende:
De comments op YouTube /ESPN liegen er niet om:
[..]
[..]
[..]
:D

En verder: Ach...
Triest. De typische PVV-stemmers.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_211455070
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:06 schreef tong80 het volgende:

[..]
Triest. De typische PVV-stemmers.

:T
tja, wat moet je dan? Een gebbetje om deze 'slangenkuil' moet toch wel kunnen? (ik heb de docu niet gezien, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen)

Kunnen we dan hier niet beter speculeren over de motieven van de RvC?

FC Volendam-'slechteriken' gekraakt: 'Door visverkoop rijk geworden patsertjes'


Wel slim van Jan om de palingsound proberen los te koppelen van de visserij :D

quote:
Smit weigerde om technisch manager Win Jonk, technisch directeur Jasper van Leeuwen en hoofd opleidingen Ruben Jongkind te ontslaan. Dat kost hem nu de kop. "Die Raad van Commissarissen, door visverkoop rijk geworden patsertjes, die laten zich niet terechtwijzen door zo'n zanger. 'Opsodemieteren', zeggen die." Derksen springt in de bres voor Smit. "Hij is de beste PR-man die je kunt wensen. En bijkomend voordeel is dat hij al zijn tijd in Volendam steekt, waardoor hij niet zoveel meer zingt", grapt de voormalig hoofdredacteur van Voetbal International.

"Weet je wat ook zo smerig is... Die commissarissen zeggen dan: 'Als wij de waarheid over Keje Molenaar naar buiten brengen, dan gooien we hem voor de bus. Dat doen we niet.' Door dát te zeggen, ben je al een slechterik", besluit Derksen zijn kritische relaas over de werkcultuur binnen Volendam, die goed naar voren kwam in de docuserie: Volendam, een dorp in de Eredivisie.
Wat een soap _O_
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_211455079
De vis wordt duur betaald :7
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 november 2023 @ 14:41:58 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_211455101
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:37 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
tja, wat moet je dan? Een gebbetje om deze 'slangenkuil' moet toch wel kunnen? (ik heb de docu niet gezien, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen)

Kunnen we dan hier niet beter speculeren over de motieven van de RvC?

FC Volendam-'slechteriken' gekraakt: 'Door visverkoop rijk geworden patsertjes'

Wel slim van Jan om de palingsound proberen los te koppelen van de visserij :D
[..]
Wat een soap _O_
Misschien heb ik het verkeerd begrepen of niet goed gelezen. Beetje onduidelijk. Te serieuze reactie van mij dan. Humor moet juist. Ik raad je de docu aan. Mooi inzicht in de beknepen geesten van de heikneuters daar. Jan Smit: 'Wat verwachten ze dan? 8 Volendammers in het elftal? Hoeveel Eindhovenaren speler er bij PSV.' :)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_211455182
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:41 schreef tong80 het volgende:

[..]
Misschien heb ik het verkeerd begrepen of niet goed gelezen. Beetje onduidelijk. Te serieuze reactie van mij dan. Humor moet juist. Ik raad je de docu aan. Mooi inzicht in de beknepen geesten van de heikneuters daar. Jan Smit: 'Wat verwachten ze dan? 8 Volendammers in het elftal? Hoeveel Eindhovenaren speler er bij PSV.' :)

:T
juist! Lache toch? Ik denk dat het daarom veel beter voor het entertainmentgehalte is dat Volendam nét niet degradeert. Dan zal de interne ellende iets breder uitgemeten worden. Zou toch jammer zijn als we smeuïge verslaggeving moeten missen omdat ze volgend jaar een treetje lager spelen. :D

Maar even 'serieus' : wat moet/gaat er nu gebeuren bij FC Volendam? Wie gaan de stokjes overnemen? (en hoe lang gaat het dan duren voordat alles in mekaar stort? Kan snel gaan, zie Ajax. :{w
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 november 2023 @ 14:57:59 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_211455227
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:51 schreef Het_Bokje het volgende:

Maar even 'serieus' : wat moet/gaat er nu gebeuren bij FC Volendam? Wie gaan de stokjes overnemen? (en hoe lang gaat het dan duren voordat alles in mekaar stort? Kan snel gaan, zie Ajax. :{w
Even ? ;) Bij Ajax hoopte ik ook dat het nog verder mis zou gaan. Helaas gaat het nu redelijk en blijven de verkeerde mensen zitten. Bij Volendam is het nog absurder. Daar ontslaan ze iconen als Jonk, Veerman, Hans Bond en Jan Smit, terwijl de advocaat Keje Molenaar, ex-voetballer van Ajax en Feijenoord de strontkar ongevraagd over zich heen krijgt. Wie zijn die reptielen :?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 28 november 2023 @ 17:49:44 #18
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_211456485
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 10:17 schreef tong80 het volgende:

[..]
Zoals een Volendammer zei: 'Niet mijn muziek, maar Jantje deugt.'

:T
Dat geloof ik meteen. Het lijkt me ook wel een geschikte kerel.

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Verve op 28-11-2023 17:55:08 ]
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_211456815
wat een zooitje, dit heeft Jan Smit niet verdiend

#Justice4JanSmit
pi_211456818
#pray4jansmit
pi_211456820
bestuur aan de muur
pi_211460203
#jesuisjansmit
U MAD?
  dinsdag 28 november 2023 @ 22:59:43 #23
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211460469
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 10:20 schreef onlogisch het volgende:
@:JanCees
Leeft die beste jongen nog?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator dinsdag 28 november 2023 @ 23:01:52 #24
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211460493
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 22:59 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Leeft die beste jongen nog?
Jazeker :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 29 november 2023 @ 13:36:23 #25
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_211464191
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 19:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Als je als RvC denkt de hele RvB en het hele technische hart te moeten ontslaan om een probleem op te lossen dan is het misschien handig om eerst bij jezelf ten rade te gaan of JIJ niet het probleem bent.

En zelfs als dat niet zo is dan is dit een brevet van onvermogen van de RvC.
Wat is uberhaupt het probleem? Ik snap er niks van.
pi_211465134
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:36 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Wat is uberhaupt het probleem? Ik snap er niks van.
Volgens de RvC werkt kamp Smit ze teveel in de schulden, volgens kamp Smit schrijven ze vanaf volgend seizoen groene cijfers.

Dat is een beetje de hoofdkwestie daarnaast spelen er nog allerlei kleine kwesties.
pi_211475765
Was in die documentaire ook niet genoemd dat Smit zelf garant stond voor een bepaald bedrag bij de club?

Slangenkuil hoor, maar was een leuke documentaire, ben benieuwd of de leden van de RvC ook bereid zijn garant te staan of dat ze de club gewoon laten klappen als het zo ver zou komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211476501
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 14:06 schreef Leandra het volgende:
Was in die documentaire ook niet genoemd dat Smit zelf garant stond voor een bepaald bedrag bij de club?

Slangenkuil hoor, maar was een leuke documentaire, ben benieuwd of de leden van de RvC ook bereid zijn garant te staan of dat ze de club gewoon laten klappen als het zo ver zou komen.
Dat is natuurlijk een beetje onzin, Jan is een idioot als die heeft geroepen garant te staan en ik vind dat geen teken van competentie. Leuk dat Jan rijk is en dat soort dingen kan roepen, maar dat maakt hem niet opeens meer betrokken of een betere bestuurder.

Het vreemde is dat de RvC heel stellig roept dat er een tekort dreigt over dit seizoen van 2.3 miljoen en het bestuur roept dat er een winst komt van ongeveer 3 miljoen dit seizoen. Daar zit iets waar wij als publiek geen weet van hebben, want denk niet dat 1 van de 2 partijen glashard liegt.

Heb zelf het idee dat de RvC het heeft over het operationele resultaat (excl. transfers) en Jan het heeft over de totale winst (incl. transfers) en de RvC niet afhankelijk wilt zijn van transfers voor een positief saldo.
  Trouwste user 2022 donderdag 30 november 2023 @ 16:59:39 #30
7889 tong80
Spleenheup
pi_211476894
VOLENDAM - Voorzitter Jan Smit verschijnt donderdagavond niet op een buitengewone vergadering van FC Volendam. „Het bestuur is zondag al ontslag aangezegd, wij hebben geen andere keuze dan het te accepteren”, meldt de zanger via zijn sociale kanalen. „Een kalkoen loopt ook niet naar het kerstmaal.”



Smit en de overige bestuursleden waren door de raad van commissarissen uitgenodigd om naar een buitengewone vergadering te komen om hun zienswijze toe te lichten. „Wij beschouwen Jan Smit als een icoon van de Volendamse samenleving en willen hem en zijn medebestuursleden, wat de beslissing ook zal zijn, bedanken voor de door hen geleverde inspanningen ten behoeve van FC Volendam”, zei voorzitter Jaap Veerman van de rvc eerder deze week.

De rvc wil dat voorzitter Smit en het voltallige bestuur vertrekt omdat het voortbestaan van FC Volendam in gevaar zou zijn. Volgens het toezichtsorgaan heeft de Eredivisieclub op dit moment een negatief eigen vermogen van 3 miljoen euro en bedraagt het verwacht tekort over het lopende seizoen 2,3 miljoen euro.

Ten Berge op non-actief
Eerder op donderdag stelde het bestuur van FC Volendam nog wel directeur Frans ten Berge op non-actief. Hij zou geen openheid richting de club hebben gegeven over essentiële zaken. Dat is waarschijnlijk de laatste daad van het bestuur. Want de verwachting is dat de rvc van FC Volendam vrijdag tijdens een persconferentie het vertrek van Smit en de overige bestuursleden toelicht.

Door wie is Jan Smit aan de dijk gezet?
Volgens Smit is er geen sprake van een zorgelijke financiële situatie en boekt Volendam door zijn beleid juist transferwinsten, waardoor de club in het volgende boekjaar „met een schone, goedgevulde lei aan een nieuw seizoen kan beginnen.”

Team Jonk
Het bestuur van FC Volendam bestaat behalve voorzitter Smit ook uit penningmeester Corn Veerman, Hans Bond (technische zaken) en Gerben Matroos (commerciële zaken). Smit vreest dat zijn vertrek ook gevolgen heeft voor technisch manager Wim Jonk, technisch directeur Jasper van Leeuwen en directeur opleidingen Ruben Jongkind. Zij vormen Team Jonk, dat nauw met de zanger samenwerkt. „Het wachten is op het ontslag van de architecten achter ons succes die verantwoordelijk zijn voor de promotie naar de Eredivisie en handhaving voor het eerst in 35 jaar.”

Hoofdtrainer Matthias Kohler staat achter Smit. „Jan is de oprichter van dit project. Hij verdient onze steun”, vertelde de coach eerder deze week na een training aan aanwezige journalisten.

https://www.telegraaf.nl/(...)t-naar-het-kerstmaal

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_211478212
Bekijk hier het jaarverslag van het seizoen 2022/2023

Nou moet ik hier wel zeggen dat ik de balans er ook heel beroerd voor zie staan.

Het eigen vermogen gaat van plus 93.000 euro naar negatief 2.894.000 euro, zie pagina 7.
Ik begrijp dat in de Eredivisie de post salarissen omhoog gaat, zie pagina 8. Maar de stijging van de Overige bedrijfskosten van 4.616.000 euro naar 8.047.000 euro vind ik een onverantwoorde stijging. Dan kun je beter in de KKD blijven.

Op de activakant van de balans staat ook niet veel soeps, zie pagina 6.
Verbouwingen ter waarde van meer dan ene miljoen, maar daar heb je niet zoveel aan, als het stadion niet in jouw bezit is.
pi_211478555
Bij FC Volendam hebben ze in twee jaar tijd de kortlopende schulden met ¤ 3.333.206,= laten oplopen van 1,366 miljoen euro naar 4,700 miljoen euro.
De kortlopende schulden zijn 633.000 euro hoger dan de balanstelling.
Ook kun je een verbouwing van 1,1 miljoen euro niet verkopen en omzetten in geld.
Dus volgens mij staat FC Volendam er beroerder dan beroerd voor.
pi_211478577
Vervelend nu gaat hij waarschijnlijk weer zingen
pi_211478670
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 15:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk een beetje onzin, Jan is een idioot als die heeft geroepen garant te staan en ik vind dat geen teken van competentie. Leuk dat Jan rijk is en dat soort dingen kan roepen, maar dat maakt hem niet opeens meer betrokken of een betere bestuurder.

Het vreemde is dat de RvC heel stellig roept dat er een tekort dreigt over dit seizoen van 2.3 miljoen en het bestuur roept dat er een winst komt van ongeveer 3 miljoen dit seizoen. Daar zit iets waar wij als publiek geen weet van hebben, want denk niet dat 1 van de 2 partijen glashard liegt.

Heb zelf het idee dat de RvC het heeft over het operationele resultaat (excl. transfers) en Jan het heeft over de totale winst (incl. transfers) en de RvC niet afhankelijk wilt zijn van transfers voor een positief saldo.
In het jaarverslag noemt het bestuur geen verwachte winst van 3 miljoen voor dit seizoen. Wel verwacht het bestuur een fors positief resultaat door positieve transferresultaten.
Maar dan moeten positieve transferresultaten na 1 juli 2023 hebben plaatsgevonden.
Een beetje bestuur zou dat dan ook benoemen, bijvoorbeeld "De transferresultaten van speler x en speler y ad zoveel euro zijn niet in het jaarverslag meegenomen, omdat deze plaatsvonden na de balansdatum van 30 juni 2023."
Maar daar staat niks over vermeld.
pi_211478728
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 19:49 schreef Idisrom het volgende:

[..]
In het jaarverslag noemt het bestuur geen verwachte winst van 3 miljoen voor dit seizoen. Wel verwacht het bestuur een fors positief resultaat door positieve transferresultaten.
Maar dan moeten positieve transferresultaten na 1 juli 2023 hebben plaatsgevonden.
Een beetje bestuur zou dat dan ook benoemen, bijvoorbeeld "De transferresultaten van speler x en speler y ad zoveel euro zijn niet in het jaarverslag meegenomen, omdat deze plaatsvonden na de balansdatum van 30 juni 2023."
Maar daar staat niks over vermeld.
Maar het gaat over dit boekjaar als in 2023/2024. Boekjaar van Volendam (en van de andere voetbalclubs) loopt van 1 juli tot 31 juni. Daar is de discussie over, bestuur zegt dat ze dit boekjaar gaan afsluiten met een winst van 2.5-3.5 miljoen en RvC zegt dat ze dit boekjaar gaan afsluiten met een verlies van 2.3 miljoen.

Snap niet wat er relevant is aan de verwachting van de winst op 31 juni, zeker in het voetbal is er nogal een verschil tussen de situatie op 31 juni en die op 1 september qua verwachting van winst. Neem dan ook aan dat ze enkel een verwachting over de operationele winst hebben vermeldt in het jaarverslag, maar de operationele winst is maar een deel van het plaatje.
pi_211479010
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 19:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Maar het gaat over dit boekjaar als in 2023/2024. Boekjaar van Volendam (en van de andere voetbalclubs) loopt van 1 juli tot 31 juni. Daar is de discussie over, bestuur zegt dat ze dit boekjaar gaan afsluiten met een winst van 2.5-3.5 miljoen en RvC zegt dat ze dit boekjaar gaan afsluiten met een verlies van 2.3 miljoen.

Snap niet wat er relevant is aan de verwachting van de winst op 31 juni, zeker in het voetbal is er nogal een verschil tussen de situatie op 31 juni en die op 1 september qua verwachting van winst. Neem dan ook aan dat ze enkel een verwachting over de operationele winst hebben vermeldt in het jaarverslag, maar de operationele winst is maar een deel van het plaatje.
In de jaarverslagen van bijvoorbeeld Feyenoord, zie ik de afgeronde transfers na 30 juni wel vermeld staan in de toelichting, en dat ze niet worden meegenomen in het afgesloten boekjaar, maar straks in het lopende boekjaar wel aan het resultaat zullen bijdragen.
In het jaarverslag van FC Volendam staat hier niks over vermeld. Dus dan denk ik dat het bestuur droomt van nog te verwachten transferinkomsten straks in de winterpauze of vlak na dit voetbalseizoen (en voor 30 juni 2024).

Dat lijkt mij een beetje luchtfietserij om dan al te vermelden dat het resultaat positief zal worden door transferinkomsten.
Ik had liever gehad, dat het bestuur verklaring had gegeven van de hoge stijging van de Overige bedrijfskosten, en ging aangeven waardoor het zo hoog was, en dat het een stuk zal worden in het lopende seizoen.
Dan wek je vertrouwen met prognoses.
  donderdag 30 november 2023 @ 20:11:20 #37
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_211479028
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 20:10 schreef Idisrom het volgende:

[..]
In de jaarverslagen van bijvoorbeeld Feyenoord, zie ik de afgeronde transfers na 30 juni wel vermeld staan in de toelichting, en dat ze worden niet zijn meegenomen in het afgesloten boekjaar, maar straks in het lopende boekjaar wel aan het resultaat zullen bijdragen.
In het jaarverslag van FC Volendam staat hier niks over vermeld. Dus dan denk ik dat het bestuur droomt van nog te verwachten transferinkomsten straks in de winterpauze of vlak na dit voetbalseizoen.

Dat lijkt mij een beetje luchtfietserij om dan al te vermelden dat het resultaat positief zal worden door transferinkomsten.
Ik had liever gehad, dat het bestuur verklaring had gegeven van de hoge stijging van de Overige bedrijfskosten, en ging aangeven waardoor het zo hoog was, en dat het een stuk zal worden in het lopende seizoen.
Dan wek je vertrouwen met prognoses.
Volendam kreeg ¤7m voor de transfer van Van de Ven in augustus, zo ingewikkeld is het niet.
pi_211479075
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 20:11 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Volendam kreeg ¤7m voor de transfer van Van de Ven in augustus, zo ingewikkeld is het niet.
Okay, maar dat zou een andere club vermelden in het jaarverslag bij de prognose over het komende jaar. Ik zat al te denken wie het zou zijn, maar jij noemt die naam.
pi_211481322
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 19:19 schreef Idisrom het volgende:
Bekijk hier het jaarverslag van het seizoen 2022/2023

Nou moet ik hier wel zeggen dat ik de balans er ook heel beroerd voor zie staan.

Het eigen vermogen gaat van plus 93.000 euro naar negatief 2.894.000 euro, zie pagina 7.
Ik begrijp dat in de Eredivisie de post salarissen omhoog gaat, zie pagina 8. Maar de stijging van de Overige bedrijfskosten van 4.616.000 euro naar 8.047.000 euro vind ik een onverantwoorde stijging. Dan kun je beter in de KKD blijven.

Op de activakant van de balans staat ook niet veel soeps, zie pagina 6.
Verbouwingen ter waarde van meer dan ene miljoen, maar daar heb je niet zoveel aan, als het stadion niet in jouw bezit is.
Dit lijkt niet het volledige verslag? Volgens de inhoudsopgave zijn er gebeurtenissen na balansdatum, die zie ik verder niet?
#12 is not for sale!
pi_211485943
https://www.telegraaf.nl/(...)gebracht-van-ontslag

Ik denk dat Jan Smit toch niet capabel genoeg is om een voetbalclub financieel goed te kunnen leiden.
Het bestuur heeft deze zomer ontzettend mazzel gehad met nagekomen transferinkomsten, waardoor er nu weer behoorlijk veel geld op de bank staat.
Maar er moet ook (in mijn ogen) structureel wat aan de Overige bedrijfskosten worden gedaan, want anders is het geld zo weer op. Er was op de balans van 30 juni 2023 een behoorlijke toename van Langlopende schulden en Kortlopende schulden. Is daar al een deel van terugbetaald inmiddels?

Jan Smit lijkt mij wel geschikt voor een commerciële functie.
pi_211485987
Of hij gaat gewoon zingen in de kantine, en meer niet 😱
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 december 2023 @ 16:59:25 #42
7889 tong80
Spleenheup
pi_211487653
De raad van commissarissen van FC Volendam ontsloeg donderdagavond het voltallige bestuur van de club, inclusief de beroemde voorzitter Jan Smit. De voorzitter van de rvc, Jaap Veerman, gaf daar vrijdagochtend een toelichting op in een persconferentie waar vrijwel de hele vaderlandse pers voor was uitgelopen. ,,Als voorzitter Piet Kemper (de voorganger van Jan Smit, red.) er was geweest, hadden we hier niet allemaal gezeten.”



In een geïmproviseerde businessruimte van het stadion zette Veerman uiteen wat er het laatste jaar is gebeurd bij FC Volendam, inclusief de ‘oorlogstaal’ die hij van de ontslagen Jan Smit heeft ontvangen. ,,Op 21 november heeft Jan Smit me gebeld met de tekst dat het nu oorlog is. En dat het gevecht nu echt ging beginnen. ‘Ik wil jou nooit meer één op één spreken’. Einde gesprek.”

Dat telefoontje zorgde voor de derde figuurlijke gele kaart voor het bestuur van de club. De eerste kaarten kreeg het bestuur eerder in het afgelopen jaar. ,,Dit is een treurige dag voor heel FC Volendam”, stelt Veerman. ,,Sinds 1 juli 2022 is hij voorzitter, dat is slechts een jaar en vijf maanden. Binnen twaalf maanden na zijn aantreden is het eigen vermogen van nul euro binnen één eredivisieseizoen naar min drie miljoen euro gegaan en een verwacht operationeel verlies van 2,3 miljoen. Dat is een potentieel gevaarlijke situatie. Er wordt gegokt op transfers van eigen spelers en de doorverkoop van spelers. Daar hebben we dus geen enkele invloed op.”

Als het stadion hier nog eens een andere naam had moeten krijgen gaan we het het Micky van de Ven-stadion noemen

Jaap Veerman
Veerman doelt op de transfer van Micky van de Ven van VfL Wolfsburg naar Tottenham Hotspur die FC Volendam geld opleverde door een doorverkooppercentage. ,,Als Micky van de Ven twee weken daarvoor een blessure had opgelopen of als Spurs de linker centrale verdediger van Sevilla had aangetrokken waren we snel in liquiditeitsproblemen gekomen. Het is een gelukje voor ons geweest. Als het stadion hier nog eens een andere naam had moeten krijgen gaan we het het Micky van de Ven-stadion noemen.”

Volgens Veerman werd er aan de club geen leiding gegeven. Daarvoor heeft hij het bestuur van de club verschillende gele kaarten gegeven. Dat heeft uiteindelijk tot het ontslag van het bestuur geleid. ,,Jan Smit is een slechte voorzitter. Ik weet dat als voorzitter Piet Kemper (de voorganger van Jan Smit, red.) er nog was geweest, we hier niet allemaal hadden gezeten.”

Veerman ondervindt veel last van de strijd die hij is aangegaan met de bekende zanger. ,,De afgelopen weken waren een ramp voor alle rvc-leden. Jan heeft alles via de media gespeeld. De oorlog werd uitgevochten via die media. Het is stressvol voor mij. Ook privé.”

Veerman denkt overigens niet dat het ontslag van Smit gevolgen heeft voor Team Jonk waartoe onder andere technisch manager Wim Jonk en ook hoofdtrainer Matthias Kohler behoort. Team Jonk heeft al verklaard achter Jan Smit te blijven staan. ,,Maar ik zie niet in waarom zij niet gewoon door kunnen werken”, aldus Veerman.

Zakelijk directeur terug: ‘Sloeg helemaal nergens op’
Zakelijk directeur Frans ten Berge is weer welkom bij FC Volendam. Hij werd afgelopen week op non-actief gesteld door voorzitter Jan Smit en de overige bestuursleden. De raad van commissarissen van FC Volendam heeft die beslissing teruggedraaid. ,,Ten Berge is zeker weer welkom”, zei Veerman. ,,Het was compleet onrechtmatig om hem op non-actief te stellen. Dat sloeg helemaal nergens op.”

Ten Berge moest weg omdat hij volgens Smit en de overige bestuursleden geen openheid over zaken gaf die essentieel voor de club zijn. Smit en de overige bestuursleden stelden Ten Berge op non-actief terwijl ze wisten dat ze zelf donderdag tijdens een buitengewone vergadering zouden worden ontslagen door de rvc.

Het bestuur kwam niet opdagen bij die vergadering. ,,Dat is heel jammer”, zei Veerman. ,,Want het liefst had ik tot de volgende ochtend doorgepraat om tot een oplossing te komen.”

Video in de link........

https://www.ad.nl/nederla(...)a-gespeeld~a30cf4a6/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_211487672
WHO THE FUCK DENKEN DIE MENSEN VAN DE RVC DAT ZE WEL ZIJN?

3 nobodies die bij een kut club als volendam doen alsof ze het allemaal uitgevonden hebben

ik voorspel dat deze 3 nobodys binnen de kortste keren zelf ook weg zijn bij volendam

dit pikt het publiek niet
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 december 2023 @ 17:13:12 #44
7889 tong80
Spleenheup
pi_211487747
Wim Jonk en zijn volledige technische staf vertrekken bij FC Volendam. Dit als gevolg van het besluit van de RvC om niet door te gaan met het bestuur. Jonk en zijn team kondigen het vertrek aan middels een statement.

Het volledige statement van Team Jonk:

Wij gaan stoppen bij FC Volendam.

Onze emmer is overgelopen na de persconferentie van RvC voorzitter Jaap Veerman. Na dit toneelstuk vol tegenstrijdigheden, halve waarheden en volle leugens, rest ons niets anders dan dit besluit.

Na onze projecten bij Ajax en Cruyff Football zijn wij in 2019 ingestapt bij FC Volendam, een club die destijds op de rand van de afgrond stond. Jan Smit en Keje Molenaar vroegen ons FC Volendam weer op te bouwen als opleidingsclub. Geïnspireerd door onze mentor Johan Cruijff staan voetbal en talentontwikkeling daarbij centraal. Dat is de kern van wie wij zijn en waar wij voor staan.


Oorlog bij FC Volendam: 'Weinig verstand van voetbal'
Een ieder mag zelf bepalen hoe wij hebben gefunctioneerd.

Maar dit project rust wel op onze samenwerking met een aantal fantastische en integere bestuursleden, mensen die de visie begrijpen en de juiste balans weten te vinden tussen inspireren, faciliteren en controleren. Dit partnership is het geheim van het succes.

Bestuursleden Jan Smit en zijn medebestuurders zijn gisteravond ontslagen door de RvC. Beiden zijn vanochtend door Jaap Veerman publiekelijk voor de bus gegooid, als waren zij onverantwoordelijke bestuurders die geen toezicht houden en financieel 'casinobeleid' voeren.

Wij zelf worden beticht een beleid te voeren dat de continuïteit van Volendam in gevaar zou brengen. De 'argumenten' die langskomen zijn van een treurig niveau.

Financiële operationele tekorten worden door Jaap Veerman genoemd en uitvergroot, maar enorme transferwinsten verzwegen. Het positieve resultaat onder aan de streep wordt zelfs ontkend.

Begrotingen die door de RvC zelf én KNVB zijn goedgekeurd, worden gepresenteerd als gevaarlijk.

De deal van Micky van de Ven wordt neergezet als 'een mazzeltje' en verkeerd uitgelegd zonder enige kennis van zaken. De officiële biedingen op Mbuyamba worden zelfs ontkend.

Jan Smit, een fantastische ambassadeur die aan het hoofd heeft gestaan van een absolute bloeiperiode van de club, wordt weggezet als een 'slecht voorzitter'.

Inmiddels zijn alle grondleggers in het bestuur geliquideerd door de Raad van Commissarissen.


Jan Smit officieel ontslagen bij FC Volendam: 'Een kalkoen loopt ook niet naar het kerstmaal'
De laatste week hebben wij gesproken met het gemeentebestuur, het bestuur van de RKAV en de supporters. De belangrijkste 'geledingen' kennen nu de waarheid en weten wat er is gebeurd. Daarmee hebben wij alles gedaan wat in onze macht ligt, maar onze grens is nu bereikt.

De wedstrijd van morgen tegen PEC Zwolle staat nog onder leiding van Matthias Kohler. Daarnaast zullen wij de normale procedures van overdracht respecteren.

Wij bedanken alle spelers, collega's, vrijwilligers, sponsoren, ouders en supporters voor de mooie jaren en de steun die wij bij de meeste mensen hebben gevoeld.

Met sportieve groet,

Wim Jonk

Ruben Jongkind

Jasper van Leeuwen

Matthias Kohler

Michel Hordijk

Freek de Boer

Patrick Oudejans

Rick Menick


https://www.telegraaf.nl/(...)-weg-bij-fc-volendam

:T

[ Bericht 38% gewijzigd door tong80 op 01-12-2023 17:20:58 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_211487875
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 17:13 schreef tong80 het volgende:
Inmiddels zijn alle grondleggers in het bestuur geliquideerd door de Raad van Commissarissen.
Gewoon meervoudige moord 😱
  vrijdag 1 december 2023 @ 17:57:38 #46
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_211488067
Benieuwd of de spelers nog wat gaan doen.
  vrijdag 1 december 2023 @ 18:01:09 #47
65846 Bocaj
Un-Break My Heart
pi_211488103
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 17:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Benieuwd of de spelers nog wat gaan doen.
Staken?
Het is voor een normale leek (zoals ik) wel mindblowing wat daar nu gebeurt.
Wie is de baas van de Club en trekken zij aan de touwtjes op dit moment?
  vrijdag 1 december 2023 @ 18:05:21 #48
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211488148
Wat een ongekende shitshow daar _O-

Wij noteren 3 punten voor PEC morgen.
pi_211488163
Smit heeft Volendam gewoon in de shit gedraaid.
  vrijdag 1 december 2023 @ 18:07:53 #50
65846 Bocaj
Un-Break My Heart
pi_211488177
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 18:06 schreef Vincent_student het volgende:
Smit heeft Volendam gewoon in de shit gedraaid.
:?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')