Volgens de RvC werkt kamp Smit ze teveel in de schulden, volgens kamp Smit schrijven ze vanaf volgend seizoen groene cijfers.quote:Op woensdag 29 november 2023 13:36 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wat is uberhaupt het probleem? Ik snap er niks van.
Dat is natuurlijk een beetje onzin, Jan is een idioot als die heeft geroepen garant te staan en ik vind dat geen teken van competentie. Leuk dat Jan rijk is en dat soort dingen kan roepen, maar dat maakt hem niet opeens meer betrokken of een betere bestuurder.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:06 schreef Leandra het volgende:
Was in die documentaire ook niet genoemd dat Smit zelf garant stond voor een bepaald bedrag bij de club?
Slangenkuil hoor, maar was een leuke documentaire, ben benieuwd of de leden van de RvC ook bereid zijn garant te staan of dat ze de club gewoon laten klappen als het zo ver zou komen.
In het jaarverslag noemt het bestuur geen verwachte winst van 3 miljoen voor dit seizoen. Wel verwacht het bestuur een fors positief resultaat door positieve transferresultaten.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een beetje onzin, Jan is een idioot als die heeft geroepen garant te staan en ik vind dat geen teken van competentie. Leuk dat Jan rijk is en dat soort dingen kan roepen, maar dat maakt hem niet opeens meer betrokken of een betere bestuurder.
Het vreemde is dat de RvC heel stellig roept dat er een tekort dreigt over dit seizoen van 2.3 miljoen en het bestuur roept dat er een winst komt van ongeveer 3 miljoen dit seizoen. Daar zit iets waar wij als publiek geen weet van hebben, want denk niet dat 1 van de 2 partijen glashard liegt.
Heb zelf het idee dat de RvC het heeft over het operationele resultaat (excl. transfers) en Jan het heeft over de totale winst (incl. transfers) en de RvC niet afhankelijk wilt zijn van transfers voor een positief saldo.
Maar het gaat over dit boekjaar als in 2023/2024. Boekjaar van Volendam (en van de andere voetbalclubs) loopt van 1 juli tot 31 juni. Daar is de discussie over, bestuur zegt dat ze dit boekjaar gaan afsluiten met een winst van 2.5-3.5 miljoen en RvC zegt dat ze dit boekjaar gaan afsluiten met een verlies van 2.3 miljoen.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:49 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In het jaarverslag noemt het bestuur geen verwachte winst van 3 miljoen voor dit seizoen. Wel verwacht het bestuur een fors positief resultaat door positieve transferresultaten.
Maar dan moeten positieve transferresultaten na 1 juli 2023 hebben plaatsgevonden.
Een beetje bestuur zou dat dan ook benoemen, bijvoorbeeld "De transferresultaten van speler x en speler y ad zoveel euro zijn niet in het jaarverslag meegenomen, omdat deze plaatsvonden na de balansdatum van 30 juni 2023."
Maar daar staat niks over vermeld.
In de jaarverslagen van bijvoorbeeld Feyenoord, zie ik de afgeronde transfers na 30 juni wel vermeld staan in de toelichting, en dat ze niet worden meegenomen in het afgesloten boekjaar, maar straks in het lopende boekjaar wel aan het resultaat zullen bijdragen.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar het gaat over dit boekjaar als in 2023/2024. Boekjaar van Volendam (en van de andere voetbalclubs) loopt van 1 juli tot 31 juni. Daar is de discussie over, bestuur zegt dat ze dit boekjaar gaan afsluiten met een winst van 2.5-3.5 miljoen en RvC zegt dat ze dit boekjaar gaan afsluiten met een verlies van 2.3 miljoen.
Snap niet wat er relevant is aan de verwachting van de winst op 31 juni, zeker in het voetbal is er nogal een verschil tussen de situatie op 31 juni en die op 1 september qua verwachting van winst. Neem dan ook aan dat ze enkel een verwachting over de operationele winst hebben vermeldt in het jaarverslag, maar de operationele winst is maar een deel van het plaatje.
Volendam kreeg ¤7m voor de transfer van Van de Ven in augustus, zo ingewikkeld is het niet.quote:Op donderdag 30 november 2023 20:10 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In de jaarverslagen van bijvoorbeeld Feyenoord, zie ik de afgeronde transfers na 30 juni wel vermeld staan in de toelichting, en dat ze worden niet zijn meegenomen in het afgesloten boekjaar, maar straks in het lopende boekjaar wel aan het resultaat zullen bijdragen.
In het jaarverslag van FC Volendam staat hier niks over vermeld. Dus dan denk ik dat het bestuur droomt van nog te verwachten transferinkomsten straks in de winterpauze of vlak na dit voetbalseizoen.
Dat lijkt mij een beetje luchtfietserij om dan al te vermelden dat het resultaat positief zal worden door transferinkomsten.
Ik had liever gehad, dat het bestuur verklaring had gegeven van de hoge stijging van de Overige bedrijfskosten, en ging aangeven waardoor het zo hoog was, en dat het een stuk zal worden in het lopende seizoen.
Dan wek je vertrouwen met prognoses.
Okay, maar dat zou een andere club vermelden in het jaarverslag bij de prognose over het komende jaar. Ik zat al te denken wie het zou zijn, maar jij noemt die naam.quote:Op donderdag 30 november 2023 20:11 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volendam kreeg ¤7m voor de transfer van Van de Ven in augustus, zo ingewikkeld is het niet.
Dit lijkt niet het volledige verslag? Volgens de inhoudsopgave zijn er gebeurtenissen na balansdatum, die zie ik verder niet?quote:Op donderdag 30 november 2023 19:19 schreef Idisrom het volgende:
Bekijk hier het jaarverslag van het seizoen 2022/2023
Nou moet ik hier wel zeggen dat ik de balans er ook heel beroerd voor zie staan.
Het eigen vermogen gaat van plus 93.000 euro naar negatief 2.894.000 euro, zie pagina 7.
Ik begrijp dat in de Eredivisie de post salarissen omhoog gaat, zie pagina 8. Maar de stijging van de Overige bedrijfskosten van 4.616.000 euro naar 8.047.000 euro vind ik een onverantwoorde stijging. Dan kun je beter in de KKD blijven.
Op de activakant van de balans staat ook niet veel soeps, zie pagina 6.
Verbouwingen ter waarde van meer dan ene miljoen, maar daar heb je niet zoveel aan, als het stadion niet in jouw bezit is.
Gewoon meervoudige moord 😱quote:Op vrijdag 1 december 2023 17:13 schreef tong80 het volgende:
Inmiddels zijn alle grondleggers in het bestuur geliquideerd door de Raad van Commissarissen.
Staken?quote:Op vrijdag 1 december 2023 17:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Benieuwd of de spelers nog wat gaan doen.
quote:Op vrijdag 1 december 2023 18:06 schreef Vincent_student het volgende:
Smit heeft Volendam gewoon in de shit gedraaid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |