abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 27 november 2023 @ 18:40:27 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_211447148
Jan Smit wordt aan de kant geschoven als voorzitter van FC Volendam. De raad van commissarissen heeft besloten te breken met het vierkoppige bestuur van de club. De 37-jarige zanger maakte dat maandagmiddag bekend in een uitgebreid bericht op social media. ,,De club zit voor altijd in mijn hart, wees er alsjeblieft zuinig op”, besluit hij. De nummer 17 van de eredivisie heeft het nieuws zelf nog niet naar buiten gebracht.

In december 2013 trad Smit toe tot het bestuur van FC Volendam. Hij werd toen verantwoordelijk voor de algemene zaken binnen de club. Op 1 juli 2022 werd hij benoemd tot voorzitter van de club uit het vissersdorp. Na anderhalf jaar, waarin het vaak onrustig was binnen de club, komt er dus al een einde aan zijn voorzitterschap. Heel Nederland kon achter de schermen meekijken bij de machtsverhoudingen binnen de club in de zesdelige serie ‘Volendam, een dorp in de eredivisie’ van AVROTROS.

In 2022 keerde FC Volendam onder trainer Wim Jonk na dertien jaar terug in de eredivisie. Vorig seizoen kende FC Volendam een zeer moeizame eerste seizoenshelft en ging het als hekkensluiter de winterstop in. Een snelle terugkeer naar de Keuken Kampioen Divisie leek onafwendbaar, maar in de tweede seizoenshelft klom Volendam onder Jonk op naar de veertiende plaats met uiteindelijk 36 punten. Jonk (57) werd in juni technisch manager bij Volendam, waarna zijn assistent Matthias Kohler (32) de nieuwe hoofdtrainer werd.

FC Volendam staat nu zeventiende in de eredivisie met 8 punten, net zoveel als hekkensluiter Vitesse. FC Utrecht, NEC en RKC staan daar vier punten boven. Volendam werd vorige week ook al uitgeschakeld in de TOTO KNVB-beker door Excelsior Maassluis uit de tweede divisie.

Lang bericht op social media
,,Het einde van mijn voorzitterschap bij FC Volendam is nabij. Gisteravond ontving het vierkoppige bestuur van FC Volendam een mail van de raad van commissarissen, waarin het voorgenomen ontslag van het voltallige bestuur wordt aangekondigd”, meldt Smit in zijn uitgebreide bericht op Instagram en X.

,,Komende donderdagavond om 21.00 uur mogen we voor de vorm nog een ingelaste vergadering bijwonen én eventueel bespreken wat er verder nog ter tafel kom.. Ironisch genoeg zou ik vrijdag 1 december mijn tienjarig jubileum als bestuurslid vieren. Dat ga ik dus nét niet halen”, vervolgt Smit zijn bericht.

Jan Smit
,,Nadat eerder dit jaar mijn vriend, gedroomd vicevoorzitter en mede grondlegger van onze ambitieuze plannen, Keje Molenaar, al publiekelijk – ongefundeerd - door de rvc werd geëlimineerd, wordt nu het bestuur dus uit de weg geruimd. Het wachten is straks alleen nog op het ontslag van de mannen die onze dromen hebben verwezenlijkt in woord en daad: Wim Jonk, technisch directeur Jasper van Leeuwen en directeur hoofd opleidingen Ruben Jongkind”, schrijft Smit.

,,Ook wens ik de rvc en de nieuwe bestuurders veel plezier en wijsheid met de (transfer)winsten die na vier jaar toepassen van voetbalvisie, strategie en beleid in het volgende boekjaar vrijvallen (onze transferwinsten worden over meerdere seizoenen uitbetaald). Jullie kunnen voor het eerst in de geschiedenis wél met een schone, goedgevulde lei aan een nieuw seizoen beginnen! De club zit voor altijd in mijn hart, wees er alsjeblieft zuinig op", besluit Smit zijn lange bericht op social media.

Corn Veerman (penningmeester), Hans Bond (technisch beleid) en Gerben Matroos (commercie) zijn de drie andere bestuursleden die door de rvc worden weggestuurd. De rvc van FC Volendam bestaat uit Jaap Veerman (voorzitter), Rob Bootsman, Erwin Boelhouwer, Elma de Koekkoek, Henk Kras jr. en Kees Mooijer.

FC Volendam ging zondagmiddag met 3-0 onderuit bij AZ. Komende zaterdag (18.45 uur) staat de thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle op het programma, volgende week donderdag volgt de uitwedstrijd bij Feyenoord.

https://www.ad.nl/nederla(...)-zuinig-op~a5212bb5/

Nu hopen dat ze degraderen. In de docu. zag je al wat een slangenkuil het daar is.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_211447219
Team Jantje Smit in deze. Volendam kunnen we bij deze alvast aankruisen als eerste degradant, wat een mijnenveld.
U MAD?
  Trouwste user 2022 maandag 27 november 2023 @ 18:57:58 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_211447321
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2023 18:46 schreef de_boswachter het volgende:
Team Jantje Smit in deze. Volendam kunnen we bij deze alvast aankruisen als eerste degradant, wat een mijnenveld.
Documentaire gezien ? Ik had echt respect voor hem.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_211447365
Als je als RvC denkt de hele RvB en het hele technische hart te moeten ontslaan om een probleem op te lossen dan is het misschien handig om eerst bij jezelf ten rade te gaan of JIJ niet het probleem bent.

En zelfs als dat niet zo is dan is dit een brevet van onvermogen van de RvC.
graag op anoniem
pi_211449614
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 18:57 schreef tong80 het volgende:

[..]
Documentaire gezien ? Ik had echt respect voor hem.

Ja die van de NOS bedoel je?
U MAD?
  maandag 27 november 2023 @ 21:55:09 #6
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_211449728
Ik vrees dat Jantje nu weer naar de microfoon zal grijpen.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 november 2023 @ 10:16:37 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_211452481
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 21:45 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ja die van de NOS bedoel je?
Ja.

Trouwste user 2022 dinsdag 28 november 2023 @ 10:17:18 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_211452487
quote:
15s.gif Op maandag 27 november 2023 21:55 schreef The_Verve het volgende:
Ik vrees dat Jantje nu weer naar de microfoon zal grijpen.
Zoals een Volendammer zei: 'Niet mijn muziek, maar Jantje deugt.'

pi_211452493
Alles weg 😱
  Moderator dinsdag 28 november 2023 @ 10:20:14 #10
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211452505
@JanCees
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_211452584
De comments op YouTube /ESPN liegen er niet om:

quote:
Onthoudt mensen, Jan Smit heeft vroeger Yolanthe gebeft en gepaald. Petje af voor Jan !
quote:
Daarna heeft ze wel de theedoeken meegenomen
quote:
Het komt door het tosti beleid, iedereen wil tosti en jan niet. Gewoon heel simpel
:D

En verder: Ach...
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 november 2023 @ 13:06:35 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_211454259
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 10:32 schreef Het_Bokje het volgende:
De comments op YouTube /ESPN liegen er niet om:
[..]
[..]
[..]
:D

En verder: Ach...
Triest. De typische PVV-stemmers.

pi_211455070
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:06 schreef tong80 het volgende:

[..]
Triest. De typische PVV-stemmers.

tja, wat moet je dan? Een gebbetje om deze 'slangenkuil' moet toch wel kunnen? (ik heb de docu niet gezien, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen)

Kunnen we dan hier niet beter speculeren over de motieven van de RvC?

FC Volendam-'slechteriken' gekraakt: 'Door visverkoop rijk geworden patsertjes'

Wel slim van Jan om de palingsound proberen los te koppelen van de visserij :D

quote:
Smit weigerde om technisch manager Win Jonk, technisch directeur Jasper van Leeuwen en hoofd opleidingen Ruben Jongkind te ontslaan. Dat kost hem nu de kop. "Die Raad van Commissarissen, door visverkoop rijk geworden patsertjes, die laten zich niet terechtwijzen door zo'n zanger. 'Opsodemieteren', zeggen die." Derksen springt in de bres voor Smit. "Hij is de beste PR-man die je kunt wensen. En bijkomend voordeel is dat hij al zijn tijd in Volendam steekt, waardoor hij niet zoveel meer zingt", grapt de voormalig hoofdredacteur van Voetbal International.

"Weet je wat ook zo smerig is... Die commissarissen zeggen dan: 'Als wij de waarheid over Keje Molenaar naar buiten brengen, dan gooien we hem voor de bus. Dat doen we niet.' Door dát te zeggen, ben je al een slechterik", besluit Derksen zijn kritische relaas over de werkcultuur binnen Volendam, die goed naar voren kwam in de docuserie: Volendam, een dorp in de Eredivisie.
Wat een soap _O_
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_211455079
De vis wordt duur betaald :7
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 november 2023 @ 14:41:58 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_211455101
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:37 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
tja, wat moet je dan? Een gebbetje om deze 'slangenkuil' moet toch wel kunnen? (ik heb de docu niet gezien, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen)

Kunnen we dan hier niet beter speculeren over de motieven van de RvC?

FC Volendam-'slechteriken' gekraakt: 'Door visverkoop rijk geworden patsertjes'

Wel slim van Jan om de palingsound proberen los te koppelen van de visserij :D
[..]
Wat een soap _O_
Misschien heb ik het verkeerd begrepen of niet goed gelezen. Beetje onduidelijk. Te serieuze reactie van mij dan. Humor moet juist. Ik raad je de docu aan. Mooi inzicht in de beknepen geesten van de heikneuters daar. Jan Smit: 'Wat verwachten ze dan? 8 Volendammers in het elftal? Hoeveel Eindhovenaren speler er bij PSV.' :)

pi_211455182
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:41 schreef tong80 het volgende:

[..]
Misschien heb ik het verkeerd begrepen of niet goed gelezen. Beetje onduidelijk. Te serieuze reactie van mij dan. Humor moet juist. Ik raad je de docu aan. Mooi inzicht in de beknepen geesten van de heikneuters daar. Jan Smit: 'Wat verwachten ze dan? 8 Volendammers in het elftal? Hoeveel Eindhovenaren speler er bij PSV.' :)

juist! Lache toch? Ik denk dat het daarom veel beter voor het entertainmentgehalte is dat Volendam nét niet degradeert. Dan zal de interne ellende iets breder uitgemeten worden. Zou toch jammer zijn als we smeuïge verslaggeving moeten missen omdat ze volgend jaar een treetje lager spelen. :D

Maar even 'serieus' : wat moet/gaat er nu gebeuren bij FC Volendam? Wie gaan de stokjes overnemen? (en hoe lang gaat het dan duren voordat alles in mekaar stort? Kan snel gaan, zie Ajax. :{w
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 november 2023 @ 14:57:59 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_211455227
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:51 schreef Het_Bokje het volgende:

Maar even 'serieus' : wat moet/gaat er nu gebeuren bij FC Volendam? Wie gaan de stokjes overnemen? (en hoe lang gaat het dan duren voordat alles in mekaar stort? Kan snel gaan, zie Ajax. :{w
Even ? ;) Bij Ajax hoopte ik ook dat het nog verder mis zou gaan. Helaas gaat het nu redelijk en blijven de verkeerde mensen zitten. Bij Volendam is het nog absurder. Daar ontslaan ze iconen als Jonk, Veerman, Hans Bond en Jan Smit, terwijl de advocaat Keje Molenaar, ex-voetballer van Ajax en Feijenoord de strontkar ongevraagd over zich heen krijgt. Wie zijn die reptielen :?

dinsdag 28 november 2023 @ 17:49:44 #18
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_211456485
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 10:17 schreef tong80 het volgende:

[..]
Zoals een Volendammer zei: 'Niet mijn muziek, maar Jantje deugt.'

Dat geloof ik meteen. Het lijkt me ook wel een geschikte kerel.

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Verve op 28-11-2023 17:55:08 ]
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_211456815
wat een zooitje, dit heeft Jan Smit niet verdiend

#Justice4JanSmit
graag op anoniem
pi_211456818
#pray4jansmit
graag op anoniem
pi_211456820
bestuur aan de muur
graag op anoniem
pi_211460203
#jesuisjansmit
U MAD?
  dinsdag 28 november 2023 @ 22:59:43 #23
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211460469
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 10:20 schreef onlogisch het volgende:
@:JanCees
Leeft die beste jongen nog?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator dinsdag 28 november 2023 @ 23:01:52 #24
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211460493
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 22:59 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Leeft die beste jongen nog?
Jazeker :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 29 november 2023 @ 13:36:23 #25
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_211464191
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 19:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Als je als RvC denkt de hele RvB en het hele technische hart te moeten ontslaan om een probleem op te lossen dan is het misschien handig om eerst bij jezelf ten rade te gaan of JIJ niet het probleem bent.

En zelfs als dat niet zo is dan is dit een brevet van onvermogen van de RvC.
Wat is uberhaupt het probleem? Ik snap er niks van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')