Ik zie het, was een beetje weggevallen in mijn overzicht.quote:

Belangrijkste is dat het dan ook echt gebeurtquote:Op donderdag 30 november 2023 13:21 schreef pipster het volgende:
[..]
Ik zie het, was een beetje weggevallen in mijn overzicht.

Gezien zijn leefstijl is t een wonder dat ie zo oud is gewordenquote:

Nou zeg datquote:Op donderdag 30 november 2023 13:22 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Gezien zijn leefstijl is t een wonder dat ie zo oud is geworden

Die was ik gelukkig vergetenquote:Op donderdag 30 november 2023 12:43 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Denk dat we eerder Stiekem als hoogste Nederlands(talig)e binnenkomer gaan zien, omdat Maan en Goldband wel goed in het Radio 2-pulletje vallen.

Je betrekt mijn opmerking erg op jezelf, terwijl die meer algemeen was bedoeld. Overigens begin je zelf over de Top 40, alsof dat nog een graadmeter voor goede muziek is.quote:Op donderdag 30 november 2023 13:06 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Ach, vrij aandoenlijk hoe je de plank hier misslaat. Ik luister al een jaar of wat niet meer naar Radio 2.
Ik wil er later wel even induiken. Eventueel kun je alvast in deze lijst zien (even sorteren van nieuw naar oud) welke nummers ik dit jaar in m'n playlists heb toegevoegd. New Music Longlist · Playlist · 1302 songs · 7 likesquote:Op donderdag 30 november 2023 13:07 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Als je toch zo uit de hoogte doet, mag je altijd mijn lijst aanvullen of tips geven.
2023's music · Playlist · 47 songs
Ik kan er heus mijn best voor doen, zie vorig jaar. Best of 2022 · Playlist · 100 songs · 16 likes

Ik overweeg Fiestaquote:Op donderdag 30 november 2023 13:24 schreef Tussle266 het volgende:
Jammer dat we het dan precies met Gejengel of New York moeten doen. Dat had wel beter gekund.

Een Belgische playlist (Dansende Beren Verse honing van Dansende Beren · Playlist · 31 songs · 3.8K likes ) die me de vorige jaren best veel leuks heeft opgeleverd, luister ik best veel. 3voor12-muziek spit ik altijd even door. De playlist van Rob Stenders. Soms kijk ik even bij Pitchfork of Kinkerdekink.quote:Op donderdag 30 november 2023 13:27 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Je betrekt mijn opmerking erg op jezelf, terwijl die meer algemeen was bedoeld. Overigens begin je zelf over de Top 40, alsof dat nog een graadmeter voor goede muziek is.
Gelukkig doe je zelf moeite, wat ik alleen maar toejuich. Des te opvallender vind ik het dat je 2023 een 'matig muziekjaar' vindt, maar goed... dat kan natuurlijk.
[..]
Ik wil er later wel even induiken. Eventueel kun je alvast in deze lijst zien (even sorteren van nieuw naar oud) welke nummers ik dit jaar in m'n playlists heb toegevoegd. New Music Longlist · Playlist · 1302 songs · 8 likes
Via m'n signature zijn ook nog allerlei andere playlists te vinden; uiteraard ook via m'n Spotify-profiel.

De gemiddelde Top 2000-stemmer (hell, de gemiddelde persoon die naar muziek luistert) kijkt over het algemeen niet verder dan de Top 40 en de gemiddelde playlist van Radio 2. Die drukken een stempel op het muziekjaar, niet [willekeurige indieband die alleen tijdens De Verrukkelijke 15 misschien op Radio 2 gedraaid wordt]. Hoe jammer je het ook mag vinden, je favoriete half-obscure 'indie darling' van het jaar (ja, ik betrek het hier op meerdere forumbezoekers) gaat het niet redden. Ik zeg het nu alvast maar even om straks niet teleurgesteld te zijn.quote:Je betrekt mijn opmerking erg op jezelf, terwijl die meer algemeen was bedoeld. Overigens begin je zelf over de Top 40, alsof dat nog een graadmeter voor goede muziek is.

Morgen is toevallig een thuiswerkdag!quote:Op donderdag 30 november 2023 14:51 schreef Tussle266 het volgende:
Zou @:Cassa95 al aan zijn warming up zijn begonnen? Anders wordt het morgen niks.

David Kushner hoort bij de groep "Internationale Tiktokgeneratie met prachtige popnummers en bijzondere stemgeluiden die Radio 2 keer op keer volkomen mist of pas heel laat af en toe gaat draaien terwijl ze daarvoor in de plaats alleen op niet-scorende Blackbird of Chris Stapleton geilen".quote:Op donderdag 30 november 2023 12:48 schreef Alaphilippe_ het volgende:
David Kushner - Daylight komt er makkelijk in, toch? Beetje jammer dat de LIDL-versie van Bon Iver er dan wél in komt.

Hahaha, jaquote:Op donderdag 30 november 2023 15:11 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
David Kushner hoort bij de groep "Internationale Tiktokgeneratie met prachtige popnummers en bijzondere stemgeluiden die Radio 2 keer op keer volkomen mist of pas heel laat af en toe gaat draaien terwijl ze daarvoor in de plaats alleen op niet-scorende Blackbird of Chris Stapleton geilen".
Kushner dit jaar live gezien, als voorprogramma van Dean Lewis: allemaal gillende, wegglibberende pubermeisjes die alles mee konden zingen. Niet per se het publiek dat daadwerkelijk stemt.
In die bovenstaande categorie zitten ook Olivia Rodrigo (bijna nooit op 2), maar ook Tate McRae, Benson Boone of Lauren Spencer Smith

Het is dat Elvis nog 2 nummers in de lijst heeft van het jaar ervoor anders zou Dorus dan gelijk de nestor in de lijst geweest zijn.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
Benieuwd of 2 motten de top 2500 haalt

Oh ja, met die cover van Monique Smit. Je moet het wel in perspectief zien, want Kate Bush steeg vorig jaar ook niet de top 10 in en Break My Stride kwam ook maar rond 1500 binnen.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:26 schreef Tussle266 het volgende:
Bij de Belgen waren de rijke en de arme Italianen uit '81 (uit mijn hoofd?) de een na hoogste binnenkomer, achter het stofzuigliedje. Ook te danken aan het Chinese Spionagenetwerk, waar het al een jaar lang in de top 100 staat. Ik sluit dus Dorus en helemaal niets nog uit.

En dan moet Dorus eerst weer terug de keuzelijst op zien te komen.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:32 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Oh ja, met die cover van Monique Smit. Je moet het wel in perspectief zien, want Kate Bush steeg vorig jaar ook niet de top 10 in en Break My Stride kwam ook maar rond 1500 binnen.

Ik weet ook niet of hij in België op de keuzelijst stond. Hier in ieder geval (vooralsnog) niet.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:32 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Oh ja, met die cover van Monique Smit. Je moet het wel in perspectief zien, want Kate Bush steeg vorig jaar ook niet de top 10 in en Break My Stride kwam ook maar rond 1500 binnen.

Schijnt weer een TikTok-dingetje te zijn.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:28 schreef TLC het volgende:
Ik heb het blijkbaar gemist maar wat is ineens die hype over Tom Manders ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |