Airport ligt er (net als A Good Heart trouwens) al sinds 2014 uit. Hoewel dat soort nummers er zeker in horen, vrees ik er toch voor dat we ook weer niet zo heel veel van dat soort nummers gaan terugkrijgen. De 500 plekken gaan toch eerst worden opgevuld door de zoveelste van Queen/Broes/Sjors/Stones/Beatles/…, kleinschalige stemacties, zeer recente platen met iets te weinig stemmen, kerstplaten, provinciale/Volendamse chauvinistische stemlijstjes waarvan nu iets meer het haalt.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:36 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Als je de Extra 500 meerekent zie ik Airport wel een goede kans maken. True Faith lijkt me (helaas) zelfs dan wat lastig. A-ha en The KLF geef ik daarentegen juist weer wel een kans dankzij de expansie.
Dit is dus iets waar ik echt nieuwsgierig naar ben. Hoe sterk dat verval is. Ik denk bijvoorbeeld dat juist de klassiekers van Frank er harder doorheen zakken dan sommige platen die er wel veel eerder uit lagen, maar nog wel airplay krijgen. Daarvan denk ik juist dat die nog ergens rond plek 2300/2400 zouden kunnen hangen. Dat zag je ook in die Stenders bubbling under 5 jaar geleden. Daar zaten ook platen tussen die al 5 jaar weg waren.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:50 schreef Fred_B het volgende:
Airport ligt er (net als A Good Heart trouwens) al sinds 2014 uit. Hoewel dat soort nummers er zeker in horen, vrees ik er toch voor dat we ook weer niet zo heel veel van dat soort nummers gaan terugkrijgen.
Ik verwacht niet veel nieuwe platen van de grote namen, hoogstens de nummers die er de afgelopen paar jaar uit zijn gevallen.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Airport ligt er (net als A Good Heart trouwens) al sinds 2014 uit. Hoewel dat soort nummers er zeker in horen, vrees ik er toch voor dat we ook weer niet zo heel veel van dat soort nummers gaan terugkrijgen. De 500 plekken gaan toch eerst worden opgevuld door de zoveelste van Queen/Broes/Sjors/Stones/Beatles/…, kleinschalige stemacties, zeer recente platen met iets te weinig stemmen, kerstplaten, provinciale/Volendamse chauvinistische stemlijstjes waarvan nu iets meer het haalt.
En pas dan lijkt het me de beurt aan oudere muziek die nog redelijk goed in het collectieve geheugen zit. Zoals ook Strangers In The Night, Take My Breath Away, Als De Dag Van Toen, These Boots Are Made For Walking, enz.
2023 vind ik sowieso een matig muziekjaar. Ook weinig leuk spul in de Top 40. Veel dance/techno of remixtroep.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgens mij is wat ik zeg best een populaire mening. Ik ken meer mensen die dit zeggen in ieder geval.
Ik mis Tina Turner in de TTquote:Zijn er ons nog mensen ontvallen? Ja, absoluut. Jeff Beck, Bachman, Crosby, Sakamoto, Sinead O'Connor, Robbie Robertson. Het wordt bijna normaal he? Niet een van de allergrootsten, al weet je nooit of iemand de stembooster op het juiste moment wil inzetten. Sinead en Faithless zullen nog wel in de bonus gaan.
Miel fisht - met succes - naar likes.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:56 schreef MielMonteur het volgende:
Ik ga ook voor het eerst in naar mijn idee jaren op een laatste dag-plaat stemmen.
Ik ben Kayleigh echt gaan waarderen
Sta er eigenlijk ook niet van te kijken als een It Was A Very Good Year vanaf randje top 2000 naar buiten de Top 2500 zakt. Ook met het oog op een eventueel Radio 2 standpunt van het moet in de 11-15 december week wel gezellig blijven met muziek voor "onze doelgroep".quote:Op donderdag 30 november 2023 10:59 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit is dus iets waar ik echt nieuwsgierig naar ben. Hoe sterk dat verval is. Ik denk bijvoorbeeld dat juist de klassiekers van Frank er harder doorheen zakken dan sommige platen die er wel veel eerder uit lagen, maar nog wel airplay krijgen. Daarvan denk ik juist dat die nog ergens rond plek 2300/2400 zouden kunnen hangen. Dat zag je ook in die Stenders bubbling under 5 jaar geleden. Daar zaten ook platen tussen die al 5 jaar weg waren.
Remixes scoren nogal op dat Chinese kutmedium helaas.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:05 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
2023 vind ik sowieso een matig muziekjaar. Ook weinig leuk spul in de Top 40. Veel dance/techno of remixtroep.
Dat is waar, ja. Ik kom vooralsnog niet eens aan een top-50 voor 2023-tracks, terwijl ik normaal wel over de 100 komquote:Op donderdag 30 november 2023 11:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Remixes scoren nogal op dat Chinese kutmedium helaas.
Ik zou gelijk tekenen voor deze drie in de lijstquote:Op donderdag 30 november 2023 12:23 schreef Scorpion_17 het volgende:
Qua 2023 muziek mogen Spinvis - Lente 22, Miley cyrus - Flowers en the national - Tropical morning news er wel iig in. Maar verwacht dat enkel Miles cyrus t haalt
Maarja als zelfs Frankie van 't Hof bij Khalid en Sophie reclame gaat maken voor Engelbewaarder wordt de entreekans al zo'n beetje 95%.quote:Op donderdag 30 november 2023 12:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Engelbewaardeer valt wel redelijk buiten het Top 2000 publiek
Hij zal er op zeker in staan ja.quote:Op donderdag 30 november 2023 12:33 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Maarja als zelfs Frankie van 't Hof bij Khalid en Sophie reclame gaat maken voor Engelbewaarder wordt de entreekans al zo'n beetje 95%.
Ik dacht eerst ook dat het in de categorie Hoog Martelkamer zou vallen, maar ik kom daar toch wel op terug. Het gaat volgens mij tussen deze en het stofzuigliedje.quote:Op donderdag 30 november 2023 12:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hij zal er op zeker in staan ja.
Deze bevindingen zou ik als ik jou was vanavond in de Nostradamus meenemen.quote:Op donderdag 30 november 2023 12:36 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik dacht eerst ook dat het in de categorie Hoog Martelkamer zou vallen, maar ik kom daar toch wel op terug. Het gaat volgens mij tussen deze en het stofzuigliedje.
Een fan mag toch een heel klein beetje hopen dat Tropic Morning News in de keuzelijst is beland. Het nummer heeft in ieder geval in februari/maart even op de playlist gestaan.quote:Op donderdag 30 november 2023 12:23 schreef Scorpion_17 het volgende:
Qua 2023 muziek mogen Spinvis - Lente 22, Miley cyrus - Flowers en the national - Tropical morning news er wel iig in. Maar verwacht dat enkel Miles cyrus t haalt
Denk dat we eerder Stiekem als hoogste Nederlands(talig)e binnenkomer gaan zien, omdat Maan en Goldband wel goed in het Radio 2-pulletje vallen.quote:Op donderdag 30 november 2023 12:29 schreef NailQueen het volgende:
Omdat 2023 zo'n matig jaar was verwacht ik Engelbewaarder als hoogste binnenkomer. Of alsnog Taylor Swift. Misschien Loreen - Tattoo.
Je kunt van Engelbewaarder vinden wat je wilt maar een grote hit was het wel. En daarbij was Goldband vorig jaar ook de hoogste binnenkomer.
Tot gisteren nooit gehoord , wat een ruk nummerquote:Op donderdag 30 november 2023 12:29 schreef NailQueen het volgende:
Omdat 2023 zo'n matig jaar was verwacht ik Engelbewaarder als hoogste binnenkomer. Of alsnog Taylor Swift. Misschien Loreen - Tattoo.
Je kunt van Engelbewaarder vinden wat je wilt maar een grote hit was het wel. En daarbij was Goldband vorig jaar ook de hoogste binnenkomer.
Duidelijk geen vrouw van de horeca. In kroegen, kantines word je ermee kapot gegooid.quote:Op donderdag 30 november 2023 12:48 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Tot gisteren nooit gehoord , wat een ruk nummer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |