abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211508874
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 19:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Bron?
Ik stel een vraag aan @Kijkertje :')
De enige echte.
pi_211508937
quote:
2s.gif Op zondag 3 december 2023 19:00 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dus als een medewerker van Tesla de hele dag door op de werkvloer schunnige woorden scandeert en medewerkers uitscheldt, mag Musk diegene OOK niet ontslaan omdat hij een free speech-absolutist is?

Natuurlijk niet, je bent free speech-absolutist of niet. Dat is nou juist het domme van zijn uitspraak. Free-speech-absolutisme werkt niet, ook niet op Twitter. Maar hij gebruikt het wel als argument om van alles toe te laten op Twitter hypocriet als hij is.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_211508939
quote:
2s.gif Op zondag 3 december 2023 18:20 schreef Rnie het volgende:

[..]
Wat vindt je van de Matte Black variant?

[ afbeelding ]
Als een vorm van kunst wel mooi op een foto voor aan de wand, in een film of weet ik waar. Komt omdat het een opvallend silhouet heeft. Bijna zo’n retro 3D wagen uit Test Drive 3 of iets dergelijks. Categorie batmobiel. Maar met een Nederlands nummerbord erop boodschappen doen en door de polder? Nah.
pi_211509166
quote:
10s.gif Op zondag 3 december 2023 19:15 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Natuurlijk niet, je bent free speech-absolutist of niet. Dat is nou juist het domme van zijn uitspraak. Free-speech-absolutisme werkt niet, ook niet op Twitter. Maar hij gebruikt het wel als argument om van alles toe te laten op Twitter hypocriet als hij is.
Wat is jouw definitie van een free speech absolutist dan?
De enige echte.
pi_211509179
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2023 19:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Als een vorm van kunst wel mooi op een foto voor aan de wand, in een film of weet ik waar. Komt omdat het een opvallend silhouet heeft. Bijna zo’n retro 3D wagen uit Test Drive 3 of iets dergelijks. Categorie batmobiel. Maar met een Nederlands nummerbord erop boodschappen doen en door de polder? Nah.
Ik heb sws het idee dat Musk zichzelf continu als een held waant in zijn eigen superhero-universum.
Een soort Tony Stark die wereld gaat redden :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 3 december 2023 @ 19:38:12 #181
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211509190
quote:
81s.gif Op zondag 3 december 2023 18:48 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Totaal irrelevant, die bazen beweren niet free speech-absolutisten te zijn :')
Nogmaals: mag die medewerker het niet zeggen van Musk? Wordt het hem verboden? Wordt die medewerker door de overheid vervolgd voor het uiten van die mening? Nee dus, de enige consequentie is dat er geen plek voor die persoon is binnen het bedrijf. Je begrijpt toch wel wat 'free speech' inhoudt?
pi_211509214
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2023 19:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De matte black variant doet me denken aan KITT met behoorlijk wat overgewicht.
De enige echte.
pi_211509230
quote:
14s.gif Op zondag 3 december 2023 18:37 schreef Tijn het volgende:

[..]
Zal lekker praktisch parkeren in de stad zijn :+
Hij is te breed en het is een voetgangerdoder. In de VS geen probleem, maar in de EU komt hij er niet in.
  zondag 3 december 2023 @ 20:06:51 #184
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_211509544
quote:
2s.gif Op zondag 3 december 2023 19:39 schreef Rnie het volgende:

[..]

De matte black variant doet me denken aan KITT met behoorlijk wat overgewicht.
Met een beetje fantasie is Elon dan een ietwat gezette David Hasselhoff :+

pi_211509730
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 19:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nogmaals: mag die medewerker het niet zeggen van Musk? Wordt het hem verboden? Wordt die medewerker door de overheid vervolgd voor het uiten van die mening? Nee dus, de enige consequentie is dat er geen plek voor die persoon is binnen het bedrijf. Je begrijpt toch wel wat 'free speech' inhoudt?
Als ontslag volgt op een mening niet in lijn met je baas kan je uiteraard niet spreken van vrijheid van meningsuiting. Het is ook niet de norm dat als bijvoorbeeld de baas zegt vies weer vandaag he, waarop jij reageert met ik vind het wel lekker een beetje wind en regen dat daarop ontslag zou volgen. Tenminste als de baas claimt dat hij vrije meningsuiting belangrijk vindt.
Voor een gezond bedrijf is het ook belangrijk dat de baas tegen gesproken kan worden. Bijvoorbeeld als Musk adverteerders wegjaagt met zijn debiele go fuck yourself. Dat Linda hem uit kan leggen dat die adverteerders 90% van X inkomsten zijn en dat hij ze dus beter kan paaien. Maar tuurlijk staat het Musk vrij om alleen maar ja-knikkers om hem heen te dulden die helemaal meegaan dat Twitter blue een geweldig idee is ook al levert dat na een jaar maar een paar miljoen per maand op wat in het niet valt bij de gemiste advertentie inkomsten.
  zondag 3 december 2023 @ 20:49:42 #186
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211510085
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 20:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als ontslag volgt op een mening niet in lijn met je baas kan je uiteraard niet spreken van vrijheid van meningsuiting. Het is ook niet de norm dat als bijvoorbeeld de baas zegt vies weer vandaag he, waarop jij reageert met ik vind het wel lekker een beetje wind en regen dat daarop ontslag zou volgen. Tenminste als de baas claimt dat hij vrije meningsuiting belangrijk vindt.
Voor een gezond bedrijf is het ook belangrijk dat de baas tegen gesproken kan worden. Bijvoorbeeld als Musk adverteerders wegjaagt met zijn debiele go fuck yourself. Dat Linda hem uit kan leggen dat die adverteerders 90% van X inkomsten zijn en dat hij ze dus beter kan paaien. Maar tuurlijk staat het Musk vrij om alleen maar ja-knikkers om hem heen te dulden die helemaal meegaan dat Twitter blue een geweldig idee is ook al levert dat na een jaar maar een paar miljoen per maand op wat in het niet valt bij de gemiste advertentie inkomsten.
Tja, je maakt een beetje een onrealistische karikatuur van het juridische begrip. Ik ben een behoorlijke voorstander van de VvmU. Als iemand echter bij mij op bezoek is en zegt dat hij mij de grootste klootzak op aarde vindt, dan vraag ik hem vriendelijk om mijn huis te verlaten. Dat betekent niet dat ik vind dat hij dat dat niet mag zeggen of ervoor opgepakt/veroordeeld zou moeten worden, ik hoef zo'n persoon alleen niet in mijn huis te dulden. Dat maakt mij niet 'tegen' VvmU.
pi_211510307
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 20:49 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, je maakt een beetje een onrealistische karikatuur van het juridische begrip. Ik ben een behoorlijke voorstander van de VvmU. Als iemand echter bij mij op bezoek is en zegt dat hij mij de grootste klootzak op aarde vindt, dan vraag ik hem vriendelijk om mijn huis te verlaten. Dat betekent niet dat ik vind dat hij dat dat niet mag zeggen of ervoor opgepakt/veroordeeld zou moeten worden, ik hoef zo'n persoon alleen niet in mijn huis te dulden. Dat maakt mij niet 'tegen' VvmU.
Natuurlijk het staat je vrij je bezoek eruit te zetten voor wat je maar wil. Net zoals het Musk vrij staat zijn personeel te ontslaan om welke reden dan ook.
Dan nog kan ik het wel hypocriet vinden als je zegt vrijheid van meningsuiting belangrijk te vinden. Mij in je huis vraagt wat ik vind van een schilderij, ik zeg niet mijn smaak en jij gooit me woedend het huis uit.

Dat Musk nogal snel mensen ontslaat voor niemandalletjes als hem tegenspreken is uitgebreid gedocumenteerd.
  zondag 3 december 2023 @ 21:12:27 #188
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211510357
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 21:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Natuurlijk het staat je vrij je bezoek eruit te zetten voor wat je maar wil. Net zoals het Musk vrij staat zijn personeel te ontslaan om welke reden dan ook.
Dan nog kan ik het wel hypocriet vinden als je zegt vrijheid van meningsuiting belangrijk te vinden. Mij in je huis vraagt wat ik vind van een schilderij, ik zeg niet mijn smaak en jij gooit me woedend het huis uit.

Dat Musk nogal snel mensen ontslaat voor niemandalletjes als hem tegenspreken is uitgebreid gedocumenteerd.
Vind je dus dat wanneer ik iemand om die reden vraag te vertrekken, dat ik geen voorstander van de VvmU ben?
pi_211510665
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 21:12 schreef Repentless het volgende:

[..]
Vind je dus dat wanneer ik iemand om die reden vraag te vertrekken, dat ik geen voorstander van de VvmU ben?
Ja als jij prive iedereen met een andere mening wegstuurt denk ik niet dat je veel ophebt met vrijheid van meningsuiting. Het is nogal NIMBY gedrag.
  zondag 3 december 2023 @ 21:56:05 #190
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211510917
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 21:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja als jij prive iedereen met een andere mening wegstuurt denk ik niet dat je veel ophebt met vrijheid van meningsuiting. Het is nogal NIMBY gedrag.
Tja, als je op dergelijke wijze met dit juridische begrip omgaat, dan heb je eigenlijk geen gedegen discussie meer. Volgens jou bestaat VvmU dus helemaal niet in juridische of breedmaatschappelijke zin. Het is voor jou simpelweg: "alle meningen van iedereen te allen tijde, op elke plek en ook in de persoonlijke sfeer accepteren en daar geen enkele consequentie aan verbinddn of negatieve reactie op geven, want anders ben je geen voorstander van de VvmU".
pi_211511135
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 21:56 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, als je op dergelijke wijze met dit juridische begrip omgaat, dan heb je eigenlijk geen gedegen discussie meer. Volgens jou bestaat VvmU dus helemaal niet in juridische of breedmaatschappelijke zin. Het is voor jou simpelweg: "alle meningen van iedereen te allen tijde, op elke plek en ook in de persoonlijke sfeer accepteren en daar geen enkele consequentie aan verbinddn of negatieve reactie op geven, want anders ben je geen voorstander van de VvmU".
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 21:56 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee je praat volledig langs me heen. Een andere mening dulden in je huis, is niet elke mening dulden in elke context. Als je geen enkele tegenspraak accepteert bij jou in huis, geloof ik er niet in dat je daarbuiten er opeens wel tegen kan of die mening wel waardeert.

Wat je hier claimt dat mijn positie is raakt op geen punt. Ik zeg dat als jij binnenshuis aan elke andere mening een zwaar negatieve consequentie verbindt namelijk die persoon wegsturen. Het moeilijk te geloven is dat je daadwerkelijk andere meningen waardevol vindt. Waarom stuur je anders iedereen weg?
pi_211511253
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 21:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Je hebt het sec over de consequenties van vrijheid van meningsuiting in een besloten ruimte die niet van jou is.

Gebruik het huis van @Repentless als metafoor voor X. Als jij een overtreding van zijn TOS (Repentless zijn huisregels) maakt (zoals bijvoorbeeld iemand haatdragend uitschelden) dan is @Repentless gewoon gemachtigd om aan zijn eigen gemaakte huisregels gehoor te geven en jou te bonjouren. Dit wordt uiteraard ondersteund door de nederlandse wet als jij hier geen gehoor aan wilt geven.

Staat er in zijn TOS dat je in zijn huis mag discusseren over vanalles en nog wat (mits het dus niet haatdragend wordt), dan zal je er niet uitgegooid worden als je zegt dat zijn schilderij niet je smaak is.

Het lijkt verdomme net op X he?

[ Bericht 0% gewijzigd door Rnie op 03-12-2023 22:38:42 ]
De enige echte.
  zondag 3 december 2023 @ 22:41:18 #193
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211511339
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 22:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
[..]
Nee je praat volledig langs me heen. Een andere mening dulden in je huis, is niet elke mening dulden in elke context. Als je geen enkele tegenspraak accepteert bij jou in huis, geloof ik er niet in dat je daarbuiten er opeens wel tegen kan of die mening wel waardeert.

Wat je hier claimt dat mijn positie is raakt op geen punt. Ik zeg dat als jij binnenshuis aan elke andere mening een zwaar negatieve consequentie verbindt namelijk die persoon wegsturen. Het moeilijk te geloven is dat je daadwerkelijk andere meningen waardevol vindt. Waarom stuur je anders iedereen weg?
Dit gaat echt nergens meer over. Ik heb het over het juridische en breedmaatschappelijke begrip VvmU. Iets waar je prima voorstander van kunt zijn, maar niet betekent (zoals jij vindt) dat je dan ieders mening t.o.v. jezelf in de persoonlijke of professionele sfeer dan maar moet accepteren en niet zou kunnen zeggen dat ze jouw privédomein moeten verlaten. Omdat je, wanneer je dat doet, geen voorstander van de VvmU bent volgens jou.

Dit is echt niet serieus te nemen in een discussie over zo'n algemeen onderwerp. Elke realistische discussie over dit thema is dan verder onmogelijk.
pi_211514089
twitter

twitter

Mooie animaties
De enige echte.
  maandag 4 december 2023 @ 12:29:53 #195
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211514382
quote:
6s.gif Op zondag 3 december 2023 02:49 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Niet uitsluitend maar wel voor het overgrote deel. Ik had in mijn post ook al toegevoegd:

waarom denk je dat er onevenredig veel rechtse accounts werden geband? Dat was heel oneerlijk en daar ging Musk wat aan doen! Nu is er een 'gelijk' speelveld! :')
Nu is het zo eerlijk dat de enige die banned Musk zelf is, want freedom of speech is alleen belangrijk als het om de mening van Musk gaat.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_211515369
De designafdeling is eruit he, dan krijg je dit soort vijftienjarigen neon lelijke gifjes.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_211516005
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 14:31 schreef Ludachrist het volgende:
De designafdeling is eruit he, dan krijg je dit soort vijftienjarigen neon lelijke gifjes.
Musk heeft daarnaast alle Photoshop en After Effects licenties ingetrokken. Er wordt uitsluitend gewerkt met Paint en windows movie maker.
De enige echte.
pi_211516787
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2023 15:42 schreef Rnie het volgende:

[..]
Musk heeft daarnaast alle Photoshop en After Effects licenties ingetrokken. Er wordt uitsluitend gewerkt met Paint en windows movie maker.
Als in figuurlijke zin het Twitter van toen het Spotify van nu is, dan is X een beetje Kazaa aan het worden.
pi_211517639
twitter
De enige echte.
  maandag 4 december 2023 @ 20:28:47 #200
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211518993
Vooruitgang! Wat freedom of speech allemaal wel niet kost joh!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')