Het origineel was ook episch.quote:
Bij de Turkse verkiezingen was het argument om accounts te bannen (op last van Erdogan) dat Twitter anders op zwart zou gaan! Bij adverteerders is dat blijkbaar niet van belang, die chanteren en ze zullen door 'Earth' veroordeeld worden!quote:Elon Musk and the “Misunderstood” Genius
Great men and the contingent theory of history.
1. Elon Musk and “Genius”
Someone once said that Elon Musk is the kind of guy who sounds like a genius until you hear him talk about something you know a lot about. And then you realize that he’s full of shit.
Nowhere was that more apparent than yesterday at Elon’s appearance with Andrew Ross Sorkin. Behold the Richest Man in the World, with his hair plugs and Bane jacket:
Musk: Jonathan, the only reason I’m here is because you’re a friend . . .
Sorkin: I’m Andrew.
https://www.threads.net/@(...)NTc4MTIwNjQ2YQ%3D%3D
It got worse.
Sorkin pressed Musk on the future of Twitter and his recent bout of antisemitic comments. Musk replied that:
- he wasn’t antisemitic;
- the advertisers abandoning Twitter were going to kill the platform;
- he and his team were carefully documenting this murder in order to show it to “Earth”; and
- he didn’t want the advertisers anyway.
No matter how crazy this sounds to you, the actually interview was much crazier. I’m begging you to watch this three-minute clip.
Fact: The distance between Elon Musk and Mike Lindell is much smaller than anyone ever realized.
Is dat echt Twitter? Wat een extreme cult als je zo hard gaat juichen om een teringdomme opmerking van je baas die je je baan kan kosten.quote:
Het verschil is natuurlijk dat een overheid de machtsmiddelen heeft om dat per direct te forceren, een adverteerder niet.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:23 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
[..]
Bij de Turkse verkiezingen was het argument om accounts te bannen (op last van Erdogan) dat Twitter anders op zwart zou gaan! Bij adverteerders is dat blijkbaar niet van belang, die chanteren en ze zullen door 'Earth' veroordeeld worden!![]()
En dat jasje ook idd
Ja autoritaire regimes maken autoritaire wetten die free speech beperken. Het punt is dat Musk toen niet zei: 'Dan maar op zwart, 'Earth' zal oordelen!'.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het verschil is natuurlijk dat een overheid de machtsmiddelen heeft om dat per direct te forceren, een adverteerder niet.
Overigens ben ik het volledig met je eens dat het bullshit is van Musk dat het "de schuld van de adverteerders" is als het platform failliet zou gaan en daardoor zou verdwijnen. Er is niets of niemand die adverteerders verplicht om te adverteren op Twitter en het daardoor in de lucht te houden.
Die vergelijking gaat wat mij betreft niet helemaal op. Er is een verschil tussen een overheid die iets sommeert en de gevolgen daarvan (een paar accounts bannen en anders alle Turken hun platform kwijt) of (in dit geval) wat bedrijven/burgers sommeren. De laatste groep heeft namelijk geen enkele autoriteit om zoiets af te dwingen bij een ander. Zij hebben niet de macht om dit op basis van wetten te bepalen voor een ander.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja autoritaire regimes maken autoritaire wetten die free speech beperken. Het punt is dat Musk toen niet zei: 'Dan maar op zwart, 'Earth' zal oordelen!'.
Welnee het verschil is dat Musk daar ook andere belangen heeft.quote:Op donderdag 30 november 2023 20:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
Die vergelijking gaat wat mij betreft niet helemaal op. Er is een verschil tussen een overheid die iets sommeert en de gevolgen daarvan (een paar accounts bannen en anders alle Turken hun platform kwijt) of (in dit geval) wat bedrijven/burgers sommeren. De laatste groep heeft namelijk geen enkele autoriteit om zoiets af te dwingen bij een ander. Zij hebben niet de macht om dit op basis van wetten te bepalen voor een ander.
Uiteraard hebben zij wel de keuze om te stoppen met adverteren, wat wellicht kan betekenen dat Twitter ter ziele gaat. Dat is dan een gevolg. Nogmaals: dat is hun goed recht en het is wat mij betreft ook niet hun taak of verplichting om Twitter in de lucht te houden. Zoals ik zei: bullshit van Musk dat het 'de schuld' van adverteerders zou zijn wanneer dit gebeurt.
Tja, nu breng je direct weer allerlei volgens jou dieperliggende/indirecte persoonlijke/commerciële redenen voor Musk te berde. "It's all connected", of iets dergelijks.quote:Op donderdag 30 november 2023 20:09 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Welnee het verschil is dat Musk daar ook andere belangen heeft.
[ twitter ]
Tja je moet wat doen met je geld. Musk is altijd geobsedeerd geweest met Twitter net zoals Trump dat was omdat je daarmee de publieke opinie kunt beinvloeden bij verkiezingen, hij ontevreden was met het beleid en in een opwelling (onder aanmoediging van zijn aanhang daar) daartoe besloot waar hij bij nader inzien spijt van kreeg maar er niet meer onderuit kon.quote:Op donderdag 30 november 2023 20:19 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, nu breng je direct weer allerlei volgens jou dieperliggende/indirecte persoonlijke/commerciële redenen voor Musk te berde. "It's all connected", of iets dergelijks.
Dan de wedervraag: als commercie volgens jou het belang is, waarom zegt Musk nu dan dit i.p.v. de adverteerders op hun wenken te bedienen m.b.t. zijn investering van 44 miljard?
Het wordt een ander verhaal als het om Tesla gaat. Twitter is meer een uit de hand gelopen hobby.quote:Elon Musk may be the richest person in the world, but he only used some of his cash to buy Twitter for 44 billion bucks. A third of it was borrowed from banks. As Wailin Wong and Darian Woods of our daily economic podcast explain, it's actually Twitter, not Musk, who's on the hook for those loans.
Een lang verhaal, maar geen concreet antwoord op de simpele vraag. Jij maakt de vergelijking dat Musk in het geval van Turkije wel gehoor geeft aan content-eisen op straffe van op zwart gaan, en in het geval van adverteerders niet. Ik geef aan dat er een verschil is tussen een overheid die iets eist/afdwingt en dat op zwart gaan direct kan opleggen, en bedrijven/burgers die iets afdwingen, maar dat niet direct kunnen opleggen en waar het alleen een eventueel gevolg kan zijn.quote:Op donderdag 30 november 2023 20:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Tja je moet wat doen met je geld. Musk is altijd geobsedeerd geweest met Twitter net zoals Trump dat was omdat je daarmee de publieke opinie kunt beinvloeden bij verkiezingen, hij ontevreden was met het beleid en in een opwelling (onder aanmoediging van zijn aanhang daar) daartoe besloot waar hij bij nader inzien spijt van kreeg maar er niet meer onderuit kon.
En idealisme natuurlijk. Hij denkt als grote voorvechter met zijn free speech-absolutisme de wereld een gunst te doen. Ego dus. Die adverteerders zijn 'woke' en hij heeft beloofd 'wokeness' te bestrijden. Overigens zal hij er zelf financieel geen 44 miljard bij inschieten omdat hij Twitter vnl heeft gefinancierd met andermans geld.
[ twitter ]
[..]
Het wordt een ander verhaal als het om Tesla gaat. Twitter is meer een uit de hand gelopen hobby.
Ik heb je antwoord gegeven: Musk is bereid zijn principes opzij te zetten als het om Tesla gaat (zijn voornaamste bron van inkomsten) en andermans free speech. Niet als het om Twitter gaat dat toch al geen verdienmodel is en waarbij zijn eigen 'free speech' wordt aangetast. Hij moet dan immers inbinden met zijn hondenfluitjes.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Een lang verhaal, maar geen concreet antwoord op de simpele vraag. Jij maakt de vergelijking dat Musk in het geval van Turkije wel gehoor geeft aan content-eisen op straffe van op zwart gaan, en in het geval van adverteerders niet. Ik geef aan dat er een verschil is tussen een overheid die iets eist/afdwingt en dat op zwart gaan direct kan opleggen, en bedrijven/burgers die iets afdwingen, maar dat niet direct kunnen opleggen en waar het alleen een eventueel gevolg kan zijn.
Jij geeft dan aan dat dat niet zo is, maar dat het verschil er enkel in zit dat Musk in het geval van Turkije commerciële belangen met Tesla in heeft. Dan is mijn simpele vraag: als commerciële belangen volgens jou leidend zijn, waarom dan niet in het geval van adverteerders op Twitter?
Je gaat wwderom volledig voorbij aan het simpele feit dat free speech gebonden is aan de wetten van een land.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik heb je antwoord gegeven: Musk is bereid zijn principes opzij te zetten als het om Tesla gaat (zijn voornaamste bron van inkomsten) en andermans free speech. Niet als het om Twitter gaat dat toch al geen verdienmodel is en waarbij zijn eigen 'free speech' wordt aangetast. Hij moet dan immers inbinden met zijn hondenfluitjes.
En nu ben ik weg. Er zijn andere ontwikkelingen aan de gang die ik volg.
Ja maar het is hot om Elon Musk te haten en velen zijn gevoelig voor deze heksenjacht, hetzelfde gebeurt met anderen destijds die realisten zijn zoals oa Trump, Tates,Brand of Assange. Mensen die waarheid vertellen worden gewoon de mond gesnoerd. Althans, getracht.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je gaat wwderom volledig voorbij aan het simpele feit dat free speech gebonden is aan de wetten van een land.
Even los van de discussie over de politieke lijnen rond om Twitter/X.quote:
Alleen vocht twitter dit soort eisen aan, en nu is het gebeurt tijdens verkiezingen en niet bijv toen met die coup poging.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je gaat wwderom volledig voorbij aan het simpele feit dat free speech gebonden is aan de wetten van een land.
Waarom doe je die constatering? er zijn hier gebruikers die sinds dat Musk X heeft overgenomen er hele dagen van wakker ligt wat Elon allemaal zegt.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:54 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Even los van de discussie over de politieke lijnen rond om Twitter/X.
Het interessantste is dat interactie tussen posters en reageerders dus bijna nul is sinds Musk zijn nieuwe beleid.
Dit is toch best een hele zorgelijke ontwikkeling en een belangrijke voorbode dat Twitter langzaam uit zal sterven.
Ten eerste, ik heb geen wensen rondom Twitter en heb geen eens twitter en ben er dus niet actief. Het enige wat ik als nadeel ervaar sinds Musk het overnam is dat ik nu nog maar 1 enkele tweet kan zien die geposts worden op andere forums. Dit was trouwens beter toen hij het net overnam, toen werd ik niet elke keer gedwongen om een account te maken en nu nog steeds niet. Dus dit is echt een forse verbetering, alleen kan ik niet meer lurken, het zorgt er niet voor dat ik een behoefte krijg om twtter/x te nemen, maar dat staat los van musk.quote:Op vrijdag 1 december 2023 12:05 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waarom doe je die constatering? er zijn hier gebruikers die sinds dat Musk X heeft overgenomen er hele dagen van wakker ligt wat Elon allemaal zegt.
Je zou bijna zeggen dat iedereen de ogen gefocust heeft op X. Er zijn hier gebruikers zelfs in Nederlandse topics hier die in de nacht druk lopen te posten over wat Elon weer heeft gezegd.
Ik zou zeggen dat er juist meer interactie is, je hoort namelijk niet meer alles maar van 1 kant. Discussies zijn juist nu mogelijk, waar het onder Jack allemaal censuur was. Van Crackzoon Biden's laptop tot andere zaken.
Volgens mij ben je wishfull aan het denken. Dat hopen er hier trouwens meer in het topic. Dat X kapot gaat, sommige gebruikers die hier net na de overname zaten te haten op Musk zijn alweer vertrokken. Die zien al dat Elon niet te schaden is.
Paar gebruikers met TDS hebben een ElonMuskSyndrome ontwikkeld waar ze niet meer alleen wakker liggen van Trump, maar ook van Elon wakker liggen snachts!
Coming soon.quote:Op vrijdag 1 december 2023 23:21 schreef Ulx het volgende:
Hoe gaat het met de X-voor-alles app eigenlijk? Hoor ik weinig meer over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |