abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 november 2023 @ 23:57:11 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211426965


quote:
Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.

Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.

Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.

Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.

Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
Het begon allemaal hiermee :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Game on!
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_211427505
twitter


twitter
Ik krijg nog geld van je.
pi_211427657
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_211428354
quote:
81s.gif Op zondag 26 november 2023 01:47 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Naast antisemitisme moet de apartheid emerald mine heir ook nog eens islamophobia verspreiden? Bericht is ook gedeeltelijk onjuist btw.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_211428412
quote:
81s.gif Op zondag 26 november 2023 01:47 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Wat heeft dit weer in godsnaam met X te maken? :?

quote:
15s.gif Op zondag 26 november 2023 09:06 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Naast antisemitisme moet de apartheid emerald mine heir ook nog eens islamophobia verspreiden? Bericht is ook gedeeltelijk onjuist btw.
Islamofobie verspreiden? :') Hoe precies?
Ik krijg nog geld van je.
  zondag 26 november 2023 @ 11:22:40 #6
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211429504
quote:
17s.gif Op zaterdag 25 november 2023 23:54 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Tamelijk bizar. Misschien iets meer je best doen.
Waar heb je het over?
pi_211434616
Ookal zou X verlies maken, volgens mij hebben mensen niet door hoe rijk Elon Musk is.

Per uur maakt hij 1.6 miljoen. Hij zal die hele site zonder adverteerders kunnen financieren.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  zondag 26 november 2023 @ 17:41:29 #8
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211434983
quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2023 17:14 schreef epicbeardman het volgende:
Ookal zou X verlies maken, volgens mij hebben mensen niet door hoe rijk Elon Musk is.

Per uur maakt hij 1.6 miljoen. Hij zal die hele site zonder adverteerders kunnen financieren.
Zijn vermogen zit grotendeels in aandelen, het is niet liquide.
pi_211436271
quote:
2s.gif Op zondag 26 november 2023 09:19 schreef Rnie het volgende:

Islamofobie verspreiden? :') Hoe precies?
Door een hondenfluitje te doen naar andere racisten.
pi_211436770
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 19:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Door een hondenfluitje te doen naar andere racisten.
Zorgelijke kwestie als je het mij vraagt. :N Een full-blown racist die racisten met elkaar laat verbinden. :r

Door de aanschaf van Twitter (voor politieke invloed) kan Musk namelijk door middel van dit soort walgelijke posts druk uitoefenen op de publieke opinie ten tijde van de toekomstige verkiezingen etc. Superbelangrijk.
Ik krijg nog geld van je.
pi_211439828
twitter


[ Bericht 31% gewijzigd door Kijkertje op 27-11-2023 20:50:47 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_211442735
Laten we hopen dat 'media matters' een keer goed wordt aangepakt. Ze zijn te lang weggekomen met het aanrichten van financiele schade door het verspreiden van desinformatie. Ze worden gefinancierd door allerlei organisaties gelieeerd aan de democratische partij plus door buitenlandse partijen die proberen de verkiezingen te beïnvloeden.

Heb het idee dat ze weten dat ze dit keer te ver zijn gegaan, en als ze straks openheid van zaken moeten geven in de rechtszaal hebben ze een groot probleem.

[ Bericht 49% gewijzigd door Vlad_Dracula op 27-11-2023 11:46:07 ]
pi_211445712
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:40 schreef Vlad_Dracula het volgende:
Laten we hopen dat 'media matters' een keer goed wordt aangepakt. Ze zijn te lang weggekomen met het aanrichten van financiele schade door het verspreiden van desinformatie. Ze worden gefinancierd door allerlei organisaties gelieeerd aan de democratische partij plus door buitenlandse partijen die proberen de verkiezingen te beïnvloeden.

Heb het idee dat ze weten dat ze dit keer te ver zijn gegaan, en als ze straks openheid van zaken moeten geven in de rechtszaal hebben ze een groot probleem.
Welke desinformatie?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_211448899
quote:
81s.gif Op maandag 27 november 2023 02:56 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_211449366
twitter


Apple & Google :')
Ik krijg nog geld van je.
pi_211456069
quote:
5s.gif Op maandag 27 november 2023 16:40 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Welke desinformatie?
De claim dat het tonen van advertenties naas extremistische tweets een wijdverspreid probleem is, terwijl men het alleen voor elkaar heeft gekregen door zelf te abonneren op extremistische content, en met bots net zo lang de timeline te refreshen totdat ze het gewenste resultaat kregen. De accounts die ze voor de bots gebruikten waren ook al een aantal jaar oud, want bij nieuwe accounts is het sowieso onmogelijk te reproduceren.

Maargoed Media Matters is een politieke/activistische organisatie, grotendeels gefinancierd door de democratische partij, dus ik kan me niet voorstellen dat je serieus dacht dat het een neutrale analyse was.
pi_211456383
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 16:58 schreef Vlad_Dracula het volgende:

[..]
De claim dat het tonen van advertenties naas extremistische tweets een wijdverspreid probleem is, terwijl men het alleen voor elkaar heeft gekregen door zelf te abonneren op extremistische content, en met bots net zo lang de timeline te refreshen totdat ze het gewenste resultaat kregen. De accounts die ze voor de bots gebruikten waren ook al een aantal jaar oud, want bij nieuwe accounts is het sowieso onmogelijk te reproduceren.

Maargoed Media Matters is een politieke/activistische organisatie, grotendeels gefinancierd door de democratische partij, dus ik kan me niet voorstellen dat je serieus dacht dat het een neutrale analyse was.
_O-
pi_211456514
quote:
Inderdaad, en nu janken dat ze openheid van zaken moeten gaan geven voor de rechter..
pi_211456543
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 17:53 schreef BufferOverflow het volgende:

[..]
Inderdaad, en nu janken dat ze openheid van zaken moeten gaan geven voor de rechter..
Gaat nooit gebeuren daarvoor loopt het Muskie dun door de broek. Niet voor niks ook dat die rechtszaak is aangespannen in Texas waar noch X noch media matters opereert.

Het blijft gewoon komisch voor het vrije woord vechten maar feiten mogen niet meer gepubliceerd worden want dan moet Elmo huilen.
pi_211456578
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 november 2023 17:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Gaat nooit gebeuren daarvoor loopt het Muskie dun door de broek. Niet voor niks ook dat die rechtszaak is aangespannen in Texas waar noch X noch media matters opereert.

Het blijft gewoon komisch voor het vrije woord vechten maar feiten mogen niet meer gepubliceerd worden want dan moet Elmo huilen.
Elon krijgt kritiek dat hij te weinig optreedt tegen desinformatie, en nou doet ie eindelijk wat en is het weer niet goed..
pi_211456651
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 18:01 schreef Vlad_Dracula het volgende:

[..]
Elon krijgt kritiek dat hij te weinig optreedt tegen desinformatie, en nou doet ie eindelijk wat en is het weer niet goed..
Nee, Elon krijgt kritiek omdat hij debiele dingen zegt en doet.
Nu hij zoals hier weer verder gaat met zijn kruistocht tegen het vrije woord en de werkelijkheid is het inderdaad weer niet goed.
  dinsdag 28 november 2023 @ 18:16:46 #22
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211456717
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 18:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee, Elon krijgt kritiek omdat hij debiele dingen zegt en doet.
Nu hij zoals hier weer verder gaat met zijn kruistocht tegen het vrije woord en de werkelijkheid is het inderdaad weer niet goed.
Is het dan de werkelijkheid dat het tonen van de advertenties van die adverteerders naast extremistische tweets een wijdverbreid probleem is?
pi_211456778
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 18:16 schreef Repentless het volgende:

[..]
Is het dan de werkelijkheid dat het tonen van de advertenties van die adverteerders naast extremistische tweets een wijdverbreid probleem is?
De extremistische content lijkt me vrij duidelijk een wijdverbreid probleem. Maar waar maakt mediamatters een claim over de frequentie van bepaalde advertenties naast extremistische content?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_211456782
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 18:16 schreef Repentless het volgende:

[..]
Is het dan de werkelijkheid dat het tonen van de advertenties van die adverteerders naast extremistische tweets een wijdverbreid probleem is?
Het is werkelijkheid dat die advertenties er stonden, geen van beide partijen ontkent. Dat het wijdverbreid is, is geen claim die media matters maakt. Dat adverteerders er een probleem mee hadden is ook duidelijk zie de uittocht.

Maar prima hoor als mensen willen denken dat de opsomming die ik hierboven maak niet klopt omdat ik links ben.
pi_211456837
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 18:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
De extremistische content lijkt me vrij duidelijk een wijdverbreid probleem. Maar waar maakt mediamatters een claim over de frequentie van bepaalde advertenties naast extremistische content?
Dat het wijdverbreid is zal wel vaak geclaimed worden in de echokamer ofzo. Bij de conservatieve politiek wordt dat soort onzin gewoon net zo vaak herhaald tot mensen erin geloven. Rare cult blijft het.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 28-11-2023 18:42:28 ]
pi_211456963
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 18:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat het wijdverbreid is zal wel vaak geclaimed worden in de echokamer ofzo. Bij de conservatieve politiek wordt dat soort onzin gewoon net zo vaak herhaalt tot mensen erin geloven. Rare cult blijft het.
Ik weet niet. Misschien praat hij Vlad_Dracula na die dat zei? Of misschien is het ergens gebeurd waar wij geen weet van hebben... zou best kunnen, ik heb het alleen niet gezien ...
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_211457199
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 18:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
Maar waar maakt mediamatters een claim over de frequentie van bepaalde advertenties naast extremistische content?
Ja die nuance wat betreft de frequentie maken ze dus niet. Dat is het fundamentele probleem in deze kwestie. Als jij een zogenoemde "watchdog" bent en je "onderzoek" doet, dan moet je dus ook in mijn optiek het complete verhaal vertellen.

Het is in mijn optiek gewoon een valse nicht artikel waar adverteerders ingetrapt zijn.
Ik krijg nog geld van je.
  dinsdag 28 november 2023 @ 19:17:47 #28
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211457382
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 18:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
De extremistische content lijkt me vrij duidelijk een wijdverbreid probleem. Maar waar maakt mediamatters een claim over de frequentie van bepaalde advertenties naast extremistische content?
Die claim maakt het hoofd van Media Matters, Angelo Carusone, hier:

quote:
In an interview with Reuters earlier on Monday, Carusone said the nonprofit's findings flew in the face of X's statements that it had introduced safety protections to prevent ads from appearing next to harmful content.

"If you search for white nationalist content, there are ads flourishing. The system they say exists is not operating as such," he said.
https://www.reuters.com/l(...)-content-2023-11-20/
  dinsdag 28 november 2023 @ 19:21:05 #29
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211457403
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 18:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat het wijdverbreid is zal wel vaak geclaimed worden in de echokamer ofzo. Bij de conservatieve politiek wordt dat soort onzin gewoon net zo vaak herhaald tot mensen erin geloven. Rare cult blijft het.
Media Matters claimt dat zelf, zoals in mijn vorige post valt te lezen.
  dinsdag 28 november 2023 @ 19:23:34 #30
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211457431
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 november 2023 18:59 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ja die nuance wat betreft de frequentie maken ze dus niet. Dat is het fundamentele probleem in deze kwestie. Als jij een zogenoemde "watchdog" bent en je "onderzoek" doet, dan moet je dus ook in mijn optiek het complete verhaal vertellen.

Het is in mijn optiek gewoon een valse nicht artikel waar adverteerders ingetrapt zijn.
Die claim maken ze wel degelijk. :)
pi_211457465
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 19:17 schreef Repentless het volgende:

[..]
Die claim maakt het hoofd van Media Matters, Angelo Carusone, hier:
[..]
https://www.reuters.com/l(...)-content-2023-11-20/
Ah ok, helder.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_211457599
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 19:23 schreef Repentless het volgende:

[..]
Die claim maken ze wel degelijk. :)
Ah niet gelezen. ^O^ Nou, dan ben je wat mij betreft helemaal af als je dit soort overdrijvingen (ads flourishing :') ) toepast. Vooral, nu X haarfijn kan weerleggen hoe de data is vergaard en dat het totaal niet significant is op het totale geheel.

Damn, wat een domme activistische partij zeg. _O-
Ik krijg nog geld van je.
  dinsdag 28 november 2023 @ 19:50:22 #33
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_211457790
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 18:01 schreef Vlad_Dracula het volgende:

[..]
Elon krijgt kritiek dat hij te weinig optreedt tegen desinformatie, en nou doet ie eindelijk wat en is het weer niet goed..
Musk is vandaag weer pizzagate onzin aan het promoten. Het is vrij simpel waarom Musk totaal geen geloofwaardigheid meer heeft.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 28 november 2023 @ 20:24:40 #34
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211458302
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 november 2023 19:37 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ah niet gelezen. ^O^ Nou, dan ben je wat mij betreft helemaal af als je dit soort overdrijvingen (ads flourishing :') ) toepast. Vooral, nu X haarfijn kan weerleggen hoe de data is vergaard en dat het totaal niet significant is op het totale geheel.

Damn, wat een domme activistische partij zeg. _O-
Precies. Bij een gedegen onderzoek verwacht je toch dat men uitgaat van een normale gebruikssituatie en van het gemiddelde gebruikersprofiel. Maar nee, ze fabriceren gewoon accounts die de meeste kans maken dat er eentje doorheen glipt, door ze uitsluitend de beoogde adverteerders en de gewenste 'hateful content'-accounts te laten volgen. Dan op de tijdlijn van die accounts net zo lang geautomatiseerd refreshen tot het uiteindelijk een keertje lukt en ze er een screenshot van kunnen maken. :')

Dit terwijl Twitter zelf aangeeft dat ze er zoveel mogelijk aan doen, maar geen 100% garantie kunnen geven.
pi_211460696
Caruso (en Ben Collins) over het argument dat 'excessive scrolling/refreshing' op Twitter 'manipulatie' zou zijn:


quote:
I think that they're trying to describe the general use of Twitter. That's what you do on Twitter. You look at your feed, and then it refreshes. And that's sort of -- just like they use the word manipulate the -- manipulate the public, but even their own statements acknowledge that everything we reported was completely accurate. So, you know, that's what I think they mean by it. They're just trying to make it sound dastardly. And, you know, in terms of the more broad issue here, the thing I would just point out is that this was one of many reports and we're not the only people to have this phenomena.

We've been pushing on this issue, specifically on pro-Nazi and sort of Hitler content since August. And X has been engaging, saying, "Hey, you know, we're going to fix this. We're ramping up our brand safety stuff." They're the ones making claims that they are preventing or supposed to be preventing ads from running alongside, adjacent to this kind of extremist content. So it doesn't really matter how we used it, how many times we hit refresh, ultimately the ads shouldn't be there in the first place because that's the standard that they're setting. And it shows that they're not doing the very thing they're saying and that's what the report was designed to illustrate.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_211460761
twitter

quote:
Elon Musk’s new lawsuit against Media Matters, which X Corp. filed late Monday, has been dismissed by legal experts as a frivolous effort to bully a prominent critic into silence. But some Republicans apparently see this as a feature, not a bug: They are allying themselves with Musk’s effort for precisely this purpose.

Musk’s suit charges that Media Matters deliberately and deceptively harmed X (formerly Twitter) with a widely-publicized investigation showing that posts containing pro-Nazi content appeared on X alongside advertisements from leading companies. That, along with a surge in antisemitic content, has advertisers fleeing the site, sparking a slide in ad revenue.

Republicans are eagerly rushing to Musk’s rescue — and not just rhetorically. Two GOP state attorneys general — Ken Paxton in Texas and Andrew Bailey in Missouri — have responded by announcing vaguely defined investigations into Media Matters.

Meanwhile, Trump adviser Stephen Miller is urging Republican law enforcement officials to probe Media Matters for “criminal” activity. And Mike Davis, who is touting himself as Donald Trump’s next attorney general, has declared that Media Matters staff members should be jailed.

The lawsuit, filed in federal court in Texas, doesn’t deny that the juxtapositions between ads and pro-Nazi postings are real. Rather, it accuses Media Matters of creating an account following only fringe content and endlessly refreshing it until it finally generated the juxtapositions. Those are “extraordinarily rare,” the suit says, but were deliberately engineered to disparage X, harm its revenue stream and interfere with its contracts with advertisers.

It’s a weak case, as experts point out. The Media Matters article said it had “found” the juxtapositions, which X calls “false,” insisting they were “manipulated” into existence. But even if you question Media Matters’s presentation of the facts, it still wouldn’t show that it did “all of this to harm X’s market value,” said Stephen Vladeck, a law professor at the University of Texas at Austin.

“If Media Matters doctored the images and couldn’t replicate those results, then maybe there would be a claim here,” Vladeck told me, stressing that it did prove “possible to see those ads” alongside Nazi-related content. He noted that Media Matters plausibly wrote about these juxtapositions not to hurt X, but because they’re “newsworthy.”


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is het punt dus. Musk beweert dat MM het rapport heeft uitgebracht met het doel om Twitter financieel te schaden. Toon dat maar eens aan en in hun pogingen moeten ze wel zelf openheid van zaken geven in de 'discovery'-fase iets wat Musk nou juist afgeschaft heeft. Geen pottenkijkers!

Ben benieuwd :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 29-11-2023 00:31:13 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_211460790
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 19:21 schreef Repentless het volgende:

[..]
Media Matters claimt dat zelf, zoals in mijn vorige post valt te lezen.
Dat claimt mediamatters helemaal niet. Aan wat ze claimen is niks gelogen, dat er gewoon ads zijn bij die content. Er is geen claim dat dit wijdverspreid zou zijn.

Over onderzoeken, natuurlijk ga je niet doen wat de gemiddelde gebruiker doet als je wil zien of er ads bij extremistische content komen. Of wil je zeggen dat de gemiddelde gebruiker nu een extremist is?
Dat die ads er zijn kunnen we zien en wordt niet betwist. Alleen de frequentie, maar die is niet relevant gezien de claim is dat het gebeurt. Of X er alles aan doet, ja dat zeggen ze nogal ongeloofwaardig van een partij die continue een loopje neemt met de werkelijkheid.

Jammer genoeg zal de zaak niet openbaar gaan Musk zal zijn keutel wel weer intrekken zoals meestal.
pi_211460800
quote:
6s.gif Op woensdag 29 november 2023 00:10 schreef Kijkertje het volgende:
Toon dat maar eens aan en in hun pogingen moeten ze wel zelf openheid van zaken geven in de 'discovery'-fase iets wat Musk nou juist afgeschaft heeft. Geen pottenkijkers!
Waar heb je het over? De git is gewoon toegankelijk inclusief de home-mixer.
Ik krijg nog geld van je.
pi_211460813
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 00:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Alleen de frequentie, maar die is niet relevant gezien de claim is dat het gebeurt.
_O- _O- man man man

Waarom schrijf je dan een artikel als de frequentie niet relevant is? :D Met die insteek kan ik dus ook een artikel schrijven over Fok, dat er walgelijke berichten tussen de ads staan. Even snel screenshotjes maken voordat de modjes hun werk hebben gedaan en klaar is kees.

De logische reactie van Fok zal zijn dat er gemodereerd wordt en dit dus op grote schaal meevalt. Moet mijn reactie dan zijn "boeiend, het staat er toch?" :')

Dat Musk weinig kans van slagen heeft zullen we wel (of niet) zien. Dat het een tamelijke infantiele en valse insteek is van Media Matters met dit artikel is gewoon een feit.
Ik krijg nog geld van je.
  woensdag 29 november 2023 @ 01:02:24 #40
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211460821
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 00:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat claimt mediamatters helemaal niet. Aan wat ze claimen is niks gelogen, dat er gewoon ads zijn bij die content. Er is geen claim dat dit wijdverspreid zou zijn.

Over onderzoeken, natuurlijk ga je niet doen wat de gemiddelde gebruiker doet als je wil zien of er ads bij extremistische content komen. Of wil je zeggen dat de gemiddelde gebruiker nu een extremist is?
Dat die ads er zijn kunnen we zien en wordt niet betwist. Alleen de frequentie, maar die is niet relevant gezien de claim is dat het gebeurt. Of X er alles aan doet, ja dat zeggen ze nogal ongeloofwaardig van een partij die continue een loopje neemt met de werkelijkheid.

Jammer genoeg zal de zaak niet openbaar gaan Musk zal zijn keutel wel weer intrekken zoals meestal.
Wat staat hier, volgens jou?

quote:
In an interview with Reuters earlier on Monday, Carusone said the nonprofit's findings flew in the face of X's statements that it had introduced safety protections to prevent ads from appearing next to harmful content.

"If you search for white nationalist content, there are ads flourishing. The system they say exists is not operating as such," he said.
pi_211460823
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2023 00:38 schreef Rnie het volgende:

[..]
Waar heb je het over? De git is gewoon toegankelijk inclusief de home-mixer.
Zeker het interview niet gekeken? Ben Collins zei dat ze vroeger API-access hadden en nu niet meer.

quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2023 00:54 schreef Rnie het volgende:

[..]
_O- _O- man man man

Waarom schrijf je dan een artikel als de frequentie niet relevant is? :D Met die insteek kan ik dus ook een artikel schrijven over Fok, dat er walgelijke berichten tussen de ads staan. Even snel screenshotjes maken voordat de modjes hun werk hebben gedaan en klaar is kees.

De logische reactie van Fok zal zijn dat er gemodereerd wordt en dit dus op grote schaal meevalt. Moet mijn reactie dan zijn "boeiend, het staat er toch?" :')

Dat Musk weinig kans van slagen heeft zullen we wel (of niet) zien. Dat het een tamelijke infantiele en valse insteek is van Media Matters met dit artikel is gewoon een feit.

Dat jij het een 'infantiele en valse' insteek vindt verbaast me niet maar het is een feit dat hate-speech, antisemitische, nationaal-socialistische uitspraken etc etc enorm is toegenomen sinds de overname van Musk. Niet zo gek met zijn 'free speech' opvattingen, het weer toelaten van extreem rechtse accounts en het gebrek aan (handmatige) moderatie.

Er zijn mensen die dat geen goede zaak vinden. Adverteerders moeten nb worden aangetrokken onder de belofte dat zij daar niet mee geconfronteerd worden en dat gebeurt dus wel degelijk. Dat is de insteek.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 29-11-2023 01:27:37 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 29 november 2023 @ 01:48:53 #42
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211460846
quote:
82s.gif Op woensdag 29 november 2023 01:08 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Zeker het interview niet gekeken? Ben Collins zei dat ze vroeger API-access hadden en nu niet meer.
[..]
Dat jij het een 'infantiele en valse' insteek vindt verbaast me niet maar het is een feit dat hate-speech, antisemitische en nationaal-socialistische uitspraken etc enorm is toegenomen sinds de overname van Musk. Niet zo gek met zijn 'free speech' opvattingen en het gebrek aan moderatie.

Er zijn mensen die dat geen goede zaak vinden. Adverteerders moeten nb worden aangetrokken onder de belofte dat zij daar niet mee geconfronteerd worden en dat gebeurt dus wel degelijk. Dat is de insteek.
Klopt, dat gebeurt. Ontkent Twitter ook niet, ze garanderen geen 100%. Ze doen er alleen zoveel mogelijk aan om het te voorkomen en dat lijkt ook te werken. Alleen wanneer je op zeer onnatuurlijke gebruikswijze met speciaal daarvoor ingerichte nepaccounts, die het meeste kans op slagen bieden, geautomatiseerd in extreem veel pogingen probeert te forceren dat er eens eentje tussendoor glipt om te beweren dat dat gemeengoed is, is dat een hele andere insteek.

Stel dat een autofabrikant claimt dat zijn product een van de veiligste ter wereld is met het minste risico op lichamelijk letsel. Vervolgens ga je die auto tientallen, honderden of misschien zelfs wel duizenden keren achter elkaar op allerlei idiote manieren laten crashen door bestuurders die bijvoorbeeld stomdronken zijn en geen gordel dragen, in de hoop dat ze daar in een aantal gevallen een leuke dwarslaesie aan overhouden. Als het van al die pogingen een paar keer gelukt is terwijl er in de meeste gevallen geen letsel is, zeg je vervolgens: "zie je wel, je kunt dus wél gewond raken in die auto. Die auto is totaal niet veilig en de systemen/veiligheidsmaatregelen om het te voorkomen werken helemaal niet!"
pi_211460890
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 01:02 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat staat hier, volgens jou?
[..]

Dat staat alleen niet in het artikel dat ze publiceerden en het was echt niet de doorslaggevende factor voor adverteerders om af te haken. Musk had al eerder Soros ervan beschuldigd migantenstromen te financieren ter ondersteuning van de 'Great Replacement Theory', beschuldigde hem ervan de westerse beschaving te willen vernietigen, dreigde vervolgens de ADL aan te klagen omdat Greenblatt daar wat van zei, bestempelde ook nog eens een antisemitische tweet ('Jewish communities push hatred against whites') als 'the actual truth' en beweerde pas nog dat de naam Muhammad nu de populairste jongensnaam was in de meeste europese landen :')

Dan kan je wel gaan miepen dat dat ene woordje 'flourishing' onterecht was nav een artikel dat duidelijk bewijst dat advertenties naast ongewenste content aangetroffen kunnen worden maar dat is echt niet het grootste probleem voor de adverteerders. Dat is Musk zelf met zijn hondenfluitjes.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 29-11-2023 07:10:00 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_211460919
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 19:50 schreef Montov het volgende:

[..]
Musk is vandaag weer pizzagate onzin aan het promoten. Het is vrij simpel waarom Musk totaal geen geloofwaardigheid meer heeft.
Intussen heeft Musk zijn tweet weggehaald zonder enige toelichting zoals wel vaker.

twitter

twitter

twitter

Daar wil je als adverteerder toch niet mee geassocieerd worden :')

Oh ja Musk promootte ook al eens een complottheorie dat de man die het hoofd van Paul Pelosi met een hamer bewerkte zijn minnaar was en dat het een uit hand gelopen ruzie was 8)7

[ Bericht 15% gewijzigd door Kijkertje op 29-11-2023 03:46:04 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_211461363
quote:
82s.gif Op woensdag 29 november 2023 01:08 schreef Kijkertje het volgende:

Dat jij het een 'infantiele en valse' insteek vindt verbaast me niet maar....
Maar, maar, maar. :') Waarom schiet je gelijk weer in je standaard rant? Ga eens in op hetgeen ik zeg wat betreft frequentie, data en mijn voorbeeld.
Ik krijg nog geld van je.
pi_211461517
Waarom bestaan die ads uberhaupt op x/twitter? Tis geen random user content. Ze hebben toch zakelijke afspraken gemaakt met bedrijven om ads te plaatsen? Neem aan dat je ze dan wel eerst screent voordat ze daadwerkelijk in een live omgeving komen?

En hoe moeilijk kan het zijn om bedrijven te screenen op e.g. nazi ads?
pi_211461692
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 08:18 schreef IndoorKite het volgende:
Waarom bestaan die ads uberhaupt op x/twitter? Tis geen random user content. Ze hebben toch zakelijke afspraken gemaakt met bedrijven om ads te plaatsen? Neem aan dat je ze dan wel eerst screent voordat ze daadwerkelijk in een live omgeving komen?

En hoe moeilijk kan het zijn om bedrijven te screenen op e.g. nazi ads?
Ik zou me eerst even inlezen waar het precies over gaat. Het zijn geen Nazi ads :')
Ik krijg nog geld van je.
pi_211462074
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2023 07:47 schreef Rnie het volgende:

[..]
Maar, maar, maar. :') Waarom schiet je gelijk weer in je standaard rant? Ga eens in op hetgeen ik zeg wat betreft frequentie, data en mijn voorbeeld.
Wat ik nou niet snap is dat je en anderen hier aan de ene kant heel erg afkeurend staan tegenover bijvoorbeeld een uitlating van het hoofd van Media Matters waarvan je mogelijk kunt zeggen dat het of overdreven is of gebaseerd op te weinig data (waarbij dit dan ook enigszins speculatief is), maar over de totale diarree die Musk bijna dagelijks produceert geen piep of slechts licht afkeurend.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_211462125
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 08:42 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ik zou me eerst even inlezen waar het precies over gaat. Het zijn geen Nazi ads :')
Ah gaat over pro nazi content/accounts bij/naast normale ads. My bad :)

Maar dan moet je als CEO ook niet dingen gaan roepen als "Merken zijn beschermd" tegen dit soort dingen terwijl je weet dat je daar nooit echt helemaal tegen kan beschermen.
pi_211462148
De community notes zijn echt een goede toevoeging.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')