Ja, ik ken dat plaatje met die afstanden relatief tot de grootte van de TV, maar dat heb ik nooit gesnapt en ook nooit rekening mee gehouden.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:08 schreef Bocaj het volgende:
Ik zie soms 65" tv's hangen bij vrindenen dan zitten ze misschien 2 of 2,5 ervan af...
Kan dat of is dat wel vermoeiend kijken?
Was de berekening niet iets van 1 meter tv dan 3 meter ervan af gaan zitten. (Of is dat niet zo belangrijk meer?)
Wat vinden jullie een fijn formaatje? (Ikzelf iets van 32 of 42 inch... want dat is nog zelf te tillen etc.)
Kan een tv ook té groot zijn?
Bij 65 inch heb je een minimale afstand van 4 meter nodig. Dan is 2 tot 2,5 meter toch echt te weinig.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:08 schreef Bocaj het volgende:
Kan dat of is dat wel vermoeiend kijken?
Ook elk half jaar een nieuwe bril met hogere sterkte?quote:Op zaterdag 25 november 2023 20:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zit ook op 2,5 meter van m'n TV en dat is ook een 65 inch scherm.
Niet te druk om maken, gaat prima.
Ik heb toevallig 1,5 week terug m'n eerste oogmeting gehad voor een leesbril maar dat is vrij normaal op je 47equote:Op zaterdag 25 november 2023 20:20 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ook elk half jaar een nieuwe bril met hogere sterkte?
Voor mijn werk heb ik wel een 36” beeldscherm, een overblijfsel van een test van nieuwe beeldschermen, die we voor het hele bedrijf moesten aanschaffen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 20:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb toevallig 1,5 week terug m'n eerste oogmeting gehad voor een leesbril maar dat is vrij normaal op je 47e
Een groter scherm heeft niets te maken met je ogen, alleen wordt met een groter scherm je kijkhoek steeds groter dus kan het zijn dat je iets meer het beeld "scant" terwijl je TV kijkt.
Wat is er fijn aan?quote:Op zaterdag 25 november 2023 21:10 schreef capricia het volgende:
77 inch zowel in de woonkamer als in de slaapkamer.
Woonkamer ongeveer 3 meter afstand. Slaapkamer wat dichterbij.
Ik zou het liefst groter gaan qua tv. Het is heel fijn.
Ga gewoon zo groot mogelijk.
quote:Op zaterdag 25 november 2023 21:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat is er fijn aan?
Ligt dat aan hetgeen je er op bekijkt of…?
Het is dan ook geen 1e rij ervaring.quote:Op zaterdag 25 november 2023 21:54 schreef Bocaj het volgende:
Ik geloof best dat hoe groter het scherm, hoe meer je een bioscoopgevoel krijgt.
Maar niet op de 1e rij denk ik.
Je kunt nooit meer terug.quote:Op zaterdag 25 november 2023 21:54 schreef Bocaj het volgende:
Ik geloof best dat hoe groter het scherm, hoe meer je een bioscoopgevoel krijgt.
Maar niet op de 1e rij denk ik.
Dat is toch gewoon genieten!quote:Op zaterdag 25 november 2023 22:26 schreef vosss het volgende:
100 inch UST 4K beamer hier.
Misschien volgend jaar het 100 inch scherm vervangen voor 120 inch.
Nee dat kan inderdaad niet meer.quote:
Ja. Dan zie je zo'n ding, en dan denk je wouw!quote:Op zaterdag 25 november 2023 22:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee dat kan inderdaad niet meer.
Voordat ik naar 100 inch ging en zelf nog 65 had bij iemand anders 85 inch gezien. Boh dat was groot toen.
Als ik nu daar ben denk ik hoe kijken die in godsnaam tv op dat kleine ding
Waarbij je ook moet meenemen dat je wel een 4K TV kunt hebben, maar de hoeveelheid content dat daadwerkelijk in 4K is gefilmd en wordt uitgezonden is bijzonder dungezaaid.quote:Op zondag 26 november 2023 15:35 schreef Sjemmert het volgende:
Die afstand en grootte van de TV heeft alleen maar te maken met de pixel dichtheid van het scherm. Groter scherm is lagere pixel dichtheid. Want of je nou een 4k scherm hebt van 50 inch of een van 100 inch, ze hebben hetzelfde aantal pixels.
Voor de ideale pixel dichtheid en dus het meest scherp ogende beeld kan je die tabellen aanhouden. Maar het is niet zo dat als je 1 of 2 meter dichterbij gaat zitten dat het ineens heel onscherp wordt. Hooguit zie je iets meer pixels als je te dichtbij gaat zitten.
Mwah dat geld eigenlijk alleen nog voor tv en ik kijk zelf nooit tv. Kwa film en series is er heel veel in 4K maar dan moet je het kopen of downloaden/streamen. En kwa gaming moet je ook wel aan de 4k tegenwoordig, het liefst nog in 120hz.quote:Op zondag 26 november 2023 15:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarbij je ook moet meenemen dat je wel een 4K TV kunt hebben, maar de hoeveelheid content dat daadwerkelijk in 4K is gefilmd en wordt uitgezonden is bijzonder dungezaaid.
Je kopt toch geen 4K tv om het nos journaal te kijken?quote:Op zondag 26 november 2023 15:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarbij je ook moet meenemen dat je wel een 4K TV kunt hebben, maar de hoeveelheid content dat daadwerkelijk in 4K is gefilmd en wordt uitgezonden is bijzonder dungezaaid.
Ja, het ligt inderdaad een beetje aan wat je kijkt. 99% van wat ik op TV kijk is live sport of YouTube, wat allebei zelden tot nooit in 4K is. Films kijk ik nooit, voor gamen heb ik een PC en voor de paar series die ik kijk vind ik 1080p ook wel prima.quote:Op zondag 26 november 2023 15:43 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Mwah dat geld eigenlijk alleen nog voor tv en ik kijk zelf nooit tv. Kwa film en series is er heel veel in 4K maar dan moet je het kopen of downloaden/streamen. En kwa gaming moet je ook wel aan de 4k tegenwoordig, het liefst nog in 120hz.
Ziggo had een jaartje F1 in 4K destijds maar verder is er niet veel idd. Ik kijk wel veel films en series, via kodi met een realdebrid account op een chromecast 4K stream ik alles direct in bluray 4K kwaliteit, dit zijn video bestanden van 80GB ofzo. En verder heb ik er nog een PS5 en XSX aan hangen, als je daar het maximale uit wil halen heb je gewoon 4K 120hz nodig.quote:Op zondag 26 november 2023 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, het ligt inderdaad een beetje aan wat je kijkt. 99% van wat ik op TV kijk is live sport of YouTube, wat allebei zelden tot nooit in 4K is. Films kijk ik nooit, voor gamen heb ik een PC en voor de paar series die ik kijk vind ik 1080p ook wel prima.
Youtube zelden tot nooit 4k??quote:Op zondag 26 november 2023 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, het ligt inderdaad een beetje aan wat je kijkt. 99% van wat ik op TV kijk is live sport of YouTube, wat allebei zelden tot nooit in 4K is. Films kijk ik nooit, voor gamen heb ik een PC en voor de paar series die ik kijk vind ik 1080p ook wel prima.
Kan aan mij liggen, maar ik zie zelden tot nooit dingen in meer dan 1080p op YouTube. Maar sowieso als ik het op de TV kijk, is het via de Chromecast en ik heb geen Chromecast 4K (want ook geen 4K TV)quote:Op zondag 26 november 2023 16:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Youtube zelden tot nooit 4k??
Youtube staat bomvol met 4k content. Zelfs de meest gare kanalen filmen tegenwoordig in 4k.
Wat kijk jij dan wat geen 4k is op de joep tjoeb??
Ja ik vind het ook geen gezicht. Ik snap het alleen als je een mega groot huis hebt en heel ver van je tv af zit. Maar anders vind ik het er echt niet uitzien.quote:Op zondag 26 november 2023 16:32 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb de idioot grote schermen eigenlijk alleen maar bij bejaarden gezien.
En die zijn vaak te blind om het op een kleiner scherm te kunnen zien nog
Zou zelf niet snel zon ding halen, vind het enorm lelijk als ze zo groot zijn.
Je moet iets als je een thuisbioscoop wil in een niet al te groot huis. Eigenlijk niet te doen als je een vrouw of vriendin hebt. Gelukkig heb ik alleen een kat, die vindt het allemaal wel best.quote:Op zondag 26 november 2023 19:35 schreef Truien het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook geen gezicht. Ik snap het alleen als je een mega groot huis hebt en heel ver van je tv af zit. Maar anders vind ik het er echt niet uitzien.
Ik vind 50 inch de max en eigenlijk heb ik liever nog wat kleiner.
Kwestie van mijn man en kind goed opvoeden.quote:Op zondag 26 november 2023 21:26 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Je moet iets als je een thuisbioscoop wil in een niet al te groot huis. Eigenlijk niet te doen als je een vrouw of vriendin hebt. Gelukkig heb ik alleen een kat, die vindt het allemaal wel best.
Ik heb nu nog een 50" plasma (laatste generatie uit 2013). Beamer klinkt erg interessant, maar heb zorgen over het contrast (met name de zwartwaarden) en de geluidsproductie van het apparaat bij stille scènes...quote:Op zaterdag 25 november 2023 22:26 schreef vosss het volgende:
100 inch UST 4K beamer hier.
Misschien volgend jaar het 100 inch scherm vervangen voor 120 inch.
Speciaal Ambient Light Reflection (ALR) scherm voor UST beamers halen.quote:Op zondag 26 november 2023 21:32 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Ik heb nu nog een 50" plasma (laatste generatie uit 2013). Beamer klinkt erg interessant, maar heb zorgen over het contrast (met name de zwartwaarden) en de geluidsproductie van het apparaat bij stille scènes...
edit: wacht, UST is dat ie eigenlijk niet meer boven je hoofd hangt naar gewoon tegen de muur staat? Dat scheelt qua geluid denk ikals ik zo'n ding koop zal ik m.b.t. het contrast dan ook aan de dikke zwarte gordijnen moeten denk ik... ik heb een grote lege muur waar ik een projectiescherm op kwijt kan. hopelijk zorgt UST niet voor een trapezium-effect...
65 inch op een slaapkamer... Ach dat scheelt weer een wandje behangen.quote:Op zondag 26 november 2023 21:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Kwestie van mijn man en kind goed opvoeden.![]()
Onze oude 65 inch hangt bij dochter in haar slaapkamer.
Ik hoor haar niet klagen.
Zolang het niet harder is dan de fan van mijn PS5 is het goedquote:Op zondag 26 november 2023 22:46 schreef vosss het volgende:
Geluid is geen enkel issue. Ja als je het geluid van tv/film/game uitzet dan hoor je een fan blazen, maar met geluid op normaal volume hoor je dat niet. Hier staat geluid nu zachtjes, want vrouw naar bed, en ik hoor de beamer niet
Ik voed ze qua TV's niet op hoor, mijn vrouw en dochter. Ik bepaal gewoon wat dat voor TV wordt en klaar.quote:Op zondag 26 november 2023 21:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Kwestie van mijn man en kind goed opvoeden.![]()
Onze oude 65 inch hangt bij dochter in haar slaapkamer.
Ik hoor haar niet klagen.
Heb hier een 55" op mijn bureau staan naast mijn Desktop, als ik eens wat kijk zit ik daar 1-3 meter vandaan. In de woonkamer zou ik echt voor minstens 75" gaan.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:45 schreef Solotovski het volgende:
Ik ga niet eens om met mensen die een tv hebben die kleiner is dan 75 inch
Nee persoonlijk vind ik 75 echt te groot als je een meter of 3 van dat ding zit. 55 inch meer dan genoeg joh
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |