quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Omdat ze zich zelf keihard in hun eigen voet geschoten hebben.
Dat zei ik ook toen de VVD de grootste werd......Maar toen werd ik voor gek verklaartquote:Op zaterdag 25 november 2023 16:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Omdat ze zich zelf keihard in hun eigen voet geschoten hebben.
Dit komt nogal behoorlijk verzuurd over. Misschien kun je die energie beter richten op je grote roergangers Jetten en Timmermans die politiek gezien keihard op hun bek gegaan zijn. Alle verwijten hun kant op dat ze de samenleving niet aanvoelen. Iets wat je op zijn minst mag verwachten van politici.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:43 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik word er een beetje moe van, dat met fluwelen handschoenen benaderen van de kiezer op de populistische partijen...
Consequent vanuit de onderbuik op de ene na de andere idioot stemmen, veelal volledig tegen de eigen belangen in. Weggegooide stemmen zijn het, zó bleef VVD ook de grootste jarenlang.
Ik wens Wilders veel succes met de macht, het wordt helemaal niks. En daarna lach ik de PVV kiezer nog harder uit.
Waarom zou ik dat niet weten? Ze hebben mij verteld op welke partij ze gingen stemmen en dat was een progressieve middenpartij. Dat van die silent voices kan ik me wel iets bij voorstellen. Grappig, die praatprogramma’s... eindeloze discussies en meningen uitwisselen ;-)quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:48 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit weet je dus niet. Met 2,7 miljoen stemmen op de PVV zijn er een hoop silent voices. Het is niet voor niks dat praatprogramma's nauwelijks mensen kunnen vinden die PVV openlijk hebben gestemd buiten de incidentele limburger.
Schuld ligt aan beiden kanten.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:54 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit komt nogal behoorlijk verzuurd over. Misschien kun je die energie beter richten op je grote roergangers Jetten en Timmermans die politiek gezien keihard op hun bek gegaan zijn. Alle verwijten hun kant op dat ze de samenleving niet aanvoelen.
Zeker met 15.000 euro wacht geld , Timmermansquote:Op zaterdag 25 november 2023 16:54 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Iets wat je wel mag verwachten van politici.
Dat is de stoere manier om te zeggen "Daar moeten we het niet over hebben. Ander onderwerp! Ander onderwerp!"quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:54 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit komt nogal behoorlijk verzuurd over.
Oh die valt ook een hoop te verwijten.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:54 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit komt nogal behoorlijk verzuurd over. Misschien kun je die energie beter richten op je grote roergangers Jetten en Timmermans die politiek gezien keihard op hun bek gegaan zijn. Alle verwijten hun kant op dat ze de samenleving niet aanvoelen.
Dat moeten we allemaal nog maar gaan zien. Niemand heeft daar voor nu antwoord op.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Schuld ligt aan beiden kanten.
Ik denk inderdaad dat PvdAGL en D66 zich zwaar vergist hebben in hoe veel mensen het moeilijk hebben.
Maar met deze stem hebben PVV stemmers het voor zichzelf nog moeilijker gemaakt. Tenzij ze een geldboom in hun tuin hebben of zo.
? Welke beleid is dan echt uitgevoerd die echt VVD is?quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:56 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Oh die valt ook een hoop te verwijten.
Maar het beleid van Rutte is niet de schuld van Timmermans, maar juist van de rechtse ontevreden kiezer zelf. Want of die stemde op Rutte of die stemde op één of andere populistische charlatan waardoor Rutte alsnog de grootste kon worden.
Wacht even. Jij denkt dat er magische oplossingen bestaan voor deze problemen?quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:51 schreef RAVW het volgende:
[..]
Wat straks over 4 jaar
Geen huizen probleem meer is , betalingen zijn weer normaal , boodschappen weer betaalbaar , en zorg en de rest.
Dat mensen weer gewoon kunnen ademhalen.
Het was allemaal de schuld van de ander?quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:59 schreef RAVW het volgende:
[..]
? Welke beleid is dan echt uitgevoerd die echt VVD is?
Niets, allemaal dingen van CDA / D66 en gedeelte PVDA/GL om ze maar te vriend te houden als VVD.
Zeg dat maar tegen de PvdA-achterban, die nog steeds trauma's heeft van de harde bezuinigingen die zijn doorgevoerd door kabinet Rutte II. Ik was daar in grote lijnen voorstander van, maar dat had echt niks te maken met links beleid.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:59 schreef RAVW het volgende:
[..]
Niets, allemaal dingen van CDA / D66 en gedeelte PVDA/GL om ze maar te vriend te houden als VVD.
Elke keer de grootste zijn, maar niet in staat zijn om het je stempel op het regeerakkoord te drukken. Dan doe je toch iets verkeerd als partij. Hoe kun je als kiezer dan ooit nog vertrouwen hebben in de VVD?quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het was allemaal de schuld van de ander?
Wel zo makkelijk, en nu wil Wilders die ander aanpakken, als dat gelukt is dan wordt een andere groep de ander en de groep wij steeds kleiner.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het was allemaal de schuld van de ander?
Snap ik wel, maar niet elke PVV kiezer is dom. We moeten ook niet onderschatten hoeveel mensen de problemen die de PVV aanstipt ervaren.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:43 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik word er een beetje moe van, dat met fluwelen handschoenen benaderen van de kiezer op de populistische partijen...
Consequent vanuit de onderbuik op de ene na de andere idioot stemmen, veelal volledig tegen de eigen belangen in. Weggegooide stemmen zijn het, zó bleef VVD ook de grootste jarenlang.
Ik wens Wilders veel succes met de macht, het wordt helemaal niks. En daarna lach ik de PVV kiezer nog harder uit.
Wokerrentes verbieden , Winsten bevriezen , een halt toe roepen bij het gegraai van Energie bedrijven , winkels , woning marktquote:Op zaterdag 25 november 2023 16:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wacht even. Jij denkt dat er magische oplossingen bestaan voor deze problemen?
Huizentekort. Je kunt heel hard roepen vanuit Den Haag, maar het zijn gemeenten en ontwikkelaars die het daadwerkelijke werk moeten verzetten. Het helpt ook niet als elke buurman zich jarenlang fel blijft verzetten tegen woningbouwplannen. En dan is er nog stikstof. Je kunt doen alsof dat probleem niet bestaat, maar dat verandert niets aan de realiteit.
Stijgende kosten zijn voor een groot deel niet de schuld van onze regering. Corona, de oorlog in Oekraïne, hogere olieprijzen. Al die ontwikkelingen zorgden ervoor dat ons leven duurder wordt. Met steunmaatregelen probeerde het kabinet de pijn te verzachten, maar je kunt niet eindeloos met geld blijven smijten.
Er gaat al een derde van onze Rijksbegroting naar de zorg en dat bedrag wordt elk jaar groter. Iedereen wil lagere kosten, maar de realiteit is dat we kampen met vergrijzing en het simpele feit dat mensen steeds ouder worden. Dat drijft de kosten omhoog.
Wat jij wil, dat willen we allemaal. Maar zulke uitdagingen zijn niet makkelijk op te lossen.
De problemen die ze benoemen ja maar een beetje kiezer ziet ook wel dat de oplossingen die geboden worden die problemen niet gaan oplossen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Snap ik wel, maar niet elke PVV kiezer is dom. We moeten ook niet onderschatten hoeveel mensen de problemen die de PVV aanstipt ervaren.
Neemt nog steeds niet weg dat de partij an sich verschrikkelijk is. Ik heb het hier ook al een paar keer genoemd zonder dat men daar echt weerwoord op heeft.
Ja leuk. VVD heeft zeker tekortkomingen gehad de laatste jaren. Maar fundamenteel egoïstisch zijn in standpunten en voorkomen, nee dat waren ze niet. Niet zoals de PVV.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:42 schreef RAVW het volgende:
[..]
daar heb ik geen actief geheugen meer aan , sorry , o nee dat was de VVD
Dat was toch ook de partij die de meeste schandalen op zijn naam heb staan de laatste jaren ?
En toch vond een groot aantal het nodig op de partij te stemmen. Haalbaarheid zegt niets over punten die een partij heeft.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De problemen die ze benoemen ja maar een beetje kiezer ziet ook wel dat de oplossingen die geboden worden die problemen niet gaan oplossen.
had je het over die 1000 euro van Ruttequote:Op zaterdag 25 november 2023 17:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En toch vond een groot aantal het nodig op de partij te stemmen. Haalbaarheid zegt niets over punten die een partij heeft.
Ik zie vooral veel losse kreten, maar ik zal er eentje uitlichten: de lokale afvalstoffenheffing.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:05 schreef RAVW het volgende:
[..]
Wokerrentes verbieden , Winsten bevriezen , een halt toe roepen bij het gegraai van Energie bedrijven , winkels , woning markt
Dan gaat het al een stuk beter
Stoppen met belasting op belasting betalen.
accijns berekenen op het kale product en niet waar als 18% betaling op zit
Gemeente belastingen ( Waar ook huishoudafval bij zit) veel gemeentes reken door middel van pasjes ook de vuilstort van de burgers ...
Waarom twee keer voor het zelfde betalen?
Zo kan ik nog wel even door gaan.
Ik ben van mening dat hoog of laag opgeleid niet zoveel zegt over of je slim of dom bent. Ik vind het ook onbelangrijk, net als het er niet toe doet of iemand groot of klein is.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Snap ik wel, maar niet elke PVV kiezer is dom. We moeten ook niet onderschatten hoeveel mensen de problemen die de PVV aanstipt ervaren.
Neemt nog steeds niet weg dat de partij an sich verschrikkelijk is. Ik heb het hier ook al een paar keer genoemd zonder dat men daar echt weerwoord op heeft.
Als voorbeeld ik betaald 5 euro per maand voor 2 zakken per week weg te gooien.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zie vooral veel losse kreten, maar ik zal er eentje uitlichten: de lokale afvalstoffenheffing.
De reden dat jij die belasting betaalt, is omdat de gemeente een contract heeft met afvalverwerkers. De opbrengsten van de afvalstoffenheffing worden dus gebruikt om het verwerken van jouw afval te betalen.
Sterker, in veel gemeenten lopen kosten en opbrengsten uit de pas en wordt de afvalstoffenheffing kunstmatig laag gehouden.
Het lijkt erop dat jouw gemeente is overgeslagen op Diftar. Vaste en variabele tarieven met als uitgangspunt dat 'de vervuiler betaalt'.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:15 schreef RAVW het volgende:
[..]
Als voorbeeld ik betaald 5 euro per maand voor 2 zakken per week weg te gooien.
Mijn buurrouw betaald 5 euro voor elke dag een volle zak weg te gooien.
Waarom moet ik met 2 halve zakken dan net zo veel betalen als iemand die elke dag zijn halve huisraad weg gooit.
Ze wilde toch dat doormiddel van die pasjes mensen minder gingen weggooien omdat het duurder werd en dus mensen na gingen denken over hun vuilnis.
Op deze manier maakt het ook niet uit of ik 100 zakken per maand doe of 1 zak
betaal net zo veel .
VVD heeft het 13 jaar mogen doen, en is daarvoor ook bijna onafgebroken regeringspartij geweest, de VVD ís het hogere eigen risico, de failliete woningmarkt, lage belastingen voor nutteloze brievenbus multinationals, het belang van de markt boven de burger etc etc. Al die dingen waarom boze mensen, als een soort groundhog day, rechts stemmen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:59 schreef RAVW het volgende:
[..]
Doe een heffing op vuilniszakken. Zet een chip op je kliko als die wordt gebruikt. Cardreader op de ondergrondse container. Oplossingen zijn er te verzinnen. En nee, ze werken geen van allen 100% foutloos en zijn ook niet allemaal fraudebestendig.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:15 schreef RAVW het volgende:
[..]
Als voorbeeld ik betaald 5 euro per maand voor 2 zakken per week weg te gooien.
Mijn buurrouw betaald 5 euro voor elke dag een volle zak weg te gooien.
Waarom moet ik met 2 halve zakken dan net zo veel betalen als iemand die elke dag zijn halve huisraad weg gooit.
Ze wilde toch dat doormiddel van die pasjes mensen minder gingen weggooien omdat het duurder werd en dus mensen na gingen denken over hun vuilnis.
Op deze manier maakt het ook niet uit of ik 100 zakken per maand doe of 1 zak
betaal net zo veel .
Zelfs als pro-VVD-gezinde valt dit niet helemaal te ontkennen. Maar wie gaat het straks beter doen? Of het nou Wilders is die nu aan zet is, of wie dan ook, geen flauw idee eigenlijk. Stemmen op PVV lijkt momenteel vluchtgedrag en frustratie van de kiezer.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja leuk. VVD heeft zeker tekortkomingen gehad de laatste jaren. Maar fundamenteel egoïstisch zijn in standpunten en voorkomen, nee dat waren ze niet. Niet zoals de PVV.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |