Kan, maar dan is het nog gewoon een domme keus.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:36 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En/of gewoon niet zo goed op de hoogte.
daar heb ik geen actief geheugen meer aan , sorry , o nee dat was de VVDquote:Op zaterdag 25 november 2023 16:40 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Kan, maar dan is het nog gewoon een domme keus.
Als je goed door hebt hoe de partij in elkaar steekt en je gaat na hoe onbeschoft Wilders zich heeft gedragen al die jaren, dan is die keuze niet dom meer, maar kun je daar andere dingen opplakken.
Ik word er een beetje moe van, dat met fluwelen handschoenen benaderen van de kiezer op de populistische partijen...quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:34 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Nee ! Zo moet je ze niet benaderen ! Is ook niet waar.
Je kan wel gerust stellen dat een stem op de PVV een domme keuze is. Dom of een teken van sterk egoïsme.
quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:43 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik word er een beetje moe van, dat met fluwelen handschoenen benaderen van de kiezer op de populistische partijen...
Consequent vanuit de onderbuik op de ene na de andere idioot stemmen, veelal volledig tegen de eigen belangen in. Weggegooide stemmen zijn het, zó bleef VVD ook de grootste jarenlang.
Ik wens Wilders veel succes met de macht, het wordt helemaal niks. En daarna lach ik de PVV kiezer nog harder uit.
Waarom zou je de PVV kiezer nu uitlachen dan? Ze zijn de grootste.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:43 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik word er een beetje moe van, dat met fluwelen handschoenen benaderen van de kiezer op de populistische partijen...
Consequent vanuit de onderbuik op de ene na de andere idioot stemmen, veelal volledig tegen de eigen belangen in. Weggegooide stemmen zijn het, zó bleef VVD ook de grootste jarenlang.
Ik wens Wilders veel succes met de macht, het wordt helemaal niks. En daarna lach ik de PVV kiezer nog harder uit.
Ze zijn de grootste wat precies?quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:45 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Waarom zou je de PVV kiezer nu uitlachen dan? Ze zijn de grootste.
Dit weet je dus niet. Met 2,7 miljoen stemmen op de PVV zijn er een hoop silent voices. Het is niet voor niks dat praatprogramma's nauwelijks mensen kunnen vinden die PVV openlijk hebben gestemd buiten de incidentele limburger.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:38 schreef core2duo het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben niet op de PVV gestemd
Wat straks over 4 jaarquote:Op zaterdag 25 november 2023 16:43 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Omdat ze zich zelf keihard in hun eigen voet geschoten hebben.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:45 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Waarom zou je de PVV kiezer nu uitlachen dan? Ze zijn de grootste.
quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Omdat ze zich zelf keihard in hun eigen voet geschoten hebben.
Dat zei ik ook toen de VVD de grootste werd......Maar toen werd ik voor gek verklaartquote:Op zaterdag 25 november 2023 16:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Omdat ze zich zelf keihard in hun eigen voet geschoten hebben.
Dit komt nogal behoorlijk verzuurd over. Misschien kun je die energie beter richten op je grote roergangers Jetten en Timmermans die politiek gezien keihard op hun bek gegaan zijn. Alle verwijten hun kant op dat ze de samenleving niet aanvoelen. Iets wat je op zijn minst mag verwachten van politici.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:43 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat niet weten? Ze hebben mij verteld op welke partij ze gingen stemmen en dat was een progressieve middenpartij. Dat van die silent voices kan ik me wel iets bij voorstellen. Grappig, die praatprogramma’s... eindeloze discussies en meningen uitwisselen ;-)quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:48 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit weet je dus niet. Met 2,7 miljoen stemmen op de PVV zijn er een hoop silent voices. Het is niet voor niks dat praatprogramma's nauwelijks mensen kunnen vinden die PVV openlijk hebben gestemd buiten de incidentele limburger.
Schuld ligt aan beiden kanten.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:54 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit komt nogal behoorlijk verzuurd over. Misschien kun je die energie beter richten op je grote roergangers Jetten en Timmermans die politiek gezien keihard op hun bek gegaan zijn. Alle verwijten hun kant op dat ze de samenleving niet aanvoelen.
Zeker met 15.000 euro wacht geld , Timmermansquote:Op zaterdag 25 november 2023 16:54 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Iets wat je wel mag verwachten van politici.
Dat is de stoere manier om te zeggen "Daar moeten we het niet over hebben. Ander onderwerp! Ander onderwerp!"quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:54 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit komt nogal behoorlijk verzuurd over.
Oh die valt ook een hoop te verwijten.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:54 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit komt nogal behoorlijk verzuurd over. Misschien kun je die energie beter richten op je grote roergangers Jetten en Timmermans die politiek gezien keihard op hun bek gegaan zijn. Alle verwijten hun kant op dat ze de samenleving niet aanvoelen.
Dat moeten we allemaal nog maar gaan zien. Niemand heeft daar voor nu antwoord op.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Schuld ligt aan beiden kanten.
Ik denk inderdaad dat PvdAGL en D66 zich zwaar vergist hebben in hoe veel mensen het moeilijk hebben.
Maar met deze stem hebben PVV stemmers het voor zichzelf nog moeilijker gemaakt. Tenzij ze een geldboom in hun tuin hebben of zo.
? Welke beleid is dan echt uitgevoerd die echt VVD is?quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:56 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Oh die valt ook een hoop te verwijten.
Maar het beleid van Rutte is niet de schuld van Timmermans, maar juist van de rechtse ontevreden kiezer zelf. Want of die stemde op Rutte of die stemde op één of andere populistische charlatan waardoor Rutte alsnog de grootste kon worden.
Wacht even. Jij denkt dat er magische oplossingen bestaan voor deze problemen?quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:51 schreef RAVW het volgende:
[..]
Wat straks over 4 jaar
Geen huizen probleem meer is , betalingen zijn weer normaal , boodschappen weer betaalbaar , en zorg en de rest.
Dat mensen weer gewoon kunnen ademhalen.
Het was allemaal de schuld van de ander?quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:59 schreef RAVW het volgende:
[..]
? Welke beleid is dan echt uitgevoerd die echt VVD is?
Niets, allemaal dingen van CDA / D66 en gedeelte PVDA/GL om ze maar te vriend te houden als VVD.
Zeg dat maar tegen de PvdA-achterban, die nog steeds trauma's heeft van de harde bezuinigingen die zijn doorgevoerd door kabinet Rutte II. Ik was daar in grote lijnen voorstander van, maar dat had echt niks te maken met links beleid.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:59 schreef RAVW het volgende:
[..]
Niets, allemaal dingen van CDA / D66 en gedeelte PVDA/GL om ze maar te vriend te houden als VVD.
Elke keer de grootste zijn, maar niet in staat zijn om het je stempel op het regeerakkoord te drukken. Dan doe je toch iets verkeerd als partij. Hoe kun je als kiezer dan ooit nog vertrouwen hebben in de VVD?quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het was allemaal de schuld van de ander?
Wel zo makkelijk, en nu wil Wilders die ander aanpakken, als dat gelukt is dan wordt een andere groep de ander en de groep wij steeds kleiner.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het was allemaal de schuld van de ander?
Snap ik wel, maar niet elke PVV kiezer is dom. We moeten ook niet onderschatten hoeveel mensen de problemen die de PVV aanstipt ervaren.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:43 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Wokerrentes verbieden , Winsten bevriezen , een halt toe roepen bij het gegraai van Energie bedrijven , winkels , woning marktquote:Op zaterdag 25 november 2023 16:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wacht even. Jij denkt dat er magische oplossingen bestaan voor deze problemen?
Huizentekort. Je kunt heel hard roepen vanuit Den Haag, maar het zijn gemeenten en ontwikkelaars die het daadwerkelijke werk moeten verzetten. Het helpt ook niet als elke buurman zich jarenlang fel blijft verzetten tegen woningbouwplannen. En dan is er nog stikstof. Je kunt doen alsof dat probleem niet bestaat, maar dat verandert niets aan de realiteit.
Stijgende kosten zijn voor een groot deel niet de schuld van onze regering. Corona, de oorlog in Oekraïne, hogere olieprijzen. Al die ontwikkelingen zorgden ervoor dat ons leven duurder wordt. Met steunmaatregelen probeerde het kabinet de pijn te verzachten, maar je kunt niet eindeloos met geld blijven smijten.
Er gaat al een derde van onze Rijksbegroting naar de zorg en dat bedrag wordt elk jaar groter. Iedereen wil lagere kosten, maar de realiteit is dat we kampen met vergrijzing en het simpele feit dat mensen steeds ouder worden. Dat drijft de kosten omhoog.
Wat jij wil, dat willen we allemaal. Maar zulke uitdagingen zijn niet makkelijk op te lossen.
De problemen die ze benoemen ja maar een beetje kiezer ziet ook wel dat de oplossingen die geboden worden die problemen niet gaan oplossen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Snap ik wel, maar niet elke PVV kiezer is dom. We moeten ook niet onderschatten hoeveel mensen de problemen die de PVV aanstipt ervaren.
Neemt nog steeds niet weg dat de partij an sich verschrikkelijk is. Ik heb het hier ook al een paar keer genoemd zonder dat men daar echt weerwoord op heeft.
Ja leuk. VVD heeft zeker tekortkomingen gehad de laatste jaren. Maar fundamenteel egoïstisch zijn in standpunten en voorkomen, nee dat waren ze niet. Niet zoals de PVV.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:42 schreef RAVW het volgende:
[..]
daar heb ik geen actief geheugen meer aan , sorry , o nee dat was de VVD
Dat was toch ook de partij die de meeste schandalen op zijn naam heb staan de laatste jaren ?
En toch vond een groot aantal het nodig op de partij te stemmen. Haalbaarheid zegt niets over punten die een partij heeft.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De problemen die ze benoemen ja maar een beetje kiezer ziet ook wel dat de oplossingen die geboden worden die problemen niet gaan oplossen.
had je het over die 1000 euro van Ruttequote:Op zaterdag 25 november 2023 17:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En toch vond een groot aantal het nodig op de partij te stemmen. Haalbaarheid zegt niets over punten die een partij heeft.
Ik zie vooral veel losse kreten, maar ik zal er eentje uitlichten: de lokale afvalstoffenheffing.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:05 schreef RAVW het volgende:
[..]
Wokerrentes verbieden , Winsten bevriezen , een halt toe roepen bij het gegraai van Energie bedrijven , winkels , woning markt
Dan gaat het al een stuk beter
Stoppen met belasting op belasting betalen.
accijns berekenen op het kale product en niet waar als 18% betaling op zit
Gemeente belastingen ( Waar ook huishoudafval bij zit) veel gemeentes reken door middel van pasjes ook de vuilstort van de burgers ...
Waarom twee keer voor het zelfde betalen?
Zo kan ik nog wel even door gaan.
Ik ben van mening dat hoog of laag opgeleid niet zoveel zegt over of je slim of dom bent. Ik vind het ook onbelangrijk, net als het er niet toe doet of iemand groot of klein is.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Snap ik wel, maar niet elke PVV kiezer is dom. We moeten ook niet onderschatten hoeveel mensen de problemen die de PVV aanstipt ervaren.
Neemt nog steeds niet weg dat de partij an sich verschrikkelijk is. Ik heb het hier ook al een paar keer genoemd zonder dat men daar echt weerwoord op heeft.
Als voorbeeld ik betaald 5 euro per maand voor 2 zakken per week weg te gooien.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zie vooral veel losse kreten, maar ik zal er eentje uitlichten: de lokale afvalstoffenheffing.
De reden dat jij die belasting betaalt, is omdat de gemeente een contract heeft met afvalverwerkers. De opbrengsten van de afvalstoffenheffing worden dus gebruikt om het verwerken van jouw afval te betalen.
Sterker, in veel gemeenten lopen kosten en opbrengsten uit de pas en wordt de afvalstoffenheffing kunstmatig laag gehouden.
Het lijkt erop dat jouw gemeente is overgeslagen op Diftar. Vaste en variabele tarieven met als uitgangspunt dat 'de vervuiler betaalt'.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:15 schreef RAVW het volgende:
[..]
Als voorbeeld ik betaald 5 euro per maand voor 2 zakken per week weg te gooien.
Mijn buurrouw betaald 5 euro voor elke dag een volle zak weg te gooien.
Waarom moet ik met 2 halve zakken dan net zo veel betalen als iemand die elke dag zijn halve huisraad weg gooit.
Ze wilde toch dat doormiddel van die pasjes mensen minder gingen weggooien omdat het duurder werd en dus mensen na gingen denken over hun vuilnis.
Op deze manier maakt het ook niet uit of ik 100 zakken per maand doe of 1 zak
betaal net zo veel .
VVD heeft het 13 jaar mogen doen, en is daarvoor ook bijna onafgebroken regeringspartij geweest, de VVD ís het hogere eigen risico, de failliete woningmarkt, lage belastingen voor nutteloze brievenbus multinationals, het belang van de markt boven de burger etc etc. Al die dingen waarom boze mensen, als een soort groundhog day, rechts stemmen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:59 schreef RAVW het volgende:
[..]
Doe een heffing op vuilniszakken. Zet een chip op je kliko als die wordt gebruikt. Cardreader op de ondergrondse container. Oplossingen zijn er te verzinnen. En nee, ze werken geen van allen 100% foutloos en zijn ook niet allemaal fraudebestendig.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:15 schreef RAVW het volgende:
[..]
Als voorbeeld ik betaald 5 euro per maand voor 2 zakken per week weg te gooien.
Mijn buurrouw betaald 5 euro voor elke dag een volle zak weg te gooien.
Waarom moet ik met 2 halve zakken dan net zo veel betalen als iemand die elke dag zijn halve huisraad weg gooit.
Ze wilde toch dat doormiddel van die pasjes mensen minder gingen weggooien omdat het duurder werd en dus mensen na gingen denken over hun vuilnis.
Op deze manier maakt het ook niet uit of ik 100 zakken per maand doe of 1 zak
betaal net zo veel .
Zelfs als pro-VVD-gezinde valt dit niet helemaal te ontkennen. Maar wie gaat het straks beter doen? Of het nou Wilders is die nu aan zet is, of wie dan ook, geen flauw idee eigenlijk. Stemmen op PVV lijkt momenteel vluchtgedrag en frustratie van de kiezer.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja leuk. VVD heeft zeker tekortkomingen gehad de laatste jaren. Maar fundamenteel egoïstisch zijn in standpunten en voorkomen, nee dat waren ze niet. Niet zoals de PVV.
Die kaart hebben we al :-)quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Doe een heffing op vuilniszakken. Zet een chip op je kliko als die wordt gebruikt. Cardreader op de ondergrondse container. Oplossingen zijn er te verzinnen. En nee, ze werken geen van allen 100% foutloos en zijn ook niet allemaal fraudebestendig.
Maar dat is vooral gemeentebeleid.
Dan leen je haar die kaart niet . beetje gezeur om niets wmb.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:23 schreef RAVW het volgende:
[..]
Die kaart hebben we al :-)
Alleen maar om ongenode gasten weg te houden , en dat niet de hele stad bij ons kan dumpen.
Wat hier voor wel gebeurden met de containers.
Ja fraude houd je nooit tegen , ,dan zie ik de buurvrouw wel weer komen , kan ik even jou pas lenen want die van mij is nog boven , en hop daar gaan 3 zakken naar binnen LoL
En dan ik een aanslag krijgen omdat ik boven gemiddeld vuil weg gooit![]()
Maar ben je nu tegen het principe "de vervuiler betaalt" of ben je erop tegen dat het niet goed geregeld is?quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:23 schreef RAVW het volgende:
[..]
Die kaart hebben we al :-)
Alleen maar om ongenode gasten weg te houden , en dat niet de hele stad bij ons kan dumpen.
Wat hier voor wel gebeurden met de containers.
Ja fraude houd je nooit tegen , ,dan zie ik de buurvrouw wel weer komen , kan ik even jou pas lenen want die van mij is nog boven , en hop daar gaan 3 zakken naar binnen LoL
En dan ik een aanslag krijgen omdat ik boven gemiddeld vuil weg gooit![]()
Ik heb de afgelopen keren (niet deze) ook VVD gestemd. Niet omdat ze foutloos waren (zeker niet !) maar omdat ik denk dat de VVD in weze een goed beleid uit kan stippelen, ook al vragen de partners om zaken die niet perse in hun straatje liggen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:21 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Zelfs als pro-VVD-gezinde valt dit niet helemaal te ontkennen. Maar wie gaat het straks beter doen? Of het nou Wilders is die nu aan zet is, of wie dan ook, geen flauw idee eigenlijk. Stemmen op PVV lijkt momenteel vluchtgedrag en frustratie van de kiezer.
Niemand zal het land naar algemene tevredenheid tot perfectie aan toe kunnen besturen, er valt altijd wel iets te zeiken.
VVD heeft aardig verneukt inderdaad. Maar zou het misschien ook kunnen dat wanneer je links stemt je er een megalomaan asiel en klimaatbeleid bij krijgt? Waar men open en bloot mee te koop loopt alsof het soort religie betreft.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:19 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
VVD heeft het 13 jaar mogen doen, en is daarvoor ook bijna onafgebroken regeringspartij geweest, de VVD ís het hogere eigen risico, de failliete woningmarkt, lage belastingen voor nutteloze brievenbus multinationals, het belang van de markt boven de burger etc etc. Al die dingen waarom boze mensen, als een soort groundhog day, rechts stemmen.
Ja, dit kan echt niet. Directe nazi vergelijking.quote:
Uit wanhoop tegen klimaatbeleid stemmen 🤣🤣😭😭quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:42 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
VVD heeft aardig verneukt inderdaad. Maar zou het misschien ook kunnen dat wanneer je links stemt je er een megalomaan asiel en klimaatbeleid bij krijgt? Waar men open en bloot mee te koop loopt alsof het soort religie betreft.
En mensen dus weer naar alternatieven zoeken op rechts en dan bij de PVV uitkomen in een soort van wanhoop. Ik zie de winst van de PVV echt als een soort kreet van wanhoop.
Niet goed geregeld is , ja de vervuiler moet gewoon betalen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:39 schreef Buendia het volgende:
[..]
Maar ben je nu tegen het principe "de vervuiler betaalt" of ben je erop tegen dat het niet goed geregeld is?
Kun jij wel begrijpend lezen?quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:50 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Uit wanhoop tegen klimaatbeleid stemmen 🤣🤣😭😭
Eerst jarenlang stemmen op partijen die klimaatverandering glashard ontkennen, een treffender woord dan oliedom bestaat gewoon niet, en daarna uit wanhoop stemmen op partijen die Nederland helemaal onder de zeespiegel willen hebben.
Allemachtig wat dom zeg.
Wat versta je eigenlijk onder populisme? Want buiten de VVD, D66, SGP, CU en CDA zijn eigenlijk alle partijen populistisch.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:43 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Hoeft niet.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:58 schreef RamboDirk het volgende:
Dat moeten we allemaal nog maar gaan zien.
Sure. Kennismigranten blijven weg, maar die bootjes uit Afrika blijven komen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:02 schreef Paganitzu het volgende:
Migratiesaldo kan volgend jaar trouwens best lager zijn door reputatie van Wilders.
Was in beperkte mate ook in de VS zo onder Trump.
Hmmm ik krijg een beetje een andere indruk. Veel van je reacties zitten vol met emoties en je slaat nogal wild om je heen de hele tijd.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:00 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Jazeker, ik begrijp het allemaal wel, maar ik heb alleen nul begrip voor PVV stemmers.
De Nederlandse politiek heeft slechts een miniscule invloed op de mogelijkheid of Nederland wel of niet onder de zeespiegel verdwijnt.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:50 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Uit wanhoop tegen klimaatbeleid stemmen 🤣🤣😭😭
Eerst jarenlang stemmen op partijen die klimaatverandering glashard ontkennen, een treffender woord dan oliedom bestaat gewoon niet, en daarna uit wanhoop stemmen op partijen die Nederland helemaal onder de zeespiegel willen hebben.
Allemachtig wat dom zeg.
Dan dumpen bepaalde mensen die vuilniszak in het kanaal.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Doe een heffing op vuilniszakken. Zet een chip op je kliko als die wordt gebruikt. Cardreader op de ondergrondse container. Oplossingen zijn er te verzinnen. En nee, ze werken geen van allen 100% foutloos en zijn ook niet allemaal fraudebestendig.
Maar dat is vooral gemeentebeleid.
Meneer de kosmopoliet mag zich gaan verexcuseren. Lachwekkend.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik mag me als internationaal werknemer overal gaan excuseren en me er van distantiëren. PVV-stemmers hebben werkelijk geen idee hoe schadelijk ze zijn.
Om te kunnen samenwerken zal hij flink water bij de wijn moeten doen. Ik denk dat maatregelen zoals Denemarken tegen migratie heeft genomen wel mogelijk moeten kunnen zijn.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:56 schreef Pedroso het volgende:
Zal Geert al spijt hebben van al zijn populistische uitspraken over tal van zaken die onhaalbaar zijn?
Dat wist hij zelf ook wel uiteraard maar hij heeft nooit gedacht dat hij de grootste zou gaan worden en dus nu zelf ook moet gaan leveren.
Enige partij waarmee hij zou kunnen samenwerken is de SP maar dan moeten ze hun asiel standpunten drastisch inperken. En dat is nu juist het onderwerp waarom 90% van zijn kiezers voor hem gekozen heeft.
In principe is enige mate van populisme helaas inherent aan politiek, maar types als Geert, Pim, Thierry, Rita, BBB, Henk Bleker, die van 50 plus, maar aan de andere kant bijvoorbeeld Bij1, dat soort mensen maken het wel héél erg bont.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat versta je eigenlijk onder populisme? Want buiten de VVD, D66, SGP, CU en CDA zijn eigenlijk alle partijen populistisch.
Maar het allergrootste belang om daar iets aan te doen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De Nederlandse politiek heeft slechts een miniscule invloed op de mogelijkheid of Nederland wel of niet onder de zeespiegel verdwijnt.
Retoriek van je en volgens mij bedoelde deze user het metaforisch.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De Nederlandse politiek heeft slechts een miniscule invloed op de mogelijkheid of Nederland wel of niet onder de zeespiegel verdwijnt.
Hihi.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik mag me als internationaal werknemer overal gaan excuseren en me er van distantiëren. PVV-stemmers hebben werkelijk geen idee hoe schadelijk ze zijn.
Dan pak je dat toch gewoon op dezelfde manier aan als al je Russische, Italiaanse, Hongaarse en Turkse collega’s toen die reageerden op ‘jes but Joe lif in ee rong kuntrie wis een ievul lieder’?quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Gelukkig kennen we zoiets als een coalitieakkoord dus je angst is irreeel.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoeft niet.
Fascisme is niets meer dan een extreme vorm van kapitalisme.
Als je naar het stemgedrag van de PVV in de kamer kijkt is het duidelijk waar hun economische idealen zitten. En die zijn niet in het voordeel van de arbeider.
Met de voordelen die expats in Nederland kennen blijven ze wel komen hoor maak je maar niet druk. De Nederlandse techneuten mogen voorlopig nog even oneerlijk blijven concurreren.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sure. Kennismigranten blijven weg, maar die bootjes uit Afrika blijven komen.
Topshow.
Wel nee, fascisme zit juist tussen kapitalisme en socialisme in qua economisch systeem en is eigenlijk erg corporatistisch met een nadruk op het belang van de natie. De extreme vorm van kapitalisme is laissez faire.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoeft niet.
Fascisme is niets meer dan een extreme vorm van kapitalisme.
Als je naar het stemgedrag van de PVV in de kamer kijkt is het duidelijk waar hun economische idealen zitten. En die zijn niet in het voordeel van de arbeider.
Maar dan snap je simpelweg niet wat populisme is.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:12 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
In principe is enige mate van populisme helaas inherent aan politiek, maar types als Geert, Pim, Thierry, Rita, BBB, Henk Bleker, die van 50 plus, maar aan de andere kant bijvoorbeeld Bij1, dat soort mensen maken het wel héél erg bont.
Dit is net zo goed van toepassing op de linkse partijen als zij het hebben over de arbeider, het belasten van de rijken et cetera.quote:Populisme (van het Latijnse populus, volk) is een manier van communiceren en van politiek bedrijven waarin de centrale tegenstelling die tussen het vermeende volk en de vermeende elite is en waarbij de populist de kant van het volk kiest.
Statistiek, geen retoriek.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Retoriek van je en volgens mij bedoelde deze user het metaforisch.
Nee, maar jij bent blijkbaar wèl in de veronderstelling dat ik dat zo bedoelde.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hihi.
Noem je een groot warehouse waar mensen uit allerhande culturen werkzaam zijn internationaal?
Maak je geen zorgen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Nee, maar jij bent blijkbaar wèl in de veronderstelling dat ik dat zo bedoelde._!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
Natuurlijk zullen aso's dat doen. Dat blijf je nu eenmaal houden. Je hebt ook nog steeds mensen die hun peuken gewoon uit het autoraampje gooien. Of een blik gewoon op straat smijten.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dan dumpen bepaalde mensen die vuilniszak in het kanaal.
quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen.
Nee maar ik vertrouw het niet zo als mensen te koop lopen met hun "zelf gecreëerde" sociale of economische positie.Kan jij het helpen dat je beperkt ontwikkeld bent? Speel toch niet zo op de man want bij mij krijg je 'm gewoon terug.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Kan jij het helpen dat je beperkt ontwikkeld ben? Speel toch niet zo op de man want bij mij krijg je 'm gewoon terug.
Beroepsmogelijkheden kun je natuurlijk gewoon beperken. En het lijkt me ook niet verstandig om als het piepkleine NL roomser dan de paus te moeten zijn, qua stikstof.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:59 schreef KoosVogels het volgende:
Huizentekort. Je kunt heel hard roepen vanuit Den Haag, maar het zijn gemeenten en ontwikkelaars die het daadwerkelijke werk moeten verzetten. Het helpt ook niet als elke buurman zich jarenlang fel blijft verzetten tegen woningbouwplannen. En dan is er nog stikstof. Je kunt doen alsof dat probleem niet bestaat, maar dat verandert niets aan de realiteit.
Denemarken kan een hoop van die maatregelen alleen maar nemen omdat ze bij hun toetreding tot de EU opt-outs hebben bedongen die Nederland niet heeft. En zelfs als we die maatregelen konden treffen zou het op een druppel op een gloeiende plaat zijn. Asiel is vergeleken met arbeids- en studiemigratie, voornamelijk uit andere EU lidstaten, maar klein bier. Nou zijn daartegen ook nog wel maatregelen die je kunt treffen om dat in te perken maar reken er maar op dat dan de halve donorlijst van de VVD dan krijsend aan de telefoon bij Yesilgoz hangt.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Om te kunnen samenwerken zal hij flink water bij de wijn moeten doen. Ik denk dat maatregelen zoals Denemarken tegen migratie heeft genomen wel mogelijk moeten kunnen zijn.
Grappig om dat zo weg te zetten , zegt ook watquote:Op zaterdag 25 november 2023 18:28 schreef RamboDirk het volgende:
Veel salty reacties hier vanuit een bepaalde hoek
Je kunt moeilijk claimen dat je roomser dan de paus bent als je het slechtste jongetje in de klas bent en een enorme inhaalslag moet maken...quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Beroepsmogelijkheden kun je natuurlijk gewoon beperken. En het lijkt me ook niet verstandig om als het piepkleine NL roomser dan de paus te moeten zijn, qua stikstof.
Het is allemaal fantastisch dat mensen zoals jij jezelf sprookjes verteld dat als wij maar roomser dan de paus zijn, dat de rest van de wereld ons goede voorbeeld heus wel gaan volgen, ofzo, maar in bv china hebben ze daar schijt aan en nemen ze nog een kolencentrale in gebruik.
En misschien moet je dan eens eerlijk aan bv. mensen aan de onderkant van de maatschappij zitten, uit gaan leggen waarom besteedbaar inkomen ingewisseld moet worden voor dat roomser dan de paus zijn.
Waarmee ik niet zeg dat we er niks aan moeten doen. Ik denk dat je begrijpt wat het begrip roomser dan de paus betekent.
Maar die expats kunnen meer bieden op de huurmarkt, en jagen daarmee de vrije sector huren omhoog.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Denemarken kan een hoop van die maatregelen alleen maar nemen omdat ze bij hun toetreding tot de EU opt-outs hebben bedongen die Nederland niet heeft. En zelfs als we die maatregelen konden treffen zou het op een druppel op een gloeiende plaat zijn. Asiel is vergeleken met arbeids- en studiemigratie, voornamelijk uit andere EU lidstaten, maar klein bier. Nou zijn daartegen ook nog wel maatregelen die je kunt treffen om dat in te perken maar reken er maar op dat dan de halve donorlijst van de VVD dan krijsend aan de telefoon bij Yesilgoz hangt.
Dat gaan VVD en PVV doen?quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:05 schreef RAVW het volgende:
Wokerrentes verbieden , Winsten bevriezen , een halt toe roepen bij het gegraai van Energie bedrijven , winkels , woning markt
Het gaat dan ook niet om roomser zijn de Paus, maar om afspraken nakomen die we zelf hebben gemaakt in EU-verband.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Beroepsmogelijkheden kun je natuurlijk gewoon beperken. En het lijkt me ook niet verstandig om als het piepkleine NL roomser dan de paus te moeten zijn, qua stikstof.
Het is allemaal fantastisch dat mensen zoals jij jezelf sprookjes verteld dat als wij maar roomser dan de paus zijn, dat de rest van de wereld ons goede voorbeeld heus wel gaan volgen, ofzo, maar in bv china hebben ze daar schijt aan en nemen ze nog een kolencentrale in gebruik.
En misschien moet je dan eens eerlijk aan bv. mensen aan de onderkant van de maatschappij zitten, uit gaan leggen waarom besteedbaar inkomen ingewisseld moet worden voor dat roomser dan de paus zijn.
Waarmee ik niet zeg dat we er niks aan moeten doen. Ik denk dat je begrijpt wat het begrip roomser dan de paus betekent.
Ik zie andere landen om mij heen geen stupide dingen doen zoals max snelheid naar beneden en een bouwstop vanwege stikstof.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:33 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je kunt moeilijk claimen dat je roomser dan de paus bent als je het slechtste jongetje in de klas bent en een enorme inhaalslag moet maken...
Alleen moet het zogenaamd slechtste jongetje zich aan totaal andere richtlijnen houden dan alle andere leerlingen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:33 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je kunt moeilijk claimen dat je roomser dan de paus bent als je het slechtste jongetje in de klas bent en een enorme inhaalslag moet maken...
Dit ja.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie andere landen om mij heen geen stupide dingen doen zoals max snelheid naar beneden en een bouwstop vanwege stikstof.
Of je gaat me nu vertellen dat al die landen juist de braafste jongetjes van de klas waren?
Het complete aso perspectief (waar ik dus niet voor ben): NL is zo klein dat wij feitelijk rustig deze problematiek de dikke middelvinger kunnen geven, en dat zou dan gewoon geen impact hebben.
Ai ai officer!quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Kan jij het helpen dat je beperkt ontwikkeld bent? Speel toch niet zo op de man want bij mij krijg je 'm gewoon terug.
Strikt 1 op 1 braaf dingen uitvoeren, terwijl andere landen wel de randen van wat kan opzoeken, op de regels gewoon breken, omdat welke sancties er op staan, maar al te vaak.... niks, is ook een vorm van roomser dan de paus zijn.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om roomser zijn de Paus, maar om afspraken nakomen die we zelf hebben gemaakt in EU-verband.
Uh huh, maar gelukkig hebben we "wereldburgers" zoals jij in ons midden.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:41 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Dat mensen nog steeds zo slecht zijn geìnformeerd qua stikstofproblematiek vind ik stuitend. Volgens is het gewoon ontkennen.
Hou maar op. Je hoeft niet te verwachten dat ik nog op je reageer.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh, maar gelukkig hebben we "wereldburgers" zoals jij in ons midden.
Ja, en jij ook een fijne kerstquote:Op zaterdag 25 november 2023 18:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Hou maar op. Je hoeft niet te verwachten dat ik nog op je reageer.
Ik zie nergens asielzoekers. Maar zeg ik dat gaan ze schuimbekken.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:41 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Dat mensen nog steeds zo slecht zijn geìnformeerd qua stikstofproblematiek vind ik stuitend. Volgens mij is het gewoon ontkennen.
Waarom zouden asielzoekers gaan schuimbekken?quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zie nergens asielzoekers. Maar zeg ik dat gaan ze schuimbekken.
Ik refereer aan het citaat. Daarom staat die er ook boven. "Ze" verwijst naar "mensen".quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waarom zouden asielzoekers gaan schuimbekken?
Dan moet je De Morgen (of een andere Vlaamse krant) eens open slaan, dan kun je alles lezen over het stikstofakkoord dat zij daar laatst hebben moeten sluiten omdat ze ook daar te veel uitstoten.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie andere landen om mij heen geen stupide dingen doen zoals max snelheid naar beneden en een bouwstop vanwege stikstof.
Of je gaat me nu vertellen dat al die landen juist de braafste jongetjes van de klas waren?
Het complete aso perspectief (waar ik dus niet voor ben): NL is zo klein dat wij feitelijk rustig deze problematiek de dikke middelvinger kunnen geven, en dat zou dan gewoon geen impact hebben.
Wellicht klopt dat, maar het biedt ook economische kansen als je als land investeert in innovatieve oplossingen voor de energietransitie, het zorgt ook voor schonere lucht (de huidige luchtkwaliteit is in veel Nederlandse gebieden echt heel matig) en we worden een stuk onafhankelijker van bijvoorbeeld Rusland en het Midden-Oosten.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar zojuist waren wij nog het slechtste jongetje uit de klas?quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dan moet je De Morgen (of een andere Vlaamse krant) eens open slaan, dan kun je alles lezen over het stikstofakkoord dat zij daar laatst hebben moeten sluiten omdat ze ook daar te veel uitstoten.
Dat klopt hoor, maar of dat nou in 2030 of 2040 gebeurd is zal de meeste mensen weinig boeien.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wellicht klopt dat, maar het biedt ook economische kansen als je als land investeert in innovatieve oplossingen voor de energietransitie, het zorgt ook voor schonere lucht (de huidige luchtkwaliteit is in veel Nederlandse gebieden echt heel matig) en we worden een stuk onafhankelijker van bijvoorbeeld Rusland en het Midden-Oosten.
Ohja, we kunnen ook nog eens stoppen met Gronings gas.
Problemen kunnen in verschillende gradaties voorkomen lieve schattebout, en hoewel de Vlamingen er ook een probleem mee hebben is het hier wel ernstiger:quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar zojuist waren wij nog het slechtste jongetje uit de klas?
Verwarrend.
Of was je aan het jokken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |