abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 november 2023 @ 00:24:10 #1
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211405604
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
De Hond
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 24 november 2023 @ 00:27:01 #2
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211405623
In alle krimpregios is op de PVV gestemd en daar de grootste partij geworden

https://www.telegraaf.nl/(...)gestemd-of-toch-niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211405632
PVV VVD NSC natuurlijk.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_211405800
twitter

StaaijGod
pi_211405844
Benieuwd hoe het zal gaan en hoelang het gaat duren.

Een ding weet ik wel vrij zeker, dat programma van de PVV waar iedereen zo bang voor is, daar gaat natuurlijk niets van terecht komen.
Strenger immigratiebeleid en meer politie op straat wellicht maar er gaat echt niemand uitgesloten worden.

Mijn gedachte is zelfs dat het hele programma er op gebaseerd is dat Geert wel een rechts geluid kan laten horen maar nimmer dacht ook echt de grootste partij te worden, verrassing, dat werden ze dus nu wel.

Mijn mening is in ieder geval dat de soep niet zo heet gegeten gaat worden, enige waar ik dan wel mijn bedenking bij heb is de link met het kremlin want dat zit me niet lekker.
Het lijkt me in ieder geval dat de steun aan Oekraïne en de EU ook zeker ter sprake zullen komen en gewoon ongewijzigd zullen blijven omdat anders gewoon geen regering gevormd kan worden met de 3 partijen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_211405942
Deze kabinet zal misschien net een jaar draaien maximaal.
Daarna word de stekker er uit getrokken.
Gewoon snel wat wetjes aan nemen en vallen.
Krijg niemand de schuld in de toekomst

En wij kunnen weer de rode potlood gaan pakken.

Dit is wat ik voorspel.
pi_211406318
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 23:48 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ben nu wel benieuwd naar de memoires van Rutte die ooit verschijnen en hoe hij dit debacle voor hemzelf en zijn partij gaat beschrijven want ik weet wel zeker dat hij hele andere verwachtingen had toen hij de coalitie liet klappen.
Het is vooral verbazingwekkend dat het nog zolang heeft moeten duren voordat dit gebeurde. De sociaaleconomisch onderste helft van de Nederlandse bevolking is de afgelopen 13 jaar onder de VVD structureel de pineut geweest. Niet alleen Groningen en de toeslagenaffaire, maar ook de WMO, bezuinigingen op de GGZ, afschaffen van de sociale werkvoorziening, uitkleden van de jeugdzorg, allerlei taken over de schutting naar de gemeentes/provincies kieperen, knijpen van uitkeringen, woningcorporaties uitkleden met de verhuurdersheffing, enzovoorts; allemaal voorbeelden van maatregelen waarbij de zwakkeren van onze samenleving het hardste zijn getroffen.

Zodra de kosten explodeerden na het begin van de oorlog in Oekraïne kwam die helft van de bevolking ook meteen in de financiële problemen. De mensen in de villa's in Bloemendaal, Laren en het Gooi is daarentegen in diezelfde periode geen strobreed in de weg gelegd. Integendeel, de belastingen gingen omlaag en ze kregen er slapend nog tonnen overwaarde bij doordat o.a. Stef Blok nog even een flinke bijdrage leverde aan het om zeep helpen van de woningmarkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2023 07:49:36 ]
  vrijdag 24 november 2023 @ 07:51:03 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211406321
Overigens denk ik dat als Rob Jetten een beetje zn best doet, hij snel het stokje van oppositieleider kan overpakken van Frans.

Frans Timmermans is denk ik toch niet op zijn plek op dat toneel.
  vrijdag 24 november 2023 @ 07:53:01 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211406326
Staaij die verkenner moet worden bij een partij die de vrijheid van godsdienst wil afschaffen?

Zeer gerespecteerd man overigens, die Kees. Daarom hoop ik dat ie 't niet doet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211406334
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 07:53 schreef Janneke141 het volgende:
Staaij die verkenner moet worden bij een partij die de vrijheid van godsdienst wil afschaffen?

Zeer gerespecteerd man overigens, die Kees. Daarom hoop ik dat ie 't niet doet.
Is al ontkracht
pi_211406337
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 01:27 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

StaaijGod
Ik moet Geert nageven dat dit slim is. Dit zal ook door de andere rechtse partijen prima gepruimd worden.
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:03:10 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211406349
Ik zou in de schoenen van Geert kijken of Gerard van As wil. Oud LPF kopstuk maar wel erg succesvol met zn eigen lokale partijtje.
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:04:45 #13
3542 Gia
User under construction
pi_211406357
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 07:51 schreef Hexagon het volgende:
Overigens denk ik dat als Rob Jetten een beetje zn best doet, hij snel het stokje van oppositieleider kan overpakken van Frans.

Frans Timmermans is denk ik toch niet op zijn plek op dat toneel.
Die wil helemaal niet in de kamer gaan zitten. Die ging voor premier en niet voor minder.
Zodra er een coalitie is, en ik verwacht dat dat best wel eens snel kan gaan, is Timmermans weg.
pi_211406366
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:04 schreef Gia het volgende:

[..]
Die wil helemaal niet in de kamer gaan zitten. Die ging voor premier en niet voor minder.
Zodra er een coalitie is, en ik verwacht dat dat best wel eens snel kan gaan, is Timmermans weg.
Wat gek dat Timmermans consequent wat anders zegt. Hij is ook al 4 termijnen kamerlid geweest, hij weet heel goed waar hij voor heeft getekend.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211406369
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 01:27 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

StaaijGod
Dit klopt dus niet: https://www.metronieuws.n(...)rkenner-fake-nieuws/

twitter
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211406379
quote:
Jammer want het was een uitstekend idee geweest.
pi_211406382
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:03 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou in de schoenen van Geert kijken of Gerard van As wil. Oud LPF kopstuk maar wel erg succesvol met zn eigen lokale partijtje.
Dat is inderdaad wel een optie, die wordt gewoon van links tot rechts behoorlijk gewaardeerd in Alphen, kan ook met alle partijen samenwerken. Lijkt me een prima idee voor een verkenner.
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:14:05 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211406392
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat gek dat Timmermans consequent wat anders zegt. Hij is ook al 4 termijnen kamerlid geweest, hij weet heel goed waar hij voor heeft getekend.
Ja al denk ik dat Timmermans wellicht hetzelfde lot wacht als Job Cohen. Ik vraag me sterk af of deze positie in deze context iets voor hem is.
pi_211406410
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is inderdaad wel een optie, die wordt gewoon van links tot rechts behoorlijk gewaardeerd in Alphen, kan ook met alle partijen samenwerken. Lijkt me een prima idee voor een verkenner.
Moet links de nieuwe verkenner überhaupt waarderen of maakt dat eigenlijk niet zoveel uit?
pi_211406416
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja al denk ik dat Timmermans wellicht hetzelfde lot wacht als Job Cohen. Ik vraag me sterk af of deze positie in deze context iets voor hem is.
Cohen was nooit een goed debater, die kon alleen verbinden. Timmermans is een prima debater die best scherp tegenstellingen neer kan zetten. Het lijkt me dat hij dit prima gaat doen, hij wordt gewoon de oppositieleider.
pi_211406421
Van der Staaij als verkenner zou best kunnen, of een Schippers of misschien Plasterk?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:19:03 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211406426
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 23:48 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ben nu wel benieuwd naar de memoires van Rutte die ooit verschijnen en hoe hij dit debacle voor hemzelf en zijn partij gaat beschrijven want ik weet wel zeker dat hij hele andere verwachtingen had toen hij de coalitie liet klappen.
Interessante combinatie, ben benieuwd wat hij zich dan ineens wel herinnert :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:20:29 #23
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211406436
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 01:47 schreef bedachtzaam het volgende:
Benieuwd hoe het zal gaan en hoelang het gaat duren.

Een ding weet ik wel vrij zeker, dat programma van de PVV waar iedereen zo bang voor is, daar gaat natuurlijk niets van terecht komen.
Strenger immigratiebeleid en meer politie op straat wellicht maar er gaat echt niemand uitgesloten worden.

Mijn gedachte is zelfs dat het hele programma er op gebaseerd is dat Geert wel een rechts geluid kan laten horen maar nimmer dacht ook echt de grootste partij te worden, verrassing, dat werden ze dus nu wel.

Mijn mening is in ieder geval dat de soep niet zo heet gegeten gaat worden, enige waar ik dan wel mijn bedenking bij heb is de link met het kremlin want dat zit me niet lekker.
Het lijkt me in ieder geval dat de steun aan Oekraïne en de EU ook zeker ter sprake zullen komen en gewoon ongewijzigd zullen blijven omdat anders gewoon geen regering gevormd kan worden met de 3 partijen.
Dit blijf ik bizar vinden, dat Nederlanders massaal op iemand stemmen en vervolgens hopen dat hij zijn verkiezingsprogramma niet verwezenlijkt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211406438
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Cohen was nooit een goed debater, die kon alleen verbinden. Timmermans is een prima debater die best scherp tegenstellingen neer kan zetten. Het lijkt me dat hij dit prima gaat doen, hij wordt gewoon de oppositieleider.
Als het rechtse kabinet er inderdaad komt.
pi_211406440
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Moet links de nieuwe verkenner überhaupt waarderen of maakt dat eigenlijk niet zoveel uit?
Dat maakt natuurlijk in principe niet uit, er moet gewoon een meerderheid achter staan. Denk ook niet dat Schippers geliefd was bij de linkse partijen de vorige keer.

Maar iemand die zich geliefd kan maken bij iedereen en geen mensen tegen zich in het harnas jaagt is natuurlijk best handig voor een verkenner. Je moet nou eenmaal open en eerlijk met iedereen het gesprek aan gaan en ook er niet verdacht van worden dat je bepaalde partijen geen kans geeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')