Het is vooral verbazingwekkend dat het nog zolang heeft moeten duren voordat dit gebeurde. De sociaaleconomisch onderste helft van de Nederlandse bevolking is de afgelopen 13 jaar onder de VVD structureel de pineut geweest. Niet alleen Groningen en de toeslagenaffaire, maar ook de WMO, bezuinigingen op de GGZ, afschaffen van de sociale werkvoorziening, uitkleden van de jeugdzorg, allerlei taken over de schutting naar de gemeentes/provincies kieperen, knijpen van uitkeringen, woningcorporaties uitkleden met de verhuurdersheffing, enzovoorts; allemaal voorbeelden van maatregelen waarbij de zwakkeren van onze samenleving het hardste zijn getroffen.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:48 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ben nu wel benieuwd naar de memoires van Rutte die ooit verschijnen en hoe hij dit debacle voor hemzelf en zijn partij gaat beschrijven want ik weet wel zeker dat hij hele andere verwachtingen had toen hij de coalitie liet klappen.
Is al ontkrachtquote:Op vrijdag 24 november 2023 07:53 schreef Janneke141 het volgende:
Staaij die verkenner moet worden bij een partij die de vrijheid van godsdienst wil afschaffen?
Zeer gerespecteerd man overigens, die Kees. Daarom hoop ik dat ie 't niet doet.
Ik moet Geert nageven dat dit slim is. Dit zal ook door de andere rechtse partijen prima gepruimd worden.quote:
Die wil helemaal niet in de kamer gaan zitten. Die ging voor premier en niet voor minder.quote:Op vrijdag 24 november 2023 07:51 schreef Hexagon het volgende:
Overigens denk ik dat als Rob Jetten een beetje zn best doet, hij snel het stokje van oppositieleider kan overpakken van Frans.
Frans Timmermans is denk ik toch niet op zijn plek op dat toneel.
Wat gek dat Timmermans consequent wat anders zegt. Hij is ook al 4 termijnen kamerlid geweest, hij weet heel goed waar hij voor heeft getekend.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Die wil helemaal niet in de kamer gaan zitten. Die ging voor premier en niet voor minder.
Zodra er een coalitie is, en ik verwacht dat dat best wel eens snel kan gaan, is Timmermans weg.
Jammer want het was een uitstekend idee geweest.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit klopt dus niet: https://www.metronieuws.n(...)rkenner-fake-nieuws/
[ twitter ]
Dat is inderdaad wel een optie, die wordt gewoon van links tot rechts behoorlijk gewaardeerd in Alphen, kan ook met alle partijen samenwerken. Lijkt me een prima idee voor een verkenner.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:03 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou in de schoenen van Geert kijken of Gerard van As wil. Oud LPF kopstuk maar wel erg succesvol met zn eigen lokale partijtje.
Ja al denk ik dat Timmermans wellicht hetzelfde lot wacht als Job Cohen. Ik vraag me sterk af of deze positie in deze context iets voor hem is.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat gek dat Timmermans consequent wat anders zegt. Hij is ook al 4 termijnen kamerlid geweest, hij weet heel goed waar hij voor heeft getekend.
Moet links de nieuwe verkenner überhaupt waarderen of maakt dat eigenlijk niet zoveel uit?quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een optie, die wordt gewoon van links tot rechts behoorlijk gewaardeerd in Alphen, kan ook met alle partijen samenwerken. Lijkt me een prima idee voor een verkenner.
Cohen was nooit een goed debater, die kon alleen verbinden. Timmermans is een prima debater die best scherp tegenstellingen neer kan zetten. Het lijkt me dat hij dit prima gaat doen, hij wordt gewoon de oppositieleider.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja al denk ik dat Timmermans wellicht hetzelfde lot wacht als Job Cohen. Ik vraag me sterk af of deze positie in deze context iets voor hem is.
Interessante combinatie, ben benieuwd wat hij zich dan ineens wel herinnertquote:Op donderdag 23 november 2023 23:48 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ben nu wel benieuwd naar de memoires van Rutte die ooit verschijnen en hoe hij dit debacle voor hemzelf en zijn partij gaat beschrijven want ik weet wel zeker dat hij hele andere verwachtingen had toen hij de coalitie liet klappen.
Dit blijf ik bizar vinden, dat Nederlanders massaal op iemand stemmen en vervolgens hopen dat hij zijn verkiezingsprogramma niet verwezenlijkt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 01:47 schreef bedachtzaam het volgende:
Benieuwd hoe het zal gaan en hoelang het gaat duren.
Een ding weet ik wel vrij zeker, dat programma van de PVV waar iedereen zo bang voor is, daar gaat natuurlijk niets van terecht komen.
Strenger immigratiebeleid en meer politie op straat wellicht maar er gaat echt niemand uitgesloten worden.
Mijn gedachte is zelfs dat het hele programma er op gebaseerd is dat Geert wel een rechts geluid kan laten horen maar nimmer dacht ook echt de grootste partij te worden, verrassing, dat werden ze dus nu wel.
Mijn mening is in ieder geval dat de soep niet zo heet gegeten gaat worden, enige waar ik dan wel mijn bedenking bij heb is de link met het kremlin want dat zit me niet lekker.
Het lijkt me in ieder geval dat de steun aan Oekraïne en de EU ook zeker ter sprake zullen komen en gewoon ongewijzigd zullen blijven omdat anders gewoon geen regering gevormd kan worden met de 3 partijen.
Als het rechtse kabinet er inderdaad komt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Cohen was nooit een goed debater, die kon alleen verbinden. Timmermans is een prima debater die best scherp tegenstellingen neer kan zetten. Het lijkt me dat hij dit prima gaat doen, hij wordt gewoon de oppositieleider.
Dat maakt natuurlijk in principe niet uit, er moet gewoon een meerderheid achter staan. Denk ook niet dat Schippers geliefd was bij de linkse partijen de vorige keer.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Moet links de nieuwe verkenner überhaupt waarderen of maakt dat eigenlijk niet zoveel uit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |