Op zich zou zij dan op een ander moment met vriendinnen een lang weekend weg kunnen toch? Wij proberen elkaar dit soort dingen gewoon te gunnen, ook al is het pittig voor degene die achterblijft. We proberen dan wel een week te kiezen dat degene die achterblijft ook de mogelijkheid heeft om naar vrienden/familie te kunnen voor 1-2-3 dagen, dat maakt het al een stuk draaglijker. Of plannen met uitjes. Ik ben ook wel eens met een vriendin + kind een langweekend centerparcs gaan doen.quote:Op maandag 15 januari 2024 14:49 schreef Soldier2000 het volgende:
Hoe kijken jullie hier tegenaan. Ik ben zelf een groot fan van skiën, mijn vriendin totaal niet. Ze krijgt ook snel hoofdpijn bij luchtdruk veranderingen. Onze dreumes is nu 16 maanden oud en ik wil aan mijn vriendin vragen of ik in feb. 5 dagen mag gaan skiën met een paar vrienden. Ik weet nu al dat ze hier niet prettig op gaat reageren maar ik weet eigenlijk ook niet of het egoïstisch van mij is om te vragen. Want ja, ik ben dan lekker aan het skiën in de bergen en zij kan niet relaxen.
Welkom! Ik kan dat niet meer. @MaJo?quote:Op donderdag 18 januari 2024 08:37 schreef alpeko het volgende:
Vanaf morgen mag ik ook hier komen. Dan wordt Stef 1 jaar
@:B.ertha wil je mij toevoegen in de OP? Stef 19 januari
Ik ga binnenkort 3 dagen skiën met mijn werk. Mijn man blijft thuis met onze dochter van net 2 jaar. Hij ziet er wel tegenop, maar wil toch dat ik dat gewoon ga doen. Vorig jaar zou ik ook gaan, toen werd mijn man echt flink ziek met koorts boven de 40 graden. Dus ging het niet door.quote:Op maandag 15 januari 2024 14:49 schreef Soldier2000 het volgende:
Hoe kijken jullie hier tegenaan. Ik ben zelf een groot fan van skiën, mijn vriendin totaal niet. Ze krijgt ook snel hoofdpijn bij luchtdruk veranderingen. Onze dreumes is nu 16 maanden oud en ik wil aan mijn vriendin vragen of ik in feb. 5 dagen mag gaan skiën met een paar vrienden. Ik weet nu al dat ze hier niet prettig op gaat reageren maar ik weet eigenlijk ook niet of het egoïstisch van mij is om te vragen. Want ja, ik ben dan lekker aan het skiën in de bergen en zij kan niet relaxen.
Aangepast!quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:36 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Welkom! Ik kan dat niet meer. @:Majo?
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:14 schreef Bottoms_up het volgende:
Maggie staat er niet in maar voor die laatste paar weken hoeft t ook weer niet![]()
Deze ochtend werden we wakker met een paar cm verrassingssneeuw. Al een rondje park met de slee gedaan, ze vond het heerlijk. Alleen lastig dat ze pertinent weigert handschoenen aan te laten. Zo kunnen we niet lang naar buiten.
Sinds het weekend heeft ze eindelijk weer eens een nieuw woordje, en het is meteen haar nieuwe lievelingswoord: mijn. Te gebruiken voor "van mij" evenals "zelf doen". Ze klinkt dus hele dagen als 1 van die meeuwen van finding nemo
Ja zoiets. Ze is al een tijdje aan het opwarmen. Bij de oudste dachten we tijdens deze fase dat ie al aan het peuteren was want hoeveel erger kon het nog worden, haha wij hadden geen idee. Nu wel en als we zien hoeveel feller ze is dan hij toen was, vrees ik dat dit kind mijn dood wordtquote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:50 schreef Bami het volgende:
[..]![]()
Heerlijk. Alvast de voorbode van de twee is nee fase?
Wij hebben dus nog geen slee. Dat is wel een beetje sip, want Pukje laat prima wanten aan en we hebben een pracht van een sneeuwpak voor haar.
Ik nu vaak ook niet.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:52 schreef Lokasenna het volgende:
Ik kan me nog weinig voorstellen bij dat ons exemplaar nog dwarser wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier hetzelfde. Wij vinden het belangrijk dat er ruimte blijft voor dit soort dingen. Ik heb zelfs weleens ouderschapsverlof opgenomen zodat ik een midweek thuis was met kind en man een paar dagen wegging.quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:52 schreef June. het volgende:
[..]
Op zich zou zij dan op een ander moment met vriendinnen een lang weekend weg kunnen toch? Wij proberen elkaar dit soort dingen gewoon te gunnen, ook al is het pittig voor degene die achterblijft. We proberen dan wel een week te kiezen dat degene die achterblijft ook de mogelijkheid heeft om naar vrienden/familie te kunnen voor 1-2-3 dagen, dat maakt het al een stuk draaglijker. Of plannen met uitjes. Ik ben ook wel eens met een vriendin + kind een langweekend centerparcs gaan doen.
Wie kan er harder schreeuwen?quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:28 schreef DjVero het volgende:
Schreeuwen bedoel ik meer mee een keiharde "nee" vanuit mij. Wat ze ervan leert, is dat ze ten alle tijden te luisteren heeft naar mij.
Maar wat als ze te weinig eet dan? Soms is het na vijf happen wel klaar, kan me niet voorstellen dat ze daar op kan teren tot de volgende morgen.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:39 schreef Elleska het volgende:
Eten maak ik geen strijd van. Ik bepaal wat er wordt gegeten (dat staat op tafel) en kind bepaald hoeveel. Toetje is onderdeel van de maaltijd zodat ze in het ergste geval nooit met lege maag naar bed gaan. Schortjes voorkomen dat ik kleding blijf wassen en zorgt ervoor dat ik zelf mijn eten warm kan opeten.
[..]
Hier een dreumes die vaker niet dan wel eet en ze doet het nog steeds. Uiteindelijk is eten een strijd die je altijd verliest, want je kan ze niet dwingen om het door te slikken. Dus ik maak er ook geen strijd van. Ja ik vind het heel moeilijk als ze (bijna) niks eet, maar ik probeer erop te vertrouwen dat ze wel pakt wat ze echt nodig heeft en dat het vanzelf een keer beter wordt.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:01 schreef DjVero het volgende:
[..]
Maar wat als ze te weinig eet dan? Soms is het na vijf happen wel klaar, kan me niet voorstellen dat ze daar op kan teren tot de volgende morgen.
Is dat ook wat ze leert? Of leert ze dat als je iets wil van iemand je gewoon harder moet schreeuwen dan hen?quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:28 schreef DjVero het volgende:
Schreeuwen bedoel ik meer mee een keiharde "nee" vanuit mij. Wat ze ervan leert, is dat ze ten alle tijden te luisteren heeft naar mij. Bij een puber kun je tenminste nog dealtjes sluiten; "als jij, dan wij..." Bij haar werkt dat nog niet.
Van harte. Dan schelen die van ons maar 3 dagen.quote:Op maandag 22 januari 2024 18:48 schreef Mathijz het volgende:
sinds vandaag is mijn zoon T. een dreumes. Van het weekend zijn verjaardag gevierd en morgen nog op het KDV.
Vandaag naar het zeeaquarium geweest en dan is 1,5 uur wel weer mooi zat. Hoewel de vissen wel erg interessant zijn is lopen dat momenteel ook
Dan eten ze 'te weinig'quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:01 schreef DjVero het volgende:
[..]
Maar wat als ze te weinig eet dan? Soms is het na vijf happen wel klaar, kan me niet voorstellen dat ze daar op kan teren tot de volgende morgen.
Dan geef je haar minder op haar bord, hoef je ook minder weg te gooien en schep je bij als ze wel eet.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:23 schreef DjVero het volgende:
Mja, ik sta daar echt heel anders in. Onder mijn dak leven = mijn regels volgen. Ik koop dat eten in, doodzonde als dat weggegooid moet worden (zoals gister met slavinkjes bijvoorbeeld), gaat er weer een stuk vlees de prullenbak in. Maarja.
Er zijn een paar dingen die ze zichtbaar echt niet lust (shoarma bijvoorbeeld), dus dan ben ik wat coulanter.
En dat. Als er iets niet mijn opvoeddoel is, dan is het wel 'ten alle tijden naar me luisteren'quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:17 schreef Bami het volgende:
Ik wil trouwens ook helemaal niet dat mijn dochter leert dat ze altijd naar me moet luisteren. Ik kan er ook wel eens naast zitten, of een slecht idee hebben. Plus als ze bij mij niet leert challengen en voor zichzelf opkomen, hoe moet dat dan straks op school en later op de werkvloer? Ik ben er juist om haar te leren een eigen pad te bepalen, en dat betekent ook dat ik niet altijd mijn zin krijg. Daarom probeer ik wel scherp te zijn op geen (ja/nee) vragen te stellen als het eigenlijk een opdracht is. Dus als ik vind dat het tijd is om te gaan slapen zeg ik “we gaan naar boven” en niet “zullen we naar boven gaan”.
Ze heeft er niet voor gekozen onder jouw dak te leven hè.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:23 schreef DjVero het volgende:
Mja, ik sta daar echt heel anders in. Onder mijn dak leven = mijn regels volgen. Ik koop dat eten in, doodzonde als dat weggegooid moet worden (zoals gister met slavinkjes bijvoorbeeld), gaat er weer een stuk vlees de prullenbak in. Maarja.
Er zijn een paar dingen die ze zichtbaar echt niet lust (shoarma bijvoorbeeld), dus dan ben ik wat coulanter.
Van wie zou ze haar eigengereidheid hebben?quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:23 schreef DjVero het volgende:
Zelfde wereld als jij, we maken alleen andere keuzes in hoe we er mee omgaan.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:28 schreef DjVero het volgende:
Mooi wereldje leven jullie in. Ben weer weg hier.
Nou dat ook. Plus hoe meer ik er met een gestrekt been in ga hoe meer tegenstand ik kan verwachten.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Van wie zou ze haar eigengereidheid hebben?
Oh ja, mijn grote is net een ezeltje, hoe harder je hem probeert mee te krijgen, hoe harder hij achteruitgaat.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:30 schreef Bami het volgende:
[..]
Nou dat ook. Plus hoe meer ik er met een gestrekt been in ga hoe meer tegenstand ik kan verwachten.
Tja je vraagt om tips omdat je eigen aanpak niet lijkt te werken. Dan kan je ook tips verwachten die een andere aanpak volgen.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:28 schreef DjVero het volgende:
Jammer dat je alleen dingen wil horen die in jouw straatje passen.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:28 schreef DjVero het volgende:
Ja, om haar slavink dan maar op te eten.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:35 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Tja je vraagt om tips omdat je eigen aanpak niet lijkt te werken. Dan kan je ook tips verwachten die een andere aanpak volgen.
5 happen + toetje is goed genoeg en morgen is er weer een nieuwe dag.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:01 schreef DjVero het volgende:
[..]
Zo anders staan we er niet in. Onder mijn dak gelden net zo goed mijn regels. Wanneer ik een kind keuze geef ben ik nog altijd degene die de keuzeopties bepaal.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:23 schreef DjVero het volgende:
Het is soms lastig in te schatten. Vorige week had ze aan één boterham pindakaas met hagelslag niet genoeg en at ze er zo nog één op. Als het dan 's avonds na vijf happen al klaar is, gaat dat er bij mij moeilijk in en heb ik het idee dat het haar meer te doen is om het feit dat ze het niet lekker vindt. En dat accepteer ik niet.quote:Op woensdag 24 januari 2024 15:24 schreef Elleska het volgende:
[..]
5 happen + toetje is goed genoeg en morgen is er weer een nieuwe dag.
Kinderen zijn aan het eind van de dag moe, mijn ervaring is dat de avondmaaltijd niet de maaltijd is die het beste wordt gegeten.
Je kan een kind niet dwingen om te eten (tenzij je gaat dwangvoeren) dus die strijd zal je altijd verliezen.
[..]
Ze at een dubbele portie bij de lunch en je bent verbaasd dat ze bij het avondeten geen honger had, begrijp ik je nu goed?quote:Op woensdag 24 januari 2024 15:28 schreef DjVero het volgende:
[..]
Het is soms lastig in te schatten. Vorige week had ze aan één boterham pindakaas met hagelslag niet genoeg en at ze er zo nog één op. Als het dan 's avonds na vijf happen al klaar is, gaat dat er bij mij moeilijk in en heb ik het idee dat het haar meer te doen is om het feit dat ze het niet lekker vindt. En dat accepteer ik niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |