abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212317927
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 11:37 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ze wil 'm eigenlijk helemaal niet meer naar de opvang brengen en dat doet ze ook niet meer als hij bij haar is.

Opvang begint om 8.30 en ze bracht 'm meestal al rond 9.Ze bleef er dan ook zitten tot de mensen van de kinderopvang zeiden dat ze nu toch echt moet gaan. Als hij om 10 uur wakker is, dan is het half 12 voor hij op de opvang is en die is tot half 1.

Haar andere kinderen heeft ze pas naar school gedaan op de dag dat de leerplicht begon. En dan blijven ze nu ook nog om elk wissewasje thuis. Als de dochter op de kleine 'moet' passen, blijft ze thuis. Ze hebben geregeld hoofd- en buikpijn en dan blijven ze thuis. Huwelijk van een broer of neef? Dan vraagt ze 10 dagen vrij van school voor haar kinderen.

Ze vindt het simpelweg niet zo heel belangrijk en vooral een hinderlijke onderbreking van de dag.
Vreselijk. Als ik dit zo lees, snap ik waarom ze nu je ex-partner is... :+
pi_212319354
Wat een normale bedtijd is, is voor iedereen anders (of in ieder geval voor elke cultuur, de kinderen van de broers van mijn vriend gaan voor mijn gevoel ook veel te laat naar bed en zij vinden 19:00u dan weer heel erg vroeg :P), maar genoeg slaap en structuur lijkt me wel essentieel. Dat er tussen zijn bedtijd bij jou en bij haar zoveel verschil zit lijkt me ook niet helemaal wenselijk (naast het feit dat ie natuurlijk veel te weinig slaap krijgt bij haar als ie de dag erna naar de opvang moet). Lastig hoor. En een middenweg voor nu? Hoewel 21:00/21:30u me ook al laat lijkt…
pi_212319782
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 14:57 schreef Smart_ass het volgende:
Wat een normale bedtijd is, is voor iedereen anders (of in ieder geval voor elke cultuur, de kinderen van de broers van mijn vriend gaan voor mijn gevoel ook veel te laat naar bed en zij vinden 19:00u dan weer heel erg vroeg :P), maar genoeg slaap en structuur lijkt me wel essentieel. Dat er tussen zijn bedtijd bij jou en bij haar zoveel verschil zit lijkt me ook niet helemaal wenselijk (naast het feit dat ie natuurlijk veel te weinig slaap krijgt bij haar als ie de dag erna naar de opvang moet). Lastig hoor. En een middenweg voor nu? Hoewel 21:00/21:30u me ook al laat lijkt…
Ik vind zelf 19:00 uur ook wel vroeg. Dan is hij ook nooit moe. Ook niet als hij naar de opvang is geweest en 's middags heeft geslapen.

Als hij om 07:30 op moet staan, dan lijkt 20:30 me wel ok als bedtijd. Later eigenlijk niet.

Je komt dan met alles in de knoei. Hij is dan 's ochtends moe, op de opvang moe en niet te genieten. En hij heeft geen honger voor hij naar de opvang gaat. Daar krijgt hij alleen 'n stuk fruit, dus in de loop van de ochtend rammelt hij dan ook van de honger.
pi_212319981
Ik volg de wakkertijden en vanaf 18 maand zit S op 5+5 ritme. Dat wil zeggen sochtends 5 uur wakker, dan 1 slaapje en daarna weer 5 uur wakker tot avondbedtijd.

Bij de L gaf dit houvast omdat hij geen duidelijke slaapsignalen gaf. S geeft hele duidelijke slaapsignalen en die blijken goed overeen te komen met de wakkertijden dus ik gebruik dat nog altijd als leidraad. Zijn ritme is gevormd om de schooltijden van L.
Rond 7 uur wakker, middagslaap van 12 tot 14uur. We lunchen op tijd zodat hij iets voor 12uur in bed ligt en iets voor 14uur weer wakker is om L op te halen. Bedtijd valt dan rond 19uur.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 06-02-2024 16:49:33 ]
pi_212328865
We houden redelijk vaste tijden aan. In het weekend laten we het vaak ietsje losser. We proberen ze 19u30 op bed te hebben, vooral voor de oudste is dat nodig. Maggie slaapt vaak pas tegen 20u30. Eerder als ze niet geslapen heeft overdag. Veel later als ze later dan 14u is opgehaald.

Ik snap het issue van het kdv ook niet zo. Als Maggie moe is gaat ze gewoon eerder naar bed daar. Als ze een slechte nacht heeft gehad geven we dat aan en dan slaapt ze daar iets meer.

Wat lastig om op zo'n manier co-ouderschap te moeten doen. Was ze altijd zo? Want cultuurverschil ok, maar thuis houden van school want geen zin in? Ze lijkt weinig moeite te willen doen voor het welzijn van haar kinderen.
  woensdag 7 februari 2024 @ 09:42:37 #231
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212329012
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:24 schreef Bottoms_up het volgende:
We houden redelijk vaste tijden aan. In het weekend laten we het vaak ietsje losser. We proberen ze 19u30 op bed te hebben, vooral voor de oudste is dat nodig. Maggie slaapt vaak pas tegen 20u30. Eerder als ze niet geslapen heeft overdag. Veel later als ze later dan 14u is opgehaald.

Ik snap het issue van het kdv ook niet zo. Als Maggie moe is gaat ze gewoon eerder naar bed daar. Als ze een slechte nacht heeft gehad geven we dat aan en dan slaapt ze daar iets meer.

Wat lastig om op zo'n manier co-ouderschap te moeten doen. Was ze altijd zo? Want cultuurverschil ok, maar thuis houden van school want geen zin in? Ze lijkt weinig moeite te willen doen voor het welzijn van haar kinderen.
Aangezien het alleen ochtenden zijn, snap ik wel dat ze daar geen slaapvoorziening hebben. Soort PSZ?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212329156
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:42 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Aangezien het alleen ochtenden zijn, snap ik wel dat ze daar geen slaapvoorziening hebben. Soort PSZ?
Ah overgelezen ik zag alleen kdv. Ik heb zelf geen ervaring met een psz maar dan moet die vermoeidheid wel heel erg zijn als ze dan bellen om eerder op te halen als het maar een halve dag is. Of ze bellen gewoon erg snel.
pi_212331076
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:24 schreef Bottoms_up het volgende:

Hij gaat alleen in de ochtend naar de kinderopvang en er is daar geen slaapgelegenheid. Dus dan moet je 'm op komen halen als hij echt moe is of gewoon in slaap is gevallen.

Ja. Sinds de geboorte van het kind is de relatie ook vrij snel bekoeld. Voor haar is bv. wat opgewarmde vissticks een maaltijd. Dat je dat 'n keer doet, daar zeur ik niet over. Maar structureel "maaltijden" in de zin van alleen vissticks, alleen rosti's, alleen frietjes of een zak Pömbar, dat slaat nergens op.

Zelfs de school van haar andere kinderen begon te klagen dat ze wel erg vaak thuis bleven. Heel die school boeide er ook echt helemaal niks. Alle te ondertekenen briefjes werden zonder ze te lezen getekend. Ouderavonden ging ze niet naar toe. En ook nul interesse in de zin van is het huiswerk gemaakt, wat leer je zoal op school, etc.

En geen geduld. Ze legt amper wat uit, probeert amper wat te leren, maar roept, tiert en scheldt als het "uit de hand loopt", waarna die kinderen haar even uit laten razen en alles blijft bij het oude. Iedereen doet een plas en alles blijft precies zoals het was.
pi_212331086
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:57 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Ah overgelezen ik zag alleen kdv. Ik heb zelf geen ervaring met een psz maar dan moet die vermoeidheid wel heel erg zijn als ze dan bellen om eerder op te halen als het maar een halve dag is. Of ze bellen gewoon erg snel.
Hij was toen bezig in slaap te vallen. Laat 'm dan een paar minuten in je armen liggen en dan slaapt hij.
pi_212337606
Heerlijk als ze zo ineens in slaap kunnen vallen. Mijn duracellkonijnen would never :D

Hopelijk is er nu een einde van de slechte nachten in zicht. Luieruitslag en witte puntjes in het tandvlees. Nog even doorbijten dus en waarschijnlijk voor de zomer een volledig melkgebit.
pi_212411333
Gisteren met dreumes voor haar 18 maanden afspraak geweest. Ze is precies even lang als haar zus was met 18 maanden, allebei 82.5 cm :D. Vond ik toch wel heel grappig eigenlijk (hoewel ik me altijd afvraag hoe accuraat het is maargoed :P).
pi_212428331
Cross post
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:11 schreef B.ertha het volgende:
Wie heeft er allemaal een babboe? Wij dus wel. Ik hoop dat er echt een terugroepactie komt want echt lekker fiets ik er nu niet meer op en de restwaarde is nu natuurlijk ook 0 (we gingen uit van ¤500-700)
  woensdag 14 februari 2024 @ 20:43:36 #238
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_212428789
Toevallig vorige week eentje gekocht, slechte timing 🫣
pi_212532600
Wij zwaaien uit! Maggies leeftijd heeft haar temperament bijgebeend :D
Gisteren al gevierd, ze is goed verwend. Morgen nog een uitje met het gezin en dan is dat ook weer klaar. Tot binnenkort bij de peuters!

-knip-

[ Bericht 27% gewijzigd door Bottoms_up op 23-02-2024 08:28:18 ]
pi_212597042
Hebben meer mensen een dreumes die niet echt naar zijn/haar naam luistert?
De mijne negeert me meestal straal.
pi_212597107
De mijne luistert sowieso vaker niet dan wel (en dus ook niet naar haar naam).
pi_212609037
Onze luistert vooralsnog wel vaak naar haar naam. Behalve als ze van tevoren al weet dat ik iets ga zeggen wat ze niet wil horen. _O- :')
pi_212610180
Ik heb vaak het gevoel dat ik net zo goed tegen een muur kan praten.
Maar misschien hoort het er gewoon bij, dat alles om haar heen interessanter is dan moeder :')
pi_212613172
Kan het zijn dat ze echt niet goed hoort? Of hoort ze de interessante dingen wel?

Onze jongste hoort alles, maar is het er heel vaak niet mee eens. De oudste leek vaak mijlenver weg maar reageerde wel altijd op chocoladetaart :+
(en bleek buisjes nodig te hebben)
pi_212613402
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 21:08 schreef B.ertha het volgende:
Kan het zijn dat ze echt niet goed hoort? Of hoort ze de interessante dingen wel?

Onze jongste hoort alles, maar is het er heel vaak niet mee eens. De oudste leek vaak mijlenver weg maar reageerde wel altijd op chocoladetaart :+
(en bleek buisjes nodig te hebben)
Horen lijkt wel goed te zijn, ze maakt bijhorende gebaren als ze een liedje hoort en vanmiddag riep oma haar nog even van achteren 'dag' achterna en begon ze meteen te zwaaien. :P
Dus ik vermoed eerder gebrek aan interesse.
pi_212827736
Onze dreumes wordt komende week 14 maanden. Herkent iemand het onderstaande?

Doet het op de opvang heel goed. Ook als we met hem op pad zijn is iedereen van hem gecharmeerd (en wij ook ;) ) maar sinds deze week is het met name in de avond erg pittig. Overdag ook af en toe wel wat gefrustreerd maar in de eetstoel is het ‘s avonds alleen maar krijsen en hele dikke tranen. Hij heeft vanavond maar op schoot bij mij gegeten. Daar kalmeerde hij meteen. Nabijheid? ‘s Morgens in diezelfde stoel gaat het wel goed.

Met aankleden voor het slapen is het hetzelfde verhaal al ging dat vandaag beter dan gister. Gister moesten wel kalmeren om hem nog zijn fles te geven.

Het irritante is dat iedereen denk dat het een makkelijk kind is. Dat was ook vaak ook wel zo maar nu is hij met ons thuis toch soms echt een draakje waar anderen niks van zien.

Sprong 9? Tandjes? Kort lontje vanwege leren lopen?

[ Bericht 2% gewijzigd door alpeko op 14-03-2024 20:13:16 ]
pi_212828492
Klinkt vooral alsof hij heel moe is!
pi_212828698
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:50 schreef Lokasenna het volgende:
Klinkt vooral alsof hij heel moe is!
Dat zou ook nog kunnen. Daar hebben we minder zicht op sinds ie soms gewoon stilletjes in bed ligt te spelen overdag. Daarvoor was wakker vaak ook meteen huilen. Nu vermaakt ie zich prima. Plus de nachten zijn wat onrustig met een verkoudheid die wel op zn einde loopt.

We gaan zien hoe komende week gaat zijn al helpt waarschijnlijk mee dat we een vakantie hebben staan. Het zal hoe dan ook een fase zijn.
pi_212833191
Bij ons betekent dat idd dat Pukje moe is, dan is alles wat we 's avonds van haar vragen net teveel. Na opvangdagen is het vaak erger, dan heeft ze zich op de opvang groot gehouden denk ik en komt de emotie er 's avonds meer uit.
pi_212834476
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:15 schreef Bami het volgende:
Bij ons betekent dat idd dat Pukje moe is, dan is alles wat we 's avonds van haar vragen net teveel. Na opvangdagen is het vaak erger, dan heeft ze zich op de opvang groot gehouden denk ik en komt de emotie er 's avonds meer uit.
Het komt niet helemaal overeen met hoe we hem kennen als ie moe is. Dat gefrustreerde wel maar dat gillen en grootse drama is iets nieuws maar past mss ook wel bij de leeftijd. Hij heeft zijn stem inmiddels ook wel ontdekt.

We gaan het zien komende dagen. Hij stond vrolijk op iig. En werd een uur later wakker dan gister. Verkoudheid zal hem dan ook wel parten hebben gespeeld. We merken sowieso wel dat avondeten lastiger is geworden. Veel zelf willen doen en nog moeite met de vaste structuur. Wortels was geprakt toch wel favoriet. In stukjes eet ie het niet. Maar hij krijgt vast genoeg binnen. Pasta, noodels, puree of stamppot… alles wat ie zelf zijn mond in krijgt, gaat er goed in. Brood sowieso. Op de korstjes na. Op de opvang at ie nog wel lang zijn korstjes maar nu gooit ie ze daar ook weg of geeft ze aan degene naast hem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')