abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211405415
Wie posten hier mee:

eponine - R, januari 2022
KaBuf - Frummel, 24 januari 2022
B.ertha - T, april 2022
Bami - Pukje, 24 september 2022
Alpeko - Stef, 19 januari 2023

Welkom in het dreumestopic! *O*

[ Bericht 3% gewijzigd door MaJo op 18-01-2024 21:24:08 ]
pi_211405419
Hij loopt *O* ik ben zo trots O+
Hij liep al bijna half jaar aan de loopwagen of onze handen maar durfde nog niet los. Ineens heeft hij de smaak te pakken!
pi_211407107
Mag ik in de OP erbij met Pukje? Geboren op 24 september 2022 O+

quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 23:46 schreef B.ertha het volgende:
Hij liep al bijna half jaar aan de loopwagen of onze handen maar durfde nog niet los. Ineens heeft hij de smaak te pakken!
Yayyy wat goed! Zo leuk om te zien vind ik het, nog steeds ook.
pi_211407703
Yay, zo'n fijne mijlpaal Bertha! Dan zijn ze ineens groot.

Ik word soms knettergek van Maggie. Het is een enorm zelf-doen-kind. Vaak heel fijn. Maar soms he. Als ze het echt nog niet kan is het frustrerend. Want niemand mag helpen. Zelfs niet in de buurt komen. Dat toch doen leidt tot krijsen, spartelen, weggooien wat ze vast heeft. En soms moet het gewoon. Zoals aankleden, en daar zit vaak ook een deadline op. Terwijl ik dit typ heeft ze een halve mandarijn op, gegeten als een appel. Ik vermoed zelfs een deel schil op. Want ik mag in geen geval dat ding schillen. Is het al 17u?
pi_211421683
Ha wat leuk Bertha! Mijlpaal! *O*

Hier steekt dreumes constant een handje onder mijn shirt, en bij vriend ook. Vind t wel grappig, peuter deed dat nooit :D.
pi_211423881
Mijn dreumesje is inmiddels afgezwaaid naar het peuter topic!
pi_211463154
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 23:46 schreef B.ertha het volgende:
Hier loopt hij ook enkele meters, maar verder vind hij het nog heel spannend en gaat dan weer kruipen of op z'n knieën lopen :') Onze oudste liep ook laat, maar toen hij eenmaal losse pasjes ging lopen bleef hij lopen. Onze jongste kruipt toch nog liever :+ Ben benieuwd wanneer hij echt de overstap maakt - zou soms echt wel handiger zijn.

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 15:32 schreef Smart_ass het volgende:
Ha wat leuk Bertha! Mijlpaal! *O*

Hier steekt dreumes constant een handje onder mijn shirt, en bij vriend ook. Vind t wel grappig, peuter deed dat nooit :D.
Haha, hier kijkt hij elke keer van bovenaf in m'n bh :D
Shine bright like a diamond.
pi_211464520
Top concept toch zo’n speelotheek. Heb een keukentje geleend en Pukje is helemaal content ermee. Extra bonus was dat ze een bak hadden met speelgoed dat gratis weg ging dus we hebben ook meteen nog wat houten puzzels kunnen scoren. :D
pi_211465116
Onze dreumes loopt sinds een dag of twee ook echt nu *O* . Grappig om te zien dat het zo gelijk op loopt met grote zus, die liep ruim twee weken eerder maar vrij klein verschil dus.
pi_211484087
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:28 schreef Smart_ass het volgende:
Onze dreumes loopt sinds een dag of twee ook echt nu *O* . Grappig om te zien dat het zo gelijk op loopt met grote zus, die liep ruim twee weken eerder maar vrij klein verschil dus.
Ahhh zo leuk vind ik het, dat gestap. O+

Huuu, hier is een speen inclusief speenkoord verdwenen. Ik weet dat we hem woensdag in de woonkamer gebruikt hebben en kan hem nu echt nergens vinden. Ik snap er niks van. :')
pi_211484719
Zoiets hadden wij ook laatst, maar dan met een knuffel. Die zat uiteindelijk tussen de kussens van de bank gepropt :')
pi_211484937
Wij hadden dat met de afstandsbediening:')
Had ze in het mechanisme onder de bank gestopt. Sowieso vinden we van alles in keukenkastjes, de haard, de oven wat dochter daarin verstopt. :P
  vrijdag 1 december 2023 @ 12:22:03 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_211485396
Het is maar goed dat de meesten geen videorecorder meer hebben. Daar past precies een dubbele boterham in.
disclaimer
pi_211485948
Gadverdamme hoelang duurde het voordat je die vond? :D
pi_211486226
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 13:28 schreef Smart_ass het volgende:
Gadverdamme hoelang duurde het voordat je die vond? :D
2 maanden, had al een nieuwe gekocht dus nu hebben we er twee :D
pi_211486233
Boterham is wel echt ranzig. _O-
pi_211489407
Speen is terecht en het was mijn eigen schuld. _O-
Het valt nog reuze mee eigenlijk, wat Pukje ergens wegstopt.
pi_211513758
Wij hadden dit weekend sinterklaas met de schoonfamilie. Met neefje/nichtje die erin geloven dus met veel te veel cadeautjes, R wist niet echt wat ze ermee aan moest, heeft de hele middag met een set autootjes gespeeld en de rest hebben we maar bewaard om thuis uit te pakken.
De kinderen vonden het vast leuk maar je maakt mij niet wijs dat zo'n circus goed voor ze is, volgens mij heeft iedereen ook een vreselijke nacht gehad erna. :P
pi_211514248
Vreselijke nacht, check ;)
Maar eigenlijk ging het boven verwachting goed en hebben ze bij momenten echt genoten (en ik ook) en weinig driftbuien gehad.

Enige jammere was dat peuter meteen de doos met treinbaan uitbreiding te pakken had en ze daarna allebei geen oog meer hadden voor de rest :+
pi_211531958
Kleine van ons is gek op tientallen paperclips uit een bakje halen, weer erin doen en dat x100. Wat is leuk speelgoed dat dit concept heeft? En dan niet zo'n blokkendoos met vier van die vormpjes, want dat is ze na vijf minuten zat lol.
pi_211533477
Montessori Speelgoed: bak met rijst, lepel of schepje, bakjes om het in te doen

https://www.howwemontesso(...)-months-3-years.html
pi_211534923
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 09:21 schreef DjVero het volgende:
Kleine van ons is gek op tientallen paperclips uit een bakje halen, weer erin doen en dat x100. Wat is leuk speelgoed dat dit concept heeft? En dan niet zo'n blokkendoos met vier van die vormpjes, want dat is ze na vijf minuten zat lol.
Speelkeukentje waar ze dingen in kan doen en uit kan halen misschien? Daar is de mijne uren zoet mee. :P
Honderd keer hetzelfde doen en het blijft leuk.
pi_211535638
De sorteerbox van rupsje nooitgenoeg O+ https://www.lobbes.nl/spe(...)eeldingen-sorteerbox
pi_211536542
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:46 schreef Aure het volgende:
De sorteerbox van rupsje nooitgenoeg O+ https://www.lobbes.nl/spe(...)eeldingen-sorteerbox
die is zoet :D O+ !
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_211565135
Oh die sorteerbox ziet er super leuk uit! Kan ‘m hier helaas niet vinden maargoed we hebben al iets soortgelijks.
Wij genieten echt van dreumes hier. Ze loopt het hele huis door en geeft volop kusjes en knuffels. Heerlijke fase :D.
pi_211589403
Ik vind het ook echt een comfy leeftijd. O+
Vooral het gekke bekken trekken en dan hard om zichzelf lachen vind ik grappig.
R is geobsedeerd door speelgoedautootjes en blokjes, die vinden we ook in alle hoeken en gaten terug.

We proberen nu op advies van het kdv de speen af te bouwen. Dat wordt nog wel een uitdaging.
pi_211591351
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:45 schreef Bami het volgende:
Mag ik in de OP erbij met Pukje? Geboren op 24 september 2022 O+
@MaJo Geen haast, maar zou jij deze nog een keer door willen voeren? :D

@Lokasenna Oei, dat zie ik hier ook nog niet gebeuren. En heb ook echt nog geen puf om daaraan te beginnen. Gelukkig heeft onze opvang er niks over gezegd, haha. Succes!
pi_211591887
Het hoeft ook niet natuurlijk, ze vroegen heel netjes hoe we ertegenover zouden staan. :P
Maar aangezien we in redelijk rustig vaarwater zitten op het moment gaan we het een kans geven. Ze krijgt hem nu alleen voor haar dut en 's nachts en dat gaat eigenlijk best goed.
pi_211593330
Waar R eerst super makkelijk was met haar speen en hem vaker niet in had dan wel is dat nu compleet omgedraaid. Ik vermoed dat de laatste hoektand en de laatste kiezen de boosdoeners zijn. Zodra alles door is gekomen gaan wij ermee aan de slag om haar speen weg te doen, haar broer was iets ouder dan 3 jaar maar ik hoop dat zij er eerder mee kan stoppen. Ook voor haar gebit enzo, hoewel de oudste gelukkig een heel mooi gebit heeft.
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 13:00:48 #30
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211594042
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 06:53 schreef Bami het volgende:

[..]
@:MaJo Geen haast, maar zou jij deze nog een keer door willen voeren? :D

@:Lokasenna Oei, dat zie ik hier ook nog niet gebeuren. En heb ook echt nog geen puf om daaraan te beginnen. Gelukkig heeft onze opvang er niks over gezegd, haha. Succes!
Helemaal gemist! Een tag werkt inderdaad het beste, ik zet haar erin!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_211594190
Ik had me vergist in de tijd bij het consultatiebureau :')
Dus ze hadden geen tijd voor de hele afspraak met alles erop en eraan, alleen even prikjes erin en weer weg. Beste afspraak ooit eerlijk gezegd. :P
Ze willen haar nu wel nog wel een keer zien met 18 maanden.
pi_211594237
Je mag ook alleen voor de prikjes, meten en wegen naar het cb gaan hè. Hoeft niet altijd de riedel mee te doen.
pi_211594484
Het meten en wegen vind ik juist het ergste, helemaal uit de kleren en weer terug met een kind dat niet meewerkt, ben je zo een kwartier mee bezig. :P
Nu was ze ook nog lekker rustig voor de prikken in plaats van opgefokt door het weegschaalspektakel.
pi_211594976
Ohh ja snap ik wel. Maar je mag dus ook alleen voor de prikken gaan :Y
pi_211599050
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 08:58 schreef Lokasenna het volgende:
Het hoeft ook niet natuurlijk, ze vroegen heel netjes hoe we ertegenover zouden staan. :P
Maar aangezien we in redelijk rustig vaarwater zitten op het moment gaan we het een kans geven. Ze krijgt hem nu alleen voor haar dut en 's nachts en dat gaat eigenlijk best goed.
Oh ja hier heeft ze hem al alleen voor slapen, en in de kinderwagen/het autostoeltje. Daar buitenom geven we hem niet. Dus dat scheelt misschien haha.

Wel fijn dat het goed gaat!
pi_211599137
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 13:00 schreef MaJo het volgende:

[..]
Helemaal gemist! Een tag werkt inderdaad het beste, ik zet haar erin!
Psst, je hebt april ipv september neergezet ;)
En de eerste vier namen zijn inmiddels peutertjes geworden, dus die kunnen misschien wel uit de lijst?
pi_211599205
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 20:52 schreef Bami het volgende:

[..]
Oh ja hier heeft ze hem al alleen voor slapen, en in de kinderwagen/het autostoeltje. Daar buitenom geven we hem niet. Dus dat scheelt misschien haha.

Wel fijn dat het goed gaat!
Rosie sleepte haar doekje met speen echt de hele dag mee. :P
Binnenkort ga ik het eens proberen bij een dutje. En als het niet werkt, jammer dan, dan blijft de speen nog maar even, want haar recent goed geworden slaapgewoonten gaan we natuurlijk niet riskeren. :+
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 21:45:15 #38
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211599705
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 20:59 schreef eponine het volgende:

[..]
Psst, je hebt april ipv september neergezet ;)
En de eerste vier namen zijn inmiddels peutertjes geworden, dus die kunnen misschien wel uit de lijst?
Wow ik was er niet helemaal bij :o ik zal het aanpassen en de peuters eruit halen :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_211600208
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 21:03 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Rosie sleepte haar doekje met speen echt de hele dag mee. :P
Binnenkort ga ik het eens proberen bij een dutje. En als het niet werkt, jammer dan, dan blijft de speen nog maar even, want haar recent goed geworden slaapgewoonten gaan we natuurlijk niet riskeren. :+
Ha snap ik. En terecht.

Hier had Pukje extreem goed geslapen op de opvang (ik geloofde het boekje eigenlijk niet want zoveel slaapt ze echt nooit overdag). Resultaat is dat we 2 uur bezig waren om haar op bed te leggen, kwart voor 10 sliep ze. :')
Dus nu weet ik iig zeker dat ze niet stiekem toch een hogere slaapbehoefte heeft.
pi_211601842
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 13:46 schreef Lokasenna het volgende:
Het meten en wegen vind ik juist het ergste, helemaal uit de kleren en weer terug met een kind dat niet meewerkt, ben je zo een kwartier mee bezig. :P
Nu was ze ook nog lekker rustig voor de prikken in plaats van opgefokt door het weegschaalspektakel.
en altijd in de bloedhitte :') fijn voor die kleintjes, maar ik sta altijd peentjes te zweten tijdens dat hele aan en uitkleed circus
pi_211605934
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 08:56 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
en altijd in de bloedhitte :') fijn voor die kleintjes, maar ik sta altijd peentjes te zweten tijdens dat hele aan en uitkleed circus
Bij ons is het bij het CB altijd ijskoud :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_211615603
Ik weet dat het hier al zo vaak over gaat, maar mijn dreumes van bijna 22 maanden praat niet. Of ja, zo goed als niet. Haar broer was ook een trage maar die was tegen 2 jaar wel op gemiddeld niveau. Bij Maggie merk ik zo weinig vooruitgang. Ze zegt een paar dingen buiten mama. Nee, da (bruikbaar voor alles) en een paar dierengeluiden. Ik wil helemaal geen overbezorgde moeder zijn, maar ik vind haar frustraties vaak zo sneu. Alles moeten we via ja/nee vragen eruit sleuren (nee schudden, ja knikken kan ze wel).
Ze lijkt goed te horen en heeft geen problemen met haar oren. Ze snapt ook heel veel. Kan heel veel dingen in zoekboekjes aanwijzen.
Nu ja, we gaan in februari horen wat ze bij het CB zeggen. En ik weet, elk kind heeft een eigen tempo maar ik ben er zelf ook wel klaar mee met enkel "da" en een wijsvingertje en dan stervende zwaan als ik het fout heb.
  donderdag 14 december 2023 @ 11:53:29 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_211615709
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 11:44 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik weet dat het hier al zo vaak over gaat, maar mijn dreumes van bijna 22 maanden praat niet. Of ja, zo goed als niet. Haar broer was ook een trage maar die was tegen 2 jaar wel op gemiddeld niveau. Bij Maggie merk ik zo weinig vooruitgang. Ze zegt een paar dingen buiten mama. Nee, da (bruikbaar voor alles) en een paar dierengeluiden. Ik wil helemaal geen overbezorgde moeder zijn, maar ik vind haar frustraties vaak zo sneu. Alles moeten we via ja/nee vragen eruit sleuren (nee schudden, ja knikken kan ze wel).
Ze lijkt goed te horen en heeft geen problemen met haar oren. Ze snapt ook heel veel. Kan heel veel dingen in zoekboekjes aanwijzen.
Nu ja, we gaan in februari horen wat ze bij het CB zeggen. En ik weet, elk kind heeft een eigen tempo maar ik ben er zelf ook wel klaar mee met enkel "da" en een wijsvingertje en dan stervende zwaan als ik het fout heb.
Hoe gefrustreerder zij raakt, hoe groter de incentive om het te verbeteren. Dat gebeurt in bijna alle gevallen. Ik merk hier bij Goud nu ook ineens grote stappen weer. Maar als je je echt zorgen maakt zijn er genoeg hulplijnen die je kunt inschakelen, cb lijkt me een prima startpunt daarvoor.
Verder is het gewoon verrekte lastig als je je kind niet begrijpt, dus zeker herkenning. Hopelijk voor jullie ook snel verbetering!
disclaimer
  donderdag 14 december 2023 @ 13:05:52 #44
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_211616485
quote:
Koert praatte met 2 jaar nauwelijks. Ik herinner me alleen 'mamma' en ja/nee wat hij niet eens goed gebruikte. Hij zei wel iets meer hoor maar dat waren echt maar een paar woorden. Via het cb een verwijzing gehad voor logopedie en zij heeft hem eigenlijk echt vanaf het begin moeten leren praten. En nog steeds leert ze letters en klanken een voor een aan. Ze heeft veel ervaring en ze denkt niet dat hij een taalprobleem heeft, alleen dat hij traag is. Inmiddels is hij 4,5 en na 2 jaar logopedie praat hij goed genoeg om begrepen te worden maar ik zou het niet vloeiend noemen.

Tldr: ik zou naar een logopedist gaan, volgens mij is daar niet eens meer een verwijzing voor nodig. Kan nooit kwaad om hun mening te horen.
  donderdag 14 december 2023 @ 13:55:12 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_211616970
Kanttekening: als je de logopedist vergoed wil hebben vanuit je zorgverzekering heb je wel degelijk een doorverwijzing nodig ;)
disclaimer
pi_211617491
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 13:55 schreef SQ het volgende:
Kanttekening: als je de logopedist vergoed wil hebben vanuit je zorgverzekering heb je wel degelijk een doorverwijzing nodig ;)
de onze zei dat dat tegenwoordig alleen nog gold bij bepaalde verzekeraars, wij zijn zonder verwijzing gekomen en ze declareren gewoon zelf ^O^
  donderdag 14 december 2023 @ 14:43:39 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_211617499
Oh kijk, dat scheelt!
disclaimer
pi_211621085
quote:
Hier hetzelfde. Die vsn mij is 26 maanden en deze week heeft de opvang er voor het eerst opmerkingen over gemaakt —> dat hij achterloopt met spraak. Hij heeft al langer logopedie. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet dus ik doe maar niks
pi_211621388
Hier eentje van 26 maanden die langzaam wat meer gaat zeggen, maar nog weinig variatie is spontane woordjes. Vooral nazeggen komt er nu wat meer. Volgende maand moeten we naar het cb voor extra controle. Als het zo blijft zal het ook wel logopedie worden denk ik.
pi_211624299
Februari wordt ze twee dus ik wacht even de 2 jaar afspraak af. Wie weet maakt ze nog een sprongetje en anders kijken we wel of we dan logopedie opstarten.
In de categorie van dingen die ze wel goed kan: ze kan wel zelf haar slaapzak en pyjamabroek uitdoen, romper open maken en schijtluier uitdoen :+
Ik was er net op tijd bij om een drama te voorkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')